eitaa logo
زلال معرفت
2.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
141 فایل
ارتباط با ما 👇 ✅️ انتشار و بهره‌بردارى با ذکر منبع موجب امتنان است. تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🔮 نماز بسیار بافضیلت روزهای‌ ⬅️ این نماز ۴ رکعت است دو نماز ۲رکعتی‌ : در رکعت اول بعد از حمد ۱۱بار سورۀ توحید، در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱ بار سورۀ توحید ⬅️ در ۲رکعت دوم : رکعت اول بعد از حمد ۳۱بار سورۀ توحید، در رکعت دوم بعد از حمد ۴۱بار سورۀ توحید ◽️بعد از تمام شدن نماز، ۵۱بار سورۀ توحید بخواند و ۵۱ بار بفرستد ➖سپس به سجده برود و ۱۰۰ بار ذکر (یااللهُ‌یاالله) بگوید سپس حاجت خود را از خداوند متعال بخواهد که ان‌شاالله به خواهد رسید. 📌 به نظر برخی علماء این برای قضای حوائج و ادای دیون و سایر امور بسیار مجرّب و موثر است . 🔅زمان خواندن این نماز از صبح تا آفتاب روز پنجشنبه است 📚جِمال‌الاسبوع سیدبن‌طاووس ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎 3⃣ 📖 آیه دوم سورۀ مبارکۀ حمد : «الرَّحْمنِِ الرَّحِیمِ» تفاوت دو واژۀ «الرَّحْمنِِ» و «الرَّحِیم» ⓷ تفاوت سوم ◽️توجیه سومى نیز در تفاوت بین «الرَّحْمـَْن» و «الرَّحِیم» وجود دارد كه از لطف خاصى برخوردار است و آن اینکه بدون شك، هر نعمتى كه در هستی دیده می‌شود، تجلّى و تابشى از رحمت رحمانیه و گستردۀ الهى است. سراسر وجود و جان و جهان را نعمت‏هاى خداوندى فرا گرفته است : 🔖 واژۀ «الرَّحْمـَْن» بیانگر همین حقیقت است. سلسله‏ جنبان هر نعمتی که از ابتدای خلقت، جامۀ وجود بر تن كرده و به مُلك هستى پای نهاده، رحمت رحمانیۀ حضرت حق است. 🔻 اما نكتۀ مهم اینجاست كه آیا این نعمت‏ها باقى خواهند ماند و اساساً آیا دلیلى بر بقا و استمرار الطاف الهى وجود دارد؟ ◽️مسلّماً بعد از اینكه فضل الهى به‌سوى انسان‏ها سرازیر شد، مهم‌ترین دغدغه، دوام و بقاى این نعمت است. خداوند در ابتدا با آوردن صفت «الرَّحْمـَْن» بیان می‌کند كه تمام وجود و هستى غرق نعمت حضرت اوست؛ اما حدوث و ایجاد نعمت به‌تنهایى كافى نیست و دوام و بقا و استمرار نعمت پس از آن مهم است. ◽️صفت «الرَّحِیم» این خصوصیت را بیان می‌کند؛ یعنى خداوند، خود، اختیار دوام نعمت را در كف دارد. شاید بتوان بر این مدّعا به آیۀ شریفۀ زیر استناد نمود: 📖(وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ كُلَّ شَیْءٍ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ وَ یُؤْتُونَ الزَّكَاۀَ وَ الَّذِینَ هُمْ بِآیاتِنَا یُؤْمِنُونَ). 📖 و رحمت من همه چیز را فرا گرفته است و به‌زودی آن‌ را برای كسانی كه تقوا می‌گزینند و زكات می ‌پردازند و آنان كه به آیات ما ایمان می‌آورند، ثابت می‌گردانم. ◽️ در این آیه، خداوند ابتدا به عمومیت رحمت اشاره می‏فرماید و آنگاه ثبات و دوام نعمت را در گرو لطف خاص خود بر اهل ایمان و متقین بر‌می‌شمارد كه مفاد رحمت رحیمیه و صفت «الرَّحِیم» است. ◽️از نظر ساختار صرفى نیز واژۀ «رحیم» بر وزن «فعیل» و صفت مُشبهه است که بر ثبات و استمرار دلالت دارد؛ برخلاف «رحمان» كه بر وزن «فَعْلان» است و صیغۀ مبالغه‌ای است که بر فراوانی و فزونی دلالت می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/940769314Cc4462fb5bb ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ ✔️ فکر گناه هم نکنید ✨ فرمود : 💫روزی حضـرت عیسی علیه السلام در جمع حواریون نشسته بودند . عـرض کـردند ما را از نصایح و پندیات بهره مند ساز. 💫حضرت عیسی علیه السلام فرمـودند مـوسی علیه السـلام به اصحاب خود فرمود ؛ سوگند نخورید، ◽️ولی مـن می گویم سـوگند خـواه دروغ و خواه راست نخورید. عرض کردند ما را بیشتر موعظه کن 💫حضرت به حواریون فرمودند : برادرم موسی می‌گفت :‌ زنا نکنید ◽️ ولی من به شما می گویم : حتی فکـر زنا نکنید ؛ زیرا گناه مثـل این است که در اتاقی آتش روشـن کنند که اگـر خانـه را هم به آتش نکشد، دیوارها را سیاه می کند. 📚سفینه البحار، ج ۳، ص۵۰۳ ڪانال زلال مــ💖ــعرفت https://eitaa.com/joinchat/940769314Cc4462fb5bb ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ ⁉️ پرسش : 📖 در آیه ۹۰ سوره نساء خداوند می‌فرماید: «هر خیری که به تو رسد از جانب خداست و هر شری که به تو رسد از جانب خود توست...» ❓چرا همه اعمال خیر انسان به لطف خدا صورت می‌گیرد و همانطور که ائمه مطرح می‌کنند اگر کمک خدا نباشد عمل خیری از ما سر نمی‌زند. ولی تمام اعمال شر ما از ابتدا تا آخر توسط خود ماست؟ ❓پس نقش اختیار چه می‌شود؟ اگر خداوند در اعمال شر ما نقشی ندارد پس حداقل در بخشی از اعمال خیر ما هم نقشی نداشته و ما خود آن‌ها را شکل می‌دهیم؟ ✅ پاسخ : ✨ لطف الهی این است که زمینه انجام خیر را برای بندگانش مهیا می‌نماید چون ذات او مظهر خیر و جمال و جلال است اما در شر و عدم خیر، ذات حق حتی نقش بازدارندگی دارد. البته آدمیان گاه اعتنایی به نهی الهی نمی‌کنند و مشتاقانه به سوی شر می‌شتابند. ✨ مهیا کردن شرایط خیر و تقویت و تایید در آن به منزله نفی اختیار و سهم عملی ما نیست و الا ثواب و پاداش معنا نداشت. ڪانال زلال مــ💖ــعرفت https://eitaa.com/joinchat/940769314Cc4462fb5bb ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ میگذرد و من بیشتر میفهمم که هیچ چیز در دنیا ارزش گریه کردن را ندارد! ما آدم ها مدام چیزهایی را که اسمشان را و بدبختی میگذاریم در سرزمین افکارمان میچرخانیم و دور میکنیم و همین باعث میشود در صدسالگی لذت نبردن از را بخوریم! شاید کلمه ی رها کردن و فرار کردن برای چنین لحظاتی به وجود آمده اند... از غصه هایت فرار کن در ناکجا آبادِ درونت رهایش کن؛ و به دنبال هر چیز که شادت میکند روانه شو... زندگی اگر چیزهای زیادی برای کردن دارد، چیزهایی هم برای لبخند زدن دارد فقط کافیست از ته دلت بخواهی که زندگی را زندگی کنی... ڪانال زلال مــ💖ــعرفت https://eitaa.com/joinchat/940769314Cc4462fb5bb ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🔰 گفتار بزرگان 🔖 در اینجا من یک تحلیل خیلى سربسته براى شما می کنم و بقیه اش را به ذهن شما واگذار می کنم. ببینید: ◽️ یک وقت یک غذاى حرامى یا مشتبهى را دقت نمیکنیم و می‌خوریم ، این غذا جزء بدن ما می شود. حالا این غذا چگونه است و به چه نحوى خراب است، از این غذا بدن درست می شود. بدن مجراى است، بدنى که از این جور غذاها، از مشتبهات و حرامها ساخته می شود، روح از آن تاثیر می گیرد. ولو یک بار انسان غذاى حرام بخورد، بى نقش نیست. حالا روح ما که می خواهد به سوى خدا حرکت کند ، ولی نمی تواند . 🎐 توجه داشته باشید که نسبت روح به بدن مانند یک نورى است که از یک جسمى مثلاً تا حدى صیقلى، می تابد و به آن ور عبور می کند. این جسم صیقلى هر چه تیرگى و رنگ داشته باشد، این نور بى رنگ، آن تیرگى و رنگ را بخودش برمی دارد. یک تشبیه خیلى ساده و خلاصه گفتم و بقیه فکر و تامل را به عهده شما مى گذارم. ◽️ من اگر غذاى مشتبه بخورم، فکر میکنید چه ربطى به روح من دارد و چرا نمی گذارد روح من برود. روح من درست مانند نورى است که از یک جسمى بر یک جسمى می تابد و از آن عبور می کند و رنگین می شود. حالا رنگین شدن چیست؟ چه تیرگى هست؟ آن غذاهاى حرام و مشتبه که آلودگى آنها در جسم پیاده می شود، در گذر روح از مضیق ماده و بدن، در روح هم این رنگ به تناسب روح پیاده می شود. ◽️ آن وقت ببینید که روح به چه روزگارى می افتد. فلذا هیچ وقت شما بعید نشمارید که چرا من و شما گاهى حرکاتى انجام می دهیم، تلاشها می کنیم، تصمیمها می گیریم، همتها صرف می کنیم ولى بجایى نمی رسیم! این را بعید نشمارید که این از آلودگى به حرامها و یا اقلاً به باشد. ◽️مشتبهات یعنى آنها که نمی دانیم چگونه به دست آمده و می خوریم و تصرف می کنیم. اگر خوب دقت کنید همه اینها براى شما اقلاً مشتبه می شود. ◽️ البته به قول مرحوم نراقى، راه به دست آوردن حلال براى انسان بسته نیست، ولى خیلى سخت است. هر کسى به اندازه همت خودش می تواند لقمه خود و مال خود را و تصرّفاتى را که در آنها دارد، حلال کند. اگر انسان همت مصروف کند، می تواند به این نعمت بزرگ برسد. ◽️ باز این نکته را دقت کنید که بعید نشمارید که خیلى از عدم موفقیتهای ما معلول همین مسئله باشد. 🎐خدا من و شما را هم نجات بدهد! خدا مظلومان را نجات بدهد! هیچ دعایى بدون دعا به مظلومان قبول نمی شود! برای تعجیل فرج دعا کنید. خدا به ما توفیق بدهد خراب نکنیم. 🎙 آیت الله شجاعی (ره) https://eitaa.com/joinchat/940769314Cc4462fb5bb ┅═✧❁🔆❁✧═┅