eitaa logo
🔥ابرفقه | خونخواهی
3هزار دنبال‌کننده
615 عکس
704 ویدیو
20 فایل
امیرالمؤمنین (ع): العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21 گروه ابرفقه https://eitaa.com/joinchat/1426391062Cab11ed33e8
مشاهده در ایتا
دانلود
17.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ خانعلی‌زاده، عضو همراه تیم مذاکره‌کننده و استاد روابط بین‌الملل: «شعام به رهبری فشار آورد ایشان حتی با فرایند مذاکرات هم مخالف بودند، نه فقط با تفاهم‌نامه رهبری به مسئولان مذاکرات بعد از برگشت از اسلام‌آباد گفتند "خلاف شرع انجام دادید و بر مبنای ده شرط گفتگو نکردید! این مذاکرات، نه به خیر دنیای شماست و نه آخرت شما. مذاکرات، جلوی زدن زیرساخت را نمی‌گیرد" اعضای شعام اصرار داشتند که باید مذاکره کرد و تعهد دادند و مجوز گرفتند!» ➕ حالا به یاد بیارید کیا تو رسانه‌ها یا میادین، به مردم می‌گفتن اگر بگید به آقا تحمیل شده، توهین به ایشون کردید و ایشون رو فردی ضعیف و دست‌بسته نشون دادید و با این لفاظی‌ها مردم رو ساکت کردن. خدا لعنتتون کنه که جنگ با تمام کفر و باطل رو که انقدر مردم براش مقاومت و آمادگی نشون دادن خراب کردید. خواص تو این آزمون بدجوری رفوزه شدن @AsreMotalebe
هدایت شده از بیداری ملت
-932094702553391359_584068634408616.oga
زمان: حجم: 4.5M
🔴روشنگری بسیار مهم حجت الاسلام دکتر نبویان نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد صحبت هایشان در برنامه دیروز شبکه خبر 🔹حرف هایم براساس اخباری بوده که داشتم و گفتم نه اینکه از روی متن اسناد سری خوانده باشم. 🔹 نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هستم واخبار مختلفی به من می رسد. 🔹برخی نقل اخبار من از تیم مذاکره کننده است 🔹ادعا می‌کنند حرف ها ناقص بود.بنده که حرفهایم از اخبار بود.ایا شما اسناد را کامل دارید؟اصلا چرا دارید؟شما چکاره اید؟شما میتوانید اسناد داشته باشید و نماینده مجلس نمی‌تواند اخبارداشته باشد! 🔹بنده همراه تیم مذاکره کننده به پاکستان رفتم چون رهبری با شروطی مذاکره را پذیرفتند،اما متوجه شدم رهبری از مباحث مذاکرات پاکستان رضایت ندارند،مسیرم را جدا کردم 🔹کسی که درمسیر مقام معظم نباشد،خطای راهبردی دارد 🔹علت اینهمه حاشیه سازی ها چیست؟ 🔹بجای آنکه به دنبال اطاعت از رهبری باشند،به دنبال حاشیه سازی هستندو میگویند اخبار را ازکجا اوردی؟! مشکل اینها در ولایتمداری است.میخواهند با تهدید،تهمت و پرونده سازی مسیر اشتباه خود را ادامه دهند. 🔹 رهبری نظرشان را صریح گفتنداما آنها مجدد مسیر خود را می روند. 🔹مگر نمی‌گفتند همه چی با رهبری هماهنگ است؟الان چه جوابی دارند؟ ⏪بر اساس تفاهم،قبل از آغاز مذاکرات بایداین ۴موضوع اجرایی میشد: ۱. پایان اشغالگری درلبنان وعقب نشینی کامل ۲.آزاد شدن پول های مسدود شده ما توسط آمریکا.نه قرض گرفتن از قطر ۳.رفع محاصره ۴.رفع موقت تحریم ها 👆آیا این۴مورد انجام شد که مسوولان به اروپابرای مذاکره رفتند؟ 🔴 👇 @bidariymelat
505.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 حسین مرعشی: «وفاق: فرار از شر مجلس» 👈 گروه ابرفقه 🔻همسو👇 - انا لله و انا الیه راجعون؛ مردم مبعوث: «سپاه چرا؟» - سپاه، آماج نفوذ محاسباتی در برجام هسته‌ای و منطقه‌ای - تبیین هشدار رهبر درباره محافظه‌کاری سپاه - رهبر: گاه مسئول ما همان کاری می‌کند که مأمور عالی‌رتبه سیا می‌خواهد - مصباح: فتنه عمامه‌سرها، سردوشی‌دارها و .... - کودتای قالیباف در پندار «تحلیلگر» - احتمال «پاپ‌سازی رهبر و حکمرانی قالیباف» - پیروزی امام و مردم مبعوث بر کودتای محاسباتی وفاق - بایستگی توبۀ مسئولان برای سرپیچیِ فرمان رهبر - نبویان در شبکه خبر: سند ۱۱ شرط رهبر برای مذاکرات - بررسی فقهی نامه ادعایی شیخ نعیم به قالیباف - آقای قاآنی! لغزش سرلشکر فیروزآبادی و گفتمان روحانی؟ - تحمیل مذاکره (غیرمستقیم) به رهبر - اثبات فقهی حرمت آتشبس کنونی - عدم تکذیب گزارش علم‌الهدی درباره حرمت مذاکره - نقد فقهی ادعاهای آتشبسی طائب 👈قالیباف ۱_۲_۳_۴_۵ _۶ _۷_۸ _۹_۱۰_ ۱۱_۱۲_۱۳_۱۴_۱۵_ ۱۶_
هدایت شده از 🔥ابرفقه | خونخواهی
🔺تبیین هشدار رهبر درباره محافظه‌کاری سپاه امام خامنه‌ای در سخنرانی ۱۰ مهر ۹۸ می‌فرماید «به‌هیچ‌وجه نگذارید سپاه، پیر و محافظه‌کار بشود». ایشان در آغاز همین سخنرانی می‌فرماید: «شما فرزندانِ عزیزِ این حقیر هستید؛ اگر کسی از بنده سؤال بکند که حالا شما از این بچّه‌ها، از این فرزندان راضی هستید، خواهم گفت که صددرصد راضی‌ام امّا قانع نیستم» ⬛️ پندار نادرست برخی می‌پندارند که چون رهبر، از فرزندان سپاهیش کاملا راضی است، پس از عملکرد سپاه نیز ۱۰۰٪ راضی است و از سپاه انتقاد نکرده است. ⬛️ پاسخ ابرفقهی امام خامنه‌ای در آغاز از خوشنودی کامل از سپاه سخن می‌گویند تا کسی به سپاه بدبین نشود و بتوان انتقادها را نیز بازگو کرد. ولی بر پایه ابرفقه، میان هر کس با کار وی باید داوری جداگانه داشت؛ چنانکه خدا نیز چنین می‌کند: «إنّ اللهَ یُحِبُّ العبدَ و یُبغِضُ عَمَلَه». گاهی خدا از کسی خوشنود است ولی بر کارش می‌خَشمد. پس خوشنودی پدرفرزندی از «خودِ» سپاهیان، به معنای نقد نداشتن فرمانده کل قوا به «عملکردِ» سپاهیان نیست! ⬛️ پاسخ فقه ولایی به یاد می‌آورم که نزدیک سال ۹۸ بود که از برخی برجستگان شنیدم که بهترین نهاد کشور سپاه است؛ ولی سپاه نیز تنها ۹٪ از مطالبات رهبر را به سرانجام می‌رساند. این سخن بر من گران آمد؛ زیرا گمانم بر آن بود که سپاه ۹۰٪ و کمینه، ۷۰٪ از دستورهای رهبر را انجام می‌دهد. ازینرو کوشیدم تا این ادعا را با سخن امام خامنه‌ای ارزیابی کنم؛ که به فرمایش مهر ۹۸ آقا رسیدم: «معتقدم خدای متعال، استعدادی داده که شما ۱۰ برابر این [مواردی] که گفتیم، حالا احتیاط کردم گفتم ده برابر، امّا ۱۰۰ برابر این- می‌توانید پیش بروید؛ به چه دلیل؟ به دلیل اینکه شما الان [در جایگاه] صد برابرِ آن روزِ اوّل قرار دارید ... خدای متعال استعداد و توانایی و امکان را داده؛ وقتی امکان داد، تکلیف هم می‌آید: لا یُکَـلِّفُ اللهُ نَفسًا اِلّا وُسعَها؛ هر چه وُسع شما بیشتر باشد، تکلیفتان هم بیشتر است. خلاصه‌ حرف ما این است [که] چون وُسع‌تان زیاد است، توانایی‌تان زیاد است، تکلیفتان هم زیاد است. حالا چون تکلیف سنگین است، توصیه‌های ما بر این اساس است». 🚨تبیین کاستی سپاه در سخن رهبر پس رهبرمان در ارزیابی عملکرد سپاه، آشکارا می‌گوید که سپاه کمابیش ۱٪ و بیشینه ۱۰٪ از توانش را به کار می‌برد. این سخن رهبر، تأیید آن گفته است که سپاه، ۹٪ از دستورهای رهبر را (در بهترین نگاه) به سرانجام می‌رساند. ◽️دستور ضد محافظه‌کاری رهبر برای بر زمین نماندن این تکالیف حقیقی و سنگین، آشکارا بر ضد محافظه‌کاری (بسندگی به وضع کنونی) سفارش می‌کند: «به‌هیچ‌وجه نگذارید سپاه، پیر و محافظه‌کار بشود ... بنابراین اوّلین توصیه این حقیر همین است که نگذارید سپاه، پیر بشود، محافظه‌کار بشود، به وضع موجود [بازدهی ۱۰ درصدی] قانع بشود؛ نه! روزبه‌روز باید جلو بروید! بهتر بشوید! در جهت انقلابی شدن، در جهت دینی شدن، در جهت کارآمد شدن» ◽️سفارش آماده‌به‌کاری رهبر: «آماده‌به‌کاریِ خودتان را در مواجهه با حوادث بزرگ حفظ کنید؛ این یکی از خصوصیّات سپاه بوده». 🚨کاستی سپاه در آماده‌به‌کاری بی‌سرانجامی دستور رهبر در آذر ۹۸ به بسیج، برای بهره از تجربه کمیته انقلاب اسلامی و غافلگیر نشدن در صحنه‌ها و سپس رُخداد چندین اغتشاش، بسیار تلخ بوده است. ◽️سفارش گستره سرزمینی مقاومت رهبر: «این نگاه وسیعِ جغرافیای مقاومت را از دست ندهید ... این نگاه وسیع فرامرزی، این امتداد عمق راهبردی، گاهی اوقات از واجب‌ترین واجبات کشور هم لازم‌تر است! ... این نگاه به این منطقه‌ی وسیع جغرافیایی که جزو وظایف و جزو مسئولیّتهای سپاه است، نگذارید در داخل سپاه، تضعیف بشود.» ◽️سفارش دشمن‌نترسی رهبر: «ارزیابی خودتان از دشمن را واقعی کنید! [ولی] هُشیاری را هم با ترس اشتباه نگیرید؛ اصلاً از دشمن نترسید!» ◽️سفارش کار جهادی رهبر: «کار جهادی و روحیّه‌ جهادی را در همه عرصه‌های گوناگون سرلوحه قرار بدهید. بنده گاهی تذکّر می‌دهم که فلان مطلبی را که ما ۶ ماه قبل گفتیم، هیچ حرکتی انجام نگرفته! به خاطر اینکه کار را جهادی دنبال نمی‌کنند» 🚨 کاستی سپاه در کار جهادی بر زمین ماندن دستور رهبر به سپاه برای کاربست تجربه کمیته‌های انقلاب در آذر ۹۸ نشانگر کاستی در کار جهادی است. ⬛️ دیگر کاستی‌های سپاه ◽️عملکرد برخی گروههای وابسته به سپاه درباره فضای مجازی‌ای که رهبر فرمود به اندازه «انقلاب اسلامی اهمیت» دارد و اگر من رهبر نبودم مسئول فضای مجازی می‌شدم و گفتند که این فضا اینک قتلگاه جوانان و نوجوانان است. ◽️کارکرد کمرنگ سپاه و بسیج در جنگ دستگاههای جاسوسی دشمن با «حجاب» ◽️نشکُفاندن بیتابی گلوگیر مردم ایران در سوگ غزه و بر زمین ماندنِ نسبیِ «راهبرد بیتابی» گروههای مقاومت»
📚 نقد ادعای عجیب حدادپور درباره «علی الاصول» ◼️ چکیده این ادعای عجیب😱 «علی‌الاصول» یک اصطلاح فقهی به معنای «جریان قاعده تا زمان نبودِ دلیل خاص» است. نظر اولیه رهبری عدم موافقت بوده، اما تعهد و قبول مسئولیت رئیس‌جمهور، حکم «دلیل خاص» را پیدا کرده و جایز بودنِ تفاهم‌نامه را رقم زده است. ◼️ برخی از نقدهای این ادعای عجیب! ◽️ آ. فرق «اصل» با «علی الاصول» «اصل» یک اصطلاح در دانش فقه است؛ ولی «علی الاصول» یک چیز دیگری است. نفرموده است «علی الاصل». کسی که دقت فقهی دارد می‌داند که «اصل» در هر حکمی یک چیز است، ما چند تا اصل در یک مسأله نداریم که بشود «اصول». «علی الاصول» یعنی بر پایه اصولی که مسأله بر آن استوار است. ◽️ ب. نبودن اصل درباره بندهای یک تفاهمنامه (قضیه خارجیه) اصل، برای فقه الهی (قواعد کلی و قضایا حقیقیه) است؛ نه برای یک مسأله جزئی و خارجیه در فقه ولایی (حکومتی). خُب درباره «تفاهم‌نامه» چهارده‌بندی، اصل فقهی چیست؟ اصلاً، اصل معنا ندارد! باید یکایک بندها و واژگان را خواند و سپس بر پایه مصلحت و مفسدت مسائل گوناگون مرتبط با آن، به حکم رسید! اصل چیست؟! ◽️ ج. لغزش مخاطب‌شناختی خطاب پیام رهبر به مردم است؛ نه تخاطب فقهی با شاگردان درس خارج فقه. از این رو ادبیات یادشده هم ادبیات متناسب با فهم مردم است. ◽️ د. قرائن قوی درون متن لحن و تک‌تک جملات پیام، نشان‌دهنده‌ی یک مخالفتِ نیرومند در میان است؛ نه پذیرش یک دلیلِ شرعیِ حاکم بر نظریات رهبر. تعبیر «بنده نظر دیگری داشتم»، تغایر آشکار را نشان می‌دهد! تعبیر «از باب تعهدی که رئیس‌جمهور دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه را صادر نمودم» نشان می‌دهد که مصلحتِ این اجازه، نه پذیرش یک حجت شرعی در حد دلیل، بلکه اتمام حجت به شعام و سلب مسئولیت عواقب کار از رهبری است. این لحن تهدید است نه شاگردی کردن در برابر دلیل برتر! سخن پایانی رهبر: «از این لحظه، ما... منتظر تحقق شروط خواهیم بود» موضع رهبری را از یک موافقِ تفاهم‌نامه، به یک «ناظرِ منتظر و مطالبه‌گر» تغییر می‌دهد؛ نه این که دلایل آنها را پذیرفته باشد. ◽️ ه. تراز حجت و دلیلیت از نگاه فقهی، نظر یا تعهد یک نهاد (رئیس‌جمهور و شعام) در مسأله‌ای که صلاحیت آن با رهبر است، تنها ارزش مشورتی دارد و هم‌ارز و بلکه حاکم بر سخن رهبر نیست که بتوان دیدگاه رهبر را «اصل» گرفت و «سخن فاقد حجیت شعام را دلیل» پنداشت. ◼️فرجامه اجازه یاد شده هم همراه با لحن تهدید و سلب مسئولیت از رهبر و گذاشتن باز عواقب کار بر دوش پافشرندگان بر خلاف نظر رهبر است. نباید با ناآگاهی و تحمیل پیش‌انگاشته‌ها، حریر فقه را به دستمال استنجاء ترامپ تبدیل کرد. 📚نوشته‌ها و ننوشته‌های پیام رهبر در رسوایی باند وفاق و نقاق مدعی هماهنگی با رهبر! 🔺 نبویان در شبکه خبر: سند ۱۱ شرط رهبر برای مذاکرات 🔺فاش‌سازی خانعلی‌زاده، عضو همراه تیم مذاکره‌کننده از «علی الاصول»