توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
⭕️اوج فیلم ترمینال دقیقه 37که مدیرفرودگاه به ویکتورمیگه بگوازوطنت که توش جنگه وپرازبمب وشکنجه میترسی تاعموسام بت پناهندگی بده وآزادواردنیویورک بشی ولی ویکتورباقاطعیت میگه نه اونجاخونس من ازخونه خودم نمیترسم👍
تف توروی شماسلبریتیای بی وطنی که ازغرب عزیزتون جزبیشرفی چیزی یادنگرفتین
👤 ترانه
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
⭕️ در این هیاهو، یک نکته گم نشود!
داور ضد ایرانی فستیوال کن که هنرپیشه فاسد فیلم ضد ایرانی را برگزید، اصغر فرهادی است؛ کسی که میتوانست در حرکتی اعتراضی، از داوری استعفا دهد اما ...
#عنکبوت_کن
👤 پوریا فاضل (بدون مرز)
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هنرمندانی که مرتب در سفر به خارج هستند نمیتوانند درد مردم را درک کنند برای درمان درد مردم باید از سفر به خارج چشم پوشی کنند یا برای همیشه از #ایران بروند تا ارز از مملکت خارج نشود حالا ببینیم کیا در عمل در کنار مردم هستند ارز را از #ایران خارج نکنید
#گرین_کارتت_را_زمین_بگذار
👤 Tabriz_azari_iran
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ علی عباسی کارگردان فیلم کثیف عنکبوت مقدس علنا میگه این فیلم درمورد یه قاتل زنجیرهای نیست بلکه در مورد یک جامعهی قاتلزنجیرهای پروره!
بعد اصلاحطلبا میگن مرحوم غلط خورده؛ ما میدونیم فیلمش توهین آمیز نیست!
👤 آدم
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
⭕️ یک سوال:
اگر استفاده از تریبون جشنواره کن، برای رساندن صدای مردم تحت فشار مطلوب است، چرا خانوم #فرشته_حسینی به عنوان یک افغان، نسبت به جنگ، خونریزی، فلاکت، تحریم و بدبختیهای #افغانستان هیچ واکنشی نشون نداد؟ وطنفروشی #ترانه_علیدوستی در لگد زدن بدتره یا بیتوجهی فرشته حسینی؟
👤 آقای نفوذی
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
⭕️ فیلم موهن #عنکبوت_مقدس با موضوع قتل های زنجیره ای در جشنواره بین المللی کن وقتی مقام میاره که امریکا با حدود 3200 فقره قتل زنجیره ای رتبه اول (19 برابر انگلیس با رتبه دوم) رو کسب کرده!
68% از قتل های سریالی فقط در امریکا رخ داده!
آیا جایزه ای به چنین فیلمی از امریکا داده شده؟
👤 نینجای كهنه
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
#عنکبوت_مقدس جانداریست که در لحظهی صفر تقویم هجری قمری بر دهانهی غار ثور تار تنید تا جانپناه پیامبر آخرالزمان شود. وقتی دوام اسلام به تاری بند بود، حشرهای سُستمنزل محاسبات دنیای کفر را بهم ریخت. حالا که شیعه زیر سایهی امامی قُدسمنزل قوام گرفته، کجا شبپرهای با نیشتر هنر هفتم میتواند بر چهرهی آفتاب هشتم پنجه بکشد؟ پردهی نقرهای را کجا آن یارا باشد که گنبد طلایی را بپوشاند؟ رسانههای زنجیرهای اهل باطل کی میتوانند سلسلهالذهب و عروة الوثقای حق را از هم بگسلانند؟ گنبد طلای مشهد همان درخت طوباست که خدا با دست خود در جان دنیا کاشته و نخل طلای کن همان شجرهی زقوم است که سران ابلیس لای زرورق پیچیدهاند تا رئوس الشیاطین از آن بیرون نزند.
شهر عنکبوتی واقعی همانی است که چند سال آینده را نخواهد دید، آنگاه که مرد عنکبوتی هم دیگر نمیتواند به دادش برسد. قاتل زنجیرهای، غرب وحشی است که زنجیر پاره کرده و شیک و مجلسی نسلکشی میکند و از خون کودکان یمنی و سوری و عراقی در ونیز و برلین و کن فرش قرمز پهن میکند تا تعدادی ناهنرمند از وطن گریخته روی آن اسکی بروند. در قاموس هنر سکولار، حکما سامری چهره ماندگار و هنرمندی مردمی است که گوسالهای را از طلا تراشید و به شعبده جای خدا جا زد و مُشتی گوسفند برای او کف زدند و با او عکس یادگاری گرفتند. تندیس طلایی گوسالهی سامری هم باشد برای آنها که برای فستیوالهای موهن غربی غش و ضعف میروند.
#همه_خادم_الرضاییم
✍ زهرا محسنی فر
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
#پروژه_عنکبوت
✍ محمد رضا حدادپور جهرمی
🔺 بهار سال 98 بود که دو پیج معروف و مطرح درباره پرونده سعید حنایی و ارتباط بعضی عناصر خاص با وی، مطالبی بیان کردند و به جان هم افتادند (که در اصل، دعوای زرگری بود) که حکایت از پاس کاری پرونده آن معدوم به این نهاد و آن نهاد داشت. اگر یادتان باشد همان موقع به شما عرض کردم که بی دلیل، کسی را نبش قبر نمیکنند و لابد برای آن برنامه دارند.
🔺 بهار 99 محسن تنابنده از به تولید رسیدن یک فیلم با موضوع سعید حنایی در پیجش خبر داد.
🔺 بهار 1400 ابر سایت های فیلم و سریال هالیود خبر از آغاز تولید یک فیلم با همان موضوع اما در خارج از کشور خبر دادند اما عوامل آن را معرفی نکردند ولی قول دادند که کلیه عوامل اصلی ایرانی الاصل هستند.
✔️ جمعا سه سال گذشت و الان که در حل تایپ این سطور هستم دو فیلم اکران شده که عبارت است از:
⛔️1.عنکبوت: به نویسندگی اکتای براهنی و کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و با بازی محسن تنابنده (در داخل کشور)
⛔️ 2.عنکبوت مقدس: به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی و با بازی زهرا امیر ابراهیمی (در خارج از کشور)
اینقدر فکت داریم که نه متهم به توهم بشویم و نه جای فراری برای گردانندگان و پشت صحنه های فضای موجود داخلی و خارجی باشد. لطفا به این موارد دقت کنید:
1.دو فیلم با یک نام مشترک
2. موضوع اصلی و حتی ریز موضوعات مشترک
3. تمرکز روی یک شهرِ مشخصِ مقدس
4. زمان پیش تولید و تولید در دو سال به صورت تقریبا مشترک(یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور)
5. حتی زمان اکران آن دو فیلم تقریبا مشترک(تقریبا دو هفته)
6. با حضور عوامل سفارتی(نزدیک و پر رفت و آمد به سفارت انگلستان) و کاملا همسو با عوامل پناهنده
7. حتی برخی دیالوگ ها و لوکیشن ها خیلی شبیه به هم !!
و ده ها مورد دیگر. کمترین نتیجه ای که میتوان گرفت این است که فیلم عنکبوت مقدس، نسخه خارجی فیلم عنکبوت است. یعنی هر دو یک فیلم هستند اما با دو نسخه داخلی و خارجی. یا به عبارت بهتر؛ هر چه نتوانستند در نسخه داخلی بگویند، واضح تر و با صدای بلندتر در نسخه خارجی آن گفتند.
✅ پس لطفا این دو فیلم را دو روی یک سکه یک جریان حساب کنید. با این تفسیر که نسخه داخلی عنکبوت، مرحله شلیک را به عهده داشت و نسخه خارجی عنکبوت، تیر خلاص را زد. تنها با یک تفاوت: نسخه ایرانی، به روایت قاتل بود اما نسخه خارجی به روایت مقتولین و خبرنگارها به این مسئله پرداخته بود.
این تا اینجا.
لذا اصلا این عنکبوت ها را دوفیلم نبینید. بلکه آن را یک پروژه و به نام پروژه عنکبوت بدانید و تفسیر کنید.
اما ...
در طول هفت سال اخیر، در دو فاز، حدود 200 نفر از مدل ها و بانوانی که به بهانه مدلینگ به بی حیایی و ترویج اباحه گری مشغول بودند دستگیر و مجازات شدند. افرادی که بخاطر آنها سر و صدای زیادی در فضای رسانه های معاند به پا شد. به گونه ای که ده ها مستند از زندگی و شرایط کاری آنها توسط رسانه های بیگانه تولید و منتشر گردید که دل هر بی خبری را به درد می آورد. گفتند نگویید اما ظاهرا در سالهای ابتدایی شناسایی و دستگیری آنان، این پروژه به عنکبوت موسوم شد و در طی آن، تعداد قابل توجهی از زنان عنکبوتی فعال در حوزه مدلینگ که عموما بهایی بودند و یا گرایش قوی به بهاییت داشتند دستگیر و محاکمه شدند.
بررسی این کلید واژه در ادبیات نمایشی علی الخصوص در فیلم های اصغر فرهادی و نشان دادن عنکبوت و تارهای او در گوشه خانه نقش های منفی فیلم هایش و حتی تتوی عنکبوت روی بدن دو تن از بازیگران درجه دو و سه آن فیلم ها در مسیر نمادسازی و آشنا کردن ذهن و نگاه مخاطب به این کلیدواژه و به نوعی تسویه حساب با پروژه دستگیری و محاکمه زنان دستگیر شده در فاز اول و دوم پروژه عنکبوت تفسیر میشود.
بعدها همان کارگردان، داور جشنواره کن شد و شاگرانش در داخل کشور اقدام به تصویر کشیدن عنکبوت و در خارج از کشور، به نمایش آن (موسوم به عنکبوت مقدس) نمودند.
✔️ لذا این پروژه شوم حداقل دو نتیجه را دنبال میکند:
👈 1.تسویه حساب با برخورد کنندگان با آن 200 نفر. و اینکه جمهوری اسلامی با همان تفکر تکفیری و خشن امثال سعید حنایی، با آن 200 نفر برخورد کرده.
👈 2. کشاندن دعوا به عزیزترین مقولات دینی و مذهبی (ایجاد نماد منفی از حرم امام مهربانی ها) و القای این که ریشه خشونت در مذهب است. علی الخصوص خشونت علیه زنان. با یک تمهید دراماتیک ناشیانه که یک خبرنگار زن جوان (زهرا امیرابراهیمی) به مشهد اعزام شود تا از طریق او شاهد پیگیری پرونده باشیم در حالی که این شخص و این مسئله در تمام طول فیلم از نظر منطقی و دراماتیک کارایی ندارد اما کارگردان نسخه خارجی عنکبوت سعی دارد از طریق حضور او در تمام طول فیلم به وجود زنستیزی در ایران علی الخصوص در جامعه مذهبی و انقلابی اشاره کند.
#توئیت
#ترانه_علیدوستی
#حماقت_محض
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آنان میخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل میکند، هر چند کافران خوش نداشته باشند!
سوره صف/ آیه 61
✅ درکی ازین بهشت ندارند ناکسان
چون تار عنکبوت گرفته است قلبشان ...
✍️ خانم امیرابراهیمی شما تو فیلمی که بازی کردی، تفکرات یک بیمار روانی رو به مقدسات میلیونها مسلمون گره زدی، اونم قاتلی که در همین سرزمین با همین احکام اسلامی به سزای اعمالش رسید ...
📛 سرکارخانم امیرابراهیمی، اولا که سرِ کاری، دوما اون جایزه ای که تو گرفتی، جایزه صعود نبود، بلکه جایزه سقوط بود ...
#امام_رضا (ع) #جنگ_شناختی #همه_خادم_الرضاییم
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
چند نکته در مورد عنکبوت مقدس
توئیت ها و تحلیل های برتر حوزه هنر را در یادداشت های یک بیننده بخوانید 👇👇
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes
موج جدید حمله ها به استاد رائفی پور شروع شده است!!
خانم صالحی شما حق داری بسوزی😂
کسی افشا کرد شما عضو گروهک منافقین شدید همین استاد رائفی پور بود پس عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید چون خیلی از شما به درک واصل شدن و آرزوی براندازی نظام را به گور بردند ...
و اما بقیه
۸۰۰ نفر از بانوان سینما علنا عنوان کردند که موافق و پیگیر جنبش #می_تو هستند و مورد تعرض قرار گرفتند حالا یک سوال به وجود می آید
سر و ته کلا چند نفرید ؟!؟
از جوان ترین تا پیرترین و از بالاترین تا پایان ترین سطح بازیگری به این قضیه اذعان کرده آید و آبروی سینما ایران را با در بوق و کرنا کردن کثافت کاری هاتون در جهان بردید !
پس لطفاً شما دیگر ادعای آبرو نکنید !
✍محمد صادق صابری
✅یادداشت های یک بیننده
🆔https://eitaa.com/Viewer_notes