🔹عاقبت رویگردانی از امیرالمؤمنین علیه السلام
🔸جابر جعفی گوید: از امام محمد باقر علیه السلام درباره این آیه پرسیدم: ﴿ وَ مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذاباً صَعَداً ﴾ - سوره مبارکه جن آیه ۱۷ - فرمود: هر کس از علی علیه السلام روی گرداند، او را به عذابی «صعد» میکشاند و عذاب صعد، شدیدترین عذاب است.
✍️عنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ،قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذٰاباً صَعَداً ،قَالَ:«مَنْ أَعْرَضَ عَنْ عَلِيٍّ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)يَسْلُكْهُ الْعَذَابَ الصَّعَدَ،وَ هُوَ أَشَدُّ الْعَذَابِ».
📗البرهان في تفسير القرآن، ج۵، ص۵۱۱
@Yaranmontazer
✅کسی که می خواهد روز قیامت دوست امیرالمومنین عليه السلام باشد بخواند
🔸الصّادق (علیه السلام)- مَنْ قَرَأَ فِی کُلِّ لَیْلَهًْ جُمُعَهًْ سُورَهًْ الْوَاقِعَهًْ أَحَبَّهُ اللَّهُ وَ أَحَبَّهُ النَّاسُ أَجْمَعِینَ وَ لَمْ یَرَ فِی الدُّنْیَا بُؤْساً أَبَداً وَ لَا فَقْراً وَ لَا فَاقَهًْ وَ لَا آفَهًْ مِنْ آفَاتِ الدُّنْیَا وَ کَانَ مِنْ رُفَقَاءِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) وَ هَذِهِ السُّورَهًْ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) خَاصَّهًْ لَمْ یَشْرَکْهُ فِیهَا أَحَدٌ.
🔸امام صادق (علیه السلام)- هرکس در شبهای جمعه سورهی واقعه را بخواند،
▫️خداوند او را دوست میدارد و محبوب همهی مردم میگرداند
▫️و در دنیا با هیچ سختی و فقر و نیازی روبهرو نخواهد شد و به هیچ مصیبتی از مصیبتهای دنیا دچار نمیگردد
▫️و از دوستان امیرالمومنین علی (علیه السلام) به شمار میآید.
این سوره مخصوص امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) میباشد و هیچکس در این سوره با او مشارکت ندارد.
📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۴۴۶
وسایل الشیعه، ج۶، ص۱۱۲/ نورالثقلین/ البرهان
@Yaranmontazer
کجاست اميرالمومنين علی بن أبی طالب علیه السلام ؟
خوشا به سعادت شيعيان أميرالمؤمنين علي عليه السلام
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السَّلامُ) قَالَ: قَالَ عَلِيٌّ (صلواتاللهعلیه):
إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ نَادَی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ: *أَیْنَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ؟*
قَالَ (صلواتاللهعلیه): فَأَقُومُ أَنَا؛ فَیُقَالُ لِي أَنْتَ عَلِيُّ؟
فَأَقُولُ: *أَنَا ابْنُ عَمِّ النَّبِيِّ ، وَ وَصِیُّهُ، وَ وَارِثُهُ*؛
فَیُقَالُ لِي:
*صَدَقْتَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ! فَقَدْ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ وَ لِشِیعَتِکَ، فَقَدْ آمَنَکَ اللَّهُ وَ آمَنَهُمْ مَعَکَ مِنَ الْفَزَعِ الْأَکْبَرِ، ادْخُلُوا الْجَنَّةَ آمِنِینَ لا خَوْفٌ عَلَیْکُمْ وَ لا أَنْتُمْ تَحْزَنُونَ.*»
امام باقر علیه السلام فرمودند:
أمیرمؤمنان علی علیه السلام فرمود:
«هرگاه قیامت بر پا شود، منادی از آسمان ندا میکند:
«کجاست علی بن أبی طالب؟»
پس من بر میخیزم؛ به من گفته میشود: شما امیرمومنان علی علیه السلام هستید؟
پس من میگویم: «من پسر عموی پیامبر، و وصی ایشان و وراث آن حضرت هستم.»
آنگاه به من گفته میشود:
راست گفتی؛ داخل بهشت شو! بهدرستیکه خداوند شما و شیعیانت را آمرزیده، و شما و شیعیانت را از هراس و نگرانی بزرگ روز قیامت در امان داشته است. در حال امنیت و آرامش داخل بهشت شوید، هیچ هراس و اندوهی بر شما نیست!»
📗تفسير فرات ج۱ ص۴۰۸
@Yaranmontazer
آیا می دانید چرا دستگاه اموی فضائل مولانا امیرالمؤمنين عليه السلام را مخفی می کردند ؟
پدر عمر بن عبدالعزیز پاسخ میدهد:
🔸 ۲۷۸- قال عمر بن عبد العزيز لأبيه: يا أبت ما لك إذا خطبت مررت فيها مستجفرا لا تكفف و لا توقف، حتى إذا صرت إلى ذكر عليّ تلجّج لسانك و امتقع لونك و اختلج بدنك. قال: أو قد رأيت ذلك يا بني!! أما أن هؤلاء #الحمير لو يعلمون من عليّ ما نعلم ما اتبعنا منهم رجلان.
#ترجمه: عمر بن عبد العزیز میگوید روزی به پدرم گفتم چگونه است که وقتی خطبه میخوانی خطا نمیکنی و بر آن مسلطی، اما تا نام و یاد علی بن ابی طالب (علیهما السلام) میآید، زبانت لکنت میگیرد و بدنت به لرزه میافتد!؟ پدرم گفت: اگر این مردم الاغ آنچه ما در مورد علی (علیه السلام) میدانستیم را میدانستند، حتی دو نفرشان هم از ما متابعت نمیکردند.
📔 ربیع الابرار و نصوص الاخبار، تالیف زمخشری، ج۱، ص ۴۰۹-۴۱۰، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات
@Yaranmontazer
♦️ تو خیال کرده ای علی عليه السلام شکست خورد؟!
📝 معروف است که:
در زمان قاجاریه مرد نسبتاً فاضلی که بسیار خوش نویس بوده،
ظاهراً از شیراز برای زیارت به مشهد رفته بود.
در بازگشت، پولش تمام می شود یا دزد می زند،
و در تهران در حالی که غریب بوده بی پول می ماند.
فکر می کند که:
از هنرش که خطاطی است استفاده کند و ضمناً زیاد هم معطل نشود.
بر می دارد همین"عهدنامه ی امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر"را با یک خط بسیار زیبا می نویسد.
خطکشی می کند، جدول بندی می کند، این عهدنامه را در یک دفتری می نویسد و آن را به صدر اعظم وقت اهدا می کند.
یک روز می رود نزد صدر اعظم در حالی که ارباب رجوع هم زیاد بوده اند. نوشته را به او می دهد و می گوید هدیه ی ناقابلی است.
پس از مدتی بلند می شود که برود. صدر اعظم می گوید:
آقا شما بفرمایید.
با خود می گوید:
لابد می خواهد مرحمتی بدهد، می خواهد خلوت بشود.
چند نفری از ارباب رجوع می مانند.
باز می بیند خیلی طول کشید، بلند می شود که برود.
دوباره صدر اعظم می گوید:
آقا شما بفرمایید.
تا اینکه همه ی مردم می روند،
فقط پیشخدمتها می مانند.
صدر اعظم می گوید: فرمایشی دارید؟
این شخص می گوید: نه، من عرضی نداشتم،
همین را تقدیم کرده بودم.
پیشخدمتها را هم می گوید:
همه تان بروید بیرون، کسی حق ندارد بیاید داخل اتاق.
این بیچاره وحشتش می گیرد که این دیگر چگونه است؟ !
صدر اعظم می گوید:
بیا جلو!
می رود جلو.
آهسته در گوشش می گوید:
چرا این را نوشتی و برای من آوردی؟
می گوید:
شما صدر اعظم یک مملکت هستید، این هم دستورالعمل
"مولا امیرالمؤمنین علیه السلام" است
برای کسانی مثل شما.
فرمان اوست راجع به اینکه با مردم چطور باید رفتار کرد.
من فکر می کنم شما هم شیعه ی امیرالمؤمنین هستید و چنین چیزی را دوست دارید.
فکر کردم برایتان هدیه ای بیاورم، هیچ چیز مناسبتر از این پیدا نکردم.
گفت:
بیا جلو.
رفت جلو.
گفت:
یک کلمه من می خواهم به تو بگویم و آن این است که:
خود علی که اینها را نوشت
و به اینها بیش از هرکس دیگر پایبند بود و عمل می کرد،
در سیاست از اینها چقدر بهره برداری کرد؛
که حالا من بیایم به اینها عمل کنم؟ خود علی از همین راهی که دستور داد عمل کرد
و دیدیم که تمام مُلکش از بین رفت و معاویه بر او مسلط شد.
علی خودش به این دستورالعمل عمل کرد و شکست خورد!
پس این چیست که برای من نوشته ای؟ !
گفت:
اجازه می دهید جواب بدهم ؟
بله.
گفت:
چرا این حرف را در میان جمعیت به من نگفتی؟
گفت:
اگر در میان جمعیت می گفتم پدرم را درمی آوردند.
گفت:
بسیار خوب،
جمعیت که رفت چرا پیشخدمتها را گفتی همه تان بروید بیرون؟
گفت:
اگر یکی از آنها می فهمید که من چنین جسارتی به علی می کنم پدرم را درمی آورد.
گفت:
پیروزی علی علیه السلام همین است. چرا معاویه بعد از هزار و سیصد سال، احدی کوچکترین احترامی برایش قائل نیست
و جز لعنت و نفرین چیز دیگری برای او نیست؟
علی علیه السلام هم بشری بود مثل من و تو!
این احترام را از کجا پیدا کرد
که تو اگر به همین نوکرها و پیشخدمتها بگویی:
آدمهای بیگناهی را گردن بزنید گردن می زنند
ولی اسم علی را جرأت نمی کنی با بی احترامی [جلوی آنها ببری ] ؟
آیا جز این است که علی علیه السلام را اینها به همین صفات شناخته اند که:
علی مجسمه ی راستی و درستی، مجسمه ی وفای به عهد
و تجسم همین دستورالعملی است که خودش داده است؟
علی علیه السلام به موجب اینکه به همین سیاست عمل کرد،
هم خودش را در دنیا بیمه کرد و هم اینها را.
اگر در دنیا فردی پیدا می شود که به این اصول انسانیت عمل می کند به موجب همین است که علی
علیه السلام
اینها را نوشت و خودش عمل کرد.
اگر او اینها را نمی نوشت و خودش عمل نمی کرد،
سنگ روی سنگ بند نمی شد.
تو خیال کرده ای که این اجتماع را با همان سیاست خودت حفظ کرده ای؟ !
اگر مردم دزدی نمی کنند، به خاطر تو دزدی نمی کنند؟ !
صدی نود مردمی که دزدی نمی کنند به خاطر علی علیه السلام و دستورهای علی و امثال علی است.
صدی نود مردمی که فحشا نمی کنند، به ناموس تو خیانت نمی کنند،
به خاطر همان علی علیه السلام و دستورهای علی است.
تو خیال کرده ای علی علیه السلام شکست خورد؟!
منبع: (تفسیر سوره انفال، آشنایی با قرآن)
@Yaranmontazer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای یا من ارجوه لکل خیر
با نوای زیبای اباذر حلواجی
@Yaranmontazer
🏷 پاداشِ نشر حدیث!
🔅 #پیامبر_اکرم_(ص) :
🔸«هر كس به امّت من حديثى برساند كه به سبب آن سنّتى برپا شود يا بدعتى آسيب بيند، پاداشش بهشت است» .
🔹«مَن أدّى إلى أمَّتي حَديثا يُقامُ بِهِ سُنَّةٌ أو يُثلَمُ بِهِ بِدعَةٌ فَلَهُ الجَنَّةَ».
▫️ The Prophet (SAWA) said, 'Whoever transmits to my people one tradition by which a practice is established or a heresy is blocked, will enter Paradise.
📚بحار الأنوار ج٢ ص ١٥٢
@Yaranmontazer
🏷 هنگام فتنه، اینگونه باش!
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
🔸«در فتنهها همچون شتر كم سن و سال باش! نه پشتى كه سوار شوند و نه پستانى كه بدوشند» .
🔹«كُنْ فِي اَلْفِتْنَةِ كَابْنِ اَللَّبُونِ لاَ ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لاَ ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ».
▫️ Imam Ali (AS) said, 'You should be at the time of trouble like a baby camel, neither can it be mounted [and overcome as a result], nor can it be milked [and taken advantage of].'
📚 نهج البلاغه، حکمت ١
🌐http://eitaa.com
@Yaranmontazer
38.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان میثم تمار
اسم من چی احمد کافی
@Yaranmontazer
🏷 وارثان پيامبران!
🔅 #پیامبر_اکرم_(ص) :
🔸«علما وارثان پيامبرانند، اهل آسمان ايشان را دوست مىدارند و هر گاه بميرند ماهيان دريا تا روز رستاخيز برايشان آمرزش مىطلبند» .
🔹«العُلَماءُ وَرَثَةُ الأنبياءِ ، يُحِبُّهُم أهلُ السَّماءِ ، و يَستَغفِرُ لَهُمُ الحِيتانُ فِي البَحرِ إذا ماتوا إلى يَومِ القِيامَةِ».
📚 كنز العمّال : ح٢٨٦٧٩
@Yaranmontazer
💠امام علی علیه السلام
🔹الغَشُوشُ لِسَانُهُ حُلْوٌ وَ قَلْبُهُ مُرٌّ
🔸دغلکار، زبانش شیرین است و دلش تلخ
📗غرر الحكم، ح 1575
#عکس_نوشته_سه_زبانه
@Yaranmontazer
🔴#پیشگویی_حضرت_علی(ع)از حوادث آینده
✅ در پیشگویی(حضرت علی علیه السلام) از #حوادث_آینده:
✍️اسلام را همچون پوستینِ وارونه پوشند.
به وقت برپا شدن بیرق گمراهى باطل در محلّ خود جاى گرفته، و جهالت بر مرکبهایش سوار گشته،
📌و گروه ستمگر بزرگ و فراوان گردد،
📌و دعوت کننده به حق کم شود،
📌و روزگار همچون وحشى گزنده حمله نماید،
و شتر باطل پس از سکوت عربده کشد و قوّت گیرد،
و مردم بر معصیت پیمان برادرى بندند، و بر دین از هم دورى نمایند،
و بر دروغ با یکدیگر دوست شوند،
و بر راستى با هم دشمنى ورزند.
در این وقت فرزند باعث خشم پدر،
و باران عامل حرارت گردد،
و مردم پست فراوان،
و خوبان کمیاب شوند.
مردم (توانمند) آن روزگار همچون گرگ،
و حاکمانشان درنده،
و میانه حالشان طعمه،
و نیازمندانشان مرده خواهند بود،
راستى ناپدید شود، و دروغ فراوان گردد،
مردم به زبان اظهار دوستى، و به دل دشمنى کنند، فسق عامل نسبت، و عفّت باعث شگفتى شود،
📚بخشی از خطبه ١٠٧ نهج البلاغه
🌐http://eitaa.com
@Yaranmontazer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی رفت سر میثم تمار
#مداح:کربلایی محمود عیدانیان🎙
@Yaranmontazer
🏷 یقین به جایگزین!
🔅 #امام_صادق_علیه_السلام :
🔸«انفاق كن و به جایگزین، يقين داشته باش» .
🔹«أنفِقْ و أيقِنْ بالخَلَفِ».
📚 بحار الأنوار : ج٩٦ ص١٣٠ ح٥٧
@Yaranmontazer
#نهج_البلاغه
💥وَإِنْ کُنْتَ جَازِعاً عَلَى مَا تَفَلَّتَ مِنْ يَدَيْکَ، فَاجْزَعْ عَلَى کُلِّ مَا لَمْ يَصِلْ إِلَيْکَ
🌎 اگر قرار است براى چيزى که از دست رفته ناراحت شوى و بى تابى کنى پس براى هر چيزى که به تو نرسيده نيز ناراحت باش
✍بسيارند افرادى که اگر مال و مقامى که داشتند از دست رفت، ناله و فرياد سر مى دهند روزها و گاه ماه ها و سال ها دريغ و حسرت مى خورند; اما نسبت به اموال و مقامى که به آنها هرگز نرسيده چنان ديدى را ندارند. در حالى که اگر دقت کنند هر دو شبيه هم است; مقدر بوده مال و مقامى يک يا چند سال در اختيار من باشد و بعد از آن به حسب اسباب ظاهرى يا ماوراى طبيعى براى من تقدير نشده بوده است. چه فرق مى کند ميان بقا و حدوث; هرگاه در حدوث مقدر نبوده جزع نمى کنم چرا در بقا نيز چنين نباشد؟ البتّه گاه انسان خيال مى کند که مى بايست بيش از آن مدت در اختيارش بود; ولى بر حسب عالم اسباب خيال باطلى بوده و تأسف بر آن همانند تأسف کسى است که در خواب مال و مقامى را مى بيند و هنگامى که بيدار مى شود به سبب از دست رفتنش جزع و فزع مى کند.
📘#نامه_31
🌐http://eitaa.com
@Yaranmontazer
امام علی (علیه السلام ) فرمودند :
غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ، وَ غَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ.
غيرت زن، كفر آور، و غيرت مرد نشانه ايمان اوست
📘نهج البلاغه ، حکمت ۱۲۴
🌐http://eitaa.com
@Yaranmontazer
🌸 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
🍑 مَا اخْتَلَفَتْ دَعْوَتَانِ إِلاَّ کَانَتْ إِحْدَاهُمَا ضَلاَلَهً.
🍎 یکی بودن راه راست :
هیچ گاه دو دعوت متضاد وجود ندارد مگر این که یکى از آن دوضلالت و گمراهى است.
حکمت ۱۸۳
🌐http://eitaa.com
@Yaranmontazer
💠داستانی از نهج البلاغه👇
🔹کشته شدن پایه گذار فرقه خوارج
💠🔹حرقوص بن زهیر مشهور به «ذو الثّدیه» صاحب دو پستان، پایه گذار مقدس نماهای خوارج نهروان و رئیس آن ها بود، و او را «مخدج» نیز می خواندند.
در مورد سابقه او نقل می کنند: در جنگ «حنین» ( که در سال هشتم هجرت بین سپاه اسلام و لشکر کفر در طائف واقع شد) مسلمانان پیروز شدند و غنائم بی شماری بدست مسلمین افتاد پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم)مشغول تقسیم غنائم بین مسلمانان بود، ناگاه همین حرقوص (که از قبیله بنی تمیم بود و او را ذو الخویصره نیز می گفتند) نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و با کمال گستاخی گفت: «ای رسول خدا، عدالت را رعایت کن».
رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم)به او فرمود: «وای بر تو اگر من، عدالت را رعایت نکنم، چه کسی آن را رعایت خواهد کرد؟!».
عمر بن خطاب از رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم)خواست که اجازه بدهد تا او را بکشد.
رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: او را به حال خود بگذار، او اصحابی دارد، که اگر نماز و روزه آن ها را بنگرید، نماز و روزه خودتان را کوچک می شمرید. آن ها همواره قرآن می خوانند، ولی قرآن از مرز گلوگاهشان بیرون نمی رود، از اسلام آن چنان خارج می گردند که تیر از کمان خارج می پوشد و پوچ و تو خالی هستند مرد سیاه چهره ای که بالای یکی از بازوانش، گوشت اضافی مانند پستان زن قرار دارد که اگر آن را حرکت دهی به جلو و عقب حرکت می کند، به سوی اصحابش می آید و آن ها را از امت اسلامی جدا می سازد.[1]
امام امیر مؤمنان علی (علیه السلام) این شخص را که ایدئولوگ خوارج بود[2] در جنگ نهروان کشت، و در فرازی از «خطبه قاصعه» می فرماید:
«و امّا شیطان الرّدهه فقد کفیته بصعقه سمعت لها وجبه قلبه، ورجّه صدره؛ اما شیطان ردهه ( ذو الثّدیه) را با صاعقه ای که قلبش را به طپش در آورد و سینه اش را بلرزاند، سر به نیست کردم»[3]
امام علی (علیه السلام) در این عبارت از او به عنوان «شیطان ردهه» یاد کرد، زیرا او هم چون شیطان، مردم را از راه حق گمراه می کرد، و کلمه «ردهه» به معنی گودالی است که در آن آب جمع می شود، نظر به این که این شخص در جنگ نهروان به گودالی افتاده بود و کشته شده بود، از این رو علی (علیه السلام) او را به آن گودال نسبت داد.
و منظور از «صعقه»، صاعقه و صدای غراّ و نعره پلنگ افکن علی (علیه السلام) بود که آن چنان بر «ذو الثّدیه» رعب و وحشت افکند که شتابزده فرار کرد و بی آن که اسلحه ای به او بخورد، به حفره افتاد و مرد.[4]
در جریان کشته شدنش نقل شده: سپاه علی (علیه السلام) به جنگ خوارج نهروان رفت و با آن ها جنگید و همه آن ها ـ جز 9 نفر فراری ـ کشته شدند، بعد از جنگ، علی (علیه السلام) فرمود:
در میان کشته شدگان خوارج عبور کنید ببینید که «مخدج ذو الثّدیه» کشته شده است یا نه؟
عده ای رفتند هر چه در میان کشته ها به جستجو پرداختند او را نیافتند، و جریان را به علی (علیه السلام) گزارش دادند. آن حضرت خود به میان کشته شدگان آمد و در یک جا که پیکرهای آن ها انباشته شده بود، آن ها را کنار زد و در میان آن ها جسد ناپاک «ذو الثّدیه» را یافت و فرمود: «الله اکبر، من هرگز نسبت دروغ به محمد ( صلی الله علیه و آله و سلم)نداده ام» (چرا که پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم) خبر داده بود که علی (علیه السلام) ذوالثدیه را می کشد) سپس علی (علیه السلام) به کنار آمد و سجده شکر به جا آورد،آن گاه سوار بر مرکب شد و از میان کشته های دشمن گذشت و فرمود: لقد صرعکم من غرّکم: «آن کس که شما را مغرور ساخت، این چنین شما را به خاک هلاکت افکند» از آن حضرت سوال شد: چه کسی آن ها را مغرور کرد؟
فرمود: «شیطان و هوس های زشت».[5]
[1] . اعلام الوری، ص 127 ـ 128.
[2] . مانند میشل عفلق که امروز ایده ئولوگ حزب بعث عراق است.
[3] . نگاه کنید به خطبه 192 نهج البلاغه.
[4] . اقتباس از شرح نهج البلاغه خوئی، ج 12، ص 25.
[5] . تتمه المنتهی، ص 21.
منبع :محمد محمدی اشتهاردی ؛داستان های نهج البلاغه
🌐http://eitaa.com
@Yaranmontazer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ🎥
🔺فقرا و محرومان، در اموال ثروتمندان «صاحب حق» هستند.
🎤 استاد مرتضی مطهری
💠همانا خداى سبحان روزى فقراء را در اموال سرمايه داران قرار داده است، پس فقيرى گرسنه نمى ماند جز به كاميابى توانگران، و خداوند از آنان در باره گرسنگى گرسنگان خواهد پرسيد.
📜 نهج البلاغه ، #حکمت_328
🌐 http://eitaa.com
@Yaranmontazer
هدایت شده از ܦ̈ܝߊܝܭَߊܘܩܭࡅ߳ܥ̣ߺشهیدحߊܥܼܢ ܦ̈ߊܢܚܩܢ ܢܚܠیܩߊܝ̇ߺܨ[ܩܣܥییوܔ]
🎐 #مکتب_حاج_قاسم| #حاج_قاسم | #دهه_فجر
🏷دهه فجر طلوع انقلاب است
🎐 نشر دهید و همراه ما باشید
🇮🇷|#قرارگاه مکتب حاج قاسم سلیمانی
@g_soleimani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍امام صادق(ع):
هنگامی که عالِم با ایمانی از دنیا برود،
در اسلام رخنه و شکافی ایجاد میشود که با هیچ چیز قابل جبران نیست.
📚(کافی:۱:۳۸)
@Yaranmontazer
🏷 نشانههای جوانمردی!
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
🔸«حياى فراوان، نيكى كردن بسيار، و خوددارى از آزاررسانى، نشانه جوان مردى است» .
🔹«يُستَدَلُّ عَلَى المُرُوَّةِ بِكَثرَةِ الحَياءِ، وبَذلِ النَّدى، وكَفِّ الأَذى».
📚 غرر الحكم : ح ١٠٩٦٦
@Yaranmontazer
🏷 نامهای خدایی!
🔅 #امام_صادق_علیه_السلام :
🔸«فاطمه عليهاالسلام، در نزد خداوند عز و جل نُه اسم دارد : فاطمه، صدّيقه، مباركه، طاهره، زكيّه، رضيّه، مرضيّه، مُحدَّثه، و زهراء» .
🔹«لِفاطِمَةَ سَلامُ اللّهِ عَلَيها تِسعَةُ أسماء عِندَ اللّهِ عزّ وجلّ : فَاطِمَةُ وَالصِّديقَةُ والمُبارِكَةُ والطّاهِرَةُ و الزَّكيَّةُ والرَّضيَّةُ والمَرضيَّةُ والُمحَدَّثَةُ والزَّهراءُ».
📚 امالی صدوق : ص ٤٧٤ ح ١٨
@Yaranmontazer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 امیرالمؤمنین علیهالسلام قله حکومت اسلامی
🔸 امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه آلاف التّحیّة و السّلام) یک قلهی مرتفع است؛ هم برای حاکم اسلامی و حکومت اسلامی، هم برای هر فرد مسلمان
@Yaranmontazer