بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
* أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ ﴿٢﴾ *
آیا مردم گمان کرده اند، همین که بگویند: ایمان آوردیم، رها می شوند و آنان مورد آزمایش قرار نمی گیرند؟ (۲)
* وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۖ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ ﴿٣﴾ *
در حالی که یقیناً کسانی را که پیش از آنان بودند، آزمایش کرده ایم [پس اینان هم بی تردید آزمایش می شوند]، و بی تردید خدا کسانی را که راست گفته اند می شناسد، و قطعاً دروغگویان را نیز می شناسد. (۳)
........................................
تامل:
اشکال گرفتن به فهم دینی رایج و یا ایراد گرفتن به سیاستها و اقداماتی که دینداران به اسم دین اتخاذ میکنند، قابل هضم و فهم است و البته قابل گفتگو... ولی طعنه کردن به نفس دین بحث دیگری است.
فوق الذکر، دوست قدیمی بنده است... این توضیحات را نه از بابت دق دلی خالی کردن و یا تخریب و یا پاسخ، بلکه صرفا از بابت تذکر جدی به مؤمنین است که ببینیم چقدر امتحانات الهی سخت شده و احتمال سقوط بالا رفته است و هیچکداممان مصون از آزمایش و حملات شیطان نیستیم.
...
کوتاه نوشتی در بابِ
* اختلال در جامعه پذیری مجازی *
عزیز نجف پور
* اجتماعی شدن * فرآیندی است که برای افراد در جامعه رخ میدهد
ساختارهای اجتماعی به همراه افراد جامعه فرآیند اجتماعی شدن تک تک فردها را سامان میدهند. فضای مجازی یک فضای زیست اجتماعی است و وقتی فضای مجازی یک جامعه متفاوت از ساختارهای اجتماعی مرسوم آن جامعه توسعه می یابد، تک تک افراد در تعارضاتی عمیق، اجتماعی میشوند و هرچقدر بنیه اجتماعی فرد ضعیف تر باشد، آشفته تر میشود چرا که از یک سو، جامعه مجازی معنا و سبکی بدو القا میکند و از سوی دیگر جامعه غیرمجازی معنا و سبکی دیگر... بزرگترین قربانیان این تعارض کودکان و نوجوانان هستند که به کم_درکی متقابل با والدین و بزرگترها و در کل با جامعه میرسند...
ما کودکان و نوجوانان دهه ۸۰ را از ابتدای سال ۹۰ در عالم مجازی ای رها کردیم که نه آنها و نه خودمان با آن عالم آشنا نبودیم و برای همین امروز ایشان را دیگر نمیشناسیم... برای اینان که جوانان امروز شده اند، دیگر تعهد اجتماعی معنای روشنی ندارد... آمبولانس که آتش میزند برایش مهم نیست که شاید پسر همسایه شان در آن بوده باشد... چرا که بیش از آنکه با او تجربه زیسته داشته باشد با شخصیتهای گروه بی تی اس زیسته است.
ما هزینه این رهاسازي غیرمسئولانه مان را بیشتر از اینها خواهیم داد... زامبی هایی آفریدیم شبیه فیلمهای تخیلی...
*فدوی: میانگین سنی اغلب بازداشتیها ۱۵ سال است*
جانشین فرماندهی کل سپاه:
🔹میانگین سنی بسیاری از دستگیرشدگان اخیر ۱۵ سال است.
🔹غفلت از حوزههای تربیتی، معرفتی، تبیینی و تبلیغی باعث شد تا این عده در قربانگاه فضای مجازی و رسانهای،بهعنوان لقمههای چربی برای دشمن تبدیل شوند.
🔹برخی از این نوجوانها و جوانهای دستگیر شده در اعترافات خود از کلید واژههای مشترکی چون شبیهسازی اغتشاشات خیابانی به بازیهای رایانهای و همچنین اعتیاد و وابستگی شدید به فضای مجازی سخن میگویند؛ زمینه و بستری که شبکهها و رسانههای مجازی و ماهوارهای دشمن به خوبی از آن برای اغفال و گمراهسازی، بهره گرفت.
*لمپنیزم و گشایش های پیش روی کشور*
عزیز نجفپور
#جنبش_دانشجویی دهة 70 یکی از قوی ترین حرکتهای دانشجویی در ایران است که با تلفیقی از رویکرد چپ و لیبرالیستی، بالغ بر یک دهه حاکم بلامنازع دانشگاههای کشور بود. بنا به دلایل متعددی ازقبیل عدم کشش ساختار دانشجویی برای رفتارهای بلند مدت و سخت سیاسی و ...، به مرور نخبگان دانشجویی از این جنبش خارج گشته و بیشتر به درس و بحثشان متمرکز شدند و به مرور افرادی ضعیف از حیث فکری و شخصیتی و اخلاقی، میراثدار جنبش دانشجویی شدند و عملا از اوایل دهه هشتاد به بعد ما با جریانی از فرومایگان یا جریانهای پست اجتماعی در راس جنبش دانشجویی مذکور مواجهیم که سعی بر رهبری جنبش دارند. البته در آغاز، رفتارهای رادیکال و به ظاهر شجاعانه ایشان در کنار توفیقات کوتاه مدت شان جذابیت ایجاد میکرد ولی در بلند مدت، به دلیل نداشتن چشم انداز مشخص و طرح اثباتی روشن و تخریب بی امان همه ساختارها و....، شاهد فاصله گرفتن توده دانشجویان و نتیجتا اضمحلال جنبش دانشجویی فوق هستیم.
علی الاصول #لمپنیزم در هر حرکت اجتماعی اگر غالب شود فارغ از اینکه فی الذاته نشانه ضعف مبنایی و تشکیلاتی آن جریان است، در میان مدت به اضمحلال آن حرکت می انجامد. رفتار دیروز صد و اندی دانشجوی دانشگاه #صنعتی_شریف را هم باید با همین منظر تحلیل کرد. دم دستی ترین شاهد این مدعا هم فحشهای زیرشکمی ایشان قبل از هرگونه درگیری و تنش است. طبق گزارش دانشجویان و فیلمهایی که منتشر شده، این جماعت از همان ابتدا با سخیف ترین ادبیات، صحن دانشگاه شریف را به چاله میدان تبدیل کرده اند در حالی که نه مدیریت اینترنت دانشگاه را قطع کرده که مانع از پخش لایو اعتراضات ایشان شود و نه بسیج دانشجویی با ایشان درگیر شده و نه نیروهای امنیتی وارد دانشگاه شده اند و نه... واقعا هیچِ هیچ! حتی آن پارکینگی هم که نیروهای امنیتی آخر شب در آنجا چند دانشجو را دستگیر کرده اند هم متعلق به بخش خصوصی است که به دانشجویان شریف هم سرویس می دهد. غرضم از گزارش این جزئیات، صرفا به عینه نشان دادن لمپنیزم این صدو اندی نفر و تعلق ایشان به #طبقه_پست_اجتماعی است و حتما که آنها و امثالشان در سایر دانشگاهها، نماینده جامعه فرهیخته دانشگاهی شریف و امیرکبیر و تهران و علم و صنعت و... نیستند. همانطور که تجمعات چندصدنفره اغتشاشگران خیابانی هم نماینده توده معترضین #جامعه_ایرانی نیست. حرکتهای سیاسی و اجتماعی همه طیفهای فکری و سیاسی دانشجویان به دلیل همین هویت فرهیخته دانشگاهی، عموما واجد روح عقلانیت و اخلاق فاخر دانشگاهی بوده است ولی اتفاق دیروز دانشگاه شریف نشان داد که بوی گند لمپنیزم می آید و لازم است هم بدنه دانشجویان شریف و هم سایر دانشگاهها، اعم از راست و چپ و میانه، بدین مساله واکنش نشان دهند و مانع از غلبه ایشان بر فضای دانشگاه گردند.
البته بازیگردانان و راهبران اصلی این اغتشاشات به خوبی می دانند که سردمداری جریان لمپن بر حرکتهای اعتراضی و مطالبه گرانه مردمی، علیرغم توفیقات کوتاه مدت، در نهایت منجر به اضمحلال حرکت اصلی توده معترض میشود فلذا پرسش اینجاست که ایشان چرا حاضر شدند این خبط را انجام دهند؟ پاسخ روشن است: غرب به خوبی میداند که هیچوقت توده مردم ایران علیرغم همه مشکلات و اختلافات داخلی از اصولی چون #منافع_ملی، کلیت دین #اسلام و #انقلاب_اسلامی کوتاه نخواهد آمد و حال که حرکت رو به جلو و عزم ملی برای رفع موانع و حل مشکلات آشکارتر شده و نوید توفیقاتی نزدیک را می دهد فلذا می باید جلوی این حرکت و توفیقات قریب الوقوع گرفته شود. توفیقاتی که پیشبینی میشود در زیر یک سال آینده طعم شیرینش در جامعه ایرانی حس گردد. فلذا در کوتاه مدت باید ضربه ای قوی به این کشور زد! بهترین روش برای این کار هم فعال کردن لمپن ها و جریانهای پست اجتماعی است... حتی اگر به قیمت افول و اضمحلال حرکت اعتراضی بخشی از جامعه ایران بینجامد.
حال چکار باید کرد؟ راهکار پیش روی حاکمیت، در وهله اول تفکیک جریان مردمی معترض و منتقد از جریان #اغتشاشگر و لمپن و متعاقبا گفتگو با جریان معترض اجتماعی در عین برخورد مقتدرانه با جریان اغتشاش گر و لمپن است. راهکار پیش روی جریان معترض و منتقد مردمی، که علیرغم اختلافات و انتقادات و اعتراضاتی که به برخی روندها در کشور دارند، عدم تبعیت، عدم تایید و عدم حمایت از اغتشاش گران و مرزبندی جدی با ایشان و متعاقبا #گفتگو با توده مردم و حاکمیت و پیگیری مطالبات در داخل ساختار و مقررات کشور است. راهکار پیش روی توده #مردم مسلمان و انقلابی هم حمایت از اقتدار نظام و مطالبه اجرای قانون و برخورد با اغتشاشگران همچنین گفتگوی روشمند و اخلاقی با جریان معترض بدون تکفیر ایشان است. معترضین بعضا مطالباتی دارند که در داخل ساختار نظام قابل بررسی و تامین است به شرط اینکه طرفین درطرح کلان بازیگردانان خارجی نیفتند و با کنترل لمپن ها، گفتگو کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#علی_کریمی همیشه منتقد و مخالف بود... نه فقط با جمهوری اسلامی (که اخیرا رو کرده) بلکه از زمانی که در دسته جوانان فوتبال بازی میکرد و کتک کاری کرد و دو سال محروم شد و بعدا که سالها با #علی_دایی کل داشت و درگیر بود و یا وقتی تعویض شد در اعتراض به جعبه لوازم پزشکی لگد زد و ... غرض اینکه ضد نظام و ضد انقلاب شدن یا بودن علی کریمی یک سیر قابل درک و فهم دارد...
ولی فردی مثل #احسان_کرمی که سالها در #صدا_و_سیما فعالیت داشته و حتی با #سعید_ابوطالب هم برنامه ساخته و هیچ رفتار سیاسی و انتقادی هم از خودش بروز نداده و همیشه مودب و مطیع و همراه بوده، قابل درک نیست جز #نفاق و #فرصت_طلبی و منفعت جویی و #وطن_فروشی... حتما خیلی میتوان به نظام و صدا و سیما نقد داشت و اعتراض کرد ولی #من_و_تو را #صدای_مردم شمردن هیچ دلیلی جز بیبیشرفی نمیتواند داشته باشد...
* مادر ایرانی *
از ساعت ۵صبح بیدار است و ناهار بچه ها را بار گذاشته... دیشب لباسهایشان را شسته و اتو کرده و بعد از فرستادن بچه ها به مدرسه، باید خانه را جمع و جور کند و تازه یکی دو ساعتی فرصت کند به امور درس و بحثش برسد و اگر شد چرتی بزند و ... حفظ #خانواده کار ساده ای نیست و سنگ زیرین می خواهد که این #فرشتگان_زمینی زحمتش را بر دوش گرفته اند...
خانواده مامن و پناه ما در این دنیای آشفته است و مادران سرزمین من گرمابخش خانواده ها هستند... دوستت دارم #مادر 🌺
* سقوط جمهوری اسلامی یا جیغ بنفش غرب به ایران قوی؟ *
در حاشیه نشستی فرصتی پیش آمد با دکتر #ولایتی همسخن شوم. در دهه شصت و هفتاد که دکتر ولایتی وزیر امور خارجه بود ما به تبع مرحوم پدرم که در کنار کشاورزی و صنعتگری، سیاست را هم جدی پیگیر بود، پای تلوزیون 14 اینچ قدیمی میخکوب میشدیم و صحبتهای ولایتی را گوش میکردیم... الان سالها از آن تاریخ گذشته و مرحوم پدر من دیگر در قید حیات نیست و دکتر ولایتی هم پیر شده است... ولی چند دقیقه مصاحبت با ایشان نشان داد که همچنان باهوش و مسلط به سیاست و تحولات است. نظرش را در مورد رخدادهای اخیر پرسیدم. پاسخی کوتاه داد: این جوانهای کم سن و سال که در خیابان هستند احساساتشان جریحه دار شده و باید التیام یابند و البته لیدرهای اصلی بحثشان جداست و برخورد خاص خودش را میخواهد... ولی اینکه تمام دستگاه رسانه ای و امنیتی غرب بسیج شده و اینهمه فشار به #ایران وارد میکند نشان از قدرت رو به رشد ایران و جدی تر شدن نقش ایران در مناسبات قدرت جهانی است و ما در این اتفاقات عملا داریم واکنش غرب به #ایران_قوی را میبینیم فلذا باید این مسیر قدرتمند شدن را به جدیت ادامه داد و #کارآمدی نظام در تامین مطالبات و نیازها و حل مشکلات توده #مردم اعم از معیشت و ... را ارتقا داد.... کوتاه و مختصر.... همین!
* مطالبه ارتقای کارآمدی و سلامت نظام برای رفع مشکلات مردم و عزم ملی برای پیشرفت همه جانبه، ضرورت امروز کشور است *
عزیز نجف پور آقابیگلو
#انقلاب_اسلامی_ایران یک کودتا نبود بلکه یک حرکت اجتماعی متشکل و نظام مند با چشم اندازی روشن و با گفتاری #اسلامی_ایرانی و رهبری مشخص و در مقابله با مبانی و مظاهر #نظام_سلطه بود که در آن به اعلی درجه شاهد #مشارکت و #مسوولیت_اجتماعی مردم هستیم.
دهه اول انقلاب، دهه مشارکت حداکثری توده مردم در مدیریت کشور است. نهادهایی چون جهاد سازندگی، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران و انجمن های اسلامی ادارات و ... همه محمل مشارکت مردم در مدیریت کشور در عرصه های مختلف هستند. در دهه دوم انقلاب و دوران بعد از جنگ شاهد تسلط پارادایم مدرن بر مدیریت اجرایی کشور هستیم و این جریان اقدام به حذف مشارکت مردم در عرصه مدیریتی و تحدید نهادهای مردمی و نخبه گرایی صرف می پردازد و عملا پایه های مدیریت و #توسعه_مدرن کشور در دولت #سازندگی بنیان گذاشته میشود و بعدا جریانِ #اصلاحات ساخته و تداوم یافته جریان سازندگی است.
امروزه بیش از پیش ضرورت بازگرداندن مردم به شان و جایگاه واقعی شان در انقلاب اسلامی احساس میشود. وقتی هم از مردم هم حرف میزنیم منظور مردمِ واقعی است نه برساختهایی که رسانه ها می سازند. #مردمی_شدن سیاست جدی رهبری خصوصا در دهه اخیر بوده است.
یک دقت هم باید بکنیم که گوهر تفاوت مفهوم حاکمیت (government) با مفهوم حکمرانی (governance) هم در این نکته نهفته است و حکمرانی واجد عنصر مشارکت بیشتر ذینفعان غیر حکومتی اعم از بخش خصوصی و مردمی در اداره کشور است و برای همین در دهه انقلاب شاهد تجلی معنای حکمرانی به اعلی درجه هستیم.
واقعیت این است که در #فضای_مجازی قدرت کاربران و مردم بیشتر از فضای فیزیکی است و واقعیت دوم این است که قدرت پلتفرمها و ساختار و معماری عالم مجازی، به مراتب بیشتر است فلذا اولا نباید فریب افسانه آزادی در فضای مجازی را خورد بلکه باید فضای مجازی جامعه بر اساس هویت آن جامعه و با هدف تجلی مشارکت و مسوولیت و پیشرفت مردم معماری کرد. اتفاقی که در کشور ما جز شعار، رخ نداده و ما مردم خودمان را پلتفرمهای خارجی که معماری و ساختار اجتماعی دیگری دارند به گروگان فرستاده ایم.
و اما در تحلیل رخداداهای اخیر باید به عوامل بستر ساز و تاثیرگذار دقت بیشتری کرد: اول: ناکارآمدی مدیریت و توسعه مدرن گرا خصوصا در دهه گذشته و انباشت فزاینده مشکلات اقتصادی و مدیریتی و افزایش تحریم ها منجر به افزایش فشار اقتصادی به توده مردم شده است و اختلال در سلامت مدیریتی هم مردم بر شدت این فشار افزوده است. دوم: ناکارآمدی کلیت حاکمیت در تامین فضای مجازی مناسب جامعه ایرانی که بتوانند خدمات و محتوای با کیفیت و مناسب خود را دریافت کرده و آزادانه ارتباطات مناسب را ایجاد کنند. سوم: ضعف و ناکارآمدی در #حکمرانی_فضای_مجازی و حفاظت از مرزهای مجازی و متعاقبا شکل گیری حاکمیت پلت فرمهای خارجی بر جامعه ایرانی چهارم: عدم هدفمندی سیاست #گشت_ارشاد و پرداختن به معلولها به جای علتهای اصلی. مثلا وقتی #سلبریتی های تربیت یافته حاکمیت که از پول و بعضا رانت حاکمیت ارتزاق میکنند، آزادانه به ترویج سبک زندگی و پوشش مغایر با فرهنگ ایرانی می پردازند برخورد انتظامی با توده مردم اشتباه است و حداقل باید بین جریانهای متجاهر و پیشرو در کشف حجاب، با جریان توده مردم که بیشتر قربانی هستند فرق گذاشت و جریان اول را اولویت داد. پنجم: اجرای پروژه بزرگ و پیچیده #جنگ_رسانه ای و #جنگ_شناختی توسط جریان سلطه. ششم: ضعف دستگاه رسانه ای کشور در مواجهه با این پروژه جنگ رسانه ای و شناختی پیچیده. ششم: ضعف دستگاههای فرهنگی در توسعه سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین و ضعف مجموعه های بنیادی تر در تئوریزه کردن زیست اسلامی در دنیای جدید، مثل حوزه های علمیه و مجموعه های متولی تحول علوم انسانی و .... یکی از مسائل اصلی ما ضعف در ارایه چشم انداز #پیشرفت در دنیای جدید با هویت اسلامی ایرانی است. ضعفی در ساحات نظری، سیاستی و اجرایی... حل این مساله در عین حال که یکی از وظایف مهم حاکمیت است ولی محدود به حاکمیت نیست و نخبگان انقلاب اسلامی نقش بزرگتری دارند. هفتم: احساس خطر جریان سلطه از جدیت دولت جدید در حل مشکلات اقتصادی و کارآمدی و امید به اصلاح امور کشور و متعاقبا تلاش دشمن برای تضعیف این همت و تلاش. هشتم: تجلی توفیقات فرهنگی جریان انقلاب در رویدادهایی چون پیاده روی اربعین، جهانی شدن سرود سلام فرمانده و ... و متعاقبا تلاش جریان سلطه برای کاهش اثرات داخلی و جهانی این رویدادهای بزرگ دینی و انقلابی و موارد دیگر...
حال چه باید کرد؟
گزارش موارد فوق خودبخود ضرورتها و اولویتها و اقداماتی که باید انجام شود را مشخص میکند ولی دو اقدام مهم دیگر که در کنار موارد فوق باید مورد توجه قرار گیرد این است: ادامه... 👇
اول: استقرار نظام #شایسته_سالاری متعهد و تصفیه بدون تعارف و سریع تمامی افرادی که یا #کارآمدی لازم را ندارند و بر اساس مناسبات سیاسی و فامیلی متصدی امور گشته اند و یا التزام کافی به مبانی و شاخصهای جامعه ایرانی ندارند
دوم: احیای جدی نقش مردم در تمام سطوح سیاستگذاری، مدیریت، نظارت و ... در تمام حوزه های کشور و مردمی شدن مسوولان و مردمی کردن اهداف و شاخصهای اقدامات حاکمیت
این دوره از اغتشاشات که قرار بود انقلابی برای سقوط جمهوری اسلامی باشد چون حبابی بر روی موج از هم پاشید ولی در عوض جریان انقلاب و توده مردم را هوشمند تر کرد که برای رفع مشکلات و ضعف های داخلی و انجام ضرورت ها و اولویتها با جدیت و قدرت فعال شوند... این میثاق امروز همه جریانهای مدافع دین و انقلاب و تمامیت ارضی این کشور است.
مشاهده فیلم سخنرانی:
https://a-najafpour.ir/4010727sokhanrani/
@a_najafpour
Eitaa.com/a_najafpour
* افسانه آزادی اینترنت *
#صدای_آمریکا تیتر زده:
* اینترنت آزاد و رسانه های مستقل دشمن شماره یک نظام جمهوری اسلامی *
در مورد رسانه های آزاد که ما در داخل کشور کلی روزنامه و سایت متعلق به جریانهای مختلف فکری و سیاسی در کشور داریم و البته منکر مشکلات هم نیستیم که باید برطرف شوند
ولی شوخی * اینترنت آزاد * دیگر چه صیغه ای است؟ اگر #اینترنت آزاد بود پس چرا صدای جریان #انقلاب_اسلامی را در آن خفه میکنند؟ مثلا آیا کسی میتواند اسم یا عکس #قاسم_سلیمانی را در امثال اینستا منتشر کند؟ البته اگر منظورشان از اینترنت آزاد رباتهای سعودی و اسرائیلی و آلبانی نشین هستند که حتما که هر ایرانی باشرفی آنها را دشمن خودش می انگارد...
عجیبتر اینکه ایران آزاد و مستقل را در قفل و زنجیر کشیده و شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس را سفید کرده است... دروغ از این بزرگتر؟ کشوری که در آن میانگین سالانه یک انتخابات برگزار میشود و میانگین مشارکت مردم از متوسط کشورهای اروپایی بالاتر است و هزاران سایت و روزنامه و مجله با گرایشهای مختلف در آن منتشر میشود را میتوان با عربستان و امارات و قطر و ... مقایسه کرد؟!
واقعیت این است که یکی از بزرگترین جنگهای رسانه ای و شناختی را داریم تجربه میکنیم و کشته ها خواهیم داد... و اگر مقاومت کنیم انشالله فتح در پیش است.
@a_najafpour
Eitaa.com/a_najafpour
* دختر عزیزم *
همه دانشگاه های ایران و تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به دختران و پسران نجیب و وطن پرستی است که برای رشد و پیشرفت کشور تلاش میکنند و البته صیانت از امنیت و آرامش فرزندان این مردم بزرگ هم وظیفه ماست و قرار هم نیست کسی انصراف بدهد و حتما هم آن فرد شما نیستید.
حساب این تعداد معدود ناهنجار و هتاک و البته پرهیاهو را هم از اکثریت مطلق مردم مسلمان کشور جدا کنید و با امید و نشاط به همراه سایر جوانان و نخبگان کشور برای ایرانی آبادتر و آزادتر تلاش کنید و مطمئن باشید که آینده از آن شماست.
البته قدم شما عزیز روی چشم واحد الکترونیکی 🌺
* عزیز نجف پور آقابیگلو *
* مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی *
* و رئیس واحد الکترونیکی *
@a_najafpour
Eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوجوانی که این ادبیات و صحنه ها رو ببیند آیا به چارچوب هنجاری #جامعه_ایرانی مقید خواهد ماند؟
ممکن است برخی پاسخ دهند که #تئاتر در جامعه ایرانی مخاطب قابل توجهی ندارد... ولی همه میدانیم که تئاتر زیربنای تربیت سینماگران ایرانی است و صنعت #سینما و #تلوزیون یکی از مراکز پرورش #سلبریتی در ایران است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* "مبارزه با استکبار جهانی" یا "مبارزه جهانی با استکبار" *
وقتی تهاجم استکبار به ایران آرایش جهان یافته است و کنسرسیومی از نهادهای امنیتی و رسانه ای و روشنفکران و سلبریتی های غربی پشت سر اغتشاشگران داخل ایران قرار گرفته اند، جریان #انقلاب_اسلامی نباید در درون خود به صرف دفاع بپردازد بلکه به همان مقیاس جهانی که دشمنان جنگ را گسترده اند، باید به مبارزه توامان تدافعی و تهاجمی بپردازد و تمامی مخالفان و آسیب دیدگان استکبار جهانی را همراه سازد تا " جبهه جهانی مبارزه با استکبار " شکل گیرد و طبعا سرریز این جبهه جهانی در داخل کشور، درمان قطعی این شذوذات غربی خواهد بود.
این کلیپ افغانستانی یک نمونه از * مبارزه جهانی با استکبار * است که نتیجه نسخه زندگی و آزادی غربی را نشان میدهد و طبعا نمونه های فراوان دیگری شبیه این، در عراق و سوریه و کشمیر و هند و حتی ویتنام و .. میتواند تولید شود. حتی داخل کشورهای غربی هم جریانهای مختلف زیادی از مستضعفین و ستم دیدگان هستند که میتوانند توجیه و فعال شوند. مثلا طبق آمارهایی که آنتونی گیدنز در کتاب جامعه شناسی ارائه میدهد بالغ بر یک چهارم زنان انگلیسی در کشور آزاد و چشم و دل سیر انگلیس مورد تجاوز قرار میگیرند و طبعا این جماعت بهتر میتوانند معنای دقیق شعار #زن_زندگی_آزادی غربی را به گنگهای خواب دیده ایرانی تعبیر کنند.
امیرالمؤمنین میفرماید:
* به خدا قسم هیچ ملّتی در خانه اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اینکه ذلیل شد * .
حجت بر ما تمام است که در این جنگ جهانی ما هم باید جهانی عمل کنیم.
تداوم انقلاب اسلامی
* پیام رسان های داخلی بستر تامین آزادی های تمام اقشار مردم در داخل قوانین و مقررات کشور است *
عزیز نجف پور آقابیگلو
یکی از چالش های مهم ما در #پلتفرمهای_خارجی رگولاتوری محتوای کاربران بر اساس سیاست ها و شاخص های دل بخواهی است. مثلا #تلگرام رأسا" محتوایی را نامناسب تشخیص می دهد و کانال و کاربری را مسدود و محدود میکند. #اینستاگرام هم به همین منوال محتوایی که به زعم خود نامناسب می بیند از صفحه کاربران حذف می کند و در صورت تکرار، صفحه کاربر را هم مسدود می نماید. بدون اینکه مرجع قضایی یا هیات منصفه ای بر اساس شاخص هایی قانونی رای بر این اقدام داده باشند. طبعا این از مصادیق سلب آزادی های مدنی و تعرض به حریم خصوصی افراد است که در چارچوب * قاعده جنگل جهانی * انجام می پذیرد. از این رو یکی از دلایل ضرورت توسعه #پلتفرمهای_داخلی، جلوگیری از این اعمال سلیقه ی پلت فرم ها و قانونمند کردن ایشان در قبال فعالیت و محتوای کاربران است. پلت فرم حق ندارد بدون دستور مرجع قانونی محتوای شهروند ایرانی را از روی صفحه شخصی اش حذف کند. این مهم صراحتا در بند 10 "مصوبه سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی" مصوبه #شورای_عالی_فضای_مجازی، ذکر شده که : "...ارایه دهنده خدمات پیام رسان اجتماعی موظف به همکاری با مقامات مجاز، در چارچوب قوانین و مقررات کشور است"از سوی دیگر طبق قانون مرجع قانونی تعیین مصادیق مجرمانه " کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه قوه قضائیه" است که همین کارگروه نیز تابع سیاست ها و شاخص های تعیین محتوای مجرمانه طبق "مصوبه سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی" است که صراحتا در بند 3-1 مصوبه مذکور وظیفه "تهیه و تدوین ضوابط و شرایط... مواجهه با تخلفات، ناهنجاری ها ..." و همچنین در بند3-2 وظیفه "نظارت بر انتشار محتوا... " بر عهده وزارت ارشاد و با جلب همکاری جمعی از دستگاه ها و نهادها و البته با تایید نهایی مرکز ملی فضای مجازی گذاشته شده است.غرض اینکه سازوکار ضابطه گزاری و نظارت و برخورد با مصادیق محتوای مجرمانه طبق روندی قانونی مشخص شده است و هر پیام رسان اجتماعی حق ندارد سرخود فعالیتی نماید و موظف است در سازوکاری مشخص، در نهایت صرفا مجری دستور قضایی است و همین فرآیند، جلوی برخوردهای سلیقه ای و شخصی شبیه آن چیزی که در پلتفرم های خارجی شاهد بودیم را می گیرد. اتفاقی که اخیرا در #پیام رسان #ایتا رخ داده و کانال مهدی نصیری را به دلیل انتشار محتوایی ناهنجار مسدود کرده(فارغ از اینکه بنده منتقد جدی مطالب جناب نصیری هستم و ایشان را مصداق فرد منحرف می دانم)، اولا خلاف فلسفه توسعه پیام رسان های بومی است و در ثانی خلاف قوانین و مقررات کشور است و ایتا هیچ مجوزی برای حذف یا انسداد محتوا یا حساب کاربری نصیری نداشته است و البته سهم بالای این اشتباه را باید در کوتاهی دستگاه های در تهیه ضوابط، نظارت و تعیین مصادیق جستجو کرد. جمهوری اسلامی به تبع گفتمان #انقلاب_اسلامی اتفاقا اول مدعی آزادی مسولانه در ذیل قوانین و مقررات رسمی است و در قیاس با نظام لیبرال دموکراسی جهانی، از دیکتاتوری پنهان و مزورانه (آنگونه که در پلتفرمهایی چون اینستاگرام دیدیم) فاصله دارد و باید هرچه سریعتر نسبت به تامین مواردی که اشاره شد اقدام نماید و جلوی برخوردهای سلیقه ای را بگیرد. حواسمان باشد که قرار نیست هرکسی که سورس و کد را در اختیار دارد، خود را سیاستگذار و مقررات گذار و ضابط قضایی تشخیص دهد و با آزادی مردم بازی کند و قرار نیست آن رویه غلط پلتفرم های خارجی در داخل کشور ادامه یابد... . به قول شاعر: آن سبو بشکست و وان پیمانه ریخت.
@a_najafpour
http://Eitaa.com/a_najafpour
*ادعای سیاستی یا سیاسی؟*
احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس فرمودند که:
《...🔹آقای قالیباف به نمایندگی از مجلس پیگیر رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ است و بحثهای جدی مطرح شده که باید فیلترینگ برداشته شود.
🔹ما هم معتقدیم بخشی از کسب و کارها در اینستاگرام است اما بحث ما چیز دیگری است مبنی بر اینکه فیلتر به این شکل جواب نمیدهد و باید سیاست جدیدی اتخاذ کرد... 》
* تامل: *
اگر این افاضات کارکرد تبلیغاتی و انتخاباتی ندارد خواهشمندم هر چه سریعتر از این *سیاست جدید* رونمایی شود تا امکان ارزیابی و امکان سنجی توفیقات آن مهیا شود... بیصبرانه منتظریم.
@a_najafpour
Http://Eitaa.com/a_najafpour
* خون دستانت بشور *
من کاری با اغتشاشگران و مترسکهای تروریستی جریان سلطه ندارم... ولی میخواهم با آن خانمی که فکر میکرد با بوق ممتد زدن برای تشویق اغتشاشگران، به رفاه و آزادی و توسعه خواهد رسید، بگویم که این بلاهت تو زمینه ساز ریخته شدن خون این کودک معصوم است... #خون_دستانت_بشور
#ایذه
@a_najafpour
Http://Eitaa.com/a_najafpour
تداوم انقلاب اسلامی
* پیاده سازی حکمرانی فضای مجازی، ضرورت امروز کشور برای مقابله با سوریه سازی ایران *
به احترام خونهایی که دیروز توسط اغتشاشگران و تروریستها در #ایذه و اصفهان و ... بر زمین ریخته شد.
در مواجهه با اغتشاشات اخیر ما سه لایه را باید از هم تفکیک کنیم:
1- لایه اعتراضی توده مردم به اشکالات و ایرادات نظام که در فرآیندی طبیعی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی اعتراض دارند و ما همیشه در وضعیت انتقادی هستیم چرا که همیشه با وضعیت مطلوب فاصله داریم ولی نکته مهم این است که توده مردم در نهایت مصالح و امنیت ملی شان را فدای انتقادات و اعتراضات بخشی نکرده و نخواهند کرد.
2- لایه اغتشاش گر که فهم روشنی از مطالبه اثباتی ندارند و کارشان صرفا خرابکاری است و این جماعت به دلیل توسعه ناهنجار فضای مجازی و متعاقبا بمباران رسانه ای جریان سلطه به عناد با حاکمیت و توده مردم رسیده اند.
3- لایه عناصر امنیتی خارجی که هدفشان سوریه سازی ایران است و عینا سناریویی که در سوریه اجرا کردند را سعی دارند در ایران اجرا کنند.
حال چکار باید کرد:
ما سریعا باید نظام حکمرانی فضای مجازی جمهوری اسلامی را سریعتر طراحی و پیاده سازی کنیم. برای این کار چند ضرورت باید تامین شود:
1- باید سواد حکمرانی فضای مجازی مسوولان کشور اعم از وزرا و نمایندگان و ... افزایش یابد.
2- جریانهای سیاسی و مدیریتی دعواها و رقابتهای قبیله ای شان را وارد عرصه مصالح ملی که حکمرانی فضای مجازی یکی از مصادیق آن است نکنند و با ژستهای پوچ و تبلیغاتی مصالح ملی را قربانی تبلیغات انتخاباتی نکنند.
3- فعالیت پلتفرمهای خارجی در داخل کشور باید قانونمند شود و تابع مقررات کشور باشند و طبعا تا زمانی مقررات کشور را نپذیرفته اند نمیتوانند وارد کشور شوند
4- توسعه پلتفرمهای با کیفیت داخلی برای ارایه خدمات مطلوب جامعه ایرانی با بیشترین کیفیت و کمترین هزینه.
لینک فیلم کامل گفتگو: https://telewebion.com/episode/0x526ca14
@a_najafpour
http://eitaa.com/a_najafpour
این گزینه های اشتراک گذاری تلوبیون #صدا_و_سیما است...
همه گزینه ها #فیلتر شده هستند و هیچ اثری هم از پلتفرمهای داخلی نیست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* آینده سایبری-فیزیکی ایران چیست؟ *
کشورهای پیشرو دارند آینده نزدیک سایبری فیزیکی شان را ترسیم کرده سیاستها و اقدامات و گام بندی شان را مشخص کرده اند.
مثلا ژاپن جامعه5 (socity5) را طرح کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کلانی از سطح کار بر تا نهادهای آموزش عالی انجام داده است و همچنین اتحادیه اروپا industry4 و چین از اینترنت پلاس حرف میزند
ولی در سند #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت یک اشاره مبتذل به فضای مجازی شده است
این بی توجهی مخاطرات امنیتی و اجتماعی را در پی می آورد که نمونه اش همین حادثه تروریستی #ایذه بود و فردا هم فرزندان ما دیگر ما را نخواهند شناخت چرا که در #دنیای_سایبری_فیزیکی دیگران بزرگ و آموزش و تربیت میشوند
ضرورت دارد که آینده سایبری فیزیکی ایران اسلامی در دنیای جدید ترسیم شود و بر اساس آن تقسیم کار ملی با گام بندی مشخص انجام بگردد.
لینک فیلم کامل گفتگو: https://telewebion.com/episode/0x526ca14
@a_najafpour
http://eitaa.com/a_najafpour
30.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* بیسوادی و منافع قبیله ای مسوولان زمینه ساز استعمار مجازی ایران شده است *
تجربه تلخ استعمار را باید مرور کرد. استعمار در اختلافات بین مردم و حاکمان محلی ورود کرده و خدمات ارزان و و خوب به مردم ارائه می دادند و به مرور شکاف بین مردم حاکمیت محلی را تشدید کرده و در نهایت خودشان حاکم میشدند و از آن روز به بعد تبدیل چهره استعماری خودشان را نشان داده و تبدیل به اختاپوس می شدند.
در عرصه #فضای_مجازی هم شبیه این اتفاق در حال رخ دادن است. سرزمین مجازی ما الان مستعمره آمریکایی هاست.
الان حاکمان و استعمارگران سرزمین مجازی ما، هر محتوایی که به مذاقشان خوش نیاید سانسور کرده و یا از روی صفحات شخصی ما حذف میکنند. نرم افزارهایی که توسط فرزندان این مردم تولید کرده اند ر ا از روی گوشی من ایرانی حذف میکنند.
#انقلاب_اسلامی که سه شعار اصلی اش #استقلال، #آزادی، #جمهوری_اسلامی است در فضای مجازی به محاق رفته و اول مقصر آن هم مسوولان کشور هستند. یک عده ای از مسوولان هم به جای تامین حق طبیعی مردم یعنی فضای مجازی آزاد مستقل و سالم جامعه ایرانی و ارایه برنامه اثباتی برای احقاق این حق، تنها مساله شان شده رفع فیلترینگ چند پلتفرم خارجی که امنیت ملی ما را شدیدا تهدید کرده اند. این خبط بزرگ دلیلی جز ناکارآمدی و کوتاهی و بعضا نفوذ در ارکان نظام ندارد.
مردم آزادی و حفظ حریم خصوصی و زیست سالم در فضای مجازی را مطالبه دارند و پاسخ بدین مطالبه وظیفه حاکمیت و مسوولان است.
لینک فیلم کامل گفتگو: https://telewebion.com/episode/0x526ca14
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* به جای فرافکنی، بفرمایید برنامه اثباتی تان برای تامین فضای مجازی تراز جامعه ایرانی چیست؟ *
متاسفانه برخی #نماینده گان مجلس به جای ارائه طرح اثباتی جهت تامین #فضای_مجازی آزاد و سالم و امن جامعه ایرانی، ظاهرا مساله شان فقط به رفع فیلترینگ #اینستاگرام و #واتسآپ متمرکز شده و فریبکارانه اذهان مردم را از مطالبه حق طبیعی شان غافل کرده و در این شوآف به دنبال جلب آرای انتخاباتی هستند. فیلترینگ و یا رفع #فیلترینگ کار آسانی است ولی کار اثباتی برای تامین نیاز و حق طبیعی مردم کار و تلاش و مسوولیت پذیر ی میطلبد که آقایان نمیخواهند زیر بار آن بروند.#مجلس_شورای_اسلامی به ظاهر اصولگرا و انقلابی، برای تامین حق طبیعی #مردم مبنی بر فضای مجازی آزاد و سالم و با کیفیت و واجد امنیت چه کرده است؟
حاکمیت وظیفه دارد بستر زیست مجازی مردم را با تامین توامان آزادی، سلامت، امنیت اجتماعی و حریم خصوصی و با امکان ارتباط با تمام دنیا با بهترین کیفیت و کمترین هزینه مهیا کند و این با به اسارت و گروگان فرستادن مردم روی پلتفرمهای خارجی فرق ماهوی دارد.فیلرتینگ دو پلتفرم خارجی که امنیت ملی کشور را مورد تعرض قرار داده اند راهکار موقت نظام و از سرلاعلاجی بوده است.
لینک فیلم کامل گفتگو: https://telewebion.com/episode/0x526ca14
@a_najafpour
https://eitaa.com/a_najafpour
من تحلیلگر فوتبال نیستم ولی چند نکته دارم:
۱- حتما که ما قرار نبود تیم فوتبال #انگلیس را ببریم. هر کشوری مزیت رقابتی اش در برخی ورزشهاست و مزیت انگلیس در فوتبال است.
۲- دو الی سه تا از گلهای انگلیس به #ایران صرفا به دلیل غیبت بیرانوند حاصل شد.
۳- زدن دو گل به انگلیس به عنوان یکی از مدعیان همیشگی قهرمانی #فوتبال دنیا کار بسیار بزرگی است.
۴- فریاد #منافقینِ بیشرف که #تیم_ملی را بیشرف خطاب میکردند هم در فشار روانی بازیکنان کم تاثیر نبود
۵- ولی بزرگترین بازنده امشب، گزارشگر فوتبال #تلوزیون بود که این موارد را به خوبی ندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیشرف کیست؟
#منافقین که در غفلت مسوولان ورزشی چندهزار بلیط از سهمیه ایرانی ها را خریده اند، وقتی طارمی گل میزند شعار بیشرف میدهند...
ولی تاریخ گواهی میدهد که آنها سالها قبل #بیشرفی خود را وقتی از کین #جمهوری_اسلامی با #صدام همراه شدند، اثبات کرده اند.
در صف بندی ها حواسمان باشد کجا ایستاده ایم...