eitaa logo
یاس سپید,پاسخ به شبهات حکومت اسلامی وولایت فقیه
127 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
122 فایل
رویکرد کانال : طرح مباحث مبانی حکومت دینی و ولایت فقیه پاسخ به شبهات در این رابطه ومسائل سیاسی روز جامعه می باشد ارتباط با کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
❌« رئیس جمهور اصلح »❌ 🔹چند مدتی است که در فضای انتخاباتی کشور ، صحبت دعوت کردن از آیت الله رئیسی برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری ، مطرح می باشد . 🔹در میان نیروهای انقلابی ، عده ای با این موضوع موافق نیستند و استدلال می کنند که قوه قضائیه نیز جای بسیار مهمی است و اصلاحات و اقدامات انقلابی که ایشان در قوه قضائیه شروع کرده باید توسط ایشان ادامه یابد . از سوی دیگر ، چون ایشان چون از مقام معظم رهبری حکم دارند ، پس باید در همان سمت ریاست قوه قضائیه بمانند و اگر وارد صحنه انتخابات شوند ، این به معنای بی احترامی به حکم مقام معظم رهبری می باشد . 🔹پاسخ این دوستان دلسوز و انقلابی را خود مقام معظم رهبری در سخنان اول فروردین 1400 خود ، این گونه بیان داشته اند : 🔷« رئیس‌جمهور از همه‌ی مدیریّتهای کشور پُرمشغله‌‌تر و پُرمسئولیّت‌‌تر است؛ تقریباً همه‌ی مراکز مدیریّتی کشور در اختیار رئیس‌جمهور است؛ یعنی فرض کنید که قوّه‌ی قضائیّه یا دستگاه‌های نظامی خب مدیریّتهایی دارند؛ اینها در قبال مدیریّتهایی که در قوّه‌ی مجریّه هست یک اندکی بالاتر از صفرند یا چند درصدِ مختصرند. عمده‌ی نزدیک به همه‌ی مدیریّتهای کشور که هزاران مدیریّت است، در اختیار رئیس قوّه‌ی مجریّه است. همه‌ی بودجه‌ی مصوّب کشور در اختیار رئیس‌جمهور است، چون رئیس [سازمان] برنامه و بودجه معاون رئیسجمهور است و مستقیم زیر نظر ریاست جمهوری است. امکانات حکومتی کشور هم همین طور، اکثر و اغلب در اختیار رئیسجمهور است. بنابراین، مدیریّتهای دیگر در جنب قوّه‌ی مجریّه در واقع چیزی نیستند. ریاست جمهوری یک چنین جای مهمّی است.» 🔹ملاحظه می فرمائید که رهبری نظام ، مدیریت و مسئولیت قوه قضائیه را در مقابل مدیریت و مسئولیت قوه مجریه ، اندکی بالاتر از صفر می دانند . یعنی اهمیت مدیریت قوه مجریه ، دهها برابر قوه قضائیه می باشد . یعنی اگر یک رئیس جمهور مؤمن و متعهد بر سر کار بیاید ، اکثر مشکلات و معضلات کشور قابل حل می باشند و در عین حال از حجم عظیم پرونده های ورودی به قوه قضائیه نیز کاسته خواهد شد . 🔹همچنین توجه داشته باشید در سال 96 نیز در حالی که جناب آقای رئیسی از سوی مقام معظم رهبری حکم ریاست آستان قدس رضوی را داشتند ، با اجازه ایشان در انتخابات شرکت کردند . 🔷مقام معظم رهبری همچنین در سخنان اول فروردین خود ، خصوصیات رئیس‌جمهور مطلوب را چنین بر می شمرند : 1 ـ باکفایت باشد، دارای مدیریّت و کفایت مدیریّت باشد. 2 ـ با ایمان باشد؛ اگر بی‌ایمان بود، نمی شود به او اعتماد کرد؛ آدم بی‌ایمان کشور را، منافع کشور را و مردم را یک وقتی می فروشد. 3 ـ عدالت‌خواه باشد، ضدّفساد باشد؛ این یکی از مهم‌ترین خصوصیّاتی است که بایست در رئیس‌جمهور وجود داشته باشد که به معنای واقعی کلمه به دنبال اجرای عدالت باشد و به معنای حقیقی کلمه با فساد بخواهد مبارزه کند. 4 ـ دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد؛ یعنی با عملکرد اُتوکشیده نمیشود کار کرد؛ با این همه مسائل اساسی‌ای که در کشور وجود دارد، یک حرکت جهادی و انقلابی لازم است؛ بایستی عملکردش این جوری باشد. 5 ـ به توانمندی‌های داخل معتقد باشد. 6 ـ به جوانان معتقد باشد، جوانها را قبول داشته باشد، جوانها را به عنوان پیشران حرکت عمومی کشور بشناسد و به آنها اعتماد کند. 7 ـ مردمی باشد. 8 ـ امیدوار باشد؛ آدمِ مأیوس و بدبین و با نگاه تلخ به آینده و تاریک به آینده نباشد. 👇👇
🔹می توان با اطمینان گفت که همه خصوصیات فوق ، در آیت الله رئیسی وجود دارد . ایشان یک فرد مؤمن ، با کفایت ، مردمی ، امیدوار ، معتقد به جوانان و توانمندی های داخلی ، دارای عملکرد انقلابی و جهادی ، و عدالت خواه و ضد فساد می باشد . 🔹ایشان عملکرد انقلابی و عدالت خواهانه و ضد فساد خود را در برخورد با حسین فریدون ( برادر حسن روحانی ) ، مهدی جهانگیری ( برادر اسحاق جهانگیری ) ، شبنم نعمت زاده ( دختر وزیر اسبق حسن روحانی ) ، محمد هادی رضوی ( داماد وزیر حسن روحانی ) ، اکبر طبری ( مدیر اجرایی سابق حوزه ریاست سابق قوه قضائیه ) و عیسی شریفی ( معاون سابق محمد باقر قالیباف ) ، به خوبی نشان داد . 🔹البته تأیید خصوصیات مثبت آیت الله رئیسی ، به معنای نفی ویژگی های مثبت دیگر عزیزان انقلابی مانند دکتر سعید جلیلی ، دکتر سعید محمد ، دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی و ... نیست ؛ بلکه جناب آقای رئیسی می توانند از این نیروهای انقلابی نیز در دولت خود استفاده کنند تا یک کابینه انقلابی و دلسوز و کارآمد را تشکیل دهند . 🔹لذا به نظر می رسد که نخبگان حوزوی و دانشگاهی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشکل های مردمی ، بایستی از آیت الله رئیسی درخواست کنند که به عنوان یک تکلیف شرعی ، در صحنه انتخابات شرکت کنند تا کشور از این اوضاع نابسامان نجات یابد . کامران غصنفری ✅ نظر درستی است امید است با دعوت نخبگان وراه اندازی کمپین های مردمی در فضای مجازی و... جناب آقای رئیسی به این دعوت لبیک گویند. وکشورر با مدیریت جوان انقلابی به مسیر خود تا ظهور ادامه دهد انشاء الله 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @YAS_SEPID18
هدایت شده از خبرگزاری رسا
◾️دعوت مجمع نمایندگان طلاب از آیت الله رئیسی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ متن نامه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بدین شرح است: ▫️ما مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از شما شاگرد مکتب خمینی کبیر و یاور رهبری و فدایی جان بر کف تقاضامندیم دعوت مجمع را که اعتقاد راسخ به اصلح بودن شما دارد بپذیرید در صحنه انتخابات حضور پیدا کنید. ▫️حال که باید ایثار کرد و قاطع و عاجل تصمیم گرفت، پس بار دیگر از خودگذشتی کنید و نگرانی‌ها را پایان دهید، البته هرگز نقش کلیدی شما در قوه قضاییه قابل انکار نیست، اما قوه مجریه نیاز به فداکاری دارد. 🖇برای مشاهده متن کامل روی تیتر کلیک کنید. 🆔 @rasanewsagency
🔴 خدا رحمت کند آقای مشکینی را؛ یکبار قبل از انتخاباتی در خطبه هایش انتخابات را تشبیه می کرد به و می فرمود: 🔻صحنه انتخابات است. ▪️کسی که در انتخابات شرکت نمی کند گویا دارد یزید را می کند. ▫️کسی که در انتخابات شرکت می کند ولی رای سفید می دهد انگار در کربلا است ولی تیر به سوی هدف خاصی نمی اندازد. 🔸کسی که به غیر صالح رأی می دهد گویا دارد علیه امام حسین شمشیر می زند. 🔹کسی که می گردد و اصلح را انتخاب می کند گویا دارد از امام حسین دفاع می کند. 🔺رأی مسئولیت آور است. با دقت و بصیرت رأی دهیم. منبع : کانال روشنگری
ایران قوی؛ انتخابات ۱۴۰۰ و درس‌ های دهه ۹۰ بخش نخست- «قدرتمندی و پیشرفت» در دنیایی انباشته از رقابت، دل‌مشغولی بسیاری از ملت‌هاست. ملت رشید ما از این دل‌مشغولی استثنا نیست؛ به‌ویژه اینکه در تاریخ خود، همواره با دشمنان این اقتدار و پیشرفت درگیر بوده است. «اقتدار و پیشرفت»، عاریه‌گرفتنی یا خریدنی - مثلا در فرآیند مذاکره- نیست. بله مذاکره هم، می‌تواند یکی از ابزار‌های مورد استفاده در این مسیر باشد. اما پایه و مایه اقتدار و پیشرفت را نه می‌شود خرید و وارد کرد، و نه به سودای کسب منفعتی کوتاه، در بازار دیپلماسی و مذاکره فروخت. پیشرفت، موضوعی درون‌زا برای هر ملتی است. و لازمه و ضمانت آن، قوی شدن است. با این منطق، باید منابع اقتدار و پیشرفت را در داخل تولید کرد و آنگاه با دست پر، وارد عرصه پررقابت جهانی شد. حتی اگر عرصه - به غلط- صرفا در شکل و شمایل یک بازار بزرگ برای مذاکره و معامله دیده شود، حتی در این صورت هم باید منابع قدرت و ثروت تولید و تدارک شده باشد؛ و گرنه خریدار آس‌و‌پاس را دست می‌اندازند، یا مال‌التجاره‌ای را که به اضطرار برای فروش آورده، مفت می‌خرند و نیازمندی‌هایش را به او گران می‌فروشند. از اینها فراتر، دارایی کسانی که فقط گردن کج و زبان عجز و التماس داشته باشند، دستخوش طمع و زورگیری می‌شود. مسیر کشور ما در زمینه «اقتدار و پیشرفت»، به برکت انقلاب اسلامی، مسیری رو به جلو بوده و البته در این مسیر، هر چند به موفقیت‌های خیره‌کننده جهانی دست یافته‌ایم، گاه با دست‌انداز‌ها و چالش‌هایی رو‌به‌رو شده‌ایم. اگر سنگ‌اندازی دشمنان در این مسیر طبیعی باشد، قصور و تقصیر‌های داخلی پذیرفتنی نیست. کشور ما طی دو دهه اخیر، با دو موج قوی قرین شد. اولی، حرکت پیشرفت که تا سال‌های 88 و 90 سیر صعودی پیدا کرد؛ و دومی، موج فشار سیاسی و اقتصادی معارض از خارج و داخل، که در قالب فتنه و آشوب سیاسی، و تحریم‌های فلج‌کننده (فشار حداکثری) پدیدار شد. موج دوم، ساخته شد تا‌ ترمز حرکت شتابان پیشرفت و اقتدار ایران را بکشد. درد بی‌درمان آمریکا و اسرائیل و برخی رژیم‌‌های اروپایی، پیشرفت شتابان ایران در حوزه‌های مختلف علوم و فنون و قدرت بود. چنان که نتانیاهو مقارن فتنه ۸۸ در پارلمان رژیم صهیونیستی گفت «برنامه هسته‌ای ایران با سرعت قطار تندرو پیش می‌‌تازد و ما مانند خودروی قراضه می‌‌خواهیم خود را به آن برسانیم و مهار کنیم». هنگامی‌ که پروژه براندازانه فتنه 88 - با سرمایه‌گذاری 20 ساله- شکست خورد، مقامات آمریکایی بر اساس مشورت برخی دست‌اندرکاران فتنه سبز، تصمیم گرفتند تحریم‌ها را به شکل جدی‌تر از گذشته وارد معادلات مواجهه با ایران کنند و این‌بار مشخصا معیشت مردم را هدف بگیرند. وقتی این پروژه با برخی انحرافات در راس دولت مستقر (دولت دهم) در هم آمیخت، فشار اقتصادی را موثر کرد و زبان سیاست‌بازانی را گشود که به‌خاطر سوابق سوءمدیریت، در انتخابات 84 و 88 توسط مردم کنار زده شده بودند، اما حالا ادعا می‌کردند کلید مشکلات اقتصادی در لوزان و وین و ژنو و نیویورک و در مذاکره از موضع پایین با آمریکا و غرب است. 🔻ادامه دارد🔻 ✍
ایران قوی؛ انتخابات ۱۴۰۰ و درس‌ های دهه ۹۰ بخش دوم- 🔹خسارت‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی هشت سال بعدی، نتیجه هم‌رسانی و هم‌پوشانی دو طیف انحراف و فتنه است. آقای جعفر فرجی فرماندار شهرری در دولت دهم که سِمَت قائم‌مقامی‌ ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور وقت در سال ۸۸ را هم برعهده داشته، 3 اسفند 1396 در پاسخ برخی ژست‌های اپوزیسیون‌مآبانه رئیس دولت دهم، خاطره تلخی را بازگو می‌کند: ♦️«چند روز بعد از جریان خانه‌نشینی، بنده برای سفر استانی دولت مجبور شدم به جلسه‌ای با آقای «ب» [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] بروم. تنها جلسه‌ای که با ایشان داشتم، تلخ‌ترین جلسه آن دوره عمرم شد. او که ارتباط بنده را با جریان ستاد‌های مردمی در سراسر کشور و بچه‌های انقلابی می‌دانست، پرسید بچه‌ها نظرشان نسبت به قضیه خانه‌نشینی چیست؟ توضیح دادم که رئیس دولت در پازل دشمنانش حرکت کرد و هر عاقلی، این را می‎فهمد. او که عصبانی شده بود، گفت پنج شش سال است که شبانه‌روز در کشور مثل... کار می‎کنیم و آقایان [...] و [...] می‌روند پزش را جلوی مردم می‌دهند و پشت‌سر، ما را می‎کوبند. ‌اشکالی ندارد ما هم از فردا کار نمی‌‎کنیم. بله از فردا کار نمی‌‎کنیم که معلوم بشود فقط ما هستیم که می‌‎توانیم کشور را بگردانیم. ببینیم در سخنرانی‎‌هایشان چه دارند به مردم بگویند و آن‎وقت به دست و پایمان می‎افتند. با دو تن از رفقا رفته بودیم؛ موقع برگشتن بغض گلویمان را گرفته بود. ما فکر می‌‎کردیم حرفی زد و تمام شد. اما حرف او، علی‌رغم باورمان اجرایی شد، دو سال رئیس‌جمهور و معاونین و مسئول‌دفترش، کشور را رها کردند. آن هم در اوج تحریم‌ها. این را از جدول جلسات رئیس‌جمهور که جایش معاون اول می‌‎رفت و کاهش حجم تصمیم، اقدام و برنامه‌ها و سفرها و ازهم‌گسیختگی کارها می‎‌شد فهمید... وضعیت اقتصادی و اجتماعی سیاسی کشور محصول همان دو سال تعلل ارادی است که آقای «ب» آن روز وعده‌اش را داد». 🔹این جفا در حق مردم، موجب روی کار آمدن کسانی شد که راه پیشرفت و گشایش اقتصادی را در واگذاری امتیاز و نرم کردن دل دشمن می‌دانستند؛ اما هم چوب حراج به برنامه هسته‌ای زدند و هم رکود تورمی ‌تلخی برجای گذاشتند که طبق آمار، در 25 سال گذشته (دولت مرحوم‌ هاشمی ‌و اتفاقات سال 74) بی‌سابقه است. 🔹یک دهه پرفراز و نشیب و پر از عبرت بر کشور ما رفت. آنجا که مدیران ما، مسئولانه و هوشیارانه وارد میدان شدند، موفقیت‌های بزرگ رقم خورد و هرجا که «غفلت، منیت، قبیله‌گرایی، جاه‌طلبی و غرور، ‌اشرافیت و تمایزطلبی، یا نفوذزدگی» با نقشه دشمن در هم آمیخت، موجب شد نقشه اقتدار و پیشرفت به حاشیه بیفتد. راهبرد «ایران قوی»، نقشه راه پیشرفت است. حرکت بر مبنای این نقشه راه، مدیران تازه‌نفسی را می‌طلبد که دستگاه اجرایی را سکانداری کنند. 🔻ادامه دارد🔻 ✍
ایران قوی؛ انتخابات ۱۴۰۰ و درس‌ های دهه ۹۰ بخش سوم- 🔹بیانات نوروزی رهبر انقلاب، نقشه راه کشور در پسِ یک دهه پرماجرا و سرشار از درس است؛ از جمله این فراز‌ها: ♦️«اقتصاد ما با ظرفیّت‌ها و قابلیّت‌هایی که دارد، می‌تواند یکی از شکوفاترین اقتصادهای منطقه و دنیا باشد. شرطش این است که یک مدیریّت قوی وجود داشته باشد... کارشناسان بانک جهانی می‌گویند که اقتصاد ایران در میان اقتصادهای برتر دنیا در رتبه‌ هجدهم است؛ از 200 و خُرده‌ای کشورِ دنیا. آنها می‌گویند اگر از ظرفیّت‌های استفاده‌ نشده استفاده بشود، اقتصاد ایران، شش رتبه بالاتر می‌آید و به رتبه‌ دوازدهم می‌رسد. کشوری با این خصوصیّات، اگر یک برنامه‌ریزی درست اقتصادی داشته باشد و یک مدیریّت قوی هم بالاسرش باشد، که این مدیریّت - که من حالا بعد در مسئله‌ انتخابات‌ اشاره خواهم کرد- البتّه باید قوی و قادر بر حلّ مسائل باشد، مردمی باید باشد، ضدّ فساد باید باشد، می‌تواند به یک کشور پیشرفته‌ اقتصادی تبدیل بشود و دیگر هیچ‌گونه ابزار تحریم در او اثر نکند. توصیه‌ مؤکّد ما به مسئولان عزیز کشورمان - چه مسئولانی که الان سر کار هستند، چه آنهایی که بعداً خواهند آمد- این است که مسئله‌ اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنند. انتخابات در واقع یک نوسازی در کشور است؛ وقتی انتخابات انجام می‌گیرد یعنی یک افراد تازه‌‌نَفَسی وارد میدان می‌شوند، و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی‌ای به‌وجود می‌آید. یک مجموعه‌ تازه‌نَفَس و پُرانگیزه وارد کار می‌شوند، و این برای کشور خیلی چیز مبارک و خوبی است. کشور و ملّتی که می‌بیند دشمنی‌های دشمنان و زیاده‌خواهان و مستکبران را، راهکار و علاجش این است که خودش را قوی کند. این قوّت کشور و «ایران قوی» یک شعار عمومی است، این را همه قبول دارند. این قوّت را چه کسی به ایران می‌بخشد؟ ملّت؛ ملّت هستند که این قوّت را به کشور می‌بخشند و حضور ملّت و مشارکت‌شان هم مسلّماً در این قوّت ملّی تأثیر دارد». 🔹اکنون وقت آن است که مردم از خود بپرسند شومن می‌خواهند یا مدیر؟ پاسخگو و بدهکار مردم، یا طلبکار و پشت‌هم‌انداز؟ تعبیر شومن، اظهارات سازنده فیلم تبلیغاتی یکی از نامزد‌ها در سال 92 است که بعدها گفت: ♦️«متن‌‌‌های سخنرانی آقای [...] در سال 92 را من نوشتم. 27-28 جمله طراحی‌شده بود که قرار بود او بگوید. مثلاً «هم چرخ سانتریفیوژ‌ها باید بچرخد، هم چرخ زندگی مردم»... در گفت‌وگوی شبکه دو بنا این بود که هرچه مجری می‌‌‌گوید، رها کنیم و به تلویزیون حمله کنیم. روزبه‌‌روز با سیطره رسانه‌‌‌ها، آدم‌‌هایی انتخاب می‌شوند که به شومن و بازیگر نزدیک‌ترند تا سیاستمدار». 🔹تورم‌های ششصد تا هشتصد درصدی ظرف هفت هشت سال، یکی از نتایج این اتفاق تلخ است. مدیریت فشل و پشت‌هم‌اندازی که حالا می‌گوید چند سال زمان می‌برد تا اقتصاد کشور را به شرایط سال 90 یا 92 برگرداند! ✍ ✅ کانال : تحلیل سیاسی و جنگ نرم
یکی از نشانه‌های باتقواها این است که انفاق می‌کنند، در خوشی و ناخوشی. @ketabetarhekoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا