02_ tahlile payame ashora ss.mp3
12.31M
💠 صوت #سخنرانی_محرم
#تسنیم_ولایت
▪️ موضوع: تحلیل پیام عاشورا ــ جلسه 2
▪️ تاریخ: 1377/02/19
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
Tahlil payam ashora 02.pdf
201.7K
💠 متن #سخنرانی_محرم
#تسنیم_ولایت
▪️ موضوع: تحلیل پیام عاشورا ــ جلسه 2
▪️ تاریخ: 1377/02/19
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره81
#حفظ_تن_و_حرمت_اضرار_به_نفس
#عوامل_سلامت
🔸 امام صادق (علیه السلام) مي فرمايد: كوتاه كردن ناخن ها و سبيل در هر جمعه سبب ايمني از جذام است؛[1] نيز مي فرمايد: شير گاو دوا و چربي آن شفا و گوشتش بيماري [زا] است[2] و مي فرمايد: شام نخوردن پيري آورد و سزاوار است كه شخص سالخورده با شكم پر بخوابد.[3] در حديث ديگر مي فرمايد: در حمام آب سرد ننوشيد، چرا كه معده را فاسد مي كند.[4]
[1] . تَقْلِيمُ الأَظْفَارِ وَ أَخْذُ الشَّارِبِ مِنْ جُمُعَةٍ إِلَي جُمُعَةٍ أَمَانٌ مِنَ الْجُذَامِ (كتاب الخصال، ص39).
[2] . أَلْبَانُ الْبَقَرِ دَوَاءٌ وَ سُمُونُهَا شِفَاءٌ وَ لُحُومُهَا دَاءٌ (الكافى، ج6، ص311).
[3] . تَرْكُ الْعَشَاءِ مَهْرَمَةٌ وَ يَنْبَغِى لِلرَّجُلِ إِذَا أَسَنَّ أَلاَّ يَبِيتَ إِلاَّ وَ جَوْفُهُ مُمْتَلِئٌ مِنَ الطَّعَامِ (الكافى، ج6، ص288).
[4] . وَ إِيَّاكَ وَ شُرْبَ الْمَاءِ الْبَارِدِ... فِي الْحَمَّامِ، فَإِنَّهُ يُفْسِدُ الْمَعِدَةَ... (الفقيه، ج1، ص113).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 106 و 107
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #کلیپ_محرم
#شکوه_آزادگی
▪️ جلسه 1
#گریه_بر_سالار_شهیدان
▪️ تاریخ: 1384/11/10
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 گریه بر سالار شهیدان
▪️ #گریه_خاضعانه در عبادت و غیر عبادت یك اثر دارد، گریه برای سالار شهیدان یك اثر دارد؛ این گریه ما را به #ولایت نزدیك میكند، به #امامت نزدیك میكند، به علاقه به آنها نزدیك می كند، وقتی به آنها علاقه مند شدیم سخنان آنها را می شنویم، می پذیریم و عمل می كنیم.
این است كه ما را وادار كردند كه اگر اهل نماز شب هستید در نمازهایی خود گریه كنید. انسانِ اهل گریه «رقیق القلب» است، «قسی القب» نیست.
▪️ اینكه گفتند در مجالس #حسین_ بن_علی شركت كنید، برای اینكه بهترین راه زندگی جامعه همین است. آنها كه با این معارف رابطه ای ندارند، همیشه در زحمت هستند.
این گریه هم آدم را #رقیق_القلب می كند، هم علاقه مند به #انسان_كامل می كند، وقتی مشتاق به آنها شدیم حرف های آنها را می شنویم.
#شکوه_آزادگی1
#محرم
#باز_نشر
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
↙️ آپارات:
https://aparat.com/v/5Lf61
📚 سخنرانی محرم
تاریخ: 1384/11/10
🌐 news.esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 حسینی بودن
▪️ اين نکته را عزيزان بدانيد کساني مي توانند #حسيني باشند که حسيني بيانديشند، حسيني فکر کنند و حسيني عمل کنند. فرمود من که وارد کربلا مي شوم و نهضت جهاني به پا مي کنم و هدف والاي من اين است که ﴿اسْتَجِيبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ﴾[1] را عملي کنم. من افرادي را به همراه مي برم که اينها نه نقد علمي داشته باشند و نه نقد عملي.
▫️ چون #حسين_بن_علي خود را #خليفة_الله مي داند و هست، مظهر تام ذات اقدس الهي مي داند و هست، حرفي که خدا مي زند در اداره جهان، کاري که خدا مي کند در تدبير نظام سپهري، آن را حسين بن علي درباره #کربلا و کربلائيان گفت. ذات اقدس الهي در اين بخش از قرآن فرمود من معاضدي که بيراهه رفته باشد يا راه کسي را بسته باشد ندارم ﴿وَ مَا كُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً﴾.[2]
[1] . سوره انفال، آیه24.
[2] . سوره کهف، آیه51.
#دوم
#محرم
#سال1400
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 پیام به گردهمایی مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی ویژه ماه محرم ۱۴۰۰
تاریخ: 1400/05/16
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 امر به معروف حسینی
▪️ سالار شهیدان حسین بن علی بن ابی طالب [علیهم السلام] در سال 60 و 61 قیام كرده است، اگر در زمان خود معاویه قیام م یكرد [اثر نداشت]. #امر_به_معروف وقتی لازم است كه اثر داشته باشد. گاهی امر به معروف این است كه انسان تا مرز شهادت هم برود، امّا باید مؤثر باشد. گاهی انسان كشته می شود و خونش هدر می رود، نسیا منسیا است؛ اینجا چنین امر به معروف و نهی از منكری بی اثر است. وجود مبارك علی بن ابی طالب [علیه السلام] از ظلم امویان باخبر بود، از ظلم سقیفه ای ها باخبر بود، فرمود: الآن من دیدم هم #فرهنگ_مردم آماده نبود، هم آنها داهیه ای داشتند كه می توانستند اوضاع را بد جلوه بدهند و ما را به عنوان اینكه باطل گرا هستیم معرفی بكنند، خون ما هدر می رود! این در نهج البلاغه است که حضرت فرمود من بررسی كردم دیدم من ماندم و اعضای خانواده ام و اگر قیام بكنیم همه اینها را هم می كشند، همه اینها را در مدینه دفن میكنند برای ما جامه مشكی در بر می كنند، عزا می گیرند، مجلس ختم می گیرند و نام ما و یاد ما و شهادت ما نسیاً منسیاً می شود: «فَضَنَنْتُ بِهِمْ»؛[1] من ضنت ورزیدم یعنی بخل، من حاضر نشدم كشته بشوم و بچههایم كشته بشوند. یك وقتی آدم كشته بشود كه خونش اثر داشته باشد! نظیر جریان لیلة المبیت، فرمود ما كه از شهادت گریزان نیستیم، به استقبال شهادت می رویم «وَ كَرامَتَنَا الشَّهادَةُ»[2] اصلاً #طاها_و_یاسین فرزندان شهادت اند! ولی شهادت یك وقتی دارد، یك اثری دارد. وجود مبارك ابی عبدالله هم ده سال بعد از شهادت امام مجتبیٰ (سلام الله علیه) ساكت بود، این اوضاع را از نزدیك می دید، می دید كه معاویه به عنوان خلیفه مسلمان ها دارد بت فروشی می كند، مگر چیزی بدتر از بت فروشی است؟
▪️ بنابراین وجود مبارك ابی عبدالله دید در مسئله #اعتقادات ظلم راه پیدا كرده، در #اخلاق ظلم راه پیدا كرده، در #فقه ظلم راه پیدا كرده، در #حقوق هم ظلم راه پیدا كرده است. این عدالت تنها در مسئله مال نیست، ضعیف ترین عدل، عدل مالی است! ضعیف ترین عدل، عدل بیت المال است! قوی ترین عدل، #عدل_توحیدی است؛ آن كه به خدا معتقد است رانت خواری نمی كند رشوه خواری نمیكند، عشوه نمی كند و مانند آن. اگر شما می بینید كسی دستش به بیت المال رسیده و باكش نیست برای اینكه #مشكل_معرفتی دارد، او اگر خدا را حاضر و ناظر بداند و بفهمد گناه سمّ است و بفهمد این گناه متعفّن است، این كار متعفّن را انسان نمی تواند پنهان كند [و] بوی بد آن او را رسوا می كند، هرگز دست به این كار نمی زند. بارها به عرضتان رسید كه كار بد نه تنها بویش بد است، بلكه بوی آن عالمگیر است! انسان وقتی كاری را انجام نداده، خلافی نكرده، مالی را نگرفته، رشوه ای نداده و نگرفته، عشوه ای نكرده و نگرفته چنین كاری معدوم است، وقتی معدوم شد بی اثر است؛ امّا اگر پشت درهای بسته به عنوان زیرمیزی، روی میزی یك چیزی را گرفته، پشت درهای بسته یك امضای كوچكی كرده، زیر گوش هم گفتند به كسی نگو، همین كه امضا كرده چیزی را گرفته، چیزی را گفته و آهسته پذیرفته این شده موجود، وقتی موجود شد می افتد در #خط_تولید. مگر می شود چیزی در عالم موجود باشد ولی بی اثر باشد [و] در #سلسله_علل نرود؟ می رود در خط تولید. هر چیزی در جهان سهمی از #هستی پیدا كرد، فوراً رهبری قضا و قدر به دستور ذات اقدس الهی به آن سامان می بخشد.
▪️ وجود مبارك ابی عبدالله دید الآن موقعش است، #امر_به_معروف خوب اثر دارد. امر به معروف برای آن است كه اصلاً جلوی منكر را بگیرد، این یا با كشتن است یا با كشته شدن، ﴿إِحْدَی الْحُسْنَیینِ﴾[3] است و [جلوی منكر را] گرفت. و وجود مبارك امام سجاد فرمود ما پیروز شدیم و برگشتیم، در شام فرمود ما پیروز شدیم! فرمود اموی رفتند اسلام را محو كنند ما رفتیم #اسلام_را_زنده_كردیم و برگشتیم.
[1]. نهجالبلاغه، خطبه 26.
[2]. اللهوف، ص162.
[3]. سوره توبه، آیه52.
#روز_سوم_محرم
#عدل_توحیدی
#ظلم_در_جامعه
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی محرم
تاریخ: 1384/11/11
🆔 @a_javadiamoli_esra
03_ads s.mp3
17.26M
💠 صوت #سخنرانی_محرم
#تسنیم_ولایت
▪️ موضوع: تحلیل پیام عاشورا ــ جلسه 3
▪️ تاریخ: 1377/02/20
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
Tahlil payam ashora 03.pdf
2.58M
💠 متن #سخنرانی_محرم
#تسنیم_ولایت
▪️ موضوع: تحلیل پیام عاشورا ــ جلسه 3
▪️ تاریخ: 1377/02/20
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره82
#حفظ_تن_و_حرمت_اضرار_به_نفس
#عوامل_سلامت
🔸 همچنین [امام صادق (علیه السلام)] می فرماید: امیرموٴمنان (علیه السلام) همواره می فرمود: توجه! در حمام [كه در این دوران شامل سونا هم می شود] به پشت نخوابید، چرا كه پیه كلیه ها را آب می كند؛[1] همان گرامی می فرماید: هنگام خروج از حمام آب سرد بر پاهای خود بریز، چرا كه بیماری را از بدنت ریشه کن می كند و هنگامی كه لباس می پوشی بگو: «اللَّهُمَّ أَلْبِسْنِى التَّقْوَی وَ جَنِّبْنِى الرَّدَی» [: خدایا! لباس تقوا بر من بپوشان و بدی را از من دور كن]. وقتی چنین كردی از هر نوع بیماری در امان باشی.[2]
[1] . كَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(علیه السلام) یقُولُ: ألاَ لا یسْتَلْقِینَّ أَحَدُكُم فِى الْحَمَّامِ، فَإِنَّهُ یذِیبُ شَحْمَ الْكُلْیتَین (الكافى، ج6، ص500).
[2] . ... وَ صُبَّ الْمَاءَ الْبَارِدَ عَلَی قَدَمَیكَ إِذَا خَرَجْتَ [من الحمام]، فَإِنَّهُ یسُلُّ الدَّاءَ مِنْ جَسَدِكَ، فَإِذَا لَبِسْتَ ثِیابَكَ فَقُلِ: ... فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ أَمِنْتَ مِنْ كُلِّ دَاء (الفقیه، ج1، ص113ـ114).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 107
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #کلیپ_محرم
#شکوه_آزادگی
▪️ جلسه 2
#سخن_روز
▪️ تاریخ: 1384/11/11
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 سخن روز
▪️ #حسین_بن_علی در عاشورا فرمود شما نه صبغه الهی دارید، نه صبغه انسانی، نه از خدا و قیامت می هراسید، نه اصول انسانی و آزادی را رعایت می كنید، برای اینكه من با شما در نبردم، شما با من در جنگید، به زن و بچه من چهكار دارید؟ «فَکُونُوا اَحْراراً فی دُنْیاکُمْ».
▪️ مبنای قرآنی این جمله #سالار_شهیدان همان است كه خدای سبحان فرمود با گروهی كه اهل #رعایت_قطع_نامه و #پیمان و #صلح_نامه و كنوانسیون و اینها نیستند مبارزه كنید، فرمود: ﴿فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیمَانَ لَهُمْ﴾؛[1] فرمود شما با رهبران كفر صلح نكنید و با آنها مبارزه كنید، نه برای اینكه كافرند، كفار فراوان در زمین زندگی می كنند، با شما #زندگی_مسالمت_آمیز دارند، كاری هم با شما ندارند، شما هم كاری با آنها ندارید، می شود با كافر كنار آمد، رفت و آمد تجاری داشت، رفت و آمد سیاسی داشت، رفت و آمد اجتماعی داشت، رفت و آمد درمانی داشت، رفت و آمد اقتصادی سالم داشت، با كافر می شود كنار آمد، ولی با مستكبر نمی شود كنار آمد، فرمود: ﴿فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكفْرِ﴾ چرا؟ چون ﴿إِنَّهُمْ لاَ أَیمَانَ لَهُمْ﴾ نه «لا ایمان لهم»، نفرمود چون اینها ایمان ندارند بجنگید، فرمود: اینها «أیمان» ندارند؛ یعنی یمین، سوگند، قطع نامه، #تفاهم_نامه را محترم نمیشمارند.
▪️ نهضت حسینی را زنده كردن، #حرف_روز است، حرف تمام #آزادی_خواهان عالم است، حرف هر انسان آزاده ای است که با كسی كه «لا اَیمانَ له» [یعنی به عهد و پیمان خود وفادار نیست] نمی شود زندگی كرد و كنار آمد.
[1] . سوره توبه، آیه 12.
#شکوه_آزادگی2
#محرم
#سال1400
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
آپارات:
https://aparat.com/v/zRnEW
📚 سخنرانی محرم
تاریخ: 1384/11/11
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 امروز كربلا، فردا جایی دیگر
▪️ «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اُجوركم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ(علیه السلام) وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاة و علیه السلام)».
▫️ #سالار_شهیدان حسین بن علی بن ابی طالب [علیهما السلام] صف آرایی كرد، نامه نوشت برای بنی هاشم، نامه نوشت برای برادرش ابن حنفیه و دیگران؛ فرمود این راه، راهِ قطعی است. شما نصیحت نكنید، نگویید وقتی تنها رفتی با زن و بچه به عراق رفتی كشته می شوی. (من به شما اعلان كنم)، شماها هم اگر مرا یاری كنید شهید خواهید شد: «فَاِنَّ مَنْ لَحِقَ بِی اسْتُشْهِدَ وَمَنْ لَمْ یلْحَقْ بِی لَمْ یدْرِكِ الفَتْحَ»؛[1] بدانید! شما هم كه آنجا مانده اید این چنین نیست كه فاتح بشوید، به سراغ شما خواهند آمد! «لم یدرك الفتح» یعنی به سراغ شما خواهند آمد، جنگی هم در می گیرد، شما آنجا هم شكست می خورید. #امروز_كربلا_فردا_جایی_دیگر!
[1] . کامل الزیارات، ص75.
#سوم
#محرم
#سال1400
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عدالت اجتماعی در پرتو نهضت حسینی
تاریخ: 1384/11/13
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 نقطه عطف بشریت
▪️ طبیعت را با #فطرت نباید اشتباه كرد؛ طبیعت اختلاف پذیر است، فطرت سالم است و اختلاف پذیر نیست. فطرت فراطبیعت است، مربوط به جان آدم است، مربوط به روح آدم است. #انسانیت_انسان در شرق و غرب یكسان است، در شمال و جنوب یكسان است. فطرت یكسان است، می تواند منبع #اصول_مشترك باشد و آن اصول مشترك می تواند مبدأ و ریشه برای مواد مشترك باشد. الآن شما می بینید كشتن مردم بی گناه فلسطین را عدل می دانند، نه اینكه ظلم بدانند و بگویند ما ظالم و رهزنیم، این را عدل می دانند و این را به محاكم قانونی می برند! [آنها] تفسیر عدل را كه از عقل نمی گیرند، از فطرت نمی گیرند، از وحی نمی گیرند، [بلكه] از خواسته برخاسته از جهلشان می گیرند، از خواسته سیاسی خودشان می گیرند، اینها منبع اساسی ندارند، وقتی منبع نداشتند این اصول ارزشی بی منبع می شود. این اصولی كه فعلاً در رسانه های بین المللی رایج است، همه اینها مورد احترام ماست، ولی باید از یك منبعی گرفت؛ مبارزه با تروریسم، حقوق بشر، مساوات، مواسات، عدالت، آزادی، استقلال اینها همه #اصول_ارزشی است؛ امّا وقتی بخواهید تفسیر بكنید می بینید او عدل را طوری تفسیر می كند كه صهیونیست می شود عادل، فلسطینی مظلوم می شود ظالم! تروریست را طرزی معنا می كنند كه فلسطینی مدافع می شود تروریست و صهیونیست مهاجم اشغالگر می شود عادل! العدل ما هو؟ العقل ما هو؟ حریت ما هی؟ امنیت ما هی؟ اینها را باید از #منبع_مشترك گرفت، اینها چون منبع مشترك ندارند حقوق مشترك هم نخواهند داشت. مبانی مشترك كه نبود حقوق مشتركی هم ندارند.
▪️ علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) عدل را به استناد وحی الهی تفسیر كرده است، عقل را مشابه همان عدل تفسیر كرد، قهراً این معانی نزدیك هم می شوند؛ یعنی عدل، عقل، حق، صدق، حُسن و حَسن اینها یكسان خواهند بود؛ ظلم، باطل، كذب، منكر، قبیح، جهل اینها هم كنار هم قرار می گیرند. هر كاری كه #معماری شده باشد عدل است و عقل، هر كاری كه معماری نشده باشد ظلم است و قبیح. تعبیر قرآن كریم این است كه اینها ﴿فَهُمْ فِی أَمْرٍ مَرِیجٍ﴾[1]، اینها در #هرج_و_مرج زندگی می كنند؛ یعنی چیزی را در جای خود قرار نمی دهند. اگر اصول از یك منابع گرفته نشود، میشود هرج و مرج. وجود مبارك امیر بیان علی بن ابیطالب (سلام الله علیه) همین معنا را به عنوان پوستین وارونه معرفی كرد فرمود: اینها اسلام را یا آن معارف را وارونه پوشیدند: «لُبِسَ الإِسْلاَمُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً»؛[2] یعنی پوستین وارونه.
▪️ انبیا (سلام الله علیهم) آمدند تا هم #عدل را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند، #عقل را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند، #حق را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند، #صدق را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند، #حسن را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند. سالیان متمادی زحمت انبیا (علیهمالسلام) این بود كه بگویند عدالت یعنی چه. وجود مبارك رسول گرامی آن طوری كه در سورهٴ «شوریٰ» آمده است فرمود: ﴿وَ أُمِرتُ لِأَعدِلَ بَینَكُمُ﴾[3] من مأموریت یافتم كه عدالت را اجرا كنم همه بشر #مأمور_اجرای_عدل هستند.
▪️ پیام نهضت حسینی (سلام الله علیه) این است كه ﴿وَ أُمِرتُ لِأَعدِلَ بَینَكُمُ﴾، نهضت آن حضرت از اینجا شروع شده كه فرمود: «أ لاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا یعمَلُ بهِ ، و أنَّ الباطِلَ لا یتَناهى عَنهُ»[4] مگر نمی بینید به حق عمل نمی شود؟ مگر نمی بینید از باطل صرف نظر نمی شود؟ مگر نمی بینید عدل دفن شده؟ مگر نمی بینید ظلم حاكم است؟ من مأمورم كه عدل را معنا كنم و احیا كنم، مأمورم كه حق را معنا كنم و احیا كنم.
▪️ آنهایی كه مأموریت ویژه دارند نقطه عطفی در تاریخ ایجاد می كنند. این #نقطه_عطف یعنی ورق را بر می گردانند؛ عده ای كه بیراهه می روند را منعطف می كنند [و] سر راه می آورند. وجود مبارك ولی عصر #نقطه_عطف_جهان_بشریت و تاریخ است. تعبیر نورانی علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) دربارهٴ ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) این است كه «یَعْطِفُ الْهَوى عَلَى الْهُدَى، إذَا عَطَفُوا الْهُدَى عَلَى الْهَوَى»؛[5] فرمود وقتی ولی عصر (ارواحنا فداه) ظهور كرد آن #نقطه_عطف_تاریخ است؛ یعنی اوراق را بر می گرداند جامعه ای كه بیراهه رفتند و هوامدار شدند آنها را #هدایت_محور می كند آنها را بر می گرداند. جامعه آمدند هدایت را بر هوا و هوس منعطف كردند، ولی ولیّ عصر (ارواحنا فداه) كه ظهور می كند هوای مردم را منعطف می كند به #هدایت_الهی.
[1]. سوره ق، آیه 5 .
[2]. نهج البلاغه ، خطبه 108 .
[3]. سوره شوریٰ، آیه 15.
[4]. تحف العقول، ص245.
[5]. نهجالبلاغه، خطبه 138.
#روز_چهارم_محرم
#هوامداری_بشریت
#عدالت_اجتماعی
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی محرم
تاریخ: 1384/11/11
🆔 @a_javadiamoli_esra
04_ads s.mp3
13.54M
💠 صوت #سخنرانی_محرم
#تسنیم_ولایت
▪️ موضوع: تحلیل پیام عاشورا ــ جلسه 4
▪️ تاریخ: 1377/02/21
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
Tahlil payam ashora 04.pdf
2M
💠 متن #سخنرانی_محرم
#تسنیم_ولایت
▪️ موضوع: تحلیل پیام عاشورا ــ جلسه 4
▪️ تاریخ: 1377/02/21
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #کلیپ_محرم
#شکوه_آزادگی
▪️ جلسه 3
#احیای_عاشورا
▪️ تاریخ: 1384/11/12
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 احیای عاشورا
▪️ #احیای_عاشورا، برای این است كه جامعه را روشن و بیدار كند، ببینیم چرا حسین بن علی اینچنین نثار و ایثار كرد، خطر چه بود كه حسین بن علی این طور به استقبال همه خطرها رفت و كودك خود را داد، جان خود را داد، اسارت فرزندان خود را خرید. حسین بن علی خطری كه احساس كرد این بود كه دشمن، تنها خود را از صف اسلام جدا نكرد، بلکه چندین كار را درباره اسلام و مسلمان ها كرد: اولاً آمد اسلام را خواباند. این #دین_زنده_پویا كه عامل بیداری بود را خواباند. اگر عامل بیداری بخوابد دیگر بیداركننده نیست، چگونه اسلام را خواباند؟ گفت #دین_از_سیاست_جداست، خب اگر دین را از سیاست جدا کردی دین كاری با حُكّام ندارد، كاری با ظالمان ندارد، كاری با دولتمردان طاغی و یاغی ندارد، كاری به راه اندازی #نهضت ندارد، كاری به تظاهرات ندارد، این فقط در #مسجدها خلاصه می شود به صورت نماز و روزه و مانند آن. آن چیزی كه عامل حركت است وقتی بخوابد حركت رخت بر می بندد.
#شکوه_آزادگی3
#محرم
#سال1400
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
آپارات:
https://aparat.com/v/6mWOv
📚 سخنرانی محرم
تاریخ: 1384/11/12
🆔 @a_javadiamoli_esra