امام خمینی (ره) وقتی که میگفتن انقلابمون رو صادر میکنیم این روزها رو میدیدند
فرانسویهایی که به نجف آمدهاند تا در راهپیمایی اربعین شرکت کنند
شیعه شدنشان رو مدیون امام خمینیاند و مرید سید علی خامنهای هستند و همگی فریاد میزنند: #لبیک_یا_خامنهای
از منو و شما هم خیلی انقلابی ترن :)
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 معانی دعایی که رهبرانقلاب، امروز در پایان مراسم اربعین خواندند:
🔻 قسمتی از دعای روایت شده از امام صادق(علیهالسّلام):
🔹 اَللَهُمَّ املَأ قُلوبَنا شَوقاً لَکَ وَ خَشیَةً مِنکَ وَ تَصدیقاً وَ ایماناً بِکَ وَ فَرَقاً مِنکَ وَ شَوقاً اِلَیکَ یا ربّ العالمین.
🔹 اَللَهُمَّ اَلحِقنا بِالصّالِحین وَ اجعَلنا مِن صالِحِ مَن بَقی.
🔹 اَللَهُمَّ اَعطِنا نَصراً فی دینِکَ وَ قُوَّةً فی عِبادَتِکَ وَ فَهماً فی خَلقِکَ وَ کِفلَینِ مِن رَحمَتِک،
🔹 اَللَهُمَّ بَیِّض وُجوهَنا بِنورِکَ وَ اجعَل رَغبَتَنا فیما عِندَکَ وَ تَوَفَّنا فی سَبیلِکَ عَلیٰ مِلَّتِکَ وَ مِلَّةِ رَسولِک.
📌 الكافي، ج۲، ص۵۸۶ (با اندکی تغییرات).
🔸 خدایا قلبهای ما را از دوستى تو، ترس از تو، تصديق تو و ايمان به تو، هراس از تو و اشتياق به خودت سرشار كن، ای پروردگار جهانیان.
🔸 خدایا ما را به نیکان ملحق بساز و ما را از نیکان باقی مانده قرار بده.
🔸 خدايا توفيق يارى دينت، و نيرویى در عبادتت و فهمى درباره مخلوقاتت و دو بهره از رحمتت را به ما عطا بفرما،
🔸 خدایا روى ما را به نور خود سپید گردان، و رغبت ما را در آنچه نزد تو است قرار ده، و جان ما را در راه خودت بگير؛ بر آیين خودت و آیين پيامبرت.
💻 @Khamenei_ir
💥کسانی که بدترین اهانت ها را به حوزه و مراجع کرده اند یکباره مدافع مرجعیت شدهاند
بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم:
🔹با کمال تأسف ملاحظه میشود که نامه آیت اللّه یزدی، رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به مرجع گرامی آیت اللّه شبیری(دام ظله)، بهانهای شده برای غوغای تازه جریان حامی فتنه 88، نسبت به نظام و تفکر انقلابی حوزه.
🔹جانمایه نامه رئیس محترم جامعه مدرسین تذکر این نکته آشکار است که؛ احترام و سربلندی و مجد امروز حوزه و روحانیت و مرجعیت در سایه نظامی است که پیروان مکتب اهل بیت(علیهمالسلام) و بهویژه علمای فداکار این مکتب، برای تحقق آن رنجها بردهاند و خونها نثار کردهاند. یادآوری این نکته، آن هم از جانب فقیهی که خود از پیشگامان این نهضت است، کجا و چگونه میتواند اهانت تلقی شود؟!این دیدار که معنا و مفهوم آن بر کسی پوشیده نیست میتواند به ایجاد حاشیه امن برای چنین افرادی تفسیر شود و صرفاً در چارچوب دیدار با چند شاگرد قدیمی قابل تفسیر نیست!
🔹عجیب است که ادعای دفاع از مرجعیت از جانب کسانی مطرح میشود که سابقه آنان مشحون از بی اعتنایی بلکه اهانت به مقدسات دینی و مرجعیت و اجتهاد و تقلید است. کسانی که تقلید را کار میمون میدانستند امروز به یکباره مدافع مرجعیت شدهاند.
🔹مانند هر فتنهای در این صحنه نیز برخی افراد ظاهر الصلاح به دلیل فقدان شناخت کافی از ریشههای ماجرا وارد شدهاند و با اظهار و اقدام خویش، به جای دفاع از حق، به انتقاد از فقیهی غیور پرداختهاند که با رعایت آداب لازم، نقدی مشفقانه بر اقدامی قابل نقد وارد ساخته است. جای تأسف است که این افراد هم ناخواسته با کسانی چون حامیان فتنه 88 و رسانههایی چونBBC و VOA همنوا گشتهاند.
🔹لازم به ذکر است که دعوت به نگاهداشت جایگاه نظام و حاکمیت اسلامی، هیچ گونه منافاتی با استقلال حقیقی حوزه از جناحبندیها و قبیلهگراییهای سیاسی ندارد.
🔹تاسف انگیز آن است که کسانی به نام دفاع از استقلال حوزه و حرمت نهادهای آن، چنان نسبت به حاکمیت و نظام اسلامی بی مهری روا میدارند که گویی هیچ نسبتی میان حوزه و نظام نیست.
🔹اینان که خود در سایه عزت و عظمت نظام اسلامی از امنیت و احترام برخوردارند آن گونه ناسپاسانه سخن میرانند که مصداق روشن بر شاخ نشستن و بن بریدن است. گویی نمیدانند که در فقدان نظام اسلامی، هیچ شأن و جایگاهی برای آنان و نهادهای حوزوی سنتی و غیر سنتی باقی نخواهد ماند. اینجا است که باید پرسید أین تذهبون؟
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
12.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای رهبرانقلاب در پایان مراسم اربعین سیدالشهدا (ع). ۹۷/۸/۸
وقتی رهبر انقلاب برای چندمین بار در سالهای اخیر آرزوی شهادت میکنند
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
1_32416514.mp3
1M
﷽؛
💧 چگونه گناه چشم چرانی را ترک کنم؟ 💧
#معارف_نماز #استاد_پناهیان
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
4_5954033456441722056.mp3
4.1M
#درس_خارج
✅موضوع: «احمد الحسن» یک خطر کاملاً جدی!
🗓 97/07/21
#آیت_الله_حسینی_قزوینی
#صوت
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘دکتر جلیلی:
ایادی استکبار و خود استکبار میدانند مادامی که کسانی مانند آیت الله جنتی ، #یزدی، مصباح و... باشند، در بزنگاه های مختلف چنین بزرگانی می آیند عماروار کنار علی زمان می ایستند و نمی گذارند مکر اموی و جهل اشعری سپاه علی را به تزلزل بیندازد و نقشه عمرعاص ها محقق شود.
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
ولایت فقیه و ظهور
رابطه #ولی_فقیه و مرجع تقلید اعلم تصویر شماره 1 لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Ve
رابطه #ولی_فقیه و مرجع تقلید اعلم
تصویر شماره 2
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
ولایت فقیه و ظهور
رابطه #ولی_فقیه و مرجع تقلید اعلم تصویر شماره 2 لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Ve
رابطه #ولی_فقیه و مرجع تقلید اعلم
تصویر شماره 3
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
ولایت فقیه و ظهور
رابطه #ولی_فقیه و مرجع تقلید اعلم تصویر شماره 3 لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه» 🆔👇👇👇 💕┏━━━↬↫━━━ @Ve
رابطه #ولی_فقیه و مرجع تقلید اعلم
تصویر شماره 4
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
🕯﷽🕯
🍂🌿🍂🌿
🌿🍂
🍂
🌿
💭 #ســؤال
🔛 علی (علیه السلام) را مردم نخواستند، در خانه نشست؟!
➖••🍂🍂 ••➖➖••🍂🍂
🔚# پـاســخ
« در اسلام مردم یک رکن مشروعیتند، نه همهی پایهی مشروعیت. نظام سیاسی در اسلام علاوه بر رأی و خواست مردم، بر پایهی اساسی دیگری هم که تقوا و عدالت نامیده میشود، استوار است. اگر کسی که برای حکومت انتخاب میشود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همهی مردم هم که بر او اتفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعی است.
منتها تقوا و عدالت هم بدون رأی و مقبولیت مردم کارایی ندارد. لذا رأی مردم هم لازم است. اسلام برای رأی مردم اهمیت قائل است. فرق بین دموکراسی غربی و مردم سالاری دینی همین جاست. »(رهبر معظم انقلاب ـ 26/9/1382 ـ دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه های قزوین)
پیش از پرداختن به جواب تفصیلى این نکته قابل تذکر است که فرض مطرح شده در سئوال، به هیچوجه در زمان ما واقع نشده است و آنچه در نوشتهها و سخنان دگراندیشان برونمرزى یا مقلدان داخلی آن ها ـ مبنى بر عدم مقبولیت نظام اسلامى در میان مردم ـ ادعا مىشود فقط براى ایجاد جو کاذب است. در زمان حیات امام راحل (ره) نیز بارها از سوى مخالفان جمهورى اسلامى تبلیغ مىشد مردم ایران به دلیل مشکلات اقتصادى ناشى از جنگ و محاصره اقتصادى، از جمهورى اسلامى بریدهاند، ولى ما شاهد بودیم در همان اوضاع مردم به طور گسترده در صحنه حاضر مىشدند و از هیچ فداکارى دریغ نمىکردند و پـس از رحلت حضرت امام هم جریان اجتماعى همان شکل و جهت را حفظ کرده است؛ از این رو پشتیبانى مردم از نظام و رهبرى آن محفوظ است. و وجود اعتراضات و انتقادات مردمی از وضعیت اقتصادی و مشکلات اجتماعی و عملکرد احزاب و جریانات سیاسی دلیل مخالفت با اسلام و حکومت بر اساس آموزههای دینی نیست بلکه اتفاقاً در بسیاری از موارد این نارضایتی ناشی از عدم قاطعیت و جدیت بر اجرای احکام متعالی اسلام ناب محمدی است. پـس بـررسى این فرض و پاسخ گفتن به آن به معناى عدم مقبولیت نظام اسلامى و رهبرى آن از سوى مردم نیست.
احتمال عدم مقبولیت نظام اسلامى از سوى مردم، به دو صورت متصور است:
اول- مردم به هیچ وجه حکومت دینى را نپذیرند؛ در این صورت اگر فرض کنیم امام معصوم (علیه السلام) یا فقیه داراى شـرایـط حاکمیت، در جامعه باشد، به اعتقاد شیعه او از جانب خدا حاکم و والى است، ولى حکومت دینى تحقق نخواهد یافت، زیرا شرط تحقق حکومت دینى پذیرش مردم است. نمونه بسیار روشن این فرض، 25 سال خانهنشینى حضرت على (علیه السلام) است. ایـشـان از سوى خدا به ولایت منصوب شده بودند، ولى حاکمیت بالفعل نداشتند، زیرا مردم با آن حضرت بیعت نکردند.
دوم- این است که حاکمیت شخصى که داراى حق حاکمیت شرعى است به فعلیت رسیده باشد؛ ولى پس از مدتى عدهاى به مخالفت با او برخیزند. ایـن فرض خود دو حالت دارد:
یکى اینکه مخالفان گروه کمى هستند و قصد براندازى حکومت شرعى را ـ که اکثر مردم پشتیبان آن هستند ـ دارند؛ شکى نیست در این حال، حاکم شرعى موظف است با مخالفان مقابله کند و آنان را به اطاعت از حکومت شرعى وادار کند. نمونه روشن این مورد برخورد قاطع و خونین حضرت امیر (علیه السلام) با اصحاب جمل، صفین، نهروان پس از تحقق حکومت بود و در زمان کنونى برخورد جمهورى اسلامى با منافقان و گروههاى الحادى و محارب از همینگونه است، زیرا روا نیست حاکم شرعى با مسامحه و تساهل راه را براى عدهاى که به سبب امیال شیطانى قصد براندازى حکومت حق و مورد قبول اکثر مردم را دارند، باز بگذارد.
صورت دوم از این فرض این است که بعد از تشکیل حکومت شرعى مورد پذیرش مردم، اکثریت قاطع آن ها مخالفت کنند؛ مثلاً بگویند: ما حکومت دینى را نمىخواهیم. با توجه به جواب اجمالى پیش باید گفت: در این حال، حاکم شرعى، هنوز شرعاً حاکم است، ولى با از دست دادن مقبولیت خویش، اجازه اعمال حاکمیت مشروعش را از دست مىدهد. یعنی خدا با اولویت دادن به کرامت انسان ها و احترام به خواست مردم، اجازه حکومت را به حاکم مشروع اسلامی نداده است؛ چرا که حکومت اسلامی، حاکمیت بر قلب هاست و بدون خواست و رضای عمومی امکان تحقق هدف حکومت الهی که هدایت انسان ها و تحقق عدالت است وجود نخواهد داشت. شـایـد بتوان دوران امامت امام حسن مجتبى (علیه السلام) و درگیرى ایشان با معاویه و فرار سران سپاه آن حضرت به اردوگاه معاویه را نمونه بارز از فرض اخیر دانست. تاریخ نشان داد حضرت به علت پیروى نکردن مردم از ایشان، عملاً حاکمیت را به صورت مشروط به معاویه سپرد هرچند مردم هم، مکافات این بدعهدى و پیمانشکنى خود را دیدند و کسانى بر آنان مسلط شدند که دین و دنیاى آن ها را تباه کردند.
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━