فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 امتحان ما در زمان غیبت، شناختن هارون است.
بنیاسرائیل دربرابر هارون سقوط کردند؛ هنگامیکه هارون بهعنوان جانشینِ موسای غائب آمد؛ اینجا بود که سامری (شیطان بزرگ)، با گوساله آمد. گوساله امروز، فضای مجازی، رسانه، اوهام و دنیاست.
بنیاسرائیل دربرابر گوساله و سامری سقوط کردند و هارون را تنها گذاشتند؛ درحالیکه ادعا داشتند همچنان رهرو راه موسی هستند؛ آنجا که گفتند «ما هرگز از پرستش آن، دست برنخواهیم داشت تا موسی بهسوی ما بازگردد»؛ یعنی گوسالهپرستی را رها نمیکنیم تا موسی بهسوی ما بازگردد؛ بنابراین آنها ادعا کردند «اللّهمّ کن لولیّک…» و «اللّهمّ عجّل لموسی الفرج» میخوانند؛ ولی گوساله را پرستیدند و جانشین را رها کردند.
از اینرو هارون میگوید «پروردگار شما خدای رحمان است؛ پس مرا پیروی کنید» نگفت موسی را پیروی کنید؛ اگر در زمان غیبت بخواهید به توحید برسید، از هارون تبعیت کنید؛ نه از موسی؛ چون موسی الآن غائب است.
امتحان ما، جانشین و نائباش هارون است. اهل کوفه در برابر مسلم سقوط کردند لذا نمیتوانند حسین را یاری کنند. کسیکه دربرابر هارون سقوط کند، نمیتواند موسی را یاری کند. امتحان ما «ولی فقیه» است، هارونِ زمان.
هنگامیکه موسی از غیبت بازگشت، به قوم خود گفت «پساز من، چه بد جانشینی برایم بودید»؛ «پساز من»، نه «با من»؛ پساز غیبت من، سقوط کردید، شکست خوردید، رفوزه شدید، پسرفت کردید، در فتنه افتادید؛ در فتنهٔ سامری و هارون شکست خوردید. امتحان این است. امتحان امروزِ ما «ولایت» است.
🎙 سید هاشم الحیدری
#ولی_فقیه، #غیبت، #انقلاب_اسلامی
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
اقتباسی از درس خارج رهبر انقلاب؛
⟨انجام «کارِ سخت» از منظر روایات⟩
عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله «صلیاللهعلیهوآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما
⟨مدح عمار⟩
این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم جناب عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است.
⟨معیار⟩
تقریباً یک معیاری را دست میدهد. میفرماید: هرگز عمار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سختترینِ آن دو کار را انتخاب کرد.
فرض بفرمایید انسان میخواهد مالی را صدقه بدهد، یکطور صدقهدادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی میاندازد.
یکطور هم کارِ سختتری است و آن اینکه انسان میگردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا میکند و پول را به دست او میرساند.
⟨انتخاب کار سخت⟩
این، سختتر است. اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر میشد، کار سخت را انتخاب میکرد.
یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت میکرد. به دو صورت میشود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سختتر را انتخاب میکرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سختترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم میجنگید، شمشیر میزد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید میشدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت میکرد و این، ازجملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام میداد.
⟨ضابطه⟩
این، یک ضابطۀ تقریباً کلّی است که: انسان بالطبع، سهلگرا است، کارِ آسانتر را ترجیح میدهد. اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان میرویم و آن را انتخاب میکنیم!
⟨کار سخت در برابر دشمن⟩
امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از دشمن که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها، ابزارهای سخت، ابزارهای نرم، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است، بعضی از کارها کار آسانی است، بعضی از کارها سخت است، فکرکردن لازم دارد، مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد، فحص لازم دارد، پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد.
اینها کارهای سخت است که ما معمولاً میرویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام میدهیم.
اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام میدهیم، گاهی هم انجام نمیدهیم. اما ترجیح میدهیم کارِ سهل را! یعنی سهلگرائی، آسانگرائی، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهلانگاری است، آسانگیری است.
آسانگیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، سهلانگاری است.
سهلگرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند!
⟨وظیفه حوزههای علمیه⟩
واقعاً امروز حوزههای علمیه بخصوص حوزۀ علمیۀ قم وظائف سنگینی دارند که کارهای سختی است. اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عدۀ شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسانی است.
در کنار این، کارهای سختی هم وجود دارد. من توصیه نمیکنم درسها را تعطیل کنند، مدرّسین درس نگویند و طلبهها را محروم بگذارند!. نه، این هم کارِ لازمی است؛ اما از کارهای سخت غفلت نباید کرد!
⟨نگاه کنیم، ببینیم امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟⟩
این، یکی از کارهای مهم است. برویم سراغ اینکه در مقابل ابزار دشمن، چه ابزار سختِ او، چه ابزارِ نرم او، برای تغییر باورها، ما چکار میتوانیم انجام بدهیم؟ این کار سخت را همه موظفند انجام بدهند.
انجام دادنش هم به این نیست که ما بگوییم یا یک کتابی بنویسیم مثلاً در باب ولایت فقیه یا در باب لزوم جهاد؛ اینها آن کارهای آسان است.
⟨دشمنشناسی⟩
کار سخت این است که: شیوۀ دشمن را بشناسیم، حیلههای او را بفهمیم، راههای نفوذ دشمن را پیدا کنیم.
⟨ارائه تعریف درست از اسلام⟩
امروز در کشور چند میلیون دانشجو داریم، علاوه بر دانشجویانی که در کشورهای اسلامی هستند، همۀ اینها مشتاقاند حرف درستی را از یک جایی بشنوند! از اسلام، یک تعریف درستی، یک بیان درستی را بشنوند.
این کار، کار کیست؟ چه کسی باید این کارها را بکند؟ جناب عمّار اکتفاء به این کارهای معمولی و عادی و آسان نمیکرد، نگاه میکرد اگر میدید جمع بین کار آسان و سخت ممکن است، هر دو را انجام میداد، اما اگر میدید که ناگزیر باید یکی را انتخاب بکند، او سختترین را انتخاب میکرد.
این، شد ضابطه، شد درس، معیار، اینگونه باید حرکت کرد. ما خُیِّر عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اختار أشدَّهما! این را پیغمبر دربارۀ عمار میفرماید، این تمجید پیغمبر از عمّار، درسی است برای ما.
📚 امالی، ص۴۹۰
📑 اقتباس از درس خارج معظملّه
🗓 ۲۲ فروردین۱۳۹۵
🌐 rasanews.ir/002u48
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نماهنگ | بر همان عهد
قضیهی مسجد گوهرشاد چرا بهوجود آمد؟ مرحوم حاجآقا حسین قمی در مسئلهی کشف حجاب از مشهد به تهران میرود تا با رضاشاه صحبت کند. گفتهبود میروم و به او میگویم؛ اگر گوش کرد که هیچ، اگر گوش نکرد همانجا خودم خفهاش میکنم. به تهران رفت و نتوانست رضاخان را ملاقات کند و بعد هم از آنجا به عراق تبعید شد.
تیرماه ۱۳۱۴ علمای مشهد در حمایت از حاجآقا حسین، در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. اصل اجتماع علما در کشیکخانهی مسجد گوهرشاد که بعد منجر به اجتماع مردم شد، برای این بود.
مأمورین حکومتی رضاخان با حمله به متحصنین یک فاجعهی تاریخی رقم زدند و ۱۶۰۰نفر از مردم در این واقعه کشته و زخمی شدند. فاجعهای که در مشهد برای دفاع از حجاب اتفاق افتاد.
آقای «محمدحسین ملکیان» خردادماه ۱۳۹۷ در دیدار رمضانی شاعران با رهبر انقلاب، شعری با این مطلع دربارهی ماجرای گوهرشاد خواندند:
یکایک سر شکست آنروز اما عهدوپیمان نَه/ غم دین بود در اندیشهٔ مردم، غم نان نَه
…
سراسر صحن از فوج کبوترها چنان پُر شد/ که چندینبار خالی شد خشاب آنروز و میدان نَه
یکی فریاد میزد شرمتان باد آی دژخیمان!/ بهسمت ما بیاندازید تیر، اما به ایوان نَه
…
دیانت بر سیاست چیره شد آری/ جهان فهمید رضاجان است شاه مردم ایران، رضاخان نَه!
…
به «جمهوری اسلامی ایران» گفتهایم «آری»/ به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران «نَه»
…
کجا دیدی که یک مظلوم تا این حد قوی باشد/ اگرچه قدرت ما میشود تحریم، کتمان نَه
دفاع از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد/ زمین کارزار ما، تلاویو است، تهران نَه
#جمهوری_اسلامی
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
30.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 دشمن و مارپیچ سکوت
💢 از مهمترین کارکردهایی که دشمن در فضای مجازی دنبال میکند ایناستکه ⟨فریادِ بلند میزند⟩؛ ⟨فحشِ خیلی بد میدهد⟩؛ ⟨دروغِ خیلی بزرگ میگوید⟩؛ ⟨جنگ روانی را از بالاترین حد شروع میکند⟩ که میبینیم بهطرز عجیبی پساز مدتی، مواضع مخاطبین، با این فریادها تنظیم میشود!
#مارپیچ_سکوت، #جنگ_رسانه، #یامین_پور سوادرسانهشهریور۹۷
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گرداب سکوت
(ترس از انزوا، علت بیتفاوتی/سکوت)
⟨فشار اجتماعی و همنوایی⟩
یکی از نظریههایی که بیشاز بسیاری نظریههای دیگر، به رسانههای جمعی قدرت میدهد، نظریه «مارپیچ سکوت» یا «گرداب سکوت» است که «الیزابت نوئل نئومان: Elizabeth Noel Neuman»(۱۹۸۰، ۱۹۷۳) آن را مدون کرده و ادعا دارد که حاکمانِ رسانهها، با حذف تدریجی مخالفانِ خود، میتوانند هر روز، تعداد بیشتری را به خاموشانِ جامعه اضافه کنند.
مطابق این نظریه، افراد درصورتیکه دریابند عقاید و افکار آنها در سطح جامعه در اقلیت قرار دارد، کمتر تمایل مییابند عقاید خود را ابراز نمایند.
#مارپیچ_سکوت، #گرداب_سکوت، #جهاد_تبیین
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اسلام مال ۱۴۰۰ سال پیشه!
ما ایرانیها خودمون پیامبر داریم!
ما به زور شمشیر مسلمان شدیم!
یه ایرانی دینش هم باید ایرانی باشه!
دین عربها ارزونی خودشون!
هرجا مسلمونه کشتوکشتار و جنگه!
👆پاسخ به شبهات فوق در قالب طنز
@abalmaloo
#هشیار_باشیم، #شبهه، #جنگ_رسانه
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بنویس اُمّالمؤمنین؛ بخوان خدیجه
#حضرت_خدیجه ‹سلاماللّٰهعلیها›، #تاریخ_اسلام، #تحریف_تاریخ
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اُمّالمؤمنین خَدیجه بنت خُوَیلِد
🔺جعل تاریخ و تحریف واقعیتهای زندگی حضرت خدیجه ‹سلاماللّٰهعلیها›
#حضرت_خدیجه ‹س›،
#تاریخ_اسلام، #تحریف_تاریخ
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
کلاهبرداری پانزی دقیقاً چیست؟
تفاوت طرح پانزی و هرمی چیست؟
نمونهای از طرح پانزی، زمانی است که یک کلاهبردار یا طراح پانزی، افراد ناآگاه را متقاعد میکند که اگر پول خود را به او بدهند، با آن پول کار میکند و در ازای پول آنها، درآمد هنگفت و تضمینی ارائه میکند. اما واقعیت ایناست که سود سرمایهگذاران قدیمی، با پول سرمایهگذاران جدید، جبران میشود. این بهسادگیِ یک بازی پول است.
در ابتدا برای جلب اعتماد سرمایهگذاران بیشتر به سیستم، بهطور مرتب، وعدههای غیرمعقول و فریبنده ارائه میشود. با اینحال، زمانیکه قربانی جدیدی برای آوردن پول وجود نداشته باشد، طرح دیگر اشباع و در نهایت شکست میخورد. در پایان هم طراح پانزی و رئوس هرم، با پول بادآورده، در اکثر مواقع فرار میکنند و تعداد زیادی بازنده باقی میمانند.
متأسفانه طرحهای پانزی در نتیجه گسترش اینترنت و رسانههای اجتماعی، محبوبیت بیشتری پیدا کردهاند و هر کسی که بهدنبال سرمایهگذاری سودآور باشد، تقریباً بهطور قطع، هر از گاهی با آن مواجه خواهدشد…
با اینکه طرح پانزی، از یک اصل کلی پیروی میکند، اما میتواند در اشکال و رنگهای مختلف وجود داشته باشد. بهعنوان مثال میتوان به طرحی اشاره کرد که خود را «طرح سرمایهگذاری در بازار سهام جهانی» مینامد و یا طرح دیگری که وعده «بازده تضمینشده ارز دیجیتال» را در اولین ورود به این منطقه میدهد را مثال زد..
↙️ اگر این مقاله را بخوانید، طرح پانزی را سریعتر تشخیص میدهید:
✍ webamooz.com/?p=26537
#کلاهبرداری، #پانزی، #کلاهبرداری_پانزی
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ ملائکه چهکسانی را بهزور بهسوی بهشت میکشانند؟
«وَ سِيقَالَّذِينَاتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَىالْجَنَّةِ زُمَرًا»
🎙 تفسیر آیتاللّٰه «بشیر نجفی» از مراجع تقلید نجف اشرف، درباره آیه ۷۳ سوره زمر و ارتباط آن با امام حسین ‹علیهالسلام›
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چطور میشه با یک کلیپ ساختگی، مردم رو عصبانی کرد؟
😳 صوت لو رفته جلسه رهبری با نیروهای نظامی و امنیتی و فرمان سرکوب سراسری مردم ⁉️
#سواد_رسانه، #تقطیع، #تحریف
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 رحم در تعاملات اجتماعی
"و من کلام للنبی ‹صَلَّياللّٰهُعَلَیْهِوَآلِهِوسلّم›:
«مَنْ لاَ يَرْحَمْ لاَ يُرْحَمْ»؛
کسیکه ترحم نکند به حال دیگران؛ رحمت در رفتار و گفتار خود نسبت به دیگران نداشته باشد، دیگران هم نسبت به او رحمت نخواهند داشت. این یک احتمال در این معناست. که مراد از این جمله تعاملات اجتماعی است.
یک کلمهی دیگری از آن بزرگوار روزهای قبل خواندیم که «اِرْحَمْ مَنْ فی الأرْضِ یَرْحَمْکَ مَنْ فی السَّماءِ»؛ که مراد، رحمت پروردگار عالم بود در مقابل رحمت انسان.
[اما] در این روایت (مَنْ لاَ يَرْحَمْ لاَ يُرْحَمْ)، ظاهر ایناستکه در این جمله، مراد، ترحم بندگان نسبت به یکدیگر است. یعنی در روابط اجتماعی یکوقت هست که قاعده و قانونِ رحمت، بین مردم برقرار است که دیگران/مردم/آحادمردم نسبت به یکدیگر با رحمت برخورد میکنند؛ یکوقت اینجور است. از خطاهای یکدیگر عفو میکنند گذشت میکنند لغزشهای یکدیگر را بهقول رایج امروز، مچگیری و اذیتکردن و گیردادن و اینها به یکدیگر را، مبنای کار تعاملات خودشان قرار نمیدهند؛ یکوقت اینجور است؛ خب فضای جامعه طبعاً فضای ترحّم خواهد بود. یکوقت نه؛ نسبت به یکدیگر ترحم نمیکنند؛ هر کدامی در هر جایی که دستشان برسد، ممکن باشد برایشان [که] فشاری بیاورند [و یا] سختگیری بکنند به دیگران، سختگیری میکنند؛ این عمومیت پیدا میکند. اگر چنانچه شما میخواهید در فضایی زندگی کنید که فضای محبت و رحمت و ملاطفت باشد، سهم خودتان را فراموش نکنید از ایجاد این فضا…"
🎙 آیتالله امام خامنهای
🌐 khl.ink/f/24181
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
🔘 ما امروز بیش از همه چیز، به کار فرهنگی احتیاج داریم
🔺"…ما امروز در همهی آحاد ملّت ایران، از جمله در عشایر، بیش از همه چیز به #کار_فرهنگی احتیاج داریم. دشمن ملّت ایران، دشمن اسلام، دشمن کشور، دشمن جمهوری اسلامی، تکیهاش امروز به #جنگ_نرم است…"
🗓 ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
🎙 بیانات آیتالله امام خامنهای در دیدار دستاندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور
https://khl.ink/f/50494
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
✡️ نظم نوین جهانی و سلاح «کیپاپ» و «بیتیاس» {بخش1}
⁉️ چرا گروه «بیتیاس» به کاخ سفید فراخوانده شد؟
⟨01⟩> شامگاه ۳۱ می (۱۰ خرداد)، معروفترین گروه #کیپاپ، یعنی گروه #بیتیاس (BTS) با حضور در کاخ سفید با #جو_بایدن دیدار کرد. این سفر پیرو دعوت چندی قبل بایدن از این گروه صورت گرفت.
⟨02⟩> سال گذشته هم، این گروه به «اجلاس سران کشورهای عضو سازمان ملل» در نیویورک دعوت شد. رئیسجمهور کرهجنوبی، پیش از سفر، اعضای این گروه را بهعنوان نمایندهٔ ویژهٔ خود در این سفر منصوب کرد.
⟨03⟩> اینکه کارکردهای هنری گروه بیتیاس بهطرزی فزاینده بهسمت #مأموریتهای_سیاسی سوق پیدا کرده، بهشدت محل تأمل است! گرچه روند تبدیل این گروه از یک گروه موسیقی کرهای به یک نماد بینالمللی با صدها میلیون مخاطب، خود مدیون حمایت تمامقد امپراتوری رسانهای غرب بوده است.
⟨04⟩> گویی میان مطرحشدن و کمپین تبلیغاتی همهجانبهٔ #امپراتوری_رسانهای غرب برای این گروه و مأموریتهای سیاسی که اخیراً به آنها واگذار میشود، ارتباط وجود دارد. اینکه یک گروه از شرق دور، اینچنین محبوبیت «بینالمللی»، پیدا کند، در کنار دلایل فنّی و هنری، قطعاً محصول خواست و برنامهریزی یک شبکهٔ رسانهای-تبلیغاتی جهانی نیز هست.
⟨05⟩> اصولاً «بیتیاس» تبدیل به یک گروه تاثیرگذار در سطح بینالمللی شد تا بتواند مأموریتهایی #غیرهنری را برای صاحبان همان امپراتوری رسانهای (یعنی #الیت_جهانی که قصد کنترل امور دنیا را دارد) به انجام برساند.
⟨06⟩> اینکه مجلهٔ آمریکایی #تایم، بهعنوان یکی از ستونهای امپراتوری رسانهای متعلق به الیت جهانی و از تریبونهای اصلی #جهانیسازی، این گروه «کیپاپ» را شخصیت سال ۲۰۱۸ خود از نظر خوانندگان اعلام میکند، برای اهل تحقیق کاملاً معنادار و هدفمند جلوه میکند.
⟨07⟩> میتوان دید که ورای اختلافات و کشمکشهای سیاسی، در پس ماجرا، همزمان با «جهانیسازی اقتصادی»، #جهانیسازی_فرهنگی هم با شتاب و بیوقفه در جریان است که هدف غایی هر دوی آنها «جهانیسازی سیاسی» است. این همان چیزی است که بهعنوان #نظم_نوین_جهانی از آن یاد میکنند.
⟨08⟩> حاکم شدن یک #دولت_جهانی ورای مرزهای ملّی، یک سیستم مالی یکپارچه، یک فرهنگ جهانی، یک پول واحد جهانی (از نوع رمز-ارز)، حذف مرز میان حریم خصوصی و ساحت عمومی از طریق فناوریهای زیستی مدرن و #ترنسهیومنیسم و در یک کلام، حاکمکردن یک نوع جهان «اورولی».
⟨09⟩> #جرج_اورول در رمان پاد-آرمانشهری خود بهنام «۱۹۸۴»، یک رژیم جهانی توتالیترین [تمامیّتخواه] را تصویر میکند که بر تکتک اجزا و ساحات اعضای جامعه کنترل سفتوسخت اِعمال میکند؛ #مشت_آهنین دارد و بهدنبال شکلدادن به نوعی شهروند-برده است که مطیع محض رژیم سیاسی جهانی باشد.
⟨10⟩> حکومتی جهانی، که در آن، حکومتهای ملّی، مرزهای سرزمینی، پول ملّی، اقتصاد ملّی، سبک زیست بومی، مذاهب و هر چیزی که موجب تعدّد و تکثّر میشود، از بین میرود و یک سیستم واحد و متمرکز جهانی برای همهٔ امور و اجزای زندگی ساکنان زمین تصمیم میگیرد. هویّتها تبدیل به عدد و رقم میشوند و حتی اموری چون جنسیّت هم قابل دستکاری توسط #حکومت_واحد است.
⟨11⟩> در عوض، تودههای مردم مسخشده در جهان ساختگی و بازنماییشده (یا #واقعیت_مجازی) به آرزوهای خود میرسند و خوشحالاند؛ در حالیکه در واقع، هیچ چیزی از خود و متعلق به خود ندارند.
⟨12⟩> بر اساس اسناد متقن تاریخی، خاندانهای زرسالار #روچیلد و #راکفلر، در هر دو جنگ جهانی، به دو طرفِ جبهه، تسلیحات و تجهیزات و کمک مالی میرساندند تا آتش منازعه را تیزتر کنند تا در این بین، در ویرانهٔ بهجامانده از دنیا، سلطه و هژمونی خود را بر نظام مالی جهانی تثبیت کنند.
2⃣ بخش دوم 👉
✍ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷 @jscenter
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
واکاوی 🔎
✡️ نظم نوین جهانی و سلاح «کیپاپ» و «بیتیاس» {بخش1} ⁉️ چرا گروه «بیتیاس» به کاخ سفید فراخوانده
.
✡️ نظم نوین جهانی و سلاح «کیپاپ» و «بیتیاس» {بخش2}
⁉️ حال، همهٔ اینها چه ربطی به «بیتیاس» و دیدار آنان با جو بایدن دارد؟!
⟨13⟩> آیا تصادفی است که جونگ هوسوک (جیهوپ)، روی هارنس خود، لوگوی #داس_و_چکش و #ستاره_سرخ (سمبل کمونیسم) را نصب میکند؟!
⟨14⟩> آیا اتفاقی است که کیم نامجون، از محبوبترین اعضای گروه، خواندن کتاب «۱۹۸۴» #جرج_اورول را به هواداران پیشنهاد میکند؟!
⟨15⟩> چرا باید پسرک ملوسی چون کیم سوک-جین (جین)، که دربارهٔ صلح جهانی و دوستی و… میخواند، تیشرتی به تَن کند که روی آن #پنتاگرام (نماد بافومت) معروف #شیطانپرستان با شعار «ملحق شو یا بمیر!» نقش بسته است؟!
⟨16⟩> چرا باید کیم نامجون، کلاهی بر سر بگذارد که آرم عقاب و #صلیب_شکسته رایش سوم، روی آن دوخته شدهاست؟!
⟨17⟩> در موزیکویدئوی سراسر نماد و سمبلهای فرقهای و رازآمیز، یعنی «خون، عرق و اشک»، کیم تهیونگ چشمان پارک جیمین را میبندد که این صحنه، با توجه به دیگر کُدهای این موزیکویدئوی پُررَمز و راز، بازسازی مراسم #تشرّف عضو تازهوارد به #محفل_ماسونی است.
⟨18⟩> چرا باید گروهی که در تبلیغات پرحجم رسانهها، گروهی ملوس و لایت با شعارهای خوشآبو رنگی چون صلح و دوستی و آشتی جهانی معرفی میشود، در آلبوم «بالها»، به تبلیغ تفکرات #کابالیستی و گنوستیک #هرمان_هسه در کتاب #دمیان بپردازند و پرستش خدایی بهنام #آبراکساس را تبلیغ نمایند؟!
⟨19⟩> در شعرهای ظاهراً سادهٔ این گروه، تشویق به #طغیان علیه ارزشهای سنّتی، ترغیب به #نابودی دنیای کنونی با هدف ایجاد دنیایی نوین، مفاهیم #شرکآمیز، نمادهای #ماسونی و #فرقههای_رازآمیز دیده میشود. مجریان #نظم_نوین_جهانی، بهدنبال دستکاری هویّتهای بنیادین بشری، از قبیل اعتقادات، ملیّت، جنسیّت و عُلقههای خانوادگی هستند تا نسلهای جدید را برای #کمونیسم_فرهنگی آماده کنند. کمونیسمی که بهقول خودشان، در آن: «نه چیزی داریم، نه حریم خصوصی، اما خوشحالیم»!!
⟨20⟩> #بیتیاس یک گروه از پسران است که ظاهر، پوشش، آرایش و رفتار #دخترانه دارند و هویّت #تراجنسیتی را تبلیغ میکنند. نوع زیست گروهی آنان، ناخودآگاه در ذهن نوجوانان، #شورش علیه عُلقههای خانوادگی را القاء میکند.
⟨21⟩> اخلاقیاتی که در جهانِ تصویرشده در ترانهها و ویدیوهای گروه به تصویر کشیده میشود، یک #اخلاقیات_لائیک کاملاً زمینی است که هیچ پیوندی با #اعتقادات_آسمانی ندارد.
⟨22⟩> #وطندوستی و #ملّیگرایی هیچ جایی در آثار بیتیاس ندارند و اصولاً آنها قائل به ملیّت نیستند و برای جهان یکپارچه میخوانند (یک زمین، یک دولت / شعار نظم نوین جهانی). حتی دغدغههایی که توسط این گروه تبلیغ میشود (از قبیل محیط زیست، حقوق اقلیتهای جنسی و…) دقیقاً دستور کار نهادهای #گلوبالیستی همچون #مجمع_جهانی_اقتصاد، #کلوپ_رم و #بیلدربرگ است.
⟨23⟩> حضور بیتیاس در سازمان ملل یا دیدار با رئیسجمهور آمریکا و دادنِ وزن و اعتبار سیاسی به یک گروه موسیقی، دقیقاً مبتنی بر یک برنامهریزی دقیق و درازمدت است.
⟨24⟩> قرار است بیتیاس (و دیگر گروههای دارای مخاطبان میلیونی) شعارهای سیاسی و دستور کار یک #الیت_جهانی را (که بهدنبال هژمونی کامل بر دنیاست)، از طریق شعر و آهنگ و مُد و #سبک_زندگی، بهصورت ناخودآگاه و #زیرآستانهای (سابلیمینال) به روح و ذهن عمیقترین لایههای اجتماعی در سرتاسر دنیا تزریق کنند.
1⃣ بخش اول 👉
✍ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷 @jscenter
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 یادمان شهیده خالده ترکی عمران
🥇 نماد شرف، حیاء و ناموس عراق
👆 تندیس نصب شده در وسط میدان الطیران بصره، حرفهای زیادی برای گفتن دارد…
🔺 «خالده ترکی عمران» از اهالی بصره عراق، معلم شهیدهای که در تاریخ 4 آوریل 2016، درحالیکه با خودروی شخصی خودش، روانه محل کارش بود، ماشین نزدیک به وی، بر اثر کمین، دچار انفجار و حریق میگردد و ماشین وی نیز آتش میگیرد. پساز انفجار خودرو، درحالیکه از خودرو پیاده شده بود، وقتی متوجه سوختن و برهنهشدن بخشی از بدن خودش میشود، مجدداً به داخل خودرو برمیگردد و سوختن در آتش را، به زندهماندن با بدن نیمهبرهنه، ترجیح میدهد...
➕ همچنین نقل شده: یکی از افراد پلیس، درحالیکه گریه میکرد، با صدای بلند فریاد میزند «من مانند برادرت هستم، از ماشین پیاده شو، تو را با لباس خودم میپوشانم»؛ اما او از پیادهشدن امتناع میورزد و ترجیح میدهد بسوزد تا مبادا نامحرمی، جسم عریانش را ببیند.
☑️ و اینگونه شد که عراقیها وی را شهیدِ شرف و حیا و ناموس، لقب دادهاند و در میدان هوایی بصره، اطراف ماشینش حفاظی کشیدهاند و از وی تندیسی ساختهاند تا یادش جاویدان بماند.
🔷 در ایران هم کم نداشتیم زنانی که تنها بهدلیل داشتن حجاب، از سوی منافقین با همان روسری و چادرشان به شهادت رسیدند و یا زنانی که در دوران جنگ، از ترس مشخصشدن بدنشان بعد از مرگ، در اثر بمباران شبانه دشمن، با لباس پوشیده میخوابیدند؛ زنانی که همگی، نماد عفیفبودن زن ایرانی هستند؛ روحشان شاد..
#حجاب
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه کنج از حرم، بهم جا بده..
دلم تنگته، خدا شاهده.. 😭
#امام_حسین، #محرم
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخالاسلام دکتر طاهر القادری (عالم بزرگ اهلسنت پاکستان):
سنّیای که بر امامحسین‹علیهالسلام› اشک نریزد، در سنّیبودن او شک کنید!
#امام_حسین، #محرم
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
Ebrat.mp3
14.28M
⭕️ عبرتهای اساسی عاشورا
⁉️ "ما باید بفهمیم بر سر آن جامعه چه بلایی آمد که سر بریدهٔ حسینبنعلی ‹علیهماالسلام› -آقازادهٔ اوّلشخص دنیای اسلام و پسر خلیفهٔ مسلمین، پسر علیّبنابیطالب ‹علیهماالسلام›- در همان شهری که پدر او بر مسند خلافت مینشسته است، گردانده بشود و آبازآب تکان نخورد! از همان شهر افرادی به کربلا بیایند؛ او و اصحابش را با لب تشنه به شهادت برسانند و حرم امیرالمؤمنین ‹علیهالسلام› را به اسارت بگیرند!"
🎙 سيّدعلیحسينیخامنهای
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
🔺 مراکز فروش ارز اربعین در قم
🏷 فهرست مراکز فروش ارز #اربعین در سراسر کشور را از >اینجا< ببینید.
📎 توضیحاتمدیرعاملبازارمتشکلارز
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای عجیب جوان عراقی
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
30.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 خدمات رایگان در دنیای اینترنت، یک جوک خندهدار است!
در دنیایی که حتی آبِ خوردن پولی است، اینترنت نعمت بزرگیست! یک دنیای رایگان که معدود خدمات پولی آنهم در مقایسه با مخارج دنیای واقعی هیچ است؛ گوگل هیچ پولی بابت خدمات گرانقدری که میدهد نمیگیرد! فیسبوک و توییتر به رایگان بستری برای ارتباط و تبادل نظر میلیاردها انسان در سراسر جهان را فراهم کردهاند! تلگرام، واتساپ، بله، ایتا و…؛ همگی رایگاناند! اما چرا؟! در این گزارش ابتدا نگاهی به اطلاعاتی که گوگل (Google) بهصورت رسمی از کاربرانش جمعآوری میکند داریم و سپس شیوه درآمدزایی گوگل و سایر شرکتهای بزرگ دنیای IT از اطلاعات کاربران را مرور میکنیم.
🌐 http://osint.ir/?p=2785
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
💤 همه چیز درباره «نسل Z»
🔺 سبک زندگی «نسل Z»، به قدری متفاوت از نسلهای پیشین است که براساس یک مطالعه جهانی، رفتار این جوانان میتواند بر سایر گروههای سنی تاثیر بگذارد. «نسل Z» متولدین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ هستند که آنها را «دیجیتالیهای مادرزاد» مینامند. این گروه در عصر تکنولوژی و البته شرایط سخت اقتصادی به دنیا آمدند و ۶ ویژگی فکری-رفتاری (متفاوت از نسل Y) دارند.
🌀 مدتها قبل از اینکه اصطلاح «اینفلوئنسر» ابداع شود، نسل جوان این نقش اجتماعی را با خلق و تفسیر رویدادها ایفا میکرد. حالا نسل جدیدی از اینفلوئنسرها به صحنه آمده است. جوانان نسل Z (که افراد متولدشده بین سالهای 1995 تا 2010 را تشکیل میدهند) دیجیتالیهای مادرزاد هستند. آنها از کودکی خود با اینترنت، شبکههای اجتماعی و سیستمهای موبایل سروکار داشتهاند. این فضا، نسلی فراشناختی را بهوجود آورده که بهراحتی منابع متعدد اطلاعات را جمعآوری میکنند و تجربیات مجازی و آفلاین را با هم ادغام…
🌐 khabarfoori.com/fa/tiny/news-2965111
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍
37.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اغتشاشگران زیر ذرهبین پهپادی اطلاعات سپاه/ دیدن این کلیپ برای افزایش #سواد_رسانه، ضروریست
❓ آیا واقعاً اغتشاشات، گسترده است یا تلاش میشود توهم گستردگی بوجود آورند؟
🗣 ببینید یک جمعیت چند ده نفرهٔ اغتشاشگر را، چطور با چندثانیه فیلمبرداریِ حرفهای و کادربندیِ صحنه، گسترده و فراگیر نشان میدهند!
🔺 این تصاویر توسط پهپادهای اطلاعات سپاه گرفته شده؛ پهپادهایی که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند و با زوم اوپتیکال، بدون افت کیفیت، چهره و رفتار تمام افراد در صحنه را رصد میکند و اینگونه به کل فضا اشراف دارند.
💡 شاید معترضین در صحنهٔ اعتراض ماسک داشته باشند یا چهرهشان را پوشانده باشند، اما بالاخره یک خیابان بالاتر یا پایینتر که همهچیز آرام است ماسک را برمیدارند و چهرهشان از روی لباس، مدل مو و وسیلهٔ نقلیه مورد استفاده، شناسایی میشود.
❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅
🆔 Eitaa.com/Vakavi 🔍