شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
(٤١١) ١٧٩ ـ محمد بن علي بن محبوب عن محمد بن الحسين عن محمد بن سنان عن عمار بن مروان عن المنخل بن جميل عن جابر عن أبي جعفر عليهالسلام قال : إذا انحرفت عن صلاة مكتوبة فلا تنحرف إلا بانصراف لعن بني امية.
? حضرت امام باقر علیه السلام فرمودند: هر گاه نماز واجب را تمام کردى، جز بعد از لعن بر بنى امیه، از جاى خود حرکت نکن.
? تهذیب الاحکام، تالیف شیخ طوسی، جلد ۲، صفحه ۱۱۶
علامه مجلسی (رضوان الله علیه) تصریح بر معتبر بودن روایت میکند و مینویسد:
شیخ طوسی به سند معتبر از حضرت امام صادق علیه السلام روایت کرده است که: از جای [نماز] برنخیز تا لعن کنی بنی امیه را، پس باید بگوید «اللّهمّ العن بنی أمیّة».
? مقباس المصابیح، تالیف علامه مجلسی، صفحه ۶۳
? بر بنی امیه لعنت ?
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | چرا رهبری دربارهی حجاب برخوردی نمیکنند⁉️
💢 من و شما به وظیفهی اجتماعی و دینی خود عمل میکنیم؟!
#استاد_تقوی
#کلیپ
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
1_3864332318.mp3
2.91M
🎶 #شور
🔸[حرم تو شده وطنم...]
🎤 #کَربَلایـــــے_جَـــــــوادِ_مُـــــقَــــدَم
🎪حسینیه جوانان حسینی تهران
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
#ولایت_رهبری_مردم_بینوا_کیست⁉️
وِلایت و مشتقات آن به معنای سرپرستی، مالکیت تدبیر و صاحب اختیار بودن از واژههای پراستعمال قرآن کریم است. ولایت، گاهی اشاره به فعل خداست که در این صورت عین توحید و یکی از اسماء و صفات خداوند است. این نوع ولایت که ولایت تکوینی و رابطه علی و معلولی بین خالق و مخلوق است، منحصر به خداست. از آنجا که ولایت خداوند ذاتی است، بنابراین ولایت برخی از پیامبران و ائمه معصومین، ظهور و تجلی ولایت خداست. ولایت گاهی نیز تشریعی، یعنی قراردادی و اعتباری است و به معنای قانونگذاری در جهان خلقت است. این ولایت نیز متعلق به خداوند دانسته شده است.
ولایت گاهی بر فعل انسان است که در این حالت، از سنخ ولایت تشریعی است. این نوع ولایت در فقه مورد بررسی قرار میگیرد و شامل ولایت بر محجوران و ولایت بر نخبگان جامعه یا ولایت فقیه میشود.
متکلمین شیعه معتقدند همه پیامبران ولیّ نبودند و طبق آیات قرآن، فقط برخی از پیامبران نظیر حضرت رسول اکرم و حضرت ابراهیم به این مقام رسیدهاند. همچنین معتقدند که معرفی ولی، بر اساس قاعده لطف بر خدا واجب است. برای تحقق این قاعده، لازم است که ولیّ معصوم باشد و توسط معصوم دیگری همچون پیامبر معرفی شده باشد.
با وجود اینکه ولایت در عرفان، جنبه باطنی دین و به منزله گنجی مخفی است، به عقیده برخی هر سالکی با پیمودن مراحل سلوک میتواند به آن دست یابد. ولایت، مقام قرب است که به عقیده برخی دیگر مخصوص پیامبر اسلام و ائمه معصومین است.
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
#یهودی_ولایت_امیرمومنان_نمی_فهم🌾
✡آرتور برنز یهودی؛ دهمین رئیس بانک فدرال رزرو
🔸آرتور برنز؛ بین سالهای ۱۹۲۷ تا دهه ۷۰ در دانشگاههای راتگرز و کلمبیا و همچنین دفتر ملّی پژوهش اقتصادی آمریکا به تدریس و تحقیق اشتغال داشت. در زمان ریاست جمهوری دوایت آیزنهاور ریاست شورای مشاوران اقتصادی را بر عهده داشت و از نخستین مروّجان مصرفگرایی در اقتصاد بود.
#نفوذ_یهود
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
#رهبری_مردم⁉️
#دروغ_ممنوع🚫
ولایت گاهی بر فعل انسان است که در این حالت، از سنخ ولایت تشریعی است. این نوع ولایت در فقه مورد بررسی قرار میگیرد و شامل ولایت بر محجوران و ولایت بر نخبگان جامعه یا ولایت فقیه میشود.
متکلمین شیعه معتقدند همه پیامبران ولیّ نبودند و طبق آیات قرآن، فقط برخی از پیامبران نظیر حضرت رسول اکرم و حضرت ابراهیم به این مقام رسیدهاند. همچنین معتقدند که معرفی ولی، بر اساس قاعده لطف بر خدا واجب است. برای تحقق این قاعده، لازم است که ولیّ معصوم باشد و توسط معصوم دیگری همچون پیامبر معرفی شده باشد.
با وجود اینکه ولایت در عرفان، جنبه باطنی دین و به منزله گنجی مخفی است، به عقیده برخی هر سالکی با پیمودن مراحل سلوک میتواند به آن دست یابد. ولایت، مقام قرب است که به عقیده برخی دیگر مخصوص پیامبر اسلام و ائمه معصومین است.آیات متعددی در قرآن مانند آیه ۲۵۷ سوره بقره، آیه ۷ سوره اعراف، آیه ۶۸ سوره آل عمران، آیه ۱۱ سوره محمد، آیه ۴۰ سوره انفال آیه ۲۲ سوره حج، آیه ۴ سوره تحریم و آیه ۱۱ سوره رعد به سرپرستی و متولی بودن خداوند در جهان اشاره کردهاند.
متکلمان ولایتی که فعل خداست را یکی از مهمترین مسائل کلامی میدانند. برخی، آن را در ضمن مباحث امامت آوردهاند و برخی دیگر، آن را به عنوان یک موضوع مستقل، مورد تحلیل قرار دادهاند. از میان آثار مستقل کلامی که در باب ولایت در تاریخ اندیشه اسلامی ثبت شده است، آثار کسانی چون: ترمذی، طبری، ماوردی و ابن قتیبه را میتوان نام برد.
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
#ولایت
قرآن از برخی پیامبران مانند حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت ابراهیم(ع) نام برده است که علاوه بر مقام نبوت، مقام ولایت را نیز دارند؛اما هیچ آیهای از قرآن به صراحت به این موضوع که آیا هر پیامبری، مقام ولایت هم دارد یا نه، نپرداخته است.
علمای شیعه در این باره دو دسته هستند:
برخی معتقدند مقام نبوت همتراز مقام ولایت نیست. شیخ طوسی معتقد است پیامبران با داشتن مقام نوبت لزوماً ولایت و تصرف در امور ندارند، بلکه انبیای خاصی ولایت داشتند. گفته شده شیخ مفید این دیدگاه را مطابق با نظر بیشتر علمای شیعه میداند.
مقدس اردبیلی بر خلاف دیگر علما، تفاوت چندانی بین نبی و امام قائل نیست و معتقد است که تنها تفاوت آنها در مورد وحی است؛ به ولی یا امام وحی نمیشود. میرجهانی نیز بر این باور است که سلب ولایت از پیامبر محال است.
ولایت فعل خداوند است
آیات متعددی در قرآن مانند آیه ۲۵۷ سوره بقره، آیه ۷ سوره اعراف، آیه ۶۸ سوره آل عمران، آیه ۱۱ سوره محمد، آیه ۴۰ سوره انفال آیه ۲۲ سوره حج، آیه ۴ سوره تحریم و آیه ۱۱ سوره رعد به سرپرستی و متولی بودن خداوند در جهان اشاره کردهاند.
متکلمان ولایتی که فعل خداست را یکی از مهمترین مسائل کلامی میدانند. برخی، آن را در ضمن مباحث امامت آوردهاند و برخی دیگر، آن را به عنوان یک موضوع مستقل، مورد تحلیل قرار دادهاند. از میان آثار مستقل کلامی که در باب ولایت در تاریخ اندیشه اسلامی ثبت شده است، آثار کسانی چون: ترمذی، طبری، ماوردی و ابن قتیبه را میتوان نام برد.
ولایت خدا عین توحید اوست
ولیّ از جمله اسماء و صفات خداوند است که مانند توحید از خداوند جدا شدنی نیست، چرا که جهان بدون ولایت محقق نمیشود و اگر هم محقق شود بدون ولایت باقی نمیماند و به عبارتی نابود میشود. بنابراین ولایت حقیقی و اصیل برای خداوند است. قرآن کریم نیز بارها این صفت را به خداوند نسبت داده است مثلا در آیه نهم سوره شوری تاکید شده است که ولایت حقیقی فقط مخصوص خداوند است. علامه طباطبایی نیز این محتوی را تایید میکند و معتقد است این آیه به انحصار ولایت در خدا و واجب بودن قبول خداوند به عنوان ولی اشاره دارد.
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
#ولایت_مردمی⁉️ #ولایت_شیطان⁉️
اقسام ولایت
ولایت به معنای سرپرستی چندین صورت دارد:
ولایت تکوینی؛ ولایت واقعی و حقیقی
مقالهٔ اصلی: ولایت تکوینی
برخی معتقدند؛ ولایت تکوینی زمانی محقق است که رابطه بین سرپرست و سرپرست شدهها رابطه علت و معلول باشد. این نوع ولایت به تکوین و موجودات عینی جهان مربوط میشود. این نوع رابطه از سرپرستی حقیقی و به عبارتی ضروری است. از این رو هیچ گاه تخلف بردار نیست.
ولایت تکوینی دو نوع است ولایت ذاتی و ولایت عرضی. ولایت ذاتی مخصوص خداوند است.برخی از آیات قرآن کریم که اشاره به ولایت تکوینی خداوند دارند عبارتاند از آیه ۹ سوره شوری، آیه ۴ سوره سجده، آیه ۱۰۱ سوره یوسف، آیه ۴۴ سوره شوری و آیه ۱۶ سوره قاف.نوع انسان نیز ولایتی تکوینی دارد که این ولایت عرضی است. تسلط انسان بر نفسش نوعی ولایت تکوینی است؛ چرا که اعضاء انسان در خدمت نفس انسان قرار دارند.
ولایت تشریعی؛ ولایت قراردادی و اعتباری
مقالهٔ اصلی: ولایت تشریعی
ولایت تشریعی بر خلاف ولایت تکوینی، اعتباری و قراردادی است و رابطه علت و معلولی بین دو طرف ولایت وجود ندارد. در واقع ولایت تشریعی مقام و منصب قانونی است که خداوند به برخی از افراد به عنوان مقام رسمی عطا کرده است تا به امور دینی و اجتماعی انسانها رسیدگی کنند. خداوند در آیات ۲۵۷ سوره بقره، ۶۸ سوره آل عمران، ۱۹ سوره جاثیه و ۳۶ سوره احزاب به ولایت تشریعی اشاره کرده است.
این ولایت بر دو نحو است ولایت بر تشریع و ولایت در تشریع. ولایت بر تشریع با یک تحلیل عقلی به ولایت تکوینی برمیگردد. اعتباریت و قراردادی بودن ولایت در تشریع به دلیل امکان تخلف آن است بر خلاف ولایت تکوینی که امکان تخلف در آن وجود ندارد.[در حالی که ولایت در تشریع هیچ ارتباطی با ولایت تکوینی ندارد.
ولایت بر تشریع؛ قانونگذاری الهی است
ولایت بر تشریع همان قانونگذاری و تشریع احکام است. این ولایت در حیطه قوانین و مخصوص خداست که در آیه ۶۷ سوره یوسف نیز این مساله تاکید شده است «إِنِ الْحُکمُ إِلَّا لِله؛ حکم فقط ویژه خداست» این قوانین از جهت وضع که توسط مولی یعنی خداوند وضع میشود تخلف ناپذیر است اما از جهت عمل کردن به آن از طرف انسان که تحت ولایت خداوند است تخلف و عصیان پذیر است.یعنی انسان در پذیرش آن مختار است.
ولایت در تشریع؛ ولایت در فعل انسان
ولایت در تشریع که از آن به عنوان ولایت تشریعی نام میبرند به عنوان فعل انسان در مورد ولایت است؛ و به ولایتی گفته میشود که در محدود تشریع و تابع قانون الهی باشد که در فقه مورد بررسی قرار میگیرد. ولایت در محدوده تشریع در قرآن کریم و روایات اسلامی، بر دو قسم است گاهی به معنای ولایت بر محجوران است.و گاهی نیز این ولایت در تشریع به معنای تصدی امور جامعه انسانی است.
ولایت بر محجوران؛ ولایتی بر مبنای ناتوانی در احقاق حق
ولایت رایج در کتابهای فقهی مربوط به ولایت بر محجوران است. در بیشتر بابهای فقه از جمله طهارت، قصاص، دیات و حجر این قسم از ولایت مطرح شده است. در باب طهارت سخن از مرده است که ولی و سرپرستش باید امور واجب او را از قبیل غسل، کفن، نماز و دفن را انجام دهد. در باب دیات و قصاص نیز سخن از سرپرست و ولی برای انجام مربوط به امور دیه و قصاص است. همچنین در بابی به نام «حجر» در فقه سخن از سرپرستی و ولایت بر افرادی است که به دلیل عدم توانایی لازم برای گرفتن حق خود بر اثر کوچک بودن، سفیه بودن، جنون و ورشکسته شدن ممنوع از تصرف در اموال خود هستند.
ولایت بر جامعه خردمندان یا «ولایت فقیه»
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
♦️ #دین باعث #طول_عمر انسان ميشود
believers lived 6.48 years longer, on average, than non-believers. religions promote stress-reducing practices that may improve health, such as gratitude, prayer, or meditation
مؤمنان بهطورِ متوسط 6.48سال بیشتر از افرادِ بيایمان عمر ميکنند. دین با اعمالِ کاهشدهنده استرس نظیرِ شکرگذاري، دعا، مدیتیشن ميتواند سلامتي را بهبود بخشد.
🗞https://www.medicalnewstoday.com/articles/322175
Could God Help You Live Longer? Lifestyle factors could also help. Many religions have rules that restrict unhealthy practices, such as alcohol and drug use, which may play a role in longevity, the researchers said.
آیا خدا ميتواند باعثِ طولِ عمرتان شود؟ فاکتورهاي سبکِ زندگي یکي از عللِ این امر است. بسیاری از قوانینِ ادیان، از امورِ مغایر با سلامتي نهي ميکنند که در افزایشِ عمرِ انسان تأثیرگذار است. همچنین بر امور کاهشدهنده استرس مانند شکرگذاری تأکید دارند که ميتوانند باعثِ افزایشِ سلامتيِ انسان شوند.
🗞https://www.livescience.com/62809-religion-longevity.html
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
Babak Jahanbakhsh - Dooset Daram (320).mp3
8.49M
آهنگ دوست دارم🎵
بابک جهانبخش🎙
───┤ ♩♬♫♪♭ ├───
خیلی وقته دلم می خواد بگم؛ دوسِت دارم… بگم؛ دوسِت دارم… بگم؛ دوسِت دارم…
از توو چشمای من بخون؛ که من تورو دارم… فقط تورو دارم؛ بی تو کم میارم…
نبینم غم وُ اشکوُ توو چشمات؛ نبینم داره می لرزه، دستات!
نبینم ترسوُ توی نفسهات؛ ببین دوسِت دارم
منم مثلِ تو؛ با خودم تنهام… منم؛ خسته از تمومِ دنیام
منم سخت می گذره؛ همه شبهام…
ببین؛ دوسِت دارم! ببین؛ دوسِت دارم!
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer
Ehaam - Ashegh Sho (320).mp3
5.47M
آهنگ عاشق شو 🎵
گروه ایهام🎙
🌐http://forum.roq.ir/
https://eitaa.com/Yaranmontazer