⛔️ آیا خاطرات همفر واقعی است ؟
✅✅ #پاسخ:
خیر واقعی نیست.😊
💠 خاطرات مستر همفر، جاسوس بریتانیا در خاورمیانه یا اعترافهای یک جاسوس بریتانیایی عنوان کتابی است که شرح خاطرات منتسب به شخصی بنام مِستِر همفر (مامور دولت بریتانیا در قرن ۱۸ میلادی) منتشر شده و به تشریح نقش او در شکلگیری #وهابیت در کشورهای مسلمان میپردازد.
💠 این اثر یک خاطرات #ساختگی و جعلی است و صحت #تاریخی ندارد. برخلاف ادعای کتاب که بیان میکند، ترجمه خاطرات همفر از انگلیسی است، فقط نسخه عربی این خاطرات موجود است و هویت مترجم مورد ادعا (Dr. J. Kh) هم ناشناخته است.😕
ضمن اینکه مشخص نیست مستر همفر کیست و چرا هیچ اثری از وی در اسناد تاریخی یافت نمی شود.
💠 کتاب دارای اشکالات تاریخی متعددی نیز هست.
💠 استفادۀ ما از چنین کتابهایی در رد وهابیت، اگر هم در کوتاهمدت، مفید باشد، در بلندمدت، استناد به این مطالبِ جعلی نتیجۀ عکس خواهد داد؛ زیرا پس از پی بردن مخاطب به جعلی بودن این کتاب، همۀ استنادهای ما به مطالب این کتاب هم زیر سؤال خواهد رفت.👌
پس حقیقت جو باشیم حتی در رد و نقد دشمنان خود. 🙏
✍ اطلاعات بیشتر:
morabetoun.ir/files/Mr-Hamfar-www_hdhz__ir_.jpg
📍 yon.ir/ajH8
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
✔️خاطرات مستر همفر و پدیده حقیقت جعلی!🔻
🔸محمدجواد خلیلی
🔹در چند سال گذشته با فراگیر شدن رسانه ها و توسعه فضای مجازی و سهل الوصول شدن آن، پدیده کاغذهای زرد که روزگاری نچندان دور خبرها و شایعات عامه پسند را از طریق گیشه می فروختند، تغیر شکلی داده است. شایعات و یا سخنان بی پشتوانه دیگر برای دست به دست شدن نیاز به روزها و ماه ها ندارند و به سرعت در کمتر از دقیقه و ثانیه بارها بازنشر می شوند. در فضای مذهبی متاسفانه با پدیده نامبارکی، غیر اخلاقی و غیر شرعی رو به رو هستیم.
🔹همیشه گفته می شده که در اسلام هدف وسیله را توجیه نمی کند و نمی توان با این بهانه که هدفی مقدس را دنبال می کنیم دست به وسایل غیر قانونی و غیر شرعی بزنیم. اما در چند سال گذشته بارها و بارها به ویژه دوستانی که در جبهه متدینان قرار دارند از این روش استفاده کرده اند. چندی قبل یکی از دوستان اهل نظر جناب مظاهری در قالب یادداشتی عالمانه به این موضوع پرداخته بود.
🔹نقل قول هایی از فوکویاما در خصوص تشیع و یا نقل قول هایی از نوام چامسکی پیرامون فلان پدیده سیاسی در داخل ایران و تعریف و تمجید از یک شخصیت دینی سیاسی و یا دیگر کلیپ های جعلی که به هیچ وجه حقیقت ندارند دست مایه منبر ها و اطلاع رسانی ها و نیز سیاست گذاری های خرد و کلان فرهنگی می شود در حالی که اصل ماجرا نادرست است.
🔹یکی از کهن ترین این اطلاع رسانی های نادرست مساله خاطرات مستر همفر است. این کتاب به هیچ وجه متن پایه انگلیسی ندارد و متن نیزاز اشکالات عدیده تاریخی و سندی در تب و تاب است. این اثر صدها بار و با فرمت های مختلف منتشر شده و بارها از آن مسابقات کتابخوانی برگزار گردیده است.
🔹خاطراتی که در آن جاسوس انگلیسی خود را بنیان گذار فرقه وهابیت و یار و همراه محمد بن عبدالوهاب معرفی می کند. اینکه در آن فضای دهه های گذشته چهل و پنجاه شمسی و عدم دسترسی به اطلاعات کسی بتواند چنین اقدامی کند شاید توجیه داشته باشد اما اکنون بسیاری از کسانی که تریبون در اختیار دارند و خود را متخصص سلفیه می دانند چرا باید به این کتاب استناد کنند؟ چرا باید نخبگان تریبون دار ما این اندازه بی اطلاع باشند.
🔹یکی دیگر از این دست کارهای بی اساس انتشار کلیپی با دو ورژن مختلف به زبان عبری همراه با زیر نویس فارسی و عربی بود. در این کلیپ بر اساس زیرنویس خاخام یهودی در حال بیان توطئه هایی است که برای سرگرم کردن تشیع توسط یهود چیده شده است. توطئه هایی که قرار است ما را از امام زمان غافل کند و در آن یهود خود را مشغول تلاش و دسیسه سازی برای نیامدن مهدی معرفی می کنند. به کسی به نام صرخی در عراق هم اشاره می شود. البته مساله فوتبال و باشگاه های ورزشی نیز در صدر لیست متهمین به ایجاد غفلت قرار دارند. بعد از یکی از خطبایی که معمولا سکان منبر و خطابه را در جریان های خاص به عهده دارد با آب و تاب فراوان به تحلیل کلیپ و تطبیق برخی آیات بر آن می پردازد.
🔹در ضمن نیز به سیاست های کلی جریان رقیب سیاسی نیز با استفاده از محتوای کلیپ می تازد و این دو سخنرانی درکنار هم بارها و بارها منتشر می شود. دوستانی که در قم به زبان عبری آشنای دارند هر دو ورژن کلیپ را دیدند و متن آنرا ترجمه کردند. ویدئو مربوط به جلسه موعظه در یک کنیسه یهودی است و خاخام نیز مشغول موعظه است و اصلا داستان نه به امام زمان مربوط است و نه سیاست های خاص. ظاهرا بعد از موسسه مصاف و جناب آقای رائفی پور تکذیبیه ای صادر می کنند تا بیشتر از این آبرو ریزی نشود. اگر کسی در نت جستجو کند می تواند چندین سخنرانی از آقای رائفی پور را بیابد که با دست مایه قرار دادن این کلیپ و موارد مشابه مشغول سخنرانی است. او ودیگر تریبون داران متاسفانه در حال ارایه قرائتی قشری از مهدویت و دیگر معارف شیعه هستند که آسیب های آن سالهای بعد روشن خواهد شد.
🔹وقتی کسانی که تخصص لازم را در شناسایی سره از ناسره منابع و مصادر ندارند و هم چنین تحصیلات مدون و منتسجمی نداشته و وظیفه خود می دانند در سال رکورد سخنرانی را با 500 بشکنند بی تردید باید منتظر این دست مسائل باشیم. این دوستان متخصص و همه فن حریف حاضر به هیچ پاسخ گویی نبوده و خود را فراتر از مناظره می دانند و تا کنون حاضر به گفت و گو با هیچ متخصص نشده اند. اکنون در پاسخ به کتاب خاطرات مستر همفر کتابی به زبان عربی منتشر شده است. بر روی جلد این کتاب عنوان ثانویه ای درج شده است. تنزیه و تطهیر چهره دولت اول سعودی و دعوت اولیه محمد بن عبدالوهاب هدف اصلی کتاب بیان شده است.
🔹وقتی ما برای بیان حق و معارف خود به راه هایی این چنین متوسل می شویم باید منتظر عواقب آن نیز باشیم. مگر حقانیت معارف شیعی نیازمند تائیدیه از طرف فوکویاما وهانتینگتون است؟ گویی تا آنان مساله ای را نگویند مهر قبولی بر پدیده و یا اندیشه ای نمی خورد.
@dr_mj_khalili
@namehayehawzavi
👈 کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
📜سرقت علمى يك شيعه از عالمى سنى!
🔻احمد عابدی درجشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران:
🔹من آداب المتعلمین را تدریس می کردم و در این کتاب درس را به عنوان سبق آورده است؛ من به آیت الله مرعشی گفتم که در هیچ کجا ندیدم که درس را به معنی سبق بگیرند و ایشان هم گفت من نمی دانم. روزی در حرم نشسته بودم که دیدم دو افغانی می گویند زود باش که سبق دیر شد فهمیدم که افغانی ها به درس می گویند سبق و بعد رفتم تحقیق کردم که این افغانی چه کسی بوده که این کتاب را نوشته فهمیدم شخصی به نام برهان الدین زرنوجی که سنی مذهب هم بوده این کتاب را نوشته و یک شیعه دزد هم این کتاب را برداشته و هرجا قال عمر بوده را تغییر داده و قال علی(ع) نوشته و هرجا هم قال ابو حنیفه بوده به قال الصادق (ع) تغییر داده.
@saraeer
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
🔹 امروز رفتم بانک اما پشت درب زده بود شعبه به دلیل روز یادبود سربازان کشته شده کانادایی تعطیل می باشد. (تصویر در پیوست) یاد پیام دو سال پیش افتادم و لذا دوباره براتون قرار می دهم 👇
✳️ حمایت های تحصیلی از خانواده های شهدای کانادایی
یکی از مزیت هایی که دولت کانادا به خانواده های شهدای کانادایی می دهد ارائه انواع و اقسام بورس های تحصیلی به اعضای خانواده های شهید است.
اینکه میگویم شهیدان کانادایی، علتش این است که برای مردم، کشته شدن در راه آرمان های وطن با کشته شدن معمولی متفاوت است. برای مرگ های معمولی از واژه ی کیلد و برای شهدا از فالن استفاده می کنند.
killed-fallen
در کنار فاند های دولتی کانادا برای تحصیل فرزندان شهدا ی کانادایی، بخشی از موقوفات مردم نیز اختصاص دارد به حمایت های تحصیلی از همسران و فرزندان شهدا. نام فاندی که از موقوفات اعطا می شود فاند قهرمانان کانادا است.
فاندهای تحصیلی ویژه ای نیز جهت ادامه تحصیل همسران شهدا و جانبازان وجود دارد. در کانادا، و به ویژه برای خود کانادایی ها، پیدا کردن کار پس از گذراندن یک سری دوره های آموزشی کاری، خیلی راحت تر صورت می گیرد. این بورس در واقع به توانمند سازی خانواده های شهید جهت پیدا کردن کارهای بهتر می پردازد. https://telegram.me/bayeganitabligh/534
آیا فقط فرزندان و همسران شهدا تحت حمایت های تحصیلی هستند؟ خیر. فرزندان، نوه ها و فرزندان نوه های شهدا می توانند برای فاند های تحصیلی پاپی تراست (اعتماد شقایق نام این بورس تحصیلی است) اقدام نمایند.
آیا فرزندان شهدا سهمیه ورود به دانشگاه های رده اول کانادا را نیز دارند؟ بله تقریبا تمامی دانشگاه های کانادایی سهمیه شهدا دارند. به طور مثال با یک سرچ ساده می توانید موقعیت های تحصیلی ای که ویژه فرزندان شهدا در دانشگاه های آلبرتا و مک گیل رزرو شده است را بیابید. موقعیت های تحصیلی این دانشگاه ها تعداد زیادی متقاضی از سر تا سر دنیا دارد.
🔸لینک جهت کسب اطلاعات بیشتر:
فاند قهرمانان کانادا: https://www.canadahelps.org/en/charities/canadian-hero-fund/
اطلاعات بیشتر در خصوص فاند فرزندان، نوه ها و فرزندان نوه ها: www.legion.ca
یک منبع دیگر:
https://www.familyforce.ca/sites/Edmonton/EN/Education%20and%20Training/Documents/Scholarship_e_FINAL.pdf
🔹پی نوشت:
این سوال را در ذهن داشته باشید. بعدا برایتان در یک پست جداگانه جوابش را می نویسم.
کانادا هیچ همسایه ای به جز آمریکا ندارد. در یک طرف دیگر کره زمین هم هست و کسی به او کار ندارد پس در کدام جنگ ها شهید می دهد؟
@Allah4all
@CA_Time
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
🔺تنهایی ایران در #جنگ_رسانه
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
چه اشکال دارد امام جمعه شوش نماینده کارگران را به عنوان سخنران پیش از خطبه برای هفته آینده دعوت کند؟ اگر نماز جمعهها جایی باشد که همه گروهها در ان حاضر شوند ایا رسانههای دشمن نفوذشان را از دست نمیدهند؟ ایا مردمی کردن نماز جمعهها، بهترین دفاع مقابل تروریسم رسانهای سعودی و امریکا و اسراییل نیست؟. علی علیزاده/ کانال تلگرامی
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☸ #ابوالفضل_شریعتمداری فرزند مدیرمسئول روزنامه کیهان در حسینیه اباعبدالله ده ونک:
🔺 «رویکرد #خیریه ای به مساله #عدالت خیلی خطرناک است. طرف کارخانه می زند ۸ ماه حقوق کارگرانش را نمیدهد دهانشان را صاف میکند، آن وقت هر سه ماهی یکبار هم یک مرغ میفرستد در خانهشان که از فشار افکار عمومی خلاص شود.
یا مثلا در همین #ده_ونک، دانشگاه به پشتوانه دولت آمده مال مردم، زمین مردم را دارد میگیرد، بعد منت هم میگذارد که من یک خیّری پیدا کردم که حالا ۵۰ میلیون کمک میکند که بروید فلان حاشیه شهر تهران یک آپارتمانی اجاره کنید»
📍 t.me/omidmardom
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
شریعتمداری.mp3
1.89M
💬 اگر نهادهای زیرمجموعه جمهوری اسلامی ساخت و پاخت کردند که حق مردم را بخورند دقیقاً چه کسی باید حق مردم را بگیرد؟
حسینیهٔ اباعبداللّٰه #ده_ونک
حجةالاسلام #ابوالفضل_شریعتمداری
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
S.M.MirBaqeri_Majhoolaat.mp3
10.13M
#امتحان_خداوند، از #مجهولات و امور #مخالف_طبع میباشد تا مستکبرین از متواضعین متمایز گردند..
#شرح_خطبه ۱۹۲ #نهج_البلاغه
آیةاللّٰه سیدمحمدمهدی میرباقری
دهه اول محرم ۹۶
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
📜عملکرد امام بر اساس علم الکتاب است از این رو به راحتی نمی توان درباره آن اظهارنظر کرد
سیدمحمدمهدی میرباقری در برنامه «مخاطب خاص»🔻
🔹اتفاقات دوران معاصر مانند این که جبهه مقاومت در جهان شکل گرفته و خط تمدنی جدیدی را مقابل غرب و استکبار درست کرده بخشی از برکات هجرت امام رضا(ع) به ایران است.
🔹درباره افعال و مشی سیاسی امام رضا(ع) مسائل بسیاری مطرح شده است، باید توجه داشت وقتی می خواهیم درباره افعال سیاسی ائمه طاهرین(ع) مانند صلح امام حسن(ع)، قیام امام حسین(ع) و ولایتعهدی امام رضا(ع) صحبت کنیم باید با توجه به جایگاه امامت این حضرات باشد.
🔹امامی که به میدان می آید بر اساس نامه سربه مهر است و امام بر اساس نامه سر به مهر عمل می کند، عملکرد امام بر اساس علم الکتاب یعنی قرآن کریم و اسرار الهی است از این رو به راحتی نمی توان درباره آن اظهارنظر کرد.
🔹فهمیدن اسرار افعال معصوم با فهم فیلسوفانه و تحلیل نیست، تا اهل سر معصوم نشویم نمی توانیم بفهمیم که معصوم چه می کند، حتی سلمان هم که اهل سر است در جاهایی کم می آورد.
@saraeer
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ پاسخ به شایعه دروغ و بیاساس رهبری موقت آیتالله خامنهای
#خاطرات_سیاسی
💥 14 خرداد سال 1368، پس از رحلت امام خمینی، مجلس خبرگان، برای تعیین رهبر بعدی جمهوری اسلامی جلسه ای تشکیل داد. طبق آنچه در فیلم تازه منتشر شده از این جلسه بیان میشود، آیت الله خامنه ای به طور "موقت" به عنوان رهبر انتخاب شد. قید "موقت" در رسانه ها بیان نمیشود و به اطلاع مردم نمیرسد. ولی آیا تصمیم مجلس خبرگان در همین جا پایان یافت و این انتخاب موقت، 30 است که ادامه یافته؟
در خاطرات آیت هاشمی رفسنجانی در روز 15 مرداد سال 1368، یعنی 9 روز پس از رفراندومی که منجر به تغییر شرایط رهبری در قانون اساسی شد، می خوانیم:
🗳⏳ تا ساعت نه صبح کارهای دفتر را انجام دادم و به مأموران برای آماده کردن جلسه #مجلس_خبرگان دستوراتی دادم. آقای [ابراهیم] امینی آمد. درباره کیفیت برگزاری اجلاسیه خبرگان مشاوره شد. قبل از تشکیل جلسه با سایر اعضای هیأت رئیسه در تالار پارلمان جلسهای تشکیل دادیم و برنامه را آماده کردیم. نگرانی بود که به خاطر کمی وقت بعد از اعلان، به نصاب لازم برای رسمی شدن جلسه نرسد که خوشبختانه رسید. تعداد ۶۴ نفر حضور پیدا کردند. انتخاب هیأت رئیسه انجام شد. همان اعضای سابق ابقاء شدیم. من با ۶۲ رأی نایب رئیس اول شدم و آقای #مشکینی با ۶۰ رأی رئیس و آقای امینی با ۵۴ رأی نایب رئیس دوم و آقایان [سیدحسن] طاهری [خرم آبادی] و [محمد] مؤمن منشی [شدند].
🗳⏳ دستور کار، بررسی مسأله #رهبری با توجه به اصلاح قانون اساسی بود که تغییرات قانون اساسی توضیح داده شد. بعضیها معتقد بودند که نیازی به رأیگیری مجدد نیست و رهبری آیتالله #خامنهای ادامه دارد؛ اما چون در رأیگیری گذشته تصریح کرده بودیم که رهبری موقت است و پس از اصلاح قانون، خبرگان مجدداً رأی میدهد، رأیگیری کردیم. شصت رأی موافق بود و چهار نفر رأی ندادند. تعداد آرای موافق، شبیه رأیگیری گذشته است ولی گفتند رأی ندادن آنها به خاطر این است که نیازی به رأی گیری نمی بینند. خبرگان ناهار مهمان مجلس بودند. عموماً از وضع پیش آمده با رهبری آقای خامنهای و ریاست جمهوری من خوشحالند و امیدوار. خبر را تنظیم کردم و به رسانهها دادیم.
📍 goo.gl/LcKMzi
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بررسی ماجرای ده ونک پارت اول
تحلیل جابجایی ساکنین ده ونک از زاویهٔ فرهنگی و امنیتی، توسط میلاد دخانچی
@Salmon_tv
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
✍اربعين-رسانه
محمدرضا اسلامى
🔹 متنى در تلگرام دست به دست مي شود تحت عنوان:
"كتمان ننگين"
(حكايت بزرگترين سانسور خبرى رسانه هاي جهان).
در اين متن، گلايمندانه، پرسيده مى شود: چرا رسانه هاي غربى بزرگترين اجتماع بشرى در اربعين را سانسور كردند؟
اصل اين حرف صحيح است، اما:
✔️سؤالي كه بيش از سؤالِ متن مذكور مطرح است اينكه : چرا خودِ ما ، رسانه نداريم؟
🔹قبول! رسانه هاي بين المللي اربعين را سانسور كرده/مي كنند (صحيح تر بگوئيم: پوشش نميدهند)؛ ولي مگر ما عليل هستيم كه يك رسانه قوي و جامع بين المللي نداريم؟
🔹 چرا در تراز همين رسانه هايي كه اسم برده شد، (ولو در حد منطقه اي)، شبكه تلويزيوني يا حتي روزنامه در تهران شكل نگرفته؟
✔️سوال دوم؛ ما كه رسانه نداريم (عرضه/يا امكانِ درست كردن رسانه نداشته ايم)، چرا لابي هاى قوى در رسانه هاي مطرح دنيا نداريم ؟
🔹به دلايل مختلف روزنامه در تراز جهاني در تهران نداريم. ولي چند ايراني داريم كه در روزنامه هاي تراز جهاني مقاله مي نويسند؟ صد نفر؟ پنجاه نفر؟ ده نفر؟
نشانه هاي حريت و آزادگى را در برخي رسانه هاي امروز دنيا ميتوان يافت، (البته هيچ كدام فرشته نيستند) ولى ما چقدر با احرارِ رسانه ، ارتباط داشته/داريم؟
راديو #ان_پى_آر سه سال است بيشترين پوشش خبري را راجع به جنگ يمن داشته. گزارشهايي كه حيرت زده مي شوم مي شنوم. تندترين حرفها به حرفه اي ترين شكل عليه عربستان...
ما در ان.پى.آر به قدر يك خردل هم جايگاه/ارتباط داريم؟
در نيويورك تايمز چطور؟ دفترى/اتاقى در آتلانتا (مركز #سى_ان_ان) داريم؟
ما يك ملت متوسط الحال، كه دائم به صداوسيماي خود فحش مي دهيم (از خودمان نمي دانيمش) و همزمان به امپرياليسم رسانه هاى دنيا هم ناسزا مي گوئيم.
همزمان به مهاجرانى و بهنود و كرباسچى و ... (كساني كه الگوى فكري ايجاد رسانه تراز جهاني در ايران داشتند) فحش ميدهيم و به جريان رسانه اى بذرپاش و رسايى و... هم بدبين هستيم و از كيهان هم متنفريم و همزمان صداوسيماى فعلي را هم بچه ى زن صيغه اي مي انگاريم. خب چه كسي صداي ما/دغدغه هاى ما و مثلا رويدادي در ابعاد اربعين را به گوش جوان دانشجوى شهروند شهر گرين ويل كاروليناي جنوبي برساند؟
🔹واقعيت است كه مفاهيم پيچيده اي همچون #رسانه در دنياي امروز، ابلاغي و دستوري شكل نمي گيرد. بايد يك بلوغ و فهم رفتاري در جمعي/در جايى اتفاق افتاده باشد، تا ميوه ى آن بلوغ (و سازگارى) بشود چيزى همچون رسانه هايى كه در متن مذكور برشمرده شده.
ميوه آن بلوغ/سازگارى، بشود "حرف" ، بشود "كلمه".
حرف و كلمه اى كه به گوش ها «رسانده» شود.
« شنيده شود »
تا آن زمان غير از غر زدن كاري از ما ساخته نيست؟ چرا تيتر ياهو چنان است و چرا تيتر رسانه ملى چنين است؟...
https://t.me/solseghalam
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
📽 #بدون_توقف با حضور دکتر عباسعلی کدخدائی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان #قانون_اساسی
اولین قسمت این گفتگوی پُرچالش (برنامه۵۴): 🔻
http://www.telewebion.com/episode/1923949
🔺قسمتهای بعدی این گفتوگو تا قسمت دهم (برنامه ۶۳)، در تلویزیونِ اینترنتی #تلوبیون موجود است..
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #بدون_توقف با حضور دکتر عباسعلی کدخدائی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان #قانون_اساسی
اولین قسمت این گفتگوی پُرچالش (برنامه۵۴): 🔻
http://www.telewebion.com/episode/1923949
🔺 هماکنون قسمتهای بعدی این گفتوگو تا قسمت دهم (برنامه ۶۳)، در تلویزیونِ اینترنتی #تلوبیون موجود است..
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
مستند پشت صحنه (جنجالی - با حواشی)🔻
http://www.aparat.com/v/RkC3K
روایتی از معضلات جنسی موجود در جامعه🔺
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
متأسفانه از وقتی هم که ما پای میز #مذاکره با #آمریکا نشستیم و او را به حساب آوردیم، امپراطوری خبریشان را به راه انداختند که #جمهوری_اسلامی #تسلیم شد و #سلاح_اتمی خود را زمین گذاشت. بعد هم برای ما #رقیب_تراشی کردند. از زمانی که #جنگ_کریمه را راه انداختند، من به دوستان گفتم که این احیای #جنگ_سرد است. بعد دیدید که مردک در گزارشش در #سازمان_ملل گفت رقیب ما در این سال، #روسیه و #چین هستند و #ایران و #کره_شمالی دو یاغی منطقهای هستند. میخواهند این را به جهان القا کنند و دوگانه #اسلام و #غرب را بشکنند. یعنی میگویند قدرت، #قدرت_مادی است و ایران فاقد این قدرت است. البته #مقاومت ما همه چیز را بر خواهد گرداند و میبینیم که در حال بازگشت است. پس ببینید، اینها دستآوردهای ما است.
اگر همینجا تمام شود، ما کارمان را انجام دادیم. یک قطره #خون_شهدا، پای هرچیزی ریخته شود ارزش ندارد، مگر پای اسلام و ظهور #امام_زمان؛ چیز دیگری ارزش ندارد. اما این همه زحمت مادران و پدران شهدا، همسران و فرزندان شهدا، اقوام نزدیک، خود شهدایی که هرکدام یک جهان میارزیدند، اگر الآن انقلاب متوقف شود، من میگویم میارزید. ما فقط برای حذف #مارکسیسم از جهان میارزید اینقدر هزینه کنیم. به هر عالم دینی بگویید این را تصدیق میکند و میگوید میارزید که ما با مارکسیستها بجنگیم، صدها هزار کشته دهیم و اینها را از جهان حذف کنیم..
🔺آیتاللّٰه سید محمدمهدی میرباقری
🔺در سومین سالگرد شهادت شهید محمدرضا دهقان در مجتمع آموزشی امام صادق علیهالسلام؛ با موضوع: «بررسی کارنامه انقلاب اسلامی»
👈 برخیاز مهمترینها در واکاوی
👉 @vakavi
لیست دروغهای دولت روحانی
http://www.jahannews.com/news/518594/print/همه-دروغ-های-دولت-روحانی
تاریخ خبر : ۲۵ اردیبهشت ۹۶
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
#لباس_روحانیت، #لباس_رسمی_اسلام
آیةاللّٰه شبیری زنجانی:
اینکه میگویند لباس پیامبر (ص)، لباس عرف زمان بوده، صحت ندارد..
گروهی میگویند شواهد نشان میدهد افرادی که وارد مسجد میشدند و از قبل پیامبر صلیاللّٰهعلیهوآله را ندیده بودند، در بین جمعیت ایشان را تشخیص نمیدادند لذا پیامبر اکرم صلیاللّٰهعلیهوآله، لباسی مطابق با پوشش عمومی جامعه داشتهاند.
اینکه افرادی پیامبر اکرم صلیاللّٰهعلیهوآله را نمیشناختند، دلیل بر عدم رسمیت لباس روحانیت نمیشود؛ چون مسلمانان صدر اسلام به مستحباتی که از طرف پیامبر صلیاللّٰهعلیهوآله بیان میشد عمل میکردند.
عمامه هم یکی از این مستحبات بود؛ لذا اینطور نبود که فقط خود ایشان عمامه بگذارند.
پیامبر جدای از اشخاص نبود و بقیه هم از سنت او تبعیت میکردند. یک عدهای مثل ایشان بودند و اینطور نبود که پیامبر برای خود یک جای مخصوص و لباس مخصوص قائل نباشد. این لباس، #لباس_رسمی مسلمانان بود.
http://zanjani.net/articles/99/60418/آیت-الله-العظمی-شبیری-زنجانی-لباس-روحانیت-لباس-رسمی-اسلام-است
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
چهره واقعی رهبری
ابوالحسن نواب*
سخنان مقام معظم رهبری درباره پذیرش انتقاد تند یکی از طلاب در پایان جلسه درس خارج فقه که گفتند: «دیروز یکی از آقایان بعد از درس تشریف آوردند جلو و با اوقات تلخی تمام گفتند که این بازنشستههایی که طبق قانون باید برکنار بشوند، اینها را برمیگردانند و این را به پای شما مینویسند، یعنی به پای من.
این محبت است نشان میدهد از نسبت دادن چیزی به ما که به نظر ایشان اشکال دارد، ناراحت میشود. اشکال این بود که سر من داد میکشید. خیلی خب، ما هم از شما معذرت میخواهیم» و سپس فرمودند: «این قانون منع بهکارگیری بازنشستگان، قانون بسیار خوبی است. از قوانینی است که به آن احتیاج داشتیم.
این قانون در واقع حلقه بسته مدیریتی را میشکند. راه را برای جوانها میگشاید که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مدیریتی. منتها اطلاق قانون- که هر بازنشستهای باید به کار گرفته نشود- درست نیست. خود نمایندگان اشکالات را طوری اصلاح کنند که مجبور نشوند به رهبری متوسل شوند.» به عنوان کسی که از سال 1352 تاکنون با آیتالله خامنهای آشنایی داشته و دارم و روحیات ایشان را کاملاً میشناسم، باید بگویم که شنیدن این جملات بیش از هر چیز یادآوری مظلومیت مقام معظم رهبری است. نه از این حیث که چرا طلبهای به ایشان با تندی انتقاد کرده است و ایشان از آن طلبه معذرتخواهی کردند که پذیرش انتقاد و عذرخواهی هر دو از نمادهای حکومت اسلامی و فرهنگ درست حکمرانی است؛ بلکه این مظلومیت بیشتر از جهت آن است که چهره واقعی رهبری به هر دلیل به جامعه معرفی نشده و نمیشود.
ایشان یکی از روشنفکرترین روحانیون زمان خود بوده و با ادبا، شعرا، روشنفکران و نویسندگان که طبعهای تند انتقادی دارند، رفاقت و مکالمه داشته است. ایشان فردی هستند که تحول را میپذیرند و تشویق میکنند.
آقای آل هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز که شیوههای متفاوتی مانند برداشتن نردهها و حضور در استادیوم برای تشویق یک تیم فوتبال را پیشه کرده، بتازگی روایت میکرد که «نگران شدم نکند رهبری از رفتارم ناراضی باشند در حالی که وقتی از خودشان پرسیدم، ایشان هم تشویق و هم تأیید کردند.» رهبر معظم انقلاب رهبر تحولخواه و با سعه صدری است. اما آنچه برخی از ایشان تصویر میکنند، تصویر دیگری است. نکته دیگر سخنان ایشان این است که ایشان اصلاح قانون را به مراجعه برای دریافت حکم حکومتی و اعلام استثنائات یک قانون از طرف ایشان ترجیح میدهند. مسأله اینجا است که نظام ما بر اساس مرجعیت ولی فقیه شکل گرفته است. در فقه تشیع نیز بنبستی وجود ندارد. حال گاه این بنبستها را ولی فقیه مستقیم باز میکند و گاه غیرمستقیم.
مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برای همین تشکیل شد که نظام اسلامی در مسائل خود دچار بنبست نشود. رهبری هیچ وقت تمایل ندارد خارج از چارچوب قانون نظر بدهد. اما این را باید بدانیم که نظام و حکومت اسلامی نباید هیچ گاه با بنبست مواجه شود. ولی فقیه میتواند از اختیارات استفاده و بنبستها را رفع کند. این کاری بود که حضرت امام (ره) نیز انجام میداد. در این باره ازامام پرسشی مطرح شد. ایشان پاسخ داد که «منتظرم جنگ تمام شود و همه چیز را به مجرای قانونی بازگردانم.» خلاصه آنکه این رسانهها هستند که باید بتوانند چهره واقعی رهبری و حکمرانی اسلامی درست را ترسیم کنند.
*عضو جامعه روحانیت مبارز
منبع: روزنامه ایران، ۱۳۹۷/۹/۱۴
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
🔺 نماز #بدون_مُهر
#حسن_روحانی و همراهان
در #نماز_جمعه #اهل_سنت
#هندوستان #حیدرآباد ۲۷بهمن۱۳۹۶
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
♻️رشد آمار آزار جنسی دانش آموزان در غرب با اجرای سند 2030 / بخش اول
🔸اگر 2030 به طور کامل اجرا شود هر روز باید شاهد فجایعی مانند حادثه مدرسه معین باشیم
✍اتفاق اخیر در یکی از مدارس غیرانتفاعی غرب تهران بار دیگر به دستاویزی برای زیر سوال بردن تصمیمات کلان کشورمان تبدیل شده است. به بیان واضحتر، ماجرای آزار جنسی چند دانشآموز یک دبیرستان در منطقه دو تهران علاوه بر آنکه طی دو هفته گذشته در سطح جامعه خبرساز شده است، این گزاره غلط را نیز در خروجی برخی رسانههای معاند قرار داده است که چنانچه اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو در نظام آموزشی ایران مورد موافقت قرار میگرفت، از وقوع چنین اتفاقاتی در مدارس کشور جلوگیری میشد. استدلال آنها نیز این است که آموزش عریان مسائل جنسی به دانشآموزان به آنها میآموزد که چگونه در برابر سوءاستفادههای احتمالی در محیط مدرسه از خود مراقبت کنند.
✍ ماه عسلِ 2030!
نکته جالب توجه اینکه درست در روزی که خبر فاجعه مدرسه معین، به خبر اول شبکه های اجتماعی تبدیل شده بود، برنامه ماه عسل فردی را به عنوان مهمان دعوت کرده بود که فعالیت اصلی اش در حوزه آموزش مسائل جنسی یا به قول خودشان آموزش خودمراقبتی به کودکان است؛ یعنی همان سیاستی که سند 2030، دولت را موظف به اجرای آن می کند. سندی که بارها و بارها مورد انتقاد شدید رهبر انقلاب قرار گرفته است.
🔸علاوه بر اصل پرداختن به این مساله در برنامه ماه عسل که مورد انتقاد جدی است، حضور فردی با سابقه مشکوک (یاسمن اشکی از موسسین سمن قایم باشک، موسسه راه و سایت کنترل اس که پس از سالها زندگی و تحصیل در آمریکا در سال 92 به ایران بازگشته و در زمینه سلامت جنسی و آموزش جنسی به کودکان فعالیتهای گسترده ای آغاز کرده است) به بهانه یک ادعا که تا قبل از این برنامه در هیچ کجا توسط او ابراز و در هیج منبع عمومی ای ثبت نشده است (نجات یافتن از یک بیماری نادر از میان 145 نفر) سوالات جدی ای را در مورد نحوه مدیریت و برنامه سازی در صدا و سیما ایجاد می کند که ان شاءالله در فرصت مناسب به آن خواهیم پرداخت.
✍پیامد اجرای سند 2030 یونسکو در غرب
اما فارغ از تعارضات آشکار برخی مفاد آموزشی سند ۲۰۳۰ با ارزشهای اسلامی و ایرانی که پرداختن به آنها خارج از حوصله این بحث است، آیا در کشورهایی که اقدام به اجرای این سند در نظام آموزشی خود کردهاند یا در آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان، بسیار باز برخورد میکنند، دانشآموزان در مدارس مورد آزار و اذیت جنسی قرار نمیگیرند؟
🔸نگاهی کوتاه به برخی از سوءرفتارهایی که تنها در طول یکی دو سال گذشته در مدارس کشورهای غربی رخ داده است، تا حد زیادی به این سوال پاسخ میدهد.
🔸در مه ۲۰۱۷، یک معلم ۳۶ ساله در ایالت اوهایوی آمریکا پس از پایان کلاس درس، یکی از دانشآموزان خود را مورد تعرض جنسی قرار داد و پس از شکایت دانشآموز مذکور به حبس بلندمدت محکوم شد. این دانشآموز در شکایت خود آورده بود که معلمش پیش از تعرض جنسی، عکسهای مستهجن به او نشان داده بود.
🔸در ژانویه سال جاری میلادی معلم یکی از دبیرستانهای معروف سیدنی در استرالیا به جرم تعرض به دانشآموز خود و ارسال تصاویر و پیامهای جنسی برای او به حبس محکوم شد.
🔸حتی در کشوری مانند نروژ که خود را پیشرو آموزش مسائل جنسی به کودکان میداند نیز در سال ۲۰۱۶ مشخص شد یک معلم مرد ۵۰ ساله ۱۰۸ دانشآموز ۹ تا ۱۵ ساله را برای ماهها مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.
🔸همچنین در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷، بیش از ۲۰۰ دانشآموز فعلی و سابق یک مدرسه ابتدایی در شهر واسای فنلاند با امضای طوماری از مدیر مدرسه خود خواستند به آزار جنسی دانشآموزان از سوی معلمان پایان دهد.
🔸طبق گزارش واشنگتنپست، به طور میانگین در هر هفته ۱۵ دانشآموز در آمریکا قربانی تعرض جنسی معلمان یا کارکنان مدارس میشود. به همین دلیل، این روزنامه از تعرض جنسی معلمان به دانشآموزان در مدارس آمریکا به عنوان یک "پدیده شایع" یاد کرده است.
🔸بنابراین، چنانچه اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو یا آموزش بیپرده مسائل جنسی میتوانست مانع از سوءاستفاده جنسی از دانشآموزان شود، پر واضح است که تاثیر آن ابتدا میبایست در کشورهایی که اقدام به اجرای آن کردهاند یا از دیرباز چنین آموزشهایی را در برنامه درسی مدارس خود قرار دادهاند، مشاهده میشد.
ادامه در بخش بعدی 👇
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
♻️رشد آمار آزار جنسی دانش آموزان در غرب با اجرای سند 2030 / بخش پایانی
🔸اگر 2030 به طور کامل اجرا شود هر روز باید شاهد فجایعی مانند حادثه مدرسه معین باشیم
✍با توجه به پدیده شایع تعرض جنسی به دانشآموزان در مدارس غربی آیا همچنان میتوان به جای ریشهیابی عوامل اصلی این حادثه مدعی شد اجرای سند ۲۰۳۰ میتواند به حفظ حریم مدارس کمک کند؟ در ادامه به آمار تعرض در کشورهای مختلف میپردازیم:
1⃣ آمریکا؛ سالانه 321 هزار محصل قربانی تعرض
براساس آمار و ارقامی که به تازگی منتشر شده است، سالانه نزدیک به 321 هزار و 500 دانشآموز قربانی تعرض جنسی در آمریکا هستند.
🔸دختران بیشترین قربانی تجاوز جنسی
پژوهشها نشان داده است، 82 درصد از تمام قربانیان دختران کودک و نوجوان هستند؛ همچنین دختران 16 تا 18 سال، 4 برابر بیشتر از جمعیت عمومی قربانی تجاوز جنسی میشوند.
2⃣ انگلیس؛ شکار دانشآموزان در مدرسه و مسیر مدرسه
گزارش پلیس انگلیس نشان می دهد، تعرض جنسی کودکان و نوجوانان این کشور به یکدیگر به شدّت افزایش یافته است.
بر اساس آمار و ارقام موجود، بسیاری از آزار و اذیت های جنسی یا در مدرسه یا بعد از مدرسه در مسیر مدرسه به خانه رخ می دهد؛ پلیس انگلیس هشدار میدهد که شکایات تعرض جنسی کودکان نسبت به دو سال گذشته با افزایش چشمگیری روبه رو بوده است.
🔸 افزایش بیسابقه تعرض جنسی در مدارس
تعداد گزارش های آزار و اذیت دانشآموزان به یکدیگر در انگلیس 71 درصد رشد یافته؛ از 4 هزار و 603 مورد در سال 2013 تا 2014 به 7 هزار و 866 مورد در سال جاری رسیده است.
🔸 مدرسه ناامنترین مکان برای دانشآموزان
پلیس انگلیس باور دارد، بنیان خانواده های انگلیسی در حال فروپاشی است؛ افزایش استعمال مواد مخدر و الکل در بین والدین انگلیسی و تماشای فیلم هایی با محتوای نامناسب موجب شده تا هر روز آمار اعتیاد، خودکشی و تعرض در این کشور افزایش یابد. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش انگلیس می گوید: « مدارس باید امنترین مکان ممکن برای دانش آموزان باشد؛ حتی تهدید به آزار و اذیت جرم است و باید به اطلاع پلیس برسد؛ وظیفه مسؤلین مدارس و پلیس این است که از تمام دانش آموزان مراقبت کنند و از نگرانی های آنها درباره این مسائل آگاه باشند».
🔸 خشونت جنسی برای یک پنجم دختران زیر 16 سال
طبق آمار که در گزارش بررسی اجمالی تخلفات جنسی در انگلیس و ولز توسط وزارت دادگستری در سال 2013 منتشر شد، حدود 85000 تجاوز جنسی در این سال صورت گرفته بود که 73000 تجاوز به زنان و دختران و 12 هزار تجاوز به مردان شده بود.
3⃣برزیل؛ افزایش شمار دانشآموزان دختر قربانی تعرض
بر اساس آمار و ارقامی که سال گذشته منتشر شد، تجاوز جنسی به دختران دانشآموزان برزیلی هم رو به افزایش است و تعداد زیادی از آنها نیز در ترس از حمله جنسی زندگی میکنند.
🔸 هر 11 دقیقه یک تعرض جنسی
طبق آمار رسمی، در سال 2016، بیش از 47 هزار تعرض جنسی در برزیل رخ داده؛ به عبارت دیگر، در هر 11 دقیقه یک نفر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است؛ یک منبع دولتی اظهار کرده که تنها 10 درصد خشونتهای جنسی به پلیس این کشور گزارش میشود و آمار واقعی بسیار بالاتر از آنچه که گزارش شده، است.
4⃣هندوستان؛ افزایش 336 درصدی تعرض به دانشآموزان
براساس دادههای منتشر شده از سوی مراکز رسمی آمار ملی، در طول یک دهه گذشته، آمار تعرض به دانشآموزان در ایالتهای مختلف این کشور، بیش از 336 درصد افزایش یافته است.
🔸بیش از 48 هزار تعرض به دانشآموزان در یک دهه
پلیس هندوستان باور دارد، طی یک دهه گذشته، بیش از 48 هزار 338 موردتعرض جنسی تنها برای دانشآموزان رخ داده است؛ این درحالیست که آمار تعرض در هندوستان به سالیانه 35 هزار مورد میرسد.
🔸تعرض به دانشآموزان معضل کشور هند
تعرض به دختران و دانشآموزان یکی از مهمترین معضلات اجتماعی کشور هند است که هر روز به آمار آن افزوده میشود و میتوان گفت کنترل این معضل از عهده دولت خارج شده است.
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi