eitaa logo
واکاوی 🔎
154 دنبال‌کننده
203 عکس
177 ویدیو
6 فایل
واکاوی | رصد و تحلیل 🔎
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 کتابی ارزنده برای انتخابات ۱۴۰۰ 🆘 اگر روشنگری نکنیم، مجدداً فردی بی‌کفایت، رئیس‌جمهور ما خواهد شد! 📚 کتاب جنجالی دَکَل 📖 خواندن رایگان ۲۵صفحه از دَکَل🔻 https://eitaa.com/man_va_ketab110/998 🛒 خرید دَکَل با تخفیف ۳۰درصدی🔻 https://idpay.ir/rvarva110/shop/292749 🎧 گوش دادن به کتاب دَکَل🔻 https://eitaa.com/masjed_amiralmomenin/2106 «دَکَل» اولین کتاب داستانی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب است که ماجرای آن در یک دبیرستان و در قالب هفت زنگ به تصویر کشیده شده است. گفتگویی جنجالی و هیجانی بین یک روحانی مبلّغ و دانش‌آموزان دبیرستانی است. هدف اصلی از تدوین کتاب دکل این است که متن مهم بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب حفظه‌اللّه در ۲۲بهمن ۱۳۹۷ ابلاغ شده است در قالب یک داستان جذاب در معرض مطالعه جوانان عزیز قرار گیرد. نویسنده در صدد شرح تفصیلی تمام فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب نبوده اما به فراخور فضای کلاس و برخی سؤالات و شبهات کلیدی دانش‌آموزان، بخش‌هایی از بیانیه، با تفسیر و تحلیل مفصل، همراه شده است. با این حال در این کتاب تمام فرازها و متن بیانیه گام دوم به شکل پراکنده و در داخل [قلاب] مشخص شده است. از ویژگی‌های این کتاب، پاسخ‌گویی به حدود ۳۰ شبهه و سؤال اساسی نسبت به مسائل سیاسی روز و انقلاب است که عمدتاً در ذهن جوانان ما دور می‌زند. امتیاز دیگر آن، آشنایی با مبانی نظام اسلامی ایران و آموزش غیرمستقیم ملاک‌ها و معیارهای دفاع از انقلاب است. سیر عقلی و منطقی گفتگوهای این مستند داستانی از دیگر ویژگی‌های کتاب دکل است… 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
واکاوی 🔎
لطفاً در این نظرسنجی شرکت فرمایید EitaaBot.ir/poll/0ctds?eitaafly 👆👆👆 ❓ باتوجه به این‌که طبق آمار،
📣 لطفاً مجدداً در این نظرسنجی شرکت فرمایید: 📊 EitaaBot.ir/poll/nfu 👈 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 ➕ از آن‌جایی‌که بنابر اعلام مخاطبان کانال، به‌دلیل اشکال فنّی، شرکت در نظرسنجیِ قبلی برای بسیاری از آنان ممکن نشد، مجدداً این نظرسنجی آماده گردید. 🙏 پیشاپیش از مشارکت شما عزیزان در این نظرسنجی، سپاسگزاری می‌شود. ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
19.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 مثل آب خوردن 😓 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
10.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 توحید مادی و دیکتاتوری دیجیتال، آینده محتوم بشر ۱) پیش‌تر، یکی-دوبار از جهان فناوری پیش‌رو ‹مبتنی بر هوش مصنوعی بشرساز› مطالبی مهم تقدیم شد؛ مهم از این جنبه که سرشت و سرنوشت بشر اسیر را «خودساخته‌های تکنولوژیک» رقم می‌زند. ۲) فیلم بالا با صراحت بیش‌تری از عقبه فلسفی و دنباله سیاسی و اقتصادی این در دست استعمارگران، استحمارگران و استثمارگران مدرن پرده‌برداری می‌کند و از معادله: دانش بیولوژیک × توان پردازش رایانه‌ها ×انبوه اطلاعات =توان هَک کردن انسان‌ها و تبدیل آن‌ها به حیوانات اهلی و بی‌خاصیت! سخن می‌گوید. ۳) فکر می‌کنم چنان جهانی، آن‌قدر وحشتناک است که عمق فاجعه را بر اهل خرد، بیش از پیش نمایان سازد و البته وظیفه‌ای که ما به‌عنوان بسترسازان حکومت جهانی توحیدی بر عهده داریم تا با «قوی‌شدن» در همهٔ عرصه‌ها، ناجی بشر از دست جانیان جهانی باشیم. ۴) اما تکمیل فیلم بالا، تصویری است که در فیلم پایین، از حاکمیت فضای دیجیتال بر زیست بوم بشری و تسخیر روح و فکر و جسم انسان که در سه دهه آینده، ترسیم شده است. ۵) مفاهیمی مانند «یکتایی تکنولوژیک!» و «تناسخ تکنولوژیک!» را به‌خوبی می‌توان در این فیلم دید. حال بهتر می‌توان مفهوم «ملئت ظلما و جورا» در پیشاظهور و مفهوم «ناجی موعود» و رهایی بشر توسط «فرقه ناجیه» و وظیفه‌ای که ما در عصر انقلاب اسلامی و «ظهور اصغر» در «دولت‌سازی و کشورسازی» بر عهده داریم را درک کرد. یعنی عبور از «توحید مادی به سوی توحید الهی». ⭕️ پیشاپیش از برخی محتوای نامناسب فیلم عذرخواهی می‌شود: irancontent.net/10-future-tec ✍ ابراهیم ن 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
4_5837225906657036557.mp3
7.6M
🤲 باز کن در که گدای سحرت برگشته عبد عصیان زده و در به درت برگشته 🎙 حاج منصور ارضی 💐 حلول مبارک‌باد ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید: حقايقی درباره حضرت خديجه (سلام‌اللّٰه‌علیها) در بيانات آیت‌اللّٰه امام خامنه‌ای «ايشان مظلومه است؛ غريب است» 🏴 سال‌روز وفات حضرت خدیجه 🔆 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
🔰 فهم نادرست از رهبری! واقعیت این‌است که فهم نادرستی از رهبری امت داریم. رهبری، قلب یک جامعه است؛ ولی بدون رگ‌ها و مویرگ‌ها این خون به بدن سریان نمی‌یابد. تحقق اراده رهبری در پیوند و تطبیق‌یافتن با اراده دیگران است. به عبارت روشن‌تر، تحقق یک امر، به هم‌جهت‌شدن مجموعه اراده‌هاست؛ نه اراده یک نفر. اساساً فرق نظام دیکتاتوری با مردم‌سالاری همین‌جاست. در نظام مردم‌سالار، حتّی خیرخواهی برای مردم هم، به‌زور اعمال نمی‌شود؛ چه آن‌که مردم را به‌زور بهشت نمی‌فرستند. دیکتاتوری ولو خیرخواهانه‌اش مذموم است. همین مردم باید بخواهند، همین مردم باید تصمیم بگیرند و انتخاب کنند. این مسئولین از میان همین مردم انتخاب شدند. با همین مسئولین، کار مردم باید پیش برود. با همین مدیران چرخ کشور باید بچرخد و کار انقلاب پیش رود. به گردش‌کار مذاکرات توجه کنید: رهبری از ابتدا به نتیجه مذاکرات بدبین بودند. واقع‌بینانه‌اش نیز همین بود. اما اجازه دادند مردم و مسئولین تجربه کنند. چرا؟ چون همین مسئولین باید اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند. همین مردم باید فرهنگ تولید و کار را پذیرا باشند. همین ملت باید از مذاکره با دشمن دل بکند. تحقق استقلال اقتصادی و سیاسی به خواست مردم و مسئولین است و خواست حقیقی، نتیجه رشد علمی و تجربه هاست. ورود رهبری به اجرا، یعنی تزریق بی‌اعتمادی به سیستم اجرائی و این نیز خلاف تمکین و احترام به انتخاب مردم است. فراموش نکنیم که کارآمدی حقیقی وقتی محقق می‌شود که به‌دست مردم و مسئولین انجام شود. معنای حقیقی کارآمدی، کارِ موفقِ برآمده از مردم است؛ نه صرفاً کارِ موفق. این‌که گفته می‌شود مردم‌سالاری تنها پای صندوق رأی نیست، همین‌جاست؛ مردم‌سالاری در تاروپود این انقلاب است. رهبری هدایت می‌کند، راه را روشن می‌سازد، در خفا و علن مطالبه می‌کند، نظارت و بازخواست می‌کند. اما درنهایت این من و شما و مائیم که انتخاب می‌کنیم. سرنوشت ما به‌دست خودمان است. در همین منظومه است که جامعه رشد می‌کند؛ هم انتخاب مردم و هم تصمیم مسئولین. البته طبیعی است که آن‌چه مربوط به حوزهٔ اختیارات مستقیم رهبری است و اصل انقلاب را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، در کوتاه‌مدت، متوقف به این و آن نیست؛ هرچند در بلندمدت بازهم این مردم‌اند که خُرد و کلان حیات جمعی‌شان را می‌سازند. ✍ محسن مهدیان ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
🔰 انقلابىِ‌ مثبت باشید.. "ما از اوّلِ انقلاب، دوگونه انقلابى داشتیم و انقلابیّون ما، دوگونه نقش ایفا کردند. بعضى از انقلابیّون، انقلابیّونِ مثبت بودند؛ بعضى از انقلابیّون هم، انقلابیّونِ منفى بودند. در اوایل انقلاب، انقلابىِ منفى، به آن انقلابى‌اى مى‌گفتیم که از میدان کار و تلاش و حرکت، آن‌جایى که دردسرى داشت، عقب مى‌کشید. انقلابى بود، اما انقلابىِ وجاهت‌طلب و راحت‌خواه؛ انقلابى‌اى که مى‌گفت من مبارزه‌ام را قبل‌از انقلاب کرده‌ام؛ اکنون دیگر مى‌خواهم احترام شوم. بنابراین، چنین کسانى به میدان خطر و دردسر و آن‌جایى که چهار نفر آدم از انسان گله‌مند مى‌شوند، وارد نمى‌شدند. یک عدّه هم انقلابىِ مثبت بودند. حاضر بودند آبروی‌شان را هم خرج کنند. آن‌جایى که فکر مى‌کردند وجودشان مى‌تواند کمکى بکند، با همه‌ى وجود حاضر بودند. اگر جبهه بود، یک‌طور؛ اگر دانشگاه بود، یک‌طور؛ اگر میدان فرهنگى یا سیاسى بود، وارد میدان مى‌شدند. انقلابىِ منفى، خودش را از کار کنار مى‌گیرد؛ اما اگر یک‌وقت کارى هم به دستش افتاد، مثل آدم‌هایى که هیچ کارى در دست‌شان نیست، حالت منفى‌بافى و شکل اپوزیسیون به خودش مى‌گیرد؛ کأنّه در هیچ کارى مسئولیت ندارد! انقلابىِ مثبت حتّى اگر هیچ‌کاره هم باشد، خودش را مسئول‌ترین افراد مى‌داند و وارد میدان مى‌شود. من مى‌خواهم به شما عرض کنم: عزیزان من! جوانان! انقلابىِ‌ مثبت باشید. دانشگاه باید انقلابیّون مثبت پرورش دهد؛ این ملّت و این تاریخ، به شما نیاز دارد؛ باید خودتان را آماده کنید." ، 🎙 بیانات آیت‌اللّٰه امام خامنه‌ای در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتى امیرکبیر 🗓 ۱۳۷۹/۱۲/۰۹ 🌐 farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3053 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
13940812_14317_64k.mp3
1.83M
⚠️ "تکیهٔ ما بر دشمنیِ دشمنان خارجی به معنای اغماض از ضعف‌های درونی خودمان نیست/ بعضی‌ها به بهانهٔ همین مسائل جزئی داخلی، دشمن خارجی را فراموش می‌کنند؛ آمریکا را فراموش می‌کنند." 🗓 ۱۳۹۴/۰۸/۱۲ 🎙 بیانات آیت‌اللّٰه امام خامنه‌ای در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان 🌐 farsi.khamenei.ir/speech-content?id=31309 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
16.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 بصیرت خواص، حرکت عوام علیه‌السلام، ، ، ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
. ⚠️ سعه صدر، مدارا و گفت‌وگو، گمشدهٔ جبهه انقلاب در تحقق «تواصی به حق و صبر» ✍ شبیر فیروزیان: رهبر انقلاب اسلامی، در سخنان مهم خود در روز عید مبعث، یکی از وظایف جبههٔ انقلاب و افسران جوان جنگ نرم را «تواصی به حق و صبر» بیان فرمودند و از آن‌سو، یکی از تلاش‌های جبههٔ دشمن را نیز، قطع زنجیره تواصی به حق و صبر در میان مؤمنان انقلابی برشمردند… 🔰 اتصال ایمانی، معرفتی و انقلابی، نتیجه تواصی به حق و صبر واژه «تواصی» از مادّهٔ «وصی» است که در اصل، به‌معنای «متصل‌شدن یا متصل‌کردن چیزی به چیزی دیگر» می‌باشد و بر همین مبنا، «وصیّت»، کلامی را گویند که انسان‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند. (ابن‌فارس، احمد؛ معجم مقاییس‌اللغه؛ ج۶، ص۱۱۶) …در «تواصی»، «اتصال» میان دو یا چندنفر برقرار می‌شود، درحالی‌که در «امر به معروف»، ضرورتی به برقراری اتصال میان دونفر نیست و فقط باید «معروف» را به طرفِ مقابل «یادآور» شد. از سوی دیگر باید گفت واژه «تواصی»، همان ماده «وصی» در باب «تفاعل» است که اولاً بر انجام کار به‌صورت طرفینی و متقابل و ثانیاً بر استمرار و دوام کار دلالت دارد. بنابراین با درنظرگرفتن ماده و هیئت، می‌توان گفت «تواصی» به‌معنای در اختیار یک‌دیگر قراردادن مطالبی به‌صورت مستمرّ و مداوم و پذیرش مفادّ آن از یک‌دیگر و عمل به آن است تا این‌گونه، «اتصال» بین دو طرف برقرار و تقویت شود. حال، دستور خداوند به مؤمنانی که اهل عمل به دستورات الهی هستند (مؤمنان انقلابی) برای «تواصی به حق» و «تواصی به صبر» معنایی جز این ندارد که: «مؤمنان انقلابی باید معارف عقلانی و اخلاقی اسلام انقلابی که در مطالعات فردی و یا تجربیات زندگی به‌دست می‌آورند را مداوماً در اختیار یک‌دیگر قرار دهند تا علاوه بر بهره‌های فردی، اتصال اجتماعی‌شان نیز به یک‌دیگر تقویت شود.» بنابراین یکی از کارهای ضروری برای مؤمنان انقلابی در زمان حاضر، گفت‌وگو و مذاکرات علمی، اخلاقی و سیاسی دو یا چندسویه، برای تحکیم مبانی اسلامی و انقلابی است. بدیهی است که لازمه این گفت‌وگوها، سعهٔ صدر، مدارا و عدم‌پرخاشگری با یکدیگر است. این‌گونه است که «انسجام تشکیلاتی» مؤمنان انقلابی با یک‌دیگر بیش‌تر نیز خواهد شد؛ و این خود، نتایج فوق‌العاده دیگری در پی خواهد داشت. 🔰 گفت‌وگو، مدارا و سعهٔ صدر، لازمهٔ تحقق تواصی به حق و صبر در درون جبهه انقلاب دردمندانه باید گفت: پرخاشگری، تخریب، تکفیر، عدم سعهٔ صدر و گفت‌وگو و عدم تحمل دیدگاه‌های متفاوت فکری و سیاسی در درون جبهه انقلاب، یکی از بزرگ‌ترین اشکالات جوانان انقلابی است! ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
29.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و رفع فقر و تبعیض 🔺 برسد به‌دست مسئولان تجمل‌گرا 〽️ این کلیپ، سخنان جناب آقای مصطفی ملکیان است که حوالی سال‌های 77 و 78 ایراد شده و به بیان نکات جالبی درباره چرایی ضرورت قاعده‌مندی سبک‌زندگی مسئولان می‌پردازد و در ضمن آن، روایاتی از زندگی امیرالمومنین(ع) در هنگام حاکمیت را مرور می‌کند. ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅ 🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍