فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥فتنهگران با محتویات مغزی هیتلر
☝️سخنان بالا در جلسه امام با نمایندگان مجلس با ریاست اکبر هاشمی در داستان ستیز هاشمی و بنیصدر گفته شد! نوشته مفصل را در نشانی زیر ببینید:👇
⛔️ داستان تلخ ستیز هاشمی و بنیصدر.
🌵هاشمی در پی جازدن ادعاهای خود به نام دین و جریان انقلابی
📛 تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:👇
👈ناطق نوری: «آقای هاشمی چند دفعه این اختلافات را با امام در میان گذاشته بود و امام به ایشان فرموده بود: "بروید به فکر آخرت باشید." ایشان عصبانی شده بود و به امام گفته بود: همه اش که ما نباید فکر آخرت باشیم یک خرده شما هم به فکر آخرتتان باشید». خاطرات ناطق، ۱: ۲۱۲.
🌵هاشمی پیشتر هم در ستیز با بنیصدر در نامه ۲۵ بهمن ۵۹ که در سال ۸۹ هم در پایگاه هاشمی بازنشر شد، به امام نوشته بود:
👈«آیا بیخطبودن و آسایشطلبی را میپسندید؟»
🌔 امام از اول هم برخی را میشناخت و نسبت به هنگام آشکار شدن درون آنها هشدار داده بود.
🔥 کودتای ۸۸ همان سقیفه بود؛ ولی غاصبان ولایت، زورشان نرسید؛ تفاوت همین بود!
👈شرایط شکافت برای شناخت درون افراد: الولایاتُ مَضامیر الرِّجال. تصنیف غرر، ۳۴۲. در مسابقه قدرت درون افراد رو میآید.
🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شاهکار محتوایی و تراز ادبیات دینی و لحن انقلابی و اسلامی و پاکیزگی اخلاقی در سخن حماسی امام خامنه ای
🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سخن ناسدید علامه جوادی در درس تفسیر ۵ آذر ۹۷
1️⃣ لغزش استدلالی!
⛔️ چون ۱۵ میلیون پرونده داریم، و هر کسی با یک نفر دیگر دعوا دارد، پس ۳۰ میلیون نفر دعوا دارند!
⛔️ و چون هر کسی دست کم با یک نفر انس دارد، پس ۶۰ میلیون نفر شب و روز با هم دعوا دارند!
⛔️ چنین کشوری چگونه رویِ #فَلاح ببیند؟!
2️⃣ لغزش زبانی چینستایی و خودتحقیری
مدتی پیش چند نفر از دانشگاه چین آمدند، به طرزی حرف میزدند که خودشان به زحمت حرف همدیگر را میشنیدند؛ #آرام_مؤدب! اما #ما_همهمون_دعوا داریم با هم!
3️⃣ لغزش زبانی درباره ادارات ایران
«شما #هر_ادارهای که رفتید، یا روزمیزی میخواهد یا زیرمیزی!
4️⃣ لغزش زبانی اسلامشناختی
👈 این اسلام، ظاهری است! همانکه سید جمال گفته: در غرب اسلام هست ولی مسلمان نیست؛ در شرق مسلمان هست ولی اسلام نیست. ما که به #لفظ کار نداریم که!
❇️ نقد لغزشهای #سطحی
1️⃣ نقد دعوای شب روز ۶۰ میلیونی
📚 اولا طبق آمار مسؤل این امر، در ۲ تیر ۹۸؛ در سال ۹۷ تنها ۶میلیون و ۳۰۰هزار پروند یکتا در محاکم قضائی بوده است که با ۳ میلیون و ۸۷۷هزار پرونده شورای حل اختلاف، جمعاً ۱۰ میلیون و ۱۷۷هزار پرونده میشود؛ نه ۱۵ میلیون پرونده!
📚 ثانیاً از این ۱۰میلیون و ۱۷۷هزار پروند، طبق آمار حمید شهریاری، فقط ۵ میلیون و اندی، مربوط به جرائم اجتماعی است؛ نه ۱۵ میلیون پرونده دعوا!
👈ضمنا آن جایی که ۵۰۰ یا ۶۰۰ پروند دارند، کجا است؟!
👈ادامه نقد در پیام پسین👇
🇮🇷 @abarin
❇️ادامه👇
شهریاری ۷عنوان اتهامی (۵۰٪ حجم پروندهها) را با درصد هر یک بر میشمرد؛ که ۴عنوانِ «ضرب و جرح عمدی» با ۸/۷٪ و «توهین به اشخاص عادی» با ۸/۲٪ و «تهدید» با ۵/۹٪ و «تخریب عمدی اموال با ۳/۷٪، تقریبا جرائم اجتماعی اند (۲۶/۶٪ از آن ۵۰٪) اما دیگر عناوین، سرقت، رانندگی بدون گواهینامه و صدمه غیرعمد تصادف و ... میباشند؛ نه دعوا!
👈پس طبعاً، کمی بیش از نصف این ۱۰ میلیون و اندی پرونده، #اجتماعی است؛ و چهبسا تداخل شاکی و متشاکی و تراکب پرونده روی یک موضوع هم هست.
👈به لحاظ فقهی و فلسفی چطور میتوان به خاطر حدود ۵میلیون پرونده، گفت که ۶۰میلیون ایرانی شب و روز در حال دعوا هستند؟! حتی گفت که کشور روی #فلاح نمیبیند و حتیتر، اینکه ما لفظاً و ظاهراً مسلمانیم و اسلام در غرب است!
⛔️خیلی از پروندهها نیز ناشی از فضای ولنگار مجازی و غربزدگی مدیریتی #هاشمیستی است!
2️⃣نقد لغزش چینستایی و ایران...
📚اولاً مقایسه یک #هیأت_دانشگاهی، آن هم در یک نشست #رسمی خارج کشور، با #مردم_عادی، آن هم نه در نسشست رسمی خارجی، بلکه در #متن_مشکلات چالهمیدانی، دو خطای روشن است!
📚ثانیاً برای اینکه مغالطه پهلوانپنبه نشود، لحن آن چینیها را با لحن و تعبیر خود آیةالله جوادی بسنجید؛ نه با مردم! آیا #خودشکن نیست؟ لطفا دوباره گوش کنید.
3️⃣ نقد لغزش تخطئه ادارات
نباید یک #استقراء_ابرناقص و حقیقتا نادرست را با «سور کلی» #همه بیان کرد! طبق کدام منطق؟ کدام فقه؟ کدام عرفِ عقلا؟
👈اکثریت ادارات و کارمندان مؤمن و خدمتگزار را نباید با برخی رشوه گیریها (که در دوران هاشمی افزایش یافت) نادیده گرفت!
❇️ نقد #لغزش عمقی
1️⃣ تحلیل خطاتر از داده های خطا: تخطئه #اسلام_ایرانیها به سبب عدم توجه به عمق و سطح
👈اولاً #این اسلامشناسی و چین و غرب شناسی، #ظاهری است؛ نه #اسلام_ایرانیها!
👈ثانیا برای شناخت افراد و جوامع، باید آنان را در شرایط #شکافت (فی تَقلُّب الأحوال عِلمُ جواهر الرجال. کافی، ۸: ۲۲) بررسی کرد؛ نه اینکه قضاوتمان در چشم مان باشد و وضعیت افراد در مهمانی رسمی خارج یا در خطاهای روزانه یا در سیرک تربیتی جوامع غربی را معیار بدانیم.
2️⃣ پرونده کمی که:
آ. تحت خشونت ناپیدای قفس قوانین و قانون گزاران صهیونی؛
ب. و در عین سورچرانی انگلوار بر ثروتهای تاراج شده عالم؛
ج. آن هم با وضعیت روابط اجتماعی بسیار سرد و گسیخته (ایندیویژوال)؛
د. و تحت تعاون شیاطین جن و انس بر اثم باشد، تجلی اسلام در غرب نیست!
👈من از ۶سال زندگی در اروپا سخن میگویم؛ نه با نقل قول از افراد #ندیده یا چند جلسه رسمی با چند ادلکن زده کراواتی؛ که حسن روحانی، #روباه_اعظم شان را مؤدب و باهوش میخواند!
👈خشونت غرب با زن، و «وحشیگری اروپا» زبانزد است! بسیاری حتی #نمیتوانند_باهم_زندگی کنند و با #سگ میزیند!
👈جوهره مردم اروپا (الانسان بعقله) را باید در شرایط شکافت شناخت؛ در دولتهای برآمده از رأی و همراهی یا سکون همین مردم! در استعمار! در دو جنگ جهانی! در قتل عام حدود نیمی از جمعیت ایران، در قتل عام یمن و سوریه! در بازدیدهای بانزاکت شان از جمجمههای الجزایریها در موزه وحشی پاریس!
👈چقدر #ابرفقه و فهم مبتنی بر درک عمق و سطح مردم ایران و غرب، غریب است!
3️⃣ اگر امام صادق (ع) بود، با محتوا و لحن ناسدید این صوت چه میکرد؟
👈حضرت (ع)، در برابر پرسشی بهمراتب لطیفتر از این قضاوت قشری، آن هم با چنین لحنی، بر عبدالله ابن ابییعفور، #غضبناک میهجومد:
👈 «قلت لأبی عبدالله (ع): انی أُخالط الناسَ فیُکثِر عجَبی من أقوام لا یَتولَّونکم و یتولَّون فلاناً و فلاناً؛ لهم أمانةٌ و صدق ٌو وفاءٌ؛ و أقوام یتولَّونکم لیست لهم تلک الأمانةُ و لا الوفاءُ و لا الصدقُ! قال: #فاستوی ابوعبدالله (ع) جالساً فأقبل #علیَّ_کالغضبان ...» کافی، ۱: ۳۷۵.
👈 آری شیطان در نماز و رشد به سراغ مومن و جامعه ایمانی میرود؛ وگرنه گمراهان را یاری میکند که تعاون بر اثم و شراب و سورچرانی را با حضور قلب و نیکرفتاری بپویند!
4️⃣ بیان پیامبر (ص) و بزرگان درباره #عمق مردم ایران:
👈 رسول الله (ص): «یا علیّ! #أَعجَبُ_الناسِ_إِیماناً ... قومٌ یکونون فی آخِرِ الزمان ... فَآمَنوا بِسَوادٍ علَى بَیاض» من لایحضر، ۴: ۳۶۵.
👈امام خمینی: توده مردم ایران، از مردم عهد رسولالله (ص) بهترند! جانم فدای یکیک آنها!
👈 ابرفقه (عمق و سطح) در بیان امام خامنهای: «ملت #عظيم_الشأن و #شگفتی_آفرين ايران ... هميشه در #لحظه_نياز [شکافت] صحنه رويارويی با بددلان و بدخواهان را عرصه پیروزی حق میسازد ... و سپاسی از ژرفای دل و جان، آفریننده هستی را كه #دست_قدرت خود را در عزم و ایمان و بصیرت شما #نمايان ساخت!»
5️⃣جمله پایانی این جلسه تفسیری، پذیرش #شیره_سکولاریزم بود! اما نگاه جامع علامه جوادی، درست است؛ در همین نشست: «چقدر این ملّت بزرگ است!»
🇮🇷 @abarin
💠سفاهت مُطلق
🔥«وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِياءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُون» هود، ۱۱۳
📚و از کسانی که می ستمند، استواری مجویید که شما را آتش می رسد و کسی جز الله سرپرست و یاور شما نیست و سپس [از سوی او نیز] یاری نخواهید شد!
✅ قانون جهان این است که اگر سفاهت مطلق بکنی، خدا هم یاری ات نمی کند.
✅ یکی از روشن ترین و حیاتی ترین قوانین زندگی و دین در میان عقلای عالم، «قاعده نفی رُکون به ظالمین» است. به ویژه کسی که ظلمش در حد #دشمنی_مطلق با شما است.
⁉️آیا کسی برای رهایی از چاله، به چاه پناه می برد؟ چنین کاری دلیل «سفاهت» است
⭕️ امام خامنه ای: شما آمریکاییها متّهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کردهاید؛.. وقتی این اتّهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد میکند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؛ ممکن است داروی شما یک وسیلهای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد. ممکن است یک دارویی را شماها تجویز کنید که این ویروس را ماندگار کند و مانع تمام شدنش بشود اگر کسی را به عنوان درمانکننده و پزشک بخواهید بفرستید، ممکن است او بخواهد بیاید اینجا، اثر عملی سمّی را که تولید کردهاند را از نزدیک ببیند، چون گفته میشود که با استفادهی از آشناییهای ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی بدست آوردهاند، یک بخشی را بالخصوص برای ایران درست کرده اند.»
@abarin
📚 وندکاوی ۷؛ پسوند «ن»
در پیایندهای نخست تا هفتم به وندپژوهی «پیشوند چم، پیشوند پ، پسوند ال، میانوند ا، پیشوند گ، پسوند ر، پیشوندآ» و نیز وازه کاوی «کار»، پرداختیم. این گمانههای زبانی برای بازکاوی زایش (اشتقاق) و پیوندهای زیبای زبان فارسی میباشد و در حد فرضیهای با شواهد زیاد، بیان میشود.
✅ «ن»، با پسوند به بن مضارع، اسم مصدر میسازد و گویا معنای «دارا، خواهان یا جا» را به هسته خود میدهد. شاید خود «ن» مصدری نیز، همین پسوند با بن ماضی باشد.
۱. چمن: چمیدن، بچم، چم + ن. «چم» یعنی راست و چمیدن یعنی راستوار (با سینه کشیده و خرامان) راه رفتن. چمن یعنی چیز دارای راستواری و افراشتگی و ناز.
۲. دهن: دادن، بده، ده + ن. دهن خواهان دهش. دهان نیز از اسم مصدر (ده+ ا) با پسوند «ن» میباشد.
۳. دمن: دمیدن، بدم، دَم + ن؛ جای دارای دَمِش نسیم. پس «دمن» در «دشت و دمن»، کوتاهه دامن نیست. بلکه یعنی جای دارای دَمِش نسیم.
۴. رسن: رسیدن، برس، رس + ن. اگر رسن را فارسی بدانیم، یعنی نخی که خواهان یا دارای رسش (دسترسی) است؛ مانند افسار. شاید هم کوتاهه ریس + ن باشد.
۵. رزن: َزیدن (رنگ کردن)، بِرَز، رَز + ن؛ دارای رنگوارنگی (رزن: نام برخی آبادیهای ایران)
۶. انجمن (انجامن): انجامیدن، بینجام، انجام + ن؛ یعنی خواهان یا دارای یا جای [توان] انجام کار.
۷. گردن: گردیدن، بگرد، گرد + ن؛ یعنی دارای [توان] یا جای گردش.
۸. سوزن: سوختن، بسوز، سوز + ن؛ سوزدار.
۹. روزن و روزنه: روختن، بروز، روز (روزیدن: روشن شدن، تابیدن) روز + ن؛ جا یا دارای روشنی و تابش.
۱۰. ارزن: ارختن، بیارز، ارز (ارزیدن) ارز + ن: دارای ارزش. دانهای که بیارزش گمان میشد و سپس ارزشمندش یافتند.
۱۱. برزن: زیستن، بزی، زی (زییدن). «بر» و «ور» پیشوند افزاینده. بر+ زی: برزی، برز + ن . «ورز» و «برز» بن مضارع و کوتاهه «ور+زی» و «بر+زی» هستند. ورزش (ورزیِش) یعنی زی (زندگی) را افزایش دادن. «برز+ ن» یعنی جای برزییدن (رشدافزایی). «برزیگر» هم یعنی کسی که زییدن را میافزاید. کوتاهه آن «برزگر» است؛ همانند کشتآبورز (کشاورز)؛ یعنی کسی که میکارد و آب میدهد و ورزییدن میکند. برز + ن یعنی جای برزایی و حیاتافزایی که همان متن جامعه یا محله است. شاید زن نیز کوتاهه «زی+ن» باشد. یعنی زندگی (فرزند) آور.
۱۲. نازن: نازیدن، بناز، ناز + ن. نازن + ین: نازنین؛ یعنی بسیار پُرناز.
۱۳. بُن: بودن، بُو (بو که: باشد که)، بو+ن؛ که کوتاه آن، «بُن» میباشد. باروبنه: بردنیها و بودنیها. بردن، ببر، بر، بار: اسم مصدر با میانوند «ا» و بنه: بو، بون، بُن، بنه: چیزی که بردنی نیست و معمولا جابجا نمیشود. شاید بان نیز اسم مصدری از بن با میانوند «ا» باشد؛ «مهر + بان» یعنی همراه (ملازم) مهر (خورشید) گویا واژهای برآمده از آیین مهرپرستی است.
۱۴. سخن: سختن، سخ+ ن: سخن. سختن یعنی سخت کردن و سُختن یعنی ارزیابی کردن و سِختن یعنی سنجیدن که مضارع آن می شود «سز: سزا، می سزد». ساخت نیز به معنای چیز محکم و حکیمانه (سَخت و سُخته) است. سخ دو حرف اصلی این واژه و به معنای شخ و سیخگون است. سَخ + ن: سَخَن (دهخدا: سُخُن، سُخَن، سَخَن، سَخُن). سخن یعنی چیز سخت و سنجیده که در عربی دقیق «کلام» به همین معنا است. سخن و کلام، هم زمان دو معنای «قول سدید» را در خود دارند. هر چیزی اگر بخواهد براستی سخت و محکم باشد، باید سُخته (سنجیده) و حکیمانه هم باشد؛ به همین دلیل معنای حکمت نیز از ریشه محکم است.
۱۵. لجن: لَختن، بلز، لز (لژ، لج). لج+ ن: لجن؛ یعنی آب و گل گندیده لخته و کمی سفت شده.
۱۶. آهن. آستن، بیاه،، آه آه+ ن. آستن یعنی سرسخت و نرم کننده بودن. آس یعنی چیز سخت و کوبنده و نرم کننده. آس+ آب: آسیاب. چیز سخت نرم کننده که با آب می چرخد. دست+ آس: چیز سخت نرم کننده که با دست می چرخد. آبن مضارع آستن «آه»: چیز سخت و کوبنده. آه انسان نیز چون کوبنده و ویرانگر است، از آستن است. آه+ ن: آهن: دارای سختی و کوبندگی.
۱۷. کهن (کاهن). کاستن و کستن معنای مقابل آستن را دارد. کاستن یعنی سستی و شکنندگی. بن مضارع کستن و کاستن می شود که و کاه+ ن: کهن (کهنه) یعنی از دست دهنده سختی و شکننده.
🇮🇷 @abarin
2.98M
✅ تحلیل تمثیلی جریان انحرافی «عصر حیرت»؛ مهدی نصیری!
#برجام_انقلاب: ما نمی توانیم
#نوحجتیه_گرایی
#مدعی_حیران
🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️ شعر یعنی این👆
🌹مادر قاسم
🇮🇷 @abarin
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🖼 رهبر انقلاب: جناب آقای مصباح یزدی جزو شخصیتهایی است که همه دلسوزان اسلام باید از اعماق دل قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند
@Farsna
◼️انا لله و انا الیه راجعون
🌹هنگامی که عالمی از دنیا برود
آسیبی به اسلام می رسد که چیزی جبرانش نمی کند.
ارتحال علامه بزرگ و مخلص و فداکار و مجاهد و بصیر و محبوب
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی را تسلیت عرض می کنیم.
ان شاءالله به کرم الهی و عنایت اهل بیت، جای خالی ایشان به احسن وجه پر شود.
🌹مصباج عزیزمان
بهت بزرگ کوچ غم انگیزت ابدی است.
⬛️ تسلیت به رهبرمان
هدایت شده از قاسم روانبخش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خاطره ی تکان دهنده حجتالاسلام دکتر روانبخش از استاد خود آیت الله علامه مصباح یزدی (ره) :
آیت الله مصباح به فردی که به صورتشان آب دهان انداخت، چه واکنشی نشان داد??
#روانبخش
#جهان_آرا
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع
🔺 ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است این را من به مسئولین هم گفتم الان هم به طور عمومی میگویم. اگر آمریکایی ها توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمیآمد.
چند روز پیش در ظرف 24ساعت، چهار هزار نفر تلفات داشتند. اینها اگر واکسن بلدند درست کنند اگر کارخانه فایزرشان میتواند واکسن درست کند خودشان مصرف کنند اینقدر مرده و کشته زیاد نداشته باشند؛ انگلیس هم همین جور.
به اینها اطمینان و اعتماد نیست. نمیدانم، شاید گاهی هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملتهای دیگر امتحان کنند. ببینند اثر میکند یا نمیکند. البته به فرانسه هم من خوش بین نیستم. علتش هم این است که سابقه آن خونهای آلوده را اینها دارند.
بله از جاهای دیگری میخواهند واکسن تهیه کنند جای مطمئنی باشد هیچ اشکالی ندارد.
#بسته_خبری
@khamenei_ir
1️⃣ می گویند علامه مصباح معتقد است که مشروعیت حکومت به نظر مردم وابسته نیست.
2️⃣ بله این سخن درست است. اما علامه مصباح می گویند که «حاکمیت» دو رکن دارد؛ آ. «مشروعیت» که الهی است؛ ب. «مقبولیت» که مردمی است.
✅👈 اینک نظر امام خمینی درباره مشروعیت و عبارات فوق العاده دقیق و البته سنگین ایشان درباره حکم ایشان به دولت موقت بازرگان:
«من که ایشان [بازرگان] را حاکم کردم، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم، ایشان را قرار دادم. ایشان را که من قرار دادم واجبُ الْاتِّباع است، ملت «باید» از او اتّباع کند. یک حکومت عادی نیست، یک #حکومت_شرعی است؛ #باید از او اتّباع کنند. #مخالفت_با این حکومت #مخالفت_با_شرع است، #قیام_بر_علیه_شرع» است. قیام بر علیه حکومت شرع جزایش در قانون ما هست، در فقه ما هست؛ و جزای آن بسیار زیاد است. من تنبه میدهم به کسانی که تخیل این معنی را میکنند که کارشکنی بکنند یا اینکه خدای نخواسته یک وقت قیام بر ضد این حکومت بکنند، من اعلام میکنم به آنها که #جزای آنها #بسیار_سخت است در فقه اسلام. قیام بر «ضد حکومت خدایی قیام بر ضد خداست»؛ قیام بر #ضد_خدا_کفر است». امام خمینی، صحیفه امام، ۶: ۵۹.
🇮🇷 @abarin
📚تبیین علمی فرمایش امام خامنه ای در «منع ورود واکسن دشمن»
❌ شبهه: رهبری در مسائل پزشکی متخصص نیست؛ پس چرا حکم به عدم ورود واکسن از آمریکا و انگلیس کرد؟
🌹پاسخ با تفکیک حوزه های بحث
1️⃣ حوزه علم پزشکی که رهبری در آن تخصص ندارند.
👈 آ. ادعای پزشکی
پزشکی می گوید چه دارویی یا واکسنی، چه اثری بر بدن دارد. که البته درباره واکسن کرونا، تاکنون نتوانسته است به چنین نتیجه ای برسد و طبق ضوابط اضطراری عمل می کنند.
👈 ب. بحث عدم «اطمینان» به واکسن دشمنان
آیا اطمینان و اثربخشی معقولی برای واکسن ها ثابت شده است؟ نه! مؤید آن هم وضعیت کشور آمریکا و انگلیس است که در بالاترین آمارهای ابتلا و قربانی قرار دارند.
حتی اگر واکسن شان اطمینان بخش است، آیا آنان اول به کشور خودشان نمی رسند و می آیند به ایران برسند؟ ایرانی که دشمن درجه یک وی هستند و حتی کودکان پروانه ای وی را تحریم دارویی کرده اند! خب انسان که #شعور دارد و این را می فهمد!
2️⃣ حوزه «فلسفه پزشکی، فلسفه علم پزشکی و فقه کلان امنیت حاکم بر نظام سلامت» که رهبری در آن صاحب نظر هستند.
👈 آ. ادعای فلسفه پزشکی (فقه کلان امنیت حاکم بر نظام سلامت)
فلسفه پزشکی (و فقه کلان امنیت نظام سلامت) می گوید آیا دشمن قطعی و قاتل شما، داروی سلامت بخش به شما می دهد یا نه؟ کمینه این که موش آزمایشگاهی او و بیشینه این که قربانیان بیوتروریزم او هستید. بیوتروریزمی که دهها میلیارد دلار برای دست یابی به آن و ضربه به ایران، هزینه اش کرده است. اینها بدیهی ترین انتظار از دشمن است و هر انتظاری غیر از این از دشمن، سفاهت و تناقض است.
اگر فرض بر این است که آمریکا و انگلیس دشمنند و در پی قتل عام مردم هستند؛ چنانکه در جنگ جهانی اول نزدیک به نیمی از مردم ایران را کشتند؛ آیا می توان #انتظار_دوستی از #دشمن داشت؟ مثل این که کسی بگوید در پزشکی فلان دارو کشنده است، اما تزریق می کنیم، شاید این دارو دست از کشندگی برداشته است!
👈 ب. بحث عدم «اعتماد» به واکسن دشمنان
پس در این جا سخن از «اعتماد» نداشتن به دشمن است! و این امر به فلسفه نظام سلامت و فقه کلان حاکم بر نظام پزشکی مربوط است؛ نه به نظام سلامت و تخصص پزشکی.
3️⃣ مقایسه ارزش استدلالی «عدم اعتماد» با ارزش استبعادی «عدم اطمینان»
در بحث #اطمینان، ما به اثربخشی دارو از یکسو و عوارض سوء نداشتن آن از سوی دیگر، توجه داریم که یک بحث پزشکی است. ولی در بحث #اعتماد، توجه ما به رویکرد دشمنی آمریکا و احتمال جدی تحویل بمبهای بیولوژیک است.
👈 آ. #مستند رهبری
رهبری در بحث اطمینان، اولا به به واقعیات موجود در آمریکا و انگلیس استناد کردند، که امری غیرقابل انکار است.
👈 ب. #استناد رهبری
ثانیا استناد به این بحث، ثقل استدلال ایشان برای منع ورود واکسن دشمن نبود. بلکه یک استناد به بحث #اطمینان، در حد یک مؤید در احتیاط عقلایی بود.
4️⃣ بصیرت افزایی به جامعه
اما به دلیل این که بیگانگان و نفوذی ها و برخی افراد نادان در حال جا انداختن این هستند که رهبری در حوزه غیر تخصصی ورد کرده است، سزاوار است که جامعه پزشکیِ ولایی، همانند یک مأموم و فردی که اجمالا این مباحث را درک می کند، برای مردم روشنگری کند که:
💐مردم عزیز! حوزه ای که رهبری ورود کرده اند، حوزه فلسفه نظام سلامت و فقه کلان امنیت حاکم بر نظام پزشکی است و مربوط به دشمن شناسی است و ربطی به تخصص پزشکی ندارد و ما به عنوان پزشک، در این مساله فاقد تخصص هستیم، اما این موضع رهبری، مساله کاملاً قابل پذیرشی برای هر عاقلی است.
از دشمن جز دشمنی برنمی خیزد.
🌼 گرم گل نرگس باشیم
🇮🇷 @abarin
نشست بزرگداشت علامه مصباح یزدی 2.mp3
25.91M
🌹 ابرتحلیلِ نظامشناختی علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسن روحانی در کتابی، با استناد به بیان قرآن، ترسوگری را در قالب یک چیز دینی درآورده است؛ این که اگر دشمن از یک حدی قوی تر بود، نظام حق مقابله با او نداریم و طبعاً باید سازش کند! نتیجه این گونه نگاه به کتاب مقدس آسمانی هم گرفتن درس برجام است. استناد وی به برخی آیات قرآن، بی شباهت به گرفتن درس مذاکره از کربلا نیست!
در مقاله «مبانی قدرت در اسلام با تطبیق بر قدرت میدانی سردار سلیمانی + نمودار» اصل شبه طرح شده است و پاسخ آن نیز به سه گونه «اجمالی، تفصیلیِ علمی و تفصیلی عملی» به همراه سه نمودار، بیان شده است. بیان امام خامنه ای در این راستا، ۱۵ مهر ۹۷
🇮🇷 @abarin
ابرفقه
✅ تحلیل تمثیلی جریان انحرافی «عصر حیرت»؛ مهدی نصیری! #برجام_انقلاب: ما نمی توانیم #نوحجتیه_گرایی #م
👋 این روزها که بحث #سیلی خیلی داغ است
یادی کنیم از نامردمانی که وارد خط ویژه #ولایت شدند
⛔️ یک سرباز راهور جلوی شان ایستاد
به او سیلی زدند
💭سربسته بگویم، آن سرباز #خانم بود
۱۸ سال داشت
گویا حامله هم بود
گویا فرزندش هم با آتشگرافی
#غربالگری کردند
🔇اما هیچ رسانه افسادطلبی برایش مجلس عزا تیتر نمی کند.
🔥القصه
خدا لعنت کند
استمرار سیلی بر صورت سربازان ولایت را
👋این هم سیلی مهدی نصیری بر صورت نظام، ولایت، مجلس، شورای نگهبان و سپاه
🗝 آن هم با جیغ بنفش و ادبیات زمخت تاجزاده
که نمی توان گفت بی شباهت به ادبیات آلبانی نشینان است
💐 و از آن سو
نوازش کودتاگران ۸۸
و تبرئه تلویحی شعار کثیف
نه غزه نه لبنان
🔥یا تَسرّی تلویحی ظلم به نظام ولایی ایران
⬛️ ویل للمکذبین!
🇮🇷 @abarin
May 11
❇️قاعده منع رکون به ظالم در فضای مجازی با بررسی معنای «رکون»
یکی از قواعد مسلم فقه اسلام، «قاعده منع رکون به ظالم» است. ظالم یعنی کسی که ستمگر و سوء استفادهچی است. و رکون یعنی اعتماد به وی در چیزی. خُب! این مساله یک امر کاملا هماهنگ با فهم عقلایی است که نباید «گوشت را به گربه سپرد». حتی یک «گزاره تحلیلی» و توتولوژیک است که اگر در پی سلامت چیزی هستی نباید آن را در معرض ضد سلامت قرار دهی؛ پس اعتماد به ظالم، طبق فکر منطقی و فهم عقلائا و بیان شرع، نادرست است.
👈 روشن است که فضای مجازی صهیونیستی با قاعده مسلم فقه امنیت یعنی «نفی سبیل» تضاد دارد؛ اما یکی از قواعد دیگر در فقه اجتماعی، بحث رکون به ظالم است که طبق آن نیز، جولان فضای مجازی صهیونیستی، حرام است.
📚 بررسی معنای «رکون» و کاربردهای فقهی و مورد آن در حرمت اعتماد به فضای مجازی بیگانه را در ابرنگار بیابید.
🇮🇷 @abarin
1️⃣ نگرانی رهبر از لاتین نویسی نام ایتای ما:
«اسم #فارسی را با خط #لاتین می نویسند! #خب_چرا؟ چه کسی میخواهد از این استفاده کند؟ آن کسی که زبانش فارسی است یا آن کسی که زبانش خارجی است؟ اسم فارسی با حروف لاتین! ... من نگران زبان فارسیام؛ #خیلی_نگرانم ... میبینم که کار درستی در این زمینه انجام نمیگیرد و #تهاجم به زبان فارسی زیاد است!» ۱۹ آذر ۹۲.
سرآغاز یک جنگل بیدرخت
سقوط نهالی است پیش تبر
2️⃣ روش فارسیکردن نام در ایتا
۱. زدن روی «سه خط افقی» که در بالای سمت چپ برنامه است
۲. در صفحه باز شده، روی تنظیمات (settings) میزنید
۳. در صفحه باز شده روی نشان «سه نقطه عمودی» در بالای سمت راست صفحه بزنید
۴. یک مستطیل کوچک سفید باز میشود؛ که گزینه نخست آن «ویرایش نام» است؛ لطفا آن را بزنید
۵. نام خود را با حروف فارسی بنویسید
۶. نشان بالای صفحه را برای تأیید بزنید!
3️⃣ شاهکار شما
۱. یک #تواصی کردی
۲. فرهنگ تواصی را نیرو بخشیدی
۳. زبان فارسی و ایران را پاس داشتی
۴. هم میهنان را به فارسی شیفتهتر کردی
۵. برای زدودن #خیلی_نگرانی رهبری، کوشیدی
🌍 #فزا؛ فارسی، زبان انقلاب
🌍 @zabanefarsi
⬛️ حنجره های ساکت، پنجره ورود دشمن
⛔️ در دوران #پایان_بزن_در_رو؛ نگذارید بزنند و در بروند!
🌹 ولیّ امر گفتند که واکسن آمریکایی و انگلیسی و فرانسه یا هر کشور غیر قابل اعتمادی وارد نشود؛ حال «حرف» از واردات واکسن انگلیسی و «انحراف» حنجره ها از فریاد است.
✅ #مجلس_محترم بیشتر بجنبد. نهادهای حوزوی و دانشگاهی تکانی بخورند. نکند دشمنان ضربه شان را بزنند! و نکندتر این که بزنند و در بروند.
♨️ سوز دل امیرالمؤمین از #کمیل همین بود؛ اینکه چرا آمدند و زدند و بردند و خوردند و کک شان هم نگزید!
🌑شکوه سنگین امیرالمؤمین از «کمیل»
🌻امیر المؤمنین در نامه ۶۱ نهج البلاغه به کمیل به عنوان عامل خود در «هیت» چنین می گوید:
❌ «اما بعد، بىگمان این روش که کسی #امور تحت سرپرستی خود را تباه کند و #درگیر کاری شود که به او واگذار نشده است، #ناتوانی_آشکار و #رایی_ویران است.
👈اقدام تو به هجوم بر اهل قرقیسا و وانهادن مرزهایى که تو را بر آن گماشته بودیم، در حالى که براى دفاع از آن جا و پس راندن دشمن از آن جا نیرویى نبود، چیزی جز پراکندگى رای نباشد؛
✅👈 بنابراین #قطعا تو پلی برای هجوم دشمانت بر دوستانت شدهاى؛ با شانه هایى شل و سیمایی بی اقتدار؛
👈بى آن که رخنه ی مرزى را ببندی یا #بخشی_از_هیمنه دشمن را #در_هم_بشکنى!
👈 نه نیاز مردم آن شهر را برآوردی و نه فرمانبردار امیر آن بودی.»
یعنی زدند و در رفتند
📚 «أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ #تَضْیِیعَ الْمَرْءِ #مَا_وُلِّیَ وَ #تَکَلُّفَهُ_مَا_کُفِیَ لَعَجْزٌ حَاضِرٌ وَ رَأْیٌ مُتَبَّرٌ وَ إِنَّ تَعَاطِیَکَ الْغَارَهَ عَلَى أَهْلِ قِرْقِیسِیَا وَ تَعْطِیلَکَ مَسَالِحَکَ الَّتِی وَلَّیْنَاکَ لَیْسَ بِهَا مَنْ یَمْنَعُهَا وَ لَا یَرُدُّ الْجَیْشَ عَنْهَا لَرَأْیٌ شَعَاعٌ
👈 فقَدْ صِرْتَ #جِسْراً_لِمَنْ_أَرَادَ الْغَارَهَ مِنْ أَعْدَائِکَ عَلَى أَوْلِیَائِکَ
👈 غیْرَ شَدِیدِ الْمَنْکِبِ وَ لَا مَهِیبِ الْجَانِبِ وَ لَا سَادٍّ ثُغْرَهً
👈 #وَ_لَا_کَاسِرٍ_لِعَدُوٍّ_شَوْکَهً وَ لَا مُغْنٍ عَنْ أَهْلِ مِصْرِهِ وَ لَا مُجْزٍ عَنْ أَمِیرِه».
☄️ یعنی چرا زدند و در رفتند و آب از آب تکان نخورد!