eitaa logo
🔥ابرفقه | خونخواهی
3هزار دنبال‌کننده
615 عکس
704 ویدیو
20 فایل
امیرالمؤمنین (ع): العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21 گروه ابرفقه https://eitaa.com/joinchat/1426391062Cab11ed33e8
مشاهده در ایتا
دانلود
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 امام خامنه ای و سیاست زدایان ♻️«بنده چند سال قبل از این ... راجع به سیاست در دانشگاه‌ها، یک تعبیری به کار بردم که مسئولین دولتیِ آن روز [۱۲ آبان ۷۲] ناراحت شدند که چرا این حرف را میزنید؛ گفتم: 👈 کسانی را که بساط فکر سیاسی و و تلاش سیاسی را از دانشگاهها جمع کردند! از ما گله‌مند شدند که شما بچّه‌ها را وادار میکنید به کار سیاسی ... بنده خودم مراجعه میکنم به خاطرات خودم و به دوره جوانی خودمان -پنجاه شصت سال پیش- که با افرادی میکردیم سر مسائل سیاسی، سر ، داد، بیداد! محیط چالشی» ۲۹ خرداد ۹۵ 👈امام خمینی: «اسلام این نیست. است. اسلام را بد معرّفی کرده‌اند». صحیفه امام، ۱: ۲۷۰ ابرفقه @abarin
9.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ علت شکست اسلام در مشروطیت و کامیابی انگلیس در بیان امام خامنه ای: فریب خوردگی برخی آقایان به سبب ضعف شخصیت، خوش باوری، غفلت، تغافل، هوای نفس! ♻️ اجتهاد یعنی ملکه کاربست ضوابط تفقه: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمين» حجرات، ۶. ⛔️ آیا برخی بزرگان مشروطه، ملکه کاربست (اجتهاد) این اصل مهم را در مساله ای حیاتی داشتند؟ ! 8️⃣ امام خمینی: «اين جوّى كه ساختند در ايران و در ساير جاها [نجف]، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى داشتند». صحیفه امام، ۱۸: ۲۴۸.
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 شب‌نوشت 🌙 به خدا قسم که در تمام عمرم هیچ روایتی را در این درجه از شگرفی و شگفت انگیزی ندیده ام و گمانم بر این است که تا فرارسیدن اجل نیز نظیر آن را نخواهم دید. الله اکبر! الله اکبر! 🌻 امام باقر علیه الصلاة و السلام در اهمیت وجود «عقل برون» و «امام مشروع» در رأس یک جامعه می فرمایند: «قال الله تبارک و تعالی: لأعذبنّ کل رعیة فی الاسلام دانت بولایة کل امام جائر لیس من الله، و ان کانت الرعیة فی اعمالها برة تقیة؛ و لأعفونّ عن کل رعیة فی الاسلام دانت بولایة کل امام عادل من الله، و ان کانت الرعیة فی انفسها ظالمة مسیئة.» ◀️ اصول کافی، جلد ۱، صفحه ۳۷۶ سینه ی تنگ من و بار غم او هیهات مرد این بار گران نیست دل مسکینم ◼️ هزاران سلام و هزاران تسلیت و تعزیت ◼️ @abarshagerd ✍️
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌤 عصرنوشت 🌤 مثالی ساده برای درک میزان اهمیت وجود «امام مشروع» در رأس جامعه ✅ اگر راننده، قطار را بر روی ریل صحیحی قرار داده باشد، در این صورت حتی اگر از اول مسیر تا انتهای آن، مسافران دائما با هم دعوا کنند و تمام آشغال هایشان را نیز درون قطار بریزند، باز هم چون قطار در ریل درست قرار گرفته است، همگی به مقصد خواهند رسید (مگر آنکه کسی خودش اساسا نخواهد به مقصد برسد، که آن دیگر بحث دیگری است). 🔴 اما در صورتی که راننده، قطار را بر روی ریل صحیحی قرار نداده باشد، حتی اگر همه ی مسافران نیز با لباس های اتوکشیده و در آرامش کامل به سر ببرند و نظم را به بهترین وجه رعایت نمایند، در هر حال باز هم سقوط این قطار به ته درّه حتمی است. 🎯 نتیجه: پس با قاطعیتی که از دل یقین می جوشد می توان گفت که جامعه ی ایران - علی رغم وجود مشکلات متعدد در آن - بحمدالله جامعه ی سالمی است. قدر این را باید دانست و شکر آن را باید بجا آورد، وگر نه خداوند با هیچ کس تعارفی نخواهد کرد و به راحتی این نعمت را از ما خواهد گرفت. @abarshagerd ✍️
🌹خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز ۱۲ ابرمقایسه میان حسین فهمیده و آخوند خراسانی 1️⃣ امیرالمؤمنین ع فرموده اند: عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها، قلبها امامان حس ها و حس ها امامان عضوها هستند. لذا یعنی: عقل تصمیم بر کار درستی بگیرد، فکر، ابعاد آن کار را بررسی کند، قلب برای آن انگیزه فراهم کند، حس انگیزه را به عضو برساند و عضو آن را انجام دهد. 2️⃣ عقل ارزش دارد (الانسان بعقله) و ثواب هر کسی نیز، بنابر ارزش عقل وی است. (ان الثواب علی قدر العقول) و از دست دادن عقل، به معنای از دست دادن حیات است: فقد العقل فقد الحیاة و لا یُقاس الا بالاموات. ▫️راه انتقال حیات عقل به سایر لایه ها، امام پذیری (اناِمام) است و امامت سبب «بهینگی و مفید بودن فعالیت و رشد هر لایه» می شود. لذا اگر کسی ولیِ امر را قبول نداشته باشد، دچار فقدان حیات می شود و اگر ایتمام (امامت پذیری) انجام نشود، ظرفیتهای لایه ای که ماموم است (مثلا لایه فکر)، رشد مفید نمی کند. ▫️عقل جامعه (امام) نیز ارزش حیاتی دارد و اگر کسی بدون امام باشد، مرگ و زندگی اش جاهلی است: «میتةً جاهلیةً» 3️⃣ ابرمقایسه یعنی مقایسه بر پایه این «پردازه حیاتی» که مبنای «ابرفقه» می باشد. ابرمقایسه فرد را در یک مقایسه کلی، از نظر میزان ارزش حیاتی می سنجد و در بررسی جزئی تر، لایه های شخصیت حسین فهمیده و آخوند خراسانی را (در این جا لایه فکری) مقایسه می کند. در ابرمقایسه نخست به سراغ ارزش سنجی عقلی می رویم: آ. مقایسه عقلی حسین فهیمده و امثال آخوند خراسانی 👈یک. بالاترین مقام جامعه، مقام ولیّ امر است که عقل، تعقل، جوهره وجود و کمال وی، در بالاترین رتبه است و حیاتمندی افراد جامعه نیز به اطاعت از وی است؛ از جمله حیاتمندی مرجع تقلید. از نظر فکری، ولیّ امر باید هر آنچه به امامت کردن در آن شرایط مرتبط است را بداند. پس کمال لایه فکر برای امام جامعه، به معنای فقیه بودن وی در حوزه های گوناگون دین نیست. 👈دو. مقام مأمومین جامعه بر اساس میزان اطاعت از امام جامعه است و اساساً کسی که مطیع امام جامعه و ولیّ امر زمان خود نباشد، اگر این عدم اطاعت، ناشی از استضعاف فکری نباشد، به سبب جهالت در جوهره است (میتةً جاهلیةً). بی تردید حسین فهمیده مطیع ولیّ امر زمان و دارای هویتی حیاتی () است ورشد بهینه به سبب امامت پذیری () است. اما ظواهر بر آن است که آخوند خراسانی مطیع ولیّ امر نبود؛ بلکه خود را ولیّ امر می پنداشت که انشاءالله از سر استضعاف بوده است؛ چون: «لَا عَقْلَ لِمَنْ يَتَجَاوَزُ حَدَّهُ وَ قَدْرَهُ» لیثی، علی، عیون الحکم: 538. اگر آخوند خراسانی مطیع ولیّ امر زمان خود نبوده است، می توان گفت که یا جاهل قاصر (مستضعف فکری) بوده است یا جاهل مقصر (مستضعف ) ان شاء الله که چنین نبوده است. به هر روی، بر طبق ابرفقه، اگر کفن پوشان ورامینیِ شهید انقلاب، مطیع ولیّ امر بوده اند، مقامشان بیش از کسی است که مطیع ولیّ امر نبوده است و فرضاً فقیه یا حتی مثلا عارف بوده است ب. مقایسه فکری بین حسین فهیمده و امثال آخوند 👈یک. باید دانست که برتری فکری، به معنای برتری در مقام نیست؛ 👈دو. این که کسی که فکرش عقلی نیست فکرش اولا مرده است و ثانیاً مفید یا بهینه نیست؛ 4️⃣ اگر آخوند خراسانی فکرش تابع جهتگیری و ضوابط ولیّ امر زمانش نبوده است، از فکر حسین فهمیده که در جهت ولیّ امر زمانش بوده است، با ارزش تر نیست. دقت شود که تلاش فکری حسین فهمیده به انتخاب شهادت در اطاعت از ولیٌ امر انجامید و تلاش فکری آخوند خراسانی به صدور حکم بر ضد مخالفان مشروطه کذایی بود؛ مخالفینی که موضع شان، موضع جبهه حق بوده است. اگر آخوند خراسانی از این فکریات بازگشته است، مساله فرق می کند. 5️⃣ اگر آخوند خراسانی ولیّ امر نبوده است، تنها می توانسته است فقیه باشد و اگر فقیه بوده باشد، باید مطیع عقل می بود (مطیعا لامر مولاه) و اگر مطیع ولیّ امر نبوده است باید دید که به راستی ایشان به چه میزان از فکریات زنده و مفید می توانسته است برسد. 6️⃣ اکنون می پرسیم که اگر حوزه علمیه، حوزه عقلیه باشد؛ یعنی با اطاعت از ولیّ امر، زنده باشد، آیا می تواند در فکریات، (آن هم در حد سنجش مجتهد بودن یا نبودن افراد) به هویت فکری و کتابی تکیه داد که در حیاتمندی آن کتاب و حیاتمندی فکری نویسنده آن باید بررسی بیشتری کرد؟ کفایه برای آخوند خراسانی شدن کافی است یا برای شیخ فضل الله شدن؟ یا کفایه هیچ کمک خاصی برای شکل گیری شخصیت شیخ فضل الله ها ندارد 👈 از «رهبر ما آن طفل دوازده ساله» و پیروزی اسلام، تا آخوندِ خودرهبرپندار در مشروطه و شکست اسلام! همسو: ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ ابرفقه: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
📚شیخ فضل الله در سخن امام صادق (ع) ◾️به دار آویختن شیخ تبرسی سخنی از امام صادق (درودش باد) درباره نشانهای ظهور داریم که شاید بتوان مصداق آن را شهادت شیخ فضل‌الله نوری دانست: «اختلاف الصنفين من العجم في لفظ «عدل»، يقتل فيهم ألوف ألوف ألوف. يخالفهم الشيخ الطبرسي؛ فيُصلب و يُقتل.» إلزام الناصب، بیروت: الاعلمی، اول، ج ۲: ۱۳۴. روایت همانندی نیز در ۱: ۶۷ همان کتاب آمده است. دو گروه از غیر عربها (ایرانیان) در معنای واژه عدل اختلاف کرده، شمار بسیاری کشته می‌شوند، شیخ تبرسی با آنان مخالفت کرده، به دار آویخته شده، کشته می‌شود. ◾️جنبش «عدالتخانه» با فساد قاجار، علما و مردم جنبش عدالتخانه را برپا کردند. آنگاه دو گروه در پی تبدیل این جنبش به نظام مشروطه، با هم ستیختند: آ. نیکانی چون شیخ فضل‌الله نوری که در پی برساختن یک نظام اسلامی با امتدادبخشی به این جنبش عدالتخانه بودند؛ ب. بدانی به سرکردگی انگلیس (زخم خورده ولایت میرزای شیرازی در جنبش تنباکو) که در پی آسیب به جایگاه ولیّ امر (مرجع تقلیدِ آن زمان) و چپاول ایران و عراق بودند. ◾️مدیریت انگلیس بر دنبال جنبش عدالتخانه انگلیس برای ضربه به اسلام ناب و انحراف جریان مشروطه، از دو جریان بهره بردند؛ غربزدگان و عالمان زمان‌نشناسی چون آخوند خراسانی. بدینسان نگلیس توانست، اسلام را در آن زمان، به شکست بکشاند و پس از چندی با جنگ جهانی نخست «اُلوف اُلوف اُلوف» (نزدیک به میلیونها ایرانی) کشته شدند. شد. بدینسان جنبش پاک عدالتخانه و دنباله مشروطه‌ای که باید به نظام اسلامی می‌انجامید، کشتارگاه اسلام و ایرانیان شد. ◾️تبرسی نام منسوب از طبرستان یا از تفرش آ. طَبْرِسیّ: یعنی تفرِشی؛ اهل تفرش ب. طَبْرَسیّ: طبرستانی. نامهای دو بخشی را می‌توان با یک واژه چهار حرفی بر وزن «جعفر» که از بخشهای هر دو واژه باشند، به گونه «اسم منسوب» درآورد؛ مانند: «حَضرَمَوت» که نام منسوب آن «حَضرَمی» است. پس می‌توان گفت که نام منسوب «طبرستان»، «طَّبْرَسی» است. ج. هم چنین شاید بتوان بخش نخست نامِ پیوندی را منسوب کرد؛ مانند بعلبکی که «بَعلیّ» می‌شود و طبرستانی که «طبری» می‌شود. حسینی طهرانی، ولایة الفقیه، ۳: درس ۳۱. د. شاید «طبرسی» برپایه ذوق ایرانی «منسوب» شده باشد؛ زیرا هم آن کس و هم جای تکاپوی وی ایران بوده است؛ نه «حجاز» که جاافتادن یک واژه، بخواهد بر پایه هنجارهای ساخت زبان تازی باشد. به هر روی، هیچ منعی برای این که یک فرد طبرستانی (مازندرانی) را طَبرَسی بدانیم نیست. شیخ فضل‌الله نوری، زاده مازندران بود. ◾️نوشته همسو گزارش شگفتِ آیةالله بهجت (نماد تقوا) درباره آخوند خراسانی
🌻اثبات ولایت خامنه ای از سوی امام زمان (عج) 📚 روز تجدید بیعت با امام خامنه ای است ❌عجب!؟! 📚امام زمان فرموده اند که «آنان حجت ما بر شمایند و ما حجت خدا بر آنان: فإنهم حجتی علیکم و انا حجة الله علیهم». ❌ امام زمان از کسی اسم هم برده اند؟ 📚اگر اسم می بردند، می شد «نائب خاص» و چون اسم نبرده اند، «نائب عامّ» است. ❌پس هر کس می تواند ادعا کند که ولیّ امر است! 📚👈 اگر هر کس بتواند ادعای ولایت کند، «سامانه نیابت عام»، کاری سفیهانه است و چون امام زمان عج، سفیه نیست، پس هر کسی نمی تواند ادعای ولایت کند؛ مگر این که بخواهد نزد عقلا و مؤمنین رسوا شود! اساساً با آن عظمت بر پا شد که هر کس نتواند خود را ولیّ امر بداند. ❌ درست است! ضمناً آقای خامنه ای خودش ادعای ولایت نکرد و خبرگان با اصرار وی را ولیّ امر معرفی کردند! ◻️۱۲ نماهنگ ابرفقهی: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
🌻هسته ابرفقه در کلام امیرالمؤمنین: ❇️ العُقولُ أئمةُ الأفکار و الأفکارُ أئمةُ القلوبِ و القلوبُ أَئِمَّة الحواسِّ و الحواسُّ أئمة الأعضاء عقل‌ها، ائمه فکرها هستند و فکرها، ائمه دل‌ها هستند و دل‌ها ائمه حسّ‌ها هستند و حسّ‌ها، ائمه عضوها ◻️۱۲ نماهنگ ابرفقهی: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌕عید غدیر بر همه کسانی که گِل شان شیرین است مبارک باد؛ بودن یعنی «گِل شان» است نه این که شکل شان قشنگ است: «شیعتنا خُلِقوا مِن فاضل طنتنا»: شیعیان ما از زیادی گِل ما آفریده شده اند؛ خوشگلند! 🌻 اینک ؛ دانش استراتژیک اسلامی که با روش تولید فقهی و پس از ۱۴۰۰ سال، به برکت انقلاب اسلامی ایران و با الهام از سخنان امام خامنه ای کشف شده است. ✅ ابرفقه را می توان جایگزینی شگرف و بسیار برتر، برای دانست 💐 نشان ابرفقه حاوی عبارت «العلی الاعلی: » می باشد! فقط شمشیر علی لافتی برانگیز نبود؛ قلم و زبانش، لافتی تر بود. ◻️۱۲ نماهنگ ابرفقهی: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
14.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نقد خاطره‌پردازی آ. شبیری انگار که درس اخلاق رهبر برای به خاطره‌پردازی شبیری باشد که یک درونمایه ناسازگار و آشفته و بدون توجه به «جهتِ» صدور را با یک عنوان‌دهی تنقیصی پخش کرده است. 📚شبهات کار شبیری أ. دستمایه وهن، ریشخند و کمینه تضعیف ولیّ امر مستضعفان جهان؛ ب. شبهه تهمت به رهبر؛ ج. شبهه ناخیرخواهی در حق برادر مؤمن به ویژه امام مسلمین؛ د. شبهه غیبت رهبر؛ ه. شبهه ناامانتداری درباره یک نشست. 📚کار مقدس اردبیلی یا شبیری؟ مقدس اردبیلی به پاسِ شکوه شیخ‌الاسلام صفویه (شیخ بهایی) در یک گفتگوی علمی شکست خورد تا شیخ الاسلام تضعیف نشود! 📚کار طیّب یا کار شبیری؟ «طیّب» یک لات چاقوکش میخواره و مردمی بود که به باور برخی، در کنار شاه حکومتی تهران، شاه جمهوری و شاه دل مردمی تهران بود و این دو شاه در کودتای ۲۸ مرداد همدل و همراه بودند. طیب در سال ۴۲ همه سرمایه اجتماعی خود را با زدن عکس امام خمینی به عَلَم‌های بزرگترین هیأت تهران (هیأت طیب)، «سیاسی» کرد. از نگاه برخی، امامت اسلامیت قیام ۱۵ خرداد ۴۲ با امام خمینی بود و امامت جمهوریت آن با طیب که در دل مردم تهران بود! شاه از طیب خواست بگوید «از امام خمینی پول گرفتم تا قیام را بر پا کنم» وگرنه گور خود را کنده است! طیب ۶ فرزند داشت! نازدختر ۴ ماهه داشت! می‌توانست باشکوه زندگی کند و تنها با چند واژه، خود را از راه ولیّ‌فقیه جدا کند! ولی با برگزیدن اعدام، طیب شد: لِیَمیزَ اللهُ الخبیثَ من الطیب. 👈 به جای محفلیات «آلوده به شبهه»، داستان «طیب» را بخوانیم! ▪️همسو: ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻 چکیده ای از چرایی شکل گیری ابرفقه (امیرتعقل) و چیستی آن در ۱۰ دقیقه. ✅ امیرالمؤمنین علیه السلام: عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها، قلبها امامان حسها و حسها امامان عضوها ◻️۱۲ نماهنگ ابرفقهی: ۱ _ ۲ _ ۳ _ ۴ _ ۵ _ ۶ _ ۷ _ ۸ _ ۹ _ ۱۰ _ ۱۱ _ ۱۲
🌻خطای خطیر کمیل در کمین لاریجانی 1️⃣ آیا انتقاد آ.یزدی از آ.شبیری و آ.لاریجانی، داد و قال است؟ آ. ادبیات سلیمان (ع) با هدهد هدهد به عنوان کارگزاری که مسوول حضور در جایی، تأخیر یا غیبتی داشت؛ حضرت سلیمان فرمود: «لَأُعَذّبَنَّه عذاباً شديداً أو لَأَذبَحَنَّه أو لَيَأْتِيَنىِّ بسلطانٍ مُّبينٍ» نمل، ۲۲. به بیان غیر رسمی، بلایی به سرش بیاورم که مرغان آسمان به حالش بگریند! خداوند بنا بر این فرض که پیامبر خاتم سخنی بر وی ببندد می فرماید: «لقطعنا منه الوتین». حاقه، ۴۶. رگ گردنش را می زنیم. ب. داد و قال آخوند خراسانی سخن محمد یزدی درباره«نجف رفتن اعتراضی و خروج از حاکمیت» را که از سر نگرانی از هتک حرمت «ولایت» است، مقایسه کنید با حکم حکومتی آخوند خراسانی درباره مشروطه تحت مدیریت مخفی انگلیس: «به عموم ملت ایران حکم خدا را اعلام می‌داریم؛ الیوم بذل جهد در استحکام و استقرار مشروطیت به منزله جهاد در رکاب امام زمان _ ارواحنا فداه_ و مخالفت و به منزله خذلان و با آن حضرت _‌صلوات الله و سلامه علیه_ است». 2️⃣ آقای لاریجانی عزیز! پس اگر آ.یزدی اشتباه کرده است، اشتباهش داد و قال کردن نیست. 3️⃣ داد و قال منتسب به آیة الله یزدی «هرچند در مساله‌ای، نظر ، خلاف عقیده من باشد، که اطاعت کنم؛ چون ضررش کمتر از شکستن و حاکمیت است. فلانی می‌گوید اگر این کار را نکنید به نجف می‌روم! خب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌ هم می‌خورد؟» 4️⃣ میدانید استاد ارجمند، اگر من به جای شما بودم دست محمد یزدی را به سبب دغدغه شدید در حمایت از نظام ولایی می بوسیدم و بعد می گفتم این خیانت کثیف و این () در مخیله ام هم نیامده است و آن را اقتدا به عبدالله می دانم و هیچ فرقی نمی کند که خارجی، به نجف اشرف برود یا به لندن! 5️⃣آن وقت می دید که هم نزد طلبه ها عزیزتر می شدید، هم دل خامنه ای خون نمی شد، هم نظام مقدس مان دشمن شاد نمی شد، هم همه می دیدند که شما اسوه اخلاق و عدالت و شرح صدر و تعقل هستید و اشک شوق بر چشم مخالفان شما هم می تراوید و یزدی هم از شرم و شوق کفش شما را جفت می کرد؛ نه اکنون که طلبه ها از غصه گریه می کنند و درد دل به جمکران می بریم: «ادْفَع بالتي‏ هي أحسَنُ فَإذا الذي بينك و بينه عداوةٌ كأَنه وليٌّ حمیم» فصلت ۳۴. 6️⃣خطای خطیر کمیل: تعاطی در خطا و تعطیل وظیفه سخنان تلخ شما درباره آ.یزدی با حیثیت ش.نگهبان و ج.مدرسین چه می کند؟ آیا تصویر شدن آ. یزدی مثل پیری لجوج و فاقد مشاعر و منطق، بهترین هدیه به دشمنان تنگه احد انقلاب (ش.نگهبان) و تنگه احد حوزه (ج. مدرسین) نیست؟ آیا زیر سوال رفتن ولیّ امر و علمای ج. مدرسین را سبب نمی شود؟ به جان آقا صادق روزگارمان به اشک و آه می گذرد. 7️⃣در حالی که ولیّ امر، شما را رئیس مجمع تشخیص «مصلحت نظام» گذاشته است نه رئیس دستگاه قضایی و اینک بخشی از نوشته شما دستاویز تخریب ش.نگهبان و ج.مدرسین شده است، شما را به «داد و قال» امیرالمؤمنین (ع) در نامه ۶۱ ایشان به کمیل می سپارم: 8️⃣«اما بعدُ فَإنّ ما وُلِّيَ و ما كُفي لَعجزٌ حاضر و رأْيٌ مُتَبَّر و إن الغارةَ على أَهل قِرقيسيا و مَسالحَك التي وَلَّيناك ليس بها مَن يَمنَعُها و لايَرُدُّ الجيش عنها لَرأيٌ شَعاعٌ لمن أراد الغارة مِن أعدائك علی أوليائک» 9⃣ آیا شما وظیفه ای که بر عهده تان نهاده شده بود را عمل کردید؟ یا به عکس، بستر تخریب مصالح نظام به ویژه در حوزه ش. نگهبان و ج. مدرسین را برای bbc و نفوذی های داخلی شان که حقیقتاً احقاد بدریه و خیبریه و حنینیه و غیرهن» را با نظام ولایی دارند، فراهم کردید؟ آیا نمی شد حد اکثر قضاوت درباره موضع آ.یزدی را به دادگاه واگذارید و این باری که ولایت بر دوش شما ننهاده است را با این تلخی بر پشت خود نکشید! 🚨👈نباید خود را در معرض و و دشمنان قسم خورده بر دوستان و نظام اسلامی قرارداد! 🔟 بعید الصدور بودن جملات زیر از یک فقیه یا رئیس تشخیص مصلحت: ۱. « با صدای بلند و داد و قال، به مسئولین و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن، هم کرده اید؟ ... آخر چرا به خودتان اجازه می دهید به توهین کنید!» ۲. «متاسفانه شما را در جایگاهی که نه تنها مرجع تعیین کنید، بلکه به مراجع بزرگواری که شاید هم محسوب نمی شوید، امرو نهی کنید.» ۳. «گویی روزتان به شب نمی رسد اگر تعریضی، توهینی و افترایی نداشته باشید.» ۴. «جناب آقای یزدی مشکل اصلی جنابعالی این است که میکنید حوزه های علمیه هستید» ص.لاریجانی، ۹۸/۵/۲۶ ❌نیت خوانی ها و عبارات غیر فقهی، غیرحقوقی و ... در شأن قلب و قلم شما نبود!