📌نقدی بر سخنان اخیر آقای مهدی مسائلی در خصوص مساله ولایت تکوینی .
🔰ولایت امام، در امتداد ولایت پیامبر
♨️گزیده ادعای نویسنده فوق این است که امامت دارای سه بُعد است: 1. امامت سیاسی و مقام حکمرانی؛ 2. مرجعیت علمی و دینی؛ ۳. امامت تکوینی و باطنی. آنچه از تاریخ و روایات نبوی فهمیده می شود، بُعد اول و دوم است ولی بُعد سوم در نیمه قرن دوم و توسط غالیان به وجود آمده و عدم اعتقاد به آن ضرری به ایمان اسلامی نمی زند.
🔅این سخن دارای اشکالات متعددی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
❇️اول) تقسیم نادرست: سه جنبه و بُعدی که نویسنده برای امامت ذکر کرده است، برگرفته از شئون و وظائف امام است. علمای شیعه شئون امام را به سه بخش رهبری سیاسی جامعه، مرجعیت دینی و ولایت تکوینی و باطنی تقسیم کرده اند. در حقیقت نویسنده شئون امام را به معنای جنبه و بُعد امامت تفسیر کرده است و به نحوی میان آنها تفکیک کرده تا اینگونه القاء شود که امامت دارای سه بخش مستقل است. در حالی که این سه، جزء شئون امامت محسوب می شوند و هیچ انفکاکی در متعلق آنها (امامت) نیست.
❇️دوم) اشتراک نبوت با امامت در شئون: سه بُعدی که برای امامت ذکر شده، دقیقاً همان ابعادی است که برای نبوت نیز ذکر شده است. یعنی پیامبر نیز دارای سه شأن رهبری سیاسی، مرجعیت دینی و ولایت تکوینی است با این تفاوت که پیامبر(ص)، برای تشریع دین مبعوث شده است اما امام، در پی تبیین و ترویج دین است. بنابراین ابعادی که نام برده شده، قبل از آنکه برای امام ثابت باشد، برای پیامبر نیز ثابت است؛ زیرا امامت، امتداد نبوت است و همه وظائفی که بر عهده پیامبر است، بر عهده امام نیز است، غیر از دریافت وحی تشریعی. در این سامانه معرفتی، همانگونه که پیامبر اکرم (ص) دارای ولایتی در امتداد ولایت خداوند است، امیرالمؤمنین علی (ع) نیز دارای ولایتی است که در امتداد ولایت پیامبر اکرم (ص) است و خداوند در آیه «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» (مائده: 55) بر آن تأکید شده است.
❇️سوم) فهم نادرست از بُعد و جنبه: برداشت نویسنده از بُعد و جنبه نادرست است. او گمان کرده که وجود این سه جنبه، به معنای ترتّب و یا تأخر حکمی یا زمانی این سه بر یکدیگر است؛ به این معنا که امام ابتدا، رهبری سیاسی داشته، سپس به مرجعیت علمی رسیده و در نهایت ولایت باطنی برای او ثابت شده است. این در حالی است که وجود شئون یا ابعاد نبوت یا امامت، به معنای ترتب و تأخّر حکمی یا زمانی این شئون بر یکدیگر نیست؛ بلکه پیامبر یا امام، در آنِ واحد که دارای مرجعیت علمی و دینی است، از ولایت تکوینی نیز برخوردار است. دانسته است که ولایت سیاسی پیامبر یا امام که در قالب تشکیل حکومت به منصه ظهور میرسد، وابسته به فراهم بودن شرائط مختلفی است که عدم تشکیل حکومت، تنها فعلیت این شأن را از بین می برد اما پیامبر یا امام همچنان بالقوه حائز شأن ولایت سیاسی می باشد.
❇️چهارم) اشتباه روش شناختی: با واکاوی استدلال مطرح شده از زاویه نگاه نویسنده، این نکته به دست می آید که مبنای روش شناختی نویسنده برای کشف ابعاد امامت، منازعات و اختلافاتی است که در منابع تاریخی و حدیثی ثبت شده است. او با استناد به منابعی که برخی منازعات علمی و سیاسی درباره امامت را منعکس کرده اند، این نتیجه را گرفته که وجود این منازعات، بیانگر این است که آن بُعد در آن دوره وجود داشته است. برای نمونه چونکه در سده نخست، درباره جایگاه سیاسی امام، اختلاف بالا گرفته، بنابراین این بُعد از امامت، در آن دوره وجود داشته است. بُعد علمی نیز همزمان با پررنگ شدن اختلافات علمی فیمابین جریانات کلامی در ابتدای قرن دوم، شکل گرفته است. بُعد باطنی امام نیز در اواخر قرن دوم همزمان با شکل گیری جریانات غالیانه که شئون خدایی برای ائمه(ع) در نظر می گرفتند، به وجود آمده است. این بزرگترین اشکالی است که نویسنده را فریفته و او را به نتیجه گیری نادرست واداشته است؛ زیرا امامت، مانند نبوت جایگاه رفیعی است که دستیابی به همه شئون آن وابسته به غوطهور شدن در لابهلای صفحات تاریخ نیست؛ بلکه با معرفت درست نسبت به جایگاه نبوت یا امامت، می توان این شئون را اثبات کرد.
ادامه در پست بعدی.....
✍️در #کانال_طلوع عضو شوید و آن را معرفی کنید.
@Toloeeslam :لینک ورود به کانال
❇️پنجم) کجاندیشی درباره منابع معرفتی: یکی از ادله نویسنده بر عدم اثبات ولایت تکوینی ائمه(ع)، فقدان این بعد از امامت در آیات و روایات نبوی است. غیر از اینکه این سخن مطابق با واقع نیست و ولایت تکوینی ائمه (ع)، از روایات نبوی نیز قابل اثبات است، نفس این ادعا که راه اثبات یک مقوله دینی تنها استناد به آیات قرآن و روایات نبوی است، اشتباه شناختی در منابع معرفتی است؛ زیرا بر این مبنا، روایات اهل بیت (ع)، هیچ جایگاهی در اثبات باورهای دین ندارند و تنها در صورتی که روایات نبوی (ص) گزاره ای را مخابره کنند، آن به اثبات می رسد. این عقیده مخالف دستور قرآن و پیامبر اکرم (ص) است و گویای این است که نویسنده حتی به مرجعیت دینی و علمی اهل بیت (ع) نیز باور ندارد! این در حالی است که لزوم همراهی و پیروی از اهل بیت(ع) در شأن نزول آیاتی از قبیل «أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» (توبه: 119) و «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ» (نساء: 59) بیان شده است، و مرجعیت دینی و علمی ایشان را به اثبات می رساند. این آیات غیر از روایاتی مانند حدیث متواتر ثقلین است که بر پیوند عمیق میان قرآن و عترت تأکید دارد و پناهگاه مؤمنان برای در امان ماندن از گمراهی را، مراجعه به ایشان معرفی می کند. غیر از اینکه اشکال دیگری نیز متوجه این سخن است و آن اینکه منحصر کردن راه دستیابی به معارف دینی در احادیث نبوی، به معنای کنار گذاشتن غالب منابع حدیثی شیعه است؛ زیرا کمتر می توان به احادیثی در منابع شیعه دست یافت که با سند غیر شیعی به پیامبر(ص) منتسب شود و غالب روایات نبوی موجود در منابع شیعه، از طریق اهل بیت (ع) نقل شده اند. در نتیجه با ناصحیح دانستن این روایات، راهی جز استناد به منابع اهل سنت باقی نمی ماند که آن نیز با پیشینه ای که در تدوین احادیث آنان وجود دارد و فاصله قریب به صد ساله ای که میان صدور و نگارش احادیث نبوی اتفاق افتاده، بیش از پیش حجیت این احادیث را با چالش مواجه می کند. در نتیجه نه تنها شئون نبوت و امامت، بلکه بسیاری دیگر از معارف دین از جهت خدشه در منبع اولیه استنباط حکم، بر باد خواهد رفت.
❇️ششم) برداشت نادرست از نظریه امامت شيعی: اشتباه دیگری که در متن فوق وجود دارد، اینکه نویسنده برداشت صحیحی از امامت تکوینی و باطنی ندارد. او نتوانسته میان ادعاهای مطرح شده درباره امامت باطنی با نظریه امامت شیعی تفکیک قائل شود. این فهم مشوّش برخاسته از آگاهی نادرست از ولایت تکوینی پیامبر یا امام است. نویسنده شأن ولایت تکوینی امام را مساوی با امامت باطنی فرض کرده و آن را برساخته اندیشه غالیان پنداشته است. این در حالی است که ولایت تکوینی آنگونه که از آیات و روایات به دست می آید به معنای: «قدرت خارقالعاده بر تصرف در هستی و موجودات جهان است. منظور از آن این است که خداوند قدرت تصرف در همهچیز و تدبیر امور همه موجودات جهان را دارد یا انسانی که به کمال معنوی رسیده است، بهاذن او، میتواند در هستی تغییری خارقالعاده انجام دهد.» این ولایت اختصاص به پیامبر یا امام ندارد، و حتی انسان مؤمن در اثر اطاعت و فرمانبری از دستورات الهی دارای قدرتی می گردد که خداوند به او اذن تصرف در عالم هستی را می دهد. بر این اساس، همانگونه که حضرت عیسی (ع) دارای ولایت تکوینی است و خداوند از آن خبر داده است: «انِّي أَخْلُقُ لَكُم مِّنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ وَأُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ» (آل عمران: 49)، آصف بن برخیا نیز از این ولایت برخوردار است: «قَالَ الَّذِي عِندَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْكِتَابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ» (نمل: 40)؛ حدیث قرب نوافل که مورد اتفاق شیعه و سنی است نیز این قدرت را برای مؤمن مطیع فرامین الهی ثابت دانسته است: «وَمَا يَتَقَرَّبُ إِلَيَّ عَبْدٌ مِنْ عِبَادِي بِشَيْءٍ أَحَبَّ إِلَيَّ مِمَّا افْتَرَضْتُ عَلَيْهِ، وَإِنَّهُ لَيَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ إِذاً سَمْعَهُ الَّذِي يَسْمَعُ بِهِ، وَبَصَرَهُ الَّذِي يُبْصِرُ بِهِ، وَلِسَانَهُ الَّذِي يَنْطِقُ بِهِ، وَيَدَهُ الَّتِي يَبْطِشُ بِهَا، إِنْ دَعَانِي أَجَبْتُهُ، وَإِنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ.» (كليني، الكافي، ج 2، ص 352؛ بخاری، صحیح البخاری، ج 8 ص 105). بنابراین، ولایت تکوینی امام یکی از شئون امامت به شمار می آید که قرآن و روایات از وجود آن خبر می دهند.
ادامه در پستی بعدی...
✍️در #کانال_طلوع عضو شوید و آن را معرفی کنید.
@Toloeeslam :لینک ورود به کانال
برای نمونه امام باقر (ع) فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ أَقْدَرَنَا عَلَى مَا نُرِيدُ وَ لَوْ شِئْنَا أَنْ نَسُوقَ الْأَرْضَ بِأَزِمَّتِهَا لَسُقْنَاهَا؛ خداوند این قدرت را به ما داده است تا هرچه را بخواهیم انجام دهیم و اگر بخواهیم تمام زمین را به حرکت درآوریم، میتوانیم» (صفار، بصائر الدرجات، ج 1 ص 376). شیعیان در پرتو این شأن پیامبر و امام، بر این باور هستند که پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) از پیدا و پنهان امور – آن میزان که خداوند اذن دهد – آگاه هستند و قدرت تصرف در امور را دارند. صدالبته این عقیده شیعیان از سوی برخی مورد انکار قرار گرفته است و با طرح شبهات پوچ و بی ارزش، به دنبال از بین بردن این اعتقاد هستند.
❇️هفتم) عدم تعارض ولایت تکوینی با توحید: به نظر می رسد آنچه باعث شکلگیری این شبهه و دیگر شبهات مربوط به ولایت تکوینی امام می شود، این است که تصور می شود اعتقاد به ولايت تكوينی برای بندگان خدا مخالف توحيد است؛ زیرا پذيرفتن قدرت اینچنینی برای انسانها كه آنان همانند خدا بتوانند در اماته و احياء، و قبض و بسط عالم، تصرف داشته باشند منافی با توحيد خواهد بود! در پاسخ این ابهام باید گفت جهان آفرينش، جهان اسباب و علل است، و اراده حكيمانه خداوند اين چنين تعلّق گرفته است كه هر پديدهای از علت خاص خود سرچشمه میگیرد، درعينحال همه علل و اسباب، به خدا منتهی شده و از او نيرو میگيرند. اوست كه سبب را، سبب آفريده و به آن نيرو بخشيده، و هر علتی در تأثيرش و هر فاعلی در فعلش، به او تكيه دارد. حقيقت توحيد به آن نيست كه ما اسباب و علل را بیتأثیر، و همه چيز را از كار بركنار نموده، تنها خداوند را فاعل مستقيم كارها بدانيم، بلكه مقتضای توحيد آن است كه هيچ فاعلی را در فعلش و هيچ علتی را در تأثيرش مستقل ندانيم، بلكه معتقد باشيم هر فاعلی، هركاری كه انجام میدهد، نيرو و توانش را از خدا دريافت مینمايد. و به تعبير ديگر: همه جنود الهی به حساب آمده و به فرمان او كار میكنند كه: «وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» (فتح: 7)، و اگر انبياء و اولیای الهی تصرفاتی در عالم تكوين دارند، در اثر رابطه با خدا و مقام قربی است كه به خدا دارند، نه آنكه خود مستقلاً بدون اذن الهی، بتوانند كاری را انجام دهند، و چنين عقيده هيچگاه منافی با توحيد نخواهد بود.
❇️هشتم) جایگاه ولایت در ایمان اسلامی: نکته پایانی که توجه به آن ضروری است اینکه آیا انکار امامت باطنی – به معنای مورد اشاره نویسنده -، خللی به ایمان اسلامی وارد می سازد یا خیر؟ با توضیحاتی که در بخشهای پیش بیان کردیم، پاسخ به این سؤال ساده خواهد بود؛ زیرا فهمیده شد که ولایت تکوینی، یکی از شئون پیامبر یا امام است که در اثر وجود ملکات نفسانی ایشان حاصل شده است و در مسیر تشریع و تبیین دین، به کار رفته است. بنابراین انکار این بخش، به معنای درک نادرست از شئون امامت است که معرفت تام را که خواسته قلبی هر انسان مؤمنی است را مخدوش می کند؛ زیرا بر اساس روایات اهل بیت (ع)، اسلام بر پنج رکن بنا شده است که رکن اصلی آن، ولایت است: «امام باقر (ع): بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَة.» (کلینی، الکافی، ج 2 ص 18)، و دستیابی به معرفت صحیح به امام زمینه گمراهی را از بین می برد: «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي.» (کلینی، الکافی، ج 1 ص 337.)
🌷در پایان از خداوند متعال خواستاریم که معرفت صحیح نسبت به امام را به همه دوستداران قرآن و عترت عطا کند و حیات ما را در مسیر اعتلای پرچم ولایت در سراسر گیتی قرار دهد.🙏
🖌نویسنده: #رسول_چگینی
✍️در #کانال_طلوع عضو شوید و آن را معرفی کنید.
@Toloeeslam :لینک ورود به کانال
🖇 #هیئت_تحریر_الشام و حذف #احرار_الشام
✍️گروههای تکفیری در سوریه دچار مشکلات فراوانی شده اند ،در این بین هئیت تحریر الشام که خود مشکلات زیادی دارد، سعی کرده گروههای دیگر را تحت سلطه خود در آورد.
📍جولانی پیشتر با هدف تضعیف یا نابودی گروه احرار الشام یا گروه نورالدین زنگی به جنگ با این گروهها برخاست تا اینکه خود قویترین گروه مورد اعتماد ترکیه در سوریه باشد.
📍اما اکنون که همه آنها در ضعف بیشتری قرار دارند این سیاست را رها نکرده است و سعی می کند خود را یکه بزن تکفیری ها معرفی کند.
🖊با توجه به وقایع اخیر و ارسال نیرو توسط هیئت تحریر الشام به مناطق حضور حرکت احرار الشام به نظر می رسد که هیئت تحریر الشام قصد دارد که آنها را برای همیشه از صحنه مسائل سیاسی در سوریه حذف نماید.
🔆ابو یحیی .... از طرفداران احرار الشام در همین باره نوشت: بازداشت افراد سرشناس حماه نشان دهنده عزم جولانی برای از بین بردن انقلاب(1) است. همچنین که جولانی ابو عمشه برای حمله به احرار الشام در حال برنامه ریزی هستند که هرچه سریع تر باید در مقابل این اقدام ایستاد که در غیر این صورت شاهد نابودی احرار الشام خواهیم بود.
(1) منظور از انقلاب همان فریب بزرگ آمریکا در منطقه بود ، که تکفیری ها را ابزاری برای پیش برد اهدافش کرد.
✍️در #کانال_طلوع عضو شوید و آن را معرفی کنید.
@Toloeeslam :لینک ورد به کانال
✅غدیر متعلق به همه مسلمانان است و عامل اتحاد✅
✍#عید_غدیر_خم را به همه تبریک می گویم،
به این مناسبت چند نکته درباره این روز بزرگ از
بیانات رهبری عزیز و حکیم انتخاب کردم. امیدوارم چراغ راه ما در تبیین مسائل غدیر باشد ،نکات مهمی در این بیانات است.
🔆 مسالهی غدیر با این مضمون والا متعلق به همهی مسلمانهاست، چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایتالله است. ۱۳۸۱/۱۲/۰۱
🔆حقیقتاً مسلمین عالم میتوانند از همین حادثه غدیر، وسیلهای برای رشد و هدایت وافی و کامل همهی جهان اسلام پیدا کنند. هیچ کس هم وقوع این حادثه و صدور آن کلمات را از نبی مکرم اسلام منکر نشده است. ۱۳۷۵/۰۲/۱۸
🔆پیغمبر ۲۳ سال مجاهدت میکند، این چه حادثه و عارضهای است که اگر نباشد، همهی اینها [گویی] نیست «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته»، این نمیتواند چند حکم فرعی باشد؛ این یک چیزی فراتر از اینها است؛ آن چیست؟ امامت است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🔆 اگر ما میگوییم «اتّحاد اسلامی» و پایش هم میایستیم نباید تصوّر شود که این مفهومِ مهم، مترقّی، اصلی و نجاتبخش اسلامی، یعنی مفهوم ولایت و غدیر را فراموش خواهیم کرد. موضوع غدیر نباید فراموش شود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
🔆 آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئلهى غدیر است. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
✍️در #کانال_طلوع عضو شوید و آن را معرفی کنید.
@Toloeeslam :لینک ورد به کانال
🔆تغییراتی در رفتار #مصر🔆
✍ مصر در درگیری های اخیر فلسطین تهدید کرد، برخلاف گذشته دیگر نقش میانجی را عمل نخواهد کرد.
🔸مصر سالهاست به عنوان یک یار و مساعد برای رژیم صهیونیستی عمل کرده است،
هرگاه رژیم غاصب با گروه های جهادی مشکل پیدا می کرد با تماسی به مصر، از طریق آنها سعی کرده، مقاومت را وادار به صلح کند.
🔸اما در درگیری اخیر برخلاف مشی ۴۰ ساله گذشته مصر تهدید کرد میانجیگری نخواهد کرد، این رفتار مصر برخلاف پروتکلهای الزام آور اسلو و کمپ دیوید می باشد.
🔆این رفتار مصر برای اسرائیل سنگین تمام خواهد شد چون مصر کشوری است که می تواند بنا به دلایلی بر گروه های مقاومت فشار وارد کند و آنها را به صلح موقت بکشاند و اکنون مصر چرخشی در رفتار از خود نشان داده است.
🔆اینکه این رفتار مصر موقتی است یا تغییرات بیشتری در راه است به عوامل متعددی ربط دارد ولی یقینا رابطه ایران و مصر تواند جبهه مقاومت اسلامی را قوی تر کند و حتی در شمال آفریقا گسترش دهد.
#مصر
#فلسطین
✍️در #کانال_طلوع عضو شوید و آن را معرفی کنید.
@Toloeeslam :لینک ورد به کانال
✅ آیا شیعه حضرت امیرالمومنین علیه السلام هستیم؟😔
✍جابر جعفی گفت: امام محمّد باقر علیه السّلام فرمود:
ای جابر، آیا کافی است برای کسی که ادّعای تشیّع دارد، بگوید که دوستدار ما اهل بیت است؟
🔆به خدا سوگند، شیعه ما نیست مگر آن کسی که تقوای خدا را رعایت کند و از او اطاعت نماید. شیعیان ما شناخته نمیشدند، مگربه تواضع، خشوع (فروتنی در عبادت)، ادای امانت، بسیاری ذکر خدا، روزه گرفتن، نماز به پا داشتن، نیکی به والدین و رسیدگی به همسایگانی که فقیر و نیازمندند.همچنین رسیدگی به قرض داران و یتیمان، راستی در گفتار، تلاوت قرآن و بازداشتن زبان، از این که، جز نیکی مردم را نگویند، [نیز] شیعیان ما [همواره] در بین اقوام خویش امین بودند.
🔆جابر گفت: ای پسر رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم، ما کسی را با این خصوصیات نمیشناسیم. حضرت، خطاب به او فرمود: ای جابر، افکار و آرای مختلف، تو را [از راه راست] بیرون نبرد. آیا کافی است مردی بگوید: من علی علیه السّلام را دوست دارم و از دوستداران او هستم، پس اگر بگوید من رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم را دوست دارم ولی از سیره او پیروی ننماید و به سنّتش عمل نکند، این دوستی برای او هیچ سودی نخواهد داشت. پس تقوای خدا را پیشه نمایید و برای آنچه نزد خداست، عمل کنید، زیرا بین خدا و بین هیچ کس، قرابت وخویشاوندی نیست.محبوبترین بندگان نزد خداوند و گرامیترین آنها در پیشگاه او، با تقواترین و مطیعترین آنهاست.
🔆ای جابر، جز با اطاعت و فرمانبرداری از خدای متعال، تقرّب به او حاصل نمیشود. تنها دوستی ما (آل محمّد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم) باعث رهایی از آتش نیست و هیچ یک از شما بر خدا حجّتی ندارد. هر کس مطیع خداست، ولیّ و دوستدار ماست و هر کس نافرمانی خدا را نماید، با ما دشمن است. ولایت ما اهل بیت، جز با عمل [به دستورات الهی] و پرهیز از گناه به دست نمیآید.
✍️در #کانال_طلوع عضو شوید و آن را معرفی کنید.
@Toloeeslam :لینک ورد به کانال
گروه جیش العدل در اطلاعیه کوتاه ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان بدون اشاره به جزئیات این حمله به عهده گرفته است .
14.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥لحظه ی ورود تروریستها به کلانتری تا به درک واصل شدنشان✅
✍️امروز بین کارهام اگر برسم یک تحلیل در مورد این حادثه و بیانیه عبدالحمید می نویسم .
👉 @Toloeeslam 👈 لینک ورود به کانال
✅حمله #تروریستی به #کلانتری 16 زاهدان و بیانیه #عبدالحمید ✅
✍️دیروز در زاهدان حادثه تروریستی اتفاق افتاد و گروه #جیش_الظلمی که تحرکاتی از او دیده نمیشد ،توانست سوار بر فتنه، حادثه تروریستی دیگری رقم بزند.
🔅 این حرکات می تواند ناامنی را در استان ایجاد کند، این ناامنی ها باعث فرار سرمایه ها و عدم توسعه منطقه بلوچستان شود، نکته فراتر از اقتصاد استان که برای دشمنان ما مهم است، مساله کریدور جنوب و شمال است.
این کریدور می تواند اقتصاد منطقه بلوچستان را شکوفا کند و مردم آنجا بیشترین بهره را خواهند برد، ولی هر نوع نا امنی می تواند این مساله را تهدید کند.
♨️ بعد از این حادثه عبدالحمید بیانیهای داد و گفت «اگرچه تاکنون ابعاد این جریان برای بنده مشخص نیست و از کیفیت این حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن هستند، بیاطلاع هستم، اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حمله مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد، اعلام میدارم».
⚡️اینکه عبدالحمید بیاید و اعلام برائت کند و دعوت به آرامش کند در ظاهر امری مطلوب است ولی آیا این حادثه را میشود با همین اعلام برائت تحلیل کرد.
✨باید به جناب عبدالحمید گفت «وَالفِتنَةُ أَشَدُّ مِنَ القَتلِ» چه کسانی فتنه کردهاند که این تروریستها چنین عملیاتی کنند و تعدادی مدافع امنیت را شهید کنند و خود نیز به هلاکت برسند. هر کسی در این فتنهها نقش داشته مسئول است.
🔆واکاوی این واقعه تروریستی نتیجه دمیده شدن آتش فتنهای است که عوامل متعددی دارد، ولی نقش عبدالحمید در آن پررنگ است،عبدالحمید خواسته یا ناخواسته در این مدت چهرهای دژخیمانه از حکومت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نظامی و انتظامی ترسیم کرده است.
♨️ سخنرانیها هر جمعه علیه حکومت سبب تحتتأثیر قرار گرفتن افراد افراطی میشود، عبدالحمید در نماز جمعهها بارها حکومت را به قتل مردم متهم کرد، بعد از اعدام قاتلین شهداء به حمایت از آنها پرداخت و مانند این جملات را گفت «کسی که ملت خود را میکُشد چه اعتمادی بر او است» و حکومت را به کشتن ملت متهم کرد و بهجای دفاع از احکام اسلام و آنچه در فقه حنفی است، آنچه را که مورد رضایت دشمنان اسلام بود بر زبان راند و فضا برای گروهی مثل جیش العدل فراهم شد.
🔅از نشانها ارتباط بین سخن رانی ها و این حرکت ترورریستی حمله به کلانتری 16 زاهدان است، چرا همه میدانیم این کلانتری همان جایی که حادثه پاییز در آن اتفاق افتاد و دائماً مولوی عبدالحمید در نماز جمعه در مورد آن سخنرانی کرده است و این درحالی است که عبدالحمید به عنوان یک عالم می توانست به مسائل امنیتی و اقتصادی مردم بلوچستان توجه کند و ضمن ارائه دیدگاه ها با منطق صحیح، مردم را از فتنه حفظ كند.
#جیش_الظلم
#عبدالحميد
✍ا.قاسمی
👉 @Toloeeslam 👈 لینک ورود به کانال