eitaa logo
واکاوی 🔎
146 دنبال‌کننده
203 عکس
177 ویدیو
6 فایل
🔎 واکاوی | رصد و تحلیل
مشاهده در ایتا
دانلود
به یک فرد تفنگ دهید، او یک بانک را غارت می‌کند، اما به او، یک بانک دهید و ببینید چگونه دنیا را به غارت می‌کشد! 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
〽️ مقایسه نرخ «درآمد» و «خرج» 🔺 (زمان شاه) و (بعد از انقلاب) 🔻 آیا می‌دانید زمانِ شاه با توجه به قدرت خرید و پایین بودن سطح درآمدها، کالاها به‌مراتب گران‌تر از بعدازانقلاب بودند؟ علت تلقّی جوانانی‌که زمان شاه را ندیده‌اند و گمان دارند «ارزانی» بوده این‌است‌که قدیمی‌ها، نرخ‌های زمان شاه را برای جوانان بیان می‌دارند اما از درآمدهای آن‌زمان صحبتی نمی‌کنند تا جوانان با مقایسهٔ حال با آن‌زمان با محاسبه‌ای ساده دریایند حقیقتاً چه‌زمانی قدرت‌خرید مردم بالاتر بوده‌ است!؟ 🔹بخش اول: در سال۱۳۵۰، دلار آزاد آمریکا ۱۰۵ریال فروخته می‌شد؛ کارمندی‌که حقوق ماهیانه‌اش ۲۰۰ تک‌تومانی بود می‌توانست با حقوقش تقریباً ۲۰ دلار بخرد درحالی‌که کارمند امروزی با حداقل‌‌حقوق یک‌ونیم‌میلیون‌تومان، می‌تواند با حقوقش ۱۳۰دلار ۱۱۵۰۰تومانی خریداری کند. در همان سال۵۰ دستمزد روزانهٔ یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان‌جنوبی ۲۵ تا ۳۰ریال بود یعنی یک کارگر، ۳روز و نیم که کار می‌کرد، می‌توانست یک دلار بخرد درحالی‌که امروزه که مزد کارگر در همین فردوس حداقل بین ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان است کارگر با مزد روزانه‌اش قادر است ۳-۴ دلار خریداری کند. 🔺 صرفاً جهت مقایسه منصفانه 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔸پاسخ‌های عجیب و غریب سفرای انگلیس و فرانسه درباره ایران رضا نصری، حقوقدادن بین الملل و عضو مطالعات ژنو، درباره دلایل نشست اخیر شورای امنیت علیه ایران به گفت: ▫️سفرای بریتانیا و فرانسه هر دو بعد از پایان جسلهٔ غیرعلنی شورای امنیت - که خود در مورد آزمایش موشکی ایران فراخوانده بودند - از پاسخ به این پرسش که آیا اقدام اخیر ایران «نقض» قطعنامه ۲۲۳۱ محسوب می‌شود یا خیر، طفره رفتند. ▫️سفیر فرانسه آزمایش موشکی ایران را «ناسازگار» با قطعنامه خواند و وقتی خبرنگاران از او خواستند با شفافیت بیشتر اصطلاح «ناسازگار» را توضیح دهد، او ادامه جلسه پرسش و پاسخ را به مزاح برگزار کرد و گفت از یک فرانسوی نخواهید یک واژه انگلیسی را توضیح دهد. ▫️سفیر بریتانیا هم به شیوه‌ای متفاوت از بکارگیری واژه «نقض» خودداری کرد و صرفاً از «عدم احترام» به قطعنامه سخن به میان آورد. وقتی از او پرسیدند «اگر آنقدر که می‌گویید از برنامه موشکی ایران نگران هستید پس چرا در قطعنامه ۲۲۳۱ صرفاً از یک عبارت توصیه‌ای (به جای عبارت الزام‌آور) در مورد آن استفاده کرده‌اید؟» پاسخ داد:«من شخصاً در مذاکرات حضور نداشتم!». ▫️جزئیات بیشتر در :👇 https://www.khabaronline.ir/news/1209856/ 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔴 به دو دلیل شده است؛ تراکم اطلاعات و سوسول‌گرایی، مجال فکر کردن را از نسل امروز گرفته است. (گفت‌وگو با استاد ) 🔸 با این وضع ترسیم شده، صحبت از مفاهیم بنیادین در علوم انسانی مانند عدالت، آزادی و... بلاموضوع نیست؟ خیر بلاموضوع نیست و اگر می‌توانید با نادانی مردم مبارزه کنید و درباره چگونگی عملیاتی‌شدن آن نیز با بیان اینکه مباحث فلسفی تئوریک است و نه عملی گفت: تنها مسئولیت فیلسوفان نسبت به جامعه در مقام نظر و نه عمل است. اگر عملیاتی شد که شد و اگر عملیاتی نشد به فیلسوف مربوط نیست. فیلسوف تنها نظریه می‌دهد. 🔸 علت عدم کاربردی بودن برخی تئوری‌های فلسفی در جامعه چیست؟ عدم آگاهی مردم است. فیلسوف باید واقعیات را بگوید، اما اگر مردم واقعیات را نفهمیدند فیلسوف مقصر نیست. فیلسوف واقعیت را می‌گوید، خب وقتی مردم نادان هستند و نمی‌فهمند چه کار کنند؟ حضرت نوح، به مردم گفت یا نگفت؟! بعد چه اتفاقی افتاد؟ نفرین کرد و همه غرق شدند. شما فکر می‌کنید فیلسوف پاسبان هست و باید تمام شهرها را پاسبانی کند؟ 🔸 فیلسوفان چگونه می‌توانند در دورانی که ابتذال تفکر گسترش یافته، بهتر به جامعه خدمت کنند؟ دچار شده است. نوح، موسی، عیسی، و حضرت ختمی‌مرتبت نتوانست. آیا پیامبران توانستند همه مردم را مسلمان کنند؟ نشد. صحابه پیغمبر همه آدم‌های خوبی بودند؟ ابوبکر یار غار پیامبر بود. وقتی پیامبران نتوانستند همه مردم را هدایت کنند و حتی نزدیک‌ترین به خودشان را، حالا انتظار دارید فیلسوف راه بیفتد در خیابان‌ها و مردم را اصلاح کند؟ 🔸 تئوری‌های فلسفی نباید عملیاتی شود؟ به طور کلی از اساس تئوری آوردنی نیست بلکه فیلسوف واقعیت را می‌گوید البته اگر فیلسوف باشد، اگر نادان باشد که هیچ. فیلسوف، واقع‌بین است و واقعیت را می‌گوید و می‌نویسد. این مردم هستند که واقعیت را نمی‌خواهند. فیلسوفان واقعیت را می‌گویند مردم باید گوش دهند و عمل کنند. اگر شد که شد. اگر هم نشد که نشد. فیلسوف قرار نیست که کار عملی کند و فیلسوف عملی « » را یک فیلسوف نادانی در آمریکا به نام «ریچارد » که پراگماتیست است، مطرح کرد و گفت:‌ حقیقت آن‌است که در عمل بکاریم. 🔸 چه توصیه‌هایی در رابطه با اداره‌ی بهتر جامعه دارید؟ توصیه‌ای ندارم. من حرف می‌زنم می‌خواهید قبول کنید و می‌خواهید قبول نکنید فلاسفه تا‌ آن‌جا که عقل‌شان می‌رسیده مسائل را گفته‌اند. باید کسانی که رأس امور هستند و پست مدیریتی قبول می‌کنند آگاه باشند. شما یک فرد نادان را مدیر اداره نکن شما رأس یک مؤسسه مهم و یا یک مکان علمی فردی ناآگاه به امور را می‌گذارید تا دیگران را تربیت کند؟! خداوند به پیغمبرش می‌فرماید تو بگو هر چند که نمی‌توانی همه را هدایت کنی. اما بگو. این عین آیه قرآن است. شما هم به جای این‌که بگویید چه کنیم؟... خیلی از مردم از عدالت صحبت می‌کنند اما نمی‌دانند که چیست. فقط می‌گویند خوب چیزی است. برای همین از روی ناآگاهی عمل می‌کنند و یک امری که عدالت نیست را به جای آن می‌گذارند علت تمام مشکلات جوامع بشتری همین است که چیزی را خوب می‌دانند که نمی‌دانند چیست؟ جنگ‌های سیاسی هم به همین دلیل است... این ابتذال تفکر و احمق شدن جوامع و متفکران بسیار رنج‌آور است... 🔸 در برابر این رنجی که می‌برید چه کار می‌کنید؟ فقط تحمل می‌کنم می‌نشینم و گاهی اوقات هم می‌نویسم و سخنرانی می‌کنم. غیر از این هم کاری از من بر نمی‌آید. تفکر از جامعه رفته است و فقط اطلاعات متراکم وجود دارد. امروز در متن تهران، یک جوان ۲۰ ساله می‌بینم، ساده و خنگ. یک ذره زبلی در جوانان ما نیست. چون فکر نکردند زیرکی ندارند. این زیرکی محصول تفکر است. نسل امروز به دو دلیل احمق است: تراکم اطلاعات، رفاه بیش‌از حد، جوان‌ها سوسول شدند، ، و ، مجال فکر کردن را گرفته و به‌راحتی می‌توان سر جوانان امروزی کلاه گذاشت. 🔸 آینده کشور با این نسل چه می‌شود؟ آینده‌ای خیلی خطرناک در انتظار این نسل است. البته تمامی سوسول شده است نه تنها . اگر ما فقط سوسول بودیم خطرناک‌تر می‌شد حریف‌های ما هم سوسول هستند. 🔸 در این وضعیت، چه بر سر علم و تعقل خواهد آمد؟ پیش می‌رود، اما ممکن است پیش نرود. علم پیش می‌رود اما لزوماً فلسفه پیش نمی‌رود. تعقل، ناشی از است. اما علم یعنی چه‌کار بکنیم و چه‌کار نکنیم. کسی که هستی‌شناسی ندارد نادان می‌شود، اما می‌داند چه را با چه ترکیب کند تا یک چیز درست شود.. 🌿 نشریه عصراندیشه، شماره ۱۳ 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
نوع طلبه‌ها محبوبیت سابق را ندارند. در گذشته این صنف محبوب و مورد احترام بود؛ اکنون ممکن است شخصی بخاطر رفتارش درجایی مورد احترام باشد اما این موضوع درباره نوع طلبه‌ها نیست. الآن اگر اختلافی بین طلبه و غیرطلبه در جامعه رخ دهد، چرا خیلی‌ها حداقل قسمتی از مشکل را از جانب طلبه میدانند؟چون محبوبیت طلبه‌ها کم شده؛ اینها مصیبتهایی است که اگرچه سخت است اما باید قبول کرد. بسیاری از افراد، تخصص لازم را ندارند. جدای از اینکه برخی رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می‌آورد؛ مخصوصا اینکه طلبه پرچم بدوش بکشدو بگوید زید را شما انتخاب کنیدو عمرو را انتخاب نکنید. این رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می‌آورد؛ یک بازاری محترم اینکار را نمیکند که یک طلبه انجام میدهد؛ طلبه هم اگر بخواهد در این زمینه فعال باشد باید در این مسیر یکسری ارشادات کلی داشته باشد اما واردشدن طلبه‌ها به این وادی، صلاح حوزه و طلبه نیست. الآن خیلی از چیزها شعار است... خیلی‌ها در اوّلیات فقه مانده‌اند اما از آنها بعنوان مجتهد یاد میشود. مرحوم والد ما همه موارد علم را با استنادات حاضر داشت. الآن من بجای او نشسته‌ام اما برخی از مسائل را نمیدانم. گاهی انسان به چیزی نیاز دارد باید از کسی بپرسد اما کسی نیست که اگر مشکل فقهی پیش آمد از او بپرسیم. یکی از مسائلی که الآن با سابق فرق کرده، مسأله اخلاق و تقوای طلبه‌هاست. طلبه باید تلاش کند با مردم فاصله نداشته باشد. گاهی مواردی پیش می‌آید که خواسته ما با خواسته مردم متفاوت است ما باید درکنار مردم قرار بگیریم چراکه با همین مردم می‌خواهیم دین خدا را اجرا کنیم. 🆔 کانال واکاوی 👉 @vakavi
4_5972210213304926584.mp3
1.13M
🔴 راحت‌طلب‌ها، سیدالشهداء [علیه‌السلام] رو هم نصحیت می‌کردند به و 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔴 باید تأمل کرد !! محبوبیت به چه قیمت ؟؟ ⏪ با نهایت احترام و با رعایت ادب، در نقدِ فرمایش معظم‌لّه [(آیت‌اللّٰه شبیری)] عرض می‌کنم: به راستی و یا روحانیت، فی‌نفسه ارزشمند است؟ و آیا اهل‌بیت علیهم‌السلام در زمان خودشان، محبوب اکثریت جامعه بودند؟ آیا امام‌حسین علیه‌السلام نزد همه مردم محبوبیت داشت؟ گذشته از مردود بودن صغرای این فرمایش -که ما آن‌را غیرکارشناسانه و القاء بعضی می‌دانیم- آیا نباید به دلائل این واکنش اجتماعی توجه کرد؟ چه‌گونه است که مردم، امام‌خمینی و مقام‌معظم‌رهبری را عاشقانه دوست دارند، اما نسبت به و فریب‌کار و خودباخته مانند آنانی‌که در آن مهمانی کذایی، خدمت حضرتعالی رسیدند متنفرند! بلی! به‌راستی مردم، نسبت به عملکرد و رفتار بعضی روحانیون تجمل‌گرا و لیبرال و اهل اشرافیت ناراحت‌اند! اما نباید این را به‌پای دخالت در سیاست دانست؛ چرا که امام راحل، به‌معنای واقعی کلمه، در سیاست دخالت کرد و تشییع جنازه ایشان را می‌توان منحصر به‌فرد دانست. مردم از روحانیتِ بیزارند؛ روحانیتی که همانند بعضی علمای زمانِ طاغوت، پشت‌پرده با شاه و ساواک مراوده داشتند و طلاب را از راه امام‌خمینی برحذر می‌داشتند! و با شعار ، نه‌تنها امام را همراهی نکردند، بلکه ایشان را چه آزارها که ندادند! ایجاد وظیفه ذاتی روحانیت و فقهای شیعه است، تا از این رهگذر، بستر هدایت برای عموم جامعه ایجاد کند. آیا حضرات آقایان، به وظیفه خود در قبال این عمل کردند؟ آیا دلسوزانه از این حکومت، که ثمره خون هزاران شهید است حمایت نمودند؟ این چه منطقی است که ما کاری به نداشته باشیم و سرمان به وعظ و درس گرم باشد تا محبوب باشیم؟ به‌راستی باید تأمل کنیم[که] محبوبیت به چه قیمت؟؟ دیگر از نامیدن حوزه به ، وحشت نکنید و آن بیچاره را مورد حمله قرار ندهید؛ چرا که گفتن واقعیت‌ها یادآوری است و نگفتن آن، موجب صد درد!! والسلام علیکم و رحمةاللّٰه و برکاته ابوالقاسم سیفی مازندرانی 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
امام صادق علیه‌السلام: هرکس که در مورد خود، رعایت انصاف نماید، به داوری دیگران پذیرفته شود. 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
porsesh.pdf
2.05M
📖 متن کامل پاسخ‌های رهبر انقلاب به پرسش‌های دانشجویان در ۹ دیدار؛ انتشارات انقلاب ‌‌اسلامی 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
… 🔹غالباً تصور از انبیاء، تصور دیگری است؛ مردم خیال می‌کنند که انبیاء در یک جامعه‌ای که ظهور می‌کنند، مثل یک آدم حکیمِ فرزانه دانشمند بزرگواری، که یک کوهی از معلومات است، می‌آید در جامعه، یک خانه‌ای می‌گیرد، یک گوشه‌ای می‌نشیند تا مردم بیایند گروه‌گروه از خرمن فیض او و دانش او استفاده کنند... 🔸نبی، این‌جوری‌ها نیست؛ نبی، وقتی‌که در یک اجتماعی مبعوث می‌شود، یعنی برانگیخته می‌شود و همان‌طوری که تشریح کردم، در باطن او و در روح او رستاخیزی به‌وجود می‌آید؛ این دیگر وقتی آمد در جامعه، یک آدمی است که سر از پا نمی‌شناسد، یک آدمی است که آرام و قرار ندارد، یک انسانی است که تبدیل شده به یک شعله‌ی جوّاله‌ی سوزانی؛ در اجتماعی که می‌آید، یک نگاهی به وضع اجتماع می‌کند، می‌بیند، هان! این ساختمان، ساختمان غلطی است، این عمارت، بد بنا شده، غلط پایه‌گذاری شده، دیوارهای آن، و پی‌های آن، و شفته‌های آن، نادرست و برخلافِ اسلوب معماری فطرتِ انسان انجام گرفته؛ می‌فهمد که این باید عوض بشود، می‌فهمد که این عمارت باید تبدیل شود به یک عمارت نیکو؛ یعنی چه؟ یعنی می‌فهمد که این جامعه، این جامعه‌ی طبقاتی، این جامعه‌ای که در آن، تبعیض هست، ظلم هست، نابسامانی هست، نامردمی هست، بایستی عوض بشود و تبدیل بشود به یک جامعه‌ی توحیدی.. 🔹جامعه‌ی توحیدی کدام است آقا؟ در بحث توحید گفتیم. اشاره کردیم، توحید، نفی طبقات است؛ توحید الهی به معنای قدرت و حکومت خداست؛ توحید الهی به معنای این است که همه چیز، قانون، سنت، مقررات، آداب، فرهنگ، باید از سوی خدا الهام داده بشود. توحید الهی یعنی اینکه همه‌ی مردم، بندگان خدا باشند و بس، بنده‌ی کس دیگری نباشند؛ بندگان، آزادِ از بندگیِ دیگر بندگان باشند. وقتی که نبی وارد اجتماع می‌شود، با این ایده با این هدف، با این فکر، وارد اجتماع می‌شود که آن جامعه‌ی طبقاتی را دگرگون کند، ویران کند، درهم بریزد و یک جامعه‌ی توحیدیِ بی‌طبقه‌ی بی‌تبعیضِ بی‌ظلمِ تحت حکومت پروردگار عالم به‌وجود بیاورد؛ نبی، برای این‌کار می‌آید.. 📖 کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن»، صفحه ۳۵۹ 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔺 بی‌توجهی به هشدار مراجع #⃣ https://eitaa.com/rasanews_agency/4049 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
32.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 برنامه 📺 سیما 👤 میهمانِ مسئول: 🔹دکتر 🔸نائب‌رئیسِ‌اولِ 🗓۲۰ آبان ۱۳۹۷ 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔹 🏳 ، 🏴مرحوم رحمةاللّٰه‌علیه 💠آیةالله بهجت رحمةاللّٰه‌علیه🔻 ‼️خدا کند ، از اول کار، آخر آن‌را ببیند، اگر ، افراد را نشناسد و اغراض‌شان را نداند، ناخودآگاه همه‌چیز را بر باد می‌دهد؛ کسانی‌که در ، از امضا گرفتند، بودند، که با ، این‌کار را کردند! 📚درمحضر بهجت ۳/۳۰۳ ‼️محرّمات، تنها زِنا و قُمار و شُرب خَمر نیست؛ از ما انتظار نمی‌رود که شُرب خَمر و زنا کنیم؛ گاهی یک -که مقدمات آن‌را دیگران فراهم می‌کنند، [و]موجب از بین رفتن و می‌شود- به مراتب از آن بالاتر است! 📚زمزم عرفان، ص۱۹۲ ‼️هنگامی‌که ، از پله‌های اتاق مطالعه شخصی، به پایین می‌آمد تا به مجلس درس برود و تمام فکرش در جمع‌آوری درس بود، اساس‌نامهٔ مشروطیت را به ایشان دادند تا کند. ایشان هم دید ظاهر قانون اساسی و مجلس قانون‌گذاری و وکلا و نمایندگان مورد وثوق و منتخب مردم و همه، موافق اسلام و دین است و همه احکام و قوانین جاری مملکت، بر طبق قرآن و اسلام و زیر نظر پنج نفر از فقهای طراز اول است، بی‌درنگ در همان‌جا کرد؛ خدا می‌داند یک از روی و فریب‌خوردن چه‌قدر آثار زیان‌بار دارد! 📚زمزم عرفان، ص۱۹٣ ‼️خدا می‌داند اگر ما در جای و دیگران بودیم چه می‌کردیم! 📚در محضر بهجت ۲/۳۱۱ @Jahade_tabeini 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔹 🏳 ، 🏴 مرحوم رحمةاللّٰه‌علیه 💠 رهبر معظم انقلاب🔻 ‼️اگر از ، نگیریم، ما هم به سرنوشت آن دچار می‌شود! ۶۰/۸/۴ ‼️ما در طول تاریخ تشیع، به‌خصوص ۲۰۰سال اخیر، به‌خاطر علما از ، خیلی ضربه خورده‌ایم! ۶۸/۴/۲۰ ‼️در کشور ما، شد؛ اما بعدِ ، علما را کنار زدند و مشروطه شد. اگر انقلابِ ما هم، تحت نبود، سرنوشت‌اش مثل مشروطیت می‌شد! ۷۱/۱۰/۱۹ ‼️علمای بزرگی که را کردند مثل مرحوم «آخوند خراسانی و دیگران، حرف‌شان این‌بود که می‌گفتند ما یک‌قدم، به آن‌چه که به نزدیک است، نزدیک‌تر می‌شویم؛ یعنی برای خاطر یک‌قدم، یک حکم اسلامی را، یک اصل را، در متمّم قانونِ اساسیِ دوران مشروطه گذاشتند؛ این چیزی بود که توسط شیخ فضل‌اللّه انجام شد! ۷۲/۵/۵ ‼️بارها گفته‌ام، را کنید، عبرت‌های عجیبی در تاریخ مشروطه است! ۷۸/۱۲/۲۳ ‼️ باید از تاریخ کشورش اطّلاع داشته باشد؛ بخصوص از به این طرف را بداند! ۷۹/۱۲/۲۲ ‼️یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب در ایران شد این‌بود که متدیّنین و علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، به‌خاطر شبه‌روشنفکران، به‌تدریج دلسرد شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، ، شکست خورد و بعد از ۱۵سال از ، به‌وجود آمد. این بسیار است! ۸۰/۵/۱۱ ‼️من از این‌که می‌بینم ، از بی‌اطلاع‌اند می‌برم! ۸۰/۸/۲۰ ‼️بعد از به ایران، ، یک است؛ البته در ورود اسلام هم، فضا به‌کلی تغییر پیدا کرد، اما خیلی زمان نگذشت که مجدداً همان شیوه‌های استبدادیِ گذشته، به‌شکل دیگری در کشور حاکم شد؛ لیکن این را شکست. بنابراین مشروطیت حادثه‌ی بسیار مهمی است. یقیناً اگر نبود، این به‌وجود نمی‌آمد، خیلی مهم است! ۸۲/۵/۱۳ ‼️مشروطیت، یکی از ماجراهای تاریخِ اخیر ماست! ۸۳/۱۲/۲۴ ‼️چه شد که انگلیسی‌ها در مشروطه کامیاب شدند، در حالی‌که مردم، که جمعیت اصلی هستند، می‌توانستند در اختیار علما باقی بمانند و شیخ فضل‌الله، جلوی چشم همین مردم به دار کشیده نشود؛ به‌نظرم مشکل کار از این‌جا پیش‌آمد که این‌ها توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه یعنی عمده را بدهند! ۸۵/۲/۹ ‼️ را باید شناخت؛ این‌که بنده مسألهٔ را برای ، تکرار می‌کنم، به‌خاطر این‌است؛ ما در هم متأسفانه علمای بزرگی داشتیم که غرب‌زدگان و به‌اصطلاح روشن‌فکران را ندیدند و کردند؛ نتیجه این‌شد که کسی مثل ، جلوی چشم آن‌ها به زده شد؛ این را ما نباید انجام بدهیم! ۸۸/۱۲/۶ ‼️ آن‌چه در ، را به میدان آورد، حضور علمایی مثل و شیخ فضل‌اللّه نوری، و سیدمحمد طباطبائی و... بود! ۹۵/۱۰/۱۹ @Jahade_tabeini 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔹 🏳 ، 🏴 مرحوم رحمةاللّٰه‌علیه 💠 امام خمینی رحمةاللّه‌علیه 🔻 ‼️اگر در ، علما و روشن‌فکرهای متعهد، را می‌کردند، ما به این روزگار نمی‌رسیدیم! ۵۸/۱۲/۲۲ ‼️اگر از مشروطه نگیریم، انقلاب ما هم به سرنوشت آن دچار می‌شود؛ اگر ملت، علما، نویسندگان، روشن‌فکرانِ متعهد، سستی بکنند و از قضایای ، عبرت نگیرند، به‌سَرِ این‌انقلاب، آن‌خواهدآمد که به‌سَرِ آمد. امروز دشمن‌های بیش‌تر از آن‌روزِ دشمن‌های بودند! ۶۰/۸/۴ @Jahade_tabeini 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔺تابلوهای در کشورهای غربی که در برخی موارد با تهدیدِ نشرِ فیلمِ آن در youtube همراه است👆 این‌که در غرب، خیلی‌از مردم به قوانین، احترام می‌گذارند، از ترس کنترل شدید دوربین‌ها و جریمه‌های سخت‌گیرانه‌اش است.. 🆘 اوج بی‌فرهنگی را هم در نظر بگیرید که آن‌قدر این (ادرار در معابر عمومی) بالا گرفته که ناچار شده‌اند تا با وضع چنین قوانین سختی، صرفاً تا حدودی این را کنترل کنند..👀 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
VID_20181215_132310_00.mp3
2.39M
🎤 رحیم‌پور ازغدی، پیش‌از خطبه‌های تهران (۲۳-۰۹-۹۷) نمازجمعه‌ای که با ارتباط نگیرد، نیست.. نباید را تبدیل به کم‌فایده و بی‌فایده کنیم.. لینک سخنرانی کامل🔻 https://eitaa.com/Ostad_Rahimpour_Azghadi/1926 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
روندپژوهی 40سالگی انقلاب .pptx
15.12M
📈 چهل‌سالگی 📊 جایگاه ایران در آمارهای بین‌المللی (۱۲۸ دست‌آورد بین‌المللی) 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
. 🔴سیاست‌مداران ایرانی، فعالان توییترِ فیلترشده * رفتار سیاست‌مداران ایرانی با توییتر، خیلی طنزآلود شده است.. * توییتر در سراسر دنیا، شبکه نخبه‌گراتری است.. با توجه به محدودیت ۲۸۰کاراکتری‌اش معمولاً سیاست‌مدارانی که می‌خواهند پیامی را منتقل کنند از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.. * بُرد سیاست‌مدار در مبهم حرف‌زدن و استفاده از جملات کوتاه و چند پهلو است.. * کمتر کسی از سیاست‌مداران نام‌دار دنیا هست که توییت نکند.. * در سپهر سیاست ایران هم، از رهبری انقلاب، تا جمعی از وزرا و مراجع تقلید و نمایندگان مجلس و شورای نگهبان و رئیس‌جمهور و دیگران، در توییتر فعال هستند.. * این بهترین اتفاق برای مسئولان ایرانی است.. * از سوی دیگر، ایرانیانِ توییتری هم فراوان هستند.. خیلی از آن‌ها سیاسی‌نویس هم هستند.. از برانداز دوآتشه گرفته تا هواداران دوآتشه نظام جمهوری اسلامی.. بر اساس تجربه از کامنت‌های اتوبوسی، پای بعضی از نوشته‌های سیاسی خودم و سایر دوستان همفکر، احتمالاً ارتش سایبری هم در محیط توییتر فعالیت زیاد دارند.. * در میان این‌همه تولید محتوای توییتری و در میان انبوه این مسئولان و سیاست‌مداران، که تنها رهبر انقلاب در توییتر انگلیسی ۵۳۱هزار فالور و ۹۳۸۱توییت، و در توییتر فارسی بیش‌از ۱۷۰هزار فالور و ۲۰۱۳توییت دارند؛ توییتر، همچنان فیلتر است و ورود به آن غیرقانونی.. * وزیر ارتباطات در توییتی، از اینکه ۶ تا وزیر مربوطه، نامه رسمی داده‌اند که شورای عالی فضای مجازی، توییتر را رفع فیلتر کنند و هنوز با مخالفت روبرو شده است، گلایه می‌کند. * مسئولانی که بر ممنوعیت و فیلترینگ اصرار دارند واقعاً به عادی‌کردن جرم کمک می‌کنند. چنان‌چه مشهود است، دستگاه قضایی اصرار بیش‌تری به فیلتربودن دارد. درحالی‌که یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی این‌است که حتی‌المقدور، زمینه جرم را کم کند. عادی‌شدن جرم و فراگیر بودن آن، قبل‌از همه، کار دستگاه قضایی را دشوار می‌کند.. * یقیناً وظیفه حکومت است که زمینه‌ای بسازند تا قانون‌شکنی، قبیح بماند.. * ضمن اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند با ۲۸۰کاراکتر، نظام را تضعیف کند و یا دین مردم را به خطر بیندازد. 🔺خلاصه‌ای از یادداشت سیدمحمدعلی ابطحی در روزنامه اعتماد، در کانال تلگرامی‌اش 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان ، پروفسور اسراییلی، دربارهٔ : 🔺او در دانشگاه بن‌گوریو در می‌گوید🔻 اسلام، تمدّنی است که همه چیز را در بر می‌گیرد؛ تمدّنی که بر مجموعه‌ای از قوانین، متمرکز است؛ اسلام، اساساً نظامی قانون‌مدار است؛ مجموعه‌ای از قوانین که همه‌چیز را فرا می‌گیرد؛ شامل است؛ را در برمی‌گیرد؛ را پوشش می‌دهد؛ ، برخلاف یهودیت، یک است، و برای یک سرزمین کوچک نیست.. 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
📚 لیست مطالب نقد آراء و افکار «سید کمال حیدری» در وبلاگ و کانال «حقانیت شیعه و رد شبهات» 📝 چرا نقد «سید کمال الحیدری» ؟! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/663 📝 بیانیه ی جمعی از اساتید حوزه ی علمیه در مورد انحرافات سید کمال حیدری 🔗 https://t.me/al_shia/1514 📝 تناقض و خلاف گویی عجیب «سید کمال الحیدری» در مورد واسطه ی فیض بودن ائمه ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/664 📝 دروغ بستن سید کمال الحیدری بر آیت الله خوئی در موضوع ولایت فقهاء در امور قضائی 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/666 📝 دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر «سید بحر العلوم» در مساله ی رؤیت امام زمان (عج) در عصر غیبت ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/668 📝 خیانت آشکار «سید کمال الحیدری» در نقل روایتی از کتاب کافی ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/669 📝 خیانت عجیب «سید کمال الحیدری» در نقل قول از علامه طباطبائی (رض) در موضوع ورود اسرائیلیات به تفسیر قمی ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/672 📝 تناقض عجیب و غریب «سید کمال الحیدری» در مورد کتاب بحار الانوار ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/674 📝 نظر علامه طباطبائی در مورد تفاسیر روایی (تفسیر قمی و عیاشی) و تاکید مجدد بر تدلیس «سید کمال الحیدری» در نقل از ایشان 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/675 📝 پاسخی به دروغ پردازی و تهمت سید کمال الحیدری در مورد نظر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی نسبت به شکستن پهلوی حضرت زهراء (س) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/683 📝 پاسخ کوبنده ی دفتر «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» (ره) به ادعای دروغ «سید کمال الحیدری» 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/684 📝 مدرکی جدید از وبسایت رسمی آیت الله تبریزی در رد دروغ و تهمت «سید کمال الحیدری» در موضوع شکستن پهلوی حضرت زهراء (س) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/685 📝 دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی در موضوع قرار گرفتن حضرت فاطمه (س) بین در و دیوار 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/686 📝 خلاف گویی عجیب «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه مخالفین شیعه نسبت به مظلومیت حضرت زهراء (س) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/687 📝 تناقض «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه مخالفین شیعه نسبت به سنن اربعه و صحیحین و عدم اطلاع از ابتدائی ترین مبانی آنان در این مورد ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/688 📝 تدلیس زشت «سید کمال الحیدری» در نقل روایت از کتاب مناقب ابن شهر آشوب و بحار الانوار ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/691 📝 دروغ بستن سید کمال حیدری بر آیت الله حکیم به سبک وهابیت در موضوع ورود اسرائیلیات به میراث روایی ! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/697 📝 اصرار سید کمال حیدری بر دروغ بستن بر آیت الله حکیم و تدلیس در نقل از ایشان (1) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/699 📝 اصرار سید کمال حیدری بر دروغ بستن بر آیت الله حکیم و تدلیس در نقل از ایشان (2) 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/700 📝 لحن و بیان زشت و اهانت آمیز «سید کمال حیدری» نسبت به ائمه ی معصومین علیهم السلام 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/701 📝 تناقض و خلاف گویی شرم آور و منافقانه ی «سید کمال حیدری» در مورد میراث روایی و حدیثی شیعه 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/704 📝 دروغ بستن «سید کمال حیدری» بر شیخ کلینی رحمه الله و خلاف گویی وی! 🔗 http://al-shia.blog.ir/post/705 @al_shia 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خندوانه، میخ‌کوب؛ 🔺پای منبرِ محمدرضا شریفی‌نیا 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
غربگرایی، ریشهٔ بحران‌ها .MP3
9.28M
🔊 | درباره «نقشِ الگوهای غربی در ایجاد بحران‌های اقتصادی در کشور» بعضی انقلابیون حرف‌های ناامیدانه نزنند!! در دام نیفتیم؛ دستاوردهای عظیمی به ارمغان آورده است.. عده‌ای الآن هم حرف‌شان همان «یٰا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُون» است؛ اند. اگر نسبت به دستاوردهای ، و ، گسترش پیدا کند و حاکم شود، ممکن است جامعه را قرن‌ها از عقب بیندازد.. و غرب‌گراها و می‌خواهند ریشه مشکلات را به و برگردانند.. به‌نظر حقیر، بحران‌های اجتماعی بر دوش و ها و غرب‌گراهاست که با تئوری‌های غربی‌شان (و ناهماهنگ با سیاست‌های نظام)، در این چند دهه برای کشور برنامه‌ریزی علمی کرده‌اند و کشور را به‌سمتِ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی برده‌اند و همیشه بحران‌های بزرگی ایجاد کرده‌اند که آخرینِ آن، است.. که پایهٔ اصلیِ بحران‌هایی که در پیش‌می‌آید، است و تکنوکرات‌هایی که همیشه ژستِ می‌گیرند.. با ، ریشهٔ مشکلات را نشان دهید. اگر آن‌ها می‌کنند و می‌خواهند را بر بیندازند، شما کنید و ریشه اصلیِ مشکلات را به نشان دهید. اگر آن‌ها را نقد می‌کنند، اش این‌است که را نقد کنید.. ☑️ @mirbaqeri 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر یاسر جبرائیلی، کارشناس : آقای می‌گوید اگر FATF را نکنیم، کالاها بیست‌درصدِ دیگر می‌شود! این چه ادبیاتی است؟! هر گاه خارجی‌ها از ایران رفتند، با کمک پنج‌هزار خلاء آن‌ها را پر کرد؛ اما جریان رسانه‌ای ، به نفع شرکت‌های ، به توانِ می‌پردازد؛ چه ارتباطی بین و وجود دارد؟ 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
در راستای دیدار مدیریت گاج با آیت الله سبحانی و دیدگاه ایشان در مورد مشق شب، مطلب زیر را بخوانید: http://m.tarjomaan.com/barresi_ketab/9228/ 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi