کنشگری| علی صالحی
جنگ شناختی خطرناکتر از بمب اتم-۶ 🖼مدلی از چرخه تحریف تا خشونت در جنگ شناختی ایام اخیر #ادامه_دارد
🚒عملیات در اصفهان، انفجار در تبریز!
🔹نبرد روایتها مهمترین راهبرد تاثیر جنگ شناختی است؛ شما الزاما روایت اصلی از یک رویداد یا پدیده را به عنوان ابرروایت در خاطره خود ذخیره نمیکنید.
🔹این سرعت، جزئیات، جذابیت و قدرت تکثیر روایتها است که تعیین میکند کدام روایت جعلی یا درست در ضمیر ذهنی مخاطب ته نشین میشود.
🔹کلیدواژههای خاص مثل پلاسکو، متروپل، هواپیمای اوکراینی، زمستان سخت، اختلاس ۳ هزار میلیاردی، طبری و مهسا امینی را در ذهنتان مرور کنید آیا روایت رسمی و دقیقی را به خاطر دارید یا تعدادی از سوالات با پاسخ نیمهکامل و یا بیپاسخ در ذهنتان هست؟
🔹اگر پاسخ مثبت است یعنی علیرغم علم به واقعیت یک رویداد اما روایتهای غیراصلی به دلیل تاثیرپذیری از فضای مهاجم و همچنین به دلیل ضعف دستگاه رسمی در تولید روایت به هنگام و قانعکننده، تصویر مخدوشی در ذهن مخاطب شکل گرفته است.
🔹تلاش اصلی بعد از ناکام ماندن عملیات ترقهبازی در اصفهان، ایجاد تصویر ساختگی موفقیت یک اقدام مذبوحانه، به واسطه آتشسوزی تبریز بود که البته به خاطر حضور میدانی و واکنش به موقع، به اندازه و دقیق متولیان رسمی و ارائه "یک روایت متقن"، این نقطه قوت تبدیل به نقطه ضعف نشد. البته باز هم باید مراقبت کرد.
🔹پاسخ رسمی مقامات استانی و ملی و رسانههای رسمی اصفهان آنقدر دقیق، هماهنگ، به موقع و باورپذیر بود که حتی در گروههای مجازی محلی هم تا ۱۲ ساعت بعد از حادثه، فرصت گمانهزنی غیر از واقعیت به وجود نیامده است.
#جنگ_شناختی
#جهاد_تبیین
#ضدپلتفرم
#نبردروایتها
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc
✅شهرداریها برای ارتقای بهرهوری، سرمایهگذاری، خصوصیسازی، بهبود فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی چه باید بکنند؟
🔹پیرو بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکتهای دانشبنیان، کارآفرینان و برخی فعالان اقتصادی ذکر چند نکته راجع به وظایف مدیریت شهری در این باره خالی از لطف نیست.
🔹بایدها و نبایدهای مدیریت شهری:
۱. تعریف نظام بهرهوری، کارایی مدل پاداش و تنبیه، کارانهمحوری و ارتباط منطقی بین ماموریت و میزان تحقق هدف
۲. مقرراتزدایی، انعطاف در تصمیمات، شفافیت و ثبات در فرایندها، عدم پیگیری صرف سود اقتصادی به جای منفعت عامه، ایجاد جذابیت برای سرمایهگذار، رقیب ندانستن سرمایهگذار، خرسندی از بهرهمندی بخش خصوصی، ایجاد ظرفیتهای تازه و فراهم کردن بستر اعتمادآفرین و حمایتی برای سرمایهگذار
۳. کاهش تصدیگری در عرصههایی جز نقشهای اصلی بخش عمومی و کالای عمومی، اولویت نداشتن تولید سود به جای ارتقای خدمات اجتماعی و اعتماد به بهرهوری، هوش اقتصادی و تخصص بخش خصوصی
۴. بستههای تشویقی و تخفیفی عوارض سالانه و ساخت و ساز، تسهیل فرایندهای ارتباطی با شرکتهای کوچک و متوسط، تسهیل مقرارت و فرایند مناقصات و مزایدات و استفاده از ظرفیتهای قانونی برای ترک تشریفات، تحقیق و توسعه و مدلهای جدید مشارکت با این شرکتها
۵. الکترونیکسازی، شفافیت، اطلاعرسانی و کاهش فرایندهای موازی و زائد صدور مجوزات و یا همکاری مشترک
🔴ما در مدیریت شهری اصفهان چه کردهایم؟
۱. تسهیل فرایندهای ارتباط و مناقصه و مزایده
۲. الزام به تهیه پیوست فناوری ابرپروژهها برای استفاده از ظرفیتهای دانشبنیان داخلی
۳. تاکید بر جایگزینی محصولات خارجی
۴. هوشمندسازی و الکترونیک کردن فرایند صدور مجوزات ساختمانی
۵. فراهم شدن امکان مشارکت و تحقیق و توسعه با شرکتهای نوپا
۶. آغاز به کار شورای بهرهوری و حرکت به سمت نظام کارانهمحور نیروی انسانی
۷. توجه به ساز و کارهای مالی و ارزی در محصولات خاص
۸. تلاش برای معرفی توانمندیهای شرکتهای دانشبنیان در داخل و خارج
۹. تخفیف ۸۰ درصدی برای دانشبنیانها در ساخت و ساز
۱۰. رایگان شدن تعرفه ساخت دفتر کار دانشبنیان در بافت تاریخی
۱۱. امکان استقرار شرکتهای دانشبنیان در اماکن مسکونی
۱۲. الزام شهرداری به لغو خرید محصولات خارجی که مشابه داخلی دارند
۱۳. ارائه مدلهای باز مشارکت و سرمایهگذاری در شهر
۱۴. گرهگشایی از پروژههای سرمایهگذاری قفل شده در شهر
۱۵. رفع موانع سرمایهگذاران با نگاه حمایتی به جای نگاه صرف مشارکت در سود
۱۶. تخفیف ۹۹ درصدی در ایجاد زیرساختهای گردشگری
۱۷. کاهش یا صفر شدن تعرفه ساخت زیرساختهای مختلف شهری و یا فعالیتهای تولیدی توسط بخش غیردولتی
۱۸. توجه به توسعه بخش خدمات اقتصاد شهر با کاهش هزینههای ایجاد دفاتر کار
۱۹. تقویت زیست بوم کارآفرینی و نوآوری برای حضور در رفع نیازهای شهر
۲۰. حرکت به سمت مدلهای تامین مالی جدید و کنترل نظام تهیه، اصلاح، متمم و تفریغ بودجه برای ارتقای انضباط بودجهای و برنامهای
۲۱. اقدامات انجام نشده که در بخش اول مطلب آمده است...
🔹 خیلی از اقدامات دیگر هست که شاید تا امروز انجام ندادهایم.
🔸 لطفا این فهرست را برای فعالان اقتصادی، کارآفرینان، شرکتهای دانشبنیان، شرکتهای کوچک و متوسط، کارشناسان اقتصادی و... ارسال کنید تا هم:
۱. از این اقدامات مطلع شوند.
۲.کارایی آن را بسنجند.
۳. اشکالات را متذکر شوند.
۴. خلاها و اقدامات مغفول مانده را بیان کنند.
۵. ایدههای خلاقانه برای بهبود این مولفهها را ارائه کنند.
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc
🖼کارگاه آموزشی رهبر انقلاب برای مسئولان و مدیران روابط عمومی و فرهنگی
🔹جدای از نهضت جهاد تبیین و گفتوگوی مداوم و پرتعداد با مردم و نوع انتخاب مخاطب دیدارهای عمومی رهبر انقلاب در ۵ ماه اخیر، تولید قابهای روایتساز ویژگی اصلی این دیدارها بوده است.
🔹خلاقیت، سنتشکنی، جذابیت و پرنفوذ بودن محتوای حاصله از دیدارهای اخیر یک کارگاه آموزشی برای مسئولان و مدیران روابط عمومی و فرهنگی بوده و در عین حال اتاق فرمان جنگ شناختی برای آموزش نقشه راه حرکت در این میدان نبرد است.
🔹خواب سنگین روابط عمومیها و ریسکناپذیری و رفتار سنتی مسئولان در نحوه تعامل با اقشار مردم و تولید روایت از خدمترسانی و پیگیری امور باعث شده تا فاصله مردم و روایت مسئولان فرسنگها زیاد شود. به همین خاطر است که وقتی رئیسجمهور کشور از مناسب بودن ذخائر ارزی میگوید اما روایتهای تخیلی برخی شبهرسانهها ضریب نفوذ بیشتری میگیرد.
🔹قالبها، رویکردها، تاکتیکها و ابزارها باید تغییر کند تا بتوانیم در مخاطبی اثر بگذاریم که در آماج تلههای شناختی از جمله منفینگری، اعتبارزدایی از منابع رسمی، پارهحقیقتگویی و تفسیر به رای محتواست.
🔹تحرک و تولید فکر روابط عمومیها و همراهی مدیران برای تولید قابهای موثر روایتساز درس دیدارهای اخیر بیت رهبری است. یک هماهنگی خوب بین صحنه، محتوا، مهمان، میزبان و روایتهای غالب و پرمخاطب پسادیدار...
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc
🖼مدیریت شهری اصفهان در سال ۱۴۰۱ برای کنترل آسیبهای اجتماعی بارز چه کرده است؟
🔗 https://virasty.com/aali_salehi/1675795040920961874
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| پاسداشت یک سنت انقلابی برای شکستن مارپیچ سکوت
🔹از سالها قبل مقدمه مراسم بزرگ ملی، مردمی و اعتقادی ۲۲ بهمن، ساعت ۲۱ شام ۲۱ بهمن و تکبیرهای بر روی بام منازل است.
🔹اگرچه در سالهای اخیر پاسداشت این سنت انقلابی مردم، رنگ و لعاب متفاوتی به خود گرفته و به درب مساجد و سطح معابر آمده است اما لازم به نظر میرسد که امسال با همان شکل و شمایل اصلی خودش برگزار شود.
🔹یعنی یادآوری فریادهای روی بامی که آنقدر پایههای حکومت دیکتاور دوم پهلوی را لرزان کرد که برای کتمانش دست به هر کاری زدند.
🔹امسال هم با وجود طراحی پیچیده شناختی و رسانهای با نسخه توحش و کنترل هوش مصنوعی بر محتوای بخش فارسی پلتفرمها، فشار علیه عادیسازی در فضای مجازی حداکثریست. هدف هم القای تداوم فضای آشوبهای پاییزی بوده و لازم است تا یک پیام جدی دیگر در رابطه با عادی بودن زندگی مردم در دنیای واقعی منتشر شود.
🔹برگشت به سنت انقلابی "شعار روی بام" در شب ۲۲ بهمن و شکستن مارپیچ سکوت جریان غالب دلسوز ایران در سطح محلات، یک گام رو به جلو برای ایجاد انسجام و میخ ماقبل آخر به تابوت جنگ شناختی غربی-عبری-سعودی خواهد بود.
🔸شاید هم یک معروف و حق موثری که باید یکدیگر را نسبت به آن تواصی و تاکید کنیم.
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc
🖼این حال خوب بیش باد...!
🔗 https://virasty.com/aali_salehi/1675860793109652454
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc
🖼 مسیری ۱۲ دقیقهای قریب به یک ساعت طول کشید!
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc
🔴 تصویب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیاردی شهرداری اصفهان/ افزایش ۸۰۰ میلیاردی سهم مترو از بودجه
🔹 بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان، سازمانها و شرکتهای تابعه در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد.
🔹 پس از جمع بندی جلساتی که در یک ماه گذشته به صورت مستمر برگزار شد، نتیجه نهایی بررسیها در قالب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان و سازمانها و شرکتهای تابعه با افزایش ۱۰۳۶ میلیاردی نسبت به لایحه پیشنهادی شهرداری به تصویب رسید.
🔹به این ترتیب بودجه شهرداری بدون واحدهای تابعه ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به اصلاح بودجه ۱۲ هزار و ۳۳۳ میلیاردی سال جاری، برای سال آینده رشد ۶۲ درصدی خواهد داشت.
🔹بخش زیادی از مبلغ اضافه شده شورای شهر به لایحه پیشنهادی شهرداری نیز در حوزه حمل و نقل به ویژه برای تکمیل خط دوی مترو است.
🔹در حوزه فرهنگی و اجتماعی به منظور ایجاد زیرساختها و برگزاری رویدادها افزایش قابل توجهی داشتیم.
🔹توجه به محلات کم برخوردار نیز مدنظر است که نسبت به بودجه سال قبل در این بخش ۵۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.
🔹عددی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان مستقیما به عنوان سرمایه گذاری شهرداری برای تقویت زیرساختهای تفریحی و گردشگری در نظر گرفته شده است.
مشاهده متن کامل خبر 👇👇👇
http://shora.isfahan.ir/fa/node/59561
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc
🖼روایتی کوتاه از شب آخر بارش بیسابقه ۸۰ میلیمتری
🔸اگر آن سیلبند و آن فاضلاب نبود...
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc
🔺ویژگیهای بودجه شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۲
🔸مقایسه سهم فرهنگ در ۳ سال اخیر
کنشگری| علی صالحی
📮 https://eitaa.com/joinchat/1161887768C84bdef20bc