🌻سخنان شگفت امام خامنه ای در جمع جوانان جهادی در ۱۰ مرداد ۹۸ که مبتنی بر پردازه ابرفقه می باشد:
♻️ امیرالمؤمنین (ع): «العقول ائمة الافکار و الافکار ائمة القلوب و القلوب ائمة الحواس و الحواس ائمة الاعضاء»
🌕 ✅👈«هرچه ممکن است تلاش کنید و پیش بروید؛ هرچه ممکن است فکر کنید و این فکر را به مرحله عمل در بیاورید».
✅👈 «بگذارید ما #مجموعه_عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم که از لحاظ #سطح_فهم، #مسائل_مدیریتی، خدمترسانی، ایجاد عدالت و قیام به قسط، به #جایی_رسیده باشد که 👈#ذهنهای_معمولی بشر به آنجا نرسیده و 👈 #باید_از_او_الگو بگیرند.»
✅ به فرایند تلاش عقل، فکر، قلب، حس و عضو برای دستیابی به مصلحت یا دفع یک مفسدت، تعقل می گویند.
🌻علم مفید محصول تعقل است نه تعلم
◻️۱۲ نماهنگ ابرفقهی: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
🌹خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز ۱۱
مجتهد بودن یا نبودن امثال آخوند خراسانی
هدف این بحث، معرفی مرجع تقلید یا نفی مرجعیت برای مقلد نیست که با شهادت دو خبره عادل، اجتهاد یا مرجعیت کسی برای مقلدش ثابت شود؛ بلکه در پی اثبات مساله در تراز خبرهها است؛ نه مقلدها.
◾️اجتهاد
اجتهاد یعنی ملکه استنباطی که اگر دارنده آن ملکه، آن را به کار بگیرد، میتواند مساله دینی را از منابع اسلام بشناسد و ملکه استنباط یعنی درونریز شدن ورود، پرداخت و خروج مناسب و رهایی از موانع نفسانی فردی یا تلبیسات اجتماعی در حل مسأله.
◾️اجتهاد آخوند خراسانی
طبق این تعریف، برخی بر آنند که آخوند در فقه سیاسی مجتهد نبوده، اما وی را در فقه فردی مجتهد میپندارند؛ ولی:
اجتهاد (به معنای اسمی، نه مصدری: تفقه کردن)، ملکه استنباط است و تجزیپذیر نیست؛ یعنی ما مجتهد متجزی نداریم و آنچه هست، تفقه و فقه متجزی است؛ بنابراین آخوند یا مجتهد بوده است یا نبوده است و نمیتوان گفت که وی در سیاست مجتهد نبود، اما در فقه فردی مجتهد (دارای ملکه اجتهاد) بود. لذا با نقض اجتهاد آخوند در سیاست، اساساً مجتهد بودن وی نقض میشود؛ البته بر طبق مکتب نجف که اجتهاد در اصول نیازمند اجتهاد در فقه نیست.
آ. آخوند تلاش خود را برای تفقه در امور سیاسی به کار برد؛ پس اگر ملکه اجتهاد داشت، باید در حیاتیترین مساله اسلامی زمان، حکم درستی میکردند. از آنجا که مشروطه کذایی (که آخوند برای مخالفان آن؛ مانند شیخ فضل الله و سید کاظم یزدی حکم محاربه با امام زمان عج را داده بود) به تصریح امام خمینی (صحیفه امام، ۱۸: ۲۴۸) به شکست اسلام انجامید، نمیتوان سبب شکست اسلام را «اجتهاد اسلامی» دانست؛ به همین دلیل شیخ فضلالله حامیان چنین مشروطهای را مشمول حکم «مرتد فطری» می دانست (زمزم عرفان، آ. بهجت: ۳۴۴ و ۳۴۵).
ب. اگر کسی بکوشد که عنوان شرعی مرتبط با خود را بشناسد، ولی نتواند اجتهاد درستی از خود (در حد ولیّبودن یا نبودن) داشته باشد و خود را ولیّ امر بپندارد، آیا در سادهترین مسأله فقه فردی فاقد اجتهاد نیست؟ «لا عقلَ لمن یَتجاوزُ حدَّه و قدرَه» لیثی، علی، عیون: ۵۳۸. اگر کسی در درک حد مأموم بودن یا امام بودن خود ناتون باشد، مسأله از مجتهد نبودن هم خیلی سختتر میشود.
◾️ابرفقه اجتهاد
ابرفقه میگوید: «العقول ائمة الافکار» پس اگر فکر و فقاهت بخواهد زنده باشد، باید معترف و مطیع امام خود (عقل) باشد. آخوند ولیّامر نبود و اگر فقیه بود، در لایه فکری جامعه متخصص بود و لایه فکر، هنگامی که عقل (ولیّامر) خود را بشناسد و مطیع او باشد، زنده است. عدم معرفت و اطاعت لایه فکر فرد و جامعه از عقل (ولیّامر) نشانگر نبود حیات در آن لایه است (امیرالمؤمنین: فقد العقل فقد الحیاة) و نبود حیات قوه فکر، با داشتن ملکه اجتهاد نمیسازد؛ گو اینکه رانندهای را مرده بدانیم ولی ملکه رانندگی وی را کارامد بدانیم!
◾️بررسی شبهه مجتهد بودن امثال آخوند
📚گفته میشود مهمترین دلیل بر اجتهاد آخوند خراسانی کتاب کفایه وی یا فتاوی وی در برخی مسائل است.
نوشتن کتابی که حاوی برخی نیازهای فکری است، آن هم در یک حوزه از دانشهای مورد نیاز اجتهاد، دلیل اجتهاد نیست. نکات سهگانه زیر نشان میدهد که فتوا دادن در مسائل فردی مانند طهارت و صلاة، لزوماً دلیل اجتهاد نیست:
▪️ ۱. فقه فردی به معنای فقه غیر نظامدار نیست. هر فرد، همانند هر جامعه، یک نظام پنجلایه «عقل، فکر، قلب، حس، عضو» و زیرلایهها و فرایندهای ارتباطی دارد. در حوزه فکریات (حوزه اصلی اجتهاد نیز فکریات پنجگانه و روابط آنها و فرایندها مطرح است. بنابراین فقه فردی، قسیم فقه نظام نیست.
▪️۲. اجتهاد یعنی توانایی استنباط احکام (در فرض ما، احکام فردی) از منابع دین. بنابراین مجتهد باید بتواند:
آ. مسأله بودن چیزی را درک کند. گاهی نیاز به نبوغ است که بگویی چرا سیب افتاد تا قانون جاذبه را کشف کنی؛ نه اصل جاذبه را.
ب. منابع مناسب و کافی را شناسایی کند.
ج. اگر نیاز بود، نظام حاکم بر حل مساله را درک کند و حکم مساله را در آورد.
👈بنابراین نمی توان کسی را که مسالهای را درس گرفته است، آن را مباحثه کرده، درس داده و آنگاه با این پیشینه در مساله، با بررسی احادیث تبویب شده از سوی دیگران و با مطالعه اقوال دیگران در مساله، نظرکی بدهد یا همان قول را تأیید کند و مجتهد شمرده شود!
◾️معنای مجتهد در سخن رهبر
اگر کسی دشمن و روشهای دشمنی را نشناسد و برود چندبار کتاب جواهر بخواند چنین کسی تفقه در دین ندارد.
▪️پرسشی از امثال آخوند: «روش تراز رسیدن به رشد از نظر اسلام چیست؟»
💠 در بهترین حالت باید گفت برای ما ثابت نیست که امثال آخوند بتوانند پاسخ فقهی قابل دفاعی به این پرسش بدهند! چون برای پاسخ به این پرسش باید نظام دینی انسان را کشف کرد که ...
▪️همسو: ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 امام خامنه ای و سیاست زدایان
♻️«بنده چند سال قبل از این ... راجع به سیاست در دانشگاهها، یک تعبیری به کار بردم که مسئولین دولتیِ آن روز [۱۲ آبان ۷۲] #خیلی ناراحت شدند که چرا این حرف را میزنید؛ گفتم: 👈#خدا_لعنت_کند کسانی را که بساط فکر سیاسی و #کار_سیاسی و تلاش سیاسی را از دانشگاهها جمع کردند! از ما گلهمند شدند که شما بچّهها را وادار میکنید به کار سیاسی ... بنده خودم مراجعه میکنم به خاطرات خودم و به دوره جوانی خودمان -پنجاه شصت سال پیش- که با افرادی #بحث میکردیم سر مسائل سیاسی، سر #مبارزات، داد، بیداد! محیط چالشی» ۲۹ خرداد ۹۵
👈امام خمینی: «اسلام این نیست. #والله_اسلام_تمامش_سیاست است. اسلام را بد معرّفی کردهاند». صحیفه امام، ۱: ۲۷۰
ابرفقه
@abarin
9.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ علت شکست اسلام در مشروطیت و کامیابی انگلیس در بیان امام خامنه ای: فریب خوردگی برخی آقایان به سبب ضعف شخصیت، خوش باوری، غفلت، تغافل، هوای نفس!
♻️ اجتهاد یعنی ملکه کاربست ضوابط تفقه: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمين» حجرات، ۶.
⛔️ آیا برخی بزرگان مشروطه، ملکه کاربست (اجتهاد) این اصل مهم را در مساله ای حیاتی داشتند؟ #نه!
8️⃣ امام خمینی: «اين جوّى كه ساختند در ايران و در ساير جاها [نجف]، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با #دست_بعضى_از_روحانيون خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و #شكست_دادند_اسلام را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى #علما_هم_غفلت داشتند». صحیفه امام، ۱۸: ۲۴۸.
#ابرفقه
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 شبنوشت 🌙
به خدا قسم که در تمام عمرم هیچ روایتی را در این درجه از شگرفی و شگفت انگیزی ندیده ام و گمانم بر این است که تا فرارسیدن اجل نیز نظیر آن را نخواهم دید. الله اکبر! الله اکبر!
🌻 امام باقر علیه الصلاة و السلام در اهمیت وجود «عقل برون» و «امام مشروع» در رأس یک جامعه می فرمایند:
«قال الله تبارک و تعالی: لأعذبنّ کل رعیة فی الاسلام دانت بولایة کل امام جائر لیس من الله، و ان کانت الرعیة فی اعمالها برة تقیة؛ و لأعفونّ عن کل رعیة فی الاسلام دانت بولایة کل امام عادل من الله، و ان کانت الرعیة فی انفسها ظالمة مسیئة.»
◀️ اصول کافی، جلد ۱، صفحه ۳۷۶
سینه ی تنگ من و بار غم او هیهات
مرد این بار گران نیست دل مسکینم
◼️ هزاران سلام و هزاران تسلیت و تعزیت ◼️
@abarshagerd ✍️
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌤 عصرنوشت 🌤
مثالی ساده برای درک میزان اهمیت وجود «امام مشروع» در رأس جامعه
✅ اگر راننده، قطار را بر روی ریل صحیحی قرار داده باشد، در این صورت حتی اگر از اول مسیر تا انتهای آن، مسافران دائما با هم دعوا کنند و تمام آشغال هایشان را نیز درون قطار بریزند، باز هم چون قطار در ریل درست قرار گرفته است، همگی به مقصد خواهند رسید (مگر آنکه کسی خودش اساسا نخواهد به مقصد برسد، که آن دیگر بحث دیگری است).
🔴 اما در صورتی که راننده، قطار را بر روی ریل صحیحی قرار نداده باشد، حتی اگر همه ی مسافران نیز با لباس های اتوکشیده و در آرامش کامل به سر ببرند و نظم را به بهترین وجه رعایت نمایند، در هر حال باز هم سقوط این قطار به ته درّه حتمی است.
🎯 نتیجه:
پس با قاطعیتی که از دل یقین می جوشد می توان گفت که جامعه ی ایران - علی رغم وجود مشکلات متعدد در آن - بحمدالله جامعه ی سالمی است. قدر این را باید دانست و شکر آن را باید بجا آورد، وگر نه خداوند با هیچ کس تعارفی نخواهد کرد و به راحتی این نعمت را از ما خواهد گرفت.
@abarshagerd ✍️
🌹خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز ۱۲
ابرمقایسه میان حسین فهمیده و آخوند خراسانی
1️⃣ امیرالمؤمنین ع فرموده اند: عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها، قلبها امامان حس ها و حس ها امامان عضوها هستند. لذا #تعقل یعنی: عقل تصمیم بر کار درستی بگیرد، فکر، ابعاد آن کار را بررسی کند، قلب برای آن انگیزه فراهم کند، حس انگیزه را به عضو برساند و عضو آن را انجام دهد.
2️⃣ عقل ارزش #حیاتی دارد (الانسان بعقله) و ثواب هر کسی نیز، بنابر ارزش عقل وی است. (ان الثواب علی قدر العقول) و از دست دادن عقل، به معنای از دست دادن حیات است: فقد العقل فقد الحیاة و لا یُقاس الا بالاموات.
▫️راه انتقال حیات عقل به سایر لایه ها، امام پذیری (اناِمام) است و امامت سبب «بهینگی و مفید بودن فعالیت و رشد هر لایه» می شود. لذا اگر کسی ولیِ امر را قبول نداشته باشد، دچار فقدان حیات می شود و اگر ایتمام (امامت پذیری) انجام نشود، ظرفیتهای لایه ای که ماموم است (مثلا لایه فکر)، رشد مفید نمی کند.
▫️عقل جامعه (امام) نیز ارزش حیاتی دارد و اگر کسی بدون امام باشد، مرگ و زندگی اش جاهلی است: «میتةً جاهلیةً»
3️⃣ ابرمقایسه یعنی مقایسه بر پایه این «پردازه حیاتی» که مبنای «ابرفقه» می باشد. ابرمقایسه فرد را در یک مقایسه کلی، از نظر میزان ارزش حیاتی می سنجد و در بررسی جزئی تر، لایه های شخصیت حسین فهمیده و آخوند خراسانی را (در این جا لایه فکری) مقایسه می کند.
در ابرمقایسه نخست به سراغ ارزش سنجی عقلی می رویم:
آ. مقایسه عقلی حسین فهیمده و امثال آخوند خراسانی
👈یک. بالاترین مقام جامعه، مقام ولیّ امر است که عقل، تعقل، جوهره وجود و کمال وی، در بالاترین رتبه است و حیاتمندی افراد جامعه نیز به اطاعت از وی است؛ از جمله حیاتمندی مرجع تقلید.
از نظر فکری، ولیّ امر باید هر آنچه به امامت کردن در آن شرایط مرتبط است را بداند. پس کمال لایه فکر برای امام جامعه، به معنای فقیه بودن وی در حوزه های گوناگون دین نیست.
👈دو. مقام مأمومین جامعه بر اساس میزان اطاعت از امام جامعه است و اساساً کسی که مطیع امام جامعه و ولیّ امر زمان خود نباشد، اگر این عدم اطاعت، ناشی از استضعاف فکری نباشد، به سبب جهالت در جوهره است (میتةً جاهلیةً).
بی تردید حسین فهمیده مطیع ولیّ امر زمان و دارای هویتی حیاتی (#اناِمام) است ورشد بهینه به سبب امامت پذیری (#ایتمام) است.
اما ظواهر بر آن است که آخوند خراسانی مطیع ولیّ امر نبود؛ بلکه خود را ولیّ امر می پنداشت که انشاءالله از سر استضعاف بوده است؛ چون: «لَا عَقْلَ لِمَنْ يَتَجَاوَزُ حَدَّهُ وَ قَدْرَهُ» لیثی، علی، عیون الحکم: 538.
اگر آخوند خراسانی مطیع ولیّ امر زمان خود نبوده است، می توان گفت که یا جاهل قاصر (مستضعف فکری) بوده است یا جاهل مقصر (مستضعف #عقلی) ان شاء الله که چنین نبوده است.
به هر روی، بر طبق ابرفقه، اگر کفن پوشان ورامینیِ شهید انقلاب، مطیع ولیّ امر بوده اند، مقامشان بیش از کسی است که مطیع ولیّ امر نبوده است و فرضاً فقیه یا حتی مثلا عارف بوده است
ب. مقایسه فکری بین حسین فهیمده و امثال آخوند
👈یک. باید دانست که برتری فکری، به معنای برتری در مقام نیست؛
👈دو. این که کسی که فکرش عقلی نیست فکرش اولا مرده است و ثانیاً مفید یا بهینه نیست؛
4️⃣ اگر آخوند خراسانی فکرش تابع جهتگیری و ضوابط ولیّ امر زمانش نبوده است، از فکر حسین فهمیده که در جهت ولیّ امر زمانش بوده است، با ارزش تر نیست. دقت شود که تلاش فکری حسین فهمیده به انتخاب شهادت در اطاعت از ولیٌ امر انجامید و تلاش فکری آخوند خراسانی به صدور حکم بر ضد مخالفان مشروطه کذایی بود؛ مخالفینی که موضع شان، موضع جبهه حق بوده است. اگر آخوند خراسانی از این فکریات بازگشته است، مساله فرق می کند.
5️⃣ اگر آخوند خراسانی ولیّ امر نبوده است، تنها می توانسته است فقیه باشد و اگر فقیه بوده باشد، باید مطیع عقل می بود (مطیعا لامر مولاه) و اگر مطیع ولیّ امر نبوده است باید دید که به راستی ایشان به چه میزان از فکریات زنده و مفید می توانسته است برسد.
6️⃣ اکنون می پرسیم که اگر حوزه علمیه، حوزه عقلیه باشد؛ یعنی با اطاعت از ولیّ امر، زنده باشد، آیا می تواند در فکریات، (آن هم در حد سنجش مجتهد بودن یا نبودن افراد) به هویت فکری و کتابی تکیه داد که در حیاتمندی آن کتاب و حیاتمندی فکری نویسنده آن باید بررسی بیشتری کرد؟
کفایه برای آخوند خراسانی شدن کافی است یا برای شیخ فضل الله شدن؟ یا کفایه هیچ کمک خاصی برای شکل گیری شخصیت شیخ فضل الله ها ندارد
👈 از «رهبر ما آن طفل دوازده ساله» و پیروزی اسلام، تا آخوندِ خودرهبرپندار در مشروطه و شکست اسلام!
همسو: ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰
ابرفقه: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
📚شیخ فضل الله در سخن امام صادق (ع)
◾️به دار آویختن شیخ تبرسی
سخنی از امام صادق (درودش باد) درباره نشانهای ظهور داریم که شاید بتوان مصداق آن را شهادت شیخ فضلالله نوری دانست: «اختلاف الصنفين من العجم في لفظ «عدل»، يقتل فيهم ألوف ألوف ألوف. يخالفهم الشيخ الطبرسي؛ فيُصلب و يُقتل.» إلزام الناصب، بیروت: الاعلمی، اول، ج ۲: ۱۳۴. روایت همانندی نیز در ۱: ۶۷ همان کتاب آمده است.
دو گروه از غیر عربها (ایرانیان) در معنای واژه عدل اختلاف کرده، شمار بسیاری کشته میشوند، شیخ تبرسی با آنان مخالفت کرده، به دار آویخته شده، کشته میشود.
◾️جنبش «عدالتخانه»
با فساد قاجار، علما و مردم جنبش عدالتخانه را برپا کردند. آنگاه دو گروه در پی تبدیل این جنبش به نظام مشروطه، با هم ستیختند:
آ. نیکانی چون شیخ فضلالله نوری که در پی برساختن یک نظام اسلامی با امتدادبخشی به این جنبش عدالتخانه بودند؛
ب. بدانی به سرکردگی انگلیس (زخم خورده ولایت میرزای شیرازی در جنبش تنباکو) که در پی آسیب به جایگاه ولیّ امر (مرجع تقلیدِ آن زمان) و چپاول ایران و عراق بودند.
◾️مدیریت انگلیس بر دنبال جنبش عدالتخانه
انگلیس برای ضربه به اسلام ناب و انحراف جریان مشروطه، از دو جریان بهره بردند؛ غربزدگان و عالمان زماننشناسی چون آخوند خراسانی. بدینسان نگلیس توانست، اسلام را در آن زمان، به شکست بکشاند و پس از چندی با جنگ جهانی نخست «اُلوف اُلوف اُلوف» (نزدیک به میلیونها ایرانی) کشته شدند. شد. بدینسان جنبش پاک عدالتخانه و دنباله مشروطهای که باید به نظام اسلامی میانجامید، کشتارگاه اسلام و ایرانیان شد.
◾️تبرسی نام منسوب از طبرستان یا از تفرش
آ. طَبْرِسیّ: یعنی تفرِشی؛ اهل تفرش
ب. طَبْرَسیّ: طبرستانی. نامهای دو بخشی را میتوان با یک واژه چهار حرفی بر وزن «جعفر» که از بخشهای هر دو واژه باشند، به گونه «اسم منسوب» درآورد؛ مانند: «حَضرَمَوت» که نام منسوب آن «حَضرَمی» است. پس میتوان گفت که نام منسوب «طبرستان»، «طَّبْرَسی» است.
ج. هم چنین شاید بتوان بخش نخست نامِ پیوندی را منسوب کرد؛ مانند بعلبکی که «بَعلیّ» میشود و طبرستانی که «طبری» میشود. حسینی طهرانی، ولایة الفقیه، ۳: درس ۳۱.
د. شاید «طبرسی» برپایه ذوق ایرانی «منسوب» شده باشد؛ زیرا هم آن کس و هم جای تکاپوی وی ایران بوده است؛ نه «حجاز» که جاافتادن یک واژه، بخواهد بر پایه هنجارهای ساخت زبان تازی باشد. به هر روی، هیچ منعی برای این که یک فرد طبرستانی (مازندرانی) را طَبرَسی بدانیم نیست. شیخ فضلالله نوری، زاده مازندران بود.
◾️نوشته همسو
گزارش شگفتِ آیةالله بهجت (نماد تقوا) درباره آخوند خراسانی
🌻اثبات ولایت خامنه ای از سوی امام زمان (عج)
📚 #غدیر روز تجدید بیعت با امام خامنه ای است
❌عجب!؟!
📚امام زمان فرموده اند که «آنان حجت ما بر شمایند و ما حجت خدا بر آنان: فإنهم حجتی علیکم و انا حجة الله علیهم».
❌ امام زمان از کسی اسم هم برده اند؟
📚اگر اسم می بردند، می شد «نائب خاص» و چون اسم نبرده اند، «نائب عامّ» است.
❌پس هر کس می تواند ادعا کند که ولیّ امر است!
📚👈 اگر هر کس بتواند ادعای ولایت کند، «سامانه نیابت عام»، کاری سفیهانه است و چون امام زمان عج، سفیه نیست، پس هر کسی نمی تواند ادعای ولایت کند؛ مگر این که بخواهد نزد عقلا و مؤمنین رسوا شود! اساساً #غدیر با آن عظمت بر پا شد که هر کس نتواند خود را ولیّ امر بداند.
❌ درست است! ضمناً آقای خامنه ای خودش ادعای ولایت نکرد و خبرگان با اصرار وی را ولیّ امر معرفی کردند!
◻️۱۲ نماهنگ ابرفقهی: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
🌻هسته ابرفقه در کلام امیرالمؤمنین:
❇️ العُقولُ أئمةُ الأفکار و الأفکارُ أئمةُ القلوبِ و القلوبُ أَئِمَّة الحواسِّ و الحواسُّ أئمة الأعضاء
عقلها، ائمه فکرها هستند و فکرها، ائمه دلها هستند و دلها ائمه حسّها هستند و حسّها، ائمه عضوها
◻️۱۲ نماهنگ ابرفقهی: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌕عید غدیر بر همه کسانی که گِل شان شیرین است مبارک باد؛ #خوش_گِل بودن یعنی «گِل شان» #ولایی است نه این که شکل شان قشنگ است: «شیعتنا خُلِقوا مِن فاضل طنتنا»: شیعیان ما از زیادی گِل ما آفریده شده اند؛ خوشگلند!
🌻 اینک #ابرفقه؛ دانش استراتژیک اسلامی که با روش تولید فقهی و پس از ۱۴۰۰ سال، به برکت انقلاب اسلامی ایران و با الهام از سخنان امام خامنه ای کشف شده است.
✅ ابرفقه را می توان جایگزینی شگرف و بسیار برتر، برای #علوم_شناختی دانست
💐 نشان ابرفقه حاوی عبارت «العلی الاعلی: #لا_فتی_الا_علی» می باشد! فقط شمشیر علی لافتی برانگیز نبود؛ قلم و زبانش، لافتی تر بود.
◻️۱۲ نماهنگ ابرفقهی: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
14.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نقد خاطرهپردازی آ. شبیری
انگار که درس اخلاق رهبر برای به خاطرهپردازی شبیری باشد که یک درونمایه ناسازگار و آشفته و بدون توجه به «جهتِ» صدور را با یک عنواندهی تنقیصی پخش کرده است.
📚شبهات کار شبیری
أ. دستمایه وهن، ریشخند و کمینه تضعیف ولیّ امر مستضعفان جهان؛
ب. شبهه تهمت به رهبر؛
ج. شبهه ناخیرخواهی در حق برادر مؤمن به ویژه امام مسلمین؛
د. شبهه غیبت رهبر؛
ه. شبهه ناامانتداری درباره یک نشست.
📚کار مقدس اردبیلی یا شبیری؟
مقدس اردبیلی به پاسِ شکوه شیخالاسلام صفویه (شیخ بهایی) در یک گفتگوی علمی شکست خورد تا شیخ الاسلام تضعیف نشود!
📚کار طیّب یا کار شبیری؟
«طیّب» یک لات چاقوکش میخواره و مردمی بود که به باور برخی، در کنار شاه حکومتی تهران، شاه جمهوری و شاه دل مردمی تهران بود و این دو شاه در کودتای ۲۸ مرداد همدل و همراه بودند.
طیب در سال ۴۲ همه سرمایه اجتماعی خود را با زدن عکس امام خمینی به عَلَمهای بزرگترین هیأت تهران (هیأت طیب)، «سیاسی» کرد. از نگاه برخی، امامت اسلامیت قیام ۱۵ خرداد ۴۲ با امام خمینی بود و امامت جمهوریت آن با طیب که در دل مردم تهران بود! شاه از طیب خواست بگوید «از امام خمینی پول گرفتم تا قیام را بر پا کنم» وگرنه گور خود را کنده است! طیب ۶ فرزند داشت! نازدختر ۴ ماهه داشت! میتوانست باشکوه زندگی کند و تنها با چند واژه، خود را از راه ولیّفقیه جدا کند! ولی با برگزیدن اعدام، طیب شد: لِیَمیزَ اللهُ الخبیثَ من الطیب.
👈 به جای محفلیات «آلوده به شبهه»، داستان «طیب» را بخوانیم!
▪️همسو: ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰