eitaa logo
🎀 کانال یا امیرالمؤمنین علیه السلام 🎀
940 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
21 فایل
💞گلچینی از احادیث ، داستانها، ﻓﻀﺎﺋﻞ و قضاوتهای حضرت امیرالمؤمنین و معصومین علیهم السلام به همراه مطالب بصیرت افزا « تبادل نداریم » کپی آزاد به عشق ائمه معصومین علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
5.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «بیعت واقعی با امام زمان» 👤 استاد 🔺 کارامون رو با پسند با آنچه که او دوست داره تنظیم کنیم 🌟کانال‌ اختصاصی آیت‌الله‌بهجت(ره)🔗 📒 @ayatolahbahjat
☘امام صادق عليه السلام فرمودند : دعای چهار نفر مستجاب نمیشود: 1. دعای کسی که در خانه بنشیند و بگوید: خدایا روزی مرا برسان، مستجاب نمیشود چرا که خدا به او خطاب می کند: آیا دستور ندادم برای کسب روزی تلاش کنی؟!😐 2. مردی که زنش اختیار او را کاملا به دست بگیرد، که خداوند می گوید: آیا اختیار او را به دست تو واگذار نکردم؟😵 3. فردی که دارای مال و ثروت باشد و آن را تباه کند و گوید : خدایا روزیم را برسان که خداوند میفرماید : آیا دستور ندادم که میانه رو باش و اسراف نکن.😖 4. مردی که پول داشته و آن را قرض داده بدون آنکه سندی بگیرد خداوند میفرماید: مگر تو را دستور ندادم که شاهد بگیری؟!😑 بحارالانوار؛ ج103، ص12
✨ ✍عارفی بود که شاگردان زیادی داشت و حتی مردم عامه هم مرید او بودند و آوازه اش همه جا پیچیده بود. روزی به آبادی دیگری رفت عابد به نانوایی رفت و چون لباس درستی نپوشیده بود نانوا به او نان نداد و عابد رفت. مردی که آنجا بود عابد را شناخت، به نانوا گفت این مرد را می شناسی؟ گفت: نه. گفت: فلان عابدبود، نانوا گفت: من از مریدان اویم، دوید دنبالش و گفت می خواهم شاگرد شما باشم، عابد قبول نکرد. نانوا گفت اگر قبول کنی من امشب تمام آبادی را طعام می دهم، عابد قبول کرد، وقتی همه شام خوردند، نانوا گفت: سرورم دوزخ یعنی چه؟ عابد: دوزخ یعنی اینکه تو برای رضای خدا یک نان به بنده خدا ندادی ولی برای رضایت دل بنده خدا یک آبادی نان دادی! 🔅امام جعفرصادق(عليه‌السلام): عمل خالص آن عملی است که دوست نداری درباره آن، احدی جز خدای سبحان از تو تعريف و تمجيد کند. 📚اصول کافی، ج 3، ص 26
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌠☫﷽☫🌠 🔰 قال النبی (ص) : 🔸ما اختلف أمة بعد نبیها الا ظهر أهل باطلها علی اهل حقها. 🔹هیچ امتی پس از پیامبرشان، اختلاف نکردند مگر آنکه گروه باطل بر حق گرایان چیره شدند . 📌کنز العمال، 929 تبریک به باید گفت
‌💐معرفت مهدوی💐 ‌☘‌ارتباط با امام زمان (عجل الله فرجه) 🔶ارزش و مقام و منزلت ما به اندازه ایه که با امام زمان ارتباط داریم . 🔶طبق فرمایش خداوند در قرآن کریم: امام زمان،یک وجود خارجی داره و یک وجود داخلی. ◀️"سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ" 🔶هم بیرون هست، هم داخل این چیزیه که خداوند قرار داده 🔶هم یه وجود خارجی داره که بعضیا مشرَّف میشن. 🔶هم یه وجودی در داخل ما داره. ما سعیمون بر اینه که به امام زمانمون وصل بشیم و استفاده کنیم. 🔶ارزش ما، مقام ما به اندازه ارتباط ما با امام زمانمون هست. ❓اما علتش چیه؟ ✅امام عقله، "عقل کل نظام خلقت" 🔶 هر چقدر ما به اماممون نزدیکتر بشیم به همون اندازه عاقل تر میشیم. ✅چون از عقل بیشتر استفاده می‌کنیم. 🔶هر چقدر هم از عقل بیشتر استفاده کنیم ارزشمون هم پیش خدا بیشتره. 🔶 امام بیرون: امام بیرون رو انسان باید یه خصوصیاتی داشته باشه تا بتونه ارتباط بگیره. 🔶 امام درون: امام درون با همین دستوراتی که خداوند میده، میشه به امام درون وصل شد: ✨ نماز ✨ روزه ✨ حج ✨ امر به معروف و نهی از منکر ✨و مبارزه با نفس @mahdimontazeremast
💖امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرموند : 🌷بدترين مردم كسى است كه خود را بهتر از ديگران بداند. 📕غررالحكم، ج ۴، ص ۱۶۸، ح ۵۷۰۱ 🌹بهترين برادران (دينى) تو كسى است كه با راستگويى اش تو را به راستگويى وباكردار نيكش تو را به بهترين كارها دعوت كند. 📕غررالحكم، ج ۳، ص ۴۳۴، ح ۵۰۲۲ 💖 اللهم صل علی امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب علیه السلام 💖 @Valayat61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 آیا میدانید پایه گذار چه کسی است؟ ✅ حضرت (ع) محور است، نه محور آن که حب علی دارد، است و آن شیعه که ندای تفرقه برمیدارد و به محب اهلبیت کینه میورزد، دشمن علی و آلت دست و .. هشیار باشیم
🎀 پرچمدار هستند، نه پرچمدار و کینه و نفرت
🌺 قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: انَّ اللهَ تبارک و تعالی فضَّلَ انبیاءَهُ المرسلینَ علی ملائکتِهِ المقرَّبینَ و فضَّلنی علی جمیعِ النبیِّینَ و المرسَلینَ و الفضلُ بعدی لکَ یا علیُّ و للائمةِ مِن بعدِک... ♦️خداوند پیامبران مرسل خود را بر فرشتگان مقرب برتری داده و مرا بر همه پیامبران و مرسلین برتری داده و پس از من ای علی، برتری برای تو و امامان بعد از تو است. 📚کمال الدین و تمام النعمة، ج 1 ، ص 254