eitaa logo
"القائِمُ المُنتَظر (سلام الله علیه)"
274 دنبال‌کننده
1هزار عکس
361 ویدیو
70 فایل
همراه ما باشید... @ahmadi313313 خادم کانال اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
👌بعضی‌ها از انتساب به ائمه‌اطهار علیهم‌السلام .. ▪️عنه عليه السلام : الشِّيعَةُ ثلاثةُ أصنافٍ : صِنفٌ يَتَزَيَّنُونَ بنا ، و صِنفٌ يَستَأكِلُونَ بنا ، و صِنفٌ مِنّا و إلَينا . 🔸امام محمدباقر صلوات‌الله‌علیه می‌فرمایند شيعيان سه دسته اند 🔻 ✔️دسته اى به وسيله ما خود را مى‌آرايند (با انتساب خود به ما كسب آبرو مى‌كنند) ✔️و دسته اى به وسیله ما نان مى‌خورند ✔️ و دسته اى از ما و با ما هستند .
🔻 ✔️ اگر كسى با صفای دل، بناي خود را در خدمتگزارى بر صاحب الزمان سلام الله علیه بگذارد، آن حضرت مهمّات کارهایش را كفايت مي ‌كند❕❕ ♻️می فرمود: من التزام شرافتى به شما مي ‌دهم كه اگر در رشته خدمتگزارى به امام زمان علیه السلام افتاديد، (با اينكه غافليد و شيطان بى‌پدر و مادر نمي ‌گذارد كار اساسى كنيد) و هر كس در رشته خدمتگزارى به امام زمان علیه السلام وارد شود و به ساحت مقدّس حضرت خدمت كند، ترويج حضرت، تعظيم حضرت و دفاع از حومه حضرت کند، قلماً قدماً مالاً زباناً دفاع كند و مشغول خدمتگزارى دربار حضرت بشود، بنده ضمانت شرافتی مي ‌دهم، آن حضرت گرفتاري ‌هاى او را برطرف مي ‌كند. چه در رشته تجارت، چه در رشته آخوندى، در هر رشته ‏اى كه هست، در هر كار و صنعتى كه هست، حضرت نمي ‌گذارند او گرفتار شود. امام زمان علیه السلام آن قدر غيور است، اين حضرت آن قدر آقا و بزرگوار و جوانمرد است، كه با اندك قدم که در راه خدمتگزارى به دربار مطهّرش برداری، جبران می کند. اگر کسی نوكرى داشته باشد، اگر اربابِ كم ‌غيرتى هم باشد نمي ‌گذارد اين نوكر گرفتار بشود كه گرفتارى نوكر، او را از خدمت باز دارد. همه همينطورى هستيد. آن مقدارى كه در فكر تأمين زندگى خودتان هستيد، همان مقدار در مقام تأمين زندگى اين نوكر هستيد. يعنى خاك بر سر من، امام زمان علیه السلام به قدر ما هم به وظيفه آقایي ‌اش عمل نمي ‌كند!؟ نوكرِِ خدمتگزارش را نگهدارى نمي ‌كند!؟ حاشا و کلاّ. به موى ابروى خودش قسم که اين مطلب تا از اين چراغ نزد من روشن‌تر نباشد نمي‌ گويم. به قدرى امام زمان علیه السلام غيرتمند است، به قدرى جوانمرد است، به قدرى حق ‌شناس است، به قدرى آقاست كه حدّ و وصف ندارد. اوّل يك قدم برو در خانه امام زمان. امّا نمي ‌رويم، حقّه است. امام حقّه‌بازى را از واقعيّت تشخيص مي ‌دهد. جوهر اخلاص و ارادات قلبى را از تظاهر به علاقه تشخيص مي‌دهد. معتقديم شيعه‏ ايم امّا خدمت نمي ‌كنيم. وقتى كه در گرفتارىِ سخت است، مي ‌گويد يا صاحب ‌الزّمان! اين علاقه به صاحب ‌الزّمان نيست. علاقه به خودت هست. چون در وقتى كه گرفتارى براي تو پيش آمد، هر كس بتواند گرفتاريت را برطرف كند، متوسّل به او مي ‌شوى. ما اغلب دروغ مي ‌گویيم که به صاحب‏ الزّمان علیه السلام علاقه داريم. داريم!؟ كدام وقت شده از سوز جگر و گدازِ سينه، دعایى براى سلامتى صاحب ‌الزّمان كرده باشیم؟ روز 18 ماه رمضان است. به خداى واحد و احد، در خانه خدا مي ‌گويم، اگر كسى به صفا معتقد به امام زمان علیه السلام باشد و بناي خود را در خدمتگزارى بر حضرت بگذارد، والله حضرت نمي ‌گذارند كوچكترين گرفتارى در زندگى براى او پيدا شود. نمي ‌گويم ناخوش نمي ‌شود، ولی حضرت مهمّاتش را كفايت مي‌كنند. کانال ☑️" القائِمُ المُنتَظَر(عج)"☑️ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
💡آیا امام زمان (سلام الله علیه) دین جدیدی می آورند⁉️ ✅قطعا مراد از احادیث این نیست که حضرت، دین اسلام را نسخ کند و دین جدیدی ارائه کند، چراکه دین اسلام ، آخرین دین و پیامبر اسلام ،آخرین پیامبر الهی است. در بسیاری از احادیث به این مطلب تصریح شده است که حضرت مهدی(سلام الله علیه) از دین و قرآنی که بر جدش پیامبر(صلوات الله علیه) نازل شده دفاع می کند. 💫پیامبر(ص) می فرماید: «الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِی اسْمُهُ اسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِی وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِی یُقِیمُ النَّاسَ عَلَی مِلَّتِی وَ شَرِیعَتِی وَ یَدْعُوهُمْ إِلَی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل» [3] قائم از فرزندان من و هم نام و هم کنیه من است. خوی او، خوی من و رفتارش، رفتار من است. مردم را به طاعت و دین من وادار می نماید و به قرآن ، دعوتشان می کند. [4] و نیز در روایت دیگری از پیامبر(ص) وارد شده است که: «یَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی وَ یَعْمَلُ بِسُنَّتِی‏» [5] یکی از اهل بیت من قیام می کند و به سنت و روش من عمل می نماید. بنابر این به تصریح این روایات، در زمان امام زمان(سلام الله علیه)، دین همان دین اسلام نازل شده بر پیامبر اسلام خواهد بود. 🔰با توجه به این نکته باید گفت که: در زمان غیبت بدعت هایی در دین گذاشته می شود و احکامی از قرآن و اسلام، بر طبق میل مردم تأویل و تفسیر می شود. بسیاری از احکام و حدود چنان فراموش می شود که گویا اصلا از اسلام نبوده است. بسیاری از مسلمانها ارکان اسلام را رها می کنند و به ظواهر آن اکتفا می کنند. از اسلام، جز نماز و روزه و اجتناب از نجاسات، چیزی نمی دانند. در بازار و کوچه و خیابان و خانه، اثری از از اسلامشان پیدا نیست. اخلاقیات و دستورات اجتماعی را اصلا از اسلام، محسوب نمی کنند. محرمات الهی را با حیله های گوناگون و تأویلات صوری جایز می شمرند و از ادای حقوق واجب خودداری می کنند. طبیعی است که در چنین اوضاعی، اگر امام ظهور کنند و به ها بپردازد و احکام و قوانین اسلام را به طور کامل و با تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... به اجراء بگذارد و حدود اسلامی را بدون سهل انگاری اعمال کند، چنین دینی برای مردم، تازگی خواهد داشت و با تصوری که آنها از اسلام داشته اند، متفاوت خواهد بود. 📚 [1] - بحارالانوار، ج 52، ص 353. [2] - بحارالانوار، ج 52، ص 338، باب 27 [3] بحار ج 51، ص 73 باب 1. [4] - اثبات الهداة، ج 7، ص 52. [5] - بحارالانوار، ج 51، ص 82. [6] - بحارالانوار، ج 51، ص30. [7] - منبع کتاب دادگستر جهان، ص 323-328 با اندکی تصرف کانال " القائم المنتظر(عج)" 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
⁉️💡 الامام الباقر سلام الله علیه: يَا بُنَيَّ اعْرِفْ‏ مَنَازِلَ‏ الشِّيعَةِ عَلَى‏ قَدْرِ رِوَايَتِهِمْ‏ وَ مَعْرِفَتِهِمْ فَإِنَّ الْمَعْرِفَةَ هِيَ الدِّرَايَةُ لِلرِّوَايَةِ وَ بِالدِّرَايَاتِ لِلرِّوَايَاتِ يَعْلُو الْمُؤْمِنُ إِلَى أَقْصَى دَرَجَاتِ الْإِيمَانِ فرزند عزيزم! جايگاه شيعيان را به اندازه روايت و معرفت آنها بشناس.(يعني ميزان ارزش شيعيان دو چيز است؛ يکي روايت و دومي معرفت). معرفت هم یعنی، درايت و است. اينکه درک نمايد و بفهمد که از آن سخني که مي‌گوييم چيست، با درايت روايت است که مؤمن به دست پيدا مي‌کند. معانی الاخبار ص 1 و 2 _____________________ ♻️راه رسیدن به دورترین و بالاترین مراتب ایمان ، فهم کلام امام است... ♻️به وسیله امام است که میشود به بالاترین اهداف دست پیدا کرد.👌 کانال " القائم المنتظر(عج)" 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
آقا امام حسن عسکری سلام الله علیه🔻 هرکس دوست و برادر خود را محرمانه موعظه کند، او را زینت بخشیده؛ و چنانچه علنی باشد سبب ننگ و تضعیف او گشته است. «تحف العقول، ص. ۴۸۹»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️رفت خانه ی ( سلام الله علیه ) ، گفت: زمین که خالی از حجّت نمی شود، حجّت خدا بعد شما کیست؟ امام رفت داخل اتاق، وقتی برگشت کودک سه ساله ای روی شانه اش نشانده بود؛ ماه تر از ماه، خورشیدتر از خورشید. فرمود: اگر پیش خدا و رسولش عزیز نبودی پسرم را به تو نشان نمی دادم. پرسید: نشانه ای هم دارد دلم آرام بگیرد؟ کودک به زبانی فصیح گفت: من بقیة الله روی زمینم و انتقام گیرنده از دشمنان خدا، حالا دیگر دنبال نشانه نگرد! 📚کمال الدین، جلد 2، ص-384.
👌رسوایی در جمع، معلول چیست؟ ▪️قال الإمام المجتبیٰ مُعِزُّ المؤمِنین علیهالسلام: الْعَادَاتُ قَاهِرَاتٌ فَمَنِ اعْتَادَ شَيْئاً فِي سِرِّهِ وَ خَلَوَاتِهِ فَضَحَهُ فِي عَلَانِيَتِهِ وَ عِنْدَ الْمَلإ. 🔸امام حسن مجتبی سلام الله علیه می‌فرمایند: عادت ها مقهور كننده اند. پس كسی که در نهان و خلوت هاى خود به چيزى عادت كند، آن چيز او را در آشكار و ميان جمع رسوا سازد. 📚مجموعة ورام، ج‏2، ص: 113
4_5980905275811431990.mp3
8.04M
▫️ اسماعیل هرقلی به محضر مقدس امام عصر سلام الله علیه و شفا یافتن او به عنایت مولای عالم.
🔹اهل ‌بیت علیهم ‌السلام ظرف مشیت و اراده خداوند در میان مخلوقات ✍️امام صادق صلوات الله علیه و آله فرمودند: «بى‌ترديد خداوند عزوجل مخلوقاتى خاص خود دارد كه آنان را از نور خويش آفريده و آنان بخشى از چشمه شفقت الهى براى مهرورزى و دلسوزى او به مخلوق اويند، به بركت آنان رحمت ارزانى مى‌شود، و به وسيله و اذن آنان مرده را زنده می‌کند و زنده را می‌میراند، و به توسط آنان آفريدگان خود را مى‌آزمايد، و به وسيله آنان حكم خويش را در ميان مخلوقاتش به اجرا مى‌گذارد. راوی (محمد بن مسلم) گويد: فدايتان یشوم- آنان چه کسانی هستند؟ فرمود: اوصیاء.» 📗الإمامة و التبصرة من الحيرة، صفحه ۱۳۲ 📓معاني الأخبار شیخ صدوق، صفحه ۱۶ 📘التوحيد (للصدوق)، صفحه ۱۶۷، باب۲۴ معنى العين و الأذن و اللسان‏ 📕بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۲۶، ص۲۴۰، باب ۵ جوامع مناقبهم و فضائلهم علیهم السلام
37 sorood(1).mp3
5.68M
یاد اقا صاحب الزمان سلام الله علیه آرامش دلها...
🔴 شمائل مبارک صلوات الله علیه و عجل الله فرجه ... ▪️روي انّه عليه السّلام كان أشبه الناس برسول اللّه (صلّى اللّه عليه و آله) خلقا و خلقا و كانت شمائله شمائل رسول اللّه (صلّى اللّه عليه و آله)‌ ، و ملخص الروايات التي تبيّن شمائله عليه السّلام هي ما يلي: كان عليه السّلام أبيض، مشربا حمرة، أجلى الجبين، أقنى الأنف، غائر العينين، مشرف الحاجبين، له نور ساطع يغلب سواد لحيته و رأسه، بخدّه الأيمن خال، و على رأسه فرق بين و فرتين كأنّه الف بين واوين، أفلج الثنايا، برأسه حزاز، عريض ما بين المنكبين، أسود العينين، ساقه كساق جدّه أمير المؤمنين عليه السّلام و بطنه كبطنه.و ورد انّ المهدي طاوس أهل الجنة وجهه كالقمر الدرّي عليه جلابيب النور، عليه جيوب النور تتوقّد بشعاع ضياء القدس، ليس بالطويل الشامخ و لا بالقصير اللّازق بل مربوع القامة، مدوّر الهامة، على خدّه الأيمن خال كانّه فتاة مسك على رضراضة عنبر، له سمت ما رأت العيون أقصد منه‌ صلى اللّه عليه و على آبائه الطاهرين. 🔸آن حضرت شبیه ترین مردم است به حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله در خَلق و خُلق و شمایل او ، شمایل آن حضرت است و آنچه جمع شده از روایات در شمائل آن حضرت آن است که آن جناب ابیض (سفید) است که سرخی به او آمیخته و گندم گون است که عارض شود آن را زردی از بیداری شب. و پیشانی نازنینش فراخ و سفید و تابان است و ابروانش به هم پیوسته و بینی مبارکش باریک و دراز که در وسطش فی الجمله انحدابی دارد و نیکو رو است و نور رخسارش چنان درخشان است که مستولی شده بر سیاهی محاسن شریف و سر مبارکش ، گوشت روی نازنینش کم است ، بر روی راستش خالی است که پنداری ستاره ای است درخشان ، ( وَ عَلی رَاءْسِهِ فَرْقٌ بَیْنَ وَفْرَتَیْنِ کَاَنَّهُ اَلِفٌ بَیْنِ وا وَیْنِ ) ، میان دندان هایش گشاده است ، چشمانش سیاه و سرمه گون و در سرش علامتی است ، میان دو کتفش عریض است ، و در شکم و ساق مانند جدش امیرالمؤ منین صلوات الله و سلامه علیه است ؛ الْمَهْدِیُّ طاوُسُ اَهْلَ الْجَنَّهِ، وَجْهُهُ کَالْقَمَرِ الدُّرِّیِّ عَلَیْهِ جَلابیبُ النّورِ ؛ یعنی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف طاوس اهل بهشت است ، چهره اش مانند ماه درخشنده است . بر بدن مبارکش جامه ها است از نور، ( عَلَیْهِ جُیُوبُ النُّورِ تَتَوَقَّدُ بِشُعاعِ ضِیاءِ الْقُدْسِ ) ؛ بر آن جناب جامه های قدسیه و خلعت های نور انیه ربانیه است که متلا لا است به شعاع انوار فیض و فضل حضرت احدیت. و در لطافت و رنگ چون گل بابونه و ارغوانی است که شبنم بر آن نشسته و شدت سرخی اش را هوا شکسته ، و قدش چون شاخه بان درخت بیدمشک یا ساقه ریحان ، ( لَیْسَ بِالطَّویلِ الشّامِخ وَ لا بِالْقَصیر الْلازِقِ ) ؛ نه دراز بی اندازه و نه کوتاه بر زمین چسبیده ، ( بَلْ مَرْبُوعُ اَلْقامَهِ مُدَوَّرُ الْهامَهِ ) ؛ قامتش معتدل و سر مبارکش ( مُدَوَّر، عَلی خَدِّهِ الاَیْمَنِ خالٌ کَاَنَّهُ فَتاهُ مِسْکٍ عَلی رَضْراضَهِ عَنْبَرٍ ) ؛ بر روی راستش ( خالی ) است که پنداری ریزه مشکی است که بر زمین عنبرین ریخته ، ( لَهُ سَمْتٌ ماراتِ الْعُیُونُ اَقْصَدَ ) مِنْهُ هیئت نیک خوشی داشت که هیچ چشمی هیئتی به آن اعتدال و تناسب ندیده . صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ عَلی آبائهِ الطّاهِرینَ 📚منتهی الآمال 📚الغيبة (شیخ طوسي)/ص265 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏52/ص11