فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 خلاصه درس تفسیر سوره مبارکه #عبس
🔹 جلسه : 4
تاریخ: 1398/09/12
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
Kholase Abas 04.mp3
1.65M
💠 خلاصه درس تفسیر سوره مبارکه #عبس
🔹 جلسه : 4
تاریخ: 1398/09/12
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 خلاصه درس خارج فقه #نکاح
🔹 جلسه : 482
تاریخ: 1398/09/13
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
Kholase nekah 482.mp3
1.51M
💠 خلاصه درس خارج فقه #نکاح
🔹 جلسه : 482
تاریخ: 1398/09/13
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
nekah - 482 ss .mp3
6.45M
💠 صوت درس خارج فقه #نکاح
🔹 جلسه : 482
تاریخ: 1398/09/13
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
nekah 482.pdf
191.5K
💠 متن درس خارج فقه #نکاح
🔹 جلسه : 482
تاریخ: 1398/09/13
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
Abasa - 05 ss.mp3
4.95M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #عبس
🔹 جلسه : 5
تاریخ: 1398/09/13
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
Abasa- 05 p2.pdf
248.4K
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #عبس
🔹 جلسه : 5
تاریخ: 1398/09/13
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
عبد محض.mp3
1.38M
💠 روز هشتم ماه #ربیع_الثانی 1441
🔹 عبد محض
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
💠 عبد محض
🔹 میلاد امام عسکری (علیه و علی آبائه الطیبین و علی ابنه آلاف التحیه و الثناء) را به پیشگاه ذخیره عالم بقیة الله (ارواح من سواه فداه) تبریك عرض می كنیم.
وجود مبارك امام عسکری (سلام الله علیه) فرمود: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ أَقْرَبُ إِلَى اسْمِ اللَّهِ الْأَعْظَمِ مِنْ سَوَادِ الْعَینِ إِلَى بَیاضِهَا»؛[1] یعنی اگر اسم اعظمی شنیده اید كلمه طیبه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم» به اسم اعظم نزدیك تر از سیاهی چشم به سفیدی چشم است. وقتی گفتند نزدیك تر نظیر ﴿دَنَا فَتَدَلَّی ٭ فَكَانَ قَابَ قَوْسَینِ أَوْ أَدْنَی﴾[2] یعنی لفظ رسا نیست، آن قدر این كلمه طیبه به اسم اعظم نزدیك است كه در فضای مردمك چشم، سیاهی به سفیدی نزدیك است؛ این یك سخن. كسانی كه راهیان این راه اند می گویند مؤمن خالص با «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم» كاری می كند كه ذات اقدس الهی با «كن» همان كار را انجام می دهد؛ یعنی اگر كسی عبد محض خدای سبحان شد، به اذن خدای سبحان چون عیسای مسیح هم از دل و صورت پرنده می سازد به اذن او، هم در او می دمد به اذن او، هم آن طائر پر می كشد به اذن او ﴿وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّینِ كَهَیئَةِ الطَّیرِ بِإِذْنی فَتَنْفُخُ فیها فَتَكُونُ طَیرًا بِإِذْنی﴾[3] به اذن خدا مرده را زنده می كند «تحیی الموتی باذنی» به اذن خدا پرنده می آفریند «باذنی» به اذن خدا كار ﴿نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی﴾[4] را انجام می دهند و مانند آن؛ لذا گفتند «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم» از عبد محض به منزله «كن» از ذات اقدس الهی است؛ یعنی همان كار را خلیفه خدا به اذن خدا انجام می دهد.
[1]. تحف العقول، ص487.
[2]. سوره نجم، آیات8 ـ9.
[3]. سوره مائده، آیه110.
[4]. سوره حجر29؛ سوره ص، آیه72.
#حضرت_آیت_الله_جوادی_آملی
📚 سخنرانی در کنگره بزرگداشت حضرت معصومه (سلام الله علیها) ـ روز میلاد امام عسکری (علیه السلام)
تاریخ: 1385/02/16
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
shura-20ms ss.mp3
6.71M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #شوری
🔹 جلسه: 20
تاریخ: 1394/07/06
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
shura 20- p2.pdf
283.3K
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #شوری
🔹 جلسه: 20
تاریخ: 1394/07/06
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تصویری #پیام_موضوعی
▪️ موضوع: پیام به همایش ملی بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی
▪️ تاریخ: 1398/09/14
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
moredi_3578 ss.mp3
2.86M
💠 صوتی #پیام_موضوعی
▪️ موضوع: پیام به همایش ملی بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی
▪️ تاریخ: 1398/09/14
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
moredi- 3578 eslah2.pdf
115.8K
💠 متن #پیام_موضوعی
▪️ موضوع: پیام به همایش ملی بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی
▪️ تاریخ: 1398/09/14
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
مودّت تکوینی و تشریعی.mp3
1.8M
💠 روز نهم ماه #ربیع_الثانی 1441
🔹 مودّت تکوینی و تشریعی
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa
💠 مودّت تکوینی و تشریعی
🔹 ما موظفیم در كنار این مائده و مأدوبه طَرفی ببندیم وآن این است كه وَداد و محبت اینها را داشته باشیم تا مزد رسالت را تأدیه كرده باشیم. محبتی كه برای اینهاست دو قسمت است، یك قسمتش تكوینی است و یك قسمتش تشریعی. محبت تكوینی اینها را ذات اقدس الهی به عهده گرفته، فرمود من محبت و وَداد و دوستی مردان و زنان الهی را در دل های عده ای مستقر می كنم ﴿إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَیجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً﴾[1] مودت مردان الهی را خدا در دلهای زنها و مردها مستقر میكند. اگر كسی محبت این دودمان را در خود احساس كرد ﴿طُوبی لَهُمْ وَ حُسْنُ مآبٍ﴾[2] معلوم می شود فیض الهی نصیب او شد؛ این وَداد تكوینیست كه دوباره به او برمی گردیم، یك وَداد تشریعی است كه ما باید تحصیل بكنیم، فرمود: ﴿قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی﴾[3] این دوستی را شما حتماً باید تعیین كنید، چیزی را كه ما باید تعیین كنیم و حتماً باید تعیین كنیم و به قرینه جمله بعدی جزء حسنه هم محسوب می شود، چون بعد از این جمله ﴿قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی﴾ آمده است ﴿وَ مَنْ یقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فیها حُسْنَاً﴾[4] معلوم می شود از برجسته ترین مصادیق حسنه مودّت اهل بیت است، این اجر پیامبر است، ما باید تعیین كنیم و تأمین كنیم، باید بشناسیم و در صدد تحصیلش براییم، این می شود تشریعی و آن می شود تكوینی. اگر كسی بین تشریع و تكوین جمع كرد، گرایش به اهل بیت در دل او مستقر بود ـ نور افاضه الهی ـ درس و بحثی خواند و كلمات اینها را فهمید و باور كرد و متخلق شد و عمل كرد و نوشت و منتشر كرد می شود وَداد تشریعی، این وَداد تشریعی در كنار آن وَداد تكوینی اگر نصیب بنده صالح سالك شد ﴿طُوبی لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ﴾.
🔹 اما اگر كسی خدایی ناكرده این وَداد اهل بیت را در درون خود احساس نكرد بداند كه خدا نه با او سخن گفت نه او را نگاه كرد، با اینكه خدای سبحان همه چیز را می بیند و صدر و ساقه عالم كلمات الهی اند ﴿لَوْ أَنَّ مَا فِی اْلأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلامٌ وَ الْبَحْرُ یمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مَا نَفِدَتْ كَلِماتُ اللّهِ﴾[5] صدر و ساقه عالم كلمات الهی اند و خدا با همه حرف می زند، اگر آن تكوین تشریفی و آن كلام شرافت بار نصیب كسی نشد معلوم می شود ولایت او نسبت به ذات اقدس الهی منقطع است. فرمود خدا با بعضی ها حرف نمی زند ﴿لا یكَلِّمُهُمُ اللّهُ یوْمَ الْقِیامَةِ﴾[6] این نفی كلام در قیامت ظهور می كند قیامت ظرف ظهور این مطالب است نه ظرف حدوث، در دنیا حادث شد و در قیامت ظاهر شد، فرمود خدا با اینها سخن نمی گوید ﴿لا یكَلِّمُهُمُ اللّهُ یوْمَ الْقِیامَةِ﴾ درباره عده ای هم فرمود: ﴿وَ لا ینْظُرُ إِلَیهِمْ﴾،[7] با اینكه او ﴿بِكُلِّ شَیءٍ بَصیرٌ﴾[8] است اما یك عده را نگاه تشریفی ندارد یك عده را اصلاً نگاه نمی كند! اگر خدایی ناكرده محبت این خاندان در دل كسی مستقر نبود باید بداند ﴿فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللّهُ مَرَضَاً﴾[9] قلب بیمار را ذات اقدس الهی نمی پذیرد، نگاه نمی كند، او منظور حق نیست، مخاطب خدای سبحان نیست و اگر كسی توفیق ارادت مداری این خاندان را در خود احساس كرد باید شاكر و متشكر باشد.
[1]. سوره مریم، آیه96.
[2]. سوره رعد، آیه29.
[3]. سوره شوری، آیه23.
[4]. سوره شوری، آیه23.
[5]. سوره لقمان، آیه27.
[6]. سوره بقره، آیه174.
[7]. سوره آل عمران، آیه77.
[8]. سوره ملک، آیه19.
[9]. سوره بقره، آیه10.
#حضرت_آیت_الله_جوادی_آملی
📚 سخنرانی پيرامون حضرت معصومه (سلام الله علیها)
تاریخ: 1386/08/21
🆔eitaa.com/EsraTvEitaa