#تلنگرهای_قرآنی
#تلنگر
خوشحال ترین
مسافران قطار
مبدا: ایستگاه دل کندن
از دنیا
مقصد: ایستگاه رسیدن
به خدا
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ﴿۱۵۶﴾
[همان] كسانى كه چون مصيبتى به آنان برسد مى گويند ما از آن خدا هستيم و به سوى او باز مى گرديم (۱۵۶)
آیه ۱۵۶ سوره بقره
#تلنگرهای_قرآنی
تلنگرهای قرآنی
https://eitaa.com/joinchat/3846308108Cae46e8e2a0
💐💐💐💐🍁🍁💐💐💐💐💐💐🍁🍁💐💐💐💐
41.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد#انصاریان
#گذر_عمر
👈 گریه آیت الله العظمی بروجردی(ره) بر عمر رفته!
👈 آیا بهره ای از عمر رفته گرفتیم یا نه؟!
#امام_زمان
#زندگی_بعد_از_مرگ ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🌸🕋👉با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند.
تالار مشارکت جمعی کاربران
https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b
ارتباط با ادمین
@valayat
لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99👈🕋🌸
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🌸💐🌸
Mohammad Hossein Shafiee - Ame Joon Bia Fasle Reyhone (128).mp3
9.12M
عمه جون بیا فصل ریحونه
بابا اومده کنج ویرون
#امام_زمانم
#فوق_العاده
🎙#محمدحسین_شفیعی
صلےاللهعلیڪیااباعبدللھ
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلفــَرَج
بحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها
#امام_زمان
#محبان_حضرت_رقیه ↙️↙️↙️
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🌸🕋👉محبان حضرت رقیه سلام الله علیها
https://eitaa.com/joinchat/2129920336C4dec059f74👈🕋🌸
─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🌸💐🌸
28.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه مدینه یه بقیعه
یه امامی که حرم نداره
امام جعفرصادق علیه السلام
https://eitaa.com/joinchat/3811115328Ca79694190f
💥تلنگر💥
#تلنگرهای_قرآنی
#تلنگر
دوست خوبم ❗️
🔴قبر تنگ و تاریک
خانه همیشگی توست...
🔴مخصوص خودت،فقط برای تو...
پنجره ندارد، درش هم با ورود تو تا
قیامت بسته می شود...
🔴اجازه نداری غیر از چند متر پارچه
چیز دیگری با خودت ،آنجا ببری...
🔴وقتی آنجا نقل مکان کنی
کسی به دیدنت نمی آید...
🔴کسی برایت ایمیل نمی فرستد
گروه های اجتماعی از لیستشان حذفت می کنند...
🔴مطالبت لایک نمی خورد...
🔴تنهایک چیز به دردت می خورد...
✅نمازهایت....
✅صدقاتت....
✅ و اعمال نیکت....
👈حال با خودت فکر کن برای رفتن آماده هـســـتی?!😔😭
«کُلُّ نَفسٍ ذائِقَةُ المَوت»
همه طعم مرگ را خواهند چشید
(عنکبوت، ۵۷.)
♠️➿▼🌼🌸🦋🌸🌼▼➿♠️
#تلنگرهای_قرآنی
تلنگرهای قرآنی
https://eitaa.com/joinchat/3846308108Cae46e8e2a0
♠️➿▼🌼🌸🦋🌸🌼▼➿♠️
💠 #تلنگر
#تلنگرهای_قرآنی
◀️ خدایا، حواست بهم باشه
🔹خلبانها یه کُدی دارن به اسم «کد ۷۶۰۰». مال وقتیه که دیگه نمیشه چیزی گفت.
🔸معنیاش اینه:
برج مراقبت من نمیتونم حرف بزنم اما تو حواست بهم باشه و راهنماییام کن!
🔹تو وقتی که بغض داری و نمیتونی حرف بزنی،
به خدا بگو:
«خدایا کد ۷۶۰۰»
🔸یعنی بغض نمیذاره حرف بزنم و دارم تو این حجم غم، عمیقا غرق میشم، اما...
🔹تو حواست بهم باشه.
لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید»؛[1]
ما انسان را آفریدیم و وسوسههاى نفس او را میدانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم.
سوره ق آیه ۱۶
#تلنگرهای_قرآنی
تلنگرهای قرآنی
https://eitaa.com/joinchat/3846308108Cae46e8e2a0
آمادگی برای مرگ
امام سجاد (علیه السّلام) فرمودند:
اِنَّما الإستِعدادَ لِلمَوتِ تَجَنُّبُ الحَرامِ وَ بَذلُ النَّدی فِی الخَیرِ؛
آمادگی برای مرگ، به آن است که از حرام بپرهیزی و دارایی خود را در راه خیر صرف کنی.
بحارالانوار، ج۴۶، ص ۶۶
شرح حدیث:
آینده ی قطعی و پیش روی همه «مرگ» است.
به تعبیر قرآن همه آن را خواهند چشید:«کُلُّ نَفسٍ ذائِقَةُ المَوت»
(عنکبوت، ۵۷.)
و خواه ناخواه، دیر یا زود با آن مواجه خواهند شد. چشم به روی این حقیقت بستن و خود را به بی خیالی زدن، چیزی را عوض نمی کند.
گرگ اجل، یکایک از این گلّه می برد
این گلّه را ببین که چه آسوده می چَرَد
پس باید آماده بود با کوله باری از اعمال صالح، عمر را به پایان رساند و از دالان مرگ عبور کرد و به سرای آخرت پای گذاشت.
آمادگی به چیست و چه کسی آماده است؟
در این حدیث، دو نشانه برای افراد آماده ی مرگ ذکر شده است:
یکی پرهیز از حرام، دیگری انجام کار خیر.
سعدی گوید:
برگ عیشی به گور خویش فرست کس نیارد ز پس، تو پیش فرست
کسی که می داند نتیجه ی حرام خواری و گنهکاری، شرمساری است و عقوبت، باید از گناهان که جهنم آفرین هستند،
پرهیز کند و بار معصیت خویش را با توبه، سبک سازد تا گرفتاریهای اخروی او کمتر شود.
کسی که می داند بهشت، نتیجه ی صالحات و اعمال نیک و خداپسندی است که در این دنیا انجام می دهد،
تا می تواند از امکانات و داشته های خود خرج آخرت می کند و خانه ی آخرت را آباد می سازد.
وقتی با مرگ، همه چیز را می گذاریم و می رویم، پس چرا تا زنده ایم، کار خیر نکنیم؟
https://eitaa.com/joinchat/3784048960C2d509567b8
#تلنگرهای_قرآنی
تلنگرهای قرآنی
https://eitaa.com/joinchat/3846308108Cae46e8e2a0
▪▪◾◾⬛◾◾▪▪
◾انا لله و انا الیه راجعون ◾
۲۴/ اردیبهشت / ۱۴۰۲
▪▪◾◾⬛◾◾▪▪
دوستان امواتی که ان شاءالله امشب براشون نماز لیلة الدفن خونده بشه
۱- زینب بنت رسول
۲- حشمت الله ابن سبزخدارحشی
ازشماره ۱ تا شماره ۳۶ برای میت اول
ازشماره ۳۷ تا شماره ۷۲ برای میت دوم
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
ان شاءالله در این شب اول قبر آقا امیرالمومنین علی (علیه السلام) بربالین شان شرفیاب شوند و روحشان غرق در رحمت و نعمات پروردگار قرار گیرد
خداوند اموات شما نماز گزاران را مورد رحمت خودش قرار دهد و گامهایتان بر پل صراط محکم و استوار باشد ان شاءالله
▪▪◾◾⬛◾◾▪▪
طریقه خواندن نماز لیلةالدفن:
در رکعت اول پس از حمد یک مرتبه آیةالکرسی و در رکعت دوم پس از حمد 10 مرتبه سوره قدر (انا انزلنا) و آنگاه که نماز به پایان رسید میگوییم: اللهم صل علی محمد و آل محمد و بعث ثوابها الی قبر نام میت ابن نام پدر میت
▪▪◾◾⬛◾◾▪▪
🌷شادی روحشان فاتحه و صلوات🌷
نماز لیلة الدفن(اموات)
https://eitaa.com/joinchat/134480123C638da057e8
سلام علیکم
راسته که میگن جهنم موقتیه؟
یعنی منی که میرم جهنم برا همیشه اونجا نمیمونم بر اساس گناهام مجازات میشم و بعدش میرم بهشت!
پاسخ
با سلام و ادب
در جمع بندی منابع دینی می توان گفت تقریبا اکثریت انسان هایی که در جهنم به سر می برند، پس از تحمل عذابی موقت به بهشت می روند ،مثلا شخصی را در نظر بگیرید که ایمان آورده، ولی به خاطر ضعف ایمان، گناهان کبیره انجام داده،این فرد اگر توبه نکرده باشد ، با سختی جان دادن یا عذاب برزخ یا شفاعت یا تحمّل عذاب موقت جهنم پاک گردیده، به بهشت میرود ؛ درواقع عذاب برای او حکم تطهیر و درمان از پلیدی گناه را دارد .
اکثر انسان ها که آمیخته ای از خوبی ها وبدی ها را دارا هستند ،همین وضعیت را دارند ؛ زیرا مبنای برخورد خداوند با گنهکاران ، رحمت وبخشایش و گذشت است .آیات متعدد قرآن که از «غفور» و « رحیم» بودن خداوند نام برده ،می تواند اشاره به همین مطلب داشته باشد .
در قرآن کریم ، تصریح شده است: «إِنَّ اللَّهَ لاَ یغْفِرُ أَن یشْرَک بِهِ وَیغْفِرُ مَا دُونَ ذَ َلِک لِمَن یشَآءُ؛ (1) خداوند [هرگز] شرک را نمیبخشد! و کمتر از آن را برای هر کس بخواهد [و شایسته بداند] میبخشد!».
معلوم است که اهل شرک عده کم ومعدودی هستند ،پس در اکثر گنهکاران زمینه عفو و یخشایش الهی وجود دارد .
اما در موردخروج برخى از اهل جهنم از آن مکان و ورودشان در بهشت روایاتى وارد شده است از جمله:
- اَنس گوید: رسول خدا فرمود: مردمى از آتش خارج مىشوند، (2)
- ابى بصیر گوید: از امام باقر شنیدیم فرمود: مردمى از آتش خارج مىشوند ... و به بهشت وارد مىگردند، (3).
البته عده ای از جهنمیان هم هستند که به عذاب ابدی گرفتار بوده ،امکان نجات از دوزخ را ندارند .
بنا بر آیات و روایات، بعضى از گناهان مانند شرک و کفر و نفاق موجب عذاب ابدى است و این در صورتى است که صاحب آن بدون توبه واقعى بمیرد.
اما در مورد ابدی بودن عذاب برخی از افراد باید گفت ؛ مجازات ها اصولا از سه قسم خارج نیست :
1- مجازات قراردادی، همان کیفرها و مقرّرات جزیی است که در جوامع بشری قانون گذاران الهی یا غیر الهی وضع میکنند، مثل حدّ شرابخوار، دزد، قاتل و ... .
در این گونه مجازات همه گفتهاند باید بین جرم و کیفر تناسب وجود داشته باشد.
چنان که در اسلام چنین چیزی ملاحظه شده است. بین مجازات زناکاری که زن دارد و کسی که زن ندارد، تفاوت وجود دارد. بین کسی که بار اول دزدی کرده یا چیزی را خارج از صندوق و انبار در بسته دزدیده و کسی که دزد حرفهای است، یا با شکستن صندوق و انبار چیزی را دزدیده است، تفاوت وجود دارد و... .
2- مجازاتی که با عمل رابطه تکوینی یا علت و معلولی دارد، مثلاً بین خوردن سمّ و مسموم شدن رابطه تکوینی وجود دارد، چه شخص بداند و چه نداند، بچه باشد یا بزرگ، گناهکار باشد یا بی گناه،... فرقی نمیکند هر کسی بخورد، مسموم میشود. در این جا تناسب وجود ندارد و احدی هم اعتراض نمیکند که این چه ظلمی است در حق بچه یا بی گناه و....
3- مجازاتی که تجسم و عینیّت یافتن جرم و گناه است، در قرآن آمده است: آنانی که اموال یتیمان را از راه ظلم و غیر شرعی میخورند ، آتش در شکم خود وارد میکنند. (4)
یعنی مال یتیم به صورت آتش در میآید. سایر گناهان نيز چنین است.(5)
در این نوع از مجازات هم تناسب بین جرم و کیفر لازم نیست، چون در حقیقت کیفری از طرف خداوند وضع نشده است، بلکه عمل شخص تجسم پیدا میکند و به این شکل در میآید.
مولوی در مثنوی میگوید:
ای دریــده پوستیــن یوسـفــان گرگ بر خیزی از این خواب گران
گشتـه گرگان یک به یک خوهای تو مـیدرانند از غضب اعضــای تـو
ز انچـه میبافی، همـــه روزه بپـوش زانچه میکاری، همه سالـه بپــوش
گـرز خاری خستـهای ،خود کشته ای ور حـریر و قز دری ،خود رشته ای
چـون ز دستت زخم بر مظلوم رست آن درختی گشت و زآن زقوم رست
این سخن های چــو مار و کژدمت مـار و کـژدم میشود ،گیـرد دمت
بنا به شهادت بسیارى از آیات و روایات, پاداش ها و کیفرهاى روز رستاخیز نـتـیـجـه اجتناب ناپذیر اعمال و کردارهاى دنیوى ماست ، یعنی نتیجه و پیامد تکوینی عمل گناه و کیفر آن عذاب دردناک است . در قرآن کریم فرمود: «لاتجزون الّا ما کنتم تعملون؛ جز اعمال خود شما جزایی برای شما نیست». (6) پس نتایج - خواه و ناخواه - دامنگیر ما مى گردد . هـمـان طـور کـه اعـمـال بـشـر در جـهان لوازم اجتناب ناپذیر دارد و از آن جدا نـمـى گـردد .
فرد مبتلا به مواد مخدر , باید با رنج و درد و بیمارى دست به گریبان باشد. فرد میگسار که مدت ها با شراب و الکل سر و کارداشته , باید باقی مانده عمر را با بـدن رنـجـور و کـبـد و قـلب بیمار به سر برد .