#وسواس🧐
✍🏻 سؤال193: چنین معروف است که (بلند بودن موی زیر ناف و سبیل موجب نجاست بدن و دهان است) آیا این عقیده صحیح است؟
° صحیح نیست، ولی کوتاه کردن آن مستحب است.✅
https://b2n.ir/278550
•┈┈••✾❀✿❣️✿❀✾••┈┈•
🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
#وسواس🧐
✍🏻 سؤال166: نزدیک به #هشت ماه است که به #وسواس دچار شدهام و در چند مورد از خود شما راهنماییهای سودمندی گرفتهام که در بر طرف کردن اضطرابم بسیار مؤثّر بودهاند، منتها هر دفعه در مورد مسألهی #جدیدی به مشکل بر میخورم.
سؤالاتی که اکنون دارم عبارتند از:
1⃣ الف) پس از تخلّی (غائط) همیشه خود را با آب تطهیر میکنم و باور کنید خیلی با حسّاسیت زیادی هم این کار را انجام میدهم.
سپس هم با دستمال کاغذی خود را خشک میکنم و وقتی دستمال را بررسی میکنم هیچ ذرهای یا رنگی از نجاست در آن نمانده است. چند روز پیش دقیقاً پس از انجام این کار و به همان ترتیب، چند ساعت بعد بر حسب اتّفاق که در دستشوئی بودم و خودم را با دستمال کاغذی بررسی میکردم (بدون انجام عمل تخلّی مجدّد) متأسّفانه رنگ زردی که به نظر میآمد اندکی هم ذرات در آن باشد مشاهده کردم که بسیار ناراحت شدم. چون ساعتی پیش از آن نماز خوانده بودم.
برای بار اوّل لباسهایم را عوض کردم و نمازم را مجدداً خواندم. چند روز بعد برای بار دوّم این اتّفاق برایم افتاد. تکلیف چیست؟
با توجّه به اینکه ابتدا از تطهیر مطمئن میشوم اما مدّتی بعد چنین مشاهدهی عجیبی دارم چه باید بکنم؟
2⃣ ب) آیا پس از تطهیر بدن (از غائط) برای شستشوی دستها (در صورتی که ناخنها بلندتر از حدِّ گوشت انگشتان باشد) باید زیر تکتک ناخنها دست کشید؟
3⃣ج) برای وضو و غسل چطور؟ باید زیر تک تک ناخنها دست کشید؟
° بايد اعتنا به اين گونه چيزها نكنيد و بايد سخت گيري نكنيد و به طور متعارف و آن طور كه عموم مردم عمل ميكنند عمل كنيد و اين سختگيريها حرام است و بايد ترک شود.✅
https://b2n.ir/278550
•┈┈••✾❀✿❣️✿❀✾••┈┈•
🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
درمانگاه دینے وسـواس
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• #درمان_وسواس_در_غسل •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 1️⃣ فلسفه و آموزش غسل صحیح👌 2️⃣ احکام شخ
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈•
3⃣ #گزیده_ای_از_بیانات_استادمهدوی👌
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈•
اما بحث #وضو و #غسل یکی از چیزهایی است که خیلی افراد دچار #وسواس هستند👌
👈#یقینی است که در رساله نوشته باید #یقین کنید آب به بدن رسیده است.👉
این هم باز متاسفانه از عبارت های غلط انداز است. 🤙
عبارت را در رساله گفته اند... اما منظور این نیست که یقین پیدا نکند.❌
•┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
#یقین در رساله درست است اما باید می گفتند یقین #واقعی نه، ❌
یقین #ظاهری.✅
این در رساله نیامده و همین باعث #وسواس خیلی ها شده که رساله را می خواند می گوید مرجع گفته باید #یقین پیدا کنید،😊
من یک مشت آب ریختم به صورت، یقین ندارم. 💧💧
دو تا، سه تا، بعد هم اینقدر دست می کشم تا #یقین کنم. 😒
این یقین #واقعی است. یقین واقعی یعنی غیر از اعتقاد من.👌
•┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
یقین #واقعی در #واقع باید آب به کل صورت برسد💦
قطعا مراد مراجع این نیست.❌
یقین #واقعی که ما در حوزه ثبوتا می گوییم، ثبوتا باید آب رسیده باشد و این نیست منظور.❌
پس چیست؟ یقین #ظاهری.😊
•┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi
یقین #ظاهری چیست
در اعتقاد شما؟🤔
اگر شما عقیده داری که آب رسید #کافی است.😇
این #یقین که می گویند همین است. 👌با شک و ظن نرو جلو. ❌
به مقداری بزن که #یقین کنی.
شما #یقین کن اما در واقع آب ممکن است نرسیده باشد، اشکال ندارد.❌
کلی با حالت قبلی فرق کرد.💕
حالت قبلی می گفت باید اینقدر دست #بکشم که بدانم یا ندانم باید آب #برسد.😢
این یکی گفت به مقداری بزن که شما #عقیده ات این است که آب رسیده اما در واقع آب #نرسیده باشد اشکال ندارد❌.
ادامه دارد.....
•┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🕊 @Vasvas_feghhi_eteghadi