🔺اگه چند صد نفر همجنس باز کارناوال راه بندازن تمام خبرگزاریهای جهان اون رو پوشش میدن
❇️اما جمعیت چنددد میلیون نفری از اقصی نقاط جهان در کربلا جمع میشن به عشق محبوبشون
و تمام رسانه ها کور و کر و لالند!
🔹هرچند برخیمیگن ترنس باهمجنسباز فرقمیکنه
اما نهایتا فقط برای شخص دارای انحراف فکری یا اختلالِ توهم فرق میکنه
نتیجه کار از نظر علمی و فقهی یکیه⏪تمایل به رابطه با همجنس
🔸معشوقت را که عوض کنی تابع تمایلات او میشوی نه قلب و ذهنت
گناه نتیجه میل و حب به خواستههای خویش است و ما هر یک به قدر هواهای نفسانیمون از معشوق عالم دوریم😔
🔴 @Transgender
❇️سلام وقت بخیر.
میبخشید ی سوال دارم
از نظر اسلام،
فرد ترنسی که تغییرجنسیت داده میتونه ازدواج کنه؟
مثلا یک دختر در ایران عمل تغییرجنسیت رو زیرنظر پزشک انجام داده..
بعد از تغییرجنسیتش میتونه با یک دخترِ دیگه ازدواج کنه؟
✅سلام علیکم
دختر چون هیچ وقت با این عملهای جراحی پسر نشده، فقط میتواند با پسر ازدواج کند.
لذا احکام دختر را دارد.
و بهتر است آن زوائدی که جراح تحت عنوان اعضاء تناسلی مردانه برایش گذاشته و فقط ماکت هست، را با عمل جراحی بردارد تا حداقل انتفاع را بتواند در ارتباط با همسرش داشته باشد.
🔻ترنسجندر
🔸@Transgender
نظر رهبری حضرت آیتالله العظمی خامنهای حفظهالله
دربارهی عدم تحقق تغییر جنسیت با این جراحیهایی که در حال انجام است.
🔻ترنسجندر
🔸@Transgender
آیت الله العظمی سیستانی_تغییرجنسیت۱
مسأله 21. ملاک در جنسیّت واقعی افراد از جهت مذکّر یامؤنّث بودن، نوع اندامهای تناسلی آنان است، کسی که آلت تناسلی حقیقی مردانه و بیضه های طبیعی دارد، مرد است و کسی که مَهْبِل و رحم و تخمدان طبیعی دارد، زن است، هرچند به علّتی آن را برداشته یا از بین رفته باشد.
بنابراین، معیارتشخیص جنسیّت،نوع اندام تناسلی خارجی وداخلی فرد است، نه تمایلات رفتاری وروحی و احساسی و نه نوع کروموزمها و ساختار ژنتیکی فرد، هرچند غالباً نوع کروموزمها و ساختار ژنتیکی افراد، متناسب با نوع اندام تناسلی خارجی و داخلی آنها میباشد.
مسأله 699. اگر مقصود از تغییر جنسیّت، تغییر واقعی دستگاه تناسلى داخلى و خارجى باشد که معیار اختلاف زن و مرد محسوب میشود، چنانچه این عمل با امور حرام (مانند کشف عورت یا نگاه یا لمس آن هرچند توسط پزشک همجنس) همراه باشد، شرعاً جایز نیست؛
علاوه بر آن، هرچند امر مذکور به خودی خود (فى حدّ ذاته) با قطع نظر از ملازمات حرام آن جایز است، ولى تا کنون این نوع تغییر جنسیّت محقّق نشده[1] و آنچه تا به حال صورت پذیرفته، همان تغییر ظاهرى است که تأثیرى درتغییراحکام شرعی ندارد.
[1]. در صورت تحقّق نیز، با محذورات شرعی زیادی همراه است.
🔻ترنسجندر
🔸@Transgender
آیت الله العظمی سیستانی_تغییرجنسیت۲
مسأله 698. انجام امور مذکور در قسمت قبل که به عنوان تغییر جنسیّت انجام میشود، موجب تغییر واقعى جنسیّت در فرد نمیگردد و هویّت اصلی انسان تغییر نمیکند، بلکه ظاهر جسمی وی تغییر کرده و فرد «پسرنما» یا «دخترنما» میشود و لذا احکام شرعى او نیز تغییر نمیکند.
بنابراین، ازدواج با مردیازنی که تغییرجنسیّت صوری داده، باطل و ازدواج با همجنس محسوب میشود، همچنان که صدور مدارک شناسایی با هویّت جنس مخالف برای وی جایز نیست و لازم است تمامی احکام نگاه، لمس، ارتباط با نامحرم و... را که قبل از تغییر جنسیّتِ صوری، خود وی و دیگران مکلّف به آن بودند، پس از آن نیزرعایت کنند.
شایان ذکر است، از آنجا که این عمل جراحی، مستلزم نقص عضو مثل برداشتن رحم یاتخمدانها یا قطع اندام تناسلی مردانه و بیضه هااست حرام میباشد؛ همچنان که اگراین عمل جراحی موجب کشف عورت یا نگاه یا لمس آن - هرچند توسط پزشک همجنس - باشد، جایز نیست و صرف تمایلات رفتاری فرد، مطابق با جنس مخالف خویش،[1] مجوّز شرعی برای عمل مذکور محسوب نمیشود.
[1]. مثل اینکه مردی است که رفتار و احساسات زنانه دارد، به گونه ای که خود را زن میپندارد و تمایلات جنسی و عاطفی وی همانند زنان است و نیز میل به پوشیدن لباس زنانه، آرایش زنانه و مانند آن دارد، یا زنی است که رفتار و احساسات مردانه دارد، طوری که خود را مرد میپندارد و تمایلات جنسی و عاطفی وی همانند مردان است و نیز میل به پوشیدن لباس مردانه، هیأت مردانه و مانند آن دارد.
🔻ترنسجندر
🔸@Transgender
آیت الله العظمی سیستانی
مخالفت صریح با تغییر جنسیت دارند و میفرمایند عملهای جراحی صوری و ظاهری، موجب تغییر جنسیت نمی شوند.
https://www.sistani.org
🔸توجه: آنچه در این وبلاگ آمده با مسائل ۲۱، ۶۹۹، ۶۹۸ که از آیت الله سیستانی در کانال آمده، متفاوت است حتما به سایت اصلی مراجعه شود.
اما در هر صورت این مرجع تقلید، جراحی تغییر هویت جنسی را غیرممکن
و تغییرجنسیت را حرام میدانند.
🔻ترنسجندر
🔸@Transgender
آیت الله العظمی شبیری زنجانی
جوازتغییرجنسیت توسط دادگاه خلاف شرع است
🔻ترنسجندر
🔸@Transgender
آیت الله العظمی مکارم شیرازی
سؤال 1545 ـ با توجّه به این که تغییر جنسیّت از نظر طبّى در غیر از خنثى (دو جنسى) به تعبیر اطبا تنقیص جنسیّت محسوب مى شود، بعضاً اطبا با مواردى مواجهند که شخص از نظر ظاهر بدن بدون هیچ شبهه اى یا مرد است یا زن، ولى داراى تمایلات، احساسات و عواطف جنس مخالف است. بسیارى از این افراد مى گویند اگر این تغییر ولو به طور صورى و ظاهرى صورت نگیرد، انتحار خواهیم کرد (تا به حال دو بار این مسأله پیش آمده) و با توجّه به این که آمارهاى علمى نشان مى دهد، این گونه افراد شش الى شانزده ماه بعد از وضعیّت جدید پشیمان خواهند شد، آیا اطبا در این گونه موارد که با تهدید انتحار مواجهند، مى توانند از باب این که حفظ نفس مقدّم بر حفظ عضو است، این عمل را انجام دهند؟
جواب: همان گونه که گذشت تغییر جنسیّت دو صورت دارد،گاهى صرفاً ظاهرى و صورى است یعنى اثرى از آلت جنس مخالف در او نیست فقط یک جرّاحى صورى در او انجام مى گیرد و چیزى شبیه آلت جنس مخالف ظاهر مى گردد، این کار جایز نمى باشد و گاه واقعى است، یعنى با جرّاحى کردن عضو تناسلى مخالف ظاهر مى شود، این کار ذاتاً جایز است و محذور شرعى ندارد، مخصوصاً در مواردى که آثار جنس مخالف در او باشد، امّا چون این جرّاحى نیاز به نظر و لمس دارد تنها در موارد ضرورت مانند آنچه ذکر کرده اید مجاز است.
🔻ترنسجندر
🔸@Transgender
مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ره
تغییرجنسیت جایز نیست ومحقق هم نمیشود.
🔻ترنسجندر
🔸@Transgender