هدایت شده از سید احمد فقیهی
📣📣📣📣📣📣📣📣
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به وخامت حال استاد فقیهی از تمام عزیزانی که قادر هستند خواهشمندیم امشب یک حدیث کساء جهت سلامتی استاد قرائت بفرمایند
نکته: نیازی به اطلاع رسانی نیست
📚 ابرفقه شیعهزادگی و وهابیزادگی
◼️شبهه
بدنه مردمی که از خانواده و جامعه شیعهاند، شیعه هستند و بدنه مردمی که از خانواده و جامعه وهابیاند، وهابی هستند. چرا برخی در زمان فرمانروایی حق و برخی در زمانه فرمانروایی اهریمنی، زاده شدهاند؟ میبینیم که بدنه هر یک از این دو گروه، همسو با خانواده، جامعه و زمانه خویش هستند؛ نه پیرو تحقیق و گزینش آگاهانه. پس این دو گروه (شیعه- وهابی) چه فرقی با هم دارند؟
◼️روشنسازی ابرفقهیِ «عقلی»
خوشبختی برپایه گوهر هر کس (عقل) است؛ نه اعتقادات وی (الانسان بعقله). عقل غیر از فکر و بلکه امام فکر است (عقلها امامان فکرهایند، فکرها امامان قلبها، قلبها امامان حسها و حسها امامان عضوها. کراجکی، کنز، ١، ٢٠٠) از اینرو اعتقادات (فکریات) عنصر تعیینکننده نیست؛ تا اعتقاد شیعی برابر با بهشت و اعتقاد غیرشیعی برابر با دوزخ باشد. چون بسا باشد که برخی از سر گمراهگری جامعه، دچار استضعاف در اعتقادات باشند؛ چنانکه امام خمینی در کتاب البیع گفتهاند.
◼️روشنسازی ابرفقهیِ «تعقلی»
«تعقل» یعنی همه لایههای نظام (عقل، فکر، قلب، حس، عضو) با هم بسوی خوبیها بروند. در این نگاه، اعتقاد درست (تشیع اعتقادی) هم طبعاً ارزش حیاتی دارد؛ هر چند که لزوماً چنین ارزشی ندارد. در این نگاه، آن تبیین امام خمینی (ابرفقهیِ عقلی)، دچار یک تنگنای نسبی میشود و پاسخ شبهه اصلی این نوشته نیز چیز دیگری میشود:
👈پاسخ ابرفقهی تعقلی به شبهه
خدا چون میداند که پیغمبران و اهلبیت (ع)، در آینده که آفریده می شوند در پی آنند تا با خواست خودشان، خوبترین باشند، آنان را از آغاز، از هر روی، بهینه میآفریند؛ از خاک بهینه، در زمان بهینه و در مکان بهینه! شیعه بودن آنکه در زمان و مکان شیعه آفریده میشود، از همین رو است و این یعنی «السعیدُ سعیدٌ فی بطن امّه» و این به هیچ روی، جبر نیست:
«... شَرَطتَ علیهم الزهدَ فی درَجاتِ هذه الدنیا الدنیة ... فشَرَطوا لک ذلک و عَلِمتَ منهم الوفاءَ به فقَبِلتَهم و قَرّبتَهم ... و أهبَطتَ علیهم ملائکتَک و کَرّمتَهم بِوحیِک» از آنان پیمان زهد گرفتی و آنان پذیرفتند و دانستی که آنان پیمانشان را میگزارند، پس آنان را از همان آغاز برای جایگاه امامی و پیغمبری برافراشتی.
امام حسین (ع) نیز در دعای عرفه میفرماید: «فلَمأَزَل ظاعِناً مِن صُلبٍ إلى رحِم ... لَم تُخرِجنى لِرأفتِکَ بی ... فى دَولةِ أئمةِ الکفر» همواره در روزگاران گذشته، از پُشتی به زهدانی کوچنده بودم و تو از روی مهر و نازکی و نیکیت با من، مرا در فرمانروایی پیشوایان کفر، به گیتی نیاوردی؛ بلکه از سر مهر و نرمشت بر من، مرا هنگامی به گیتی آوردی که پیشتر بستر راهنماییت را گستردی و مرا بر پذیرش آن نرم کردی. «... ثم إِذْ خَلقتَنى من خیرِ الثرىٰ: با نهادن شناختت در دلم، پذیرش خواستهات را بر من بایسته کردی و مرا با شگفتیهای چارهسازت بهوش کردی ... و مرا دریابندهی آوردههای پیامبرانت ساختی و ... از اینرو، مرا از برترین خاک آفریدی، برایم بهرهای را بدون دیگر بهرهها نپسندیدی تا همه بهرهها را به من رساندی و همه آسیبها را از من دور کردی»
👈این تبیین امام حسین (ع)، تبیین بهرهمندی بهینه همه لایهها است؛ یعنی تبیین ابرفقهیِ تعقلی؛ چیزی که طبع آفرینش جهان است.
◼️استثناهای ابرفقه تعقلی
برخی هم هستند که خدا آنان را از میان آلودگان، میپالاید (یُخرِجُ الحَیَّ من المیت) و برخی نیز از میان پالودگان، میآلاید (مُخرِجُ المیت من الحی). چون «فقدُ العقل، فقدُ الحیاة» است، پس نبودِ عقل، یعنی مردهبودن و بودنِ عقل یعنی زندهبودن. عقل یعنی نور (نه مُدرِک کلّیات که فکر باشد). عقل مومن، از دنباله نور اهلبیت (ع) است؛ چنانکه گِل مؤمن نیز از زیادی گِل اهلبیت (ع) است. ما با سنیها یا حتی بیدینانِ اعتقادی (فکری) که شیعه «عقلی» هستند «وحدت» داریم.
◼️نتیجه
چنین نیست که کسی نسنجیده در خانواده و جامعه و روزگار اهورایی آفریده شود و دیگری نسنجیده در خانواده و جامعه و روزگار اهریمنی؛ تا بپنداریم که او نیز اگر در خانواده نیکان بود، شیعه میشد! نه! این اگرها تنها برای برخی از مردم است؛ نه بیشتر آنان. یعنی چون خدا میداند که بیشتر مردم، با خواست خود چه خواهند کرد، آنان را در بهترین زیستگاهی که شکوفاگر درونشان است، میآفریند. هر چند که برخی نیز به خواست خودشان و خدا، از دل همان خانوادههای خوب و بد، بد و خوب میشوند.
ابرنگار: گِلودِلشناسی وهابیت، فرنگ و ایران (شیعه)
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺بغض کودک ترکیهای برای نوشیدن پپسی
دنیا عروسکی است که بزرگان کودک را بازی میدهد
این کودک برای نوشیدن پپسی صهیونیستی بغضابغض میگرید؛ ولی برخی مسئولان ما در پی آنند که پوسته شرع بر تن سرسختترین دشمن مؤمنین؛ یعنی صهیونیستاگرام (و تلگرام) کنند؛ انگار که رخت حضرت عباس را بر تن حرمله کنند؛ تا مشروعیت یابد:
«أشدَ الناس عداوة للذین آمنوا الیهود و الذین اشرکوا»
وجدان پاک این کودک را بنگرید و لغزش اندوهبار برخی مسئولان ایران را! اینان چه نانی را بر سر سفره زن و بچهشان میبرند؟ لقمهای که از کشیدن زه کمان حرمله با تیرهای زهرآگین سهشعبه و ایمانکُش به چنگ میآورند که پیامدش قتلگاه ایمان جوانان و نوجوانان (یتیم آل محمد ص) است.
👈#توبه_اجتماعی
◼️بیانیه نگرانی از مصوبه پوسته
🔺اسرائیل، سر تیر آمد؛ دلاورمردید یا محافظهکار؟
رهبر پس از توفان اقصی و با ستایش بسیار از برنامهریزان آن فرمود: «اگر این جنایت [اسرائیل] ادامه پیدا کند ... نیروهای مقاومت بیتاب میشوند، دیگر کسی جلوی اینها را نمیتواند بگیرد؛ این را بدانند! [بعد] از کسانی توقّع نکنند که نگذارید فلان گروه، فلان کار را بکند؛ کسی نمیتواند جلوی اینها را بگیرد وقتی بیتاب شدند! این یک واقعیّتی است که وجود دارد»
شوربختانه در راستای راهبرد «بیتابی مهارنشدنی»، امام خامنه ای، تنها «دولت انصارالله یمن» را آشکارا ستود و آنان را خداترس و نترس در برابر آمریکا برشمرد و دیگران از چنین ستایشی بیبهره بودهاند.
اکنون و پس از این همه «تباهگری و سرکشی بزرگ اسرائیل»، برخلاف ادعای «اسرائیل میخواهد ایران را به تله جنگ بکشد»، امام خامنهای، انگار که در کمین چنین فرصتی باشد، بیدرنگ و با دلیری فرمود: «... وقتی به کنسولگری ما حمله میکنند مثل اینکه به خاک ما حمله کردند؛ این عرف دنیاست» ۲۲ فروردین، عیدی روز عید فطر
برخی آقایان میگفتند که خط قرمز ما، خاک ایران است! این هم «خاک»! اگر شمایید آن بندگان سختپیکار خدا (دلاورمردان رهبر) مبادا ملاحظهکاری کنید و ظهور را پس برانید و در خون شهیدان قدس شریک شوید! رهبرمان راه گریز را بر هر محافظهکاری بست! اسرائیل سر تیر است تا شما دلاورمرد خدا (عباداً لنا) باشید یا محافظهکار!
🚨رهبر: «محافظهکاری، قتلگاه انقلاب است»
✍🏼ا. امامی؛ طلبه، دکترای فقه سیاسی و روابط بینالملل و کاشف ابرفقه
هدایت شده از ابرفقه
🌹و لا یخافون لومة لائم
چقدر مصرف انگور و شعر و دود شویم؟
به روز حادثه مفتون سیب و سود شویم
و طـبق طـرح سـيـا اسـلحــه فــرود آریـــــم
دچــــــار تـــیـغ تـبآلـــوده یـــهـــود شـــویــم
بـرای رشــــــد درخــــتــان دار بـعـد از مــرگ
قشـنگ کرم شـویم و قشـنگ کـود شویـم
درون حجره بیا درس فهم بحث کنیم!
بـد است تخـطـئه تا اینـکه وانمـــود شویم
چقدر ذلـت مســکوت زیــســتن ای کاش
دچـار ترکـش تهمــت شویم و بــود شویم
مبــاد بــــاد تغــــــافل به سـوی مــا بــوزد!
به خشـم صاعــقهای وارث ثمـــود شویم!
✍️ ا. امامی؛ طلبه حوزه، دکترای فقه سیاسی و روابط بین الملل
رهبر: «محافظهکاری قتلـگاه انقلاب»
🖤کنسولگری ایران
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺رهبر: نقد و انتقاد را کالای قاچاق نکنید
«آنگاه که نخبگان ما نقطه تعادل میان «هرجومرج» و «دیکتاتوری» را شناسائی و تثبیت کنند، دوران جدید آغاز شده است. نباید از «آزادی» ترسید و از «مناظره» گریخت و «نقد و انتقاد» را به کالای قاچاق و یا امری تشریفاتی، تبدیل کرد چنانچه نباید بجای مناظره، به «جدال و مراء» گرفتار آمد و بجای آزادی، به دام هتاکی و مسئولیتگریزی لغزید. ... من عمیقاً متأسفم که برخی میان مرداب «سکوت و جمود» با گرداب «هرزهگوئی و کفرگوئی»، طریق سومی نمیشناسند و گمان میکنند که برای پرهیز از هریک از این دو، باید به دام دیگری افتاد ... متأسفانه گروهی بدنبال سیاستزدگی و گروهی بدنبال سیاستزدائی، دائماً تبدیل فضای فرهنگی کشور را به سکوت مردابگونه يا تلاطم گردابوار، میخواهند تا در اين بلبشو، فقط صاحبان قدرت و ثروت و تريبون، بتوانند تأثيرگذار باشند» ۱۶ بهمن ۸۱
🔻رهبر: «گاهی اوقات انتقاد باید عمومی هم باشد؛ ما همیشه معتقد نیستیم که انتقاد باید درِگوشی باشد؛ نه، گاهی هم باید عمومی باشد! امّا اینکه ما به نحوی انتقاد بکنیم که آن شنوندهی انتقاد به تعبیر رایج، بندِ دلش پاره بشود و بگوید دیگر همه چیز از دست رفت، پدرمان درآمد، اینجوری نباید انتقاد بکنیم» ۱۵ شهریور ۹۷
🟢 رهبر: ممکن است بعضی نقدها را وارد ندانم؛ چه آنچه مربوط به دستگاههای قوّۀ مجریه است، چه آنچه مربوط به قوّۀ قضائیه است، چه آنچه مربوط به دفتر رهبری است. ممکن است بعضی وارد باشد، بعضی وارد نباشد؛ لکن نفْس این نگاه نقّادانه را من صددرصد تأیید میکنم. ۱۷ خرداد ۹۶
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 منظرپور، سردبیر سابق بیبیسی: حملۀ ایران معادلات نظامی جهان را تغییر داد
🔹تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حملۀ ایران شکست خوردند؛ این یک تغییر موازنه استراتژیک در خاورمیانه و جهان است!
🔹گنبد آهنین کاملا در برابر باران موشکی ایران ناتوان نشان داد؛ اسرائیل فکرش را هم نمیکرد.
🔹در طول تاریخ ایران، چنین پاسخی از سوی حاکمان ایرانی به یک کشور متخاصم وجود نداشته است.
@Farsna
🔺«وعده صادق»، شکست «وعید کاذب»
ارزیابی همهجانبه رزم «وعده صادق»، تنها در توان ولیّ فقیه است: «و إذا جاءَهم أَمرٌ مِن الأمنِ أو الخوف أذاعوا به و لو رَدّوه إلی الرسولِ و إلى أُولِی الأمر منهم لَعَلِمَهُ الذين يَستَنبِطونَهُ منهم»
ولی از نگاه فقه فطری، گمان بر این است که این رزم، در سنجش با خواستههای بر زمینمانده رهبرمان، پس از توفان اقصی (بیتابی مهارناپذیر گروههای مقاومت) کاری خوب و گامی رو به جلو است.
امیدواریم تلفات افسران بلندپایه اسرائیل نیز گزارش شود؛ هرچند که بزرگانشان هم کوچکتر از قوزک پای شهید زاهدی هستند
◼️در پی دریافت نشدن ستایش رهبر از رزم سپاه در موشکباران اربیل و یورش به تبهکاران در خاک پاکستان، امیدواریم رهبرمان این رزم سپاه را بسزا دانسته، بسیار بستایند و گامهای بزرگتری برداشته شود.
◼️یکی از دستاوردهای این رزم که به برکت پافشاری رهبرمان بر پاسخ پشیمان کننده انجام شد، شکست پندار امثال حداد عادل بود؛ اینکه اسرائیل میخواهد ایران را به رویارویی بکشاند! یعنی ملاحظه بکنید!
💐 سلام بر خداترسی انصارالله یمن که از آمریکا نمیترسد و وای از ملاحظهکارانی که با ترس از غیر خدا، فهم فطری و محاسباتشان نیز میلغزد!
🔺سپاسگزار رزمآوران سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی
✍🏼 ابوالفضل امامی، طلبه و دکترای فقه سیاسی و روابط بینالملل
هدایت شده از مجتبی شیخی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جای حاج قاسم خالی❤️🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نتانیاهو: هیچ موشکی به ما نخورده
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نقد فقهی ادعای آیةالله اعرافی
رهبر در ۱۴ فروردین برای «مجازات پشیمانکننده اسرائیل» پیام داد. اعرافی پس از ١٠ روز، بجای بیتابی برانگیزی برای فریاد انتقام میگوید ایران در برابر اسرائیل عجله ندارد ...! انگار که بگوییم ما برای ظهور، عجله نداریم!
◾️شتاب در «امر الهی»
«امر کردن به چیزی»، یعنی وجود مصلحت در انجام آن؛ برای نمونه «امر به نماز» یعنی بودن مصحلتی در نماز. آیا عجله برای کسب این مصلحت، خوب نیست؟ بیگمان، بدست آوردن هر چه زودتر این مصلحت، بهتر است؛ ازینرو میگوییم «سارعوا»، «فاستبقوا» یا «عجل فرجه»
◾️شتاب مؤکد در «امر ولایی»
فرق دستور به نماز که یک واجب الهی (فتوایی) است و دستور به «مجازات اسرائیل» که یک واجب ولایی (حکم حکومتی) است، در این است که واجب ولایی یادشده، قضیه خارجیه، آنهم در مساله جنگی است. پس مجازات در این زمان، مصلحت بایستهای دارد که اگر زمان آن بگذرد، برخی مصالح آن از دست میرود و یا دیرتر به آنها میرسیم؛ پس برای انجام این دستور و هرگونه زمینهسازی برای انجام آن، شتاب (عجله) میکنیم
◾️لغزش اعرافی
گفته اعرافی، بجای پافشاری بر انجام هر چه زودتر دستور رهبر، با ادعای «عجله نداریم» و ساختن «دوگانه کاذب» میان «عجله و سنجیدگی»، به پسزدنِ مطلوبیت شتاب در مجازات اسرائیل و ناسازگاری با مبانی فقهی دچار میشود! مانند اینکه بگوید «تعجیلی در فرج نیست؛ چون فرج باید سنجیده باشد»
🚨کمینه اینکه، این ادبیاتِ ناهمسان با ادبیات بیتابیبرانگیز رهبر، دستاویز کاستیها شود؛ مانند کاستی در:
👈تجربه کمیتههای انقلاب
👈حجاب
👈قتلگاه رایاسپهر
👈بیتابی مهارناپذیر گروههای مقاومت
📚ابرفقه