شاه کلید تحول در آموزش و پرورش
🔹مدرسه محوری مردم پایه
🔺نقش تنظیم گری و نظارت سازمان آپ
1⃣برای تحول آفرینی در مدرسه، مهمترین راهبرد کلان _مدرسه محوری مردم پایه_ خواهد بود. به نظر می رسد در این راهبرد، الگوهای تحولی با سرعت بیشتری قابل پیاده سازی است.
الف) عامل اصلی تحقق تحول در مدرسه و کیفیت بخشی؛ بدون تردید معلم با نگرش و پایبند به اصول تحولی، شوق آفرین و الهام بخش در کلاس درس ،
ب) و مدیریت ولایی، تلاشگر، زمینهساز، مسئولیت پذیر، ساختارشکن، خطرپذیر و حرکت آفرین در مدرسه است.
ج) چنین افرادی با همیاری یکدیگر و مردم (خانواده ها)، ظرفیت های خود و پیرامون را شناسایی و پای کار تحول مدرسه خواهند آورد.
د) مهمترین مولفه مدرسه محوری، برنامه های درسی مبتکرانه است.
👆در چنین الگویی نقش سازمان آپ به عنوان تنظیمگر، تبیین چهارچوب ها و سیاست های کلان و حتی برنامه نیمهتجویزی و منعطف هست.
💡و نقش مدرسه، ارائه و اجرای برنامه متناسب، خلاق و همگرا.
و مجددا نظارت توسط تنظیمگر.
نقش والدین (مردم ذینفع) علاوه بر نظارت، همیاری و ظرفیت افزایی در تحول هست.
🏃🏻🌀 در این فضا، «سعی» مسئولانه و یا رقابت سالم بین کنشگران تربیتی و مدارس نیز شکل خواهد گرفت و بهروزرسانی فرایندها و تعالی سازمان مدرسه سرعت می گیرد.
✋🛎🥇و ارزیابی و قضاوت نهائی درباره کیفیت مدرسه، توسط مهم ترین ذینفعانش یعنی دانش آموز و والدین اتفاق می افتد.
2⃣برای تحول آفرینی سازمان آپ، مهمترین راهبرد کلان _تغییر نقش از تصدیگری و کنترل به حکمرانی تنظیمگرانه و نظارت_ متناسب با کلیه زیر نظام های تحولی خواهد بود. در این نوع حکمرانی، به دنبال قاعده گذاری/ارتقای سطح نقش فناوری سخت و نرم/ مقررات زدایی حداکثری/ نگاه فرابخشی و بین نهادی خواهیم بود.
پ.ن
در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش برای نظام تربیت رسمی و عمومی، شش زیرنظام طراحي شده است که هر یک نقش پراهمیتی در تحقق اهداف نظام تربیتی دارند: ۱. راهبری و مدیریت تربیتی ۲. برنامه درسی ۳. تربیتمعلم و تأمین منابع انسانی ۴. تأمین و تخصیص منابع مالی ۵. فضا، تجهیزات و فناوری ۶. پژوهش و ارزشیابی
✍ یادداشت ، حامد سعادت پور
╭┈────𖦹 عضو هیات اندیشهورز نوآیند
╰─┈➤ 🆔 @hamed_saadatpour
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
به یاد خدا
👈 یک ماجراجویی پر هیجان
👌راهنمای عملی شروع کسب و کار
🔰 کن کولول
دکتر زینب ایزدیان _ دکتر حامد سعادت پور
✍️با مقدمه: حجت الاسلام محمد قطبی
📚📚📚 معرفی کتاب
شاید شما نیز شور و اشتیاق محققنشدهای دارید که میخواهید
آن را به کسب درآمد تبدیل کنید. شاید الان شغلی دارید و میخواهید
از شرّ زندگی یکنواخت کارمندی خلاص شویـد. شاید رؤیای استقلال مالی دارید و میخواهید رئیس خودتان باشید. شاید قبلاً کسبوکاری راه انداختهاید؛ اما مطمئن نیستید همهچیز را دربارهاش میدانید. هر موقعیتی که دارید، این کتاب برایتان ارزشمند خواهد بود. این کتاب به عنوان یک راهنمای عملی به شما کمک می کند در دنیای پر هیجان کارآفرینی گام بردارید، تجربه های جدید کسب کنید و به شناخت دقیقی از سبک زندگی کارآفرینانه برسید.
محصول [ #پژوهشکده_راهبردی_نوآیند ] دانشگاه اصفهان
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
خرید از طریق : انتشارات حدیث
☎️ تلفن: 09133165543
💠 @hadisbook
🌐 http://hadisbook.ir/
سلام
به جهت چاپ و انتشار تولیدات و محصولات بنیادین، راهبردی و کاربردی در حوزه تعلیم و تربیت ویژه
دانش آموزان | والدین | معلمان و اساتید | مدیران مراکز آموزشی | سیاستگذاران و اندیشهورزان
انتشارات برنا به شماره پروانه ۱۸۷۳۹ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرد.
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در جهان غیر حسین ، خبری نیست که نیست ...
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
به نام خدا
با سلام و احترام
به اطلاع می رساند میز فعالان تربیتی در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تقویت شبکه اساتید خود در سطح کشور، اقدام به شناسایی علاقمندان در این حوزه نموده است.
اساتید منتخب این شبکه، پس از شرکت در دوره های توجیهی جهت برگزاری کارگاه های توانمندسازی فعالان تربیتی در سراسر کشور به کارگرفته خواهند شد.
خواهشمندیم جهت بهره مندی بیشتر از ظرفیت فعالان حوزه تعلیم و تربیت، به انتشار این کاربرگ کمک فرمایید.
تکمیل این کاربرگ به معنای قطعیت همکاری نبوده و در صورت نیاز با شما تماس گرفته خواهد شد.
https://formafzar.com/form/fwqui
میز فعالان تربیتی
ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی
راهنما در پیام رسان ایتا : @Admintarbiati
بخشنامه تراز مدرسه.pdf
5.52M
متن کامل الگوی مفهومی، نقشه راه و راهنمای اجرای مدرسه تراز سند تحول بنیادین
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
📌 *معاونت پژوهشی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات برگزار میکند:*
🔖 *مدرسه تابستانه «سیاستکاوی فرهنگی»*
(تأملی بر امتداد سیاستهای فرهنگی در جامعه ایران: از حوادث پاییز ۱۴۰۱ تا انتخابات ۱۴۰۳)
✅ *سرفصلهای دوره:*
- «تحلیلی بر الگوی کلان و مسائل سیاستگذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی»
- «درآمدی بر سیاستهای فرهنگی حوزهٔ دینداری»
- «واکاوی مواجهه سیاستی با مسأله تنوع و تکثر فرهنگی»
- «بازخوانی سیاستهای فرهنگی جنسیتی و سیاستگذاری حوزهٔ زنان»
- «تحلیل و بررسی سیاستگذاری فرهنگی حوزهٔ پوشش و لباس»
- «تحلیل سیاستهای عرصهٔ مصرف رسانهای و زیست مجازی ایرانیان»
- «واکاوی سیاستهای فرهنگی حوزهٔ سبک زندگی»
- «سیاستهای فرهنگی بینانسلی و حوزهٔ جوانان»
- «تأملی بر سیاستهای فرهنگی قلمرو معماری و شهرسازی»
- «سیاستهای فرهنگی و نسبت آن با نابرابری اجتماعی»
- و ...
🔹 *زمان برگزاری دوره: ۱۳ لغایت ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
🔹دوره به صورت مجازی و برخط برگزار خواهد شد.*
🔸 *نکات:*
۱- هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزار تومان.(هزینه دوره برای دانشجویان دانشگاه امام صادق ۱۵۰ هزار تومان است).
۲- جهت ثبت نام از طریق نام کاربری @h_shojaee در پیامرسان بله اقدام نمایید.
۳- فرصت ثبتنام: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
🔹🔸🔹
دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السّلام
🟪نشست مصرف بازی رایانه ای نوجوانان در ایران و جهان
👤با حضور
🟣دکتر رویا صدیقی ( بازیساز و پژوهشگر حوزه بازی)
🟣دکتر ریحانه رفیع زاده (مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی)
👤دبیر نشست:
سرکار خانم مهشید شهیدی
⏰️زمان:
دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳
از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰
🎦پخش زنده از پلتفرم اسکای روم
لینک ورود به نشست👇
https://www.skyroom.online/ch/cmba1/meratthinktank
📚اندیشکده راهبردی مرآت
https://eitaa.com/merat_thinktank
به یاد خدا
👈 آوردگاه
👌 نقشه راهبردی تربیت جهادی
🔰 دکتر علی نقش
📚📚📚 معرفی کتاب
ایمان، هجرت و جهاد شروط رسیدن به غایت تربیت اند. اگر این سهمرحله طی شود، به بالاترین درجه نزد خدای متعال می رسیم و این همان مقصد تربیتی ما است و تنها راه هم همین است.
تربیت جهادی یک روش خاص تربیتی نیست، بلکه تنها راه تربیت است و جز از این راه انسان به مقصد نخواهد رسید.
تربیت انسانهایی با روحیهی جهادی که همواره خود را در میدان تلاش و مبارزه میبینند، یکی از محورهای اصلی پیشرفت، استقلال و آزادی جوامع است. روحیهی جهادی منشأ پرکاری، کمتوقعی، بردباری و عمل خالصانه برای خداوند است. فقدان این روحیه، کمطاقتی، راحتطلبی، خمودگی و وادادگی جوامع را به دنبال میآورد. در نگاه قرآنی غایت در تربیت، پرورش انسان مؤمنِ مجاهد است، از این رو تربیت جهادی نسخهی کامل و نهایی در تربیت دینی است که منجر به پرورش مؤمنانِ مجاهد میشود.
محصول [ #پژوهشکده_راهبردی_نوآیند ] دانشگاه اصفهان
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
خرید از طریق : انتشارات حدیث
☎️ تلفن: 09133165543
💠 @hadisbook
🌐 http://hadisbook.ir/
#گزارش
📣 سهشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
کارسوق معلم پیشرو
با حضور دکتر محمد نیرو ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و معاون مجتمع صلحا تهران با هدف ارتقاء مهارت های معلمان در بهره گیری از هوش مصنوعی در آموزش
برنامه ریزی و اجرا شد.
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
📣 کارسوق معلم پیشرو
با حضور دکتر محمد نیرو
به هوش مصنوعی در آموزش مدرسه پرداخت.
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
#گزارش
📣 پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
کارسوق : معلم معنابخش
با حضور دکتر سید روح الله موسوی زاده، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با هدف ارتقاء سلامت معنوی در معلم و دانش آموز
برنامه ریزی و اجرا شد.
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
📣 کارسوق معلم معنابخش
با حضور دکتر سید روح الله موسوی زاده
به سلامت معنوی معلم و دانش آموز پرداخت.
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
#گزارش
📣 رویداد آموزش و توانمندسازی رهیاری نوجوان با هدف جذب و بکارگیری مستعدین رهیاری در برنامه ها و پروژه های نوجوانمحور شهر اصفهان
💠 با سرفصل های :
🔹کوچینگ و توسعه فردی نوجوان
🔹شیوه های رهیاری موثر
🔹شیوه های جذب و شبکه سازی نوجوان در فضای مجازی
برگزار شد و منتخبین به یکی از شرکت های صنعتی متقاضی معرفی شدند.
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
به یاد خدا
امروز در دنیای فناوری عصرجدید
با استفاده از هوش مصنوعی (intelligent agent یا smart) می توان بستر یادگیری شخصی سازی شده (Personalized learning) متناسب با نیاز، استعداد و تفاوت های فردی ایجاد کرد؛ و در نتیجه خودگامی (self paced) و یادگیری فراگیرمحور را توسعه داد.
👆فراگیر می تواند دانش آموز ، معلم یا والد باشد.
🔹هوش مصنوعی به یادگیری فراگیران کمک می کند و آموزش هایی متناسب با سطح توانایی آن ها ارائه می دهد. هوش مصنوعی گزینه ی بسیار خوبی برای حل چالش های مرتبط با یادگیری مطالب جدید است. هوش مصنوعی فرایند یادگیری را کارآمدتر می کند و به یاددهنده کمک می کند تا خدمات به روزتر و شخصی سازی شده (Personalization) ای را به یادگیرنده ارائه می دهد. علاوه بر این موارد، هوش مصنوعی به فراگیران کمک می کند در هر زمان و هر مکانی به محتویات آموزشی دسترسی در آموزش هایی که از هوش مصنوعی استفاده می شود، تجزیه و تحلیل بهتر و دقیق تری انجام می شود و در نتیجه یادگیری بهبود می یابد.
🔹یادگیری شخصی سازی شده به معنای ارتقاء روندهای آموزشی و یادگیری به نحوی است که به نیازها، توانایی ها، سطح دانش، و علاقه های هر فراگیر پاسخ دهد. این رویکرد تاکید بر فراهم کردن یک تجربه آموزشی منطبق با هر فراگیر دارد تا او بتواند به بهترین شکل ممکن یاد بگیرد. در شرایطی که قدرت یادگیری در فراگیران متفاوت است.
🔺 اینگونه ، خودگامی در یادگیری ایجاد می شود.
#coaching
👈در تکاپوی خودسازی !
خودشناسی|خودیاری|خودیابی|خودشکوفائی
✍ یادداشت ، حامد سعادت پور
╭┈────𖦹 عضو هیات اندیشهورز نوآیند
╰─┈➤ 🆔 @hamed_saadatpour
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
#گزارش
رویداد آموزش و توانمندسازی عوامل آموزشی و اجرایی #گروه_خلاق_برنا :
📣 رهیاری به روش رهیاری!!
👌با هدف توسعه فردی معلمان و عوامل اجرایی مجموعه به روش کوچینگ🤝
💠 با پرداختن به :
🔹کوچینگ و توسعه فردی
🔹شیوه های رهیاری موثر
🔹تدوین مشارکتی بیانیه تعالی و بیانیه من آرمانی
با تسهیل گری: خانم دکتر ایزدیان
در گرمای تابستان روی خط استوا 🤗
به مدت ۶ هفته برگزار می گردد.
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
هدایت شده از مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی برنا
61.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پروفسور تمپل گراندین که خودش یک اوتیسمی بود ، از بیماری اوتیسم (اختلال عصبی-رشدی در خودماندگی) با هوش تصویری فوقالعاده می گوید.
✍ نویسنده، دامپزشک، و استاد علوم دامی در دانشگاه ایالتی کلورادو است.
🎥 همچنین می توانید فیلم سینمایی تمپل گراندین را خانوادگی مشاهده نمایید:
https://www.aparat.com/v/c01hsrp
💠 @borna_group
🌐 www.borna-gp.ir
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
مجتمع آموزشیتربیتیتحقیقاتی #گروه_خلاق_برنا
#مدارس_تحول_خواه_اسلامی
[ یادگیرنده| نوآفرین| دین بنیان| خانواده محور ]
هدایت شده از شهرجو|شبیهسازی مدیریت شهری
🔹آیین افتتاحیه اولین دوره #شهرجو
📆 یکشنبه ۱۴ مردادماه | ساعت ۱۶:۳۰
📍 کتابخانه مرکزی شهرداری، سالن همایشها
باحضور:
🔸 جناب دکتر قاسمزاده شهردار اصفهان
🔸 جناب دکتر صلواتی مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان
🔻شهرجو؛ #توانمندسازی و #شبیهسازی مدیریت شهری برای جوانان و دانشجویان مستعد و نخبه
🌐 @shahrjoevent
🔰 اوّلین گردهمایی ملّی مجموعههای مردمی نخبه پرور
📆 ۲۳ الی ۲۶ مرداد ماه
📌 ویژه مجموعههای مردمی نخبه پرور سراسر کشور
🔹 فرم درخواست پیوستن به شبکه مجموعه های مردمی نخبه پرور و شرکت در گردهمایی:
https://survey.porsline.ir/s/KMdNXOvE
#بنیاد_ملی_نخبگان
🔗 به شبکه مربیان نخبه پرور بپیوندید: ایتا I بله
1_12918360857.pdf
3.81M
نخبگان و تمدن اسلامی
┄┄┅┅┅❅☀️❅┅┅┅┄┄
[ مسئله محور | پیشرو | ارزش آفرین ]
#پژوهشکده_راهبردی_نوآیند دانشگاه اصفهان
#مجتمع_آموزشیتربیتیتحقیقاتی_برنا
💠 @UI_noaiand
💠 @UiResearch
📳 @borna_group
هدایت شده از مکرانو
📣 اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان با همکاری مجموعه پیشرفت منطقهای رویش نوین نصیر ایرانیان برگزار میکند:
💥پیشرویداد مکرانو
🔹شبکهسازی و بههم رسانی ظرفیتهای اصفهان و سواحل مکران
✅ با حضور مشاور سرمایهگذاری منطقه آزاد چابهار و سرمایهگذاران اتاق بازرگانی اصفهان
ℹ️ محورها و پنلهای تخصصی:
➖خدمات فنی و مهندسی مرتبط با دریا
➖کشاورزی و شیلات
➖تجارت و بازرگانی
➖آب و محیطزیست
🟢 مزایا:
🔸آشنایی با ظرفیتها و فرصتهای سرمایهگذاری و مطالعاتی در سواحل مکران
🔹ارائه طرحهای برگزیده به سرمایهگذاران
🔸معرفی طرحهای برگزیده جهت پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
🔹برگزاری تور تجاری به سواحل مکران برای برگزیدگان
🔸حمایت مادی و معنوی از هستههای نوپا و ایدههای نوآورانه
🔰مخاطبان:
🔘 شرکت های فناور و دانشبنیان
🔘اساتید
🔘دانشجویان و پژوهشگران
🔘فعالان اقتصادی
🗓 زمان:
🔻چهارشنبه ٢۴ مردادماه
➖از ساعت ١۴ الی ١٩
📍مکان:
➖دانشگاه اصفهان، ساختمان مرکزی
🟩 ارسال طرح و ثبت نام:
🌐 WWW.MAKRANO.IR
📞 ٠٩١٣-۶٩۸-۶۳-۱۷
مکرانو | اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان