✅ راهکار عملی برای مبارزه با فساد
انباشت تاثیرگذاران جامعه در تهران و نهایتا چند شهر بزرگ یکی از دلایل مهم وضعیت فعلی است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از دلایل فساد اداری و اقتصادی موجود در جامعه عدم حضور موثر نخبگان و خواص، در شهرستانها و نقاط مختلف کشور می باشد.
🚫 انباشت تاثیرگذاران جامعه در تهران و نهایتا چند شهر بزرگ یکی از دلایل مهم وضعیت فعلی است.
افرادی که در کسوت های مختلف به حلقه های مدیریتی بالا مشغول هستند، باید بنا بر وظیفه اسلامی ، نسبت به مفاسد موجود در وطن خویش حساس بوده و اقدام شایسته را انجام دهند هر چند این اقدام ممکن است توام با هزینه برای فرد باشد لکن وظیفه شرعی است.
❌ خرده شبکه هایی که در نقاط مختلف کشور مشغول چپاول هستند، با شگرد های خاص، از حضور افراد موثر در شهر ها جلوگیری می کنند و ملاحظات منفی و پاره ای از موارد، محافظه کاری افراد موجب می شود که به زندگی عادی خود و روز مره گی ادامه دهند، خواص نباید بترسند، باید در شهرستان ها ، شهر ها و حتی روستا ها حضور پیدا کنند، باید موضعگیری کنند، کنار کشیدن این افراد، کار را برای قوه قضائیه و دیگر نهاد ها ، دشوار کرده است...
http://l1l.ir/32nk
♨️مشغول شدن به زندگی بدون چالش، موجب دشواری کار برای عناصر حزب اللهی شده است.
این رویه از مصادیق فرار از جهاد است، این روند یعنی فرار از یاری حاکم اسلامی
🔸 اگر کسانی که در تهران یا شهر های بزرگ هستند به عنوان یک الگوی عمومی، در مورد مفاسد وطن های خود حساس باشند بساط مفسدین تا حد زیادی جمع می شود.
این قضیه در مورد حوزویان و دانشگاهیان نیز صدق می کند، یکی از سیاست های صهیونیستی این است که چهره های علمی را با کار های علمی محض، مشغول کنند یا با طراحی نظام علمی خاص، فرهنگ علمی غرب را در وجود ایشان نهادینه سازند تا اینکه عالمان و دانشمندان، اقدامات مطالبه گرانه را برای خود کسر شأن بدانند.
وجود مبارک حضرت آقا بارها صراحتا یا با کنایه این مطلب را نسبت به خواص و موثرین اظهار فرموده اند.
🔹 حضور عالمان و حوزویان ، در اوطانشان از جمله الزامات مبارزه با فساد است.
🔷 هدف معظم له از لزوم هجرت فضلا و علما به اوطان خود صرفا ارتقاء سطح علمی حوزه ها و تبلیغ دین نیست بلکه حضورشان در سطح کشور ، یکی از بازدارنده های مهم در مقابل فساد است.
حجت الاسلام رحمت الله معظمی پژوهشگر و استاد حوزه
🌐اسلام شعائری ۱۸
#خاک_بر_سر_عالمی_که…
🔹اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، امّا #نتواند-بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حقّ قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده … و حتی با آنها همصدا شود و برای آنها(دشمنان) #خوراک درست کند، #خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه!
🔹حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، #جهل است. نور نیست، ظلمت است!
🗓۱۳۷۳/۶/۲۰
🔻از حضرت آیت ا… وحید خراسانی ملتمسانه استدعا داریم جلوی فحاشی های گسترده مریدانشان (منتقمان سیلی!) را در فضای مجازی و جلسات دشمن شادکن عیدالزهرا(و در ۳۶۴ روز دیگری که تبدیل به مناسبت مذهبی کرده اند) در شهرهای مختلف بگیرند!
لازم است بدانید که در این جلسات توحّش آلود، به نیّت قربة إلی الله و برای شادی دل اهلبیت عصمت و طهارت، نسبت به برخی همسران پیامبر خاتم، زشتترین الفاظ نسبت داده شده و بدترین حملات صورت میگیرد!
در موارد زیادی نسبت به منادیان وحدت اسلامی؛ که امامان معصوم(علیهم السّلام) پیشاهنگان این واجب دینی هستند؛ اهانتهای شرم آور می شود!
غالب این افراد، کوچکترین تعهدی به مسائل اخلاقی نداشته و در عصر تسلط رسانه، باعث بدنام کردن چهره پاک اسلام ناب محمدی شده اند.
ما [به تأسی از علامه شهید مطهّری] ریشه این رفتارهای غیرانسانی را در برخی منابر، حوزه های علمیه و هیئات میدانیم. نمیتوان همه گناهان را به گردن BBC انداخت!!
🔻سالهاست که جریان وارداتیِ شعائریها [ پیروان مکتب روحانیّت نجف]، روی خوارج را در بلاهت و سنگ اندازی در مسیر جهانگیرشدن اسلام سفید کرده است.
❇️ انصارالله یمن هنوز وارد تقسیم قدرت نشده اند...
هنوز لباس شخصیتی و پلوخوری ندوخته اند...
و خداوند نصرت خود را شامل این مردم ساده زیست کرده است.
❌ بچه های ما مشغول آرایش ظاهر سیاسی خود و آموزش تملق برای ورود به حلقه های قدرت هستند!
افراد پاک هم با اختیار عزلت به نق زدن بسنده می کنند!
✅ حضور هوشمندانه حزب الله در میدان های گوناگون،
ایجاد هسته های مقاومت،
کسب قدرت
و دست گرفتن مدیریت ها
کمر نفاق را خواهد شکست.
🔴تقویت نظام و یاری ولی فقیه در اصلاح دستگاه ولایت است
✍ قاسم روزبهانی
◾️اگر خدای نخواسته یک معمم دریک جا پایش را کج گذاشت، همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا بر خلاف موازین؟ سایر هم باید بکنند، نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد مال همه است. (حضرت امام (ره) ۱۵تیر۵۸)
🔺یکی از مسائلی که این روزها دلسوزان انقلاب و اسلام به عنوان یک فوریت باید به آن توجه خاص داشته باشند مقوله دستگاه ولایت است. دستگاه ولایت عبارت است از ساختار منصوبین ولی فقیه که با انتخاب معظم له و بدون فرایند انتخابات وارد حوزه قدرت سیاسی در حکومت اسلامی می شوند، به عبارت دیگر دستگاه ولایت یعنی منصوبین ولی فقیه و با یک نگاه سازمان متبوع ایشان.
🔺از جمله مصادیق دستگاه ولایت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، نمایندگاه ولی فقیه در استان ها، معاونین امام خامنه ای در دفتر ایشان مانند معاونت امور حوزه و روحانیت و دیگر معاونت ها، نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، نهادولی فقیه در دانشگاه، اوقاف و... است.
🔺از سویی به دلیل جایگاه خاص روحانیت در جامعه اسلامی و نیز لزوم پیشبرد انقلاب در چارچوب فقه اسلامی ( که متولی این امر نهاد حوزه است)، در این یادداشت بیشتر منصوبین معمم و حوزوی دستگاه ولایت مورد نظر است.
🔺موضوعی که نوشتار به طور مشخص به آن اشاره خواهد کرد، عبارت است از: گفتمان سازی برای پایان احتکار دستگاه ولایت و توان ولی فقیه که سالهاست موجب مظلومیت امام مسلمین شده است که از جمله مولفه های مهم تحقق این معنا، تعریف وظیفه مردم و روحانیت در قبال دستگاه ولایت به ویژه معممین این نهاد می باشد به دلیل اینکه معممین دستگاه ولایت دارای دو ویژگی هستند که در فرهنگ عمومی ما نوعی بازدارندگی برای مردم نسبت به نقد ایشان ایجاد می کند، منصوب رهبری بودن و معمم بودن.
🔺آنچه از متن قرآن کریم و روایات معصومین و به خصوص سیره حکومت نبوی و علوی فهمیده میشود و نیز بنابر آنچه به عنوان دیدگاه امام راحل و رهبر عزیزمان مطرح میباشد، نظارت و انتقاد در قالب فریضتین، نصیحت و... نسبت به حکومت و متولیان، نه تنها از جمله حقوق مردم است بلکه این موضوع به عنوان یک وظیفه دینی مطرح و بر آن تاکید شده است همچنین در انقلاب اسلامی از فرهنگ مطالبه به عنوان یکی از مهمترین آرمان ها و اهداف انقلاب یاد شده است یعنی نظام اسلامی نظامی است که متولیان آن از مردم و در دسترس مردم و تحت نظارت مردم باشند، به همین دلیل امام راحل و رهبر معظم انقلاب نقشی خاص برای روحانیت در این زمینه قائل شده اند و روحانیت را حامی و ناصح نظام ذکر فرموده اند .
🔺عده ای نا آگاه و بعضا مغرض، نقد و نظارت مردم و روحانیت را نسبت به منصوبین ولی فقیه، تضعیف نظام میدانند وهمین نگاه موجب مصونیت برای منصوبین میشود. در جواب این افراد باید گفت که حمایت و تقویت نظام و یاری ولی فقیه در اصلاح دستگاه ولایت است و این امر مستلزم بیان نقاط ضعف و بیان نقد از جانب مردم با هدایت روحانیت انقلابی و متعهد است.
🔺انتقاد و نظارت مردم و روحانیت انقلابی علاوه بر این که به ایجاد فضای زنده سیاسیدر جامعه منتهی می شود مردم را در امورات دخیل کرده و مهم تر از همه، ظرفیت ها و فرصت های جدیدی برای اعمال ولایت ولی فقیه در ساختار حکومت و جامعه به وجود خواهد آورد. متاسفانه امروزه در اثر نبود چنین فرهنگ مبارکی با مسائل تلخ همچون اختلاف اندیشه گفتارو تصمیمات منصوبین حضرت آقا با ایشان روبرو هستیم.
خواص باید این نکته که تقدس غیر احترام است و منصوبین ولی فقیه مقدس نیستند را ترویج کنند.
🔺نتیجه مصونیت بخشی و مقدس پنداری بی پایه و نا معقول موجب شده توان و ظرفیت های کلان نظام نسبت به جامعه و پیشرفت انقلاب احتکار شود.
متهم کردن دلسوزان انقلاب با عناوینی همچون : اهانت به نظام و تندروی و جلوتر بودن از ولی فقیه منجر به خلع سلاح سربازان ولایت می شوند که البته این اتفاق هرگز اتفاق نخواهد افتاد؛ امیدواریم بزودی قلم ها روان و زبانها باز شود و اجازه ندهند جامعه، منصوبین ولی فقیه را مانند حضرت آقا بدانند و تقدس ولی فقیه را به منصوبین ایشان تعمیم ندهند.
تذکر به تقوی.m4a
597.1K
🔻کاش #تقوی قبل از عزل شدن، با این نصیحت از خواب بیدار میشد…اما نشد… اصلا اگر تقویها از خواب بیدار شوند پس چه کسی انقلاب را به محاق ببرد؟!
یادداشت بسیار مهم و جامع
حجة الاسلام رحمت اللّه معظمی/
"ائمه جمعه؛ مسئولان انقلاب"
📎عناوین اصلی:
°فقاهت و امارت شروط لازم برای صدق عنوان امامت جمعه~
فقاهت از منظر فلسفه سیاسی ناظر به فضیلت هاست.
امارت از منظر اندیشه سیاسی ناظر به مبحث مشروعیّت قدرت است.
°بایسته های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:
لزوم اهتمام شورای سیاست گذاری به دیدگاه ها و مطالبات ولی فقیه/
ایجاد سازمانی برای نظارت برشبکه عظیم امامت جمعه/ داشتن رویکرد تربیتی/
ایجاد بستر برای ترویج فرهنگ نقد مسؤولین(سرمایه تمام نشدنی)/
جوان گرایی/
ایجاد ساختار لازم مدیریتی/
لزوم بازگشت به ارزشهای انقلاب و حزب الله به جای تحزّب غربی
°بایسته های رفتاریِ ائمه جمعه:
زیّ طلبگی و مردمی بودن/ داشتن روحیات انقلابی و دفاع از افراد و اقدامات انقلابی/
داشتن محتوای غنی برای خطب/
نظارت و هدایت بجای دخالت در عزل و نصب.
°اولویتهای فرهنگی که منتظر اقدامات اساسیِ امامان جمعه است:
۱- تشیع لندنی، اسلام مناسک درون تهی و شعائر بی مغز
۲-ترویج عرفان های کاذب
۳-مهدویت خرافی و نشانه گرا
http://l1l.ir/3qu3
📌خلاصه مباحث:
_دلیل انتخاب تعبیر
"مسئولان انقلاب" برای امامان جمعه توسط ولی فقیه
_حفظ حرکت انقلابی مردم در مهندسی ساختار سیاسی(در کنار نهادهای جمهوریتی) برعهده ائمه جمعه است
_مصداق تجمیع فقاهت(فهم عمیق از دین) و امارت (کارگزاری و فرمانروایی)
ائمه جمعه هستند
_مهمترین نماینده حوزه علمیه در ساختار حکومت اسلامی، ائمه جمعه هستند
_"امام جمعه" باید دارای نِصابی خاص از فقاهت باشد یعنی واجد جوهره فقاهت باشد. این جزو حداقل های امامت جمعه می باشد و الّا این عزیزان را باید پیشنمازان روز جمعه دانست!
_آنچه مشخص است عدم اهتمام شورای سیاست گذاری نسبت به شئونات این جایگاه حکومتی می باشد
_وظیفه سیاست گذاران نماز جمعه، ایجاد یک معاونت برای آشنا کردن ائمه جمعه با دیدگاه های مترقی امام خامنه ای و نيز، پیگیری مطالبات رهبر انقلاب از این شورا و از ائمه جمعه در رابطه با رسالتشان میباشد.
مطالبات از شورای سیاستگذاری:
حاکم شدن نگاه انقلابی بر مدیریت های این نهاد، ایجاد نظارت بر عملکردها، جوانگرایی در گزینش ائمه جمعه، ایجاد ساختار توانمند مدیریتی؛
مبارزه با خرافات و انحرافات فکری، داشتن رویکرد تربیتی و ارتباط با مدارس، تلاش برای حفظ اعتماد مردم به روحانیت، بسیجی بودن و ارتباط با نیروی مقدس بسیج، حفظ اتحاد و امید در جامعه، کسب محوریت در اجتماع مردمی، ساده زیستی، در دسترس مردم بودن، پاسخگویی به شبهات موجود و مقدر، جلوگیری از نفوذ عناصر ناباب در مراکز حساس، عدم وابستگی به جبهه بندی صهیونیستیِ اصلاح طلب و اصولگرا، ملجأ مردم در گرفتاری ها، ارتباط با حوزه و دانشگاه، عدالت خواهی و مبارزه با فساد و عدم دخالت در عزل و نصبها.
تذکر:
تبدیل امامت جمعه به جایگاهی دارای مصونیت فولادین نسبت به انتقاد، خلاف نظر امام خامنه ای
می باشد.
وضع موجود:
شورای سیاست گذاری، فاقد ساختار لازم برای مدیریت و هماهنگی بین اجزای این شبکه ی عظیم می باشد.
یکی از گرفتاری های نظام اسلامی، توصیه پذیری و انقیاد برخی مسئولین و متاسفانه معممین از قدرت طلبان و زر سالاران در سطح کشور می باشد.
متاسفانه غالب خطب، صرفا با توجه به شرایط تقویمی تنظیم شده و بدون تحلیل و تطبیق بیان می شود و یا با یاد آوری مناسبت های دینی و ملّی به بیان تشریفاتی در قالب تبریک، تسلیت و تکریم ها بسنده میشود و در رابطه با موضوعات اجتماعی انقلابی که مستلزم موضع گیری و صراحت لهجه می باشد، با نگاهی کلی، چند پهلو و محافظه کارانه، ذهنیت عمومی جامعه را در بزنگاه ها سر گردان رها می کنند. دخالت گسترده و غیر قابل انکار بخشی از ائمه جمعه در عزل و نصب ها موجب ایجاد خرده باند های قدرت طلبی در سطح کشور شده که یکی از مهمترین علل مفاسد اداری و اقتصادی در سطح کشور می باشد.
امیدواریم اهمیت امامت جمعه موجب شود تا خواصّ جبهه حق، به این موضوع مهم بپردازند؛ چراکه اگر زبان ها باز و قلمها روان گردند، بدون تردید در تحقق دولت و جامعه ی اسلامی تسریع خواهد شد.
متن کامل این یادداشت راهبردی :
http://goo.gl/eUs2YU
فایل چاپیِ یادداشت در هفته نامه نه دی: http://l1l.ir/3qu5
#آیت_الله_سعیدی_امام_جمعه_محترم_قم_شما_دیگر_چرا؟
حضرت آیت الله!
در انتظار شنیدن خطبه های آتشین شما بر علیه فساد ها ، رشوه گیری ها و باندبازی های ادارات قم سالهاست نشسته ایم و زمان های طلانی بوده و هست که آرزو کرده و می کنیم ؛ ای کاش پیگیری مصرانه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مستضعف قم آن هم به طور جدی و مطالبه گرانه از مسئولین این استان، از حلقوم شما و با بیان گویایتان در تربیون های نماز جمعه به گوشمان می رسید و امروز عکس رونمایی اتان از قرآن مطلا را برایمان آوردند!!!!😱😱
🔴 کشتی قرآن مطلا چه کسانی را غرق میکند⁉️
http://l1l.ir/3s9y
رونمایی از قرآن مطلا آن هم در قالب یک کشتی یک اثر هنری خطرناک است!
این کشتی که با نام اسلام و قرآن ساخته شده، نه تنها سفینهی نجات نیست بلکه به گِل نشستهی عمقِ کمِ دریای فهم دینی ماست!
وقتی ندانیم که دین از ما چه میخواهد وقتی نخواهیم بدانیم که حرف دین چیست، وقتی تصور کنیم هر آنچه که میدانیم تمام دین است، و همزمان بخواهیم دست به کاری زنیم که فقط کاری کرده باشیم به نام دین، نتیجه آن میشود که میبینیم!
در شرایطی که جوانان کشور مورد هجوم سیل شبهات هستند، رهایشان کردیم و برایشان از کشتی رونمایی میکنیم که نهتنها دستگیرشان نیست بلکه آنان را در میان هجمهی شعار و عملهای ضد و نقیض غرق میکند و دوباره این ماییم که فردا روزی زبان به شِکوه از دشمنانی باز میکنیم که جوانان ما را از دین به در بردهاند...
و البته جوانان ما اسلام و عظمت دین را از اعمال به نام دین به خوبی تفکیک می کنند...
................
[ نشانهی دیگرِ مؤمنان چیست؟ این است که از آنچه به آنان روزی کردهایم انفاق میکنند. انفاق یعنی چه؟ انفاق یعنی پر کردن خلأها و نیازها. آن خرج کردنی که خلئی را پر کند، نیازی را برآورده کند، این را میگویند انفاق. اگر چنانچه شما آمدی، دیوار این مسجدِ رنگ روغن کرده را، رویش مجدداً پولی دادی رنگ روغن کردید، انفاق نیست. چرا؟ چون احتیاجی نبود به این کار... بله این خرج هست، اما انفاق نیست. انفاق عبارت است از آنکه خلئی و نیازی باشد در متن جامعه، تو آن خلأ و نیاز را پر کنی؛ انفاق یعنی این.
آنچه که مایهی مؤمن بودن است، آنچه شرط و نشانهی ایمان است، انفاق است، «وَ مِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ». بعد اگر خواستید وقت صرف کنید، اگر خواستید آبرو مایه بگذارید، اگر خواستید پول خرج بکنید، خوب فکر کنید، ببینید آیا با این مایه گذاشتن دارید انفاق میکنید یا خرج بیهوده میکنید.]*
* طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن؛ امام سیدعلی حسینی خامنهای؛ ص ۷۷ و ۷۹
#کمی_کتاب_بخوانیم
باید گام اول محکم برداشته شود
🔻برکنارشدن آقای تقوی از ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را میتوان به مثابه دمیده شدن روح امید در جریان انقلابی دانست.
ایشان متصدّی توان و امکاناتی بی نظیر برای ایجاد تحوّلاتی گسترده شده بود و میتوانست از این امکانات گسترده، نهایت استفاده را برای نیل به آرمانهای انقلاب نماید.
اما رمز ماندگاری ایشان در این جایگاه این بود که خود را "صفر" کرده بود تا "رقمی" به حساب آید.
در این سالها هیچ خواسته ای را از هیچ جریان آلوده سیاسی رد نمیکرد. در عزل و نصب و تمدید حضور امامان جمعه، ماندگارترین خدمات را به کانونهای قدرت طلب و زرسالار ارائه داد.
اما باید بدانیم که تقوی یک شخص نبود و این ضربات و خسارات را یک تنه به تفکر و جریان انقلابی وارد نساخت. به عبارتی نباید خیال کنیم که با رفتن آقای تقوی به تنهایی، نهاد امامت جمعه به مسیر انقلاب بازمیگردد.
رخوت و بی اعتنایی های ایشان نسبت به ارزشهای انقلاب، به نماینده های شورای سیاستگذاری در استانها سرایت کرده بود.
گناه این افراد در کمرنگ کردن و به انزواکشاندن ارزشهای اسلامی کمتر از آقای تقوی نیست. در بسیاری از موارد مسوولین شورا در استانها، چشم و دست و زبان متنفذین استانهای محل خدمتشان! هستند.
اگر بناست که انتصاب جدید در شورای سیاستگذاری را نقطه آزادی ظرفیتهای انقلاب بدانیم، رفتن آقای تقوی باید با رفتن شبکه استانی شورا، تکمیل و ادامه یابد.
اگر در همین ابتدای امر، این تغییر و تحولات صورت نگیرد، ممکن است نقش و تاثیر ریاست انقلابی و جوان شورا، به تاثیری توصیه ای و ارشادی تنزل پیدا کند.
شبکه استانی شورای سیاستگذاری باید از دست بهره برندگان از انقلاب خارج گردد تا نهاد انقلابی امامت جمعه، به ریل انقلاب بازگردد و تماما برای انقلاب هزینه شود.
🔲نقد خوبان
◻️هم جناب آقای سید رضا تقوی از خوبان و طرفداران ولایت فقیه و نظام اسلامی است و هم جناب آقای ضرغامی از پاسداران قدیمی و وفادار به نظام و ولایت فقیه و از خوبان.آنچه آقای ضرغامی پس از کنار رفتن آقای تقوی از راس ائمه جمعه کشور گفت چیزی در حد تقدیس بود. اما کاش اشاره ای هم به وضع کنونی نهاد امامت جمعه در کشور می کردند. البته رهبری هم از خدمات ایشان تقدیر کردند اما هیچگاه رهبری نگفته اند از منصوبین من انتقاد نکنید. حال سوال اینست اگر آنطور که آقای ضرغامی گفته اند ایشان «انقلابی و خط شکن و غیر محافظه کار و شجاع» بوده اند، پس در کنار «توسعه ی نهاد امامت جمعه» در سطح کشور که کاری لازم و پسندیده بوده، اشکالاتی که امروز در این نهاد است را به پای چه کسی باید گذاشت؟
◻️چند درصد مردم از امامان جمعه رضایت دارند؟ اگر جواب مثبت است پس چرا غالب نمازهای جمعه از جوانان و انبوه جمعیتها خالی است؟ ما امامان جمعه ی مردمی و انقلابی هم داریم. غیر از اینها تکلیف آنها که ولو به مصلحت به بده بستان بامقامات حکومتی افتاده اند، آنها که دوستان و اقربا و خویشانشان از مواهب تقرب به حاج آقاها در شهرها بهره می برند چیست؟ و مهمتر از همه ی اینها مسئول ائمه جمعه ای با سطح نازل دانش سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و سطح کیفی پایین خطبه های نماز جمعه ها کیست؟ ای کاش راهی بود که دلسوزان کشور و نظام با اطلاع و انصاف نمره ی خود را در کارنامه این مسئول محترم و سایر مسئولان در انتهای دوره شان می گذاشتند.
◻️این دو بزرگوار هر دو از خوبان هستند. ما موضعمان با ناصالحان فکری و عملی روشن است اما تکلیفمان با خوبان چیست؟ آیا صدا و سیمای کنونی که بخشی از آن میراث جناب آقای ضرغامی است و نهاد ائمه جمعه که بیش ا ز دو دهه است در اختیار آقای تقوی بوده است امروز وضع مطلوبی دارد؟ نمی گوییم این دو نهاد امروز ویرانه هستند تا نفر جدید بگوید من ویرانه تحویل گرفتم. اما براستی نقد در کشور ما جریان ندارد. چرا همه یا با ما هستند پس خوب و غیر قابل نقد یا با ما نیستند پس قابل جرح هستند؟ وقتی جریان نقد اینطور به بیراهه می رود آنگاه باید انتظار داشت کار در اعماق اجتماع گاهی به اغتشاش و آشوب برسد. بزرگان آئینه ی مردمند. اینطور هم می توان آشوب های کنونی را تحلیل کرد..
◻️یک ستون نویس روزنامه گاردین گفته است: "دشمنان فراوان ایران در منطقه و خارج از منطقه مانند کرکسانی که در بیابانها و در اوج آسمان چرخ می خورند، با چشمان باز و گشاده ی خود انتظار طعمه ای را می کشند". اگر جامعه ی ما با نقد زنده باشد جامعه ایران نه بیابان خواهد بود و نه بوی تعفن از آن به مشام هیچ کرکسی خواهد رسید. برای مسئول جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم بدانند چه کار سختی برای تحول در این نهاد مقدس الهی و رساندن آن به یک نهاد در تراز دولت اسلامی در پیش دارند. ضمنا نقد را نباید پس از دو دهه تقدیم یک مسئول کرد. بلکه از همین الان که کار مسئول جدید شکل می گیرد باید کمکش کرد و مراقبش بود تا اشتباهاتش متراکم لذا غیر قابل اصلاح نشود.
◻️جایگاه نهاد امامت جمعه به عنوان قرارگاه راهبری فرهنگی شهر و استان و نیازی که امروز به این فرماندهی فرهنگی برای اصلاح فرهنگ هست و نقش فرهنگ به عنوان زیر بنای همه ی اصلاحات و تحولات انقلابی بر مسئول جدید و شورای محترم سیاستگذاری پوشیده نیسست.راه روشن است. این عزیزان باید خود را برای تحول آماده کنند و نیروهای دلسوز انقلاب در حوزه و دانشگاه و سایر اقشار موثر در جامعه هم آماده ی کمک و حمایت از این تغییر در مدیریت ائمه جمعه باشند. یکی از لوازم مهم موفقیت در کار این آقایان هم نظارت پذیری و نقد شنوی آنان است. نباید از لحن تند ولی دلسوزانه ی نیروهای علاقمند به انقلاب برنجند. ظرفیتها زیاد و چالشها فراوان لذا بیم ها و امید ها کم نیست. کارهای عقب افتاده بسیار است. تحول مورد انتظار از دستگاههای حکومتی برای نیل به نصابهای دولت اسلامی را از نزدیکترین نهاد ها به رهبرمعظم انقلاب اسلامی شروع کنیم.
⚠️در بحث عدالت کمکاری داریم
📢برخورد با کارگزاران حکومتی فاسد با شدت عمل بیشتر پیگیری شود
🔻رهبرانقلاب، امروز: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصلهی بین قشرهای مختلف مردم کمکاری و عقبماندگی داریم.
🔹کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آنچنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید بهجد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.
🔹عدالت معنای وسیع و گستردهای دارد، هم در سطح جامعه است هم در سطح بینالملل؛ هم بُعد سیاسی دارد و هم اقتصادی. در همهی اینها یک ارزش مطلق هم هست؛ یعنی ارزشهای دیگر نسبی هستند و #عدالت مطلق است.
🔹عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفتسر افسانههاست، یک سرش را که میزنی با شش سر دیگر حرکت میکند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.
🔺همهی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیهالسلام تقریباً به این مقولهی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتیای که در آنها ظلم و فسادی هست، باید #جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. ۹۶/۱۱/۱۹
🌐جریان ظاهرالصّلاح نفاق ۲۸
♨️ علی لاریجانی رییس اصولگرای مجلس شورای اسلامی، از حامیان و طرفداران همیشگیِ فرقه دراویش و اهل تصوف بوده است.
🔻برنامه ثابت و هرساله دکتر علی لاریجانی، دیدار و سرکشی از خانقاه و اظهار ارادت و محبّت، نسبت به دروایش و صوفیان منحرف و قدّاره کش تهران در روز عید غدیر خم می باشد!!
🔻امیدواریم که شهادت مظلومانه تعدادی از بسیجیان و نیروهای انتظامی غیور تهران توسط دشمنان اسلام، تلنگری به ایشان زده و موجب شود تا بیش از این، به شائبه عضویتشان در این فرقه دامن نزنند…
#نفاق
#جریان_غیرانقلابی