eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 12. یتیمان سرپرستی یتیمان معنوی پیامبر خدا (ص) فرمود: سخت ‌تر از یتیم جدا شده از پدر، یتیمی است كه از امامش جدا شده و توانایی دستیابی به وی را ندارد و حكم امامش را درباره مسایل دینی مورد ابتلا نمی ‌داند. آگاه باشید هر فرد ناآگاه به شریعت ما كه از دیدار ما محروم است، یتیمی است كه در دامن عالمان شیعه جای دارد. آگاه باشید، هركس وی را هدایت و راهنمایی كند و شریعت ما را به وی بیاموزد، در مقام رفیق اعلی با ما خواهد بود. [1] [1]. (التفسیر المنسوب إلی الإمام العسكری، ص339؛ نیز ر.ك: بحارالانوار، ج105، ص171). 📚 مفاتیح الحیات ص 408 و 409 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
اولین راه حفظ آبرو تطهیر باطن است 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء،
آیت الله العظمی جوادی آملی: اگر کسی ـ خدای ناکرده ـ به نظام، به جامعه، به مردم، قصد خیانت دارد، فرمود این طور نیست که ما او را رها بکنیم: ﴿
أَمْ حَسِبَ الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَرَضٌ أَن لَن یخْرِجَ اللَّهُ أَضْغَانَهُمْ﴾
؛ آنها که در درونشان یک بیماری هست خیال می ‌کنند همیشه می ‌توانند کتمان کنند ما آن را اظهار نمی ‌کنیم! نه، ما اظهار می ‌کنیم. 🔹 بنابراین ما باید آبروی خودمان را حفظ بکنیم. آبروی ما، اوّلین راه آن تطهیر باطن است. اگر ـ خدای ناکرده ـ باطن طاهر و طیب نبود، از راهی خودش را نشان می ‌دهد؛ یا گفتار ما، یا رفتار ما، یا نوشتار ما؛ انسان بدون سهو و نسیان نیست، در حال سهو و نسیان، آن حادثه خودش را نشان می ‌دهد. در صفحات وجه او هم این چنین است؛ علامت ‌های صورت هم نشان می ‌دهد... . مطالعه کامل: https://esra.ir/fa/web/javadi/w/465749 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/12/24 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
به اطلاع علاقمندان و شاگردان دروس حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی می رساند درس اخلاق هفتگی حضرت استاد - ادامه مبحث شرح نهج البلاغه - این هفته پنجشنبه ساعت 10 صبح به صورت در محل قم برگزار می گردد. ↙️ پخش زنده از سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : https://tv.esra.ir ↙️ سامانه مجازی آموزش: https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
هنر تعالی بخش
🔹 شما فرق بین دیوان منوچهری دامغانی با مرحوم را می ‌بینید؛ یكی نازل است یكی متنزّل؛ خیلی فرق است! بیان ذلك این است كه یك وقت هنرمندی است ادیب که انواع و اقسام پرنده‌ ها را می‌ شناسد صداها را می ‌شناسد درخت ها را می ‌شناسد برگ ها را می ‌شناسد، در یك غزل یا یك قصیده مثلاً ده‌ تا مرغ را با آهنگ هایشان درخت را با برگ هایشان گل را با رنگ هایشان می‌ شمارد، این می ‌شود منوچهری دامغانی؛ این است نیست. 🔹 یك وقت مثل مرحوم حافظ می شود؛ حافظ آن بالایی را آورده تشبیه كرده به درخت و گل و بلبل؛ ولی این، خود این پایینی ‌ها را ردیف و جمع كرده است! فرق حافظ و جناب منوچهری دامغانی _ گرچه او هم اشعار بلندی در بعضی از موارد دارد _ فرق بین نازل و متزّل است. 🔹 كسی كه هنرمندی او در این است كه انواع و اقسام مرغ ها را می‌‌ شناسد انواع و اقسام درخت ها را می ‌شناسد انواع و اقسام برگ ها را می ‌شناسد انواع و اقسام میوه‌ ها را می‌ شناسد انواع و اقسام گل ها و رنگ ها را می‌ شناسد، اینها را در یا ‌ای ردیف بكند، این می ‌شود منوچهری دامغانی! این نازل ها را جمع كرده این اشعار پیامی ندارد. یك وقت است كه از بالا را آورده در ساخته و آن متخیلِ ساخته را با جمال محسوس ارائه كرده، این متنزّل است یعنی نردبان درست كرده، خودش از بالا پله پله آمده پایین، دست مخاطب را می‌ گیرد، پله پله بالا می ‌برد و از مرحله حس به مرحله خیال و از مرحله خیال به می برد و او را عاقل می کند. 🔹 آن كه نتواند در راه بیاید و است، آن مطلب دیگری است؛ اما اگر كسی استعداد آن را دارد و می ‌تواند بیاید، اینها می ‌توانند بالا ببرند، برای اینكه راه درست كردند نردبان كردند راهنمایی هم كردند چراغ هم دادند. 📚 فلسفه هنر جلسه 7 تاریخ: 1390/01/24 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 کانال دروس حضرت استاد در شبکه های اجتماعی ایتا، تلگرام و سروش. 1️⃣ تلگرام Telegram: 🆔 https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: 🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران فقیران توجه و رسیدگی به امور تهیدستان به قدری مهم است كه خدا در قرآن به آن، سفارش اكید فرموده و برای رسیدگی به كار آنان، پاداش ‌های دنیوی و اخروی قرار داده كه بخشایش گناهان آدمی یكی از آن‌هاست. بخشی از اموال انسان به صورت صدقات واجب و مستحب به نیازمندان اختصاص دارد. قرآن در این باره می‌ فرماید: «صدقات برای فقیران و مساكین است». [1] در آیه ‌ای دیگر فرمود: و اگر آن‌ها را نهان دارید و به بینوایان بپردازید از آن روی كه به خلوص نیت نزدیك ‌تر است برای شما بهتر است و [به هر حال] خدا پاره‌ای از گناهانتان را از شما می ‌زداید. [2] [1]. ﴿إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ...﴾ (سورهٴ توبه، آیهٴ 60). [2]. ﴿... و اِن تُخفوها و تُؤتوهَا الفُقَراءَ فَهُوَ خَیرٌ لَكُم و یكَفِّرُ عَنكُم مِن سَیئاتِكُم﴾ (سورهٴ بقره، آیهٴ 271). 📚 مفاتیح الحیات ص 409 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
انسان باید عالم شود بالعدل و عامل شود بالحق / عمده آن است که در جریان عمل، انسان بتواند امام متقیان باشد 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه، به شرح حکمت 118 نهج البلاغه [ در برخی نسخ، شماره حکمت 112 هست] پرداختند... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
انسان باید عالم شود بالعدل و عامل شود بالحق / عمده آن است که در جریان عمل، انسان بتواند امام متقیان باشد 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه، به شرح حکمت 118 نهج البلاغه [ در برخی نسخ، شماره حکمت 112 هست] پرداختند. 🔹 ایشان بیان داشتند: وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) در این کلمه حکیمانه فرمود: «إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ غُصَّةٌ» تعبیر و تشویق به عمل صالح در نهج البلاغه مثل قرآن کریم فراوان است، زیرا انسان یک موجود ابدی است و اگر انسان یک موجود ابدی است و حیات او هم به دو بخش تقسیم می شود یک بخشش مربوط به است یک بخش دیگر مربوط به ، و در زمان نتیجه جا برای عمل نیست، لذا در عمل صالح و تشخیص عمل صالح و سرعت و سبقت در عمل صالح، هم قرآن کریم آیات فراوان دارد هم بیانات نورانی اهل بیت مخصوصاً نهج البلاغه. 🔹 اگر انسان معاذالله یک موجودی بود که بعد از مرگ از بین می رفت، خبری از عمل صالح یا طالح او نبود، او رنجی نداشت برنامه ای نداشت اما تمام بهره برداری از عمل او بعد از موت اوست که در نهج آمده است «العمل نبات» یک کشتزاری است انسان... . 🔹 به ما هم گفتند فرصت را از دست دادن غصه است. هم گفتند باید بشوید بالعدل، و بشوید بالحق. هم فرمودند اگر عالم شدید عمل بکنید و هم فرمودند به مقدار عملتان بهره می برید. اگر عمل نکردید گرفتار غصه خواهید شد. 🔹 قرآن کریم تنها نمی گوید شما کار خوب انجام بدهید، بلکه برنامه دارد، اول است بعد است بعد است بعد . حالا یا در روستا است یا در شهر است یا در حوزه است. فرمود اول باید از جهل به علم، از ظلم به عدل،از تنبلی و تن آسایی به کوشش و سعی،از غفلت به هشیاری هجرت کنید... . 🔹 عمده آن است که در جریان عمل، انسان بتواند امام متقیان باشد همین است که درجات بهشت را آرزو می کنیم، در همین دعای کمیل می گوییم نزدیک شما باشیم نزدیک اهل بیت باشیم «وَ أَقْرَبِهِمْ مَنْزِلَةً مِنْكَ وَ أَخَصِّهِمْ زُلْفَةً لَدَیك‏»، اینها مقامات دنیای نیست اینها انسان را متواضع تر می کند. مطالعه کامل: https://news.esra.ir/fa/w/1955274 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/07/20 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 محبوب جاوید

🔸 پیغمبر به جبرئیل (سلام الله علیهما) فرمود: «عِظنِی»؛ مرا موعظه کن! چند چیز را جبرئیل (سلام الله علیه) به آن حضرت گفت _حالا مسئله نماز شب بود و مانند آن _ از جمله فرمود: «أَحبِب مَا شِئتَ فَإِنَّکَ مفَارقُه»؛ هر چه که غیر خداست را بخواهی دوست داشته باشی، دوست داشته باش؛ ولی بالاخره مفارقت آن را تهدید می ‌کند... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 محبوب جاوید

🔸 پیغمبر به جبرئیل (سلام الله علیهما) فرمود: «عِظنِی»؛ مرا موعظه کن! چند چیز را جبرئیل (سلام الله علیه) به آن حضرت گفت _ حالا مسئله نماز شب بود و مانند آن _ از جمله فرمود: «أَحبِب مَا شِئتَ فَإِنَّکَ مفَارقُه»؛ هر چه که غیر خداست را بخواهی دوست داشته باشی، دوست داشته باش؛ ولی بالاخره مفارقت آن را تهدید می ‌کند؛ یعنی نه تنها «منقطع الآخر» است و دوام ندارد، بلکه «عند الفراق» به درد آن مبتلا می ‌شوی. 🔸 محبوب ‌ها را ذات اقدس الهی در قرآن به دو قسم تقسیم کرد: محبوب پایدار و محبوب ناپایدار. همان ذات اقدس الهی است که ﴿إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی‏ یحْبِبْكُمُ اللَّهُ﴾؛ اما غیر خدا را در اوایل سوره مبارکه «آل عمران» مشخص کرد، فرمود: ﴿زُینَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوات﴾. یا زن و فرزند هستند که از سنخ انسان هستند؛ یا دام‌ ها مثل گاو و گوسفند و اسب و مانند آن هستند که حیوان هستند؛ یا باغ و بوستان و مزرعه هستند که از سنخ گیاهان می باشند؛ یا طلا و نقره و مانند آن هستند که از جمادات می باشند. فرمود: ﴿زُینَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ﴾؛ جامع اینها شهوت است نه عقل، پس محبت به اینها محبت عقلی نیست. 🔸 فرمود چه جماد باشد، چه نبات باشد، چه حیوان باشد، چه انسان باشد، حبّ اینها حبّ شهوی است نه حبّ عقلی، حبّ عقلی همان است که فرمود مزد رسالت پیغمبر است: ﴿لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى﴾. این از سنخ محبت‌ های چهارگانه سوره مبارکه «آل عمران» که نیست، این مودت دائمی است، هجرانی ندارد؛ تا ما رها نکنیم آنها رها نمی ‌کنند، گاهی هم ممکن است انسان رها بکند ولی آنها بر اساس فیض و لطفی که دارند رها نمی‌ کنند، لذا پیام جبرئیل به حضرت پیغمبر (سلام الله علیهما) که فرمود: «أحبِب مَا شِئتَ فَإِنَّکَ مفَارِقه»، این اعلام خطر را کرد که چیزی که از دست دادنی است قابل محبت نیست. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/2Z6zC ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/UhMYF-Rm2eA 📚 درس خارج فقه سلف جلسه 17 تاریخ: 1394/01/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی؛ تاکید بر لزوم کمک رسانی به مسلمانان مظلوم فلسطین 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی بر لزوم کمک رسانی به مسلمانان مظلوم فلسطین تاکید فرمودند. متن پیام معظم له بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم و اياه نستعين اسلام كه احياى عدل و حيات بخشى حقوق بشر را به جهانيان آموخت اجازه نمى دهد در شرایط دشوار كنونى مسلمانان مجاهد و مظلوم فلسطين تنها بمانند. بر همه مسلمانان لازم است كه در كمك رسانى به اين آزادگان به پا خواسته جهت رهايى قدس عزيز هيچ گونه كوتاهى نكنند. والسلام على من اتبع الهدى جوادى آملى ـ بيستم مهر ١٤٠٢ 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 پناهگاه سست
🔹 اگر كسی به غیر خدا تمسّك كرد مثل آن است كه به رفت و سست ‌ترین خانه, خانه عنكبوت است. سخن از نفی بت‌پرستی نیست تا كسی بگوید الآن بعضی‌ ها بت‌پرست نیستند انسان ‌محورند و مانند آن؛ سخن از است نه نفی الوهیت. 🔹 می‌فرماید بسیار خوب شما مشرك نیستید بت را نمی‌پرستیدید اصل عبادت را قبول ندارید؛ ولی بالأخره به جایی تكیه می‌كنید، آن تكیه‌گاه شما بیت عنكبوت است. اینها كه به بیگانه ‌ها پناهنده می ‌شوند و درخواست پناهندگی می ‌كنند همین است. اگر کسی از فرار كرد به جای دیگر رفت و به آنجا پناهنده شد، معنایش غیر از این آیه چیز دیگر نیست؛ می ‌خواهد آ‌نجا راحت باشد امنیتش را آنها تأمین كنند زندگی ‌اش را آنها تأمین كنند، این یعنی به غیر خدا پناه بردن! حالا معلوم می ‌شود كه آیات قرآن, حرف روز را می ‌زند؟ 🔹 سخن از آلهه نیست تا كسی بگوید اینها كه بت ‌پرست نیستند، سخن از اولیاست نه آلهه. آنها آلهه را برای ولایت می ‌خواستند، اینها به سراغ غرب و شرق می ‌روند كه ولی آنها غرب یا شرق باشد؛ این پناهندگی همان است. فرمود انسان به خودش پناهنده بشود یا به بیگانه پناهنده بشود، مثل آن است كه دستاویزش را به بیت عنكبوت وابسته كرد. 🔹 به تكیه كنید بیت عنكبوت است به پناهنده بشوید بیت عنكبوت است به متّكی بشوید بیت عنكبوت است. فرمود: ﴿إِنَّ اللَّهَ یعْلَمُ مَا یدْعُونَ مِن دُونِهِ مِن شَی‏ءٍ وَهُوَ الْعَزِیزُ﴾ (یك) ﴿الْحَكِیمُ﴾ (دو) _ این دو برهان است چون دو حدّ وسط است _ شما ولی می‌ خواهید ولی باید باشد، عزیز اوست, ولی باید باشد، حكیم اوست؛ دیگران یا سفیه ‌اند یا ضعیف ‌اند. 📚 سوره مبارکه عنکبوت جلسه 11 تاریخ: 1391/09/26 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران فقیران ... در مقابل، نادیده گرفتن حقوق فقیران برانگیزاننده خشم و عذاب الهی است، چنان ‌كه خدای سبحان فرمود: ما تكذیب كنندگان رسالت را گرفتار عذاب كردیم، چنان‌كه صاحبان آن بوستان را دچار بلا ساختیم. آن ‌گاه كه سوگند یاد كردند كه بامدادان میوه‌ های باغشان را برای خود بچینند و سهمی برای تهیدستان استثنا نكنند پس همان شب، در حالی كه خفته بودند، بلایی از جانب پروردگارت بر گرد آن بوستان به گردش درآمد و آن باغ بسوخت و چون شب تار، سیاه گشت. [1] رسول خدا (ص) فرمود: هركس با فقیر مواسات و برابری كند و با مردم به انصاف رفتار كند او مؤمن راستین است. [2] [1]. ﴿اِنّا بَلَونـٰهُم كَما بَلَونا اَصحـٰبَ الجَنَّةِ اِذ اَقسَموا لَیصرِمُنَّها مُصبِحین ٭ و لا یستَثنون ٭ فَطافَ عَلَیها طـائِفٌ مِن رَبِّكَ و هُم نائِمون ٭ فَاَصبَحَت كالصَّریم﴾ (سورهٴ قلم، آیات 17 ـ 20). [2]. ... مَنْ وَاسَی الْفَقِیرَ وَ أَنْصَفَ النَّاسَ مِنْ نَفْسِهِ فَذَلِكَ الْمُؤْمِنُ حَقّاً (كتاب الخصال، ص47). 📚 مفاتیح الحیات ص 409 و 410 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 ایمان راسخ
🔹 اینکه هر کسی انجام دهد به بهشت می رود، چنین چیزی در قرآن نیست؛ فرمود هر کسی عمل صالح داشته باشد _ که این حُسن فعلی است _ ﴿وَ هُوَ مُؤْمِنٌ﴾. این ﴿وَ هُوَ مُؤْمِنٌ﴾ ملکه است، اینکه اسم فاعل نیست، این صفت مشبهه است به وزن اسم فاعل؛ یعنی ، ملکهٴ راسخهٴ ثابتهٴ اوست، خب وقتی ایمان، بود، انجام واجبات و ترک محرّمات، مستمر است. 🔹 هیچ ‌جا ما نداریم که کسی کار خوب انجام بدهد به بهشت می ‌رود! حتماً
حُسن فعلی 
با
حُسن فاعلی
همراه است؛ کار خوب، از انسان خوب. کار خوب اگر از کافر باشد، ممکن است بهره های دنیایی داشته باشد؛ ولی به بهشت نمی برند! ﴿وَ مَنْ عَمِلَ صَالِحاً مِن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَی وَ هُوَ مُؤْمِنٌ﴾؛ نه «آمَنَ»! این ﴿وَ هُوَ مُؤْمِنٌ﴾ صفت مشبهه است نه اسم فاعل و نشانهٴ ثبات و دوام و استقرار است و مقتضای مؤمن بودن، است «بالاستمرار» و است «بالاستمرار». 📚 سوره مبارکه زخرف جلسه 17 تاریخ: 1394/10/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
دروس آیت الله العظمی جوادی آملی در سال جدید 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: دروس خارج فقه، علوم القرآن و درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری در محل قم برگزار می گردد. 🔹 درس خارج فقه قضا و شهادت از شنبه تا سه شنبه ـ ساعت 9 صبح 🔹 درس علوم القرآن چهارشنبه ها ـ ساعت 9 صبح 🔹 درس اخلاق پنج شنبه ها ـ ساعت 10 صبح دروس معظم له: سایت تلویزیون اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir لینک شرکت در درس فقه و علوم القرآن: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli درس اخلاق: https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli ▫️ گفتنی است صوت و متن جلسات درس معظم له کما فی السابق در سایت ESRA.IR و کانال دروس حضرت استاد در شبکه های اجتماعی ایتا، تلگرام و سروش قرار می گیرد. 1️⃣ تلگرام Telegram: 🆔 https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: 🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین 👇👇👇👇 🌐 https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
پیام حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بسمه تعالى به ياد فلسطين تنها و مظلوم ترديدى نيست كه جريان خبيث صهيونيسم تمامى دشمنى و ننگ و نفرت را با خود داشته و از جاى جاى اين جريان آلوده ظلم و تجاوز مى بارد اما خشم فروخفته فلسطين مظلوم در نهايت سربرآورده و روزگار آنرا در هم خواهد پيچيد. اكنون كه فلسطين مظلوم راه خود را يافته و بدنبال رهايى و نجات ملت و كشور فلسطين است هرگز از پاى ننشسته و با طوفان سهمگين تازيانه هاى مقاومت و شمشير عدالت را بر سر صهيونيست هاى غاصب فرو خواهد ريخت. صهيونيسم كه با مخفى كردن چهره اصلى خود مى رفت تا با عادى سازى روابط با كشورهاى منطقه خود را كشور صلح دوست معرفى كرده و از در آشتى با دولت ها و ملت ها درآيد، هم براى كشورهاى منطقه و هم براى همه جهانيان ماهيت اصلى خود را آشكارتر ساخت و نشان داد درّنده خويى و گرگ صفتى ذاتى آن بوده و هيچ لحظه اى از آن جدا نيست. از سوى ديگر چون هيچ اميدى به مراكز بين المللى وجود ندارد بايد همه امت اسلام به ميدان آمده و با هر توانى اين مظلومان عصر و روزگار يعنى فلسطين عزيز را يارى رساند تا با فتح و ظفر نهائى هم فلسطين و هم تمامى جوامع منطقه و جهان را از اين جرثومه ظلم و تباهى نجات بخشيد. به اميد نصرت الهى كه بدنبال نصرت امت اسلام است، ﴿يٰا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللّٰهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدٰامَكُمْ﴾. مرتضى جوادى آملى ١٤٠٢/٧/٢٠ 🌐 https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران فقیران ... ابواسماعیل گوید: به امام باقر (ع) گفتم: فدایت شوم. نزد ما، شیعه بسیار است. فرمود: آیا توانگران به تهیدستان توجّه دارند و آیا نیكان، بدان را عفو و با آنان برابری می‌ كنند؟ گفتم: نه. فرمود: آنان شیعه نیستند. شیعه كسی است كه این ‌گونه باشد. [1] [1]. قُلْتُ لأَبِى جَعْفَرٍ ع: جُعِلْتُ فِدَاكَ، إِنَّ الشِّیعَةَ عِنْدَنَا كَثِیرٌ، فَقَالَ: فَهَلْ یعْطِفُ الْغَنِىُّ عَلَی الْفَقِیرِ وَ هَلْ یتَجَاوَزُ الْمُحْسِنُ عَنِ الْمُسِى‏ءِ وَ یتَوَاسَوْنَ؟ فَقُلْتُ: لا، فَقَالَ: لَیسَ هَؤُلاءِ شِیعَةً، الشِّیعَةُ مَنْ یفْعَلُ هَذَا (الكافى، ج2، ص173). 📚 مفاتیح الحیات ص 410 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
آرشیو بنیاد اسراء سرمایه متعلق به جهان اسلام است / لزوم راه اندازی هر چه سریعتر سامانه یکپارچه مدیا 🔸
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی روز پنجشنبه در دیداری از معاونت رسانه، از برنامه های جدید این معاونت و همچنین روند راه اندازی سامانه نرم افزار جامع مدیریت و آرشیو منابع دیجیتال تحت وب (آپاسای)، اطلاع یافتند. حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی، با بیان اینکه آرشیو بنیاد بین المللی اسراء یک سرمایه عظیم برای جهان اسلام است، اظهار داشتند: باید این را قدر بدانیم و محترم شماریم و آن را سرمایه ملی بدانیم. این سرمایه متعلق به اسراء نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است. 🔸 ایشان بیان داشتند: لازم است هر چه سریعتر سامانه جامع مدیریت آرشیو راه اندازی و به بهره برداری برسد تا هم محققان و پژوهشگران داخلی بنیاد و هم دیگر علاقه مندان به آثار و بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی، بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. 🔸 ایشان گفتند: سعی شود تا در تمامی مراحل راه اندازی و بهره برداری از سامانه مذکور، با مشورت با صاحب نظران و محققان حوزوی و دانشگاهی و استفاده از تجارب آنها، تمامی استاندارهای لازم پژوهشی و رسانه ای لحاظ گردد... . مطالعه کامل: https://news.esra.ir/fa/w/1959014 🌐 https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi