eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.9هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
تاکید فرهنگ قرآن بر مساله قرض الحسنه/ اقتصاد اسلامی بر پایه کار و تولید بنا شده است پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دکتر محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران و هیئت همراه صبح امروز (10 خرداد ماه) با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفتگو کردند. آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار، با اشاره به آغاز ایام دهه کرامت در سخنانی اظهار داشتند: پیام به همه ما این است که خداوند انسان را «کریم» آفرید؛ قرآن کریم همواره انسان را به کرامت و حیا دعوت کرده است، در کریم، مساله تنبیه آخرین مرحله است، آنهم به شرطی که و اثر نکند، لذا مهم آن است که انسان با ایمان به این اصل که خداوند همواره ناظر ماست خود را اصلاح نماید. ایشان فهم معنای حقیقی را گامی مهم در تربیت و تادیب انسان دانستند و اذعان داشتند: خیلی ها نمی دانند معنای مرگ چیست و فکر می کنند همانطور که یک سیب می پوسد انسان هم موقع مرگ می پوسد و تمام می شود! در حالی که مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست به در آمدن است از این رو است که کسانی که اهل و هستند معنای حقیقی مرگ و اینکه بایستی روزی پاسخگوی عمل و رفتار خود باشند را نفهمیده اند! معظم له در بخش دیگری از سخنان خود، به تاکید فرهنگ قرآن بر مساله اشاره کردند و ابراز داشتند: بر سردر بهشت حک شده که صدقه ده برابر و قرض الحسنه هجده برابر ثواب دارد، چون کسی که قرض می گیرد با شرافت آن را پس می دهد. در فرهنگ قرآن و اسلام، اساس، و انسان است و این در قرض الحسنه یافت می شود نه صدقه. پس بانکها نیز بایستی به جای انباشت پول، آنها را صرف و قرض الحسنه کنند. آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید داشتند: اقتصاد اسلامی بر پایه و تولید بنا شده است، نه وام دادن و ربا گرفتن. برخی کشورها در جنگ جهانی خاکستر شدند اما امروز جزء کشورهای پیشرفته هستند، چون آنها پول بدون پشتوانه چاپ نکردند، بلکه واقعا کار و تولید را در پیش گرفتند و آن را پشتوانه پول خود ساختند. ایشان را به دو نوع و تقسیم کردند و بیان داشتند: فقر طبیعی مانند فقر ناتوانان، سالمندان و بیماران، در همه جوامع وجود دارد اما اینکه کسی گرفتار نان شبش باشد حاکی از فقر اقتصادی است که بانکهای ربوی در ایجاد آن سهم عمده دارند، از این رو باید برنامه ریزی بانکها در جهت به کارگیری پول در مسیر تولید باشد. در ابتدای این دیدار مدیر عامل بانک ملی در سخنانی به ارائه گزارشی از خدمات بانک ملی در راستای تحقق بانکداری اسلامی پرداخت. لینک خبر: http://news.esra.ir https://b2n.ir/w66528 🆔 @a_javadiamoli_esra
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مهد فیض الهی 🔸 درباره ولی نعمت خودمان وجود مبارک این نکته را همه ما توجه داشته باشیم خوب است [که] ما واقعاً در کنار این سفره نشسته ‌ایم. هر جا ولی ‎ای از اولیای الهی دفن بشود، آن‎جا مشهود است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مهد فیض الهی 🔸 درباره ولی نعمت خودمان وجود مبارک این نکته را همه ما توجه داشته باشیم خوب است [که] ما واقعاً در کنار این سفره نشسته ‌ایم. هر جا ولی ‎ای از اولیای الهی دفن بشود، آن‎جا مشهود است. 🔸 من تقریباً اوایل شهریور 34 بود که خدمت استادمان مرحوم آقا شیخ محمد تقی آملی رفتم. آقا شیخ محمد تقی آملی هم از اوتاد این روزگار بود، من که رفتم حضور ایشان تا خداحافظی بکنم و بگویم اگر سفارشی دارید من عازم قم هستم چه درسی بخوانم و چه کار بکنم، دو نکته را فرمودند، فرمودند درستان یک فقه، یک اصول و یک معقول باشد و ! آن‎جا اولاً وجود مبارک رحلت کرده است، بعد فقها و علما و بزرگان آن‎جا مدفون هستند. اوّلین بار ما این مطلب را از ایشان شنیدیم، ایشان فرمودند در کنار قبور بزرگان برکات فراوانی هست. 🔸 وقتی امام رضا (سلام الله علیه) دستور زیارت این حضرت را با آن عرض ادب ‌های خاص می ‌دهد، چه سقراط چه افلاطون چه ارسطو اینها شاگردان «علم الدّراسه» این ذوات قدسی‌ اند، اینها کجا فاطمه معصومه کجا! 🔸 غرض این است که گذشته از اینکه بزرگان و فقها و علما و مراجع بزرگی هم در کنار قبورشان دفن هستند، اینجا است؛ البته همیشه، مخصوصاً روزهایی که متعلّق به این ذوات قدسی است. کسی که در کنار این سفره نشسته، مائده هست، مأدبه هست، حیف است که حداکثر بهره را نبرد و عالم ربّانی نشود، هم علمشان هم عملشان. 🔷🔸💠🔸🔷 📚 درس تفسیر سوره مبارکه الرحمن ـ جلسه 28 تاریخ: 1396/09/21 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بهای وصال 🔸 میلاد كریمه اهل بیت را به پیشگاه بقیة الله (ارواح من سواه فداه) تهنیت عرض می ‌كنیم! مهمترین عیدی این ایام ما این خاندان اولاً، این خاندان ثانیاً، از این خاندان ثالثاً، اینها رابعاً و برجستگی خامساً است. 🔸 مستحضرید هرجا سخن از خاندان عصمت و طهارت است آنها را با كسی نمی ‌سنجند؛ نه تنها با انسان های دیگر یا با فرشته ‌ها نمی ‌سنجند، با انبیای اولواالعزم هم سنجیده نمی ‌شوند، فقط آنها را با قرآن می ‌سنجند. چیزی در جهان خلقت نیست مگر این خاندان؛ اگر چیزی در عالم بالاتر از قرآن بود این خاندان را با آن می ‌سنجیدند. جابر می ‌گوید كسی به پیشگاه رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) شرفیاب شد عرض كرد قیمت بهشت چیست؟ فرمود ، ثمن بهشت است؛ این سائل پرسید اخلاص توحید چیست؟ فرمود عمل به آنچه من مبعوث شدم و محبت من و خاندان من؛ سائل پرسید آیا محبت خاندان شما جزء قیمت بهشت است؟ فرمود آری بخش مهم قیمت بهشت در محبت این خاندان است. از امیر كلام علی ‌بن ‌ابی‌ طالب (علیه آلاف التحیه و الثناء) رسیده است: «إِنَّ لِلاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ شُرُوطا وَ إِنِّی أَنَا وَ ذُرِّیتِی مِنْ شُرُوطِهَا»؛ گفتن لا اله الا الله مایه ورود به بهشت است ولی من و فرزندانم از شروط لا اله الا الله هستیم یعنی بی ثمربخش نیست. اگر در حدیث معروف سلسلة الذهب، وجود مبارك امام هشتم (سلام الله علیه) فرمود: «بِشُروطِها و أنَا مِن شُروطِها»، این سخن دیگر ائمه هم است كه شرط ورود به دالان بهشت است و توحید بدون ولایت اثر بخش نیست. 🔷🔸💠🔸🔷 📚 سخنرانی در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها تاریخ: 1384/09/13 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 336 🔸 پیوند با خویشاوندان ... قطع ارتباط با خویشاوندان هم نوعی پیمان ‌شكنی با خدای سبحان به شمار می ‌آید[1] و آن چنان نزد خدا منفور است كه از مصاحبت و همراهی با قاطع رحم (كسی كه ارتباط با خویشاوندان را قطع كند) نهی شده[2] و خدای سبحان در سه جای قرآن او را لعن و نفرین كرده است.[3] در فقه نیز قطع رحم از گناهان بزرگ به شمار آمده[4]، چنان ‌كه از عوامل سریع فنا و نابودی بشر هم معرفی شده است[5]؛ همچنین گفته شده: بوی بهشت كه از مسافت هزار ساله به مشام می‌رسد به مشام قاطع رحم نخواهد رسید.[6] [1] . سورهٴ بقره، آیهٴ 27؛ سورهٴ رعد، آیهٴ 25. [2] . الكافى، ج2، ص641. [3] . سورهٴ بقره، آیهٴ 27؛ سورهٴ رعد، آیهٴ 25؛ سورهٴ محمد، آیات 22ـ23. [4] . تحریر الوسیله، ج1، ص274. [5] . علل الشرائع، ص584. [6] . الكافى، ج6، ص50. 📚 مفاتیح الحیات ص 231 🆔 @a_javadiamoli_esra