eitaa logo
کانال دروس آیت الله العظمی جوادی آملی
12.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
4.9هزار فایل
آخرین جلسات دروس و مباحث حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) در قالب تصویر، صدا و متن بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء معاونت رسانه ارتباط با ادمین: @bonyad_esra_admin فهرست: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/11098
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 خطابِ زنده 🔹 در بیانات امام صادق (سلام الله علیه) هست كه خستگی و رنج گرفتن را، شنیدن ندای ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَیكُمُ الصِّیامُ﴾ از بین می ‌برد. به قدری این ندا است كه هرگز صوم برای انسان خستگی نخواهد آورد، البته اگر كسی این ندا را بشنود! 🔹 اینكه به عنوان ادبِ تلاوت گفته‌ اند وقتی كه خدای سبحان با شما سخن می ‌‌گوید، شما بگویید «لبّیك»، معلوم می ‌شود این ندا هم‌اكنون است. اگر گفته شد وقتی شنیدید ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا﴾، بگویید ، معلوم می ‌شود هم‌ اكنون خدای سبحان با انسان سخن می‌ گوید و این ندا الآن زنده است، وگرنه لبّیك گفتن برای یك ندای فرضی كه زمانش گذشت، این جداً متمّشی نمی‌ شود. تمشی جدّ ِ وقتی است كه ندا حاضر باشد. اگر یك منادی الآن انسان را صدا می زند، انسان به طور جدّ می ‌تواند بگوید «لبّیك» و امّا اگر ندای جدّی و فعلی نباشد گفتن «لبّیك» به نحو جدّ متمشّی نخواهد شد. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 48 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
reba_41ms ss.mp3
10.08M
💠 صوت درس خارج فقه 🔹 جلسه : 41 تاریخ تدریس: 1393/07/05 🆔 @a_javadiamoli_doross
reba-41p2.pdf
229.4K
💠 متن درس خارج فقه 🔹 جلسه : 41 تاریخ تدریس: 1393/07/05 🆔 @a_javadiamoli_doross
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
maryam_043p2.pdf
140.8K
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه 🔹 جلسه: 42 تاریخ: 1388/09/10 🆔 @a_javadiamoli_doross
25.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام به اولین سالگرد شهادت سردار حجازی/ سردار حجازی لحظه ای از قرآن و عترت فاصله نگرفت 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی صبح پنجشنبه ٢۵ فروردین در نخستین مراسم سالگرد شهادت سردار حجازی جانشین فقید نیروی قدس سپاه با ارسال پیام تصویری به این مراسم بیان داشتند: در مقاطع گوناگون و تا پایان عمرش با اسلام و رهبری بود. ایشان بیان داشتند: سردار حجازی عمری را با برکت گذراندند و اینکه چگونه می شود که افرادی همچون ، بزرگوار می شوند و بعضی دیگر این زمینه را ندارند، برای این است که این مردان الهی سرمایه ای به نام «عقل» به آنها داده شد و اینها از این سرمایه به خوبی مواظبت و مراقبت کردند تا گرد هوا و هوس نگیرد و از درون نفس اماره و از بیرون شیطان آن را به کمند خود نکشاند و رابطه عملی با عقل برقرار کرد و هر چه عقل گفت او انجام داد و به جایی رسید که یکی شدند... . لینک خبر: https://b2n.ir/q89142 http://news.esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ویژه برنامه 🔸 درآمدی بر عرفان عملی 🔸 فصل دوم جلسه 4 🔹 در جریان روشن شد كه یك بخش معرفتی و یك بخش عملی است. در بخش معرفتی بین عرفان نظری و حكمت نظری فرق‌های فراوان است؛ در بخش عملی بین عرفان عملی و اخلاق فرق‌های فراوان است... . 👇👇👇👇
💠 ویژه برنامه 🔸 درآمدی بر عرفان عملی 🔸 فصل دوم جلسه 4 🔹 در جریان روشن شد كه یك بخش معرفتی و یك بخش عملی است. در بخش معرفتی بین عرفان نظری و حكمت نظری فرق‌های فراوان است؛ در بخش عملی بین عرفان عملی و اخلاق فرق‌های فراوان است. در بخش عرفان نظری فروق فراوانی كه بین عرفان نظری و حكمت متعالیه بود، تا حدودی روشن شد. در بخش‌های عملی آن فرق نهایی و كاملی كه بین عرفان عملی و اخلاق است باید تبیین شود. تمام با همه عناصر محوری اخلاق، فرق دارند. در جریان اخلاق، مبدأ فاعلی‌ آن مشخص, مبدأ غایی‌ آن مشخص, مسیر مشخص, ابزار هم مشخص. در جریان عرفان عملی، مبدأ فاعلی مشخص, هدف مشخص, مسیر معین و ابزار مشخص است. عناصر چهارگانه اخلاق با عناصر چهارگانه عرفان عملی، كاملاً از هم جدا هستند. 🔹 در جریان اخلاق, مبدأ فاعلی, نفسی است كه در مسیر می‌كوشد، این نفس خود را می‌بیند، از عیب خود مستحضر است, از نقص خود باخبر است یا برای دفع یا برای رفع، یا برای آن است كه عیب و نقص موجود را برطرف كند، یا برای آن است كه مبتلا به عیب و نقص نشود و پایان كار او هم این است كه به اخلاق الهی مُتخلِّق می‌شود و مسیر و وظایف و ابزار او هم است, است, است، است و مانند آن؛ سرانجام این شخص می‌شود مُتخلِّق به اخلاق الهی و از دوزخ می‌رهد و به بهشت می‌رسد، البته بهشت هم درجاتی دارد, لكن در عرفان عملی، مبدأ فاعلی شخص نیست، عبد فانی است كه در مسیر فنا، بخشی را پیموده و بخشی را ادامه می‌دهد. این نفس در مقام فعل و وصف نیست, بلكه گوهر ذات و در مقام ذات، كار می‌كند. در اخلاق, نفس در مقام و مرحله وصف می ‌كوشد, در عرفان, ذات در همان فضای هویت می‌جوشد. این فرق مبدأ فاعلی... . 📚 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان سال تولید: 1393 آپارات: https://aparat.com/v/7Ttu2 🆔 @a_javadiamoli_esra