هدایت شده از پژوهشکده راهبردی نوآیند
چلچراغ تربیت
🔹 اضطراب جدایی در مدرسه
🔸باحضور سرکار خانم شیخ بهایی
مشاور کودک و نوجوان
▶️ جلسه برخط (آنلاین)
از ساعت ۱۸:۱۵ عصر
روز دوشنبه (۳۰ مهر ماه)
🔹در برنامه قرار ، برقرار است ...
🔸لینک ورود:
https://gharar.ir/r/5ccc9bbb
➕ [ رهیاری و توانمندسازی خانواده ]
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
🔷 @borna_group
نه اینکه حرف نداریم و قلبمان سنگیاست
سکوت کردنمان از سر نفس تنگیاست
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
🔷 @borna_group
پژوهشکده راهبردی نوآیند
چلچراغ تربیت 🔹 اضطراب جدایی در مدرسه 🔸باحضور سرکار خانم شیخ بهایی مشاور کودک و نوجوان ▶️ جلسه بر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
#گزارش نشست تخصصی
💠 معلمان؛ راهبران برنامه درسی
🔰 از حکمرانی برنامه درسی تا توانمندسازی معلمان
🔹در حاشیه هفتمین نمایشگاه قرار مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام، نشستی پیرامون نقش و اهمیت برنامه درسی و جایگاه معلمان در پیشبرد این برنامه، با حضور مهندس اردوان مجیدی، پژوهشگر حوزه معماری نظامهای کلان و برنامه درسی، دکتر مریم برادران، عضو هیئت علمی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق علیهالسلام و دکتر ابراهیم راستیان، مسئول حلقه مدرسه مرکز رشد، با عنوان
«معلمان، راهبران برنامه درسی» برگزار شد و نکاتی چند در باب تحول برنامه درسی و جایگاه معلمان در پیشبرد این مسئله مطرح گردید.
🔸 مهندس مجیدی: راهبردی بودن برنامه درسی به معنای جهت گیری کلان و دورنمای برنامه درسی برای رسیدن به اهداف است؛ عملیاتی بودن نیز به مدرسه و معلم واگذار میشود. معلم تا وقتی اختیار نداشته باشد که خودش روش عملیاتی کارش را با توجه به اقتضائات بومی و فرهنگی و تنوعات فردی موجود طراحی کند، نمیتواند هدف اصلی تربیتی و آموزشی را محقق کند.
🔸 خانم دکتر برادران: برنامه درسی، نقطه شروع تحول است؛ ما به دنبال تحولی هستیم که با تغییر جامعه، مدام دستخوش تغییر نشود و از ارزش ها عدول نکند و در عین حال، پویا باشد و توام با جامعه پذیری، به اصلاح فرهنگ بپردازد.
🔸 دکتر راستیان: راهکار چرخیدن چرخههای تحول آموزشی، مشارکت مردمی و ایجاد یک گفتمان فراگیر مردمی در برنامه درسی است. لازمه تحول در برنامه درسی، تحول در مؤلفههای گلوگاهی است؛ اگر این مؤلفههای گلوگاهی تغییر کند، با کمک گرفتن از قدرت مردمی میتواند کل نظام آموزشی را دستخوش تغییر و تحول کند.
🔰 مطالعه گزارش کامل نشست
#قرار_هفتم
#حلقه_مدرسه
#متفکر_نهادساز
#روایت_فکرپروری_تا_فناوری
➖➖➖➖➖
✅ #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
✅ طرحی تحولی برای آموزشوپرورش در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس
◀️ طرح تقویت نظام آموزشوپرورش فردا (یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳) در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد. خلاصه مفاد این طرح که عمدتاً با رویکرد تمرکززدایی و مدرسهمحوری نوشته شدهاند، بدون در نظر گرفتن ترتیب ثبت مواد، بدین شرح است:
1⃣ تجمیع ادارات کل مربوط به آموزشوپرورش در استانها (اداره کل آموزشوپرورش، نوسازی، کانون پرورش و دانشگاه فرهنگیان) و تشکیل سازمان آموزشوپرورش در هر استان و سپس تفویض اختیارات مالی و اداری از ستاد به استانها؛
2⃣ ایجاد «معاونت اقتصادی» در آموزشوپرورش بهمنظور فعالسازی ظرفیتها و افزایش بهرهوری درآمدهای اختصاصی و ارتقاء معیشت فرهنگیان؛
3⃣ تشکیل «معاونت آموزش» با ادغام معاونت ابتدایی و متوسطه با هدف یکدست شدن مدیریت حوزه آموزش؛
4⃣ تبدیل معاونت فعلی «برنامهریزی و توسع منابع» به معاونت «نیروی انسانی» بهجهت افزایش تمرکز معاونت بر ساماندهی نیروی انسانی؛
5⃣ اجباری کردن یک سال دوره پیشدبستانی با کاهش سن آغاز تحصیل به پنجسال تمام و بازنگری در دوره ابتدایی بهنوعی که سال اول ابتدایی به پیشدبستانی تبدیل و آموزشهای ابتدایی به پنج سال محدود شود. (تبدیل به نظام ۱-۵-۳-۳)؛
6⃣ بازنگری در محتوای مقطع ابتدایی بهمنظور تغییر رویکرد از حافظهمحوری به مهارتمحوری با تأکید بر بازی و سرگرمی؛
7⃣ تشکیل پایگاه اطلاعات جامع مدارس و رتبهبندی مدارس براساس آن بهمنظور ایجاد سکویی برای سنجش و تحلیل وضعیت نظام آموزشوپرورش در سطح مدارس و واحدی اطلاعاتی جهت توزیع عادلانه بودجه، خدمات و امکانات آموزشی و ارتقاء کیفیت مدارس لازمالتوجه و ممانعت از رقابتهای نابجا (همچون دهکبندیهای خانوار در نظام اقتصادی)؛
8⃣ اصلاح تقویم آموزشی متمرکز مدارس و اعطای اختیار به استانها ضمن لغو قانون «بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه هر سال» مصوبه سال ۱۳۷۶؛
9⃣ اجازه به آموزشوپرورش برای افزایش برخی از ضریبهای حقوقی معلمان مقطع ابتدایی؛
🔟 اعمال مشوقهایی برای معلمان مناطق محروم و حاشیه شهر همچون پرداخت هزینههای رفتوآمد و افزایش برخی ضریبهای حقوقی؛
1⃣1⃣ تکلیف دانشگاه فرهنگیان به تربیت معلم ویژه مدارس سمپاد بهمنظور ماندگاری معلمان با سابقه در مدارس عادی دولتی و همچنین تعلیم تخصصهای ویژه تربیت دانشآموز سمپاد به معلمان ویژه این مدارس؛
2⃣1⃣ تکلیف دانشگاه فرهنگیان به تربیت معلمان چند مهارتی و معلمان ویژه دروس جدیدالتألیف؛
3⃣1⃣ در نظر گرفتن پاداش ویژه مدیران و پرسنل مدارس و واحدهای درآمدآفرین بهصورت بخشی از درآمدها؛
4⃣1⃣ ارتقاء انجمن اولیاء و مربیان به نهاد عمومی غیردولتی با هدف افزایش مشارکت اولیا؛
5⃣1⃣ برونسپاری چاپ و توزیع کتب درسی و کمک درسی و تمامی بستههای یادگیری به بخش غیردولتی بهمنظور کاهش تصدیگریهای دولتی؛
6⃣1⃣ تفکیک درگاه جذب نیروی آموزشی و اداری در آزمونهای استخدامی وزارت آموزشوپرورش.
📖 مرکز پژوهشهای مجلس در خصوص هر یک از بندهای این طرح کارهای کارشناسی مفصلی انجام داده است که خلاصه این مطالعات، فردا منتشر خواهد شد.
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎯 «جیگسا» یکی از متدهای روش یادگیری فعاله، روش فعالیت گروهی مبتنی بر سرگرمیه که در فارسی به «پازل» معروفه.
در این روش هر کسی مسئول قسمتی از بحث آموزشیه که طی یک کار گروهی مبحث و یا یک پازل کامل میشه.
🧩 یکی از نکات قابل توجه این روش علاوه بر تقویت کارتیمی و گروهی اینه که هر کسی بر اساس نوع یادگیری خودش بحث رو یاد گرفته و به دیگر همگروهی های خودش یاد میده.
➕ مشابه این روش را ما در «رویداد کتاب نوردی» در دهه اخیر اجرا کردیم.
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
🔷 @borna_group
پژوهشکده راهبردی نوآیند
چگونه افراد معتاد به یادگیری می شوند؟ در فرآیند آموزش و یادگیری در عموم مدارس، 🔎 یافتم ... یافتم ..
⛓ پاداش ها، علتها را نادیده می گیرد
نیاز نیست به علت ایجاد مشکل توجه شود!
چرا جیغ می زند؟ چرا تکلیف نمی نویسد؟ چرا کم انگیزه است؟ ... مهم نیست.
علت جذابیت رفتارگرایی، این است که تلاش چندانی از سمت مداخله گر نیاز ندارد! وقتی انگیزه ای برای تغییر یا یادگیری نیست و مطابق میل ما رفتار نمیشود ، از این دو راهکار استفاده می شود.
در صورتی که بدون فهم چرایی رفتار، تجویز اصلاح ممکن نیست.
🥊 پاداش، خطر پذیری را تضعیف میکند
چرا که مطابق میل دیگری بودن را تشویق میکند.
پاداش، به ظاهر می تواند مستلزم تلاش خلاقانه باشد. ولی در عمل چنین نیست. مطابقت رفتار برای کسب پاداش ، هدف می شود.
🔍 کاهش علاقه و کنجکاوی
محرک های بیرونی و مشوق های قراردادی، لذت درونی از خود کار و کنجکاوی ها را کم می کند. و از کیفیت کار، می کاهد.
پاداش، به مرور علاقه را در افراد می کشد. و قدرت تخریبی دارد!
شرط و پیش نیازها ، معمولا مطلوبیت و ارزش کمتری دارند.
پاداش ها، چون عامل کنترل گرند، استقلال افراد را کم می کنند. اصولاً افراد، محدودیت ها را دوست ندارند. و در محدودیت ها، خلاقیت کم می شود.
☺️ با این همه مشکل! باز هم رفتارگرایان به ظاهر دقیق تر، فکر میکنند با ترکیب دو نوع انگیزه درونی و بیرونی می توان به بهترین نتیجه رسید!
یا اینکه استفاده مقطعی از پاداش را آسیب زا نمی بینند!
یا اینکه پاداش دادن را اجتناب ناپذیر و مطلوب مردم و غیرقابل حذف می دانند!
یا اینکه می گویند: بعضی افراد ذاتا تمایل به مشوق های بیرونی دارند! در حالی که برعکس! انسان ها فطرتا دنبال کاوشگری هستند.
🍡🍭مسئله ما با دعوت به بستنی دادن نیست. با مشروط کردنش به فلان رفتار افراد و کنترل گری بیرونی است.🍦🍭
🤚✌️اجازه بدهیم افراد خودشان علایق شان و پاداش شان را تشخیص بدهند و خودگردان باشند.
🤏 اگر به هر دلیل می خواهید پاداش بدهید، لااقل مسمومیتش را کم کنید!
🤒 از برجسته کردن و نمایش دادن آن بپرهیزید.
😵 پاداش را شرط کار قرار ندهید.
🥱 هرگز دریافت پاداش را به صورت مسابقه در نیاورید.
🥴 پاداش را به عنوان یک کار یا تکلیف در آورید.
😴 افراد را در چگونگی استفاده از پاداش دخالت دهید.
😧 سعی کنید افراد را در مقابل تاثیر زیانبار پاداش بر انگیزه، مطلع و مصون سازید.
✍ یادداشت ، حامد سعادت پور
╭┈────𖦹 عضو هیات اندیشهورز نوآیند
╰─┈➤ 🆔 @hamed_saadatpour
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group