eitaa logo
عابدین کاظمی نیا
606 دنبال‌کننده
519 عکس
94 ویدیو
6 فایل
«تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا» سبکبار شوید تا برسید. معرفت کالا و عقلم پاسبان و نفس دزد در کمین تا کی کند فرصت برد کالای من
مشاهده در ایتا
دانلود
عشق سوزان است بسم الله الرحمن الرحیم هرکه خواهان است بسم الله الرحمن الرحیم دل اگر تاریک اگر خاموش بسم الله نور گر چراغان است بسم الله الرحمن الرحیم نامه ای را هُد هُد آورده ست آغازش تویی از سلیمان است بسم الله الرحمن الرحیم سوره ی والیل من برخیز و والفجری بخوان دل شبستان است بسم الله الرحمن الرحیم قل هو الله احد قل عشق الله الصمد راز پنهان است بسم الله الرحمن الرحیم گیسویت را بازکن انا فتحنایی بگو دل پریشان است بسم الله الرحمن الرحیم ای لبانت محیی الاموات لبخندی بزن مردن آسان است بسم الله الرحمن الرحیم میزبان عشق است و وای از عشق ! غوغا می کند هر که مهمان است بسم الله الرحمن الرحیم @a_kazemineya
برای آگاهی از دیدگاه ها، نوشته ها و ... عابدین کاظمی نیا دعوتید به https://eitaa.com/a_kazemineya/
1_1811864031.pdf
12.72M
به مناسبت نوزدهم آبان و سالگرد تجدید عهد فعالان فرهنگی با امام المسلمین در سال ۱۳۹۵ متحد شوید... متن کامل بیانات رهبرحکیم انقلاب در جمع فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در تاریخ ۹۵/۸/۱۹ 🚨اینکه میگویم شما میتوانید، یک حرف احساساتی نیست، مستند به بیان قطعی الهی است «لا یکلفُ الله نفساً الا وُسعها». ما معمولا هرکاری که یک خورده سخت بود و مشکل بود و دستمان نرسید، می گوییم من دیگر بیشتر از این تکلیف ندارم.اگر وسُع ما نبود که واگذار نمیکرد. از این طرف قضیه نگاه کنید وقتی تکلیف سنگین روی دوشتان هست، بدانید که وُسعتان هم هست. به جای اینکه بگوییم این تکلیف سنگین است، پس وُسُع من نیست و تکلیف برداشته است بگویید این تکلیف از ما خواسته شده است پس ما میتوانیم. اگر نمی توانستیم از ما خواسته نمی شد. 💡برشی از کتابچه متحد شوید ⏳به مناسبت سالروز تجدید عهد فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با رهبر حکیم انقلاب (۹۵/۸/۱۹) https://eitaa.com/a_kazemineya/
🖊️ تبدیل چالش انفعال به راهبرد فعالیت و امید انفعال و «گیجی» دوماه گذشته در بخش های مختلف جریان انقلاب اسلامی، تجربه ای تلخ و البته قابل تأمل است. بخشی از تحلیلگران و آگاهان جریان انقلابی بر بی سابقه بودن این پدیده با این ابعاد در همه تاریخ چهل و چند ساله انقلاب تاکید می‌کنند. اگر چه بررسی چرایی و فرایند ایجاد این رخوت نیازمند مجال موسع و... می باشد اما به نظر می رسد بخش بزرگی از این بی عملی، معلول بی توجهی هر کدام از عناصر انقلابی به وظایف و رسالت های خویش است. از جمله آفت های گسترده فرهنگی جامعه ما این است که معمولا افراد، شخص رتبه بالاتر از خود را مسئول اتفاقات و پاسخگو میدانند و آن فرد نیز فرد بالاتر را و این چرخه تا بالاترین مسئول ممکن است تکرار شود. چرخه ای که نوعی قر زدن و نارضایتی، طلبکاری، بی عملی و ... را به دنبال داشته و از عوامل اصلی انفعال است. به نظر می رسد تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با دانش آموزان بی ارتباط با این دغدغه نخواهد بود آنجا که فرمودند: عزیزان من! مطمئن باشید اگر من وظیفه‌ی خودم را انجام بدهم، شما وظیفه‌ی خودتان را انجام بدهید، دستگاه‌های مختلف وظایف خودشان را انجام بدهند، هر کدام هر جا هستیم، هر جا ایستاده‌ایم، وظیفه‌ی خودمان را بشناسیم و انجام بدهیم، تمام مشکلات کشور برطرف خواهد شد و کشور به آن آرزوی نهایی خودش خواهد رسید. جهاد تبیین وظیفه همگانی و فوری است. مخصوص مدیران، دولتی ها، روحانیت، نظامی ها و .... فقط نیست. تجهیز جریان مومن انقلابی به: ۱. داشتن تحلیل صحیح از میدان(شناخت صحنه) ۲. اعتماد به عناصر متعدد امید بخش انقلاب در شرایط فعلی ۳. روش های درست گفتگو و مباحثه ۴. ‌مطالعه و یافتن پاسخ های صحیح برای پرسش های مخاطبین ۴. توسعه ظرفیت روانی و سعه صدر در خود ارتباط مدام، فعالانه و گسترده با عموم مردم (از طریق تخاطب حضوری و مجازی) تنها مسیر عبور موفق از چالش اخیر است. اما لازمه همه این اتفاقات توجه به این واقعیت است که «من» مسئولم و تلاش من مفید و امید آفرین است. https://eitaa.com/a_kazemineya/
🔰برنامه تلویزیونی ((ماجرای امروز)) روایت زندگی شهدای امنیت و اغتشاشات 🔰از ۲۱ آبان هرشب ساعت ۱۸:۳۰- 🔰 کارگردان: محسن اردستانی 🔰تهیه شده در: ستاد رسانه ای روایت جهاد جبهه فرهنگی انقلاب https://eitaa.com/a_kazemineya/
تاملی در عواقب دو قطبی سازی برای توضیح اینکه دوقطبی سازی چه عاقبتی داشته و چرا طرح قطعی دشمن است به نکات زیر توجه بفرمایید یکم. راه برون رفت از شرایط فعلی قیام است نه قعود و کسی قیام می کند و حرکت می کند و وارد میدان جهاد تبیین میشود که امید به اصلاح جامعه داشته باشد. دوم. بی شک القای اینکه همه چیز از دست رفته، اوضاع خیلی خراب است و گذاره هایی از این دست ،حرکت در طراحی دشمن و خلاف آموزه های دینی است. سوم. اساسا هدف دشمن از آشوب نمی‌تواند تلاش برای نابودی جمهوری اسلامی باشد چون می داند انقلاب اسلامی ریشه دار تر این حرفهاست، هدف دشمن ایجاد دوقطبی است به گونه ای که یک طرف(به عنوان جبهه حق) تصور کند که طرف مقابل گمراه و غیر قابل هدایت است پس سودی در گفتگو و مجالست نیست و طرف مقابل (معترضین) یا اساسا مخالف گفتگو باشد یا آنقدر نفرت و خشم از این طرف داشته باشد که به هیچ وجه به حرف توجه نکند و گویا اصلا نمی‌شنوند. حال هر چیزی که به تولید این دوقطبی و تعمیق آن کمک کند بازی در میدان دشمن خواهد بود. یک مثال قرآنی در ماجرای بازگشت حضرت موسی از کوه طور وقتی که حضرت متوجه ظهور سامری و انحراف در قوم میشود روایت قرآن اینگونه است که حضرت موسی به حضرت هارون عتاب و تندی میکند و مواخذه که چرا دخالت نکردی و مانع این اتفاق نشدی و بعد حضرت هارون میگوید: قَالَ يَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي برادر موی سر و صورتم را رها کن(گویا حضرت از شدت خشم موی هارون را بدست گرفته و می کشد) بعد ادامه می دهد: إِنِّي خَشِيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي من ترسیدم اگر سخن بگویم موجبات تفرقه در قوم شوم و این خلاف سفارش شما بود. فارغ از نکات متعدد این آیه شریفه اما باید این نکته را توجه کرد که حضرت هارون اجازه نداد جامعه دچار دوقطبی شود اگر چه این به معنای تایید سردمداران انحراف(سامری) نبود و او را تکذیب کرد. نکته مهم اینجاست که وقتی دوقطبی ایجاد نشد راه گفتگو و تخاطب باز ماند و به مرور همین قوم به انحراف رفته، با تبیین و تبلیغ به دین حق و منطق توحید برگشتند. نتیجه اینکه: تلاش برای حضور بین مردم در سطوح مختلف و گفتگوی منطقی و مستدل با آنها، راه برون رفت از شرایط فعلی است و این روش به تجربه تاریخ راهگشا خواهد بود. حرکت مقابل طراحی دشمن یعنی مردم معترض و ناراحت را پذیرفتن، با آنها گفتگو کردن و نهراسیدن از مواجهه با ایشان. در این میان البته تکلیف لیدرها و اغتشاشگران متفاوت است. https://eitaa.com/a_kazemineya/
قالَ مولانا الصّادقُ عليه السلام: اِنَّ الْمُـؤْمِنَ اَشَدُّ مِن زُبُر الْحَديدِ، اِنَّ الْحَـديدَ اِذا دَخَـلَ النـّارَ لانَ، وَ اِنَّ الْمُؤْمِنَ لَوْ قُتِلَ وَ نُشِرَ ثُمَّ قُتِلَ لَمْ يَتَغَـيَّرْ قَـلْبُهُ. بحارالانوار،ج ۶۷، ص۱۷۸ امام صـادق عليه السلام فرمود: مؤمن، از پاره هاى فولاد، استوارتر و محكم تر است. آهن هرگاه در كوره آتش رود، نرم مى شود؛ امّا مؤمن اگر كشته شود و زنده گردد، سپس دوباره كشته شود، دلش هرگز دگرگونى نمى يابد. موحد چو در پاى ريزى زرش و يا تيغ هندى نهى بر سرش اميد و هراسش نباشد زكس همين است معناى توحيد و بس
به بهانه بزرگداشت علامه طباطبایی علامه فرزانه و مجاهد رحمت الله علیه بی شک در زمره برجستگان علمی و عرفانی جهان تشییع است. انسانی به جامعیت او در معقول و منقول، به هوشمندی او در تمرکز بر اولویت های عصر خود ،به همت او در اهمیت به شاگرد پروری و به دقت او در ارائه مکتوب آراء و نظرات خود برای آیندگان در همه تاریخ شیعه کمتر یافت می شود. او به لحاظ علمی در شمار برجستگانی است که نوآوری های بی شمار فلسفی، قرانی، کلامی و ... داشته و به لحاظ معرفتی حامل میراث عظیم عرفانی نحله نجف و وارث این مکتب عظیم است. اگر انقلاب اسلامی ایران را مهمترین پدیده و اتفاق شگفت چند صده اخیر بدانیم، باید بخشی از بار سنگین این نهضت بزرگ را بر دوش علامه طباطبایی بدانیم هم به جهت تربیت شاگردانی که عمدتا شاگرد مشترک امام رحمت الله علیه بودند و هم به جهت پایه گذاری اندیشه های عمیق سیاسی و اجتماعی و ... در آثار مختلف از جمله تفسیر گرانسنگ المیزان. در میان نزدیک ترین یاران رحمه الله علیه حس تعلق علمی و معنوی و ادب و احترام به علامه طباطبایی مشهود است بزرگانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید قدوسی، شهید مفتح، علامه جوادی، علامه مصباح، ایات عظام سعادت پرور، امینی، محمدی گیلانی، انصاری شیرازی،خسروشاهی و .... و بسیاری از مراجع و بزرگان معاصر تلمذ در محضر ایشان را از افتخارات خود می دانند. قدر و منزلت علامه قدیس طباطبایی هنوز شناخته نشده است. برخی از آثار مفید و ارزشمند برای معرفی سیره علمی و عملی علامه طباطبایی عبارتند از : 🔻یادنامه فیلسوف الهی علامه سید محمدحسین طباطبایی/ نشریه حزب جمهوری اسلامی چاپ شده در سال ۱۳۶۱ 🔻مهرتابان علامه سید محمد حسین طهرانی 🔻شمس الوحی تبریزی آیت الله جوادی 🔻تماشای فرزانگی و فروزندگی علامه مصباح
1_2058775270.mp3
669.7K
نکاتی در بیان حضرت استاد آیت‌الله تحریری درباره مرحوم علامه سید محمدحسین طباطبایی و حالات انقطاعی ایشان از دنیا در سال‌های پایانی عمر شریف‌شان به‌نقل از صراط مستقیم (@seratemostaghim_ir)