eitaa logo
پیروان امام زمان(عج)🌹🌺🌸
83 دنبال‌کننده
365 عکس
491 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مِنْهُم ْ، مِنْ مَسْئَلَة شَریفَة غَیْرِ مَرْدُودَة ، وَ بِما دَعَوْکَ بِهِ مِنْ دَعْوَة مُجابَة غَیْرِ مُخَیَّبَة 🌅 یا اَللهُ یا رَحْمنُ یا رَحیم ُ، یا حَلیمُ یا کَریمُ ، یا عَظیمُ یا جَلیلُ، یا مُنیلُ یا جَمیلُ، یا کَفیلُ یا وَکیل ُ، یا مُقیلُ یا مُجیر ُ، یا خَبیرُ یا مُنیر ُ، یا مُبیرُ یا مَنیعُ ، یا مُدیلُ یا مُحیل ُ، یا کَبیرُ یا قَدیر ُ، یا بَصیرُ یا شَکُورُ یا بَرُّ یا طُهْر ُ، یا طاهِرُ یا قاهِرُ ، یا ظاهِرُ یا باطِنُ ، یا ساتِرُ یا مُحیط ُ، یا مُقْتَدِرُ یا حَفیظ ُ، یا مُتَجَبِّرُ یا قَریب ُ، یا وَدُودُ یا حَمیدُ ، یا مَجیدُ یا مُبْدِئ ُ، یا مُعیدُ یا شَهید ُ، یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ 🏕یا مُنْعِمُ یا مُفْضِل ُ، یا قابِضُ یا باسِط ُ، یا هادى یا مُرْسِل ُ، یا مُرْشِدُ یا مُسَدِّدُ ، یا مُعْطى یا مانِع ُ، یا دافِعُ یا رافِعُ ، یا باقى یا واقى ، یا خَلاّقُ یا وَهّاب ُ، یا تَوّابُ یا فَتّاح ُ، یا نَفّاحُ یا مُرْتاح ُ، یا مَنْ بِیَدِهِ کُلُّ مِفْتاح ، یا نَفّاعُ یا رَؤُفُ یا عَطُوف ُ، یا کافى یا شافى ، یا مُعافى یا مُکافى ، یا وَفِىُّ یا مُهَیْمِن ُ، یا عَزیزُ یا جَبّارُ یا مُتَکَبِّر ُ، یا سَلامُ یا مُؤْمِن ُ، یا اَحَدُ یا صَمَدُ ، یا نُورُ یا مُدَبِّر ُ، یا فَرْدُ یا وِتْر ُ، یا قُدُّوسُ یا ناصِر ُیا مُونِسُ یا باعِث ُ، یا وارِثُ یا عالِمُ 🌅 یا حاکِمُ یا بادى ، یا مُتَعالى یا مُصَوِّر ُ، یا مُسَلِّمُ یا مُتَحَبِّب ُ، یا قآئِمُ یا دآئِمُ، یا عَلیمُ یا حَکیمُ، یا جَوادُ یا بارِىءُ، یا بآرُّ یا سآر ُّ، یا عَدْلُ یا فاصِلُ، یا دَیّانُ یا حَنّانُ، یا مَنّانُ یا سَمیعُ، یا بَدیعُ یا خَفیرُ، یا مُغَیِّرُ یا ناشِرُ، یا غافِرُ یا قَدیمُ، یا مُسَهِّلُ یا مُیَسِّرُ، یا مُمیتُ یا مُحْیى، یا نافِعُ یا رازِقُ، یا مُقْتَدِرُ یا مُسَبِّبُ، یا مُغیثُ یا مُغْنى یا مُقْنى، یا خالِقُ یا راصِدُ، یا واحِدُ یا حاضِرُ، یا جابِرُ یا حافِظُ، یا شَدیدُ یا غِیاثُ 🏕یا عآئِدُ یا قابِضُ، یا مَنْ عَلا فَاسْتَعْلى، فَکانَ بِالْمَنْظَرِ الاَْعْلى، یا مَنْ قَرُبَ فَدَنا، وَبَعُدَ فَنَاى، وَعَلِمَ السِّرَّ وَاَخْفى، یا مَنْ اِلَیْهِ التَّدْبیرُ وَلَهُ الْمَقادیرُ، وَیا مَنِ الْعَسیرُ عَلَیْهِ [سَهْلٌ] یَسیرٌ، یا مَنْ هُوَ عَلى ما یَشآءُ قَدیرٌ 💠✏️💠✏️💠✏️💠✏️💠✏️💠 🌅 یا مُرْسِلَ الرِّیاحِ، یا فالِقَ الاِْصْباحِ، یا باعِثَ الاَْرْواحِ، یا ذَا الْجُودِ وَ السَّماحِ ، یا رآدَّ ما قَدْ فاتَ، یا ناشِرَ الاَْمْواتِ، یا جامِعَ الشَّتاتِ، یا رازِقَ مَنْ یَشآء ُ[بِغَیْرِ حِساب] ، وَ یا فاعِلَ ما یَشآءُ کَیْفَ یَشآءُ، وَ یا ذَاالْجَلالِ و َالاِْکْرامِ ، یا حَىُّ یا قَیُّوم ُ، یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ ، یا حَىُّ یا مُحْیِىَ الْمَوْتى ، یا حَىُّ لا اِلـهَ اِلاَّ اَنْت َ، بَدیعُ السَّمواتِ و َالاَْرْضِ 🏕 یا اِلهى وَ سَیِّدى صَلِّ عَلى مُحَمَّد و َآلِ مُحَمَّد ، و َارْحَمْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد، و َبارِکْ عَلى مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد ، کَما صَلَّیْتَ وَ بارَکْتَ و َرَحِمْتَ عَلى اِبْراهیمَ وَ آلِ اِبْراهیم َ، اِنَّکَ حَمیدٌ مَجیدٌ ، وَ ارْحَمْ ذُلّى وَ فاقَتى وَ فَقْرى ، وَ انْفِرادى وَ وَحْدَتى ، وَ خُضُوعى بَیْنَ یَدَیْک َ، و َاعْتِمادى عَلَیْک َ، و َتَضَرُّعى اِلَیْک َ، اَدْعُوکَ دُعآءَ الْخاضِعِ الذَّلیلِ اَلْخاشِعِ الْخآئِف ِ، اَلْمُشْفِقِ الْبآئِس ِ، اَلْمَهینِ الْحَقیر ِ، اَلْجائِعِ الْفَقیرِ ، اَلْعآئِذِ الْمُسْتَجیرِ ، اَلْمُقِرِّ بِذَنْبِه ِ، اَلْمُسْتَغْفِرِ مِنْه ُ، اَلْمُسْتَکینِ لِرَبِّه ِ، دُعآءَ مَنْ اَسْلَمَتْهُ ثِقَتُهُ ، و َرَفَضَتْهُ اَحِبَتُّه ُ، و َعَظُمَتْ فَجیعَتُهُ ، دُعآءَ حَرِق حَزین ، ضَعیف مَهین ، بآئِس مُسْتَکین بِکَ مُسْتَجیر 🌅 اَللّـهُمَّ و َاَسئَلُکَ بِاَنَّکَ مَلیکٌ ، و َاَنَّکَ ما تَشآءُ مِنْ اَمْر یَکُون ُ، وَ اَنَّکَ عَلى ما تَشآءُ قَدیر ٌ، و َاَسئَلُکَ بِحُرْمَةِ هذَا الشَّهْرِ الْحَرام ِ، وَ الْبَیْتِ الْحَرام ِ، وَ الْبَلَدِ الْحَرام ِ، وَ الرُّکْنِ و َالْمَقام ِ، و َالْمَشاعِرِ الْعِظامِ ، وَ بِحَقِّ نَبِیِّکَ مُحَمَّد عَلَیْهِ وَآلِهِ السَّلام ُ، یا مَنْ وَهَبَ لاِدَمَ شَیْثاً ، و َلاِِبْراهیمَ اِسْماعیلَ وَ اِسْحاقَ، وَ یا مَنْ رَدَّ یُوسُفَ عَلى یَعْقُوب َ، وَ یا مَنْ کَشَفَ بَعْدَ الْبَلاءِ ضُرَّ اَیُّوب َ، یا رآدَّ مُوسى عَلى اُمِّه ِ، وَ زآئِدَ الْخِضْرِ فى عِلْمِهِ ، وَ یا مَنْ وَهَبَ لِداوُدَ سُلَیْمان َ، وَ لِزَکَرِیّا یَحْیى ، و َلِمَرْیَمَ عیسى ، یا حافِظَ بِنْتِ شُعَیْب ، وَ یا کافِلَ وَلَدِ اُمِّ مُوسى 🏕 اَسئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد و َاَنْ تَغْفِرَ لِى ذُنُوبى کُلَّها وَ تُجیرَنى مِنْ عَذابِک َ، و َتُوجِبَ لى رِضْوانَک َ، وَ اَمانَکَ و َاِحْسانَکَ، وَ
غُفْرانَکَ و َجِنانَک َ، وَ اَسئَلُکَ اَنْ تَفُکَّ عَنّى کُلَّ حَلْقَة بَیْنى و َبَیْنَ مَنْ یُؤْذینى ، وَ تَفْتَحَ لى کُلَّ باب وَ تُلَیِّنَ لى کُلَّ صَعْب ، و َتُسَهِّلَ لى کُلَّ عَسَیر ، وَ تُخْرِسَ عَنّى کُلَّ ناطِق بِشَرٍّ ، و َتَکُفَّ عَنّى کُلَّ باغ ، وَ تَکْبِتَ عَنّى کُلَّ عَدُوٍّ لى و َحاسِد 🌅 وَ تَمْنَعَ مِنّى کُلَّ ظالِم ، و َتَکْفِیَنى کُلَّ عآئِق یَحُولُ بَیْنى وَ بَیْنَ حاجَتى و َیُحاوِلُ اَنْ یُفَرِّقَ بَیْنى و َبَیْنَ طاعَتِک َ، وَ یُثَبِّطَنى عَنْ عِبادَتِک َ، یا مَنْ اَلْجَمَ الْجِنَّ الْمُتَمَرِّدین َ، و َقَهَرَ عُتاةَ الشَّیاطین ِوَاَذَلَّ رِقابَ الْمُتَجَبِّرینَ و َرَدَّ کَیْدَ الْمُتَسَلِّطینَ عَنِ الْمُسْتَضْعَفینَ ، اَسئَلُکَ بِقُدْرَتِکَ عَلى ما تَشآءُ ، وَ تَسْهیلِکَ لِما تَشآءُ کَیْفَ تَشآء ُ، اَنْ تَجْعَلَ قَضآءَ حاجَتى فیما تَشآءُ. 💠آنگاه بر زمین سجده کن و دو طرف صورت را روى خاک (روى مهر) بگذار و بگو: 🌅 اَللّـهُمَّ لَکَ سَجَدْتُ، و َبِکَ امَنْتُ، فَارْحَمْ ذُلّى و َفاقَتى، وَ اجْتِهادى وَ تَضَرُّعى ، و َمَسْکَنَتى وَ فَـقْرى اِلَیْکَ یا رَبِّ. 💠و کوشش کن که اشکى از چشمانت سرازیر شود ، هرچند اندک باشد که این علامت استجابت دعاست. 💠✏️💠✏️💠✏️💠✏️💠✏️💠
📿مدافع حرمی که در روز عرفه مانند علی اصغر (ع) شهید شد شهید مرتضی عطائی شهادتش به روز گره خورده است؛ شهید مدافع حرمی که تمامی آرزویش شهادت در مسیر دفاع از حرم حضرت زینب(س) بود. با نام جهادی "ابوعلی" از فرماندهان لشکر فاطمیون است بود که در روز عرفه سال 95 حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری و دفاع از حرم حضرت زینب(س) در لاذقیه سوریه به شهادت رسید.🕊 پدر شهید عطایی می‌گوید: افتخار می‌کنم که فرزندم شهید شده است، نمی‌گویم که من از او راضی هستم بلکه امیدوارم که مرتضی از من راضی باشد.💔 همسر شهید عطایی گفت: خبر دادند «مرتضی» شهید شده، پرسیدم تیر به کجایش کجایش خورده؟ گفتند به گلو. سرم را رو به آسمان بلند کردم و گفتم خدایا شکرت. 🤲😭
🔅 آیت الله بهجت ره : 🔺"چه مصائبی (سختی هایی) بر امام زمان که مالک همه کره زمین است، وارد می شود و آن حضرت در چه حالی است و ما در چه حالی؟ او در زندان است و خوشی ندارد و ما چقدر غافلیم" 📚 در محضر بهجت ج ۱ ص ۱۰۶ 🔸 ای دوست، در غربت مولایت اندیشه کن که دنیا با این همه بزرگی برای او زندان شده.... ۱ ____✨___🌼___✨____ *❗مِنَ إلغَريبْ إلَي الْحَبيبْ❗* ✋🏻کد سربازی مهدویت دریافت کنید✋🏻🟩حکومت عدل مهدوی🟩
https://chat.whatsapp.com/G8D4joahzk2Iir8IX4jPy5 |📞|شما یڪ تماس از ڪربلا دارید!! - جـــ💛ـــآنم‌حسین‌جان:)) + هل‌من‌ناصر ینصرونی...❔ 💬اگر در ڪربلا بودم... تا پای‌جان‌برایت‌تلاش‌میڪردم‌آقا(:🌙 +یڪ حسین‌‌ زنده داریم؛ نامش‌ مهدے (عج) است! +💔تابه‌حال‌برایش‌چه‌کردی؟! -عجیب سکوت کردم....:)🌒 ⚠️خدا نکند که به‍ مانند کوفیان.. با اعمال و گناهانمان دوباره امام زمانمـان را راهے قتلگاه کنیم!..🥺 جآن♥️🌱 🟩حکومت عدل مهدوی🟩 *کدسربازمهدویت دریافت کنید*
🍁➰🔹🔷🔶🔸➰🍁 🍁➰خبری مهم و بشارت بخش➰🍁 🍁➰قسمت اول➰🍁 حکومت بنی عباس چه کسانی هستن؟ یکی از نشانه های بسیار نزدیک به ظهور در روایات اهل بیت(ع) اختلاف بنی العباس و اغاز جنگ قدرت در میان این خاندان می باشد. بیش از 20 روایت دراین زمینه وجود دارد ، این نشانه آن قدر مهم است که امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) از آن بعنوان نشانه ی حتیمه ی ظهور نام برده اند! صدور روایات متعدد در این زمینه از اهل بیت(ع) نشان میدهد که تحقق این امر و جنگ قدرت نقش مهمی در ظهور دارد ، سوالی که پیش می آید این است که بنی العباس در عصر ظهور چه کسانی هستند و علت اهمیت بالای آنها و جنگ قدرتی که در میانشان درمی گیرد ، چیست؟ شاید با کشف مصداق خاندان بنی العباس در عصر کنونی علت اهمیت بالا و تحقق جنگ داخلی در میان آنها نیز روشن گردد. بخشی از روایاتی که در مورد خاندان بنی العباس در آستانه ظهور وجود دارد به شرح زیر است : 1- امام صادق(ع) : اختلاف بنی عباس از علائم حتمی است ، ندای آسمانی از نشانه های حتمی است ، خروج قائم(عج) از امور حتمی است بشارت الاسلام ص 44 2- امام صادق(ع) : آنچه دوست می دارید محقق نمی شود جز آنکه بنی فلان(بنی عباس) دچار اختلاف شوند چون دچار اختلاف شدند مردم بر حکومت آنها چشم میدوزند و اختلاف آنها را غنیمت می شمارند ، آنگاه سفیانی خروج می کند منتخب الاثر ص 252 3- امام رضا(ع) نقل شده است: « بزنطی از حضرت رضا (ع) روایت می کند که فرمود: از جمله نشانه های فرج، حادثه ای است که بین دو حرم مکه و مدینه رخ دهد. پرسیدم آن حادثه چیست؟ فرمود: تعصب قبیله ای بین 2 حرم بوجود آید و فلانی از خاندان فلان،15 رئیس قبیله را به قتل رساند.» بحارالانوار ج52 ص 210 4- امام صادق(ع) : این امر واقع نمی شود مگر هنگامی که شمشیرهای بنی فلانی در میان خود به کارافتد و حلقه تنگتر شود و اختلاف به جاهای باریک بکشد آنگاه سفیانی خروج کند.... کشف الغمه ج3 ص 319 5- امام باقر(ع) : آری خروج سفیانی حتمی است ، ندای آسمانی حتمی است ، طلوع خورشید از مغرب حتمی است ،درگیری بنی عباس بر سر حکومت حتمی است قتل نفس زکیه حتمی است و خروج قائم آل محمد(ع) حتمی استالزام الناصب ص 145 6- امام صادق(ع) : هنگامی که اولاد عباس اختلاف کنند و قدرتشان بهسستی و ضعف گراید و همگان بر آنها جرات کنند و عرب از آنها فرمان نبرد و هر صاحب چماقی چماقش را بردارد و شامی(سفیانی) ظاهر شود و یمانی روی اورد و حسنی حرکت کند ، صاحب این امر ظهور میکند بشارت الاسلام ص 138 🍁➰ ادامه دارد ... ➖➖➖➖🍁➰🍁➰🍁➰➖➖➖➖ 🟩حکومت عدل مهدوی🟩
🍁➰🔹🔷🔶🔸➰🍁 🍁➰خبری مهم و بشارت بخش➰🍁 🍁قسمت دوم 🍁 7- رسول اکرم(ع) : در دولت بنی عباس خود را بپایید که برای شیعیان ما دردولت آنها خطراتی هست و درپایان حکومت آنها نشانه هایی است که از اتش سوزان کاری تراست اعلام الوری ص 427 8- امیر المومنان(ع) : قائم قیام نمی کند جز هنگامی که چشم دنیا دراورده شود و سرخی در اسمان پدید اید .... برایبنی عباس روز بسیار سخت و پرحادثه ایست که درکام طوفانها فرو می روند... الزام الناصب ص 197 9- امام صادق(ع) : همه فرج در به هلاکت رسیدن فلانی از بنی عباس است غیبت نعمانی ص 137 10- امام صادق(ع) : بی گمان مردی در مدینه کشته می شود پرسیدند که ایا سپاه سفیانی او را می کشد؟ فرمود نه ، بلکهسپاهیان فلانی (بنی عباس) او را می کشند ، چون او را بدون هیچ تقصیری به قتل می رسانند ، خداوند دیگر به انها مهلت نمی دهد سپس فرمود در آن هنگام منتظر فرج باشید ان شاالله غیبت نعمانی ص 86 11- امام صادق(ع) : که هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند ، من ظهور را برای او تضمین می کنم! آنگاه که مرگ عبد الله فرا رسد، مردم در جانشینى او نسبت به هیچکس به توافق نمى رسند و این جریان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد، عمر سلطنت هاى چندین ساله بسر آمده ، نوبت پادشاهى چند ماهه و چندین روزه فرا مى رسد. ابوبصیر مى گوید: پرسیدم : آیا این وضع به طول مى انجامد؟ فرمود: هرگز.و این درگیرى بعد از کشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به کشمکش بین قبیله هاى حجاز مى شود. ( بحار ۵۲ ص ۲۱۰ ) 12- امام صادق (ع) فرمودند: هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز. » بحارالانوار، ج 52، ص 240. 13- امام محمد باقر(ع) : علت مرگ او(عبدالله) این است که با یکی از خواجگان(غلامان) خود ازدواج می کند و بعد غلام دست به قتل او می زند و مرگ او را چهل روز مخفی می کند .... و بدینوسیله فرمانروایی آنها منقرض می گردد. کمال الدین صدوق ص 655 14- امام صادق(ع) : موقعی که مردم در سرزمین عرفات در حال وقوف می باشند سواری برشتری سبک سیر به آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد و با مرگ او فرج آل محمد(ص) و گشایش کار تمام مردم فرا می رسد. بحار ج 52 ص 240 15- از ابن ابی یعفور منقول است که گفت: امام صادق(ع) به من فرمود : با انگشت دستت بشمار : هلاک شدنی فلانی ، خروج سفیانی ، قتل نفس زکیه و ... تا آنکه فرمود تمامی فرج و گشایش هنگام به هلاکت رسیدن فلانی است. بحار ج 52 ص 234 🍁 ادامه دارد ..... ➖➖➖➖🍁➰🍁➰🍁➰➖➖➖➖ 🟩حکومت عدل مهدوی🟩
🍁➰🔹🔷🔶🔸➰🍁 🍁➰خبری مهم و بشارت بخش➰🍁 🍁➰قسمت سوم➰🍁 15- از ابن ابی یعفور منقول است که گفت: امام صادق(ع) به من فرمود : با انگشت دستت بشمار : هلاک شدنی فلانی ، خروج سفیانی ، قتل نفس زکیه و ... تا آنکه فرمود تمامی فرج و گشایش هنگام به هلاکت رسیدن فلانی است. بحار ج 52 ص 234 16- امام محمد باقر(ع) : قائم در سالهای فرد قیام می کند همچون یک ، سه ، پنج و فرمود .... آنگاه بنی عباس (خاندان فلان) به حکومت می رسند و پیوسته در عیش و نوش به سر می برند تا آنکه بین آنها اختلاف می افتد( و چون درگیری به وجود آمد) حکومتشان منقرض می شود و شرق و غرب حتی اهل قبله با هم به نزاع برمی خیزند و پیوسته در آن حال اند تا از آسمان منادی حق ندا برمی آورد ... بحار ج 52 ص 235 17- امام محمد باقر(ع) : چون اولاد فلانی دچار اختلاف شدند ، فرج نزدیک است ، فرج نزدیک است ، فرج شما بستگی به اختلاف آنها دارد ، چون نشانه های اختلاف ظاهر شد منتظر ندای آسمانی در ماه رمضان باشید ، چون ندا شنیده شد مردم بر آنها جری می شوند و سفیانی خروج می کند و کارشان پراکنده می شود و سید خراسانی بر علیه آنها خروج می کند ..... بشاره الاسلام ص 52 18- امام محمد باقر(ع): نابودی اولاد فلانی همانند شکستن کوزه است ..... سقوط رژیم آنها همچون افتادن کوزه و شکستن آن روی می دهد در حالیکه آنها در خواب غفلت غنوده اند یکمرتبه دیده گشوده می بینند که ناگهان رژیم آنها سقوط کرده است. غیبت نعمانی ص 136 19- امام صادق(ع) : چون حکومت بنی فلان سپری شود خداوند با مردی از ما اهل بیت(ع) بر آل محمد منت می نهد ..... بشارت الاسلام ص 141 از مجموعه احادیث بدست می آید که در عصر ظهور بنی عباس یا بنی فلان از حاکمان حجاز بوده و در سرزمین عربستان ساکن می باشند به طور مثال در حدیث شماره 10 مکان قتل آن فرد محترم که همان پسرعموی نفس زکیه می باشد توسط سپاه بنی فلان در مدینه ذکر می شود و این مسئله نشان از این مسئله دارد که بنی فلان یا همان بنی عباس خاندان حاکم و ساکن عربستان هستند یا حدیث دیگری که قتل 15 نفر از بزرگان توسط فردی از قبیله بنی فلان را در مکه ذکر می کند نیز بدین معنا اشاره دارد. علامه کورانی محقق برجسته عرصه مهدویت نیز چنین اعتقادی دارد و بنی عباس یا بنی فلان را همان آخرین خاندان حاکم بر حجاز می داند ➖➖➖➖🍁➰🍁➰🍁➰➖➖➖➖ 🟩حکومت عدل مهدوی🟩 🔶 *کدسربازمهدویت دریافت کنید✋🏼*
📚زیبایی‌های "سجده" اگر بخواهیم نماز در وجود ما تأثیرگذارتر باشد، غیر از رعایت احکام و آداب در کل نماز، قسمتی از نماز که باید آن را با دادن و توجه بیشتر اجرا کنیم «سجده» است. سجدۀ طولانی و با توجه، در از بین بردن کبریایی ما و جا انداختن عظمت و کبریایی خدا در دل ما خیلی اثر دارد. ✅از آنجایی که خدا می‌دانست چه آثار و برکات در سجدۀ نماز وجود دارد و بندگانش در حالت سجده چقدر به او نزدیک هستند، در هر رکعتی دو تا سجده گذاشته است. شما هم از آن ابتدای نماز که «الله اکبر» گفتی، به آن لحظات باشد. بگو: «جانم! الان یک رکوع می‌روم، بعد می‌روم به سجده.» تا از سجدۀ اول بلند شدی، انگار قلبت دارد از قفسۀ سینه بیرون می‌آید، دلت دارد از جا کنده می‌شود که خدا صدا می‌زند: «صبر کن عزیزم، دوباره برو به » از سجده که می‌خواهی بلند شوی مثل این است که می‌خواهند نفست را بگیرند. این‌قدر را دوست داری! ✅امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «اگر نمازگزار بفهمد هنگام چه رحمتی از جانب خداوند او را در برگرفته، دیگر سر از برنمی‌دارد.» نقل شده است که گاهی یک سجدۀ امام کاظم(ع) تا به صبح طول می‌کشید. خدا می‌داند که اگر اهل تقوا داشته باشند، درِ خانه خدا چه می‌کنند. 📚 بخشی از کتاب "چگونه یک خوب بخوانیم؟" 🔶🔸حکومت عدل مهدوی🔸🔶
‍ ‍ آیا امام زمان (عج) دین جدیدی می آورند؟ 🏷آیت الله امینی می فرماید: قطعا مراد از احادیث این نیست که امام زمان(عج) دین اسلام را نسخ کند و دین جدیدی ارائه کند، چراکه دین اسلام آخرین دین و پیامبر اسلام آخرین پیامبر الهی است. در بسیاری از احادیث به این مطلب تصریح شده است که حضرت مهدی(عج) از دین و قرآنی که بر جدش پیامبر(ص) نازل شده دفاع می کند. پیامبر(ص) می فرماید: «الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِی اسْمُهُ اسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِی وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِی یُقِیمُ النَّاسَ عَلَی مِلَّتِی وَ شَرِیعَتِی وَ یَدْعُوهُمْ إِلَی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل» [3] قائم از فرزندان من و هم نام و هم کنیه من است. خوی او، خوی من و رفتارش، رفتار من است. مردم را به طاعت و دین من وادار می نماید و به قرآن، دعوتشان می کند. [4] و نیز در روایت دیگری از پیامبر(ص) وارد شده است که: «یَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی وَ یَعْمَلُ بِسُنَّتِی‏» [5] یکی از اهل بیت من قیام می کند و به سنت و روش من عمل می نماید. بنابر این به تصریح این روایات، در زمان امام زمان(عج)، دین همان دین اسلام و قرآن همان قرآن نازل شده بر پیامبر اسلام خواهد بود. با توجه به این نکته باید گفت که: در زمان غیبت بدعت هایی در دین گذاشته می شود و احکامی از قرآن و اسلام، بر طبق میل مردم تأویل و تفسیر می شود. بسیاری از احکام و حدود چنان فراموش می شود که گویا اصلا از اسلام نبوده است. بسیاری از مسلمانها ارکان اسلام را رها می کنند و به ظواهر آن اکتفا می کنند. از اسلام، جز نماز و روزه و اجتناب از نجاسات، چیزی نمی دانند. در بازار و کوچه و خیابان و خانه، اثری از از اسلامشان پیدا نیست. اخلاقیات و دستورات اجتماعی را اصلا از اسلام، محسوب نمی کنند. محرمات الهی را با حیله های گوناگون و تأویلات صوری جایز می شمرند و از ادای حقوق واجب خودداری می کنند. طبیعی است که در چنین اوضاعی، اگر امام زمان(عج) ظهور کند و به ابطال بدعت ها بپردازد و احکام و قوانین اسلام را به طور کامل و با تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... به اجراء بگذارد و حدود اسلامی را بدون سهل انگاری اعمال کند، چنین دینی برای مردم، تازگی خواهد داشت و با تصوری که آنها از اسلام داشته اند، متفاوت خواهد بود. [3] بحار ج 51، ص 73 باب 1 [4] - اثبات الهداة، ج 7، ص 52. [5] - بحارالانوار، ج 51، ص 82. 🔶حکومت عدل مهدوی🔶
💐چگونه یک منتظر واقعی برای امام زمان (علیه السلام ) باشیم ؟💐 🌷"حقیقتا" وظایف ما در زمان غیبت، همان وظایف در زمان حضور امام معصوم (علیه السلام )است. ❗️مگر زمانی که اهل بیت در بین مردم بودند، یا حتی زمانی که پیامبر بزرگوار اسلام صلوات الله علیه در قید حیات بودند و حکومت اسلامی تشکیل داده بودند، انتظارشان از مردم چه بود؟! هدفشان از رسالت و تبلیغ چه بود؟ مگر اصلا هدف کلی خلقت چیست؟ ❗️ تکلیف ما اینست که وظیفه خودمان را در هر حالی و در هر زمان و مکانی، درست تشخیص داده و به آن عمل کنیم. و تشخیص وظیفه بزرگترین و مهمترین مسئله است. ❗️گاهی وظیفه به شکل "صلح امام مجتبی علیه السلام" ظهور می کند و گاهی به شکل "جهاد اباعبدالله علیه السلام" و گاهی به شکل "خطبه خانم زینب سلام الله علیها" ❗️مجموع این وظایف را می توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت بزرگ ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت، انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (علیه السلام ) است. عملی شدن انتظار فرج این است که به تمام دستورات قرآن، پیامبر اکرم (صل الله علیه واله ) و اهل بیت (علیهم السلام ) جامه عمل بپوشانیم. 🔶حکومت عدل مهدوی🔶
تحمل یا تحول؟! 🔹 قرآن، کتاب معجزات است و مشکلاتی را که در برابر انسان ها قرار دارد، صادقانه بیان می‌کند. صداقتش آنجایی به اوج خود می‌رسد که حتی از آن مشکلات را نیز بی پرده بیان می‌کند. 🔸خداوند در آیه ١۵۵ سوره بقره می‌فرماید: «قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مال ها و جان ها و میوه ها آزمایش می کنیم؛ و بشارت ده به استقامت کنندگان» 🔸 امام صادق فرمودند: «پیش از ظهور قائم، نشانه هایی از جانب خدای تعالی برای مومنان خواهد بود.» و در ادامه با بیان آیه ١۵۵ سوره بقره فرمودند: «این قول خدای تعالی است... یعنی شما مومنان را پیش از خروج قائم می‌آزمائیم؛ به (خوف) از پادشاهان بنی فلان در آخر سلطنت آنها و (گرسنگی به واسطه) گرانی قیمت ها و (کاستی در اموال به واسطه) کسادی داد و ستد و کمی سود و (کاستی نفوس به واسطه) مرگ و میر فراوان و (کاستی در ثمرات به واسطه) کمی برداشت محصولات زراعتی و در آن هنگام، صابران را به تعجیل خروج قائم مژده بده» 📚 کمال الدین و تمام النعمه، ج ٢، ص۶۴٩ 🔺 در آخرالزمان، مردم به انواع بلاها مبتلا می‌شوند و موفقیت با است که دین خود را حفظ میکنند. وحشت و اضطراب، گرسنگی و قحطی، فساد در تجارت و بازرگانی و تلفات جانی و مرگ های سریع، از جمله این بلاهاست. 🔶حکومت عدل مهدوی🔶
🖤السلام علیک یااباصالح المهدی یابن فاطمة الزهرا 🖤 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل الفرجهم🖤 اللهم عجل الولیک الفرج🤲
💠 *باید هرکسی برای او کاری بکند...*✋🏻
❌❌❌❌ 🖇 زنـــــدگیتو فداے حرفـــــ مردم نکن ... 👈 برخی مردم کتابــ📕ـــ رایگان نمی‌خوانند چون رایگان استـــــ ...! 👈 کتابــ📗ـــ پولی هم نمی‌خوانند چون گـــــران استـــــ ...! 👈 فقط حرفـــــ می‌زنند چون مفتـــــ استـــــ ...!
•💜﷽☁️• 🚨 تولدِانسان‌ همانندِروشن‌شدن‌کبریتےاست ومرگش‌خاموشےآن✨ ببین‌دراین‌فاصله‌چه‌کردے🤔 گرمابخشیدے؟☀️ یاسوزاندے؟🔥
•🎙️⛅• مجازی‌چہ‌بلایـے‌سرمون‌آورد‌ڪھ‌ حتے‌دیگہ‌حوصلہ‌نماز‌خوندن‌هم‌نداریم؟!💔 چہ‌برسھ‌بہ‌درس‌و‌مطالعہ‌و‌ڪار‌جهادی ! بالاخرھ‌یہ‌روزی‌یا‌بیدار‌میشیم‌ یا‌بیدارمون‌میڪنن . . . پس‌بهترھ‌قبل‌اینڪه‌کارمون‌بہ‌جاهاۍ باریڪ‌کشیدھ‌بشہ‌خودمونو‌یہ‌تڪونے‌ بدیم🚶🏿‍♂👐🏼 -خدایا‌رحم‌ڪن‌برما🙃🍃
🔔 ‌هیـچ‌وقت❌ توزندگی‌تون‌هیـچ‌چیزیتون‌رو با‌بقیـه‌مقایسـه‌نکنیـد🚫 چه‌وضـع‌زندگی‌تون چه‌شغل‌یا‌تحصیلاتتون چه‌حتی‌همسـر‌یا‌فرزندتون اولین‌قیـاس‌کننـده‌ی‌دنیا شیـطان‌بود! آتش‌🔥♨️راباخاک‌مقایسـه‌کرد!-'🌱 ‌‌‌
بيا اے بهترين درمان قلبـ💔ـم مداوا ڪن غم پنهان قلبـ💔ـم قسم بر خالق دلـ💚ــهاے عاشق تو هستے آخرين سلطان قلبـ💔ـم
*خواب بودم نیمه شب در بسترم* سایه ای افتاد ناگه بر سرم *خواب بر چشمم هنوز تحمیل بود* سر بلند کردم که عزرائیل بود *رنگ از رخسار گلگونم پرید* آب پیشانی به دامانم چکید *دست و پایم سست، تن خیس از عرق* خِس خسی در سینه، جانم بی رمق *التماسش کردم و گفتم : امان* گفت : امر است از خدای آسمان *زندگانی بر سرت پایان گرفت* از تو باید این دقیقه جان گرفت *گفتمش : مال و منالم مال تو* تا رها یابم من از چنگال تو *گفت : نه هنگامه ی هجران توست* آنچه داری سهم فرزندان توست *سالها از عمر خود دادی هدر* از گناهان کاش می‌کردی حذر *آن همه فرصت چه کردی تا کنون* حال فرصت از کفَت آمد برون *کن وداع با خانمان و زندگی* رَو به عُقبی با چنین شرمندگی *گفتم أشهد ، جان من تسلیم شد.* روح من دست ملَک تقدیم شد *سخت جانم را برون آورد مَلَک* ناله‌ام افتاد در گوش فلک *لاشه ای دیدم زمن در بستر است* چشمهایش بسته و گوشش کر است *صبح شد دیدم عیال و خانمان* آمدند بر بسترم گریه کنان *دخترم می زد به صورت : کای پدر* زود بستی از میان بار سفر *آن طرف تر خواهرم خون می‌گریست* داد می زد این مصیبت چیست؟ چیست؟ *یک نفر آمد لباسم را درید.* آن دگر گفتا که تابوت آورید *غسل میّت دادنم خویشان من* در کفن پیچیده کردند جان من *سوی قبرستان روان کردند مرا* اهل منزل صد فغان کردند مرا *زین پس از آنان سرایم دور بود.* بعد از این‌ها منزل من گور بود *بردَنم در قبر نهادند در لحد* قبر شد منزلگه من تا ابد *خاک را بسیار بر من ریختند.* خود دعایی کرده و بگریختند *آن زمان من بودم و تنگی گور* ظلمتی گسترده بی یک ذره نور *ناگهان آمد صدای گفتگو* دو مَلَک ، با گرز دیدم روبرو *گفت برخیز ای فلان ابن فلان* لحظه‌ی پرسش رسیده ست این زمان *اولین پرسش : بگو ربّ تو کیست؟* دومین پرسش : بگو دین تو چیست؟ *سومین پرسش : که بود پیغمبرت؟* کو نماز و روزه ، حجّ اکبرت؟ *مانده بودم در جواب آن دو من* مهر خاموشی مرا بُد بر دهن *رَبّ؟ نمیشناسم نکردم طاعتش* دین؟ نکردم پیروی یک ساعتش *بی جوابم چون بدیدند آن زمان* برسرم کوبید با گرزی گران *آنچنان گرزی که آتش در گرفت* شعله هایش گور من را بر گرفت *وامصیبت این چه حال است ای خدا* ناگهان آمد به گوشم این ندا *بنده ی من : حُبّ دنیا داشتی* عمر جاویدان به خود پنداشتی *حُبّ عیش و نوش و ثروت بود تورا* پیروی از نفس و شهوت بود تورا *بر نماز خویش کاهل می‌شدی* روزه می‌آمد تو غافل می‌شدی *دست یاری با شیاطین داشتی* بی خیالی از برِ دین داشتی *غافل از یاد خدا بودی کنون* از عذاب سخت کی آیی برون *در غل و زنجیر کردند پای من* پس نشان دادند به من مأوای من *یک در از دوزخ برایم باز شد.* ناله و درد و فغان آغاز شد. *ضجّه‌ها کردم خدایا الأمان* شعله ای برخاست بند آمد زبان *آه ، دیدم ناله ام بی حاصل است* دیدم آنجا منزل این جاهل است *آرزو کردم که : ای کاش این زمان* بر بگردم ساعتی را در جهان *تا تن از دوزخ دمی راحت کنم* بی نهایت سجده و طاعت کنم *آرزویم بود این ، اما چه سود* راه برگشتی برای من نبود. *نشرش صدقه است*