eitaa logo
🕌یߊ‌ܝ‌ߊ‌ܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ‌🦋
167 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3هزار ویدیو
49 فایل
《بسم الله الرحمن الرحيم》 اندیشکده مهدویت عصراصل ظهور فرهنگی/اجتماعی/مذهبی/سخنرانی احادیث امام معصومین/ثقلین_نهج📚 تمام نشرمحتوافقط برای امام زمان است مسئول کانال یاران منتظر مهندس محمدرضانادمی اردستانی عضونهادولی امرمسلمین @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">جمیل:1Yaranmontazer@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲❗️❗️ارزش ولایت اهل بیت باید خود را با ولایت اهل بیت سنجید معاویه و شیطان هم نماز میخواندند علم ۲۷ حرف است فقط دو حرف ان آمده!۲۵ حرف دیگه ان در زمان امام زمان عج خواهد آمد اللهم عجل لولیک الفرج @Yaranmontzar    شیعـہ اهل بیت
📌 کلام آخر 🔹 در انتهای این بحث، ذکر این نکته لازم است که هدف امام علی از بیان پيشگويى‌ها و خبرهای آینده، دو مطلب بوده است: 1⃣ امام به خاطر محبّت به مردم، سعی دارند آنان را برای آینده آماده کنند، تا تلفات و خسارت‌های اين فتنه‌ها به حداقل برسد، مانند شخص آگاهى که مردم را از آمدن سيل يا زلزله با خبر می‌کند، و مردم با داشتن آگاهی از اتفاقات مى‌توانند خطرات آن را کم کنند. 2⃣ امام می‌خواهد به مردم بفهماند کوتاهى و سستی در جهاد، اختلاف‌هاى گوناگون، ارتکاب گناهان عظيم و... چنين حوادثى را در پيش دارد. شايد مردم بيدار شده، توبه کنند و به راه خدا بازگردند. 🔅 به امید آن که ما نیز بتوانیم با بهره‌گیری از معارف اهل‌بیت در مسیر سربازی امام مهدی قرار بگیریم و به صورت کامل برای همراهی ایشان خود را آماده نماییم. ۴۰ ✅ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران) @Yaranmontzar
🔲✨ امام زمان علیه السلام 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 فإِذَا كَانَ ذَلِكَ، ضَرَبَ يَعْسُوبُ الدِّينِ بِذَنَبِهِ، فَيَجْتَمِعُونَ إِلَيْهِ كَمَا يَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِيفِ. 🔹 در آن هنگام پيشواى دين در جايگاه خود مستقر مى شود، پس همچنان كه ابر پاييزى به هم بپيوندند اهل ايمان گرد او اجتماع كنند. 📚 حکمت 1-260 نهج البلاغه به اهل بيت و پذیرش ولايت آنها و دوست داشتن پيامبر و خاندانش يكي از اصول اسلام است كه قرآن و سنت بر آن تأكيد دارند. قرآن كريم در اين باره مي‌فرمايد: (قُلْ إِنْ كانَ آباؤُكُمْ وَ أَبْناؤُكُمْ وَ إِخْوانُكُمْ وَ أَزْواجُكُمْ وَ عَشيرَتُكُمْ وَ أَمْوالٌ اقْتَرَفْتُمُوها وَ تِجارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسادَها وَ مَساكِنُ تَرْضَوْنَها أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهاد في سَبيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتّي يَأْتِيَ اللهُ بِأَمْرِهِ وَ اللهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقينَ) (توبه: ۲۴): بگو اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و بستگان شما و اموالي كه بدست آورده ايد و تجارتي كه از كساد آن بيم داريد و مسكن‌هاي مورد پسند شما، در نظرتان از خداوند و پيامبرش و جهاد در راهش محبوب تر است، در انتظار اين باشيد كه خداوند عذابش را بر شما نازل كند، و خداوند جمعيت نافرمانبردار را هدايت نمي كند. و در آيه ديگر مي‌فرمايد: (الَّذينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ) (اعراف: ۱۵۷): كساني كه به او ايمان آورده اند و او را تكريم كرده و كمك نموده اند و از نوري كه بر وي فرود آمده پيروي كرده اند، رستگارانند. خدا در اين آيه براي رستگاران چهار ويژگي مي‌شمارد: ۱ ايمان به پيامبر: (آمَنُوابه). ۲ تعزيز و تكريم او: (عَزَّروهُ). ۳ ياري كردن او: (نَصَرُوهُ). ۴ پيروي از نوري (قرآن) كه نازل شده است (وَاتَّبَعُوا النُّورَ الّذي أُنْزلَ مَعَهُ) با توجه به اينكه ياري كردن پيامبر در ويژگي سوم آمده است، قطعاً مراد از (عَزَّروهُ) در ويژگي دوم همان تكريم و تعظيم پيامبر است، و مسلماً، تكريم پيامبر مخصوص دوران حيات او نيست، همچنانكه ايمان به وي كه در آيه وارد شده، چنين محدوديتي ندارد. درباره محبت به خاندان رسالت كافي است كه قرآن آن را به صورت پاداش رسالت ذكر كرده و مي‌فرمايد: (قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبي) (شوري: ۲۳): بگو من براي اداي رسالت خداا از شما پاداشي نمي طلبم، جز محبت ورزيدن به بستگان و نزديكانم. و تكريم نسبت به پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله وسلم) نه تنها در قرآن آمده، بلكه در احاديث اسلامي نيز بر آن تأكيد شده است، كه دو نمونه آن را يادآور مي‌شويم: ۱ رسول اكرم (صلي الله عليه وآله وسلم) فرمود: «لا يُؤمِنُ أَحدُكُمْ حَتّي أَكُونَ عنده أَحبَّ مِنْ وُلْدِهِ وَالنّاسِ أَجْمَعين». [۱]: هرگز يك نفر از شما مؤمن واقعي نخواهد بود، مگر اينكه من براي او از فرزندانش و همه مردم محبوبتر باشم. ۲ در حديث ديگر مي‌فرمايد: ثَلاث من كُنّ فيه ذاقَ طعمَ الايمان: من كان لا شيء أحبُّ إليه من اللهِ وَ رَسُولِهِ، وَ مَنْ كان لَئِنْ يُحرق بالنّار أحبَّ اليه مِنْ أَنْ يرتدّ عن دينه، و مَنْ كانَ يُحبُّ للهِ وَ يبغضُ لله» [۲]: سه چيز است كه هركس داراي آن باشد، مزه ايمان را چشيده است: ۱ آن كس كه چيزي براي او از خدا و رسولش محبوب تر نباشد. ۲ آن كس كه سوخته شدن در آتش براي او محبوبتر از خروج از دين باشد. ۳ آن كس كه دوستي و دشمني او براي خدا باشد. محبت خاندان پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) نيز در احاديث اسلامي مورد تأكيد واقع شده است كه برخي را يادآور مي‌شويم: ۱ پيامبر گرامي (صلي الله عليه وآله وسلم) فرمود: «لايؤمن عبد حتّي أكون أحبَّ إليه مُنْ نفسِه و تكونَ عترتي أحبَّ إليه من عترته، و يكون أهلي أحبَّ إليه من أهله» [۱]: مؤمن به شمار نمي آيد بنده اي مگر اينكه مرا بيش از خود دوست بدارد، و فرزندان مرا بيش از فرزندانش، و خاندان مرا فزون از خاندان خود، دوست بدارد. ۲ در حديث ديگر درباره عترت خود مي‌فرمايد: «مَنْ أحبّهم أحبّه الله و من أبغضهم أبغضه الله» [۲]: هركس آنها را دوست بدارد، خدا را دوست داشته و هركس آنها را دشمن بدارد، خدا را دشمن داشته است. 📚منابع: [۱]: كنزالعمال: ج ۱، ص ۷۰ و ۷۲ و جامع الاصول: ج۱، ص ۲۳۸. [۲]: كنزالعمال: ج ۱، ص ۷۰ و ۷۲ و جامع الاصول: ج۱، ص ۲۳۸. [۱]: مناقب الامام اميرالمؤمنين تأليف حافظ محمد بن سليمان كوفي ج ۲ ح ۶۱۹ و ۷۰۰ و بحار الانوار ج ۱۷ ص ۱۳، علل الشرايع باب ۱۱۷ ح ۳. [۲]: كنزالعمال: ج ۱، ص ۷۰ و ۷۲ و جامع الاصول: ج۱، ص ۲۳۸. اللهم عجل لولیک الفرج 🔸http://eitaa.com @Yaranmontzar شیعـہ اهل بیت
🔴حتما این متن رو به عنوان یکی از هزاران متن و کلیپ و مطالب تبلیغاتی تیم تبلیغات چی دولت خوندید👇 ❌«این یارانه موقته دوماهست تا طرح اصلی زیر ساختش آماده بشه حالا طرح یارانه جدید چیه؟ تو طرح جدید قیمت بالا میره میرسه به بازار آزاد چرا؟ چون انگیزه ای برای قاچاق نمیمونه ولی همینجا تموم نمیشه هدفش اینه به طور مثال مرغی که کیلویی 150 تومن میشه رو شما به عنوان یک با به هر فروشگاهی که خواستید مراجعه کنین و تا 8 الی 10 کیلو مرغ کیلویی 150 تومنی رو با کشیدن یه کارت کیلویی 30 تومن خریداری کنید فروشنده این رسید کوپن‌هایی که بصورت الکترونیکی هست و آنلاین ثبت شده رو به بانک مراجعه میکنه و به اندازه فروشی که داشته مابه التفاوتش (همون 120 تومن ها) رو از دولت نقدا دریافت میکنه با این مدل پرداخت قاچاق صفر میشه و یارانه عادلانه توزیع میشه تا الان چجوری بود؟ دولت از بالا به تولید کننده ها پول میداد که مرغ 150 تومنی رو 30 تو بازار بفروشن بدیش چیه؟ یه نفر ک وضع مالیش خوبه میره فروشگاه 100 کیلو مرغ میخره کیلویی 30 یعنی 100 تا 120 هزارتومن یارانه میگیره 10 میلیون و 200 هزارتومن یکی که وسعش 2 کیلو مرغه چقد یارانه بش میرسه؟ 2 تا 120 هزار تومن مجموع 240 هزارتومن قاچاقچی محترم هم لطف میکرد این یارانه رو بین کشورای منطقه توزیع میکرد پول تپل هم به جیب میزد الان تو باید نگران باشی یا قشر مرفه؟ مشخصه قشر مرفه؟ سرمایه دار تو این شرایط چیکار میکنه؟ پول خرج میکنه شایعه راه میندازه جلوی طرحو بگیره»❌ 😏😏😏😏😏😏😏😏😏😏 البته متن طولانیست و کاملش تو گروه ها و کانال ها هست حالا جواب های فنی و تخصصی این متن بماند‼️ فقط جواب همین یک سئوال مردم رو اگه میتونید بدید⁉️👇 🔴اگه کسی نخواد مرغ های آشغال هورمونی سرطانزای شما رو بخوره کیو باید ببینه⁉️ باید تو بازار سیاه دنبال مشتری برای کالابرگ احمقانه اش بگرده⁉️ یا باید به جرم اینکه دوست داره غذای سالم بخوره و از طیبات استفاده کنه یارانه اش سوخت بشه و بره تو حلقوم دولت⁉️ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 در ضمن بنده و امثال بنده اتفاقا سرمایه دار نیستیم که انتقاد میکنیم و نگرانیم؛ تهمت نزن😏 اگه سرمایه دار بودیم انتقاد اصلی مون کالابرگی شدن یارانه ها و اختصاصش به چند کالای ضدسلامت مثل روغن های تراریخته نبود؛ بلکه راحت میرفتیم روغن خوب و گوشت خوب میخریدیم😏 انتقادمون به دیجیتالی شدن اطلاعات اقتصادی مردم و جاسوسی و اخلال دشمنان در حساس ترین مسائل و یا مشروط شدن اونا به واکسن بردگی صهیونیزم جهانی نبود⁉️ با این متن های سراسر دروغ و تهمت نمیتونید خیانت شبکه مویرگی نفوذ در دولت جدید رو لاپوشانی کنید‼️👍👊 قابل توجه : مزدوران صهیونیست حق ندارند پس از تکمیل این زیرساخت های اقتصادی مایحتاج ضروری مردم و حق و حقوقشان را مشروط به تزریق واکسن بردگی کنند😊 هیچ سویه دروغین جدیدی قابل پذیرش مردم نیست😝 مردمی که با دادن عزیزانشان و عوارض واکسن بیدار شده اند ، هرگز بازگشت کرونا و قرمز کردن مجدد و اجبار واکسن به شیوه های جدید و قرنطینه های سختگیرانه و ضدانسانی شبیه چین را برنمیتابند💪✌️👍 خوابشو ببینند که ایران رو شبیه چین کنند‼️🤣😏
💠 چون تو را درود گفتند در پاسخ درودی بهتر گوی، وچون دستی از سر احسان به سوی تو دراز شد، به احسانی بیشتر پاداش ده، وفضیلت از آن کسی است که آغاز کرده است. 📚 ۶۲ ۶۲ ❣ علی علیه‌السلام فرمودند: ✨ چون تو را درود گفتند، در پاسخ، درودى بهتر گوى و چون دستى از سر احسان به سوى تو دراز شد، به احسانى بيشتر، پاداشش ده و فضيلت از آن كسى است كه آغاز كرده است. ✍ اخلاق اسلامى مى‌گوید هیچ کار خوبى را نباید بدون پاداش گذاشت؛ خواه سخن احترام آمیزى باشد یا اقدام عملى، بلکه بهتر آن است که پاداش برترى داشته باشد. این کار سبب مى‌شود پیوند محبت و دوستى در میان افراد جامعه روز به روز بیشتر شود و روح حق جویى و حق طلبى و حق شناسى تقویت گردد و زندگى در چنین جامعه اى بسیار توأم با آرامش خواهد بود. 🔹 اینکه امام در ذیل این کلام حکمت آمیز مى‌فرماید: برترى و فضیلت از آنِ کسى است که ابتدا کرده به سبب این است که شخص دوم هرکارى کند جنبه پاداش عمل دارد در حالى که شخص اول بدون این که خدمتى به او بشود اقدام به نیکى کرده و مطلقاً جنبه پاداش نداشته است، بنابراین شخص اول بر دومى برترى دارد. 🔹 اضافه بر این، کسى که ابتدا به سلام و تحیت یا کار نیک مى‌کند یک فضیلت اخلاقى دیگرى را نیز براى خود آشکار ساخته و آن مسأله تواضع در برابر برادر دینى است در حالى که پاسخ گوینده تواضع خاصى ندارد جزء این که حق شناسى مى‌کند. 🔸http://eitaa.com @Yaranmontzar
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🗓 امروز #یک‌شنبه 🌞 ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ه ش 🌙 ۱۳ شوال ۱۴۴۳ ه ق 🌲 ۱۵ می (مه) ۲۰۲۲ میلادی 📿 #ذکر_روز: "یَا ذاالجلالِ و الاکرامِ" "ای صاحب جلال و بزرگواری" 🔺 #زیارت_روز_یڪشنبه🔺 🌹امروز متعلق است به: 💎 حضرت علی علیه السلام 💎 حضرت زهرا سلام الله عليها 🌺 #اذکار_روز_یکشنبه 🌺 - یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه) - ایاک نعبد و ایاک نستعین (1000 مرتبه) - یا فتاح (489 مرتبه) برای فتح و نصرت @Yaranmontzar #اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌾
چله‌ قرائت به نیت رفع موانع و تعجیل در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ❇️ امام صادق علیه السلام فرمودند: «هر کسی این دعا را در چهل صبح بخواند، از انصار قائم ما می‌شود و اگر پیش از ظهور وفات کرده باشد، خدا او را از قبر خارج می‌کند (و جزو رجعت‌کنندگان قرار می‌دهد)» 📚 ابن مشهدی، المزار، صفحه ۶۶۳ 📆 روزانه @Yaranmontzar
علیه‌السلام فرمودند: 🍃 شادی مؤمن به خاطر فرمان‌برداری از پروردگارش است و اندوه مؤمن به خاطر گناهش! 📖 غرر الحکم، ج۴، ص۱۳۶ @Yaranmontzar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌾
💠از مکه خارج شو که دیگر یاوری نداری!! 🔻 #ابن_ابی_الحدید معتزلی عالم مشهور مخالفین نقل می‌کند: 🔹در حدیثی #مشهور آمده است که جبرئیل شبی که ابوطالب از دنیا رفت به رسول خدا صلی الله علیه و آله گفت: از این شهر خارج شو که یاورت درگذشت.! 📚شرح نهج البلاغة،ج۱۴، ص۷۰ 🔖 #نکته: مخالفین ممکن است بگویند ابن ابی الحدید شیعه بوده، در پاسخ می‌گویم؛ شواهد موجود در کتاب خلاف ادعای مخالفین را ثابت می‌کند که اتفاقا در همین مسأله ( ایمان ابوطالب) هم خلاف عقیده شیعه را می‌گوید: من در امر ايمان ابوطالب از توقف کنندگان هستم.! ( يعني عقيده به ايمان او ندارم و نظري نمي‌د‌هم ) و می‌دانیم که در احادیث اهل بیت نقل شده که آن حضرات فرموده‌اند: شيعه ما نيست، هر كه به اسلام ابوطالب قائل نباشد. #قاعده_الزام #کتب_مخالفین #ابوطالب علیه السلام #اثبات_ایمان_ابوطالب_از_کتب_عامه @Yaranmontzar
ما نديديم که پيغمبر اکرم صلی الله علیه و اله براي کسي گريه کند، آن چنانکه براي حمزه گريه مي‌کرد.وقتي نبي مکرم با جنازه حضرت حمزه علیه السلام مواجه شد:او را طرف قبله قرار داد و رو به روي جنازه، با سوز و آناله کرد، نبي گرامي صلی الله علیه و اله ز شدت گريه و مصيبت افتاد و غش کرد و مي‌فرمود: ای عموي رسول خدا صلی الله علیه و اله و شيررسول خدا صلی الله علیه و اله ، يا حمزه. ای انجام دهنده کارهای خیر ، ای برطرف کننده غم ها ،ای کسی که فدایی رسول خدا صلی الله علیه و اله بودی... شرح مسند أبي حنيفة، ج1، ص526 @Yaranmontzar
☘️شهادت مجاهدان فداکار بویژه شهادت دردناک حضرت حمزه علیه السلام برای مسلمانان و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بسیار گران بود و به طوری که زمانی که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم پس از بازگشت به مدینه از کنار خانه انصار می گذشتند، صدای نوحه و گریه زنان انصار را که بر شهدای خود می گریستند را شنیدند، چشمان مبارکشان پر از اشک شد، آنگاه فرمودند: «… ولی عمویم حمزه گریه کننده ندارد». «فسمع بکاء النوائح علی قتلاهم فذرفت عینا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ثم قال: لکن حمزه لا بواکی له» 📚سیره الحلبیه، ج۲، ص ۲۶۰ «حوادث جنگ اُحد، شهادت حمزه علیه السلام»؛ احمد بن حنبل، ج۲، ص ۴۰؛ المستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری، کتاب الجنائز، ج۱، ص ۳۸۱. در کتابهای حدیثی شیعه نیز این روایت آمده است، برای اطلاع بیشتر ر.ک: وسائل الشیعه، ج۲، ص ۹۲۴، باب استحباب البکاء لموت المیت. 🔸ابن مسعود می گوید: «ما راینا رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم باکیاً اشد من بکائه علی حمزه وضعه فی القبله ثم وقف علی جنازته و انتحب حتی نشق یقول: یا عم رسول الله! و اسدالله! و اسد رسول الله! یا حمزه! یا فاعل الخیرات، یا حمزه! یا کاشف الکربات، یا ذاب، یا مانع عن وجه رسول الله» «رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در شهادت حضرت حمزه علیه السلام به شدت گریست به گونه ای که مانند آن را از آن حضرت ندیده بودیم. جنازه او را به قله نهاد، آنگاه ایستاد و با صدای بلند گریه سرداد تا این که بیهوش شد و پس از آن فرمود: ای عموی رسول خدا! ای شیر خدا و شیر رسول خدا! ای حمزه! ای بجا آورنده کارهای خوب! ای حمزه! ای برطرف کننده سختیها از پیامبر، ای کسی که دشمن را از برابر رسول خدا دور کردی و وجود او را نگهداری نمودی» 📕سیره الحلبیه، ج۲، ص ۶۰ «حوادث جنگ اُحُد» @Yaranmontzar
🔴بلا در لباس نعمت و نعمت در شكل بلا 🌎 أَيُّهَا النَّاسُ لِيَرَكُمُ اللَّهُ مِنَ النِّعْمَةِ وَجِلِينَ كَمَا يَرَاكُمْ مِنَ النِّقْمَةِ فَرِقِينَ 💥 ای مردم، باید خدا شما را به هنگام نعمت همانند هنگامه كیفر، ترسان بنگرد. 📚 🔸http://eitaa.com @Yaranmontzar
بز کوهی در جنگ احد طبری در تفسیر خود می نویسد: حَدَّثَنَا أَبُو هِشَامٍ الرِّفَاعِيُّ، قَالَ: ثنا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ، قَالَ: ثنا عَاصِمُ بْنُ كُلَيْبٍ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ: خَطَبَ عُمَرُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ، فَقَرَأَ آلَ عِمْرَانَ، وَكَانَ يُعْجِبُهُ إِذَا خَطَبَ أَنْ يَقْرَأْهَا، فَلَمَّا انْتَهَى إِلَى قَوْلِهِ: {إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْا مِنْكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ} [آل عمران: 155] قَالَ: " لَمَّا كَانَ يَوْمُ أُحُدٍ هَزَمْنَاهُمْ، فَفَرَرْتُ حَتَّى صَعِدْتُ الْجَبَلَ، فَلَقَدْ رَأَيْتُنِي أَنْزُو كَأَنَّنِي أَرْوَى عمر در روز جمعه هنگام خطبه خواندن، سوره آل عمران را مى‌خواند تا رسيد به اين آيه: «آنان كه روز برخورد دو لشكر به شما پشت كرده و گريختند» سپس گفت: روز اُحُد پس از آن كه شكست خورديم، من فرار كردم و از كوه بالا مى‌رفتم به طورى كه احساس كردم كه همانند بز كوهى پرش و خيزش دارم و به شدت تشنه شده بودم 📚الطبري، محمد بن جرير، جامع البيان عن تأويل آي القرآن، جلد 7، صفحه 327،الكتاب: جامع البيان في تأويل القرآن، المؤلف: محمد بن جرير بن يزيد بن كثير بن غالب الآملي، أبو جعفر الطبري (المتوفى: 310 هـجری)،المحقق: أحمد محمد شاكر،الناشر: مؤسسة الرسالة،الطبعة: الأولى، 1420 هـجری - 2000 میلادی. السيوطي، الحافظ جلال الدين، جامع الاحاديث (الجامع الصغير وزوائده والجامع الكبير)، جلد 14، صفحه 529. الأندلسی، أبو محمد عبد الحق بن غالب بن عطیة، المحرر الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز، جلد 1، صفحه 529، تحقیق: عبد السلام عبد الشافی محمد، ناشر: دار الکتب العلمیة - لبنان، الطبعة: الاولى، 1413 هـجری - 1993 میلادی) @Yaranmontzar
#امام_حسین_علیه_السلام 🔰 عظمت مصیبت امام حسین (ع) در کلام ملا آقا دربندی 📌مرحوم ملا آقا دربندی رضوان الله علیه (مقتل نگار مشهور _متوفای 1285 یا 1286 هجری قمری) در عظمت مصیبت حضرت سیدالشهداء صلوات الله علیه چنین می نویسد: یقین و اعتقادم بر این است که اگر گریه، بی تابی، و بکاء حضرت زهرا سلام الله علیها و همراهان آن مظلومه یعنی هزار نبی، هزار صدیق، هزار شهید، و هزار هزار ملک با آن حالتی که در اخبار (روایات) پیش گفته شد نبود، هر آینه می گفتم که گریه و بکایی که لایق حضرت سیدالشهداء علیه السلام باشد بعمل نیامده است و نخواهد آمد، هر چند اگر بر آن مظلوم عطشان همه اهل دنیا از اول خلقت تا قیامت گریه کنند 📚سعادات ناصریه (مقتل دربندی).ص319.ط انتشارات آرام دل ✅ فرازی از زیارت صحیحه عاشورا: یا اَباعَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَ عَلى جَمیعِ اَهْل ِالاِسْلامِ، و َجَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّمواتِ عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ اى ابا عبداللّه! براستى بزرگ شد سوگوارى تو، و گران و عظیم گشت مصیبت تو بر ما و بر همه اهل اسلام، و گران و عظیم گشت مصیبت تو در آسمانها، بر همه اهل آسمانها @Yaranmontzar
🏷 روزی و برنامه ریزی! 🔅 (ص) : 🔸«هر كس براى گذرانِ زندگانى خويش، به درستى برنامه ريزى كند، خداى ـ تبارك و تعالى ـ روزى اش مى بخشد». 🔹«مَن أحسَنَ تَدبيرَ مَعيشَتِهِ رَزَقَهُ اللّهُ تَبارَكَ وتَعالى». 📚 اسد الغابة : ج ٥ ص ٣٣٦ ح ٥٢٩٤ •❀• ذکر امروز : یا ذَا الجَلال و الاِکرام (۱۰۰ مرتبه) @Yaranmontzar
📚 📖امام علی علیه السلام سخاوت آن است که تو آغاز کنی،زیرا آنچه با در خواست داده می شود یا از روی شرم و یا از بیم شنیدن سخن ناپسند است. 🔶 http://eitaa.com @Yaranmontzar
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار نورانى چهرۀ واقعى دنيا را به همگان نشان داده و از بى‌وفايى و ناپايدارى و مشكلات گوناگون آن سخن مى‌گويد؛ سخنى كه از جان مولا برخاسته و بر جان مى‌نشيند. حضرت در آن به شش نكتۀ مهم اشاره كرده است: نخست مى‌فرمايد: «انسان در اين دنيا هدفى است كه تيرهاى مرگ همواره به سوى او نشانه‌گيرى مى‌كند و ثروتى است كه مصائب، در غارت آن شتاب دارند و بر يكديگر سبقت مى‌گيرند»؛ (إِنَّمَا الْمَرْءُ‌ فِي الدُّنْيَا غَرَضٌ‌ تَنْتَضِلُ‌ فِيهِ‌ الْمَنَايَا، وَ نَهْبٌ‌ تُبَادِرُهُ‌ الْمَصَائِبُ‌) . «غرض» به معناى هدفى است كه به آن تير مى‌اندازند و «تَنْتَضِلُ‌» از ريشۀ «نضل» (بر وزن عزل) به معناى غلبه در مبارزه و «منايا» جمع «منية» به معناى مرگ است. جالب اينكه در اين عبارت انسان به دو چيز تشبيه شده؛ يكى هدفى كه تيراندازان آن را نشانه مى‌گيرند و ديگر سرمايه‌اى كه غارتگران آن را چپاول مى‌كنند. انسان آن هدف است و عوامل مرگ‌زا تيرهايى كه به سوى او پرتاب مى‌شوند. شرح 🔸http://eitaa.com @Yaranmontzar
⭕️تک ماکارون ۳۸۰ میلیارد تومان جریمه شد! 🔸احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹شرکت تک ماکارون رقمی معادل ۳۸۰ میلیارد تومان محکوم و مجبور به عرضه کالاهای در اختیار خود به بازار شده است. 🔹اکنون مشکلی از لحاظ ورود ماموران به انبارها وجود ندارد. 🔹به لحاظ قانونی کارخانه‌ها نمی‌توانند از حضور ماموران تعزیرات ممانعت به عمل آورند. @Yaranmontzar
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار كوتاه و حكيمانه به آثار زيانبار فقر و ته دسته اشاره كرده مى‌فرمايد: «فقر مرگ بزرگ‌تر است»؛ (الْفَقْرُ الْمَوْتُ‌ الْأَكْبَرُ) . در مورد نكوهش فقر در همين كلمات قصار تعبيرات متعددى ديده مى‌شود؛ از جمله در حكمت 3 آمده بود: «وَ الْفَقْرُ يُخْرِسُ‌ الْفَطِينَ‌ عَنْ‌ حُجَّتِهِ‌ ؛ فقر، انسان هوشمند را از بيان دليل و حجت خود گنگ مى‌سازد». و در حكمت 56 آمده بود: «وَالْفَقْرُ فِى الْوَطَنِ‌ غُرْبَةٌ‌ ؛ فقير حتى در وطنش غريب است». و در حكمت 319 مى‌خوانيم: «فَإنَّ‌ الْفَقْرَ مَنْقَصَةٌ‌ لِلدّينِ‌! مَدْهَشَةٌ‌ لِلْعَقْلِ‌، دَاعِيَةٌ‌ لِلْمَقْتِ‌ ؛ فقر سبب نقصان دين و مشوش شدن عقل و جلب كينه مى‌گردد». و در حكمت 372 آمده است: «إذا بَخِلَ‌ الْغَنِىُّ‌ بِمَعْرُوفِهِ‌ باعَ‌ الْفَقيرُ آخِرَتَهُ‌ بِدُنْياهُ‌ ؛ هرگاه اغنيا از كمك به ديگران بخل بورزند فقرا آخرت خود را به دنيايشان مى‌فروشند». 🔶 http://eitaa.com @Yaranmontzar
💠🔹امام عليه السلام در اين كلام نورانى مقايسه‌اى ميان هوشمندان مطيع و عاجزان بدكار كرده و مى‌فرمايد: «خداوند سبحان طاعت خود را غنيمت زيركان قرار داده هنگامى كه افراد ناتوان (و هوس‌باز) كوتاهى مى‌كنند»؛ (إِنَّ‌ اللّٰهَ‌ سُبْحَانَهُ‌ جَعَلَ‌ الطَّاعَةَ‌ غَنِيمَةَ‌ الْأَكْيَاسِ‌ عِنْدَ تَفْرِيطِ الْعَجَزَةِ‌) . با اين‌كه در غالب نسخه‌هاى نهج‌البلاغه «عِنْدَ تَفْريطِ الْعَجَزَةِ‌» ذكر شده، در نسخۀ كتاب صفين و همچنين در كتاب روض الاخيار به جاى «الْعَجَزَةِ‌»، «الْفَجَرَةِ‌» آمده و مناسب‌تر نيز همين تعبير است، زيرا امام عليه السلام، مطيعان را با فاجران مقايسه مى‌فرمايد گويى جهان را صحنۀ جنگى به حساب مى‌آورد كه هوشمندان به مبارزه با لشكر شيطان و هواى نفس مى‌پردازند و بر آن‌ها پيروز مى‌شوند و غنيمتى كه در اين جنگ سرنوشت‌ساز نصيب آن‌ها مى‌شود اطاعت فرمان پروردگار است؛ ولى ناتوان‌ها و فاجران كوتاهى مى‌كنند و در اين ميدان در برابر شيطان و هواى نفس شكست مى‌خورند و همه چيز را از دست مى‌دهند. 🔶 http://eitaa.com @Yaranmontzar