هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 همه نکات #مهم راجع به حجاب در دو بیان ۵دقیقهای!!!
رهبر انقلاب در رابطه با حجاب و بیحجابی دو بیان بسیار مهم دارند که کلمه کلمه این دو بیان باید دقت شود و به عنوان راهبرد همه #انقلابیون در این رابطه قرار بگیرد؛
این دو بیان و جمع این دو به قدری مهم است که گزاف نیست اگر گفته شود، همه مشکلات ما در رابطه با حجاب از فهم نکردن این دو بیان ناشی میشود!
ابتدا این دو بیان را در یک فیلم ۵دقیقهای ملاحظه کنید، تا تحلیل این دو بیان #کلیدی را بیان کنیم!
1️⃣ خلاصه بیان اول: بدحجاب را نباید متنفر کرد، نباید راند؛ البته باید نهی از منکر کرد با زبان #خوش! او نقصی دارد و ما هم نقصی داریم!
2️⃣ خلاصه بیان دوم: اصطلاح حجاب اجباری مغالطه است؛ حکومت #وظیفه دارد در مقابل منکر علنی بایستد؛ اگر منکری مثل مشروب در جامعه بود حکومت باید جلوی آن را بگیرد، حجاب هم همین است. امام هم محکم ایستاد!
🆔@meshkatnoor
ضرورت حضور پرشور مردم در تجمعات عفاف و حجاب
علیرضا جوادزاده/ استادیار گروه تاریخ اندیشه معاصر
✅امروز 21 تيرماه سالروز قتل عام مردم مشهد از سوي رژيم رضاخان در سال ۱۳۱۴ش بدلیل اعتراض به زمینهسازی رژیم جهت کشف حجاب است. اين فاجعه موجب گرديد در نظام جمهوري اسلامي که در مقام احياي ارزشهاي ديني و هويتي است، روز 21 تير روز عفاف و حجاب نامگذاري شود، و هر ساله برنامههايي در پاسداشت آن برگزار گردد.
✅در همين راستا، امروز و در روزهاي آتي تجمعاتي در شهرهاي مختلف در حمايت از عفاف و حجاب تشکيل ميشود. آنچه اهميت اين تجمعات را نسبت به موارد مشابه در سالهاي گذشته بيشتر کرده، سه مسأله است:
1. شدتيافتن و گسترش بدحجابي و بی بندوباری فردی و سازماندهی شده در شهرهاي مختلف ايران اسلامي؛
2. تصميم و اقدامات دولتمردان براي اجرايي کردن قانون معطلمانده عفاف و حجاب؛
3. مخالفت و شبههافکني گسترده دشمنان و منتقدان در قبال تصميم و اقدامات مسئولان.
✅در اين شرايط، حضور پرشور مردم در تجمعات، ضروري است؛ چرا که دستور رسمي رياست محترم جمهور بر اجراي قانون حجاب و عفاف و برخي اقدامات عملي مسئولان در دستگاههاي گوناگون در جهت اجراي اين قانون، اگر با حمايت علني و تأثيرگذار مردم مواجه نشود، ميتواند تحت فشارها و شبههافکنيهاي گسترده رسانهاي مخالفان و منتقدان، متوقف شود.
✅در طول سالهاي اخير، از جمله دغدغهها و نگرانيهاي مهم متدينين، وضعيت نابهنجار فرهنگي موجود جامعه بوده است و در همين راستا، غالبا، مسئولان و متوليان امر را ـ بهدرستي ـ از مقصران اصلي دانستهاند. حال که دولتمردان در مقام اجراي قانون حجاب و عفاف برآمدهاند، وظيفه مردم، متدينين و بویژه حوزویان است ـ به رغم اختلافهايي که ممکن است در برخي مصاديق و شيوههاي مواجهه با بيحجابي وجود داشته باشد و نيز در کنار انجام فعاليتهاي آگاهيبخش و پاسخ به شبهات در زمينه حجاب ـ به حمايت جدي و وسيع از اصل تصميم و اقدامات دولتمردان بپردازند تا آنها با پشتوانه قوي و محکم مردمي بتوانند در مقابل هجمههاي گسترده مخالفان مقاومت کرده، مفاد قانون را اجرا کنند.
✅البته دولتمردان نيز در کنار اهتمام جدي به اجراي قانون با پشتوانه مردمی، وظيفه دارند بيش از پيش به اقناعسازي افکار عمومي همت گمارند و در اين راستا، بويژه از ظرفيت بالاي رسانه ملي ـ که متأسفانه در اين زمينه کوتاهي نموده است ـ بهرهمند شوند.
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 گاهِ شب 🌙
امام خامنهای:
دنیا «دهکدهی جهانی» نیست.
ایشان در بخشی از دومین خطبهی نماز جمعهی ۴ دی ۱۳۷۷ تصریح میکنند:
⬅️ «... در این دنیای عظیم، در این دنیای متنوّع، در این دنیای فرهنگها، به اصطلاح یک تئوریسین امریکایی پیدا میشود و دنیا را به یک «دهکده جهانی» تشبیه میکند. تو گفتی و من باور کردم! بله، یک دهکده لابد یک کدخدا هم بالای سرش لازم دارد! 👈میگویند ارتباطات زیاد شده و دنیا را مثل یک دهکده کوچک کرده است. نه آقا، دنیا خیلی بزرگتر از این حرفهاست. انسانها، ملتها، فرهنگها، دلها، خیلی بزرگتر از این حرفهاست👉 که یک دولتی بتواند با لشکری از ایدئولوگ و تئوریسین و نویسنده و امثال اینها دنیا را آن قدر کوچک کند و یک نظامی مثل نظام امریکا - که این فرد رئیس جمهورش است - بتواند بر آن حاکمیت کند و فرمان براند. نه آقا، این نمیشود؛ اما امریکاییها میخواهند اینگونه شود.»
ابَرشاگرد
📚 بررسی شبهه قیاس کار اسرائیل با کار روسیه
شبهه: اگر اسرائیل غاصب است، چون فلسطین را گرفته است، پس روسیه هم غاصب است، چون کریمه را گرفته است و اگر رابطه با اسرائیل بد است، رابطه با روسیه هم بد است!
۱. پاسخ نقضی
آ. اگر گرفتن هر جایی بد باشد، پس حضرت سلیمان که سرزمین سبا را گرفت، آیا غاصب بود؟
«أَلَّا تَعلوا عَلَیَّ و أتونِی مُسلمینَ» نمل، ۳۱. بر من برتری مجوئید و سرفرودآینده، نزد من آیید!
ب. آیا چون زنا حرام است، ازدواج هم که رابطه جنسی دارد، حرام است؟ قیاس کار ابلیس است!
۲. پاسخ حلّی
آ. اکراین ۳دهه پیش با فریب و فتنه غرب، از شوروی جدا شد. اگر جدا کردن یک سرزمین از مرکز خود غصب است، پس اکراینِ کنونی، از بیخ غصبی است.
ب. اکراین حتی پس از جدایی از شوروی، دو بار مردمش، دو رئیس جمهور روسگرا روی کار آوردند و غربیها با تیر و ترقه آن حکومت را سرنگون کردند و اکراین را غصب کردند. پس باز هم آنچه غصبی است، حکومت غربگرای اکراین است. رویکرد خردمندان، زدودن غصب است.
ج. آنگاه اکراین به ستم و نسل کشی روستباران پرداخت. منطق درست میگوید که باید مردم ستمدیده را یاری کرد و نباید از جنگ دریغ کرد: «و ما لکم لا تُقاتِلون فی سبیل الله و المستضعفین مِن الرجال و النساء و الوِلدان الذین یقولون ربنا أخرِجنا من هذه القریة الظالم أهلُها ...» نساء، ۷۵
د. خیلی چیزها در نگاه نخست یکسان است؛ مانند جنگ؛ اما نباید قیاس کرد! جنگ بر ۲ دسته است؛ جنگ حق و جنگ باطل: «الذین آمنوا یُقاتِلون فی سبیل الله و الذین کفروا یُقاتلون فی سبیل الطاغوت؛ فقاتلوا اولیاء الشیطان ...» نساء، ۷۶
📚امامی، خبره فقه سیاسی
📚 فقه فضای مجازی
◻️ ۶ نشست ۱۰ دقیقهای «جهاد تبیین»
با بکارگیری پیشرفتهترین خوانشگرهای ابرفقه
🎤 ابوالفضل امامی، طلبه حوزه علمیه، دکترای فقه سیاسی، کاشف ابرفقه و مبلغ بینالملل
🕌 از ۱ تا ۶ مرداد، هر روز پس از نماز عصر در مسجد خاتم الانبیاء (ص) پردیسان قم
🇮🇷@abarin
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تجاوز وحشتناک
۱. خبرگزاری فارس: معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در سال ۹۸: روزانه ۱۲/۵ میلیون محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی پخش میشود
۲. رهبری: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد» و این «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است». و نیز رهبری: «سیاستهای اصولیای در زمینه پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و #تأکید_مؤکّد اینجانب است»
۳. بیداری ملت: «در اطراف شهر مرند تبریز پدر و دختر ۱۶سالهاش عازم شهر بودند تا برای ازدواج این دختر جهیزیه بخرند. در راه، خودرو پدر خراب میشود، پدر و دختر خودرو را تا یک جایی هُل میدهند. در راه با ۵ جوان روبرو میشوند. پدر از آنها درخواست کمک میکند تا خودرو را با هُل دادن روشن کند. ولی آنها دست پدر را میبندند و هر ۵ نفر در جلوی چشمان پدر، وحشیانه به آن دختر معصوم تجاوز میکنند؛ به گونهای که دختر بیهوش میشود. سپس پدر و دختر را در همان وضع رها کرده، فرار میکنند. یک راننده گذری، ماجرا را به پلیس میگوید و تبهکاران پس از ۳ ساعت، در جاده ارومیه دستگیر میشوند.
۴. امیرالمومنین ع: خدا مرگتان بدهد! قاتَلکم الله
مرگ بر بانیان قتلگاه مجازی! مرگ بر بیکفایتی مسئولان کنونی امتداد قتلگاه مجازی! مرگ بر سرپیچی پلید و محافظه کاری نجس برخی که سبب پاسپار شدن #تاکید_موکد رهبری و این فجایع شده است!
🚨ای محافظه کاران! اگر بجای این خانواده مظلوم، خانواده شما بود آیا باز هم واکنش شما، امتداد این قتلگاه بود؟
برسد به دست حمید ملکی
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
📚همایش «نفوذ محاسباتی تیم فیروزآبادی در حوزه»؛ تئوریزه ترور شاخصها و اولویتهای کلیدی فضای مجازی/۲: تحریفات استاد حمید ملکی درباره فضای مجازی
◽️درآمد
صهیونیزم در پناه دولت برجام، یک نفوذ گفتمانی و محاسباتی در بخشی از مسئولین و نهادهای ارزشی کرد و ۲۰۳۰ی مجازی را در کشور ریشه دواند؛ که رهبری آن را «حقیقتاً قتلگاه جوانان و نوجونان» دانست.
دولت رئیسی در باتلاق این نفوذ محاسباتی، بسیاری از بانیان این قتلگاه را در جای خود نگهداشت و اینان بجای پاسخگویی و محاکمه به سبب فروگذاری قوانین و فرمان «مکرّر و مؤکّد» رهبری، به گسترش نفوذ محاسباتی پرداختند و کسانی از حوزه علمیه را به کار «گفتمانکردن» نفوذ محاسباتی و «فقهی و فلسفی» نمایاندنِ «ترور شاخصها و ترور اولویتهای کلیدی» رهبری در فضای مجازی بستند!
پیشتر، ریمگفتار استاد خسروپناه را شُستیم؛ اینک به سخنان «ملکی» میپردازیم تا روشن شود که آیا «پل غارتگری صهیونیزم بر مردم ایران و رهبری» شده است یا نه: «فقد صِرتَ جسراً لمن أراد الغارة مِن أعدائك علی أوليائک»! امیرالمؤمین(ع) در نامه ۶۱ نهجالبلاغه به کمیل.
💠 بیگمان سخنان رهبری در فضای مجازی، تنها سخن دارای «محوریت» و «حُجیّت» شرعی است و سخنان ایشان دارای «اصل و فرع» است؛ و به سکوت بستن اصل مواضع رهبری و پر دادن به فرع آن، «تحریف مواضع رهبری» و نظام است.
💠 مواضع رهبری درباره فضای مجازی
فضای مجازی «همارزش انقلاب» و «حیاتی» است، مسأله اصلی آن، «سلطه و اختیارداری دشمن» است. دشمن در آرایش جنگی، مردم را «بی پناه» گیرآورده و «بمب شیمیایی» بر سرشان میریزد و اینجا را «حقیقتاً قتلگاه جوانان و نوجوانان» کرده است و تکلیف ما «سلب سلطه دشمن» و سامان دادن به این فضای «ولشده در اختیار دشمن» است و در تیر ۹۹ نیز فرمودند که این کار «یک اولویت کلیدی» است که در «کوتاهمدت و میانمدت و همین زمان نزدیک»، باید بشود!
❌ سخنان ملکی در همایش کذایی به گزارش خبرگزاری حوزه
آ. سلب محوریت رهبری
ملکی: «محوریت» فعالیت جامعه درباره فضای مجازی باید حوزه باشد!
👈اگر مواضع حوزه همان مواضع رهبری باشد، در طول همند وگرنه یک «دوقطبی طاغوتی» در مواضع کلیدی رخ داده است!
ب. تحریف اصل مسأله و پرتگویی در فرع!
وی کوتاهی بانیان و ادامه دهندگان قتلگاه مجازی و اعتراضات عالمانه، آتشین، مکرر و مؤکد رهبری به ولشدگی اختیار فضای مجازی در دست صهیونیزم را یکسره رها کرده، تنها به مردم میگوید: منطق قرآن سفارش به درستگزینی است و «حتی اگر آسمانها و زمین پر از فساد باشد اگر فردی خودساخته باشد آسیبی نمیبیند [و جامعه هم همینگونه است]»
👈 آقای ملکی این کژیها چیست؟! حضرت یوسف (نه جوانان دچار هزاران وسوسه در بستر ۲۰۳۰) فرمود: خدایا! زندان برای من برتر از این فضای جنسی است و اگر تنّازی آن زنان را از من برنگردانی، من شیفته آنان و از جاهلان میشوم: «...و إِلّا تَصرِف عَنّي كيدَهُنَّ أَصبُ إلَیهِنَّ و أَكُن مِن الجاهِلين»
یوسف/۳۳
🔥 جناب! شما در کنار بانیان این قتلگاه، مواضع اصلی (و کمینه نیمی از نگاه) رهبری را به گیوتین سکوت سپردی و در فرعیات نیز در جایی که حضرت یوسف از آن فضا، به زندان میپناهد، شما نوجوانان و جوانان بیپناه را با این گَفها، به ماندن در قتلگاه، درس اخلاق میدهی؟! اُف بر این کار!
☠️ پیامدهای مرگبار
جناب قائم مقام حوزه! با سخن رهبری و بهجت، در برزخ کسانی بیندیش که با «کردار مغایر با رهبری»، پل غارتگری دشمنان بر دوستان شدهاند:
👈 رهبری در ۱۳اسفند۹۷: «کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنهاست و خیانت میکنند!»
👈 سخن آیتالله بهجت در امضای آخوند خراسانی پای مشروطه انگلیسی: «...البته محرمات تنها زنا و قمار و شرب خمر نیست. گاهی یک امضای بیجا -که مقدمات و زمینه آن را هم دیگران زحمت میکشند و به دست انسان میدهند- موجب از بین رفتن أعراض و نفوس میشود و به مراتب از آن بالاتر است» زمزم عرفان، سوم: ۱۹۲، ۱۹۳ و ۱۹۷.
🌻گزینش تلخ
اگر ناگزیر باشم، از میان پرونده دروغ، قمار، شراب و زنای یک جوانِ (به دید ملکی، خودنساخته) در این قتلگاه ۲۰۳۰؛ یا صورت سخنان ملکیِ خودساخته، در این همایش کذایی، یکی را برگزینم، بنا بر سخنان رهبری و بهجت، بیدرنگ از این سخنان ملکی و پیامدهای ویرانگر آن میرمم!
📚بنگرید: هندسه سخنان رهبری درباره فضای مجازی
🔥حججیها! سلیمانیها! کجایید؟ سپاه! پناهیان! رحیمپور! عباسی! رجا! حوزه! مؤسسه امام! نوری همدانی! مکارم! رهبر در «کانال کمیل» مجازی است!
✍ حجتالاسلاموالمسلمین ابوالفضل #امامی_میبدی ، مجتهد فقه سیاسی و نویسنده این کتابها👇
👉 https://24on.ir/g/12/9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هاشمی، قاتل۷۰ خلبان مظلوم عراقی؟
🔺امام صادق درودش باد، این آیه قرآن را خواند: «ذٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كٰانُوا يَكْفُرُونَ بِآيٰاتِ اَللّٰهِ وَ #يَقْتُلُونَ_اَلنَّبِيِّينَ بِغَيْرِ اَلْحَقِّ ذٰلِكَ بِمٰا عَصَوْا وَ كٰانُوا يَعْتَدُون»: آن یهودیان پیغمبران خدا را به ناروا می کشتند!
آنگاه امام صادق درباره چگونگی قتل پیامبران از سوی یهودیان یادشده میفرماید:
🎤 و اللّهِ ما قَتَلوهُم بِأَيدِیهم و لا ضَرَبوهُم بِأَسيافِهم و لَكنَّهُم #سَمِعوا_أَحادیثَهُم #فَأَذاعوها فَأُخِذوا عَلَيها فَقُتِلوا فَصارَ قَتلاً و اِعْتِداءً و مَعصِيَةً! کافی، ۴: ۱۱۳.
🗡 به خدا سوگند با دستشان پیغمبران را نمیکشتند و با شمشیرهای شان آنان را نمیزدند؛ بلکه سخنان شان را میشنفتند و آن را آشکار و پخش میکردند و از اینرو پیغمبران دستگیر و کشته میشدند. پس، این پخش کردن سخن پیغمبران، #قتل و تجاوز و گناه به شمار آمد.
◽️امام صادق (ع): «ما قَتَلَنا مَن أَذاعَ حَديثَنا قَتلَ خَطَأٍو لكِن قَتَلَنا قَتلَ عَمدٍ». کافی، ۴: ۱۱۲ و ۱۱۵ و نیز محاسن، ۱: ۲۵۶. این قتل نیز قتل عمد است؛ نه قتل خطایی!
◻️ قاتلان انبیای بنیاسرائیل چه کسانی بودند؟ آنها که رازها و سخنان انبیاء را باز میگفتند!
✅ خدا، این بازگویی راز را #قتل نامیده و آنان را #لعنت کرده است!
🚨راستی کسانی که اطلاعات مردم ایران را به دشمن میدهند و دشمن با آن به جنگ ترکیبی با مردم و نظام میآید و #قتلگاهی برای جوانان و نوجوانان به پا کرده، آیا قاتل و ملعون و هاشمیکردار و یهودیرفتار هستند؟
🌍 هندسه فضای مجازی در فرمایش امام خامنهای
◼️ «ضعف» هر سه «قوه» انقلابی
1️⃣ تبیین ولیّ امر از فضای مجازی
رهبر: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.» پایگاه دفتر حفظ و نشر؛ ۲۶ اسفند ۹۰. رهبر: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً مسئول فضای مجازی کشور میشدم» خبرگزاری مهر؛ ۴ فروردین ۴۰۰. آیا شبیهترین کسان به رهبری را در آن جایگاه گذاشتهاید؟!
رهبر: «امروز قوت در فضای مجازی حیاتی است» ۳ فروردین ۹۹.
رهبر: «یک مسئله که من اصرار دارم روی آن تکیه بکنم، مسئله فضای مجازی است؛ ... [در بحث فضای مجازی] آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود! بحث این است!» رهبری در ۱۹ بهمن ۴۰۰ این مدیریت را در «زیر کلید مستکبران»، «ول شده» میداند! و در ۱۱ اردیبهشت ۹۸ میفرماید که دشمن در فضای مجازی «آرایش جنگی» دارد. در ۱۲ مهر ۹۷ فرمودند که دشمن شبکههای مجازی را مانند «بمب شیمیایی» بر سر مردم بیپناه میریزد. رهبری نتیجه را هم اینگونه گزارش کردهاند: «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است!»
2️⃣ تجویز رهبر درباره قتلگاه فضای مجازی
🔺واجب کلیدی اولویتدار و عینی برای مجلس انقلابی که ترک شده!
رهبر در ۲۲ تیر ۹۹: «مسئله مدیریت فضای مجازی جزو مسائل مهم ما است. این مسئله، مسئله بلندمدت هم نیست بلکه مسئله کوتاهمدت و میانمدت و جزو مسائل نزدیک ما است که باید به آن توجه شود. امثال اینها، مسائل کلیدیای وجود دارد. توجه کنید دچار حاشیهها نشوید، دچار مسائل فرعی و بیاولویت نشوید!»
🔺واجب عینی فوری و بسیارمؤکد برای دولت و ... که ترک شده
رهبر در ۲ شهریور ۹۹: «سیاستهای اصولیای در زمینه پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و #تأکید_مؤکّد اینجانب است».
🔺واجب خیلیفوری برای شخص آقای رئیسی که هنوز انجام نشده!
رهبر در ۱۹ اسفند ۴۰۰: «فضای مجازی مشکلاتی دارد که انشاءالله جناب آقای رئیسی و دوستانشان #باید همّت کنند و #هر_چه_زودتر #باید این مشکلات برطرف بشود».
🔺واجب قطعی برای قوه قضائیه که هنوز انجام نشده
👈 رهبر در دیدار قوه قضا در تیر ۴۰۱: «پیشگیری از جرم که یکی از وظایف قوّه قضائیّه است و در قانون اساسی هم آمده، باید جدّی گرفته بشود و هیچ اهمالی روا داشته نشود! ... یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیّت روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعهای، یک دروغی، یک حرف هراسافکنندهای در ذهنها پخش نشود. ... حالا فضای مجازی هم اضافه شده. ... یکی از وظایف قوّه قضائیّه برخورد با این مسئله است. البتّه اینجا هم من شنیدم بعضی گفتند که قانون نداریم! اوّلاً میشود از همین قوانین موجود استفاده کرد و حکم این را فهمید؛ [ثانیاً] اگر قانون هم ندارید، سریع قانون تهیّه کنید!»
3️⃣ و رهبرمان، که به سخن سردار سلیمانی «سخت تنهاست»!
آقایان قالیباف، اژهای و رئیسی و نهادهای حوزوی و دانشگاهی و انقلابی! امیرالمؤمنین فرمود «همانا ثواب به قدر عقل است» و عقل یعنی #اطاعت از ولیّ امر؛ بویژه در مسائل حیاتی! بنگریم که عقل ما در مسأله حیاتیِ فضای مجازی چه اندازه مختل شده! آیا به «حرّ» میرسیم یا به «توابین» گره میخوریم!
4️⃣ هرزرفت اقتصاد پرسود فضای مجازی
اقتصاد و سرمایهگذاری دهها میلیارد دلاری در فضای مجازی #تعطیل است! چون امنیت پایدار برای سرمایهگذاری ندارد و آنچه هست هم «پیوست فرهنگی» ندارد. اختیار کار هم زیر #کلید_استکبار است! ای نهادهای انقلابی! ای قوای سهگانه انقلابی! ای شوراهای عالی سهگانه! در اطاعت از رهبری درباره فضای مجازی کجای کار هستید؟!
🌼 خروش آیةالله علم الهدی بر دولت و مجلس انقلابی
✅👈 و گاه در رگ یک حرف، خیمه باید زد!
May 11
هدایت شده از ابرفقه
📚 فقه سیاسی مطیع بودن حضرت عباس؛ و قدرت و ادب و وفای ایشان
شیعه عقلی (نه شیعه اعتقادی) همگِل و همدل با اهل بیت (ع) است و با اندوه آنان میاندوهد و دست و چشم و قلب عباس، پارهای از آنان نیز هست:
«السلام علیک ایها العبد الصالح المطیع لله و لرسوله»
◾️عبد، بالاترین مقام در عالم است که خدا این وصف حضرت محمد را بر مقام رسالت وی مقدم می دارد؛ «اشهد ان محمداً عبده و رسوله»؛
◾️«صالح» یعنی در اینجا منظور از عبد، همان «عبد» حقیقی است نه صرفاً کسی که آفریده خدا است؛ و خدا واجب کرد که هر روز پنج بار روضه ابوالفضل در معراج مؤمن (نماز) خوانده شود؛ بر همه واجب است: «السلام علینا و علی عباد الله الصالحین» مصداق برجسته «عبد صالح» حضرت عباس است؛
◾️«مطیع» یعنی از دل، فرمان پذیر است؛
◾️در اینجا باید مطیع دو دسته بود؛ یکی مطیع «خدا» و دیگری مطیع «پیامبر خدا» و این دو، هیچکدام جای دیگری را نمیگیرد. مطیع خدا بودن لازم است، اما باید مطیع رسول خدا هم بود. احکام خدا از طریق پیامبر به ما میرسد؛ مانند نماز. اما این احکام، احکام خدا است؛ نه حکم رسول خدا.
حکم رسول خدا و اولی الامر، غیر از حکم خدا است. حکمی است که «امام» برای اداره جامعه بیان میکند: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکمْ» نساء، ۵۹.
در روز قیامت، مردم عادی نیز میان اطاعت از خدا و اطاعت از پیامبر خدا را جدا می کردند: یا لَیتَنا أَطَعْنَا اللَّهَ وَ أَطَعْنَا الرَّسُولَا» احزاب، ۶۶
✅ نتیجه؛ نفی حسبنا کتاب الله و حسبنا مرجع التقلید
پس معلوم میشود که احکام الهی و احکام ولایی، دو چیز اند. نخستین اثر فهم درست این دو چیز، رسوا کردن شیطان است که اطاعت از خدا را شش هزار سال پذیرفت ولی حاضر با اطاعت از رسول خدا (حضرت آدم) نشد.
چنان که در پایان سلسله انبیاء نیز برخی با گفتن «حسبنا کتاب الله» حاضر به اطاعت از پیامبر و امیرالمؤمنین (علیهما السلام) نشدند و فاجعه کربلا به سبب نفی همین نکته بود.
امروزه نیز برخی با گفتن «حسبنا مرجع التقلید» در پی نپذیرفتن امتداد «اولی الامر» در ولیّ فقیه هستند.
◾️خب نگاه کنیم الان اطاعت از ولی فقیه آیا آسان است؟ چیز سادهای نیست؛ وگرنه عباس را با آن توصیف نمیکردند. مگر میشود حضرت عباس را در زیارت نامهاش به یک فضیلت ساده و دست یافتنی توصیف کرد؟
◾️سخن امام صادق (ع) درباره کسانی که به زبان میگویند «امام»ی هستند و به نام امام آویزان میشوند: «یقُولُون إِمامٌ، أَما و اللَّهِ ما أَنا بِإِمامٍ إِلّا لِمَن أَطاعَنی، فَأَمّا مَن عَصانی فَلَستُ له بِإمامٍ، لِمَ یتَعَلَّقون بِاسمی؟» کافی، ۱۵: ۸۲۰.
✅ گرانیگاه زیارت حضرت عباس: مطیع بودن؛ یعنی توان خدایی کردن
❌ برخی میگویند که حضرت عباس افراد زیادی را کشته است یا میتوانست بکشد. اما قدرت ایشان، چقدر است؟ آیا راست است که حریف همه بود، پس چرا نتوانستند آب بیاورند؟
◾️خدا میفرماید: «أنا مطیعٌ لمن أَطَاعَنی». هر کس مطیع خدا باشد، خدا مطیع وی است؛ یعنی او مانند خدا، خدایی میکند. آیا کسی حریف خدا هست؟ آیا خدا میتوانست برای طفلان امام حسین (ع) آب بیاورد؟ برای حضرت عباس، آب آوردن، مثل آبِ خوردن، بود؛ مثل «آب» نوشیدن.
◾️اگر کسی بپندارد که حضرت عباس نمیتوانست آب بیاورد، اما حتما میگوید که میتوانست آب بنوشد. پس چرا ننوشید؟ به همین سبب که نتوانست آب بنوشد، نتوانست آب بیاورد.
✅👈اما او چنین نکرد، چون نسبت تدبیر خدا ادب و وفا داشت و هم آب خوردن و هم آب بردن، چون هر دو، ترک اولی بود، ترک وفا بود، ترک ادب بود و باید برخی قوانین ظاهری عالم را در هم می شکست: «إلهی أَقِمْنِی بِتَدْبِیرِک لِی عَنْ تَدْبِیرِی وَ [بـ]اخْتِیارِک لِی عَنِ اخْتِیارِی» ابن طاووس، علی، إقبال الأعمال، ۱: ۳۴۹.
◾️آری عباس زیباچشم بود، اما «نافذ البصیرة» بود؛ وگرنه رد امان شمر برای تراز ابوالفضل (ع)، بصیرت بیشینه نیست؛ این بدترین دشنام به ابوالفضل (ع) بود؛ او را کشت که شمر بیحیا در وی طمع کرده بود؛ او را کشت.
✍نوشته کامل در ابرنگار