eitaa logo
بصیرت
736 دنبال‌کننده
730 عکس
470 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بخاطر حسادت....... یکی از شاگردان امام صادق ( ع) از حضرت سؤال کردند : آیا خلفای راشدین ( ابوبکر و عمر) نمیدانستند که حق خلافت با علی است و غدیر خم را فراموش کرده بودند؟!!! امام صادق فرمودند : بله میدانستند که حق خلافت با علی است. شاگرد امام با تعجب میپرسد : پس چرا وقتی میدانستند خلافت را به علی واگذار نکردند؟!! امام صادق ( ع) یک کلمه جواب دادند: بخاطر حسادت ........ * غدیر را فراموش نکنیم* *غدیر فریاد ولایت پذیری در طول تاریخ است* 🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
☑ پرسش های تاریخی.👇👇 🔎چرا در فاصله كوتاه غدير تا رحلت پيامبر(ص) مردم حادثه غدير را از ياد بردند و آن حوادث بعد از رحلت پيامبر(ص) پيش آمد؟ 🔶 پاسخ/ قسمت اول 👇👇 اگر ماجراي غدير خم از نظر تاريخي واقعيت دارد، چرا پس از ماجراي سقيفه شركت كنندگان در آن محفل و نيز مردم مدينه سخني كه نشانه يادآوري اين ماجرا باشد، بر زبان نياوردند؟  به نظر ميرسد اين پرسش يكي از چالشهاي جدّي فرا روي شيعه است؛ زيرا شيعه:  الف) با بهرهگيري از منابع معتبر خود و اهل سنت به اثبات اصل ماجراي غدير ميپردازد؛ منابعي كه در آن صدها صحابي و تابعي شناخته شده وجود دارد (الغدير في الكتاب و السنة و الادب، علامه اميني، ج 1، ص 14 - 73. او اين حديث را از يكصدو ده نفر صحابي و هشتاد و چهار تابعي نقل ميكند).  ب) با دليلهاي متقن و شواهد مستحكم لغوي، قرآني، سنتي و تاريخي واژه ولايت موجود در روايت غدير را به معناي سرپرستي و به دست گرفتن امور جامعه مسلمانان ميداند نه دوستي (همان، ص 362 - 370).  ج) اثبات ميكند پيامبر اكرم(ص) در اين ماجرا بر اساس دستور خداوند در پي تعيين جانشين بود نه معرفي كانديداي خلافت (همان، ص 370 - 378).  با اين همه در گزارشهاي تاريخي - جز چند منبع كه در اعتبار آنها سخن فراوان است(مانند كتاب سليم بن قيس و كتاب الاحتجاج نوشته احمد بن علي طبرسي) - از واكنش شديد مردم و ياد آوري ماجراي غدير خم كمتر سخن به ميان آمده است. با آنكه قطعاً بيشتر مردم مدينه در ماجراي غدير حضور داشتند، چرا پس از حدود 70 يا 84 روز(ماجراي غدير خم در روز 18 ذي حجه واقع شد و وفات پيامبر اكرم(ص) و ماجراي سقيفه در 28 صفر يا 12 ربيع الاول) از اين ماجرا آن را فراموش كردند؟  البته احتمال اعتراض عدهاي از مردم و ياد كرد ماجراي غدير به وسيله آنها و مخفي ماندن اين واكنش، به سبب سياست ممنوعيت نقل و تدوين حديث، وجود دارد؛ ولي در عدم گستردگي اين اعتراضها ترديد نيست.  با توجّه به ماجراي غدير و تأكيد پيامبر اكرم(ص) بر تعيين جانشين، انتظار اعتراض گسترده نامعقول نمينمايد. بنابراين، واكنشي چنين محدود چگونه توجيه ميشود؟ براي يافتن سرنخهاي تاريخي اين مشكل بايد موقعيت زماني اين قطعه از تاريخ و نيز سير جريانهاي سياسي و اجتماعي از زمان واقعه تا وفات پيامبر اكرم(ص) به دقت بررسي شود. بر اين اساس، پيگيري بحث در محورهاي زير ضرورت دارد:  1. قبل از تشكيل دولت مدينه به دست پيامبر اكرم(ص)، مردم شهرهاي بزرگ حجاز و باديهها تحت نظام قبيلهاي به سر ميبُردند.  در اين نظام سرآمد بودن در صفاتي چون سنّ، سخاوت، شجاعت، بردباري و شرافت معيار گزينش رهبر به شمار ميآمد و رهبر قبيله حق نداشت از ميان فرزندان و خويشانش جانشين برگزيند.  2. پيامبر اكرم(ص) نخستين كسي بود كه در اين سرزمين نهادي به نام دولت پديد آورد و ارزشهاي فرا قبيلهاي ارائه داد.  آن حضرت(ص) توانست قبايل مختلف شهرها و باديههاي منطقه را تحت يك نظام واحد متمركز سازد. مردم كه وي را پيامبري آسماني ميدانستند، تشكيل دولت از سوي او را امري الاهي به شمار آوردند و در برابر آن مقاومتي قابل توجّه نشان ندادند.  3. پيش از فتح مكه اسلام به گونهاي روز افزون در ميان مردم شهرها و باديهها گسترش يافت تا جايي كه سال بعد (سال نهم هجرت) عام الوفود (سال هيأتها) نام گرفت؛ يعني سالي كه مردم دسته دسته در قالب هيئتهاي مختلف نزد پيامبر اكرم(ص) ميشتافتند و اسلام خويش را آشكار ميساختند. ناگفته پيدا است، انگيزه همه اين هيأتها معنوي نبود و همه تازه مسلمانان ايمان قلبي نداشتند.  ادامه دارد...... 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
☑ ادامه پاسخ/ قسمت دوم 4. يكي از آموزه هاي اسلامي كه پذيرش آن براي مردم دشوار مينمود، مسأله تعيين جانشين بود؛ زيرا:  الف) مردم فقط پيامبر(ص) را داراي بُعد الاهي ميدانستند و حكومت فرا قبيلهاياش را ميپذيرفتند. در نگاه آنان، جانشين پيامبر از چنين ويژگياي برخوردار نبود (براي اطلاع بيشتر مراجعه شود به: تاريخ تحول دولت و خلافت از بر آمدن اسلام تا برافتادن سفيانيان، رسول جعفريان، ص 27 به بعد).  ب) هنوز بسياري از مردم خود را به اطاعت محض از دستورهاي دنيوي آن حضرت مقيّد نميدانستند؛ چنان كه در مواردي چون صلح حديبيه(المغازي، محمد بن عمر واقدي، تحقيق مارسدن جونس، ج 1، ص 606 و 607. در اين كتاب پس از نقل اعتراض عُمر از وي چنين نقل كرده است:«من [عمر] چنان در شك افتادم كه از آغاز اسلام خود تا آن هنگام در چنين شكي فرو نرفته بودم») و تقسيم غنايم حنين(الكامل في التاريخ، به ابن اثير، تحقيق علي شيري، ج 1، ص 631).  واكنش اعتراض آميز نشان دادند.  ج) بسياري از مردم اطاعت از فرمانهاي دنيوي مربوط به بعد از زندگاني رسول خدا را نميپذيرفتند؛ زيرا هنوز از آموزههاي جاهلي كه به رئيس قبيله اجازه تعيين جانشين نميدهد، دل نبريده بودند؛ و طبيعي بود كه مسأله رياست دولت را از رياست يك قبيله مهمتر بدانند.  د) هنوز بعضي از قريشيان تازه مسلمان چنان ميپنداشتند كه حضرت(ص) در راستاي رقابت قبيلهاي مسأله نبوت را مطرح كرده است. اين گروه با توجّه به اقبال عمومي مردم به آن حضرت(ص) جرأت مخالفت نداشتند؛ ولي با تعيين جانشين به ويژه از تيره بني هاشم، لب به اعتراض گشادند و با بهرهگيري از پشتوانه فرهنگ قبيلهاي مردم اعتراض خويش را روشنتر بيان كردند.  ه) در زمان جاهليت تنها اشرافي به مجلس مشورتي قريش (دارالندوه) راه مييافتند كه به چهل سالگي رسيده باشند(تاريخ سياسي اسلام(1) سيرة رسول خدا(ص)، رسول جعفريان، ص 98). بر اين بنياد، پذيرش جانشين رسول خدا، به ويژه اگر آن فرد داماد پيامبر(ص) بود و كمتر از چهل سال(حضرت علي(ع) در آن هنگام طبق قول مشهور 33 سال داشت). داشت، بسيار دشوارتر ميشد.  5. دو نكته ديگر، پذيرش جانشيني امام علي(ع) را دشوار ميساخت:  الف) حضرت علي(ع) نزد قريشيان، به سبب دلاوري هايش در جنگهايي مانند بدر و اُحُد و به خاك و خون كشيدن بزرگان قريش، چهره منفي داشت. اين پديده سبب شد به تبليغات گسترده روي آورند و چهره علي(ع) را نزد همه اعراب زشت جلوه دهند (عمر در اين باره ميگويد: «قوم شما (قريش) به شما مانند نگاه گاو به كشندهاش مينگرند». (شرح نهج البلاغه، ابن ابي الحديد، ج 12، ص 9)  ب) مردم قبايل مختلف اين نكته را درك كرده بودند كه با توجّه به لياقتها و استعدادهاي تيره بني هاشم، اگر مسأله جانشيني در ميان آنها تثبيت شود، هرگز از آن خاندان برون نخواهد آمد.  6. نگاه پيامبر اكرم(ص) به جانشيني حضرت علي(ع) الاهي و از روابط قبيلهاي و خويشاوندي بسيار فراتر است؛ زيرا آن حضرت(ص) به حفظ آيين وحي ميانديشيد و طبيعي است كه آشناترين فرد به كتاب و سنت و شجاعترين و كوشاترين فرد در راه گسترش اسلام را برگزيند. البته پيامبر اكرم(ص) با وضعيت جامعه آشنا بود. از اين رو، از آغاز رسالت، در موقعيتهاي گوناگون، به بهانههاي مختلف و با بيانهاي متفاوت ويژگيهاي حضرت علي(ع) را ياد آور ميشد و از جانشينياش سخن به ميان ميآورد(براي اطلاع از اين موارد، ر. ك: موسوعة الامام علي بن ابي طالب في الكتاب و السنة و التاريخ، محمدي ري شهري و همكاران، ج 2) آن بزرگوار، سرانجام از سوي خداوند مأمور شد در بزرگترين اجتماع مسلمانان كه برخي شمار آنها را بيش از يكصد هزار تن دانستهاند، آشكارا اين مسأله را اعلام كند(الغدير، ج1، ص 214) و دغدغه مخالفت جامعه را ناديده بگيرد. فرازي از آيه 67 سوره مائده كه از اين دغدغه پيامبر پرده بر ميدارد و به وي ايمني ميبخشد، چنين است: «... واللّه يَعْصمك مِنَ النّاسِ؛ خداوند تو را از [شرّ ]مردم نگاه ميدارد.»  در اين عبارت، دو واژه «عصمت» و «ناس» بسيار راهگشا است. خداوند پيامبر(ص) را از چه چيزي حفظ ميكرد؟ و اين «ناس» چه كساني بودند؟  ادامه دارد...... 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
ادامه پاسخ/ قسمت سوم👇👇 با توجّه به واقعيت خارجي و ايمن نماندن پيامبر(ص) از شرّ زبان مردم و نيز با توجّه به اينكه سرانجام مسأله جانشيني امام علي(ع) به سامان نرسيد، بعيد نمينمايد كه مراد از واژه «يعصمك» نگهداري پيامبر(ص) از هجوم فيزيكي و يكباره مردم باشد؛ چنان كه واژه «ناس» بر مردم عادي دلالت دارد و با توجّه به اكثريت نو مسلمان آن زمان، به حمل اين لفظ بر خلاف ظاهر نيازمند نيستيم.  7. تاريخ درباره بسياري از حوادثِ مقطع زماني بين غدير و وفات پيامبراكرم(ص) ساكت مانده است؛ امّا كالبد شكافي دو پديده مهم آن عصر ما را با شدت اهتمام پيامبر اكرم(ص) بر گزينش جانشين و گستره تلاشهاي مخالفان آن حضرت آشنا ميسازد. اين پديدهها عبارت است از: سپاه اسامه و مخالفت با نگارش وصيت مهم رسول خدا.     1. سپاه اسامه  پيامبر اكرم در واپسين روزهاي زندگياش فرمان داد لشكري عظيم به فرماندهي جواني نورس به نام اسامة بن زيد سمت دورترين مرزهاي كشور اسلامي (مرزهاي روم) رهسپار شود (طبقات، محمد بن سعد كاتب واقدي، ترجمه محمود مهدوي دامغاني، ج 4، ص 54 - 58).  كالبد شكافي دقيق اين جريان نشان ميدهد رسول خدا(ص) در راستاي تثبيت جانشيني حضرت علي(ع) به چنين اقدامي دست يازيد؛ زيرا:  الف) در آن هنگام و در آستانه وفات پيامبر اكرم(ص) خالي كردن مركز حكومت از نيروهاي نظامي و ارسال آن به دورترين نقاط به صلاح جامعه نبود؛ چون احتمال داشت پس از وفات پيامبر اكرم(ص) بسياري از نومسلمانان قبايل اطراف سر به شورش بردارند و كيان جامعه اسلامي در معرض تهديد قرار گيرد. آنچه اين تصميمگيري را در نظر پيامبر اكرم(ص) منطقي جلوه ميداد، دور ساختن مخالفان جانشيني حضرت علي(ع) از مدينه بود.  ب) انتصاب جواني 18 ساله (همان، ص 55) به مقام فرماندهي لشكر و عدم توجّه به اعتراضات اصحاب جز از كار انداختن مهمترين (همان، ص 54 و 56) دستاويز مخالفان جانشيني علي(ع) هيچ توجيهي نداشت؛ زيرا اسامة بن زيد كه از جهاتي چون سابقه مسلماني، شرافت، شجاعت و كارداني سر آمد اصحاب به شمار نميآمد و از نظر سني حدود 15 سال از علي(ع) كوچكتر بود - با توجّه به آنكه در بسياري از ويژگيها با حضرت علي(ع) قابل مقايسه نمينمود - در مقام فرماندهي سپاهي عظيم و متشكل از بزرگان صحابه مانند ابوبكر، عمر، ابو عبيده جراح، عثمان، طلحه، زبير، عبدالرحمان بن عوف و سعد بن ابي وقاص قرار گرفت.  ج) دقّت در تركيب سپاه اسامه نشان ميدهد تمام كساني كه احتمال داشت با جانشيني حضرت علي(ع) مخالفت ورزند، ملزم بودند در اين سپاه شركت جويند (السقيفه، محمد رضا مظفر، ص 81 و 77). و كساني كه به بهانه بيماري پيامبر اكرم(ص) از اردوگاه به مدينه باز ميگشتند، با جمله تأكيدي «لعن الله من تخلف عن جيش اسامة»(الملل و النحل، محمد بن عبدالكريم شهرستاني، تصحيح شيخ احمد فهمي محمد، ج 1، ص 14) روبه رو ميشدند. در مقابل، ياران و موافقان جانشيني حضرت علي(ع) چون عمار، مقداد و سلمان از حضور در اين سپاه معاف گشتند و ملزم شدند در مدينه به سر برند(السقيفه، ص 81).   ادامه دارد..... 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
ادامه پاسخ/قسمت چهارم و پایانی   2. پيشگيري از نگارش وصيت  اين پديده در واپسين روزهاي حيات پيامبر اكرم(ص) تحقّق يافت. در آن روزها، پيامبراكرم(ص) كه احتمالاً با بالاگرفتن زمزمههاي مخالفت با جانشيني حضرت علي(ع) به شدت نگران اوضاع شده بود، دستور داد ابزار نوشتن آماده سازند تا سندي صريح و ماندگار برجاي گذارد و از گمراهي امت جلوگيري كند. مخالفان كه اين دستور را با نقشههاي چند ماهه خويش ناسازگار ميديدند، به شدت نگران شدند و با هزيان گو خواندن كسي كه جز وحي چيزي بر زبان نميراند، از نگارش اين سند جلوگيري كردند.  تاريخ در اينجا تنها از يك تن نام ميبَرد(من حياة الخليفة، عمربن الخطاب، عبدالرحمن احمد البكري، تعليق سيد مرتضي رضوي ص 101 - 107).  امّا آشكار است كه تنها يك نفر - بي آنكه جرياني نيرومند پشتيبانش باشد - نميتواند با رسول خدا(ص) مقابله كند. از اين رو، بعضي از نصوص گوينده اين عبارت را جمع دانسته، از كلمه «قالوا» استفاده كردهاند(همان، ص 104).  8. نخستين تشكيل دهندگان اين جلسه كه با هدف تعيين خليفهاي جز حضرت علي(ع) در سقيفه گرد آمدند، انصار به شمار ميآمدند. آن هم انصاري كه در همه جا به پيروي محض از پيامبر اكرم(ص) زبانزد بودند و دوستي شان با خاندان آن حضرت(ص) به ويژه حضرت علي(ع) بر همگان ثابت شده است.  راستي چرا انصار؟ و چرا با اين عجله، آن هم در حالي كه هنوز بدن پيامبر اكرم(ص) غسل داده نشده است؟ شواهد تاريخي، نشان ميدهد انصار هرگز از جانشيني شخصيتي مانند حضرت علي(ع) هراسناك نبودند و او را ادامه دهنده راه پيامبر اكرم(ص) ميدانستند.  اقدام عجولانه آنها در درك نكتهاي حياتي ريشه دارد. آنها با تيز بيني دريافته بودند كه شانسي براي به قدرت رسيدن حضرت علي(ع) وجود ندارد. مخالفت ياران بزرگ پيامبر اكرم(ص) با راه افتادن سپاه اسامه و نيز مخالفت آنان با نگارش وصيت از سوي پيامبر اكرم(ص) و به احتمال فراوان، حوادث ديگري كه تاريخ ما را از آن بي خبر گذاشته است، انصار را به اين نتيجه رسانده بود كه مهاجران انديشه به دست گرفتن حكومت در سر ميپرورانند و احتمال دارد قريشياني كه سرانشان در نبرد با نيروهاي انصار حامي پيامبر به قتل رسيدند، با بهرهگيري از پيوند نزديك قريش و مهاجران در پي انتقام بر آيند. بنابراين، به سقيفه شتافتند تا طرفداران غصب حق علي(ع) را دست كم از به دست گرفتن كامل قدرت باز دارند و به منظور حفظ جامعه انصار از توطئههاي آتي، سهمي از قدرت به دست آورند.  پس انصار و مردم مدينه همگان حادثه غدير را به ياد داشتند و دلالت آن بر تعيين جانشين را مسلم ميدانستند؛ امّا مشاهده تلاشهاي كساني كه در جهت مخالفت علني با غدير گام بر ميداشتند و حركت طرفداران آن واقعه آسماني را به شديدترين روش ممكن سركوب ميكردند، آنها را از هرگونه تلاش در جهت احياي ياد غدير باز ميداشت.  بنابراين، طبيعي است كه در اين زمان شاهد اعتراض مردم مؤمن و استدلال آنها به اين حادثه مهم تاريخي نباشيم. آنها، با توجّه به زمينههاي قبلي، تلاش و استدلال خود را آب در هاون كوفتن ميديدند. منبع: پایگاه اطلاع رسانی غدیر. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
🔷 عید غدیر ، عید ولایت و امامت را به مولا و سرورمان ، حضرت حجت ابن الحسن ( عج) تبریک و تهنیت عرض می کنیم . 🌺 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592 🍃🌹🍃🌹
✍ دو جور کرونا داریم کرونای خطرناک و نسل کش و کرونای ناز و مهربون 🔻یکی کرونایی که تو مسجد و هیئت‌هاست که خیلی خطرناکه و همه رو میکشه و نسل و شهر رو نابود میکنه 🔻یکی هم کرونایی که تو مهمونی و پارک و راه شمال و سفر تفریحیه که اصلا خطرناک نیست، خیلی هم مهربونه! اصلا کرونازه!😏😮🤤 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍پاسخ رهبر معظم انقلاب که چرا رهبری جلوی خطای فلان وزیر را نمیگیرد؟چرا رهبری دخالت نمی کنند؟ جواب سوالها را درکلیپ بالا مشاهده کنید 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
✍زندگی در نظام ولایت فقیه، تمرین زندگی در جامعه مهدوی است ...... 🔺 حکومت ولایت فقیه نقطه اتصال به نهضت جهانی،انقلاب اسلامی یک رسالت تاریخی به عهده دارد و این رسالت تاریخی، ساختن کشوری مقتدر، پیشرفته و نمونه اسلامی است. 🔺این هدف و رسالت مقدمه ای است برای حرکت نهایی اسلامی. ما امروز وظیفه داریم در این سرزمین مقدس به سرعت کشور پیشرفته، آباد و مقتدر اسلامی بسازیم که این کشور مقتدر پشتیبان نهضت جهانی شود. حکومت ولایت فقیه نقطه اتصال به نهضت جهانی است. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینیم| 🔻 رهبری همه‌کاره و ما هیچ‌کاره؟! 🔸 استاد حسن عباسی - آذر ۱۳۹۷ 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رهبری دخالت نمی‌کند... 📍خیلی از تصمیمات اقتصادی را رهبری قبول ندارد؛ رهبری نه می‌تواند دخالت کند و نه حق دارد دخالت کند و نه قادر است که دخالت کند.. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
﷽✍آیا اختیارات و پاسخگویی رهبری همخوانی دارد؟ آیا رهبری باید هزینه ناکارآمدی سایر مسئولان را بپردازد ؟(۱) 🔹 از موضوعاتی ست که گرچه پاسخ مشخصی دارد، اما بسیار مورد مناقشه و شبهه افکنی قرار می گیرد و البته خیلی اوقات هم فقط حربه ای برای مخفی کردن خطاها و کم کاری های افراد پشت این شبهه افکنی ها و اتهام زنی هاست؛ 🔺 که مثلا رهبری و نهادهای زیر مجموعه اش پاسخگو نیستند؛ یا حیطه دخالت رهبری در امور گاهی فراتر از قانون اساسی است 🔺یا اینکه مقام دارای اختیارات متعدد و گسترده ای طبق شرع و قانون اساسی است که با میزان پاسخگویی یا احساس مسئولیت ایشان همتراز و قابل قیاس نیست. 🔸اخیرا نیز که به جای پاسخگویی و دفاع شرافتمندانه از عملکرد ۱۲ ساله خود در جایگاه نمایندگی مجلس، تمام توانش را روی تخریب رهبری، و مجمع تشخیص گذاشته ... 🔺 در سخنانی اتهامات بیشماری از جمله این موارد ذکر شده را به رهبری وارد کرده تا به خیال خود نقش خودش و مجلس دهم را در شرایط فعلی کشور تطهیر کند و بگوید اختیارات دست دیگران بوده و ما اختیاری نداشتیم. 🔹در باب خطاهای بزرگ سخن زیاد گفته شده و در اینجا قصد بازگویی آن را ندارم. اما در این یادداشت می خواهم به شبهه همترازی یا ناهمترازی اختیارات و پاسخگویی رهبری پاسخ دهم. ادامه دارد .... 🖊محمد عبدالهی 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
﷽✍آیا اختیارات و پاسخگویی رهبری همخوانی دارد؟ آیا رهبری باید هزینه ناکارآمدی سایر مسئولان را بپردازد ؟(۲) ......1⃣ رهبر انقلاب، به شدت بر دو خط قرمز در مسائل سیاسی باور دارند. این دو خط قرمز عبارتند از: مردم و قانون. 🔺مشی در اغلب مسائل کلان سیاسی، درست همانند سیره و ائمه اطهار(ع) مطالبه مردمی و رسیدن جامعه به بلوغ و پختگی است. ▫️چنانکه امام(ره) با و مخالف بودند ولی تا زمانیکه افکار عمومی به مرحله بلوغ و مطالبه نرسید، برکنار نشدند. ▫️پذیرش همینطور؛ آنگاه که رهبر انقلاب خود شخصا مخالف مذاکره و توافق با آمریکا بودند ولی به رای مردم به نامزدی که مدعی «مذاکره به عنوان کلید اداره کشور» بود احترام گذاشتند و آن را تجربه ای ماندگار برای مردم خواندند. 🖊نکته: در دیدگاه رهبر انقلاب خط قرمز "مردم" صرفا در مسائل سیاسی یا اجتماعی رعایت میشود نه در مسائل اعتقادی و شرعی. ▫️ چنانکه ایشان علیرغم جوسازی های گسترده رسانه ای موضوع را وظیفه حکومت اسلامی دانسته و دیدگاه عده ای که با توجه به وجود جو بی حجابی در برخی اقشار، نظام را به عبور از قانون رعایت حجاب الزامی فرا می خواندند، نکوهش نمودند. 🔺 اما قانون! سیره رهبران انقلاب همواره احترام به جایگاه سایر نهادهای نظام اسلامی است. ▫️اگر قرار بود یک نفر به شکل و همه کاره کشور باشد پس چه نیازی به ساختارسازی و نهادمندی! ▫️مثلا مجلس اختیار دارد را به رای بگذارد و تا جاییکه از اصول یا منافع کشور فرا نرفته، ایشان ممانعتی نمیکنند. ▫️تشخیص این موضوع هم نه تحت تاثیر تبلیغات سیاسی یا جناحی بلکه با نظر خود ایشان است. ▫️چنانکه ایشان در موضوع در مجلس ششم، خود را ملزم به کنش دیدند و در موضوع CFT یا پالرمو آن را به مجلس و شورای نگهبان و سایر دستگاهها سپردند. ▫️و چنانکه حضرت امام(ره) در موضوعی مثل الگو قرار دادن در یک برنامه رادیویی دست به واکنش زدند ولی در موضوعی مثل تعیین به نظر مجلس خبرگان علیرغم باور شخصی خویش تمکین کردند. ادامه دارد .... 🖊محمد عبدالهی 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
﷽✍آیا اختیارات و پاسخگویی رهبری همخوانی دارد؟ آیا رهبری باید هزینه ناکارآمدی سایر مسئولان را بپردازد ؟(۳) ....2⃣برخلاف ادعا یا تصور برخی که اختیارات ولایت فقیه را شاهانه و بی حد و مرز ترسیم میکنند؛ مقام رهبری نه مقام شاهنشاهی و است و نه حتی دارای برخی اختیارات سایر رهبران دنیا. ▫️بعنوان نمونه، طبق قانون اساسی، رهبری حق انحلال و تعطیلی مجلس را ندارد؛ حال آنکه بسیاری از روسای جمهور از جمله در آمریکا و فرانسه و آلمان و ملکه انگلستان و حتی شاه مشروطه از چنین اختیاری برخوردارند. ▫️حتی در موضوع عزل رئیس جمهور، رهبر پس از حکمِ دیوانعالی کشور یا رأی مجلس قادر به عزل اوست. نه یک شبه و ناگهانی. در آمریکا اما رئیس جمهور حتی اختیاراتی در عرصه قانونگذاری هم دارد. مثلا حق وتوی مصوبات کنگره! ✅نتیجه طبیعی این تصور غلط یعنی «همه کاره بودن رهبر» تصور غلط دیگر «تنها جوابگو بودن رهبر» است. که مطابق آن، این رهبر است که باید هزینه ناکارآمدی سایر مسئولان را بپردازد. ▫️این برخلاف انگیزه تاسیس است که رهبر بجای همه تصمیم بگیرد، بجای همه عمل کند و بجای همه بازخواست شود. ▫️ نظام سیاسی ایران بر اساس رای قاطبه مردم، است و رهبر بعنوان رکن رکین آن، وظیفه منحرف نشدن آن از اصول کلان انقلاب اسلامی را دارد، نه دخالت در جزئیات امور یا هر رخداد سیاسی کوچک و بزرگ. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
﷽✍ مطرح می شود که چرا رهبر معظم انقلاب مانند حضرت علی ع قضاوت نمی کند ؟!!! 🔆 متن : 🖊چطور امیرالمومنین (ع) خودشان با مفسدین برخورد می کردند و برخوردهای تندی هم داشتند ، یا خودشان شخصا بر بیت المال و سهمیه افراد نظاره گرد بودند ، خودشان شخصا مسئول برای فرمانروایی بلاد و ولایات انتخاب می کردند و... پس چرا مقام معظم رهبری... ؟ 🔆 پاسخ : 1️⃣ در آن زمان ، جمعیت کل کوفه که محل اصلی خلافت حضرت بود ، به ۵۰۰ هزار نفر هم نمی رسید ، قطعا رسیدگی به آنها آسان تر از رسیدگی به جمعیت بالای ۸۰ میلیونی ایران است. 2️⃣ نکته بعدی اینکه در آن زمان ، خبری از این نظام های دنیایی و قوانین اساسی مثل قانون اساسی ما نبود ، در آن زمان رسم بر این بود که خود خلیفه ، مسئولین را انتخاب می کرد در همه جا ، اما ما در جهان فعلی و بر اساس زمان موجود داریم زندگی می کنیم، قانون اساسی ما نوشته شده است و مردم به آن رای دادند ، نمی شود خلاف آن عمل کرد. 3⃣ رهبری طبق قانون اساسی اختیار تعیین رئیس جمهور ، استاندار ، وزرا و... را ندارد. این اختیارات را قانون اساسی به زئیس جمهور داده. پس نمی توانیم این گونه قیاس کنیم بین شرایط الان با آن دوران امیرالمومنین (ع). 4⃣ شاید برای همین بوده که امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که اختیارات ولی فقیه بیشتر از این هست که در قانون اساسی آمده است. 5⃣ در آن زمان به دلیل جمعیت کم و نوع جرم کمتر ، خود حضرت بر کار قضاوت نظارت می کردند و خودشان قاضی بودند ، اما به نظر شما الان و با این همه جمعیت و این همه جرم حقیقی و مجازی و ... می شود خود رهبری بر کار نظارت کنند؟؟؟ 6⃣ در ضمن ، بر طبق قانون اساسی ، کار قضاوت هم بر عهده قوه قضائیه است که فقط رئیسش را رهبری انتخاب می کند ، همین ! اما قوانین مربوط به قوه قضائیه را مجلس تصویب می کند. آیا موقع انتخاب نمایندگان مجلس به این موضوع دقت کرده ایم که نماینده قوی حقوق دان هم به مجلس بفرستیم تا قوانین قضایی خوب و قاطع تصویب کند؟ 7⃣ پس مشاهده می کنید که خود قوه قضائیه هم برای تصمیمات قاطع تر نیاز به قوانینی دارد که آن هم از مجرای مجلس می گذرد 8⃣ در زمان امیرالمومنین (ع) ، ایشان هم مسئول کار اجرایی بود ، هم مسئول کار قضایی ، اما الان و بر اساس نظام جمهوری امروز ، رهبری چنین اختیاری ندارد که در همه این امور دخالت کنند ، اگر قانون اساسی اختیارات بیشتری به رهبری می داد ، قطعا خیلی از این بی نظمی ها مشاهده نمی شد. 9⃣ تنها جایی که صفر تا صد زیر نظر رهبری هست ، نیروهای مسلح می باشد که قدرتمند بودن آن برای همه محرز است. 🔟 در قانون اساسی ما ، دولت و مجلس دارای بیشترین اختیارات است ، که باز بر می گردد به انتخاب مردم و این یعنی مردم سالاری. ✍ احسان عبادی 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
﷽✍ تجربه چهل سالۀ اجراى اصل ولایت فقیه و دلیل وجود بسیاری از مشکلات به خصوص اقتصادی در ایران چیست؟  ✔️امام خامنه ای می دهند : 🔹« پس از تشکیل حکومت حقّه‌ی نبی اکرم (صلی الله علیه و اله) و حتی سال ها بعد از آن بزرگوار ـ که تا حدود زیادی همان خط و همان طریق در خطوط بارز جامعه رعایت می‌شد ـ هنوز در جامعه افراد ضعیف و فقیر دیده می‌شدند؛ 🔺امیرالمؤمنین (علیه السلام) را مشاهده می‌کنیم که به خانه ایتام و فقرا می‌رفتند؛ کسانی که بچه‌هاشان شب شام نداشتند و مادر با آب گرمی که روی چراغ گذاشته بود، آن ها را سرگرم می‌کرد! 🔺این حوادث مربوط به چه سال هایی است؟ چقدر از انقلاب پیامبر گذشته بود؟ نزدیک به چهل سال از هجرت پیامبر گذشته بود و این حوادث اتفاق افتاده بود» (رهبر معظم انقلاب ـ ۱۳۷۰/۱۲/۱۲ـ دیدار با اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره)) . 🔸اکنون نیز در نظام جمهورى اسلامى مشکلات فراوانى به چشم مى‌خورد. مثلاً مشکلات اقتصادى کشور، ناشى از عوامل مختلفى است که داورى در موفقیت نظام اسلامى، بسته به بررسى آن هاست. 🔺مثلاً، جمعیت کشور پس از پیروزى انقلاب تاکنون بیش از دو برابر شده، قیمت کالاها در سـطـح جـهـان مـتناسب با تورم جهانى بالا رفته است. 🔺 ضمن اینکه فرهنگ مصرف جامعه بسیار تغییر کرده و سطح توقعات، به نحو چشمگیرى بالا رفته است. 🔺تحریم هاى اقتصادى، جنگ و ویرانی هایى که تنها به جرم پایبندى به ارزش هاى اسلامى بر ما تحمیل شد، حوادث طبیعى فراوان و … همه در پیدایش این مشکلات نقش دارد. 🔺ناهنجاری هاى فرهنگى نیز چنین است؛ بسیارى از اندیشمندان اسلامى و مربیان دینى، پیش از انقلاب درگیر مبارزه و یا در بند رژیم طاغوت بودند و پس از انقلاب به علت نیاز شدید نظام، به کارهاى اجرایى مشغول شدند. 🔺 گـروهـى از ارزشمندترین تربیت‌یافتگان مکتب اسلام نیز در حوادث آغازین انقلاب به دست خیانتکاران و دشمنان اسلام به شهادت رسیدند. 🔺 بـزرگـانـى چون شهید بهشتى، شهید مطهرى، باهنر، رجائى، شهداى محراب و …که هر یک سرمایه‌هاى بى‌نظیرى براى کشور و اسلام به شمار مى‌آمدند. 🔺 افزون براین، دخالت دشمن در ایجاد فضاى آلوده فرهنگى براى نسل جوان و … درنابسامانی هاى فرهنگى تاثیرى عمیق گذاشته است. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
﷽✍ تجربه چهل سالۀ اجراى اصل ولایت فقیه و دلیل وجود بسیاری از مشکلات به خصوص اقتصادی در ایران چیست؟  🔹 بدیهی است که وجود بسیاری از مشکلات هم ناشی از ضعف عملکرد دستگاه های کشور و همچنین بی کفایتی برخی از کارگزاران نالایق می‌باشد زیرا 👇 ✔️امام خامنه ای می دهند : 🔺« رهبری طبق قانون اساسی در کشور مسئولیت اجرایی ندارد، جز در زمینه‌ی نیروهای مسلح. مسؤولیت اجرایی به عهده‌ی قوای سه‌گانه است، منتها مدیریت انقلاب ـ که همان رهبری باشد ـ مسؤولیت حفظ جهت‌گیری انقلاب و نظام را دارد؛ 🔺باید مواظب باشد انقلاب و نظام از آرمان ها منحرف و منصرف نشود؛ فریب دشمن را نخورد و راه را عوضی نرود؛ این‌ها مسؤولیت‌های رهبری است.» (رهبر معظم انقلاب ـ ۱۳۸۲/۲/۲۲ دانشگاه شهید بهشتی ) ✔️امام خامنه ای می دهند : 🔸 « ممکن است تحقق آرمان ها سال هایی طول بکشد؛ موانع و مشکلاتی بر سر راه وجود داشته باشد؛ اما جهت حکومت ـ جهت و سمتگیری این قدرتی که تشکیل شده است ـ حتماً باید به سمت آن هدف ها و آرمان ها و آرزوهایی باشد که شعار آن داده شده است و داده می‌شود و در متن قرآن و احکام اسلامی وجود دارد. 🔺 اگر در آن جهت نبود، بلاشک حکومت منحرف است. معیار، این است که عدالت اجتماعی و نظم متکی بر قانون به وجود آید و مقررات الهی همه جا مستقر شود.» (رهبر معظم انقلاب ـ ۱۳۷۵/۹/۱۹ـ عید سعید مبعث) 🔹 با این همه نظام اسلامی موجب سر افرازی و عزتمندی کشور در سراسر جهان و سربلندی و استقلال در برابر استعمارگران و مستکبران دنیا و همچنین اسطوره الهام بخش امًت های مظلوم و تازیانه خورده تاریخ گردیده است 🔺 و ولایت فقیه به عنوان محور اقتدار و مرجع حل مشکلات و بحران های سی ساله کشور همواره حافظ جمهوریت، اسلامیت و تمامیت أرضی نظام و عامل ثبات سیاست های کلان بوده است. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
﷽✍میگن آیا رهبری نمیتونه مشکلات اقتصادی کشور را با حکم حکومتی حل کنه؟!!! 🔺نمیتونه جلوی دزدیها و اختلاس تو کشور را بگیره؟!! ، مگه رهبر همه کاره کشور نیست ؟!!!! 🔺مگه حکم حکومتی نداره ؟!!!! اگه اطلاع از اوضاع اقتصادی کشور و مردم نداره که وامصیبت. اگه اطلاع داره و کاری نمیکنه که نباشه بهتره!!! ❗️چی جواب دارین؟!!!!! 🖊 : 🔹 این پرسشهای اکثر مردم هست و دلیل اصلی این پرسشها عدم اطلاع و آگاهی از قانون اساسی ، شرح وظایف مسئولین و مدیریت کشور هست ، اگر این مسائل و شرح مسئولیتها روشن برای مردم توضیح داده بشه ، دچار این سردرگمی نمی شوند. لذا توصیه میکنم حتما قانون اساسی و شرح وظایف را بخونید. 🔸 اینکه بگوییم رهبر انقلاب از مشکلات اقتصادی کشور و مردم اطلاعی ندارند کاملا اشتباه است. رهبر از منابع مختلف و متعدد تمام اخبارمهم اقتصادی کشور ، وضعیت قیمتها ، تورم ، بیکاری ، گرانی ، و همه چیز را بهتر از من و شما میداند ، و این حرف که اطلاع ندارند کاملا رد می شود. 🔹 حالا می رسیم به قسمتهای دیگر سؤال : اینکه تصور شود رهبر همه کاره کشور هست یک تصور اشتباه است. چرا؟!! 🔺قانون اساسی بخوانید . بیش از هشتاد درصد تمام امکانات کشور دست رییس جمهور است ، در واقع باید بگوییم رییس جمهور همه کاره کشور در موضوع اقتصادی هست. 🔺بانک مرکزی ، گمرک ، واردات صادرات، نفت و گاز ، صنایع و معادن ، نرخ ارز ، نرخ بنزین ، قیمت مواد غذایی ، سازمان تعزیرات ، تمام وزارتخانه ها ، تمام سازمانها و ادارات، استانداری، فرمانداری ، و.... همه و همه در اختیار شخص رییس جمهور هست. 🔺 حتی قیمت نان و تخم مرغ و پنیری که سر سفره همه ما و شخص رهبر و خانواده ایشان هم گذاشته میشه را دولت و مجلس مشخص میکنه!!!!! 🔸 همه کاره کشور دولت و مجلس شورای اسلامی است. قیمت مواد غذایی ، خدمات و دستمزدها کجا تعیین میشه؟! تو مجلس ،و تو اتاق اصناف که زیر مجموعه وزارت صنعت معدن تجارت است. اونجا هرسال مشخص میشه قیمت گوشت چقدر باشه، قیمت مواد غذایی چقدر باشه ، دستمزد کارگر چقدر باشه و...... 🔹 خب میگن رهبر دخالت کنه ، حکم حکومتی بده و جلوی اینها رو بگیره!!!! پس برای چی انتخابات مجلس و رییس جمهور برگزار میشه؟!! 🔺 اگه قرار باشه رهبر از صبح تا شب بشینه و برای قیمت مرغ و گوشت و پنیر و هزاران اتفاقی که در کشور میفته حکم حکومتی بده ، پس رییس جمهور برای چی داشته باشیم ؟!!! 🔺 پس نماینده مجلس چکاره هست و حقوق میگیره؟!!!! اصلا حکم حکومتی برای این موارد نیست. اگه اینطور باشه که دولت و مجلس میگه آقا ما رفتیم ، کشور را رهبر اداره کنه خداحافظ!!!!!! 🔺 اصلا قانون اساسی کشور میره زیر سؤال و رهبر به دیکتاتوری محکوم میشه و... 🔸 جلوی دزدیها و اختلاسها رو کی باید بگیره؟!!! مرحله اول بازرسیها و حراست ادارات و سازمانهای دولتی. هر جا دزدی و اختلاس شده بخاطر کم کاری و ضعف نظارت بازرسیها و حراست هست. 🔺مرحله بعد وظیفه مجلس شورای اسلامی است. وظیفه کمیسیونهای تخصصی هست، میتونند تحقیق و تفحص کنند ، دست مجلس کاملا بازه ، میتونند جلوی بسیاری از این دزدیها و اختلاسها را با اصلاح قانون بگیرند. 🔺 دیوان محاسبات کشور وظیفش همین نظارت وی بودجه دولت هست. اگه درست کار کنند ، وزارتخانه ها مجبور میشن بودجه خودشون را شفاف سازی کنند ، چقدر گرفتن ، کجا خرج کردن. 🔺 مرحله آخر قوه قضاییه و دادگاه هست. جایی که دیگه دزدی انجام شده ، اختلاس صورت گرفته ، حالا باید محاکمه بشوند!!!! 🔹 رهبر یک نفر هست ، آیا میتونه همه این کارها رو انجام بده؟!!! اصلا تو قانون اساسی کشور چنین وظیفه ای مربوط به رهبر هست؟!!!! دیواری کوتاهتر از رهبر پیدا نکردن که همه مشکلات اقتصادی کشور را به ایشان ربط میدهند؟!!!! 🔸 اما نکته آخر : مشکلات اقتصادی کشور فقط مربوط به تحریم اقتصادی آمریکا نیست، بیشتر آن مربوط به ضعف عملکرد دولت و مجلس شورای اسلامی است، اگر هر مسئولی وظیفه خودش را درست انجام بده ، همه این مشکلات قابل حل خواهد بود. 🔺وظیفه مردم هم انتخاب دولت و مجلس قوی و کارآمد هست که بتوانند از پس حل مشکلات کشور بربیان و از پاسخگویی فرار نکنند. تقصیر ها رو به گردن یکدیگه نندازن. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
﷽✍ مطرح می کنند که چطور در جمهوری اسلامی ایران ، هر فساد و خلافی اتفاق بیفته، میگین رهبر انقلاب مقصر نیست!!! 🔺متن در زمان پهلوی هر مسئولی خطا میکرد ، هر وزیری اشتباه میکرد ، اگه گرونی و تورم بود ، اگه فساد بود ، همه مراجع و اکثر مردم میگفتن شاه مقصره و مرگ بر شاه میگفتن ، اما چطور توی جمهوری اسلامی هر فساد و خلافی اتفاق بیفته میگین رهبر مقصر نیست!!! چه فرقی میکنه شاه رفت ، رهبر اومد سر جاش!!!! 🖊چی جواب دارین؟!!! : 🔹علت اینگونه مقایسه ها و قضاوتهای اشتباه اگر مغرضانه نباشد ، قطعا از ناآگاهی و کمی اطلاعات است ، که جا دارد نوع حکومت پهلوی با جمهوری اسلامی را مقایسه کنیم تا مطلب روشن شود. 🔻لذا توجه خوانندگان عزیز و بخصوص جوانان را به مطالب زیر جلب میکنم: 🔸حکومت از نوع سلطنتی بود ، شاه در رأس حکومت قرار داشت و تمام کشور زیر نظر مستقیم شاه مدیریت میشد ، شاه نخست وزیر را مستقیما تعیین میکرد و نخست وزیر لیست وزرای کابینه را مشخص کرده به شاه تقدیم میکرد و در صورت تایید شاه وزیر تعیین میشد. 🔺 شورای ملی هم فرمایشی بود . در کلان شهرها یک انتخابات نمایشی انجام میشد . در حالیکه نمایندگان مجلس توسط خاندان و بهایی ها تعیین میشدند. 🔺 در حکومت پهلوی شاه همه کاره کشور بود . فرمانده کل نیروهای مسلح ، رییس دولت و همه کاره مجلس ، شاه مستقیما دستور میداد چه کسی وزیر باشد و چه کار کند و چه نکند!!!! 🔹 در چنین نوع حکومتی آیا حق نمی دهید که بسیاری از فسادها ، دزدیها ، فحشا و منکرات ، گرانیها و کمبودها متوجه شخص شاه باشد ؟!!!!! 🔺 بهمین خاطر مراجع و مردم بر سر شاه فریاد میزدند و شاه را به بی کفایتی متهم میکردند و حق هم داشتند . 🔸 اما نوع حکومت جمهوری اسلامی کاملا متفاوت هست. در جمهوری اسلامی حکومت نیست، رهبر جایگاهش کاملا با شاه متفاوت است، رهبر ولی فقیه است و مستقیما در انتخاب دولت و مجلس دخالتی ندارد . 🔺 رییس جمهور مستقیما با رأی مردم انتخاب میشود و رهبر هم فقط یک رأی دارد ، مانند سایر مردم . 🔺 نمایندگان با رأی مستقیم مردم انتخاب میشوند و انتخابات مجلس حتی در روستاها و دورترین نقاط کشور انجام میشود و فقط مربوط به کلان شهرها و فرمایشی نیست. 🔹 رهبر و هیچوقت جانشین شاه نبوده و نیست و مقایسه این دو جایگاه کاملا اشتباه و غیر هست. 🔺 شاه متهم بود که در همه ارکان کشور دخالت میکرد و واقعیت هم همین بود ، شاه در کوچکترین وظایف وزیران نظر میداد و در دولت و مجلس دخالت زیاد و مستقیم داشت ، پس متهم به میشد. چون نخست وزیر و کابینه را خودش انتخاب میکرد . 🔺 اما رهبر در انتخاب رییس جمهور ، نمایندگان مجلس ، وزرا ، و سایر مسئولین دولتی دخالت ندارد ، قانون اساسی شرح را کاملا مشخص کرده و دخالت در چنین اموری وظیفه رهبر نیست. 🔺لذا نمیتوان دزدیها ، ، ، و کم کاریها را به گردن شخص رهبری انداخت ، چون واقعا طبق جزء شرح وظایف رهبر نیست. 🔸حکومت ، سلطنتی بود و حکومت کاملا با حکومت پهلوی در ساختارها ، قانون اساسی و شرح وظایف کاملا متفاوت هست و مقایسه این چنینی اشتباه است. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
✍تحلیل مهم سیاسی اوضاع ایران و و منطقه حتماً بخوانید لطفا این چند نکته را کنار هم بگذارید و نتیجه بگیرید 1⃣ بعد از گذشت ۵سال از سفر رئیس جمهور چین به ایران بالاخره تحت فشار رهبری و افکار عمومی دولت موضوع قرارداد را دنبال می‌کند و غربی ها به شدت اظهار نگرانی کرده اند 2⃣اگر این قرارداد بسته می شد عملا تحریم های اقتصادی غرب بی اثر می شد و دولت روحانی هم رسواتر می شد که چرا زودتر این اقدام را انجام نداده است. 3⃣غربی ها با دولت ایران هماهنگ می شوند رئیس جمهور از در هفته آینده خبر می دهد و آن را منوط به اذن رهبری می کند! رئیس دفتر رئیس جمهور هم از پایان تحریم ها خبر می دهد قالیباف هم از گشایش اقتصادی خبر می دهد. 4⃣ آمریکایی ها جناب را برکنار می کنند که گویا یک چراغ سبزی به ایران داده باشند تا دوباره ایران قراداد چین را به تعویق بیاندازد. 5⃣هواپیماهای نظامی آمریکا مسافربری ایران را تهدید می کنند گویا می خواهند یادآوری حمله به هواپیمای مسافربری ایران در پایان جنگ داشته باشند. این نوع حرکت مصرف داخلی دارد به مردم این پیام منتقل کنند که در صورت عدم تسلیم باید منتظر این گونه حملات هوایی بود. 6⃣چندین نفت کش ایران در دریا و بنادر توقیف می شود. بندر بیروت منفجر می شود و چندین هزار کشته و زخمی روی دست لبنان گذاشته می شود. 7⃣ به بیروت سفر می‌کند و خواهان تغییر دولت لبنان می شود و غربگرایان لبنانی وارد عرصه می شوند موج تظاهرات بر ضد حزب الله لبنان و دولت به راه می افتد به این امید که با حزب الله تسویه حساب کنند و.... 8⃣برخی سایت ها مانند ایسنا و برخی عناصر غرب گرای ایرانی به نفع تحولات مورد نظر غربگرایان لبنان و ماکرون پالس مثبت می دهند. 9⃣دوفرد لبنانی که گفته می شود از وابستگان به حزب الله هستند در تهران ترور می شوند. 🔟بیش از ۲۰ انبار غله در نجف آتش می گیرد و می سوزد. مزارع گندم سوریه به آتش کشیده می شود. دشمن در صدد القای وحشت و ترس از قحطی در منطقه است. 1⃣1⃣ برخی آتش سوزی ها در ایران انجام شده و می شود که ممکن است در روزهای آینده بر حجم آن ها افزوده شود. 2⃣1⃣و حالا فهمیدید که وقتی روحانی می گوید هفته آینده گشایشی در پیش است و رهبری باید موافقت کند یعنی چه؟! ⬅️یعنی کسانی که این پیام را به ترامپ مخابره کرده اند که گفته است ایران برای مذاکره له له می زند! در صددند با پالس‌های فوق به رهبری فشار بیاورند که مذاکره با آمریکا و تسلیم را بپذیرند. ⬅️ آن ها در حال فراهم کردن زمینه هستند از یک طرف قدرت منطقه ای ایران با زدن حزب الله لبنان و حشدالشعبی در عراق تضعیف کنند و از سوی دیگر از انعقاد قرارداد چین جلوگيري کنند و از سوی دیگر تهدیدات آمریکا را پر رنگ کنند. به همین دلیل بود که رهبری در روز عید قربان بار دیگر مساله با آمریکا را نفی کرد و به ضرر ملت ایران دانست. 3⃣1⃣ از این دولت که جز این انتظار نیست ولی از مجلس انقلابی انتظار است که سر کار حرف های دولت نرود و شعارهای دولت را تکرار نکند. 4⃣1⃣ مجلس باید هر چه زودتر قرارداد با چین را زیر فشار بگذارد و نسبت به وقایع در حال اتفاق افشاگری کنند. و گرنه دشمنان برای داخل ایران هم خوابهای آشفته ای دیده اند. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
آمریکا تحمل نخواهد کرد خودش در اتش اعتراضات باشد و دیگر کشورها در امنیت به سر ببرند! + می‌دانید چرا؟ ضریب شکنندگی ایالات متحده در صورت ثبات در دیگر کشورها بسیار بالا خواهد بود! 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بوی توطئه‼️ 🔺 ادامه درگیری ها در بیروت میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی 🔹سفارت آمریکا در بیروت در بیانیه‌ای مداخله جویانه ادعا کرد، از حق ملت لبنان در اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می‌کند. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
🔴 بیش از ۵۷ هزار نفر با امضای طوماری از فرانسه خواستند کنترل لبنان را در دست بگیرد 🔻جمع قابل توجهی از شهروندان لبنان با امضای طوماری خواستار آن شدند که لبنان بار دیگر و دست‌کم برای ۱۰ سال آینده تحت حاکمیت فرانسه قرار بگیرد؛ تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۷ هزار نفر این طومار را امضا کرده‌اند. 🔻لبنان به مدت ۲۳ سال یعنی تا سال ۱۹۴۳ میلادی تحت قیمومیت فرانسه بود و امضای این طومار در زمانی آغاز شد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای اعلام حمایت خود از مردم بحرانزده این کشور، وارد بیروت شده بود./ یورونیوز 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سکانس‌های فتنه در لبنان ‼️۱. انفجار بندر اقتصادی لبنان ‼️۲. تشویش اذهان که موشک‌های حزب‌الله باعث انفجار شدا ‼️۳. شعله‌ور شدن فتنه با ورود مکرون و طرح اقتصادی ‼️۴. لیدرها هم امروز به میدان می‌آیند و شعارهای ضد حزب الله لبنان و حکومت فعلی را سر میدهندبه همین سادگی کشور را مرز لیبی شدن میبرند 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592
✨ 🛑 فتنه سرزمین شامات در آخرالزمان کجاست؟! 📜 روایات، فتنه ویژه ای را در سرزمین شام یاداوری میکنند. شام فقط و دمشق نبوده بلکه ( تمام سرزمین سوریه و شمال غربی ، ، جنوب ، اشغالی و ) را شامل میشده است. ➕ این فتنه همان فتنه عمومی غربی و شرقی است که مسلمانان گرفتار آن میشوند. 📝 از پیامبر (ص) و اهل البیت ( ع ) روایات فراوانی در رابطه با فتن گسترده از صدر اسلام تا بعد از امر ( عج ) رسیده است 📚 در اخباری مشترک از معصومین علیهم السلام آمده است که این فتنه های پی در پی و تمام نشدنی در شامات، از جانب ( ) است. 🔷کانال با https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592