eitaa logo
آزیتا همتیان *سیاست بر مدار دیانت*🏴🏴🏴🏴
4.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
865 ویدیو
9 فایل
🏡 اینجا از موضوعات مرتبط با اقتصاد و معیشت و اشتغال میگویم . ✅از دیانت همراه با سیاست میگویم. ✅ از تبیین و روشنگری مسایل روز کشور میگویم. ✅#مشاغل_خانگی را بهترین و ساده ترین راه ⬅️مردمی سازی اقتصاد میدانم. مدیر @hemmatian_a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دیشب؛ حسینیه امام خمینی؛ اشک‌های رهبر انقلاب هنگام نوحه‌ای با ذکر یاد کودکان غزه و لبنان مادر خوبی‌های عالم، مادر بچه‌های ایران، مادر کودکان غزه، مادر بچه‌های لبنان؛ یا فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها... 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ✅ با ما همراه شوید.. ایتا: https://eitaa.com/a_hemmatian سروش: https://splus.ir/az_hemmatian 🌹🕊🌹🕊
💢تحریف سیره معصومان(ع) برای توجیه برخی اغراض سیاسی جوابیه یک استاد دانشگاه به موضع‌گیری ناصحیح سخنگوی دولت! ✏️دکتر محمدحسن دانشکیا _ دانشیار رشته تاریخ و تمدن خانم مهاجرانی سخنگوی محترم دولت در تاریخ پنجم آذرماه ۱۴۰۳ در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در ارتباط با دیدارهای مردمی و ارتباط مستقیم با مردم در سفر ریاست محترم جمهور، در سخنانی چنین بیان داشتند: «این مسئله از همان رویکرد انصاف و عدالت، که از شعارهای انتخاباتی آقای رئیس‌جمهور بود، سرچشمه می‌گیرد. تلاش ایشان همواره بر حفظ کرامت انسانی، که این سیره ای است که از حضرت امیر مومنان برای ما به ارث رسیده طبیعتاً نباید مردم را کوچک شمرد. از این‌رو، نگاه کردن به مردم از بالای سقف خودرو یا هرگونه ارتفاع و نیز گردهم آوردن مردم در مکانی خاص، خواه به‌صورت اجباری یا اختیاری، اگر با کرامت انسانی در تضاد باشد، امری ناپسند است.» فارغ از هر گرایش سیاسی که داشته باشیم، سخنان مذکور حاوی تحریف تاریخ و سیره حضرات معصومین علیهم السلام است و از این جهت پاسخ به آن ضروری می‌نماید. گذشته از این که استقبال از کسانی که مردم آن‌ها را دوست دارند از قرن‌ها قبل در میان مردم مسلمان رواج داشته است، از جمله استقبال مردمی از نبی اعظم(ص) بعد ازهجرت به مدینه از سوی مهاجران و انصار یا استقبال باشکوه از امام رضا علیه السلام در نیشابور و صدور روایت سلسله الذهب از ایشان در آن مراسم، و این اواخر استقبال میلیونی مردم از امام خمینی(قدس سره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و دهها استقبال دیگر که مورد نهی هم قرار نگرفته است و نشان از عدم تعارض استقبال های مردمی اختیاری با کرامت انسانی دارد، در باره استناد خانم سخنگو به سیره امیر مومنان(علیه السلام) یک نکته را یاد‌آور می‌شود. ماجرای استقبال مردم مدائن از امام(ع) با این عبارات مورد تخطئه قرار گرفت: «به خدا سوگند كه اين كار به زمامداران‌تان سودى نرساند؛ جز اينكه در دنيا خود را به رنج افكنيد و در آخرت به بدبختى و شقاوت دچار آييد...» به عبارتی استقبال بدون سودمندی مورد نهی قرار گرفته است، نه هر استقبال یا بدرقه‌ای! شاید شبیه کاری که در برخی سفرهای مقامات، عده‌ای از مسئولان در فرودگاه صف می‌بندند و یکایک با وی دست می‌دهند و بدرقه یا خوشامد می‌گویند! (البته اگر سودی دارد نگارنده نمی‌داند) تأیید این عرض علاوه بر روشنی استدلال امام علیه السلام، استقبال دیگری از امام علیه السلام است که در جریان لشکرکشی به سوی قبیله بنی تغلب و بنو نمر بن قاسط از ایشان به عمل آمد؛ ابن مزاحم منقری در کتاب "وقعه الصفین" در صفحه 146 آن ماجرا را نقل می‌کند و از استقبال پرشور جوانان از امام که مورد رضایت ایشان قرار گرفت یاد می کند. اما چرا این مواجهه صورت گرفت؟ چون آنان با استقبال خود، نادرستی گزارش عدم مسلمانی جوانان قبیله را اثبات کردند(فلما دخل بلادهم استقبلته مسلمة لهم كثيرة فسر بما رأى من ذلك)! به عبارتی هرگاه استقبال منفعتی برای مردم یا حاکمان داشته باشد امری پسندیده و برخلاف زعم سخنگوی محترم تعارضی با کرامت انسانی ندارد! استقبال‌های اختیاری مردم در طول سال های انقلاب همواره به عنوان بیعتی حضوری و اعلام همبستگی حاکمان و مردم تلقی شده است؛ این امر، نه صرفا تلقی داخلی است که حیرت دشمنان خارجی نیز بعد از همین استقبال ها و بدرقه‌ها دیده می‌شود و فهم آثار مثبت این قبیل اجتماعات برای تقویت اسلام و مسلمین دشوار نیست. از این رو اگر سخنگوی محترم بهانه‌ای برای برخی کارها ندارند بهتر است از سیره معصومان علیهم‌السلام مایه نگذارند و توجیهات دیگری برای رفتارها و اغراض سیاسی خود بیابند! ▫️متن یادداشت در خبرگزاری فارس: https://farsnews.ir/Viewpoint_Plus/1733252757546633152 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ✅ با ما همراه شوید.. ایتا: https://eitaa.com/a_hemmatian سروش: https://splus.ir/az_hemmatian 🌹🕊🌹🕊
تفاوت «آزادی اقتصادی» در اسلام و نظام سرمایه‌داری در کلام امام خامنه ای بهترین راه برای اینکه آزادی اقتصادی تأمین بشود در یک جامعه‌ی اسلامی، این است که حکومت اسلامی و دولت اسلامی سیاستی اتخاذ بکنند و قوانینی وضع بکنند که بر طبق آن قوانین همه‌ی افراد در جامعه‌ی اسلامی قادر باشند آزادانه فعالیت اقتصادی کنند و همه‌ی قشرهای مردم از فعالیت اقتصادی خود بتوانند بهره‌مند بشوند. این یکی از آن وجوه امتیاز و جدائی بین نظام اسلامی در اقتصاد و نظامهای غربی است. در نظامهای غربی اگرچه به حسب ادعا، به حسب قوانین معمولی و اساسی مردم آزادند که فعالیت اقتصادی داشته باشند، اما در حقیقت این آزادی متعلق به همه‌ی مردم نیست. این منابع عظیم ثروت، این دریاها، این منابع طبیعی، این دشتهای حاصلخیز، این معادن، این همه امکاناتی که جزو ثروتهای عمومی جامعه محسوب میشود، اینها اینجور نیست که راحت در اختیار همه‌ی قشرهای جامعه قرار بگیرد و هر کسی بتواند بر روی آن بهره‌برداری و کار بکند و منتفع بشود. بلکه آن کسانی عملاً و واقعاً آزادند که دارای ثروتهای انباشته و زیاد هستند که سررشته‌ی اقتصاد جامعه، بلکه حتی خواهم گفت سررشته‌ی سیاست جامعه و اداره‌ی جامعه در دست آنهاست. آنها هستند که در حقیقت از منابع ثروت استفاده میکنند و بر آنها تسلط و سیطره دارند و استفاده و بهره‌برداری را آنها میکنند و آنها فضا را برای استفاده‌ی عموم جامعه تنگ کردند. لذا شما میبینید در جوامع سرمایه‌داری، چه جوامع پیشرفته‌ی سرمایه‌داری و چه جوامع عقب‌افتاده‌ی سرمایه‌داری، مثل بیشتر کشورهای جهان سوم، اغلب مردم در یک فقر شدیدی هستند؛ بخصوص در این کشورهای عقب‌افتاده. در حالی که اجتماعات عظیمی از مردم دچار فقر و بیکاری و بیجائی و بیمسکنی و محرومیت از بیشتر مواهب زندگی هستند، یک عده‌ی معدودی آزادانه تلاش میکنند، فعالیت میکنند، ثروت در می‌آورند، معادنی دارند، معادن دیگری را میگیرند؛ کارخانجاتی دارند، کارخانجات دیگری را ایجاد میکنند، دایر میکنند؛ زمینهائی دارند، زمنیهای دیگری را به آن اضافه میکنند؛ از دریاها استفاده میکنند، از همه‌ی منابع طبیعی در حقیقت یک عده معدود از جامعه استفاده میکنند. دیگران چه کسبه‌ی جزء، چه کارگران، چه کارگران معادن، چه کارگران کشاورزی، چه کارگران کارخانجات، در حقیقت ریزه‌خوار خوان آنها و استفاده کننده از زیادی ثروت آنها و گوشه‌ی سفره‌ی آنها هستند. خودشان امکان تلاش، امکان تولید، امکان بهره‌برداری، امکان کار سازنده، امکان تولید ثروت به آن معنای حقیقی ندارند. پس راه اینکه ما اقتصاد آزاد را به معنای حقیقی خودش در جامعه به وجود بیاوریم، این است که از این انحصار جلوگیری کنیم. امکانی در جامعه به وجود بیاید که اغلب افراد جامعه، بیشتر قشرهای جامعه یا همه‌ی کسانی که قدرت کار دارند، اینها بتوانند از امکانات طبیعی، از زمین، از دریا، از انفال، از دشتها، از مراتع استفاده کنند| رهبر حکیم انقلاب اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه 24 مهر 1366 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ✅ با ما همراه شوید.. ایتا: https://eitaa.com/a_hemmatian سروش: https://splus.ir/az_hemmatian 🌹🕊🌹🕊
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بی‌بنیاد 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجت‌الاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش را در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. می‌گوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچه‌که از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خوانده‌ام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهره‌ای نبرده، وگرنه نیک می‌دانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوته‌نظری اینان کجا؟! [دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتی‌که وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و می‌خواهد موضع پیش‌ساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین می‌شود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» می‌نویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه می‌شمارد؛ درحالی‌که محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته می‌نویسد و با این شبه‌استدلال، می‌خواهد آن را باطل کند! [سوم]. محقق داماد می‌افزاید: «مواد زیادی از این قانون، نه‌تنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین می‌شود.» وی به‌جای استدلال و یا دست‌کم شبه‌استدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بی‌دلیلی را نگاشته است. کسی‌که با وی موافق نیست، می‌تواند در نوشته‌ای دیگر، عکس این برداشت‌ها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید می‌کند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کرده‌اند و به کشف حجاب و برهنگی رو آورده‌اند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبه‌ای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چه‌بسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاه‌مدت، مخالفت‌هایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن می‌شود منطق روش‌شناختیِ محقق داماد به‌عنوان یک فقیه، چه بی‌اندازه بر باد تکیه داده است. وی به‌راستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده. [چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسی‌که جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه می‌خواند و بساط درس خارج پهن کرده، این‌چنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونه‌سازی و مبالغه و ناراست‌نویسی رو می‌آورد و هیجان و حرارتِ بی‌پایه برمی‌انگیزد تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بی‌حجابان را به چوب و فلک بسته‌اند؛ جز آن‌که بسیاری از هم‌پیاله‌های سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان این‌چنین کرده‌اند و امام خمینی نیز، بی‌درنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آورده‌اند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بی‌اثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوت‌های مبتنی بر ناواقعیّت‌ها و نااخلاق‌ها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز می‌گویند ... در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشه‌های حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام می‌کنم. 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ✅ با ما همراه شوید.. ایتا: https://eitaa.com/a_hemmatian سروش: https://splus.ir/az_hemmatian 🌹🕊🌹🕊
سوال شد آیا با قانون جدید حجاب موافقیم یا خير ⁉️ پاسخ: با اصلاحات صورت پذیرفته قطعا اجرای اين قانون کمک کننده خواهد بود در رفع مفاسد ❌وظیفه این است‌ که‌ با مطالبه مجبورشان کنیم به ابلاغ و اجرای بی چون و چرا❌ امروز دیگر باید به ساده لوحان ثابت شده باشد که این‌ جماعت با هر نوع اقدام در هر سطح و رویکردی در زمینه رفع این مفسده، مخالفند وقتی عرض کردم دشمن این معبر را فتح شده فرض کرده، یعنی این که می‌بینید گشت ارشاد و طرح نور نه تذکر مردمی و امر به معروف و نهی از منکر نه کلینیک و کار ارشادی موثر در بی ارزش سازی بی حجابی و عریانی نه قانون هم نه 💥عملا یعنی در مملکت شیعه، احکام شیطانی حکم فرما شود بدانید و آگاه باشید! فردا گام بعدی‌شان را برای حذف احکام الهی برخواهند داشت اگر امروز مقابل پیشرویشان سد نکنیم و به عقب نرانیمشان صدای حمایت از برهنگی را شنیدید ... نشنیدید؟! صدای برخوردهای صورتی با مشروب خواری را شنیده اید ... نشنیده اید؟! ✅ تنها راه مطالبه است؛ تلفنی، پیامکی،مجازی و میدانی با هر دسترسی که دارید، توامان ✍ 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ✅ با ما همراه شوید.. ایتا: https://eitaa.com/a_hemmatian سروش: https://splus.ir/az_hemmatian 🌹🕊🌹🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آقای ! ما چه زود شما را از دست دادیم ... و هنوز منتظر یازدهمین گفت‌وگو هستیم... 👈 ما که قدر ندانستیم وصدافسوس بابت این کفران نعمت ... اما یقین دارم روح شهید رئیسی عزیز آزرده است از آنچه که این روزها دچارش شده ایم و تحملش میکنیم ... و خداوند در کتاب آسمانی قرآن کریم فرموده است : لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ ؛ قطعا چنین است که اگر شکر نعمت هایم را به جا آورید، بر آن می افزایم و اگر ناسپاسی کنید، به تحقیق که عذابم شدید است ! ✏️ 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ✅ با ما همراه شوید.. ایتا: https://eitaa.com/a_hemmatian سروش: https://splus.ir/az_hemmatian 🌹🕊🌹🕊
▪️اجتماع بزرگ مردم قم در مطالبه‌ی پاسخ دندان شکن به اسرائیل و آمریکا جمعه ۱۶ آذر ، بعد از نماز جمعه حرکت از مصلی قدس تا چهار راه شهدا با پیام: حضرت آیت الله شیخ محسن اراکی با سخنرانی: حجت الاسلام قاسم روانبخش دکتر محمد منان رئیسی با مداحی: آقای زهیر معصومی و با اجرای زنده گروه نجم الثاقب مجری برنامه: سعیدیسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اظهارات شنیدنی «یاسمین میظر»، سردبیر نشریه کریتیک و پژوهشگر دانشگاه آکسفورد: برای اسرائیل هدف اصلی سوریه نیست؛ هدف اصلی ایران و حتی مردم ایران هستند! 🔺آن‌هایی که فکر می‌کنند مشکل اسرائیل فقط با جمهوری اسلامی است از طرح‌های دراز مدت صهیونیست‌ها یا اطلاع ندارند و یا خودشان را به ناآگاهی می‌زنند! 🔺غرب، مردم ایران را به خاطر انقلاب ۵۷ نمی‌تواند ببخشد! غرب نه فقط جمهوری اسلامی را بلکه مردم ایران را دشمن خود می‌داند. 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ✅ با ما همراه شوید.. ایتا: https://eitaa.com/a_hemmatian سروش: https://splus.ir/az_hemmatian 🌹🕊🌹🕊
از کدامین غُصه باید جان سپرد؟ دردِحیدر،داغِ مادر ،یا غریبیِ حسن!! 🖤🖤🖤🖤🖤🖤
هدایت شده از خبر فوری
❌️ تمام لشکرکشی که علیه خانم طالبی دارستانی به راه افتاده، به دو دلیل عمده هست: 1⃣هنوز مدت زمان کوتاهی از خبر اعلام رسمی افتتاح کلینیک ترک بی حجابی توسط ایشان نگذشته. برنامه‌ی نویی که قصد داشت یک گام عملی برای درمان درد بی‌حجابی بردارد، که البته صداهای بسیاری را بلند کرد. آنچه اکنون رخ داده، بدین معناست که احدی نباید برای رفع بی‌حجابی تلاش کند، چرا که مدام بر ضد وی، هجمه و... خواهد شد، تا همین وضعیت خراب و فاسد، رو به فساد و تباهی بیشتر برود. 2⃣با در نظر گرفتن حرکتی که ایشان برای مطالبه‌ی عمومی آغاز کرد، حرکتی که در حال تسری به تمام کشور است، و با توجه به حرف‌های رییس جمهور در مصاحبه‌ی دوشنبه شب گذشته، مبنی بر عدم تمایل وی به انجام این عملیات، می‌توان نتیجه گرفت که هجمه‌ها در حال انجام است، تا دیگر کسی علیه بی‌عملی پرزیدنت و جلوگیری از انجام ‎، اقدامی نکند. 🆔️ @khabarfori_khodjoosh