eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
   رهزنان هدایت
🔸 عده زیادی جلوی تبلیغ اسلام را می ‌گیرند (یك) عده ‌ای جلوی تعلیم اسلام را می ‌گیرند (دو) عده ‌ای جلوی تزكیه اسلام را می ‌گیرند (سه)؛ كارهای ضدّ فرهنگی می ‌كنند چه در بخش چه در بخش چه در بخش که می‌خواهند دین را عاجز كنند. اینكه می ‌فرماید اینها معاجزند و درصدد عجز ما و رهبران الهی ‌اند، این روشن است كه در برابر خدا نیست كه بخواهند خدا را عاجز كنند، آخر او قدرت مطلقه است. فرمود: ﴿وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ﴾؛ ما هرگز كسی نیستیم كه ما دنبال بیفتیم یك عده جلو بزنند ﴿وَمَا هُمْ بِمُعْجِزِینَ﴾؛ اینها بخواهند كار ما را و ما را عاجز كنند این شدنی نیست. 🔸 تمام تلاش و كوشش‌ اینها این است كه ﴿وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ وَلاَ نَبِی إِلَّا إِذَا تَمَنَّی أَلْقَی الشَّیطَانُ فِی أُمْنِیتِهِ﴾ یعنی هر وقت پیامبران و انبیا (علیهم الصلاة و علیهم السلام) آمدند دارند تبلیغ و تعلیم و تزكیه می ‌كنند آنها می ‌كنند كه نمی‌ گذارند کارهای انبیای الهی, معصومین, اهل بیت (علیهم السلام) پیش برود؛ این را می ‌گویند: «معاجز». فرمود اینها در میدان تبلیغ و تعلیم و تزكیه فرهنگی ما یا جلوی مقتضی را می ‌گیرند یا مانع ایجاد می ‌كنند یا شبهه ایجاد می ‌كنند یا اغوا می ‌كنند و نمی ‌گذارند دین پیش برود، ولی ما بالأخره دین را پیش می ‌بریم. 📚 سوره مبارکه سبأ جلسه 2 تاریخ: 1392/03/08 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 576 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 مصادیقی از رفتار بشردوستانه با اهل كتاب ... رعایت حقوق ذمی (اهل كتاب): امام سجاد (علیه السلام) فرمود: حق اهل ذمّه (از اهل كتاب) این است كه آنچه را خدا از آن‌ها پذیرفته است پذیرا باشی و تا زمانی كه به عهد خدا وفا می ‌كنند بر آن‌ها ستم نكنی.[1] [1]. وَ حَقُّ الذِّمَّةِ أَنْ تَقْبَلَ مِنْهُمْ مَا قَبِلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْهُمْ وَ لا تَظْلِمَهُمْ مَا وَفَوْا لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِعَهْدِه... (الفقیه، ج2، ص625). 📚 مفاتیح الحیات ص 314 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پیام ابدی ▫️ شما سهم را از عصر عاشورا به بعد ندانید، خیال نكنید كه زینب كبری فقط حامل بار اسارت است! ایشان در طلیعه سفر با بود و قضایا را مرتب پی‌گیری می ‌كرد و می‌ فرمود: «نُحیی مَعَهُ وَ نَمُوتُ مَعَهُ» ... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
پیام ابدی

▫️ شما سهم را از عصر عاشورا به بعد ندانید، خیال نكنید كه زینب كبری فقط حامل بار اسارت است! ایشان در طلیعه سفر با بود و قضایا را مرتب پی‌گیری می ‌كرد و می‌ فرمود: «نُحیی مَعَهُ وَ نَمُوتُ مَعَهُ»؛ یعنی ما اصلاً رفتیم و می‌ رویم كه با تقسیم كار برای همه خطرها را تحمل كنیم. ▫️ از همان میدانی كه دیگری فاصله بین مكه و كربلا را طی كرده بود [تا] به سالار شهیدان گزارش بدهد كه كل خاورمیانه آشوب است، شما تا می ‌توانید برگردید به مدینه و ساكت باشید و وجود مبارك ابی‌ عبدالله (علیه السلام) اعتراض كرد و فرمود ممكن نیست، بعد آن گزارش‌دهنده گفت پس زن و بچه را اجازه بدهید به مدینه برسانم، اینجا زینب كبری فرمود مبادا! «نُحیی مَعَهُ وَ نَمُوتُ مَعَهُ». همین زینب كبری كه با حسین ‌بن‌ علی ‌بن ‌ابی ‌طالب بود؛ گاهی مانند حسین بن علی (ع) سخن می‌ گفت [و] گاهی مانند علی بن ‌ابی ‌طالب (ع). ▫️ دختر علی در كنار سر مطهر سالار شهیدان در شام به پسر معاویه فرمود: «أَ مِنَ الْعَدْلِ یابْنَ الطُّلَقاءِ!»؛ ای پسر آزاد شده این عدالت است كه بچه ‌های پیغمبر را از شهرها عبور دادی و بچه‌ های خودت را در حرم نشاندی؟! می ‌بینید زینب مثل علی (علیه السلام) حرف می ‌زند، این ‌چنین نیست كه سخن از اسارت باشد. فرمود: یزید! شما‌ها را ما‌ آزاد كردیم پدرت را ما آزاد كردیم جدت را ما آزاد كردیم؛ در كنار آن تشت و سر بی ‌پیكر مطرح كرده است. ▫️ اینجا زینب می ‌گوید تو با بازوهای بسته ما را آوردی، خیال كردی ما حقیریم و تو عزیزی؟! خیر! در تمام روی زمین زن و مردی به عزت ما نیست. همه ‌اش سخن از است سخن از است. این حرف ها حرف های روز است حرف های زنده است، حرف هایی است كه تاریخ مصرف ندارد حرف هایی است كه دارد. آپارات: https://aparat.com/v/BI5Wh 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1384 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 صلای آزادگی
▫️ وجود مبارک سالار شهیدان که نفرمود من بیعت نمی ‌کنم، فرمود «مثلی»؛ اگر انسانی فکر می‌کنید «و یزیدُ رجلٌ فاسقٌ ... مِثْلِی لَا یبَایعُ بِمِثلِهِ»؛ نفرمود «أنا لا أبایع»، نفرمود من بیعت نمی ‌کنم، فرمود ، زیر بار ظلم نمی‌رود؛ چه ظلم آمریکا، چه صهیونیسم، چه دیگری. این بیان زنده است؛ این بیان به ایران شرف داد، به امام شرف داد، به شهدا شرف داد، به شهدای محراب شرف داد. ▫️ فرمود: «مِثْلِی لَا یبَایعُ»؛ هر کسی مثل من است زیر بار ظلم نمی‌ رود؛ این فکر زنده است. آن آیه سوره مبارکه «آل ‌عمران» دارد: ﴿فَرِحینَ﴾؛ خدا می ‌فرماید اینها خوشحال ‌اند، به مقصد رسیده ‌اند؛ هم وظیفه خودشان را ادا کردند هم میلیاردها بشر را «إلی یوم القیامة» به مقصد راهنمایی کردند و هم آنجا در بهشت هستند، برای آنها که رنجی نیست، برای آنها که سؤال قبر و اینها نیست. ▫️ (سلام الله علیها) هم از آیه سوره «آل ‌عمران» باخبر است و هم از آنچه به برادرش می ‌گذرد با خبر است، لذا فرمود: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلا»؛ خیلی به ما خوش گذشت! ما ‌خودمان را انجام دادیم، میلیاردها بشر را آزاد کردیم و هر کسی هر جا سخن از حرّیت و آزادی دارد است؛ ما زنده‌ ایم! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1398/06/21 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
ضرورت بازشناسی شخصیت حضرت زینب کبری (س) / سرّ اشتهار زینب کبری به عقیله بنی هاشم ▫️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
از جمله مهمترین شاخصه های وجود حضرت زینب می توان به نقش کلیدی آن حضرت درانتقال آموزه های کربلا به آیندگان و حفظ و صیانت از این نهضت اشاره نمود، لذا حضرت آیت الله جوادی آملی در فرازی در این رابطه فرمودند: مگر فرمایش حضرت زینب کبری(س) «نُحیی مَعَهُ وَ نَمُوتُ مَعَهُ» مخصوص به گذشته است؟! 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
ضرورت بازشناسی شخصیت حضرت زینب کبری (س) / سرّ اشتهار زینب کبری به عقیله بنی هاشم ▫️
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
در سالروز وفات عقیلۀ بنی هاشم زینب کبری (س)؛ ضرورت بازشناسی شخصیت شامخ آن حضرت و واکاوی ابعاد بی بدیل حضرت زینب سلام الله علیه برای آحاد جامعه اسلامی به ویژه بانوان ضروری است، از این رو در این نگاشته برخی از مهمترین ابعاد و شاخصه های وجودی آن حضرت با بهره گیری از اندیشه های ارزشمند حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به مخاطبان ارائه می گردد... . ▫️ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در تبیین جمله معروف حضرت زینب (س) یعنی «ما رایت الا جمیلا» ( چیزی جز زیبایی ندیدم)، یکی از مهمترین ابعاد و آن حضرت را بیان نمودند و فرمودند: این جمله حضرت زینب سلام الله علیها در کوفه و در مقابل طعنه های گزنده ابن زیاد؛ بر اساس توحید افعالی است زیرا آن حضرت در برابر جسارت های ابن زیاد نفرمود ، صبر می کنم، یا اینکه بفرماید «رأیت جمیلا» یعنی خوبی دیدم، بلکه آن حضرت پاسخش را منحصر نمود و فرمود؛ «ما رأیت» یعنی ما جز خوبی چیز دیگری ندیدیم، این جمله از کسی است که امام سجاد (ع) به عنوان امام زمانش و حجت خدا روی زمین درباره او فرمود: «أنتِ بِحَمدِ اللّه‏ عالِمَةٌ غَيرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ»؛ [اى زينب!] تو، بحمداللّه‏، عالمى هستى كه نزد كسى تعليم نديدى و دانايى هستى كه نزد كسى نياموختی. که این فرمایش امام سجاد (ع) را باید به نوعی شهادت و آن حضرت دانست. مطالعه بیشتر: https://news.esra.ir/fa/w/1049929 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 577 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 مصادیقی از رفتار بشردوستانه با اهل كتاب ... كیفر ستم به اهل ذمه: در ادامه می ‌فرماید: در معامله با آنان به حكم خدا عمل كن و از این كه آن‌ها در پناه اسلام ‌اند، پیمان الهی را مراعات كن و باید برای وفای به این پیمان، میان تو و ستم بر آن‌ها مانعی باشد [مبادا به آنان ستم كنی]، زیرا رسول خدا (ص) می ‌فرمود: هركس بر اهل ذمّه ستم كند من دشمن اویم، پس از خدا بترس... .[1] رسول خدا (ص) می‌ فرماید: هرگاه اهل ذمّه مورد خیانت و فریب واقع شوند دشمن بر مسلمانان چیره می ‌گردد.[2] [1]. وَ تَحْكُمَ فِیهِمْ بِمَا حَكَمَ اللَّهُ بِهِ عَلَی نَفْسِكَ فِیمَا جَرَی بَینَكَ [وَ بَینَهُمْ] مِنْ مُعَامَلَةٍ وَ لْیكُنْ بَینَكَ وَ بَینَ ظُلْمِهِمْ مِنْ رِعَایةِ ذِمَّةِ اللَّهِ وَ الْوَفَاءِ بِعَهْدِهِ وَ عَهْدِ رَسُولِ الله ص حَائِلٌ، فَإِنَّهُ بَلَغَنَا أَنَّهُ قَالَ: مَنْ ظَلَمَ مُعَاهَداً كُنْتُ خَصْمَه‏ (تحف العقول، ص272). [2]. وَ إِذَا غُرِّرَ بِأَهْلِ الذِّمَّةِ ظَهَرَ عَلَیهِمْ عَدُوُّهُم (ارشاد القلوب، ص39). 📚 مفاتیح الحیات ص 315. مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 اسوه انسان های صالح ▫️ تأثیر زنِ آگاهِ با فضلیت در محدوده خانواده یا محل کار خلاصه نمی شود، بلکه در تمام شئون جامعه جلوه می کند؛ انتظار می رود زنان هوشمند مسلمان : ــ در قصور نکنند ــ و از غفلت نورزند ــ و در فرزندان صالح ساعی باشند ــ و در همسرداری را رعایت کنند و در تمام صحنه های لازم سیاسی و اجتماعی که مایه تقویت نظام اسلامی است، در کمال حاضر باشند، تا به خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) اقتدا کرده و به اسوه همه انسان های صالح یعنی (علیهاالسلام) و (علیهاالسلام) تأسّی کرده باشند. 📚 سروش هدایت، ج1، ص229. 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
  ستون دین
🔸 اگر كسی واقعاً ولی خدا بود همه احكام را انجام می‌ دهد؛ اگر مسئله است، نماز, ستون دین است؛ اگر سخن از است، رعایت حال مردم, ستون دین است. این دو بیان هر دو را اهل بیت فرمودند: مسئله «الصلاة عمود الدین» گفته اهل بیت است كه عِدل قرآن‌ اند؛ در آن بیان نورانی كه در نامه 53 نهج ‌البلاغه است حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمود: «إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِین وَالْعُدَّةُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ»؛ اگر بخواهید نظامتان و سیاستتان اسلامی باشد، باید كار مردم, رفاهیات مردم، فرهنگ مردم, اجتماع مردم, عدل مردم, پیشرفت مردم, مردم و زن و بچه‌هایشان را تأمین كنید؛ نه اینكه حرف بزنیم بگوییم كه مشكلات مردم را حل می ‌كنیم ولی وقتی به كاری و پستی رسیدیم توجه نداشته باشیم! 🔸 باید باور كنیم كه در نظام اسلامی، رعایت , ستون دین است؛ مردم را نمی ‌شود همین طور سرگرم كرد مردم را نمی ‌شود با فقر اداره كرد. اگر نمازِ بی ‌وضو صحیح بود، رعایت و اداره مردم با این وضع هم می‌ شود صحیح! نماز، بدون طهارت صحیح نیست بدون قرائت فاتحة الكتاب صحیح نیست، «لا صلاة الاّ بفاتحة الكتاب»، «لا صلاة الاّ بطهور», از آن سو هم لا سیاسة الاّ به رعایت حقوق مردم! اینها است! 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 30 تاریخ: 1392/03/06 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی حادثه زمین ‌لرزه در ایران، ترکیه و سوریه ▫️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
در پی وقوع زمین ‌لرزه در کشور ایران، ترکیه و سوریه و جان ‌باختن و مصدوم شدن تعداد زیادی از مردم، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی پیام تسلیتی را صادر کردند. متن پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم و ایاه نستعین نظام هستى بر عدل الهى استوار و بر رحمت رحمانى حق برقرار است، هر چند نه راز آن عدل و نه رمز این رحمت براى غیر اولیای الهى (علیهم السلام) روشن نیست. زلزله اى كه در این ایام در ایران، تركیه و سوریه رخ داد و عده اى از برادران و خواهران آسیب دیدند و خرابی هاى سنگینى به منازل مسكونى و تجارى رسید مایه تأثر عمیق قلبى شد، از خداى سبحان براى رحلت یافتگان در خواست مغفرت و براى بازماندگان صبر و اجر مسئلت مى شود. انتظار مى رود مردم گرانقدر از بذل مساعدت دریغ نفرمایند و مورد عنایت پروردگار قرار گیرند. ١٧ بهمن ١٤٠١ جوادى آملى 📚 پیام تسلیت تاریخ: 1401/11/17 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 578 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 مصادیقی از رفتار بشردوستانه با اهل كتاب ... دفاع از اهل ذمه: نه تنها ستم كردن به اهل كتاب ذمّي روا نيست، بلكه بر دفاع از آنان در برابر ستم ديگران سفارش شده است، چرا كه آنان طبق پيماني كه با مسلمانان دارند جان و مالشان بايد در امنيت باشد، چنانكه آنان نيز بايد مقررات جامعه اسلامي را رعايت كنند. از آن جهت كه مسلمان بايد به عهد و پيمان خود، حتي با غير مسلمان وفا كند در اينجا نيز دفاع از آن‌ها در برابر ستم ديگران لازم است. 📚 مفاتیح الحیات ص 315. مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 فقیه جامع الشرایط

🔹 مدیریّت، گذشته از تئوری، نیازمند ذوق اداره و هنر تدبیر است؛ بسیاری از ما اوزان شعر را می دانیم که مثلا فلان شعر باید بر وزن «مستفعلن، مستفعلن، مستفعلن» باشد؛ امّا دانستن عروض، هیچ گاه کسی را شاعر نمی کند. شعرشناسی، غیر از شاعر بودن است؛ چرا که انشاء شعر، گذشته از آشنائی به قواعد شعر، نیازمند استعدادهای خاصی است. 🔹 همه ما می دانیم که باید کشور را بر اساس قسط و عدل اداره کرد، امّا مدیر و مدبّر بودن، غیر از دانش و بینش سیاسی است؛ هنری است که هر کس آن را ندارد. شرط اسلام شناسی را ممکن است برخی داشته باشند ولی همه آنان شجاعت لازم را مانند شجاعت ندارند. وقتی خبر حکومت نظامی را در یکی از روزهای دهه دوم 57 به ایشان دادند، امام هراسناک نبودند و فرمودند: بیرون بروید و حکومت نظامی را بشکنید! و آن زمان که خبر تجاوز رژیم عراق و توطئه استکبار بر ضدّ انقلاب اسلامی را به ایشان رساندند، نترسیدند و شجاعت خود را به دیگران نیز انتقال دادند. 📚 کتاب ولایت فقیه، ص140. 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
نشست علمی «انقلاب اسلامی؛ حوزه و دانشگاه، جهاد علمی»

🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت ایام الله دهه فجر نشست علمی با موضوع «انقلاب اسلامی؛ حوزه و دانشگاه، جهاد علمی» روز چهارشنبه 19 بهمن ماه، در سالن همایش بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار می گردد. 🔸 زمان: چهارشنبه 19 بهمن 1401 ساعت 14 الی 15 🔸 مکان: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء لینک پخش زنده: https://el.esra.ir/ch/neshast-elmi-farhngi 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
حیات پریشان
🔸 آنهایی كه خواب ‌های آشفته می‌ بینند، مثل بیداری آنهاست. كسانی كه اهل تحقیق و پژوهش نیستند و آدم ‌های عادی‌ هستند، پنج شش نفراز اینها وقتی یك جا می ‌نشینند، اول كه وارد می ‌شوند در یك موضوع سخن می‌گویند، یك ساعت كه نشستند و ختم جلسه اعلام شده و دارند می‌ روند، درباره چیزهایی بحث كردند كه هیچ رابطه ‌ای بین آن حرف ‌های آخر اینها با حرف‌ های اول اینها نیست! بر اساس تداعی معانی, تداعی الفاظ, تداعی اذهان سخنانی گفتند و پراكنده ‌گویی، عصاره كار جلسه آنهاست. اینها را می‌ گویند ؛ اگر اینها در بیداری باشد «اضغاث یقظه» است و اگر در خواب باشد «اضغاث احلام» است. 🔸 شما ببینید این باغ ‌هایی كه علف هرز زیاد دارد _ وجین یعنی علف هرز را گرفتن _ اگر باغبانی نداشته باشد تا علف هرز را وجین كند، وقتی یك دسته سبزی از آن باغ بگیرید، این دسته سبزی را كه مثلاً یك كیلو وزن آن است، باید بگردید تا یك برگ قابل خوردن پیدا كنید. در میان علف های هرز یا همه اش هرز است یا اگر هم سبزی خوراكی پیدا شود بسیار كم است. 🔸 خواب ‌های آشفته مثل بیداری است، چون انسانی كه در بیداری، پراكنده زندگی می ‌كند، خوابش هم همین ‌طور است. مگر نصیب هر كسی می‌ شود؟! كسی که هر حرفی را می ‌زند، توقع دارد رؤیای صالحه و صادقه نصیبش شود؟! كسی كه با قصه زندگی می ‌كند، خواب تحقیقی نصیبش نمی ‌شود؛ كسی كه با بنای عقلا و فهم عرف زندگی می‌ كند، رؤیاهای عقلی نصیبش نمی ‌شود؛ بالأخره رؤیا است. 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 21 تاریخ: 1392/12/20 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 579 1. موحّدان (اهل كتاب) قانون عمومی ارتباط‌ 🔸 مصادیقی از رفتار بشردوستانه با اهل كتاب ... دفاع از اهل ذمه: ... امیرموٴمنان (ع) می ‌فرماید: به من خبر رسید كه مردی از لشكر شام به خانه زنی مسلمان و زنی غیر مسلمان كه در پناه حكومت اسلامی بود وارد شده و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره‌ های آن‌ها را غارت كرده است، در حالی كه هیچ وسیله ‌ای جز گریه و التماس برای دفاع نداشته ‌اند... . اگر مسلمانی از این رخداد تلخ از روی تأسّف بمیرد بر او سرزنشی نیست، بلكه نزد من ستوده است.[1] [1]. وَ لَقَدْ بَلَغَنِى أَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كَانَ یدْخُلُ عَلَی الْمَرْأَةِ الْمُسْلِمَةِ وَ الأُخْرَیٰ الْمُعَاهِدَةِ فَینْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلُبَهَا وَ قَلائِدَهَا وَ رُعُثَهَا مَا تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلاَّ بِالاسْتِرْجَاعِ وَ الاِسْتِرْحَامِ ... فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِى جَدِیراً (نهج البلاغة، خطبهٴ 27). 📚 مفاتیح الحیات ص 315. مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 وارث انبیاء

🔹 از خدای سبحان می خواهیم که ما را به آنچه دوست دارد و می پسندد موفّق بدارد و ما را برای موفّق فرماید تا کلمه اش برترین باشد : « کَلِمَةُ اللهِ هِیَ العُلیا » و کلمه دیگران پست ترین باشد : « کَلِمَةَ الَّذینَ کَفَروا السُّفلی » و این ، امری است ممکن ، بلکه واقع شده است؛ خدا می فرماید : « هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الاُمّیّینَ رَسُولا » . این تعبیر بر اعجاز دلالت دارد ، زیرا برانگیختن از امی ها در امّی ها است . 🔹 این اعجاز در عصر ما هم رخ داد و آن ظهور ، حضرت امام خمینی ( قدس سره ) در میان شرق و غرب بود . مراد از این امّی کسی نیست که نوشتن را نمی داند ، بلکه کسی است که تعقل ندارد ، چنان که در شرق و غرب می بینید اینان امّی هایی هستند که حق را از باطل نمی شناسند و هدایت را از هوا و هوس باز نمی شناسند . بر ماست که را ادامه دهیم و سیره او را دنبال کنیم ، زیرا سیره او سیره و است ، زیرا وی از وارثان ایشان است . 📚 کتاب آفاق اندیشه، ص97 و 98. 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 گزارش تصویری؛ نشست علمی «انقلاب اسلامی؛ حوزه و دانشگاه، جهاد علمی» 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
همزمان با ایام الله دهه فجر، نشست علمی با موضوع «انقلاب اسلامی؛ حوزه و دانشگاه، جهاد علمی» امروز عصر در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار گردید. 🔹 در این نشست علمی که با حضور علماء، طلاب، محققان و پژوهشگران برگزار گردید، حجت الاسلام و السملمین مرتضی جوادی آملی رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر جهانگیری سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم، سخنرانی نمودند. 📚 نشست علمی تاریخ: 1401/11/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra