#پاسخ_شبهات
#شبـهــــــه
💢#ولایت_فقیه تا #قبل_انقلاب در اسلام وجود نداشت، وقتی پیروز شدن اختراعش کردن!!!!
#پاســــخ
✅این عبارت شیخ مفید است بیش از هزار سال پیش: هرگاه حاکم عادل (امام معصوم) نبود ، برای فقهای اهل حق عادل و دارای رای ، عقل و فضل است که متصدی شوند آنچه را که حاکم متصدی میشد و اگر قدرت نداشتند ،مواخذه ای بر آنان نیست... 📚مقنعه، ص80
2. پس چرا میگویند بین همین علما هم اختلاف هست ، مثلا آیت الله خویی یا بروجردی مخالف نیستند؟
اختلافی که هست در دایره اختیارات فقیه هست نه در اصل آن ... یعنی همه قبول دارند که مثلا قضاوت ، سرپرستی یتیمان و ... به عهده فقیه است اما بعضی میگویند بیشتر از آن دلیل نداریم ... اما نکته ای که بسیار بسیار مهم است این است که احدی از فقها جایز نمیداند مسلمانی حکومت را به دست بگیرد ، مگر اینکه فقیه یا مأذون از فقیه باشد... هر کس پیدا کند یک فقیه جایز بداند غیر فقیه یا مأذون از او حاکم شود ، جایزه نفیسی به او میدهم ...
.
3. خب چرا اینجوره؟ چرا آقایون فقها فقط خودشون رو قبول دارند؟ چرا قدرت طلبند؟
اگر قرآن کتاب هدایت بشر است و اگر احکام اجتماعی مثل قصاص و حدود و دیات و نهی از منکر و قضاوت و ... دارد ، این احکام که برای هوا نیومده!!! تعطیل هم که نشده!!! باید یکی که آگاه به احکام هست (فقیه) یا کسی که اذن از فقیه دارد اینها را اجرا کند ... مضافا به اینکه خود أئمه گفتند بعد از ما برید سراغ فقها...
4. پس چرا تا حالا اینها نبوده؟
همیشه تا حدودی قضاوت و بعض امور دیگر به دست فقها بوده است ، حکومت آل بویه هم تا حدودی آخوندی بوده ، فقط حکومت منسجم نبوده..
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━
باسلام خدمت اعضای محترم کانال #ولایت_فقیه و#ظهور و گروه #فراجناحی_بیندیشیم
امشب با موضوع «۳۱۳یارامام زمان علیه السلام »خدمت شما عزیزان خواهیم بود.
یکی از مشکلات بزرگ در انتقال و درک صحیح از آیات و احادیث، معنای غلط و گاه قراردادن برداشتهای ذهنی و شخصی به جای معانی درستانهاست و مشکل بعدی نگاه سطحی و تعمق، تدبر و تأملکم در مفاهیم بلند این فرازها عست.
ب عنوان مثال درباره ی حدیث «یمْلَأُ اللّهُ بِهِ الْأرضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْمَاً وَ جَورَاً
خدا به وسیله او زمین را پر از عدل و قسط میکند، بعد از آن که پر از ظلم و جور شده است»، عدهای گفتند: پس، فراگیری ظلم و جور شرط ظهور است و هر چه ظلم و جور بیشتر شود، ظهور نزدیکتر میشود
وخیلی ها در مورداین حدیث فکر نکرده اند که، این درک و برداشت که با اساس اسلام منافات دارد و فرد منتظر را به رواج ظلم و جور تشویق میکند و نه ایمان، تقوا و عدالت.
درحالی که حرف از جایگزینی قسط و عدل به جای ظلم و جوری است که همیشه در زمین و بر انسان حاکم بوده است. حتی زمان رسول الله (صلی الله علیه و آله) نیز این ظلم و جور حاکم بوده چنانچه در جامعه و حکومت اسلامی به خود ایشان و خاندانش نیز ظلم میشد، چه برسد به مسلمین و یا غیر مسلمانان در سرتاسر جهان. در حالیکه در این حدیث نه تنها نفرموده که فراگیری ظلم و جور از شروط ظهور است، بلکه تصریح دارد که ظلم و جور حاکم هست و ایشان به جایش قسط و عدل را حاکم میگرداند.
مسئله 313 تن نیز همینگونه است، در هیچ حدیثی نیامده که وجود 313 یار از شرایط ظهور است بلکه فرموده «ایشان با 313 تن ظهور مینمایند»، یعنی وقتی قیام کند، 313 تن در کنار ایشان هستند نه این که برای قیام معطل آنها باشند و همواره سخن از پیوستن این افراد به امام بعد از ظهور ایشان است.
اگر روایاتی که به تعداد 313 نفر یاران امام علیه السلام اشاره داره بررسی بشه نکات ذیل به دست میاد.
الف) در احادیثی که به تعداد یاران امام اشاره شده است، اینگونه امده که هر گاه 313 یار جمع بشن اونوقت امام زمان ظهور می کند و هرگز درروایات چنین نیامده که اگر 313 یار جمع نشوند، امام زمان ظهور نمی کند لذا نمی توان گفت که این یک شرط لازم برای ظهور مولا می باشد.
ب) از طرفی چنانچه ظهور در احادیث منوط به وجود 313 نفر نیز شده بود ، 313 نفر تنها شرط ظهور نبوده و شرایط دیگری نیز بر این قضیه حکمفرما است لذا این یک شرط کافی برای ظهور نخواهد بود.
ج) هیچ حدیثی در زمینه 313 نفر به صورت شرطیه نیامده بلکه به صورت گزارشی هستند که بیان می کنند هرگاه حضرت مهدی ظهور کردند اونوقت 313 نفر نیز گرد او جمع می شوند لذا اجتماع 313 یار به صورت نشانه وعلامت ظهور حضرت ذکر شده نه شرط ظهور
د) در احادیثی که به 313 نفر اشاره شده است، سخن از جمع شدن این افراد در محضر مولا بوده و اینکه بعد از جمع شدن آنها، حضرت خروج می کنند به عبارتی بعد از اینکه ظهور به وقوع پیوست این افراد در خدمت مولا جمع شده و بعد از جمع شدن آنها، امام خارج می شوند و اقدامات خود را آغاز می نمایند.
امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: «إذا قام تجتمع الیه اصحابه علی عده اهل بدر و اصحاب طالوت و هم ثلاثمأه و ثلاثه عشر رجلا کلهم لیوث» هنگامی که حضرت مهدی قیام می کند یاران او گرد او جمع می شوند که به تعداد اهل بدر و اصحاب طالوت هستند تعداد آن ها 313 نفر و همگان در شجاعت همچون شیر هستند.
در این حدیث امیرمومنان اجتماع 313 نفر را پس از قیام حضرت مهدی ذکر می کند و به عبارتی جمع شدن 313 نفر نشانه ظهور امام زمان است که بلافاصله پس ازقیام او صورت می پذیرد.
از حضرت عبد العظیم به نقل از حضرت جواد علیه السّلام آمده است أصحاب او به تعداد أهل بدر سیصد و سیزده نفر از دورترین نقاط زمین به گرد او فراهم می ایند، و این همان فرمایش خداوند است كه: «هر جا كه باشید خدا همه شما را فراهم آورد، كه خدا بر هر چیزى تواناست- بقره: 148»، پس هنگامى كه این تعداد افراد مخلص جمغ شون خداوند متعال امر خود را ظاهر میکنه
در حدیثى از امام باقر علیه السلام بیان شده : «یجمع اللّه من اقاصى البلاد على عدة اهل بدر ثلاثماءة و ثلاث عشررجلا یعنی خداوند براى حضرت قائم از دورترین شهرها، به تعداد جنگاوران جنگ بدر، 313 مرد را جمع مى كند».
لذا بر اساس روایات متعدد که به یاران امام اشاره دارند سخن از پیوستن 313 نفر به مولا بعد از ظهور ایشان است که این افراد به عنوان نخستین افراد با ایشان بیعت می کنند و از این تعداد به عنوان یکی از شرایط ظهور نام برده نشده است
4_6003402696759968915.apk
2.44M
دانلود اپلیکیشن سهام عدالت
لینک عضویت درکانال«ولایت فقیه و ظهور»
🆔👇👇👇
💕┏━━━↬↫━━━
@Velayatfaaqih
┗━━━↬↫━━━