eitaa logo
گروه جهادی و نیکوکاری صدای لاله ها
60 دنبال‌کننده
595 عکس
447 ویدیو
20 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم گروه جهادی و نیکوکاری صدای لاله ها شماره ثبت ۹۸۶۳۱۲۰۲۰۲۷ کانال جناح جوان مومن انقلابی صدای لاله های جوان و مومن و انقلابیِ ... 🇮🇷جمهوری اسلامی ایران🇮🇷 ارتباط با ادمین : @VOT_Admin @VOTNews
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه از پست قبلی ☝️☝️☝️ این حماسه،بیداری بزرگ و نقطه پایانی برای فتنه پس ازانتخابات بود که دشمنان بیرونی نظام را نا امید کردو انسجامی هم در درون شکل گرفت.مهم‌ترین ویژگی مردم دین‌دار و ولایتمدار ایران این است که در ماجرای فتنه،همچون مردم زمان علی(علیه‌السّلام) در توطئه و فتنه خوارج و جنگ جمل گرفتارنشدند و بر امام زمان خود شمشیر نکشیدند،بلکه به حمایت از دین و ولایت برخاستند و ولایت‌ستیزان را سرجای خود نشاندند. ۸ - پیوند بسیج با رهبر امت رهبر ایران در جمع بسیجیان به امتحانهای مختلف بسیج تاکید کرده و فرمودند:حرکت و روند بسیج در ابعاد کمی و کیفی همواره رو به جلو بوده و بسیج توانسته است در مقابل وسوسه‌ها ایستادگی کند. یکی از موفقیت‌های بسیج، افزایش توانایی و بصیرت خود در مقابل پیچیده شدن توطئه‌های دشمنان است که قضایای فتنه در سال ۸۸ مؤید این موضوع است. از دیگر تاکیدات ایشان در این دیدار این بود: در فتنه سال ۸۸ خیلی‌ها اشتباه کردند و از این جمع بسیاری هم بعد از مدتی اشتباه خود را تصحیح کردند اما حرکت عظیم بسیج با حفظ پرچم بصیرت، مسیر را اشتباه نکرد و توانست در صراط حق بماند. [۶] هم‌چنین رهبر انقلاب در آستانه ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج در اجتماع بسیجیان فرمودند: بسیج، بسیج دل‌هاست، بسیج جان‌هاست، بسیج عواطف است، بسیج اعتقادات و ایمان‌هاست و همین است که در روز سخت به کار یک ملّت می‌آید. آن روزی که ملّت‌ها دچار مشکلات شوند. آنجا جسم‌ها فایده‌ای ندارند، دل‌ها باید در وسط میدان باشند، باید خط شکن باشند. [۷] این عبارات مطرح شده از سوی مقام معظّم رهبری درباره حرکت بسیج و بسیجیان در دوران‌های مختلف نشان از عمق حقیقت، اخلاص و بصیرت آنان در دشمن‌شناسی‌شان دارد. دلائل و شواهد طی ۳۲ سال تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که بسیج همواره مطیع فرمان رهبری نظام بوده و خواهد بود و در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای آن ایستاده و فتنه‌ها را خنثی می‌کند. ۹ - نتیجه گیری حضور مردم نشان داد که درست در روزهایی که همه حرمت‌ها شکسته شد و فضا چنان آشفته بود که هر کسی که مشکلی با نظام داشت، می‌توانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و مشکلش را نشان بدهد و علیه نظام شعار بدهد، پشتوانه انقلاب اسلامی هستند. کسانی در حماسه ۹ دی به خیابان آمدند و از نظام و رهبری دفاع کردند که شاید از وضعیت معیشتی و مادی خود شکایت داشته باشند، اما آمدند. کسانی به خیابان آمدند که شاید مسئولین، برخوردهای ناشایستی هم دیده باشند، اما آمدند! دیگر این‌که از مهم‌ترین عوامل پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب، دینداری و بیداری و ولایتمداری مردم ایران است. اگر جایگاه بصیرت و بیداری را در دفاع از نظام بویژه در جنگ نرم، بالاتر از دینداری بدانیم به افراط سخن نگفته‌ایم، زیرا دیندار، بصیر و بیدار است که می‌تواند حق را از باطل تمیز دهد و از حق حمایت کند. ۱۰ - پیشنهادها حماسه ۹ دی باید جایگاه ویژه‌ای در کتاب‌های درسی دانش آموزان پیدا کند تا از این طریق در حوزه شعر و معنا و داستان بتوانیم ارتباط حماسه عاشورا را به حماسه ۹ دی پیوند زنیم. بنابراین مؤلفان کتاب‌های درسی به عنوان یک وظیفه باید بکوشند مطالب درسی را بیش‌تر به سمت موضوعاتی متمرکز کنند که همه واژگان حوزه‌های مضامین متفاوت حماسه ۹ دی را با خود حمل می‌کنند. ادبیات حماسه ۹ دی نه تنها نباید جنبه شعاری داشته باشد بلکه در ضمن این‌که به مخاطب آگاهی و معرفت می‌دهد باید مسائل دینی و مذهبی، مفهوم ایثار، شهادت، جوانمردی، آزادگی و رشادت را آشکار کند. آنچه در ادبیات باید در حوزه شعر به حماسه ۹ دی پرداخت، انتقال مفاهیم دینی و انقلابی در قالب شعر با استفاده از ابزار شعر است که شاعران باید سعی کنند عناصر شاعرانه را به صورت تخیل، تصویر، آرایه‌های کلامی، صنایع لفظی و معنوی در خدمت انتقال مفهوم و پیام به مخاطب قرار دهد، آنچه در این حماسه کمتر دیده شده است. بنابراین بازتاب این حادثه در اشعار شاعران جوان با مضامینی چون حماسه، آزادگی، حرّیت، حرکت و رشادت و امام حسین (علیه‌السلام)... پر رنگ‌تر و تاثیرگذارتر به عنوان یک معیار ارزشی باید دیده شود. ۱۱ - فهرست منابع ۱) شریفی، احمد حسین، موج فتنه، از جمل تا جنگ نرم، تهران: انتشارات کانون‌اندیشه جوان، ۱۳۹۰. ۲) امام علی (علیه‌السّلام)، نهج البلاغه، سیّد رضی، فیض الاسلام (بی جا). ۳) قدیریان، احمد، فتنه سبز، تهران: مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله بهشتی، ۱۳۸۹. ۴) میرحسینی اشکوری، کاظم، جریان شناسی فتنه در نهج البلاغه، رشت: بلور، ۱۳۸۹. ۵) موسوی، مهدی، گذار از فتنه، قم: موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹. ۶) روزنامه کیهان، ۱۳۸۹/۰۹/۰۶. ۷) روزنامه کیهان، ۱۳۸۹/۰۸/۰۳. ۱۲ - پانویس ادامه در پست بعدی👇👇👇 ☫ ☫‎@me_atu
ادامه از پست قبلی ☝️☝️☝️ ۱. ↑ بیانات رهبر معظّم انقلاب در اولین دیدار با نمایندگان مجلس هشتم، ۱۳۸۷/۰۳/۲۱. ۲. ↑ امام علی (علیه‌السّلام)، نهج البلاغه، سیّد رضی، فیض الاسلام، بی جا. ۳. ↑ امام علی (علیه‌السّلام)، نهج البلاغه، خطبه ۱۰۵، سیّد رضی، فیض الاسلام، بی جا. ۴. ↑ طبرسی، احمد بن علی‌، الاحتجاج، ج۱، ص۱۵۷. ۵. ↑ امام علی (علیه‌السّلام)، نهج البلاغه، ج۱، ص۱۳۷، خطبه ۹۳، سیّد رضی، فیض الاسلام، بی جا. ۶. ↑ روزنامه کیهان، ۱۳۸۹/۰۹/۰۶، ج۱، ص۱۹۷۷۴. ۷. ↑ روزنامه کیهان، ۱۳۸۹/۰۹/۰۶. ۱۳ - منبع • پایگاه اطلاع رسانی حوزه، برگرفته از مقاله «چیستی حماسه نهم دی سال ۱۳۸۸»، تاریخ بازیابی ۱۴۰۰/۰۹/۲۱. ☫ ☫‎@me_atu
بیست جمله طلایی راجع به حماسه «۹ دی» و «فتنه» از حضرت امام خامنه‌ای «مد ظله العالی» 🔹 فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه‌انگیز دستش کوتاه میشود. ۱۳۷۸/۰۵/۰۸ 🔸 فتنه‌ انگیختن و بد دل کردن مردم نسبت به یکدیگر، یکی از مواد برنامه‌ای است که دشمنان نسبت به این ملت در نظر دارند. ۱۳۷۹/۰۱/۰۶ 🔹 دنیاطلبان برای اینکه به مقاصد خودشان برسند، در جامعه فتنه ایجاد میکنند؛ جنگها، تبلیغات دروغین، سیاست‌ بازیهای ناجوانمردانه؛ اینها ناشی از همین دنیاطلبی هاست. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹ 🔸در اوائل حوادث بعد از انتخابات ۸۸ اولین کاری که شد، تردید افکنی در کار مسئولین رسمی کشور بود؛ در کار شورای نگهبان، در کار وزارت کشور. این تردیدافکنیها خیلی مضر است؛ دشمن این را میخواهد. ۱۳۸۸/۰۹/۰۴ 🔹 در شرائط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خدای متعال حجت را همیشه تمام میکند؛ هیچ وقت نمیگذارد مردم از خدای متعال طلبگار باشند و بگویند تو حجت را برای ما تمام نکردی، راهنما نفرستادی، ما از این جهت گمراه شدیم. ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ 🔸 فتنه معنایش این است که یک عده‌ای بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضای غبارآلود، دشمن صریح بتواند چهره‌ی خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند. ۱۳۸۸/۱۰/۲۹ 🔹وقتی در داخل محیط فتنه، کسانی با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهای نظام جمهوری اسلامی را نفی میکنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال میبرند، وقتی این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. ۱۳۸۸/۱۰/۲۹ 🔸مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ی بعد از انتخابات ۸۸ این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. میخواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند، و نتوانستند. ۱۳۸۸/۱۱/۱۹ 🔹 آن کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران، در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند، آنها بخشی از ملت نیستند؛ افرادی هستند یا ضد انقلاب صریح، یا کسانی که بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، کار ضد انقلاب را میکنند؛ ربطی به توده‌ی مردم ندارند. ۱۳۸۸/۱۱/۱۹ 🔸شما دیدید فتنه‌ای به وجود آمد، کارهائی شد، تلاشهائی شد، آمریکا از فتنه‌گران دفاع کرد، انگلیس دفاع کرد، قدرتهای غربی، منافقین و سلطنت‌طلبها دفاع کردند؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در مقابل همه‌ی این اتحاد و اتفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دی، در روز بیست و دوی بهمن، آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴ 🔹 باید حواسمان را جمع کنیم، بفهمیم که: «من نام لم ینم عنه»؛ اگر ما اینجا خواب برویم، جبهه‌ی دشمن، پشت سنگر خودش معلوم نیست خواب رفته باشد؛ او بیدار است، علیه ما توطئه خواهد کرد. به نظر من، فتنه‌ی سال ۸۸ هم همین بود؛ برای ما یک زنگ بود، یک زنگ بیدارباش بود. ۱۳۸۹/۰۶/۲۵ 🔸 گناه بزرگی که برخی از دست‌اندرکاران فتنه‌ها در کشور انجام میدهند، امیدوار کردن دشمن است؛ دشمن را امیدوار میکنند که میتواند منفذی در بین مردم، در بین عوامل گوناگون، در بین مسئولان نظام باز کند. ۱۳۸۹/۱۰/۰۸ 🔹مردم ما در مقابله‌ی با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه‌ی این است که این مردم بیدارند، هشیارند. ۱۳۸۹/۱۰/۰۸ 🔸 حادثه‌ی نهم دی یک حادثه‌ی عجیبی است؛ به خاطر دلبستگی مردم به نظام بود. اینها نشان دهنده‌ی اعتماد مردم است. متأسفانه میشنویم همین طور در اظهارات مصلحت‌جویانه، مکرر میگویند: آقا اعتمادِ از دست رفته‌ی مردم را برگردانید! کدام اعتمادِ از دست رفته؟! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام را دوست دارند، از نظام دفاع میکنند. ۱۳۹۰/۰۵/۱۶ 🔹 در فتنه‌ی ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۰ 🔸یکی از خصوصیاتی که در حادثه‌ی ۹ دی هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله‌ی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرّم پیش آمد و امام آن نکته‌ی عظیمِ عجیبِ تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ ☫ ☫‎@me_atu
🖤صدای پارسایان از عراق و شام می‌آید 🖤مگر ایران برون آرد جهان را از پریشانی 🖤یهودایند این از گرگ بدتر این برادرها! 🖤نیفتی در درون چاه کنعان، یوسف ثانی 🖤الا ای قاسم فتح درخشان فتح دیگر کن 🖤که خصلت‌های قاسم داری و خوی سلیمانی 🖤در این میدان فراوان مدعی دیدم مگر آخر 🖤نگین قدس را از دست اهریمن تو بستانی 🌍یک جهان منتقمت خواهد بود 📣مراسم گرامیداشت شهادت سردار بزرگ اسلام(ویژه تمامی اساتید معظم و کارکنان معزز و دانشجویان محترم) ♥️سردارسپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی ♥️و شهدای همراه او به ویژه شهید ابومهدی المهندس 📢شعرخوانی : دکتر علیرضا قزوه 🎼با اجرای : گروه سرود بین المللی اسوه 🎤با روایت‌گری : راویان دفاع مقدس 🏆همراه با : پذیرایی ، خطاطی ، مسابقه و برنامه های متنوع دیگر ⏳زمان : سه شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۳ ⌚️ساعت : ۱۰:۳۰ 🕋محل برگزاری : جنب مقبره شهدای پردیس مرکزی ☎️ارتباط با ما: 🔻 ☎️ 09921548049 🆔 @me_atu_admin https://me.atu.ac.ir/fa☫ ☫@bsijinformationatu
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا