eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
162 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3هزار ویدیو
49 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین_نهج📚 تمام نشرمحتوافقط برای امام زمان است مسئول کانال یاران منتظر مهندس محمدرضانادمی اردستانی عضونهادولی امرمسلمین @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
1_3953614488.mp3
7M
سرود | مست نجف... حاج امیر کرمانشاهی ولادت حضرت امیر المومنین علی(ع)۱۴۰۱؛ هیئت انصار الحجه (عج) ؛ 🌐http://forum.roq.ir/ https://eitaa.com/Yaranmontazer
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
⏱ 🔸عبور سیارکی بزرگ از کنار زمین 🔹سیارک ۲۰۲۳ DZ ۲، با سرعت ۲۸۰۴۴ کیلومتر در ساعت از کنار سیاره ما عبور خواهد کرد اما نکته مثبت این است که سیارک ۲۰۲۳ DZ ۲، در فاصله ۱۷۳ هزار کیلومتری از زمین باقی خواهد ماند. 👉🏻 yjc.ir/00ZEGK
1_3952848362.mp3
6.11M
مداحی🎤 لحظه ها، لحظه های خوبی🌱 واسه بندگیه...☘️ شور▶️ بسیار غم انگیز🥀 ⚜️کربلایی حسن عطایی🎙 🌐http://forum.roq.ir/ https://eitaa.com/Yaranmontazer
❓❕ آیا می توان روی حرف ابن تیمیه حساب کرد که کذب بودن ارتباط آیه ولایت به امام علی(ع) را اجماعی خوانده؟ پاسخ : آیه ولایت: إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَوٰةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکَوٰةَ وَ هُمْ رَاکِعُون.[۱] همانا ولی شما، تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان آورده اند؛ همان کسانی که نماز بر پای می دارند و در حال رکوع، زکات می دهند. یکی از نویسندگان مشهور اهل سنّت، به نام ابن تیمیه (م ۷۲۸ق) به سند این روایات، اشکال کرده است. البتّه دشمنی با اهل بیت(ع)، از ویژگی های این شخص است، به گونه ای که هر گاه در فضیلت و برتری اهل بیت(ع) سخنی گفته شود، می کوشد آنها را مخدوش جلوه دهد. آنچه وی در مورد این آیه نیز بیان کرده، به افترا و تهمت، نزدیک تر است. او در بخشی از نوشتار خود، منهاج السنة، در باره این آیه چنین می نویسد: وَضَعَ بعضُ الکذّابینَ حدیثاً مُفترًی أنَّ هذه الآیةَ نَزَلَت فی علی لَمّا تَصَدَّقَ خاتَمَه فی الصَّلاةِ، وَ هذا کِذبٌ بإجماعِ أهلِ العِلم.[۲] بعضی از دروغگویان، حدیثی را جعل کرده اند که این آیه (آیه ولایت) در باره صدقه دادن علی در حال رکوع، هنگامی که انگشتری خود را به فقیر داد، نازل شده است، در حالی که این مطلب، به اتّفاق اهل علم، دروغ است. برای این که دروغ گویی ابن تیمیه و نادرستی آنچه به اهل حدیث نسبت داده، روشن شود، سخن سه تن از متکلّمان اهل سنّت را ـ که معمولاً در مقام دفاع علمی از عقیده اهل سنّت هستند ـ، نقل می کنیم: الف ـ قاضی عضد الدین ایجی (م ۷۵۶ ق). وی در کتاب المواقف فی علم الکلام، یکی از مهم ترین متون اهل سنّت در علم کلام و اصول دین، می نویسد: وَ أجمَعَ أئمّةُ التفسیرِ أنَّ المرادَ عَلیٌّ. مفسّران متّفق اند که مراد [از آیه ۵۵ سوره مائده] علی است.[۳] یعنی وی، دقیقاً نظری مخالف ابن تیمیه دارد؛ چون ابن تیمیه، مدّعی کذب بودن این اجماع بود و می گفت چنین اجماعی نیست، ولی قاضی ایجی، به این اجماع، عقیده دارد. ب ـ سعد تفتازانی (م ۷۹۳ ق). او در کتاب شرح المقاصد، از کتاب های مهم اهل سنّت، اعتراف می کند که این آیه، به اجماع مفسّران، در باره امیر مؤمنان علی(ع)، نازل شده است.[۴] ج ـ علاء الدین قوشجی حنفی (م ۸۷۹ق). وی نیز در کتاب شرح تجرید، همین اجماع را ادّعا کرده است.[۵] آلوسی نیز در تفسیر خود می نویسد: غالبُ الأخباریّین علی أنَّ هذه الآیةَ نَزَلَت فی علیّ ـ کَرَمَ اللّهُ وجهَه ـ.[۶] بیشتر محدّثان بر این باورند که این آیه در باره علی(ع) نازل شده است. [۱]. مائده: آیه ۵۵ ـ ۵۶. [۲]. منهاج السنّة: ج۲ ص۳۰. نیز، ر. ک: دقائق التفسیر: ج۲ ص۲۰۶، الغدیر: ج۳ ص۱۵۵. [۳]. شرح المواقف: ج ۸ ص۳۶۰. نیز، ر. ک: نفحات الأزهار: ج۲۰ ص۵۹ ـ ۶۰. [۴]. «نزلت باتّفاق المفسّرین فی علی بن أبی طالب( حین أعطی السائل خاتمه و هو راکع فی صلاته» (ر. ک: نفحات الأزهار: ج۲۰ ص۶۲). [۵]. ر. ک: نفحات الأزهار: ج۲۰ ص۶۲. [۶]. تفسیر الآلوسی: ج۳ ص۳۳۴ 🌐http://forum.roq.ir/ https://eitaa.com/Yaranmontazer
آیه ۳۲ - سوره زمر آیه قوله تعالی فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَذَبَ عَلَى اللهِ وَ كَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جاءَهُ أَ لَيْسَ في جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْكافِرينَ [32] چه كسى ستمكارتر است از آن كسى كه بر خدا دروغ ببندد و سخن راست [و وحى الهى] را هنگامى‌كه به‌سراغ او آمده تكذيب كند؟! آيا در جهنّم جايگاهى براى كافران نيست؟! ۱(زمر/ ۳۲) أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- فِی قَوْلِهِ تَعَالَی فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَذَبَ عَلَی اللهِ وَ کَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جاءَهُ قَالَ الصِّدْقُ وَلَایَتُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ. امام علی (علیه السلام)- فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن کَذَبَ عَلَی اللهِ وَکَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جَاءهُ؛ سخن راست، ولایت ما اهل بیت (علیهم السلام) است. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۲۲۸ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۷/ الأمالی للطوسی، ص۳۶۴/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۵۰۵/ کشف الغمهًْ، ج۱، ص۳۹۹/ البرهان 🌐http://forum.roq.ir/ https://eitaa.com/Yaranmontazer
آیه ۲۳ - سوره فجر آیه وَ جي‌ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى [23] و در آن روز جهنّم ‌‌را حاضر مي‌كنند؛ آن روز است كه انسان متذكّر مي‌شود؛ امّا اين تذكّر چه سودي براي او دارد؟! و در آن روز جهنّم را حاضر می‌کنند ۱ -۱(فجر/ ۲۳) الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنْ أَبِی‌سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ قَال لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآیَهًُْ تَغَیَّرَ لَوْنُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عُرِفَ فِی وَجْهِهِ حَتَّی اشْتَدَّ عَلَی أَصْحَابِهِ مَا رَأَوْا مِنْ حَالِهِ وَ انْطَلَقَ بَعْضُهُمْ إِلَی عَلِیِّ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) فَقَالَ یَا عَلِیُّ (علیه السلام) لَقَدْ حَدَثَ أَمْرٌ قَدْ رَأَیْنَاهُ فِی نَبِیِّ اللَّهِ فَجَاءَ عَلِیٌّ (علیه السلام) فَاحْتَضَنَهُ مِنْ خَلْفِهِ وَ قَبَّلَ بَیْنَ عَاتِقَیْهِ ثُمَّ قَالَ یَا نَبِیَّ اللَّهِ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی مَا الَّذِی حَدَثَ الْیَوْمَ قَالَ جَاءَ جَبْرَئِیلُ فَأَقْرَأَنِی وَ جِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ فَقَالَ قُلْتُ کَیْفَ یُجَاءُ بِهَا قَالَ یَجِیءُ بِهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ یَقُودُونَهَا بِسَبْعِینَ أَلْفَ زِمَامٍ فَتَشْرُدُ شَرْدَهًًْ لَوْ تُرِکَتْ لَأَحْرَقَتْ أَهْلَ الْجَمْعِ ثُمَّ أَتَعَرَّضُ لِجَهَنَّمَ فَتَقُولُ مَا لِی وَ لَکَ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ لَحْمَکَ عَلَیَّ فَلَا یَبْقَی أَحَدٌ إِلَّا قَالَ نَفْسِی نَفْسِی وَ إِنَّ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) یَقُولُ أُمَّتِی أُمَّتِی. پیامبر (صلی الله علیه و آله)- ابو سعید خدری گوید: چون این آیه نازل شد، چهره‌ی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) چنان دگرگون شد که این حالت، بر چهره‌ی ایشان نمودار شد و حالی که یارانشان از ایشان دیدند، بر آنان سخت آمد. ازاین‌رو برخی از آنان نزد حضرت امام علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) رفتند و عرض کردند: «ای علی (علیه السلام)! امری رخ داده که بر چهره‌ی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نمود کرده است». حضرت علی (علیه السلام) به راه افتاد و نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) رسید و ایشان را از پشت در آغوش کشید و بر میان کتفهایشان بوسه زد و عرض کرد: «ای پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله)! پدر و مادرم به فدایت! امروز برایت چه رخ داده است»؟ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «جبرئیل آمد و برایم خواند: وَجِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ». به ایشان عرض کردم: «چگونه آن را میآورند»؟ فرمود: «هفتادهزار فرشته آن را می‌آورند و با هفتادهزار افسار آن را به پیش میکشند. آنگاه دوزخ چنان میرمد که اگر رهایش کنند، همه را میسوزاند. سپس من خود را به او عرضه میدارم. او میگوید: «مرا با تو کاری نیست، ای محمّد (صلی الله علیه و آله)! چراکه خداوند گوشت تو را بر من حرام کرده است». در آن روز همه میگویند: «خدایا! مرا دریاب، مرا دریاب»؛ حال آنکه محمّد (صلی الله علیه و آله) میگوید: «پروردگارا! امّت مرا دریاب، امّت مرا دریاب»». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۰۲ بحارالأنوار، ج۷، ص۱۲۴/ بحارالأنوار، ج۷، ص۱۲۵/ بحارالأنوار، ج۸، ص۶۵/ بحارالأنوار، ج۸، ص۲۹۳/ الأمالی للصدوق، ص۱۷۶/ البرهان/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۶۷/ نورالثقلین 🌐http://forum.roq.ir/ https://eitaa.com/Yaranmontazer
1_3961730713.mp3
4.18M
| اینجا ایرانه...🔉 🎤کربلایی سجاد محمدی❤️ 😞 🌐http://forum.roq.ir/ https://eitaa.com/Yaranmontazer
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
⭕️ : ما آن روز عید داریم که همه مستمندان و ما به زندگی صحیح رفاهی و تربیت‌های صحیح اسلامی و انسانی برسند. 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️خدایا تو ما را به این ماه وارد کن 🔹مناجات عرفانی در آغاز ماه مبارک رمضان 🔸خدایا ما بندگان ضعیف هستیم؛ ما هیچیم و هرچه هست تویی! 🔹خدایا تو ما را لیاقت بده که در این مهمانی، به طور شایسته وارد بشویم. 🔸خدایا این که از همه اطراف به او هجوم شده است برای ، این ایران را تو تقویت کن 🎬 @Mostazafin_TV
وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ وَ أَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ وَ انْصُرْ نَاصِرِیهِ وَ اخْذُلْ خَاذِلِیهِ وَ اقْصِمْ قَاصِمِیهِ وَ اقْصِمْ بِهِ جَبَابِرَهَ الْکُفْرِ وَ اقْتُلْ بِهِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنَافِقِینَ وَ جَمِیعَ الْمُلْحِدِینَ حَیْثُ کَانُوا مِنْ مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلا وَ أَظْهِرْ بِهِ دِینَ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ أَتْبَاعِهِ وَ شِیعَتِهِ وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ مَا یَأْمُلُونَ وَ فِی عَدُوِّهِمْ مَا یَحْذَرُونَ إِلَهَ الْحَقِّ آمِینَ یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ . عدالت را به وسیله او آشکار نما، و او را به پیروزى تایید کن، و یاورش را یارى ده، و واگذارنده اش را به خوارى نشان‏ و شکننده اش را بشکن، و به وسیله او گردنکشان کفر را درهم بکوب، و کافران را به قتل برسان و منافقان و همه بی دینان را از میان برادر هر کجا که باشند، از مشارق و مغارب زمین، و خشکى و دریاى کره خاک، و به وسیله او زمین را از عدالت پر کن، و دین پیامبرت را به او نمایان ساز، خدایا قرار ده مرا از یاوران، و کمک ‏کاران و پیروان و شیعیانش، و به من‏ بنمایان در باره خاندان محمد (درود بر ایشان)، آن چه آنان آرزو دارند، و درباره دشمنان شان آنچه از ان پرهیز مى ‏نمایند اى معبود حق آمین، اى صاحب بزرگى و بزرگوارى، اى مهربان ‏ترین مهربانان 🌐http://forum.roq.ir/ https://eitaa.com/Yaranmontazer
هدایت شده از *تبلیغات گستر*
48.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد جلساتی با عنوان «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» داشته‌‌اند و طی آن به «تبیینِ پایه‌های تفکر اسلامی» بر مبنای «آیات قرآن» پرداخته‌اند. ایشان با اشاره به اهمیت این مباحث گفته‌اند: «این جلسات، پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی است.» ۱۳۸۱/۰۴/۰۴
┄═══✧❁﷽❁✧══┅─ ‎‌‌‌ ۝◁(2).. ۞ اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین. ❖‌ خدایا، مرا در این ماه به خشنودی ات نزدیک کن و از خشم و انتقامت برکنار دار و به قرائت آیاتت موفق کن، ای مهربان ترین مهربانان 🎍 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌🌐http://forum.roq.ir/ https://eitaa.com/Yaranmontazer