eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
نهضت امام حسین یک بینه است / احیای سنت های الهی و اماته بدعت های باطل از اراده های سالار شهیدان بود ▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در برنامه تلویزیونی شعائر حسینی که از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسراء در فضای مجازی قابل مشاهده است ابراز داشتند: اگر و ولایی امام حسین علیه السلام را بخواهیم بررسی کنیم، اینها به اذن الله در مُلک و ملکوت متصرف اند اینها صاحب هستند مقام عصمت اند هر چه را که خیری در او باشد و صلاحی در او باشد به اذن الله انجام خواهند داد بدون تردید. اگر کسی متوسل به آنها بشود قدرت این معنا را در هر امری آنها خواهند داشت. اما سرّ اینکه در مقابل یزید و یزیدیان به چنین شکستی راضی شدند برای اینکه اقتضای به گونه دیگری است. ▫️ وی افزود: وقتی که طایفه ای از یا افواجی از مسلمان های جن آمده بودند یا فرشتگان آمده بودند نوع پاسخ ها و جواب هایی که سالار شهیدان حسین بن علی به اینها داد این مسئله را روشن کرد. حضرت در پایان فرمود: «وَ نَحْنُ وَ اللَّهِ أَقْدَرُ عَلَیْهِمْ مِنْکُمْ»؛ قَسم به خدا من از شما بر اینها قدرت بیشتری دارم من اگر بخواهم نیازی به قدرت شما و طوایفی از شما نخواهم داشت. «وَ نَحْنُ وَ اللَّهِ»؛ قسم به خدا ما و کرامت به اذن الله بر اینها قادرتر از شما هستیم. اما ما می خواهیم جامعه انسانی حرکت کند مسیر خودش را بشناسد و براساس بیّنه اقداماتش را انجام بدهد. ▫️ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این نهضت یک است اذعان داشت: را امام حسین (علیه السلام) این آیه را تلاوت فرمودند: «وَ نَحْنُ وَ اللَّهِ أَقْدَرُ عَلَیْهِمْ مِنْکُمْ وَ لَکِنْ ﴿لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحْیی‏ مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ﴾»؛ ما باید انسان ها را و افراد را در روز قیامت براساس بیّنه و برهان جلو ببریم. آنها در پیشگاه خدا باید بیّنه داشته باشند. نهضت ابی عبدالله یک بیّنه است یک و آشکار است. اگر کسی با نهضت ابی عبدالله مأنوس باشد می داند که قدم به قدم و همراهی با حق و و داد، اینها از اراده های جدّی سالار شهیدان حسین بن علی بود. و اماته بدعت های باطلی که دستگاه ظالمانه اموی پایه گذاری کرده اند اینها از اراده های سالار شهیدان حسین بن علی بود. ▫️ وی ادامه داد: حضرت می خواست تا امر الهی و معروف الهی در جامعه محقق بشود و منکر هر نوع منکری هر نوع چیزی که در پیشگاه عقل و وحی ناشناخته و منکر است به کناری زده بشود، احیا بشود لذا فرمود: ﴿لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحْیی‏ مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ﴾»؛ این مسیری که امام حسین (علیه السلام) برای خود انتخاب کرد یک مسیر عمومی است و حضرت مأمور به این مسیر است اگرچه به شهادت او و اهل بیتش و اسارت خاندانش منتهی بشود. منبع: 🌐 news.esra.ir 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 دعای مظلوم ▫️ به آن مظلومی که هیچ پناهی جز خدا ندارد ستم نکن! کسی که هیچ پناهی ندارد، دعای او است؛ فرمود: «إِیاك وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یجِدُ عَلَیكَ نَاصِراً إِلَّا اللَّه‏»... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 دعای مظلوم ▫️ امام سجاد در آخر عمرش به امام باقر (سلام الله علیهما) این وصیت را دارد؛ به امام باقر در آخرین لحظات زندگی خود که می کند، می فرماید من تو را وصیت می کنم به امری که پدرم در آخرین لحظات زندگی خود مرا به آن امر وصیت کرد، فرمود ظلم همیشه حرام است و بد؛ ولی آن مظلومی که هیچ پناهی جز خدا ندارد به او ستم نکن! ▫️ «إِیاك وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یجِدُ عَلَیكَ نَاصِراً إِلَّا اللَّه‏»، چون آن فقط به «الله» می رسد. یک وقت است مظلومی است که قدرتی دارد، سِمَتی دارد، منصبی دارد، قبیله ای دارد، فرزندی دارد، قوم و خویش دارد، قدرتی دارد، بالاخره به همه اینها تکیه می کند؛ اما کسی که هیچ پناهی ندارد، این دعای او است؛ فرمود: «إِیاك وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یجِدُ عَلَیكَ نَاصِراً إِلَّا اللَّه‏». آپارات: https://aparat.com/v/A6EYc 📚 درس تفسیر سوره مبارکه جاثیه جلسه 3 تاریخ: 1394/12/10 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 طبيب طيّب 🔹 یک طبیب متخلّق و متحقق می گوید من دارو می دهم اما ؛ آن کسی که این دارو را به صورتی درمی آورد که دستگاه گوارش، آن را بپذیرد و از بیماری برهد دیگری است. اگر انسان، خود را به عنوان شناخت و بیمار را به عنوان حیّ متألّه شناخت، آن گاه نتایج آزمایشگاه موش، گوشه ای از بخش های درمان پزشکان را تأمین می کند و آن بخش جسم بودن و بخش مادّی انسان است. 🔹 انسان از آن جهت که دارای است که ﴿وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی﴾ در او ظهور و جلوه کرده است، تنها با آزمایشگاه های موش و امثال موش درمان نمی شود. اگر جمال انسان و کمال انسان در همان روح ملکوتی اوست که به خدای سبحان ارتباط دارد، او به آرایش و پیرایش های دیگر نیازمند نیست. یک طبیب، خود و خود را در ثروت و تکاثر نمی داند، در جستجو می کند، چون پایان زندگی انسان اگر به کوثر ختم نشود این غرامتی است که دیگر به غنیمت تبدیل نخواهد شد. 🔹 بزرگان فن ادب درباره کعبه حرفی زده اند که همان حرف درباره انسان که حیّ متألّه است صادق است؛ سنایی آن حکیم بزرگ می گوید شما کعبه را با پرده های زربافت و امسال آن نیارایید، کعبه احتیاج به جمال و جلال زر و سیم ندارد: کعبه را جامه کردن از هوس است ٭٭٭ یای بیتی جمال کعبه بس است یعنی کعبه نیازی ندارد که با پارچه های زربافت آن را بیارایید، یک زینت برای کعبه است و آن یای متکلم وحده است که خدای سبحان درباره کعبه به ابراهیم و اسماعیل (سلام الله علیهما) فرمود: ﴿طَهِّرَا بَیتِی﴾. در این یای ﴿بَیتِی﴾ است: کعبه را جامه کردن از هوس است ٭٭٭ یای بیتی جمال کعبه بس است همین یای متکلم وحده برای انسان هم هست که فرمود: ﴿نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی﴾. انسان تمام خود را در این «یاء» می داند؛ اگر این چنین شد این طبیب حاذق این پزشک ماهر، هم است هم هم متخلّق است و هم رفت وآمدش و سیره و سنّتش به دیگران می دهد. 📚 پیام به همایش اخلاق پزشكی تاریخ: 1391/10/25 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. جلسه: هشتم تاریخ: محرم 1401 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 414 🔸 پیشگیری از بیماری از موارد حق بهداشت کودک پیشگیری از برخی بیماری‌هاست. رسول گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: آمیزش مرد با همسرش در حال حیض حرام است و اگر چنین کرد و فرزند مبتلا به بیماری جذام یا پیسی به دنیا آمد جز خودش کسی را سرزنش نکند... و مكروه است که مردی پیش از غسل جنابت از احتلام، با همسرش درآمیزد و اگر چنین کرد و فرزندی دیوانه به دنیا آمد جز خودش کسی را سرزنش نکند.[1] [1] . ... كَرِهَ أَنْ یغْشَى الرَّجُلُ امْرَأَتَهُ وَ هِی حَائِضٌ فَإِنْ فَعَلَ وَ خَرَجَ الْوَلَدُ مَجْذُوماً أَوْ بِهِ بَرَصٌ فَلا یلُومَنَّ إِلاّ نَفْسَهُ وَ كَرِهَ أَنْ یأْتِی الرَّجُلُ أَهْلَهُ وَ قَدِ احْتَلَمَ حَتَّی یغْتَسِلَ مِنَ الاحْتِلامِ فَإِنْ فَعَلَ ذَلِكَ وَ خَرَجَ الْوَلَدُ مَجْنُوناً فَلا یلُومَنَّ إِلاّ نَفْسَه (علل الشرائع، ج2، ص514). 📚 مفاتیح الحیات ص 266 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
صحیفه سجادیه یک کتاب علمی و درسی است / انس با این کتاب شریف برای همه لازم است ✍️ امام سجاد (علیه السلام) در دعای اول صحیفه سجادیه که است می فرماید اگر امتی یا جامعه ای نعمت ها را صرف بکنند و خدا را حمد نکنند «وَ لَوْ کَانُوا کَذَلِکَ لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْإِنْسَانِیَّةِ إِلَی حَدِّ الْبَهِیمِیَّةِ فَکَانُوا کَمَا وَصَفَ فِی مُحْکَمِ کِتَابِهِ: ﴿إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا﴾»؛ این یک دعای مصطلح نیست، عقلی است. می گوید اگر کسی بود، نعمت های را صرف کرد، اما نگفت «الحمد لله رب العالمین» یعنی معتقد نبود که این نعمت از کجا آمده و چگونه باید صرف بکند، نیست. او ناطق است، اما انسان نیست! ▫️ این دعا با دعاهای دیگر فرق می کند. این است، این است، این است، این است، این است، از این رو است که انس با این کتاب شریف برای همه لازم است. مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 درس خارج فقه ارث جلسه 152 تاریخ: 1400/09/24 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بدترین خیانت 🔹 اگر كسی به خدمت كند یا كسی به نعمت امامت خیانت كند، یكی بهترین خدمت و دیگری بدترین خیانت را كرده است. اول به ما می‌ گویند كه ، نعمت دین است و امامت است و رسالت است و مانند آن، بعد می ‌گویند ، خدمت به امامت است و بدترین خیانت، خیانت امت به امامت است. 🔹امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) نامه ای برای یكی از كارگزاران خود نوشت، در آن نامه فرمود بدترین خیانت، است و مهم ‌ترین خیانت و غش و دغل, خیانت به رهبران مذهبی است؛ چرا؟ زیرا آن‌كه وجودش است، گرامی داشتن او بهترین نعمت است و اهانت به او بدترین خیانت. فرمود هر خیانتی بد است اما , بسیار بدتر است؛ هر خدمتی نافع است ولی بهترین خدمت, خدمت به امامت است، چه اینكه بدترین غش و خیانت, خیانت به رهبران الهی است: «إِنَّ أَعْظَمَ الْخِیانَةِ خِیانَةُ الْأُمَّةِ وَ أَفْظَعَ الْغِشِّ غِشُّ الْأَئِمَّةِ». 🔹در قرآن كریم چند گناه جزء بدترین گناهان شمرده شده است، سرّش آن است كه تعدی به حریم مقدس ‌ترین كارهای دینی است؛ مثلاً نعمتی بالاتر از نیست، ظلمی هم بدتر از نیست: ﴿إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظیمٌ﴾، زیرا شرك، ظلم به توحید خداست. اگر توحید خدا بهترین نعمت است، شرك، بدترین ستم و بدترین گناه خواهد بود؛ اگر مراكز عبادی مثل مسجد, بهترین جا برای احیای مراسم مذهبی و اقامه دین است، بستن مراكز مذهب، بدترین خیانت است: ﴿وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللّهِ﴾ و اگر مسئله نبوت, وحی و رسالت جزء بهترین نعمت ‌هاست، اگر كسی به حریم امن رسالت و نبوت دست درازی كند گناه او جزء خواهد بود كه ﴿وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَری عَلَی اللّهِ كَذِبَاً﴾. به همین بیان در نامه رسمی امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) آمده است كه «إِنَّ أَعْظَمَ الْخِیانَةِ خِیانَةُ الْأُمَّةِ وَ أَفْظَعَ الْغِشِّ غِشُّ الْأَئِمَّةِ». 📚 درس اخلاق تاریخ: 1370/06/07 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 کانال دروس حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 👇👇👇👇 1️⃣ تلگرام Telegram: https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 415 🔸 پیشگیری از بیماری ... از موارد پیشگیری از بیماری، ترک آمیزش در زمان‌های خاص است؛ رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در این باره نیز فرمود: ای علی! در شب‌ های نیمه و اول ماه قمری با همسرت آمیزش نکن. مگر نمی‌ بینی که دیوانگان در شب ‌های اول و نیمه ماه بسیار غش می‌ کنند؟[1] [1] . یا عَلِىُّ! لا تُجَامِعْ أَهْلَكَ لَیلَةَ النِّصْفِ وَ لا لَیلَةَ الْهِلالِ أَ مَا رَأَیتَ الْمَجْنُونَ یصْرَعُ فِى لَیلَةِ الْهِلالِ وَ لَیلَةِ النِّصْفِ كَثِیراً (تحف العقول، ص12؛ وسائل الشیعة، ج20، ص131). 📚 مفاتیح الحیات ص 266 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
نهضت امام حسین مکاتب انبیای الهی را احیا کرد ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی : نه تنها مکتب اسلام بلکه سایر آن گونه که قرآن احیا کرده است با خون حسین بن علی احیا شد... . 👇👇👇👇 🆔 @m_vaezjavadi
نهضت امام حسین مکاتب انبیای الهی را احیا کرد ▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در برنامه تلویزیونی شعائر حسینی که از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسراء در فضای مجازی قابل مشاهده است ابراز داشتند: خیلی از بزرگان و اصحاب و یاران و همراهان گذشته سالار شهیدان از زمان پیغمبر تا سال شصت هجری اصرار داشتند که حسین بن علی بیعت کند حتی بعضی ها صلح برادرشان امام مجتبی (علیه السلام) را هم به زبان آورده بودند. از جمله ابن عباس که به حضرت می گفت همان طوری که شما در گذشته با معاویه کرده اید اکنون هم نسبت به یزید همراهی کنید و صبوری کنید. ▫️ وی افزود: این سخن بر ابی عبدالله بسیار سخت و دشوار بود. حضرت به او فرمود تو مگر جایگاه مرا نمی دانی؟ وضعیت من و خاندان مرا نمی شناسی؟ و نمی دانی که من در چه جایگاهی هستم؟ آیا این پیشنهاد همراهی و صبر و صلح با دستگاه ظلم به چه معناست؟ آیا تو فکر می کنی که من می توانم با کسی مثل معاویه و یزید کنم؟ ▫️ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جریان اذعان داشت: جریان صلح امام مجتبی (علیه السلام) به لحاظ مسائل سیاسی و اجتماعی آن روزگار یک ضرورت تاریخی است یک حتمیتی بود که غیر از این، هیچ چاره ای نبود و امام مجتبی (علیه السلام) هیچ راهی غیر از مسئله صلح نداشت، برای اینکه تمام یاران را به شهادت رسانده بودند یا آنها را از تیغ طمع و آز گذرانده بودند و آنها در حقیقت امام مجتبی (علیه السلام) را فروخته بودند و به راحتی می توانست امام مجتبی (علیه السلام) را هم به شهادت برساند و حاکمیت اسلامی را می پذیرفت و طبعاً آنجا هم امام حسین به شهادت می رسید. هیچ موفقیتی برای جهان اسلام وجود نداشت جز این صلح که مدتی مهلتی گرفته بشود و نفسی برای بماند و رمقی برای آن حاصل شود که بتواند بکند. ▫️ وی ادامه داد: اما زمانی که به جریان امام حسین (علیه السلام) رسید این فرصت بود که حضرت بتواند قیام کند و نهضتی بر پا کند و یک سنگینی را ایجاد کند و در جریان کربلا وضعیت مکتب اسلام را دوباره با شهادتش، با خونش دوباره احیا کند و لذا این مهلت بسیار سنگین و مهمی بود و ابی عبدالله (علیه السلام) از این فرصت استفاده کرد. درست است که به انجامید درست است که به اهل بیت منتهی شد، صحیح است که به اسارت و سر بر روی نیزه رفتن یاران و اصحاب بود و سختی های بی حدّ و حصری را بر اهل بیت (علیهم السلام) تحمیل کرد اما این تفکر شد و این اندیشه شد. نه تنها مکتب اسلام بلکه سایر آن گونه که قرآن احیا کرده است با خون حسین بن علی احیا شد. ▫️ حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی تاکید کرد: کسانی که هنوز هم فکر می کنند که ابی عبدالله احیاناً جای بیعت داشت و خواست در یک فرصتی در یک وضعیتی بیعت خودش را با یزید و امثال ذلک داشته باشد، این سخنان را بشنود و بداند که حسین بن علی با قاطعیت تمام هم به خودش یقین و اعتراف داشت و هم به عدم سازش و در مقابل او. منبع: 🌐 news.esra.ir 🆔 @m_vaezjavadi
دعای مستجاب ✍️ مرحوم شيخ مفيد (رضوان الله تعالي عليه) در کتاب شريف أمالی از معصوم (سلام الله عليه) نقل کرد دعايی مستجاب است که دعا کننده موحّد باشد، بداند فقط از خدا چيزی می‌ خواهد و لاغير! ▫️ اگر کسی بيماری داشته باشد، چشمش به داروی خودش باشد، به رهنمود طبيب باشد، به دستگاه تغذيه و تجزيه و مانند آن باشد و خدا را هم يکی از اين علل و اسباب بداند چنين دعايی موحّدانه نيست؛ يا بی ‌اثر است يا کم‌ اثر. ولی اگر بگويد خدايا همه اينها فيض تو هستند، همه اينها را تو تدبير می ‌کنی، همه اينها دست اندرکاران تو هستند، تو مسبّب اسباب هستی؛ فرمودند اين دعا يقيناً مستجاب است، ممکن نيست رد بشود. مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1398/11/03 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مبانی متزلزل 🔹 این صبغه علمی ندارد كه برای اینكه حقوق مثل فقه مثل قانون، سه مرحله دارد: مواد حقوقی دارد؛ این مواد را از مبانی می‌ گیرند و آن مبانی را از منابع می ‌گیرند. یك فقیه وقتی رساله می ‌نویسد موادّ فقهی ‌اش در رساله است، این مواد فقهی را از یك سری مبانی می ‌گیرد كه در اصول فقه این مبانی برای این فقیه روشن شده است و این مبانی را از منابع استنباط می‌ كند؛ یعنی از قرآن و عترت و عقل. از منابع, مبانی می ‌گیرد و از مبانی, موادّ حقوقی؛ فقه این طور است، اخلاق این طور است، حقوق این طور است در نظام اسلامی. 🔹 الآن این حقوق بشر مبنای علمی ندارد؛ حالا چند ماده است به عنوان حقوق بشر، این مواد را از چه می ‌گیرند؟ از می ‌گیرند از آزادی از استقلال از امنیت از عدالت از امانت از زندگی مسالمت‌آمیز حُسن همجواری تفاهم متقابل؛ اینها یك سری مبانی پذیرفته‌شده است که از این مبانی، آن موادّ حقوقی را استنباط می ‌كنند که می‌ شود . 🔹 مهم‌ترین مبنا در بین اینها مسئله است كه عدل از همه اینها شیرین ‌تر بالاتر و عمیق ‌تر است و معنای عدل هم شفاف و روشن است؛ عدل یعنی «وضع كلّ شیء فی موضعه»؛ اما تمام ابهام از این به بعد است که جای اشیاء كجاست؟ جای اشخاص كجاست؟ شما كه منبع وحیانی ندارید، آن كه اشیاء را آفرید و آن كه اشخاص را آفرید می‌داند جایشان كجاست؛ او جای زن و مرد را مشخص كرده او جای شراب و سركه را مشخص كرده او جای گوسفند و خوك را مشخص كرده است. الآن اینها به این مجاهدان و مدافعان فلسطین و غزّه می‌ گویند ! این كه نمی فهمد یعنی چه این كه نمی فهمد یعنی چه! اگر عدل, مبنای حقوقی است و معنای عدل هم «وضع كلّ شیء فی موضعه» است كه معنای روشنی است، خب جای اشیاء كجاست؟ جای اشخاص كجاست؟ جای جهاد و دفاع كجاست؟ جای ترور كجاست؟ 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 26 تاریخ: 1390/12/11 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 416 🔸 پیشگیری از بیماری ... امام صادق (علیه السلام) نیز فرمود: با همسرت در آغاز و نیمه و پایان ماه قمری آمیزش نکن، زیرا هرکس چنین کرد باید سقط فرزندش را بپذیرد و شاید فرزندش دیوانه شود.[1] البته برپایه روایتی از امیرموٴمنان (علیه السلام) شب اول ماه رمضان از این نهی استثنا شده است.[2] از موارد پیشگیری از بیماری کودک، ترک سخن گفتن هنگام آمیزش با همسر است؛ رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از سخن گفتن به هنگام آمیزش با همسر نهی فرمود زیرا که موجب گنگی فرزند می‌ شود.[3] [1] . لا تُجَامِعْ فِى أَوَّلِ الشَّهْرِ وَ لا فِى وَسَطِهِ وَ لا فِى آخِرِهِ، فَإِنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذَلِكَ فَلْیسَلِّمْ لِسِقْطِ الْوَلَدِ. ثُمَّ قَالَ: أَوْشَكَ أَنْ یكُونَ مَجْنُوناً؛ أَلا تَرَی أَنَّ الْمَجْنُونَ أَكْثَرَ مَا یصْرَعُ فِى أَوَّلِ الشَّهْرِ وَ وَسَطِهِ وَ آخِرِهِ (وسائل الشیعة، ج20، ص129). [2] . قَالَ عَلِىٌع: یسْتَحَبُّ لِلرَجُلِ أَنْ یأْتِىَ الرَّجُلُ أَهْلَهُ أَوَّلَ لَیلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَان (الكافى، ج4، ص180). [3] . نَهاكُم عن ... الكلام عِنْدَ الْجِمَاعِ و قال: یورِثُ الْخَرَسَ یعنى فِى الوَلَد (كتاب الخصال، ص520). 📚 مفاتیح الحیات ص 266 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
ره توشه ابدی ✍️ چون روح یک موجود جاودانه و ابدی است چاره‌ای جز ندارد، هر چه گذشتنی و گذرا است غذای روح ما نیست و هر چه مانا و پایدار است ما است. اگر ما پایداری و ماندگاری تهیه نکنیم، بعد از مرگ گرسنه ‌ایم و رنج برای همیشه است و هیچ آسایشی نداریم؛ اما اگر یک تهیه کردیم، برای ابد راحت هستیم. مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1398/11/03 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
زمان آیین آغازسال تحصیلی مدارس علمیه و موسسات آموزش عالی اسراء 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیین آغاز سال تحصیلی 1402-1401 مدارس علمیه و موسسات آموزش عالی اسراء با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد. لازم به ذکر است آیین آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی اسراء قم روز یکشنبه 6 شهریور ماه ساعت 15 در محل سالن آمفی تئاتر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء واقع در قم 75 متری عمار یاسر نبش خیابان شهید قدوسی برگزار می گردد. 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به مراسم بزرگداشت اولین سالگرد حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی قزوینی مؤلف کتاب «موسوعة کلمات الرسول الاعظم(ص)». لینک آپارات: https://aparat.com/v/CWN2z ▫️ تاریخ پخش: 1401/06/03 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 لسان بنان 🔹 راز بهره برداری از دو عنصر این است که مردی در محضر رسول اکرم (علیه و علی آله آلاف التحیة و الکرم) عرض کرد محفل علمی شما آموزنده و شیرین است، اما وقتی از اینجا خارج شدیم فراموش می کنيم و آن حلاوت را به همراه نداریم. حضرت فرمود: «اِسْتَعِن بِيَمينِك»؛ وقتی به آمدی، با قلم و مرکّب و کاغذ بیا که آنچه را می شنوی بنویسی و بعد در زمان فراغت، به نوشته های علمی بنگری و تکامل پیدا کنی؛ این است. 📚 گزیده ای از پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به مراسم بزرگداشت اولین سالگرد حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی تاریخ پخش: 1401/06/03 پیام کامل در آپارات: https://aparat.com/v/CWN2z 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra