eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
162 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3هزار ویدیو
49 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین_نهج📚 تمام نشرمحتوافقط برای امام زمان است مسئول کانال یاران منتظر مهندس محمدرضانادمی اردستانی عضونهادولی امرمسلمین @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
💥قال الامام علی علیه‌السلام: 🔻مَنْ عَمِلَ لِدِينِهِ كَفَاهُ اَللَّهُ أَمْرَ دُنْيَاهُ. 🕊كسى كه براى دين خود كار كند، خدا دنياى او را كفايت فرمايد. 📜 نهج‌البلاغه، حکمت ۴۲۳ 🔸http//:eitaa.com @Yaranmontzar
ای انسان! چه‌چیز تو را ... به پروردگار بزرگوارت مغرور کرده است؟ 📖 آیه ۶، سوره انفطار @Yaranmontzar
🔯+✡ ادامه موضوع متن⬇️
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
#توضیح_دجال🔯+✡ ادامه موضوع متن⬇️
ظهور دجّال در فرجام تاریخ به عنوان اصلی‌ترین دشمن منجی آخرالزمان از آموزه‌های مشترک میان یهودیت، مسیحیت و اسلام است و بحث از علائم ظهور حضرت ولیّ عصر(عج) در احادیث اسلامی، جایگاهی ویژه دارد. خروج دجّال یکی از علائم بحث‌برانگیز و جنجالی ظهور به شمار می‌رود که در احادیث شیعه و اهل تسنن مطرح شده و شمار احادیث در این‌باره در جوامع روایی اهل‌تسنن بیشتر از جوامع روایی شیعه است (نک: صافی گلپایگانی، 1428: ج3، 272 و 293). در احادیث شیعه، خروج دجّال پیش از ظهور حضرت ولیّ عصر(عج) از مسلّمات به شمار آمده است (صدر، 1427: ج2، 511)، ولی از نشانه‌های حتمی ظهور نیست؛ بلکه امری بداپذیر است و طبق مصلحت، وقوع یا عدم وقوع آن امکان دارد (امینی، 1377: 223)؛ لیکن اهل‌تسنن معتقدند ظهور دجّال جزء علائم حتمی ظهور است (بخاری، 1401: ج4، 105). دانشمندان اسلامی دربارۀ دجال دیدگاه واحدی ندارند. گروهی آن را شخصی واقعی از افراد انسانی می‌دانند و گروهی دیگر، آن را نمادی برای گروه‌های انحرافی آخرالزمان معرفی کرده‌اند. بسیاری از دانشمندان اهل‌تسنن بر این‌که دجّال شخص واقعی است که در آخرالزمان ظهور می‌کند اتفاق نظر دارند (صافی گلپایگانی، 1428: ج3، 282). برای نمونه، کرمانی _ شارح صحیح بخاری _ تصریح می‌کند: هو شخص بعینه؛ (کرمانی، بی‌تا: ج24، 185) دجال شخص واقعی است. سپس برخی از قدرت‌ها و امور خارق‌العاده‌ای را که خداوند به او داده است ذکر کرده و فلسفه اعطای آن را امتحان مردم می‌داند (همو: ج24، 185). ابن‌اثیر جزری نیز می‌گوید: در احادیث به صورت فراوان از دجال یاد شده است و او در آخرالزمان ظهور می‌کند. (ابن‌اثیر، 1367: ج2، 102) همچنین ابن‌منظور به نقل از ابن‌سیده آورده است: دجال تک‌چشم مردی از یهود است که در آخرالزمان خروج می‌کند. (ابن‌منظور، 1414:ج11، 236) نووی نیز در شرح صحیح مسلم درباره احادیث دجال می‌گوید: این احادیث که مسلم و غیر او درباره ماجرای دجال نقل کرده‌اند، دلیل مذهب اهل حق در اثبات صحّت وجود دجال و این‌که او شخص واقعی است، به شمار می‌آید. (نووی، 1407: ج18، 58) او در ادامه، این دیدگاه را دیدگاه اهل‌سنت و تمامی محدّثان و فقیهان و صاحب‌نظران برشمرده و آن‌گاه در مقابل می‌گوید: برخلاف کسانی که وجود دجال را انکار کرده و آن را باطل می‌شمارند، مانند پیروان مذهب خوارج، جهمیّه و برخی از معتزله. (همو) همچنین ابن‌حجر به نقل از قاضی عیاض آورده است: این احادیث دلیل اهل‌سنت است بر اثبات وجود دجال و این‌که او شخص معینی است ... آن‌گاه هیچ‌کس نمی‌تواند این مرد را بکشد. (عسقلانی، بی‌تا: ج16، 218-220) عبده _ از دانشمندان اهل تسنن _ از طرف‌داران نظریه سمبل است و دجال را رمز خرافات و دغل‌کاری‌ها و زشتی‌ها می‌داند که در صورت استقرار شریعت به صورت واقعی‌اش و عمل به اسرار و احکام حکمت‌آمیز دین، از بین می‌رود: إنّ الدجال رمز للخرافات و الدجل و القبائح التی تزول بتقریر الشریعة علی وجهها و الاخذ بأسرارها و حکمها. (قلمونی، 1366: ج3، 317) اما سید محمد صدر دو دیدگاه را درباره شخص یا سمبل و جریان بودن دجال مطرح کرده و دیدگاه شخص بودن دجال را یک دیدگاه تقلیدی و مردود و روایات دالّ بر آن را اندک برشمرده است و در مقابل، دیدگاه دوم که عبارت از جریان تمدّنی ایدئولوژیک معیّن مخالف با اسلام و ایمان خالص است را برگزیده است (صدر، 1427: 192 - 203؛ نیز نک: صدر، 1472: 483-484 و 532). در مقابل، آیت‌الله صافی گلپایگانی بر آن است که می‌توان ادعا کرد احادیث در این زمینه متواتر است که شخصی ملقّب به دجال، بسیار دروغ‌گو و مزوّر است و حق را با باطل می‌پوشاند و در روی زمین فساد به پا می‌کند (صافی گلپایگانی، 1428: ج3، 287)؛ ولی هم او بر آن است که در اخبار و احادیثی که درباره دجّال در منابع شیعه وارد شده، حتی یک روایت بر سمبل بودن دجّال دلالت ندارد (نک: همو: 301). روشن است مراد از تواتر در کلام آیت‌الله صافی گلپایگانی، تواتر اجمالی یا معنوی است، چنان‌که خود ایشان در ادامۀ سخن بازگو کرده است (همو). دوانی نیز معتقد است تطبیق دجّال و اوصاف و علائم و الاغ او با بعضى از اختراعات کنونى و آینده یا رئیس دولتى که مادى صرف و داراى دستگاه تبلیغاتى بسیار نیرومند باشد و... چیزى نیست که بتوان بر آن اعتماد کرد (مجلسى، 1403: 968). همچنین طبسی بر آن است تعابیری که دربارۀ دجّال در روایات آمده با جریان بودن او سازگار نیست و دجّال شخصی خاص است. هرچند وی جریان سیاسی و فرهنگی بودن او را نفی نمی‌کند، ولی معتقد است دجّال فردی است که جریانی را نیز به همراه دارد (طبسی، 1388: ج2، 372-375). @Yaranmontzar
📸 | مرا دریاب ارباب 🔹در آستانه ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)، با عنوان "ای آفتاب دین مرا دریاب ارباب" رونمایی شد. @Yaranmontzar
📆 تقویم روز 📌 ☀️ ۷ مردادماه ‌ ۱۴۰۱ شمسی 🌙 ۲۹ ذی‌الحجه ۱۴۴۳ قمری 🎄 ۲۹ جولای ۲۰۲۲ میلادی 📿 : " اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ" خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست و در فرج ایشان تعجیل فرما. 🌹 🔺 🔺 🌹 امروز متعلق است به: 💎 صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليه السّلام. 🌺 🌺 - اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ (100 مرتبه) - یا ذاالجلال و الاکرام (1000 مرتبه) - یا نور (256 مرتبه) برای عزیز شدن @Yaranmontzar 🌾
🔺 بزرگان آینده جامعه‌! 🔅 : 🔸 «پدرم زين العابدين عليه‌السلام، هر گاه به جوانانى كه دانش مى‌اندوختند، مى‌نگريست، آنان را به خود نزديك مى‌كرد و مى‌فرمود : «آفرين بر شما كه امانت هاى [مردم براى آموختن] دانشيد و به زودى شما كم سالان جامعه، بزرگان جامعه‌اى ديگر مى‌شويد» .». 🔹 «كانَ أبي زَينُ العابِدينَ عليه‌السلام إذا نَظَرَ إلَى الشَّبابِ الَّذينَ يَطلُبونَ العِلمَ أدناهُم إلَيهِ وقالَ : مَرحَبا بِكُم أنتُم وَدائِعُ العِلمِ ويوشِكُ إذ أنتُم صِغارُ قَومٍ أن تَكونوا كِبارَ آخَرينَ» . 📚 الدر النظيم في مناقب الأئمّة اللهاميم : ص ٥٨٧ @Yaranmontzar
✅ پیروزی با اهل گذشت است ❤️ حضرت علیه‌السلام فرمودند: 🍃 دو گروه در مقابل هم قرار نمی گیرند. مگر آنکه گروهی که گذشت بیشتری دارد پیروز می شود. 🍀 سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ ع يَقُولُ مَا الْتَقَتْ فِئَتَانِ قَطُّ إِلَّا نُصِرَ أَعْظَمُهُمَا عَفْواً . 📚 اصول کافى، ج ۳، ص ۱۶۹، ح ۸ @Yaranmontzar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
خواندن متن درخت خونی دریمن #ادامه_مطلب⬇️
درختی که همیشه خون جاری است در زمان‌های قدیم، شنیدن برخی حکایت‌ها در مورد گریه درختان یا ظهور چشمه‌ای در زیر ریشه‌هایشان در شرایط خاص، برای اغلب مردم باورپذیرتر بود. اما این‌بار ما شما را با درختی آشنا خواهیم کرد که بعد از زخمی شدن تنه آن یا بریدن چوبش، از آن خون بیرون می‌آید، خون اژدها! با ما همراه باشید. نکاتی جالب در خصوص عجیب‌ترین درخت باستانی دنیا: خون اژدها درخت خون اژدها جنس و مکان: درخت خون اژدها یک درخت همیشه سبز است که در زیرمجموعه درخت‌های جنس Dracaena قرار دارد. این درخت در مجمع‌الجزایر Socotra واقع در یمن، در خلیج عدن یافت می‌شود. درخت خون اژدها تاریخچه و شرایط مطلوب زیست: شرایط مطلوب برای رشد این گیاه، مناطق خشک غنی از آهک بوده و گروه‌های بزرگ از این درخت‌ها، در رژیم‌های هوایی ابری و مه‌آلود تشکیل می‌شود. درخت خون اژدها باقی مانده از جنگل‌های استوایی دوران Policene است. برخلاف تاریخچه بسیار قدیمی و شمایل کاملا مخصوص این درخت، ادامه حیاتشان در آینده خیلی مشخص نیست. به دلیل تغییرات اقلیمی، تقسیمات به وجود آمده در زیست‌گاه این درخت و البته بهره‌برداری‌های پایان ناپذیر بشر، درختی که توانسته چیزی بیش از 5 میلیون سال روی این کره خاکی زندگی کند، مشخص نیست که بتواند رنگ آینده‌های پیش رو را ببیند. درخت خون اژدها با این‌که این گیاه همیشگی توانسته است در طول صدها سال، تحت شرایط مطلوب زنده بماند، طبق آخرین طبقه‌بندی‌ها، جزو گروه‌های آسیب‌پذیر قرار داده شده است. مورفولوژی: این درخت به دلیل تنه یک‌دست و تاج چترمانند شاخه‌هایش، شبیه یک قارچ بسیار بزرگ است. این گیاه معمولا ارتفاعی نزدیک به 10 متر دارد. تنه و شا‌خه‌های این درخت در طول رشد، قطورتر می‌شوند. تاج بسیار متراکم این درخت، از تعداد بسیار زیادی شاخه و تقسیم هر شاخه به دو قسمت تشکیل شده است. این تاج چتر مانند، باعث می‌شود تا تنه درخت زیر سایه آن قرار داشته باشد. همین‌طور از خشک شدن خاک و آزار دیدن جوانه‌ها بر اثر اشعه فرابنفش، جلوگیری می‌کند. گونه‌های مختلفی از گیاهان و حیوانات زیر سایه این درخت زندگی می‌کنند. شاخه بندی درخت خون اژدها برگ‌های این درخت کشیده، نازک و توپُر هستند که در انتهای هر شاخه قرار می‌گیرند. نقش اصلی آن‌ها، جذب رطوبت هوا و رساندن به ریشه‌ها است. حدود سه الی چهار سال نیز بر روی درخت باقی می‌مانند. بزها در فصول خشکی از این برگ‌ها تغذیه می‌کنند. آدرس تحقیقات زیست شناسی https://dinu.ir/درخت-خون-اژدها/ @Yaranmontzar
آیه ۱۳۰ - سوره بقره آیه وَ مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَ لَقَدِ اصْطَفَيْناهُ فِي الدُّنْيا وَ إِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحينَ [130] جز افراد سفيه و نادان، چه كسى از آيين ابراهيم، [كه آيين پاكى و يگانه‌پرستى است] روى‌گردان خواهدشد؟! ما او را در دنيا برگزيديم؛ ‌ و او در آخرت، از صالحان است. @Yaranmontzar