هدایت شده از بیداری ملت
2.72M
🔺نقد فقه فضا و فقه ساختار و فقه بافتار
چرا رهبری به قوا هشدار و تذکر جدی دادند
چرا حاج قاسم میگفتند رهبری تنهاست؟
با نگاهی به ترک فعل مسئولان
◼️ابوالفضل امامی، کاشف ابرفقه
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از مجتبی شیخی
✳️ و اینک اقتصاد اسلامی در برابر اقتصاد لیبرال
✳️ مناظره دیشب دکتر #درخشان و #غنینژاد، این سوال قدیمی را بازطرح کرد که حرف حساب اقتصاد اسلامی چیست و نقطه محوری تمایز آن از سرمایه داری و سوسیالیسم کدامست؟
✳️ پاسخ در مبانی فلسفی الهی آن نهفته است، اقتصاد اسلامی یک اقتصاد الهی است که میگوید امور اقتصادی باید بر اساس فرامین الهی نه عقلانیت محدود بشر اداره شود، عواید اقتصادی باید عادلانه و متوازن توزیع شود نه بر اساس نظم کور بازار آزاد،
✅ در اقتصاد الهی، اقتصاد ابزاری برای تکاثر سرمایه و تفاخر بدان نیست(الهاکم التکاثر حتی زرتم المقابر)، بلکه ابزاری برای کمک به تکامل و کوثری شدن انسان است، انسانی که نماز می خواند و در راه خدا انفاق میکند(فصل لربک و انحر)
✅ اقتصاد لیبرال در تدبیر امور اقتصادی جامعه خدا را کنار میگذارد (خدای ساعتساز) و تدبیر را به نظم خودجوش بازار می سپارد، نظم رقابتی خیالی که دچار شکست میشود و توزیع منافع در آن به شدت ناعادلانه و نامتوازن است، مشکلی که حتی مداخله سوسیالیستی دولت نیز نمیتواند آن را حل کند.
✅ اقتصاد اسلامی خلق پول از هیچ را آکل مال به باطل و رباخواری را حرام می داند و دنبال نظم اقتصادی است که طبقه محروم زیر چرخ دندههای کارخانه سرمایه دار له نشود.
❇️ ما هنوز در جنگ فکری ترسیم مرزهای اقتصاد اسلامی و مکاتب رقیب قرار داریم، باید نسخه های عملیاتی آن برای تدبیر امور اقتصادی را استخراج و طراحی کنیم، راهی دراز در پیش است و تلاش فکری زیادی نیاز است، ما به #شهید_صدر های زیادی نیاز داریم که خطوط مرزی اقتصاد ما را ترسیم کنند.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از گروه تحسین یزد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در آستانه ی #عید_سعید_فطر
منتشر شد👆👆👆
🎶هم خوانی زیبای روزه اولی های میبدی🎶
📍کلیپ دوم جشن #امام_حسن و روزه اولی ها🤗
✅ باز ارسال به دوستان یادتون نره😉
#مسجد_جامع_یخدان
#پایگاه_شهید_شیرودی
#گروه_تحسین
#⃣آدرس ما در پیامرسان های مختلف:
📱ایتا:
🆔 https://eitaa.com/tahsinyazd
📱 آپارات :
🆔 aparat.com/tahsinyazd
📱 روبیکا :
🆔 https://rubika.ir/tahsinyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ابرفقه ترور آیتالله سلیمانی و واکنش مسئولان
✍🏼 امامی، کاشف ابرفقه
◻️بنیاد ابرفقه
بر پایه سخن امیرالمؤمنین (ع) هر فرد و هر جامعه، دارای ۵ لایه است: «عقلها [که] امامان فکرها هستند، فکرها [که] امامان قلبها هستند، قلبها [که] امامان حسها هستند و حسها [که] امامان عضوها هستند». کنز، ۱: ۲۰۰
◻️ابرکاوی لایههای ترور
آ. ترور تشخّص: لایه عقل؛ امام درون فرد یا امام جامعه
ب. ترور شاخصها: لایه فکر
ج. ترور شخصیت: لایه قلب
د. ترور تشخیص: لایه حس؛ شبکه همرسانی
ه. ترور شخص: لایه عضو؛ تَن
◻️تروریزم ترکیبی
اگر صهیونیزم جهانی، با وجود هشدار چندباره رهبر، به آسانی فضای مجازی ایران را در جلوی چشم سران قوا، شوراهای عالی، سپاه، ارتش، حوزه علمیه و ائمه جمعه، اشغال بکند و در هر لحظه و هر جایی به «ترور تشخص، شاخص، شخصیت (محبوبیت) و تشخیص (رسانهای) بپردازد، در اینجا، ترور «شخص» کمترین چیز است که گاهی تنها به پیشآمد یک موقعیت ترور بند است!
‼️دشمن، برخی آقایان را «ترور محاسباتی» کرده است تا نگاه نقطهای و اتفاقپندارانه به برخی رخدادها داشته باشند! با اینکه تروریزم با آسودگی، از نقطه (عضو: شخص) به خط (حس: تشخیص) و از خط به سطح (قلب: شخصیت) و از سطح به حجم (فکر: شاخصها) و از حجم به جرم (عقل: تشخص) ویرانگری میکند!
◼️کمکنشی در برابر ترور ۴ لایه برتر نظام و واکنشهای تسلیتی برای قربانی ترور در لایه شخص، نکوهیده است!
🧨برای قاضی، «قاتل کیست؟» مهم است ولی برای رؤسای قوا و شوراهای عالی، حوزه علمیه، سپاه، ائمه جمعه و مردم، «قاتل چیست؟» مهمتر است:👇
#فضای_مجازی_تروریست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پرنده دریلی، پیچگوشتی برقی و چکشی
🦜پرندهای که در نزدیکی صداهای ساختمانی است؛ به جای نغمه دلنشین خودش، آواز دریل و پیچ گوشتی برقی و چکش میخواند.
🎮فرزندانی که به جای زیست در خانواده و فضای مجازی ایرانی_ اسلامی، در صهیونیستاگرام هستند، اگر فردا به جای دعای ندبه و کربلا، رفتند سر بر دیوار ندبه اسرائیل غاصب گذاشتند و به جای دست مهربانی، دستهبیل و چکاچک چکش نثارتان کردند، نابیوسیده نباشد! چون از فضای مجازی غربی، خشونت و خیانت و بیرشکی بر میخیزد!
📿همینک کوتاهی برخی مسئولان درباره فضای مجازی ولنگار و سکوت برخی علما و برخی نهادهای ارزشی را سرزنش کنید! باور کنید اثر دارد!
🧨 #فضای_مجازی_تروریست #صهیونیستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺زاویه نگاه تراز به زنده ماندن آیت الله خامنه ای از ترور
خیلی مهم است که زاویه دید ما به پدیده های پیرامون چه باشد و داستان زندگی علما را از چه زاویه ای بنگریم؛ از زاویه اسلام ناب، ولایی و انقلابی یا از زاویه ای که با اسلام و مسلمانی زمان شاه هم سازگار باشد. نباید نگاه ما به گونه ای باشد که انجام انقلاب یا امتداد طاغوت، در آن اثری نداشته باشد.
🔻آیت الله شبیری زنجانی: «آقای خامنه ای خیلی اهل صله رحم بود. من احتمال می دهم همین اهتمام ایشان به صله رحم عامل نجات وی از ترور شد؛ چون صله رحم سبب طولانی شدن عمر می شود. وی در قم مشغول تحصیل و در درس جدّی بود. پدرش چشمش را عمل کرد و ایشان برای کمک و رسیدگی به پدر، قم را رها کرد و به مشهد رفت. با اینکه طبعاً برای کسی که به قصد تحصیل به قم آمده است، این کار سخت است. وی در مشهد در خدمت پدرش بود و روزی دو ساعت برایش کتاب می خواند. بعید نیست همین خدمت به پدر، سبب نجات ایشان از ترور باشد.» جرعه ای از دریا، ۳: ۶۴۰
◻️درنگ
صله رحم و نیکی به پدر و مادر، در طول عمر و توفیقات نقش دارد ولی خود رهبری راز زنده ماندن شان را جور دیگری می گویند و ما این زاویه نگاه را درست تر می دانیم.
◽️دشمنشناسیِ کمتر از حبهانگور
«مصاف» رائفیپور با «فقه فطرت»
رسانه رسمی آقای رائفیپور نوشته: «صفحه اینستاگرام مؤسسه مصاف برگشت»! یعنی فاعل برگشتن این صفحه، خود این صفحه است؟ «صفحه برگشت؟» نه برادرم! دشمن بر پایه محاسبات پیچیده خودش و دهها ساعت بررسی، بر آن شده است که این صفحه را برگرداند و افراد دچار اختلال محاسباتی را در برنامه خودش به بازی بگیرد. آیا جز این است؟ یعنی صهیونیستاگرام از شما ترسیده؟ یا در برابر پیگیریهای شما ناگزیر شده؟
💠 قتل فقه فطرت
در اینجا شما تنها فاعل یک فعل را نمیپوشانید، بلکه نفوذ محاسباتی دشمن، «فقه فطرت» شما را خفه میکند؛ کاری که برای حبه انگور هم قفل بود! یعنی گرگ حبه انگور هم میدانست که باید دستش را بپوشاند ولی شما خودتان دست گرگ خودتان را میپوشانید و در را میگشایید و اختلالات محاسباتی خود را خرسندانه جار هم میزنید!
💠 سنجه قرآن؛ نپذیرفتن ادعای یاری منافق
در جنگ تبوک برخی منافقان برای گریز از جنگ، اجازه ماندن خواستند و خدا آنان را سخت نکوهید و سپس فرمود: اگر خدا تو را به گروهی از آنان بازگرداند و آنان اجازه آمدن به نبرد را خواستند، به آنان بگو که «شما هرگز با من برای جنگ بیرون نخواهید آمد و هرگز در کنار من با دشمنی نخواهید جنگید؛ [زیرا] شما برای از آغاز، به قعود خوشنود بودید پس [اینک نیز] با رویگردانان [از جنگ] بتمرگید! [که اجازه نبرد با ما ندارید]: «فَإِن رَجَعَکَ اللَّهُ إِلی طائِفَةٍ مِنهُم فَاستَأذَنوکَ لِلخُروجِ فَقُل لَن تَخرُجوا مَعِيَ أَبَداً و لَن تُقاتِلوا مَعِيَ عَدُوّاً إِنَّکُم رَضيتُم بِالقُعودِ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَاقعُدوا مَعَ الخالِفين» توبه، ۸۳.
💠 سنجه روایت: رویکرد آخرالزمانی دشمن
خوب دشمن در وقت خودش شما را میزند و هنگامی که دارید سر پا میشویم، مثلا دستگیری میکند که پای شما ورز نگیرد؛ مانند کاری که گفته میشود فرانسه در خودروسازی با ایران کرده است؛ ازینرو این نیرنگ دشمن در مؤمنان خردمند کارا نیست و امام باقر (ع) میفرماید: مردمانی که از خاور بر پا میخیزند (که ای بسا همین انقلاب مردم ایران باشد) حق خویش را میخواهند ولی به آنان داده نمیشود و باز حق خود را میخواهند و باز به آنان داده نمیشود پس هنگامی که کار را اینگونه میبینند، شمیشرها را بر شانهها میگذارند، آنگاه است که خواستهشان به آنان داده میشود، ولی آنان دیگر آن را نمیپذیرند تا قیام کند و این انقلاب را جز به صاحبتان ندهند و کشتگانشان شهیدند: «کَأَنّی بِقَومٍ قَد خَرَجوا بِالمشرِقِ يَطلُبونَ الحقَّ فَلا يُعطَونَهُ ثم يَطلُبونَهُ فَلا يُعطَونَهُ فَإِذا رَأَوا ذَلک وَضَعوا سُيوفَهُم عَلَی عَواتِقهم فَيُعطَونَ ما سَأَلوهُ فَلا يَقبَلونَهُ حَتّی يَقوموا و لا يَدفَعُونَها إِلا إِلی صاحِبِکُم قَتلاهُم شُهَداءُ ...». الغيبة، نعمانی، ۲۷۳.
خب برادر رائفی پور، شما چقدر فریادهای رهبری درباره فضای ولنگار و قتلگاه مجازی و بمب شیمیایی و بایستگی سلب سلطه دشمن بر فضای مجازی، گفتمانسازی و جریانسازی کردید؟ خب این کار را نکردید که دشمنشناسی شما، گاهی از «حبه انگور» هم پایینتر آمده است و خودتان، خودتان و کاربرانتان را با مخفی کردن دست دشمن، فریب میدهید: «صفحه صهیونیستاگرام شما برگشت»؟ مگر سگ شکاری است برگشت؟
💠 سیره امام خمینی؛ سلب سلطه طاغوت یا آبنبات دارالتبلیغ
اگر امام خمینی هم میخواست با نیرنگهایی در تراز برگشتن فلان صفحه اینستاگرام، مطالبات اصلی یعنی «سلب سلطه طاغوت» بر فضای کشور را در حاشیه رها کند، دیگر امام خمینی نبود که! یکی مانند «شریعتمداری» بود که او را به «دار التبلیغ» دلخوش کردند.
💠 اصل کار: سلب سلطه دشمن بر قتلگاه مجازی!
اصل جهاد ما، تبیین و مطالبه «سلب سلطه دشمن» از فضای مجازی» است! نه اینکه دشمن بهمنی از شبهات و شهوات را مانند بمب شیمیایی بر سر مردم بریزد و شما بخواهید آفتابه بدست و با آب قلیل و زیر کلید استکبار، بهمنی از نجاست را تطهیر کنید؛ اگر اصل را فروگذاشتیم، ادعای ما در فرع نیز، دلبری نمیکند!
💐 آری جهاد تبیین حتی با آب قلیل هم دستور رهبر است، ولی جهاد بزرگتر و دستورتر، سلب سلطه دشمن است که شما در اینجا عطر مطالبه نمیپراکنید!
هدایت شده از مجتبی شیخی
🔰 زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در مفهوم اجتهاد و نیز تبیین وظیفه مجتهد از منظر امام خمینی: 👇
زمان و مکان دو عنصر #تعیین_کننده در اجتهادند. مسئلهای که در قدیم دارای حکمی بوده است به ظاهر همان مسئله در روابط حاکم بر سیاست و اجتماع و اقتصاد یک نظام ممکن است حکم جدیدی پیدا کند، بدان معنا که با شناخت دقیق روابط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی همان موضوع اول که از نظر ظاهر با قدیم فرقی نکرده است، واقعاً موضوع جدیدی شده است که قهراً حکم جدیدی میطلبد. مجتهد #باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد.
برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهارنظر نمیکنم. آشنایی به روش برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید #اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم میکنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است. (صحیفه امام خمینی)
پ.ن: طبق بیان بسیار دقیق بالا، گاه یک موضوع به یک نحوی فهمیده می شود و موضوع برخی روایات قلمداد می شود، اما همان موضوع (تاکید می شود همان موضوع) وقتی در پیوست با مسائل دیگر و با دستگاه خوانشگر نظام بازخوانی می شود، ممکن است جور دیگری فهمیده شود و موضوع روایات دیگری شود. بند ۱ به تعریف اجتهاد و بند ۲ به وظیفه مجتهد (نه لزوما ولی امر) می پردازد.
✍مجتبی شیخی
◼️پیش بینی ولیّامر از این روزهای حوزه
رهبری در ۸ آذر ۸۶ فرمود که اگر حوزه بخواهد از تحول بگریزد یا منزوی خواهد شد یا در زیر دستوپا له میشود!
ولی برخی چندان گوش نکردند! تا جایی که قائم مقام آیتالله اعرافی در همایشی با حضور مسئول درجه یک قتلگاه مجازی؛ یعنی فیروزآبادی سخنرانی کرد و چه حرفهای نادرستی از وی گزارش شد!
خبرگزاری حوزه از وی آورده است که: محور فعالیت جامعه درباره فضای مجازی باید حوزه باشد! نه جناب! محور باید رهبر باشد! بعد هم موضع حوزه علمیه، بدون گزارش هیچ انتقادی از مدیریت ولنگار فضای مجازی و مسئولان مربوطه، اینگونه گزارش شده که: «حتی اگر آسمانها و زمین پر از فساد باشد اگر فردی خودساخته باشد آسیبی نمیبیند»
‼️ بگذریم از این ادعای ناسازگار با قرآن و موضع حضرت یوسف درباره زنان تنّاز (أصبُ ألَیهنّ و أکُن مِن الجاهلین) ولی از ایشان میپرسیم که آیا خودسازی در برابر چاقو و چرخ خودرو و گلوله هم کارامد است و آقایان را به زحمت پیام تسلیت نمیاندازد و کودکانی را یتیم نمیکند؟
طغیان قتلگاه مجازی، مجال منزوی بودن هم به روحانیت نمیدهد و در پی له کردن حوزه است؛ یا با چاقو و چاکچاک کردن! یا با چرخ خودرو و خُرد کردن! و یا با گلوله و مرگ!
اگر بر خلاف هشدار رهبری (۱۹ دی ۴۰۱) در «بزنگاهها»، احساس تکلیف بهنگام و خطرپذیرانه نکنیم، در عوض باید در «بخورگاهها»، با دیپلماسی تسلیت و شرم، در چشم کودکان یتیم نگاه کنیم!
رهبر: «محافظهکاری قتلگاه انقلاب است» ۷۹/۱۲/۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺درس کلاغ به قابیلهای قتلگاه مجازی
☠️ پرچم رژیم ستمگیر (غاصب) را آورد پایین با اینکه این پرچم قتلگاه کلاغهای جوان و نوجوان نیست!
👾 ولی برخی مسئولان نگرانند که پرچم صهیونیستاگرام را بکشند پایین!
◽️«فَبَعَثَ اللهُ غُراباً؛ دیروز کلاغ به قابیل درس در گور کردن هابیل را داد
◽️ امروز هم به قابیلکهای قتلگاه مجازی درس برکندن پرچم صهیونیستاگرام را!
#تروریزم_مجازی
ابرفقه
#مایهکوبی! دانش، فناوری و صنعت فرنگی؛ خوب، بد یا؟ 1️⃣ درآمد شوربختانه یک دیدگاه نادرست در میان بخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سفارش امام (ره) به آموزگاران و استادها: جوانان را غربی بار نیاورید! اگر از غرب، صنعتی می آید یاد بگیرند ولی غربی نشوند. یاد گرفتن یک چیزی است و مغز را غربی کردن یک چیز دیگری است! ما با تمدن مخالف نیستیم؛ با تمدن صادراتی مخالفیم!
◼️نگاهی فشرده به گونه های فرنگ شناسی
آ. فرنگ ستایان
ب. فرنگ ستیزان
ج. فرنگ سرندان: خوبی دانش، بدی مدیریت بر دانش
د. سرند فرنگ مدرن از فرنگ گلوبالی. این نگاه، دنباله ای از فرنگ سرندی است
✅👈 امام خامنهای در پاسخ به پرسش جوانان: «نفی غرب، به هیچوجه به معنی نفی فناوری و علم و پیشرفت و تجربههای غرب نیست و هیچ عاقلی چنین کاری را نمی کند! نفی غرب، به معنای نفی سلطه غرب است» ۱۳ اسفند ۷۷
📚 ابرفقه
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سیاتی ایام الفرح؛ روزهای خوب در راهه👌
🔹مژده حکیمانه رهبرانقلاب درباره آزادی سوریه
🔺 قابل توجه برخی مسئولان و برخی علما و شُل انقلابیها و برخی سران در جنگ دشمن با حجاب
📚 صبح میبد
🧨خنجری که برهانی به گُرده «غیرت» فرو کرد از کاردی که اوباش به قلب و کمر شهید الداغی فرو کردند، کاریتر نبود؟ اوباش یک «شخص» را کشتند که به خواست خدا «غیرت» زنده شد!
ولی آیا کار برهانی ترور یک «شخصیت» ملی و چه بسا، ترور «شاخص» غیرت در جامعه نبود؟! همان غیرتی که خدا با شهادت حمید، زنده کرده بود!
◻️نوشته همسو: ابرفقه ترور آیتالله سلیمانی و واکنش مسئولان
📚 بررسی فقهی بودن یا نبودن کار شهید حمید
◻️شبهه
ظاهر امر این است که ایشان اقدام عملی کرد، با این که نهی از منکر عملی کار حاکمیت است. یا ظاهر امر این است که ایشان از کسانی دفاع کرد ولی دفاع مثلا فلان شرایط را دارد.
◻️پاسخ فشرده
این دو برداشت، استحسانی و خلاف شرع است، زیرا کار حمید شهید، نهی از منکر نبود، کارش «دفاع» بود، اما دفاع از «فرد» نبود، کار او مبتنی بر فقه فطری و در دفاع از فقه فضا بود.
◻️فقه فضا و امنیت
فقه فضا چیست؟ خدا در قرآن میفرماید «هر کس یک بیگناهی را بکشد انگار همه مردم را کشته است» یک بیگناه که یک نفر است نه همه مردم! آری یک نفر است ولی وقتی حریم یک بیگناهی شکسته شود، یعنی میتواند حریم دو نفر هم شکسته شود و سه نفر و همگان. پس این آیه مربوط به حقوق فرد نیست، مربوط به حقوق فضا است که با «فقه امنیت» درگیر میشود نه فقه جزا.
چنانکه روایت داریم که اگر کسی در دفاع از مالش کشته بشود، شهید است؛ خب جان مهمتر است یا مال؟ در مقاصد الشریعه میگوییم که جان ارزش بیشتری از مال دارد و مال باید فدای جان بشود نه این که جان فدای مال بشود. پس چرا کسی که در دفاع از مالش کشته شود شهید است؟
خب این روایت هم برای فقه فضا است نه فقه مال. یعنی اگر امنیت مالی یک نفر میتواند به خطر بیفتد، امنیت مال دو نفر و سه نفر و همگان میتواند به خطر بیفتد و این یعنی اختلال در نظام مالی که به فقه امنیت مربوط میشود نه به فقه مالی.
در آنجا که حمید با فقه فطری و پاکش وارد میدان شد، آن دو نفر موضوعیت نداشتند، آنچه موضوعیت داشت، حریم ناموس و غیرت بود؛ بنابراین حمید آقا، شهید فقه فضا و فقه امنیت است و کارکرد شهادتش هم تقویت امنیت و فقه فضا و غیرت عمومی بود. کار حمید هرگز یک اتفاق نبود، محصول یک عمر فطرت نیرومند و بارور بود و به سخن مادرش، غیرت در خون حمید بود.
◻️ نهی از منکر و دفاع از فقه فضای غیرت
پس فکر نکنیم که حمید تنها نهی از منکر کرد؛ بله نهی از منکر زبانی هم کرد ولی شاهکار او ورود بهنگامِ عملی برای دفاع از فقه فضا و امنیت بود. حمید شهید بزرگی است. یعنی ورود عملی، نافی درست و فقهی بودن کار نیست؛ چون این اقدام عملی، نهی از منکر نبود، بلکه دفاع از ناموس و فقه فضا و غیرت بود. از سوی دیگر خطر کردن هم درست بود، چرا؟ چون مربوط به فقه فضا بود که در این حال، حتی برای دفاع از مال که یکی از کم ارزش ترین مقاصد الشریعة است، شما میتوانید کشته بشوی و شهید هستی، چه رسد به دفاع از ناموسی که رتبه بالاتری در مقاصد الشریعة دارد.
◻️ادعای شرم آور و تروریستی محسن برهانی
ادعاهای شرم آور محسن برهانی که هیچ سواد فقهی ندارد، چه رسد به بازشناسی موضوعات پیچیده فقه بافتار، ساختار و فضا و احکام هر یک، بسیار خیانت بار بود و از کار اوباش قاتل حمید هم بدتر بود. چرا؟
◻️ابرفقه
بر پایه ابرفقه، انسان و جامعه دارای پنج لایه است: «عقلها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلبها هستند، قلبها امامان حسها هستند و حسها امامان عضوها هستند». پس ما پنج لایه داریم: «عقل، فکر، قلب، حس و عضو». هر یک از لایهها، امام لایه زیرین است و نسبت به آن ارزش «حیاتی» دارند.
◻️ رده بندی ابرفقهی ترور
بر پایه ابرفقه، ما پنج رده ترور داریم؛ ترور تشخص (عقل)، ترور شاخص (فکر)، ترور شخصیت (قلب)، ترور تشخیص (حس) و ترور شخص (عضو).
کاری که کارد اوباش با حمید کرد، ترور شخص بود؛ ولی کاری که خنجر محسن برهانی با شهید حمید کرد، ترور شخصیت و شاخصها بود؛ آن هم همان شاخص غیرت که خدا به برکت خون حمید برافراشته بود!
💠 کارنامه فضائلی در حجاب و قتلگاه مجازی
‼️ اگر در همه زمینهها ولایتمداریم، خوشا به ما و اگر در جایی که با پندار ما سازگارتر است، سرزبان میشویم باید بازنگری کرد.
آیا درباره فضای مجازیِ «قتلگاه و ولنگار» با آن همه نهیب و اعتراض رهبری، کارنامه شما در تذکر رسانهای به مسئولان ولنگاری (فیروزآبادی و جهرمی) پرپیمان است؟
وقتی از کارهای بسیار نیکوی انقلابیها در مطالبه واجب شرعی و سیاسی حجاب سپاسگزاریِ بسزا نشود و خودمان نیز پیشگام مطالبه رسانهای برخی مطالبات رهبرمان نباشیم، ولی یک لغزش برادری را به نکوهش رسانهای بسپاریم، چنین کاری دلنشین نیست.
رهبری فرمود فرق تخریب با انتقاد این است که در انتقاد هم خوبیها دیده میشود و هم بدیها! آیا تذکر خصوصی به آن برادر، به نصح و خیرخواهی نزدیکتر نبود یا هدف دیگری داشتید؟
❌ برادر فضائلی! مگر بر پایه مواد ۱، ۲ و ۶ قانون واحده اسلامی مصوب ۲۹ شهریور ۷۱ مجلس و تأیید ۵ مهر ۷۱ ش. نگهبان، بکارگیری کالای صهیونیستی ممنوع و حرام نیست؟ پس بر مبنای شرع و قانون از بکارگیری توئیتر ایلان ماسک (همکاری کننده با اسرائیل برای جاسوسی از ایران) که بر پایه قوانین کشور بسته شده، دفاع کنید!
🟢 ولیّامر در ۹۴/۰۴/۲۰ فرمود که الحمدلله زنده هستم و سخنگو ندارم! پس شما هم با پاسداشت این فرمایش رهبر، لطفا به رسانهها بگویید با یک عنوانی از شما یاد نکنند که گفته شما در باور مردم، دیدگاه رهبری پنداشته شود!
💐 با سپاس از برخی کارهای خوب شما
905.7K
🔺 یادگاری غم انگیز از آقای خسروپناه
◼️ نوشته همسو: نقد ادعای خسروپناه درباره فضای مجازی
◼️ هشدار اختلال محاسباتی به استاد خسروپناه
◼️ بررسی فقهی هشدار استاد خسروپناه درباره فضای مجازی
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 شب قدر آنها؛ سرنوشتسازی شیطان برای مردم
👽در اینجا آنها (شیاطین) تصمیم میگیرند که ما چه بخواهیم و چگونه باشیم و سرنوشت مان چه باشد!
‼️چه «لوح» و «قلم» و «لیلة الرغائب»ی برای شیطان درست شده و برخی چه محافظهکارانه خاموشند!
📚دستور ولیّ فقیه به آقای رئیسی و اژهای چه بوده؟ قالیباف هم که هیچی!
◻️ انتظار از حوزه علیمه و نهاد ائمه جمعه و دیگر نهادهای ارزشی برای جلوگیری از فروگذاریهای مسئولان در مدیریت کوتاهمدت بر «قتلگاه مجازی»
#قتلگاه_مجازی
#قتلگاه_محافظه_کاری
◻️با صبح میبد همراه باشید
🌕شرف لغزش انقلابیها بر سکوت محافظهکاران
۱. حرام سیاسی (ولایی) در داستان طالوت، سیراب شدن از آن آب!
۲. سپاه طالوت: پیروان سموئیل پیامبر؛ نه کافر
۳. فرق خودی و غیرخودی: رعایت واجب ولایی (سیاسی)؛ «فمن شرِب منه فلیسَ منّی
۴. نادرستی قیاس واجب ولایی با واجب شرعی
🟢 «نپذیرفتن واجب ولایی» کاری در حد شرک و مبنای «فلیس منّی»؛ امام صادق (ع: «فَإذا حَکَمَ بِحُکمِنا فلم یَقبَله منه فإنّما:
👈 استَخَفَّ بِحکم الله و
👈 علینا رَدَّ و
👈 الرّادُّ علینا الرّادُّ علَی الله و
👈 هو علَی حَدِّ الشرکِ بالله. کافی، ۱: ۱۶۹
◼️ در برخورد با سرپیچندگان از «واجب الهی و سیاسی حجاب»، باید پیرو ولیّامر و قانون بود.
◼️ولی بدانیم که گفته یک امامجمعه از سر لغزش، شرف دارد بر خاموشی خیانتبار برخی از روی محافظهکاری! کاری که در مرز شرک است!
🚨امیرالمؤمنین (ع) عقلِ محافظهکاران را از خوابنمایی کودکان و شعور زنان زفاف کمتر میداند و با اینکه برخی آقایان شیعه هم بودند، آنان را نفرین کرد: خدا مرگتان بدهد:
👈 یا أَشباهَ الرّجالِ و لا رِجالَ حُلومُ الأطفالِ و عقولُ رَبّاتِ الحجالِ لَوَدِدتُ أَنِّی لم أَرَكُم و لم أَعرِفكُم معرفةً ... قاتَلَكُم اَللَّهُ! لقد مَلَأتُم قلبی قَیحاً و شَحَنتُم صدری غیظا: دلم را از چرک پر کردید و سینهام را از خشم آکندید! کافی، ۹: ۳۶۵
💚درد و بلای جریان انقلابی بر سر محافظهکاران؛ بویژه علما و مسئولان محافظهکار و شماتتگر
◼️نماهنگها: «محافظهکاری قتلگاه انقلاب»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 علامه جوادی
حجاب؛ نشان غیرت و پاسداشت هویت!
برنامه گلوبالیزم: سلطه بر هویت دیگران
دیاثت: پذیرش سلطه غیر بر هویت خود
◼️ فرنگ شناسی فقهی با نگاه کانونی به گلوبالیزم
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
🔺درخشش میبد در همایش ملی سایبری
دو مقاله با رده علمی «آیاسسی: ISC» با رویکرد ابرفقه، در راستای کشف دانش سایبری اسلام، به قلم مجتبی شیخی دهآبادی و ابوالفضل امامی میبدی در مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فضای سایبر، وابسته به دانشگاه تهران منتشر شد.
◽️دریافت کتاب همه مقالات؛ دریافت صوت مقاله «بنیاد و چارچوب دانش سایبری اسلام»
🌾 با صبح میبد همراه باشید!
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اماننامه دشمن به محافظهکاران در جنگ حجاب
رهبر: «تحول را مدیریت کنید! اگر حوزه علمیه بخواهد از تحول بگریزد، منزوی خواهد شد» ۸ آذر ۸۶
‼️در جنگ دشمن با «واجب شرعی و سیاسی حجاب»، کانال ایتای خبرگزاری حوزه، از ۴ تا ۲۴ فروردین ۴۰۲ که بنده پایش کردم، حتی یک موضع از آ. اعرافی درباره حجاب نیاورده است!
◻️ولیّفقیه در ۱۹ دی ۴۰۱ «احساس تکلیف بهنگام و خطرپذیری در انجام» را لازم دانستند. آیا مسئولان و علمایی که مخاطب اصلی این رهنمود هستند، آن را برجسته و جریانسازیکردند؟
◼️محافظهکاری، قتلگاه انقلاب
رهبر: «بعضیها بودند که اهداف مبارزات را قبول داشتند، اما حاضر نبودند در راه این مبارزات هزینهای بدهند! امروز هم چنین کسانی هستند! تصور میکنند که باید به هدفها رسید، [ولی] بدون دادن هزینه! لذا آنجائی که پای هزینه دادن در میان است، عقب میکشند. این عقبکشیدنها در بسیاری از موارد موجب میشود که انسان در محاسبه اشتباه کند؛ خطی را که باید در مقابل دشمن دنبال کند، دنبال نکند.» ۳ تیر ۹۱
🚨افزون بر هشدارِ دیماه رهبر درباره «سرنوشت توابین» بر اثر کوتاهی در «احساس تکلیف بهنگام» و «خطرپذیری در انجام»، ایشان در اسفند هم به زبانی دیگر، همین هشدار را بازگو کردند:
◻️«حضور مردم، حجت الهی را بر ما مسئولان و علما تمام کرده است و اینکه فقط به این ثروت ملی افتخار کنیم، کافی نیست!»
◀️ جناب حاجعلیاکبری! دشمن، دائم رهبر و مواضع بهنگام و خطرپذیرانه انقلابیها را میزند ولی محافظهکارها در امانند!
⁉️ آیا مواضع ائمه جمعه نباید «خطرپذیرانه» باشد؟ آیا مواضع شما چنین است؟
👈 نماهنگ: محافظهکاری، قتلگاه انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بی نیاز از بودجه و برآمده از جوهر و شرف
◼️آقای خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: محسن برهانی باید به اشد مجازات برسد تا کسی جرات نکند به مقدسات توهین کند. توهین به شهید غیرت، آزادی بیان و گفتگو نیست.
💐 این غیرت و شورآفرینی، کارکرد فقه فضاساز دارد و کیمیاست! لغزشی هم اگر در آن باشد شرف دارد بر املای نانوشته محافظه کارانه!
💔 آقای فضائلی! امیدوارم دست به توئیت اسرائیلی نبرید و اگر ارشادی دارید دستمایه شماتت دشمن نشود!
🌼 سپاس از آقای خسروپناه👏
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺غمگفت ولی فقیه درباره امام صادق علیه السلام
🌾 امروز هر چند ولی امر در دل مردم است ولی به سخن سردار سلیمانی، در میان برخی علما تنهاست!
◼️خدا روزی کند که از مطالبات ولی امر در نشست های خودمان بگوییم❤️
◼️ با صبح میبد همراه باشید
🚨قتلگاه انقلاب؛ فتنه محافظهکاری و ترک فعل
◻️رهبر: هشدار شکم نهنگ به قوه قضا
«بنده خیلی اوقات دلم به حال حضرت یونس (سلام الله علیه) میسوزد ... با آن مجازات سختی که خدای متعال به حضرت یونس داد. ... اگر او تسبیح [و عذرخواهی] نمیکرد، بنا بوده تا قیامت در شکم ماهی بماند! ... اگر آدم معمولی یک حرکت [بدی] انجام بدهد دارای نکوهش است، [ولی] شما اگر آن عمل را انجام دادید، نکوهش شما یا دو یا چند برابرِ او است. با این چشم به مفاسدِ درون قوّه [قضا] نگاه کنید» ۵ تیر ۹۸
◻️ رهبر: هشدار انفعال و ترک فعل به قوه قضا
«معمولاً قدرتها از دو ناحیه ضربه میخورند؛ یک ناحیه، سوء استفادهی از قدرت است؛ یک ناحیه، عدم استفادهی از قدرت است. ... این هم کفران نعمت الهی است؛ فرقی نمیکند. تنبلی کردن، غفلت کردن، موجب میشود که این اقتدار از بین برود. ... قوّه در مقابل شایعه و حرف و مخالفت و مانند اینها، حالت انفعالی نداشته باشد. ... هیچ بخش از اختیارات و مأموریّتهای قوّهی قضائیّه که در قانون اساسی و قوانین مترتّب بر آن معیّن شده، معطّل نماند؛ هیچ بخشی معطّل نماند. در حوزه حقوق عمومی، دادستان کل وظایفی دارد، [و باید] رصد کامل نسبت به حقوق عامّه داشته باشد. هر جا احساس شد حقوق عامّه دارد تضییع میشود، به طور جدّی وارد میدان بشوند... یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیّت روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعهای، یک دروغی، یک حرف هراسافکنندهای در ذهنها پخش نشود» ۷ تیر ۴۰۱
😳 آن قدر این هشدار رهبر درباره حقوق عمومی و امنیت روانی مردم، بر زمین ماند که اغتشاش شد. آن قدر از قدرت نظام استفاده نکردند که این «کفران نعمت» برای انقلاب و مردم، عذاب و شکنجه شده است؛ «لئن کفرتم انّ عذابی لشدید»
◻️رهبر: هشدار سرنوشت توابین به مسئولان
«توّابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند امّا در تاریخ اینها را مدح نمیکنند؛ چرا؟ چون دیر جنبیدند ... کار را بهنگام انجام ندادن، این است. کار را بهنگام باید انجام داد. ... مشکل آن وقتی به وجود میآید که ما به سرعت احساس تکلیف نمیکنیم، بهنگام وارد نمیشویم، خطر را به جان نمیخریم، ملاحظه میکنیم». ۱۹ دی ۴۰۱
◻️رهبر: هشدار قتلگاه «محافظهکاری
«محافظهکاری قتلگاه انقلاب است» ۹ اسفند ۷۹
‼️اگر این انقلاب بنا است به دست حضرت مهدی (عج) برسد (و لایدفَعونَها إِلَا إِلی صاحِبِکم. نعمانی، الغیبة: ۲۷۳)، پس یا برخی مسئولان باید محافظهکاری را کنار بگذارند و یا رهبر و مردم، این غده قتلگاه را جراحی خواهند کرد.
👈 این انقلاب منتظری و هاشمی و احمدی نژاد را کنار زد! پس عبرت بگیریم!