هدایت شده از گزیده های حاج قاسم
🔻رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مردم قم:
◾️ حادثه #۱۹دی به برکت اخلاص مردم قم، با رهبری امام به قیام عظیم بهمن ۵۷ انجامید
این مراسم، چهل سال یا چهل و یک سال است که هر سال با عظمت برگزار میشود. مردم سراسر کشور، در روز ۱۹ دی به مناسبت آن حادثهی بسیار مهم و تاریخساز، چشمشان به مردم قم است.
◽️دربارهی مسئلهی ۱۹ دی باید فکر کنیم، باید درس بگیریم. قضیهی ۱۹ دی اینجور بود که بهخاطر دفاع از مقام #مرجعیت، رهبر عظیمالشأن و بزرگ انقلاب که آن وقت در ایران نبودند، مردم قم در مقابل نیروهای مسلح و بیرحم رژیم، سینه سپر کردند.
مردم هیچ چیز نداشتد، دست خالی [بودند]. چه چیز آنها را کشید وسط میدان؟ ایمان و غیرت دینی.
#️⃣ این دو کلیدواژه است: #ایمان و #غیرت_دینی. وقتی هم که آن مردم آمدند به خیابانها و با پلیس مواجه شدند و با نیروهای رژیم مواجه شدند و تعدادی از اینها به شهادت رسیدند، تعدادی مجروح شدند و در واقع عناصر طاغوت به خیال خودشان اینها را تارومار کردند، نه آن قیامکنندگان قمی و نه دیگران هرگز فکر نمیکردند که همین حرکت منشأ چه #تحولعظیمی نه فقط در کشور بلکه در دنیا خواهد شد. مگر نشد؟
◽️همین حرکتی که در آن روز فقط بهخاطر ایمان و غیرت دینی از سوی مردم انجام گرفت، خدای متعال به این حرکت برکت داد، ادامه پیدا کرد و پشت سر هم، اربعینها مردم را به وسط میدان کشاند و امام بزرگوار هم رهبری کرد و منتهی شد به قیام عظیم ماه بهمن سال بعد، یعنی سال ۵۷. همین حرکتِ یک تعدادی از مردمِ با اخلاص قم یک چنین انقلاب عظیمی را کلید زد. ۹۸/۱۰/۱۸
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
سيده #طاهره_هاشمی در اول خردادماه سال ۱۳۴۶ در شهرستان آمل و در روستای شهید آباد ( شهربانو محله ) بدنیا آمد
مدرسه که رفت دانشآموزی نمونه و موفق و درسخوان بود. در اداي تکاليف واجب دينی، کوتاهی نمیکرد و مستحبات را تا جايی که میتوانست، به جا میآورد. در کارهای هنری مثل خطاطی، طراحی، گلدوزی، نگارش مقاله، تهيه روزنامه ديواری و نيز اداره برنامههای فرهنگی مدرسه بسيار موفق بود و بسياری از برنامههای فرهنگی، اجتماعی و حرکتهای سياسی مدرسه بر عهده او بود.
در برخورد با دانشآموزانی که تحت تأثير تبليغات گروهکهای منحرف قرار گرفته بودند، بسيار مهربان، باحوصله و دلسوز بود و از فرط مهر و دوستی، آنها را به خود جذب میکرد.
در غروب روز ۶ بهمنماه سال ۱۳۶۰ در سن ۱۴ سالگی در حالی به کمک نیروهای مدافع شهر شتافته بود ، در درگيری خونين گروهکهای معاند انقلاب با نيروهای بسيجی و مردمي، با اصابت دو گلوله به فيض شهادت نايل آمد.
شادی روح شهدای ۶ بهمن آمل صلوات🌷
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠دیگر نگاه من به دانشگاه به عنوان مکانی برای پاس کردن چند واحد درسی نیست. من دانشگاه را چون سنگری مقدس می بینم که دیگر بدون وضو وارد آن نمی شوم.
💠حوزه به من آموخت که چگونه به عنوان یک جوان مؤمن دانشجو، نقش علمی و تخصصی خود را در جامعه ایفا کنم.
(توصیف معرفت جوی مرکز زابل از تأثیرات حوزه که در جمع مسئولان دانشگاه قرائت شده است)
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
"همچو عباس علیه السلام"
دوره های آموزش غواصی ما در مردادماه در بندر انزلی برگزار می شد.
هوا به شدت گرم بود و شرجی😣
مجبور بودیم ساعت های متوالی زیر آفتاب بمانیم و تمرین کنیم.
آب هم کثیف بود و این قضیه کار را غیر قابل تحمل می کرد.😞
بعد از چند ساعت کار و فعالیت بالاخره یک کلمن آب برایمان آوردند. آن همه جمعیت و تنها یک کلمن آب.
همه به سمت آن هجوم بردند و بعضی ها به جای یک لیوان، چند لیوان خوردند.
در میان جمع فقط دو نفر کنار ایستاده بودند، شهید اکبر شهریاری و شهید مرتضی حسین پور (شهید حسین قمی)
وقتی کمی خلوت شد، شهید اکبر شهریاری جلو آمد و لیوان بقیه بچه هایی را که آب نخورده بودند پُر کرد، در حالی که هنوز خودش آب نخورده بود.💔
#شهید_مرتضی_حسین_پور
#شهید_اکبر_شهریاری
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
4_5951934493039263923.MP3
4.64M
❗️هر کس خسته شده , جمع کنه از جبهه بره!
✊ما میخایم به آخر جنگ برسیم ...
🎙شهید #حسن_باقری
#صلوات
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
💢 تأملی در سیره سیاسی اجتماعی جوادالائمه/ امامجواد(ع)؛ مظهر بخشش
📌 حجتالاسلام عبدالکریم پاکنیا، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفتوگویی عنوان کرد:
📚 اساساً ائمه اطهار (ع) از هر نظر برای ما الگو به شمار میروند چراکه همه آن بزرگواران تربیتیافته مکتب وحی هستند؛ و عالیترین رفتار را در زندگی داشتند.
📚 امام جواد(ع) در طول حیات کوتاه اما پر برکت خود، در عرصههای مختلفی الگوست؛ از جمله آنها میتوان به مساله نرمخویی و مهربانی با دیگران اشاره داشت که حضرت به این ویژگی شهرت داشتند، همچنین دوری از تندی و خشونت که امام جواد(ع) همواره بر آن تاکید میکردند. مساله مهم دیگر که درس مهمی برای حیات این دوران است، دیدگاه آن امام همام به مساله(عفو و بخشش) است.
📚 یکی از روشهای امام جواد(ع) در مواجهه با مخالفان، تربیت شاگردان زبردستی بود که هرکدام در مناظره و مباحثه افراد برجستهای به شمار میرفتند؛ از جمله آن شخصیتهای درخشان میتوان به «علی بن مهزیار اهوازی»، «احمد بن ابی نصر بزنطی»، «محمد بن اسماعیل»، «حسین بن سعید اهوازی» اشاره داشت.
📚 از راههای ارتباطی امام جواد(ع) با جامعه و شیعیان شبکه «وکالت» بود، با توجه به اینکه حضرت مداوما تحت نظر حکومت وقت قرار داشت در نتیجه با محدودیتهای فراوانی مواجه بود و آن حضرت از طریق نصب وکلا و نمایندگان، شبکه ارتباطی وکالت را حفظ کرد و به شکل محرمانه، پیامها را به آنان ابلاغ میفرمود.
📖 متن کامل در:
🌐 http://meftaah.com/?p=15380
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تاریخ_و_سیره
#گفتگو
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📌 #سخن_نگاشت/ تشکیلات قوی شیعیان ویژگی دوران امام جواد علیهالسلام
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
💠 حدیث روز
🔸پیامبر اکرم(ص): «أفاضِلُكُم أحسَنُكُم أخلاقا، المُوَطَّؤونَ أكنافا ، الَّذينَ يَألَفونَ ويُؤلَفونَ وتوطَأُ رِحالُهُم.»
«برترين هاى شما، كسانى هستند كه خوش اخلاق ترند، نرم خو و بى آزارند، با مردم الفت مى گيرند و مردم با آنها الفت مى پذيرند، و خانه هايشان [براى ديدار يا ميهمانى و يا رفع مشكلات و حوائج] پر رفت و آمد است.»
📚 الكافي : ج ٢ ص ١٠٢ ح ١٦
💡 #خدا_رحمت_کناد_معلمین_عامل
#حاج_قاسم_سلیمانی
#مرحوم_علی_صفایی_حائری
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
✨امام جعفر صادق عليه السلام فرمودند:
مشورت جز با حدود چهارگانه آن تحقق نپذيرد؛ نخستين حدّ آن اين است كه كسى كه با او مشورت مى كنى، خردمند باشد. دوم اين كه آزاده و متديّن باشد . سوم اين كه دوست و برادروار باشد و چهارم اين كه راز خود را به او بگويى و او به اندازه خودت از آن راز آگاه باشد ، امّا آن را بپوشاند و به كسى نگويد.
#عقلانیت #حریت #دیانت #صداقت #اخوت #خودمهارگری از افشای راز دیگری! ⚡️چقدر این آخری سخت است و تمرین میخواهد. ✨اینها همه واحدهای پنهان رشته مشاوره، اخلاق و تربیت است و زمان توجه بیشتر به آنها در فراغت هاست.🌱
💫الإمامُ الصّادقُ عليه السلام:
إنّ المَشورَةَ لا تكونُ إلاّ بِحُدُودِها الأربعةِ ... فأوَّلُها أن يكونَ الذي تُشاوِرُهُ عاقِلاً، و الثانيةُ أن يَكونَ حُرّا مُتَدَيِّنا، و الثالثةُ أن يكونَ صَديقا مُواخِيا، و الرابعةُ أن تُطلِعَه على سِرِّكَ فَيكونَ عِلمُهُ بهِ كَعِلمِكَ ثُمّ يُسِرَّ ذلكَ و يَكتُمَهُ.
✨🌷☘️
منبع: "مکارم الاخلاق، جلد۲، صفحه ۹۸"
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
امام خامنهای:
بروید سراغ کارهای نشدنی، تا بشود. تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهای سنگین، تا بردارید. «و لا یخشون احدا الّا اللَّه». خب، رنجهایش چه؟
...جوابش این است که: و کفی باللَّه حسیبا
➖➖➖➖➖➖➖
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِا فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَن تُرِيدُ
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
mard-tashkilat امام صادق.pdf
1.96M
#محتوا
🔰 کتابی برای مسئولین تشکل های فرهنگی
🔸 "مرد تشکیلات" عنوان کتابی است که در سال 1396 در سالروز شهادت امام صادق(ع) توسط موسسه آموزشی پژوهشی صراط انقلاب منتشر شد.
🔹 این کتاب بر اساس گفتارهایی از حجت الاسلام سید منصور موسوی گردآوری شده است و بیانات رهبر انقلاب پیرامون حیات سیاسی و سیره تشکیلاتی رییس مکتب شیعه حضرت امام صادق علیه السلام تبیین شده است.
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
✨از همه زودتر میومد جلسه. تا بقیه برسند دو رکعت نماز میخوند. یکبار بعد از جلسه کشیدمش کنار و پرسیدم: نماز قضا میخونی؟ گفت: نه. نماز میخونم که جلسه به یه جایی برسه. همینطور حرف روی حرف تلنبار نشه.
📗 کتاب آقا مهدی؛ روایت زندگی
🔸 سردار شهید مهدی زین الدین
#اسوه_تشکیلاتی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
🔸نشست هماندیشی معاونان فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم با حضور حجتالاسلام و المسلمین فدایی مدیر گروه اخلاق، تربیت و مشاوره اسلامی موسسه آموزش عالی معصومیه، برگزار شد.
#نشست_هماندیشی
#معاون_فرهنگی
➕ متن کامل
✅@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨معیار قیام و قعود معصومین علیهالسلام به تعبیر امام رضا علیهالسلام شمار یاران است.
👈« لقلة أعوانه علیهم»
درس اول: تصمیم به یاری «عونه» امام زمان علیهالسلام
🎥استاد پناهیان:
امام زمان(عج) منتظر منتظران است.
مهدی فاطمه هزار ساله پشت خانه قلب مردم داره در میزنه، کسی نیست در رو باز کنه...
آیا کسی هست خود را برای یاری حضرت مهدی(عج) آماده کرده باشد؟!
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
✨رهبر انقلاب:
امام باقر (ع) در ایجاد تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی و همگانی از همه وسایل مشروع و ممکن استفاده کرد .... همین که افرادی را به عنوان وکیل و نایب خود تربیت کنند که کار آن حضرت را دنبال کنند و ادامه تبلیغات و تعلیمات آن حضرت را به عهده بگیرند؛ این سازماندهی پنهانی امام باقر بود.
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی_بیسیمچی_مدیا
+ ۱۰ شب #منبر_مجازی
آنچه به عاشورا حماسه و عظمت داده است، اخلاص سیدالشهدا بوده است ...
صحبتهای مقام معظم رهبری درباره نقش اخلاص و توکل به خدا در ابعاد مختلف جهاد
@Bisimchimedia
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند دقیقهای با سیره شهدا...
دست دلبازی در کمک کردن یکی از خصلتهای شهید همدانی بود
@BisimchiMedia
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مجری: وقتی لحظه شهادت فرزندتون و غلطیدنش در خاک رو میبینید چه حسی دارید؟
🔺پدر شهید: لطفا بیبی زینب این هدیه رو از ما بپذیرند
🎥 بدون تعارف با خانواده «شهید مصطفی صدرزاده»، کسی که زندگی و شهادتش به حضرت عباس و تاسوعا گره خورده بود
@Afsaran_ir
4_5929501311916574642.mp3
22.89M
#سخنرانی 🚩 روز نهم محرم
🎵👳🏻♂ #حامد_کاشانی
💢 مردم #کوفه چرا به جای یاری #اباعبدالله، به او خیانت کردند و بعد روبرویش ایستادند⁉️😔
🔻چگونه ساختار اقتصادی و اجتماعی و «#عریفها» در حکومت طاغوت نقش بازی میکنند؟!
👈 عریفها میتوانند مانند زمان رسول الله ص نقش مثبت داشته باشند اما اگر گرو بروند و خراب شوند از آنجا که سبب میشوند جامعه سریعتر فاسد شود ملعون میشوند.
✨یک نمونه تاریخی از فساد عریفان در زمان امام حسین علیه السلام
عطایای حرام💰
نظام مالی نامشروع💶💴💷
🏴 ... خفنا طرح العطا
قَدْ انْخَزَلَتْ عَطَّیاتُکمْ مِنَ الْحَرامِ وَمُلْئِتْ بِطُونُکمْ مِنَ الْحَرامِ فَطَبَعَ اللَّهُ عَلی قُلُوبِکمْ ...
➖➖➖➖➖➖➖➖
🌷اَللّـهُمَّ عَجِّلْ لِوَلیِّکَ اَلْفَرَجَ🌷
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
May 11
⚠️ وقتی انسان به جریانات فرهنگی جبهه مقابل نگاه میکند، یک #برنامهریزی پشت این حوادث فرهنگی و آفتهای فرهنگی احساس میکند.
💡 این طرف هم بایستی #جبهه تشکیل داد. از افراد و حتی مجموعه ها به تنهایی کار برنمی آید، باید یک #کار_وسیع_جبههای انجام داد، این کار هم جز با #حضور_مردم امکان ندارد؛ یعنی #ابتکارات _مردم خیلی از کارها را میکند.
🎙رهبر حکیم انقلاب ۹۲/۲/۲
#تشکیلات_انقلابی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Aavanehialayhem
┗━━━🍃🕊━
پرسش ها:
۱. آیا همیاران فرهنگی می توانند از دانش آموختگان مدارس که همچنان با مدرسه در ارتباط هستند، انتخاب شوند؟
در مواردی که دانش آموخته روحیه فعال؛
جوان و
با حوصله دارد
و میتواند وقت کافی به این امر اختصاص دهد به صورتی که احساس شود فردی از مجموعه است مشکلی نیست.
۲. آیا هر یک از همیاران فرهنگی باید در یک زمینه خاص تخصص و مهارت داشته باشند؟ شبیه اعضای شورای مقاومت بسیج که هر یک در بخشی همچون نشریه، فضای مجازی، سیاسی، فرهنگی، رسانه و ... فعالیت دارند؟
خیر. بلکه در مواردی صرفا نیاز به تجربه؛ علم؛ سابقه مشاوره و توانایی حل مساله و مشکلات نیاز است و داشتن روحیه و توان ارتباط گیری موثر
۳. همیاران فرهنگی در فرض بازگشایی مراکز آموزشی در ساعات رسمی آموزش نیز باید پیگیر فعالیت ها باشند؟ آیا این موضوع تداخلی با وظایف تحصیلی آنها ندارد یا صدمه ای به رسالت علم آموزی آنها نمی زند؟
در دوران تحصیل حضوری هم باید ارتباط حفظ و بیشتر شود
در نظر گرفتن توانمندی ها به همین دلیل بود که به وظایف علمی و خانوادگی فرد لطمه نخورد. ترجیحا متاهل باشند بهتر است
۴. آموزش های همیاران فرهنگی چه میزان زمان لازم دارد؟
آنچه مورد نظر طرح است به خود فرد بستگی دارد که بر اساس نیاز گروه خود مشخص می کند.
۵. آیا آموزش ها حضوری هستند؟
آموزشها ناظر به نیاز است گاه با ارتباط با مشاورین طرح آموزش لازم دریافت میشود و در موارد مشکلات مشترک آموزش غیر حضوری در مواردی که نیاز باشد حضوری
۶. آیا ممکن هست طلاب همیار فرهنگی در دوره ها و سطوح مختلف به صورت جداگانه در مدارس خود آموزش ببینند؟ مثلا طلاب دوره سیکل که از ۱۸ سالگی وارد حوزه شده اند جداگانه آموزش ببینند؟
بله خوب است بهتر است فرد مرتبط از نظر سنی بالاتر باشد
۷. آیا ممکن هست برای برخی مدارس با حضور شما و مدیر و کا کنان فرهنگی به صورت مستقل جلسه توجیهی برگزار شود؟
بله
۸. آیا صلاح هست که برای همیاران فرهنگی به دنبال تسهیلات مالی و پرداخت کاربها باشیم؟ یا داوطلبانه و جهادی بودن فعالیت ها موضوعیت دارد؟ مزیت های فرهنگی تبلیغی یا آموزشی دیگری می توان برای این کار در نظر گرفت؟
این کار توسط افرادی که عاشقانه بدون توقع جزا و شکور و بدون من و أذی بحول و قوة الاهی انجام خواهد شد!
بنابرین بهتر است این امر صرفا جهادی معرفی شود و در انتها اگر مقدور بود هدایایی داده شود.
۹. چالش های آموزش های مجازی و عدم حضور طلاب در مدرسه را چطور می توانیم برای اجرای این طرح به حداقل برسانیم؟ پیش بینی ما این هست که مشارکت بچه ها به شدت تحت تأثیر این موضوع خواهد بود؟
1. ترجیحا برای توجیه همیاران و همچنین ارتباط گیری سایر طلاب با آنها یک یا دو جلسه حضوری با حفظ شرایط برقرار شود و در ادامه با تشکیل گروه مجازی فعال استمرار یابد.
2. تلاش و پیگیری همیار قسمتی از مشکل را برطرف کرده و مشارکت افراد را بیشتر می کند.
3. شاید سخت به نظر برسد اما شدنی است نه چدنی!