eitaa logo
ابرفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
453 عکس
408 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 تجمع مقابل قوه قضائیه و نظر جالب رهبر انقلاب ⭕️ آیا حرکتهایی همچون تجمّع مقابل قوّه قضاییّه و مطالبه شدید از آنها در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی، تضعیف نظام است؟ پاسخ رهبر انقلاب: " فرق میکند. گاهی اوقات قوّه قضاییّه مایل است واقعاً کاری انجام دهد، که اگر پشتوانه این‌طوری هم ببیند، حتماً انجام خواهد داد. بعضی از امواج سیاسی جلوِ قوّه قضاییّه را در بعضی از کارها میگیرد؛ بنابراین این کار تضعیف نظام باشد. البته گاهی ممکن است در شرایطی تضعیف باشد، اما در شرایطی هم است؛ یعنی در واقع کمک به آنهاست تا کاری را که میخواهند، بتوانند بکنند و در برابر بعضی از جریانهای سیاسی که مزاحمت ایجاد میکنند، حربه قویتری داشته باشند." https://khl.ink/f/3177 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از ابرفقه
🔺مباهله خجسته باد🌹 💐مباهله؛ آیه ۶۱ هجری 🕋مکعبی که پر از شوق بود، حوصله کرد خدا سرود غزل را؛ دلش که یک دله کرد سرود سوره «انسان»، به روی تیغه دهر رسید سوره کوثر به میخ و زلزله کرد سرودنش که به اینجا رسید، مکثی کرد کمی نگاه عقب برد و از غزل گله کرد! 💦... و باز آب نبود و گلوی مصرع بعد حریف تیر سه شعبه، حریف حرمله کرد و بیت پنجم شعر خدا، امام حسین (ع) سرود آیه شصت و یک و مباهله کرد؛ آل عمران، ۶۱: فَقُلۡ تَعَالَوۡاْ نَدعُ أَبنآءَنَا وَ أَبنآءَكُم وَ نِسَآءَنَا وَ نِسَآئَکم وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَكُم ثُمَّ نَبتَهِلۡ فَنَجعَل لَّعنَتَ ٱللَّهِ عَلَى ٱلۡكَٰذِبِين نشست روبروی یک جوان نصرانی که پاک با کلمات خدا معامله کرد و مادرش وهبش را؛ سرش، فقط اما گرفت در بغل و عاشقانه هلهله کرد! ◼️ علی ع فرزند عمران ملقب به ابوطالب 🌹حسین ع آیه ۶۱ آل عمران! کربلا ا. امامی
هدایت شده از ابرفقه
ابرفقه؛ نمونه نظام پیشرفته تراز 📚هسته پنج‌لایه ابرفقه ابرفقه بر پایه این فرمایش امیرالمؤمنین (درودشان باد) کاویده شده است؛ این که نظام، پنج لایه دارد و هر لایه بالایی، امام لایه زیرین است: «عقلها پیشوایان فکرها هستند، فکرها، پیشوایان دلها هستند، دلها پیشوایان حسها هستند و حسها پیشوایان عضوها هستند». شاید بتوان «پنجتن»، درود خدا بر ایشان، را یک ابرنظام پیشرفته دانست: ۱. «عقل»: در این نظام، نور حضرت محمد، لایه عقل و امام عقل‌های جهان است؛ زیرا نخستین آفریده «عقل» است (أَوَّلُ ما خَلَقَ اللَّهُ العَقل) و از سوی دیگری نخستین آفریده، نور حضرت محمد (ص) است (أَوَّلُ ما خَلَقَ اللَّهُ نوری). پس نور ایشان، همان عقل است: (العقلُ نورٌ). ۲. «فکر»: شاید بتوان گفت که امیرالمؤمنین (ع)، لایه فکر و امام فکرها و علم‌های جهان است؛ چون علم، «نفس» عقل است: «إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْعَقْلَ‏ ... فَجَعَلَ الْعِلْمَ نَفَسَهُ» و بر پایه آیه مباهله، امیرالمؤمنین، «نفس» پیامبر (ص) است: «... نَدعُ أَبناءَنا و أَبناءَکم و نِساءَنا و نِساءَکم و أَنفُسَنا و أَنفُسَکم ثُمَّ نَبتَهِل ...». پس ایشان، در جایگاه علم برای عقل هستند؛ یعنی لایه دوم نظام. ۳. «قلب»: شاید بتوان گفت که حضرت زهرا (س)، لایه قلب و امام قلب‌های جهان است: «... فاطمةُ بنتُ محمدٍ و هی بَضعَةٌ مِنّی‏ و هی قلبی‏» و نیز: «یا فاطمةُ ...مَوضِعِک فی قلبی». ۴. «حس»: شاید بتوان گفت که امام حسن (ع)، لایه حسّ و امام (ع) حواس عالم است. این گفته نیاز به بررسی بیشتری در قرآن و سخن خاندان پیغمبر دارد. آیه مباهله می‌تواند به این گفته، کمک کند؛ که به آن خواهیم پرداخت. ۵. «عضو»: شاید بتوان گفت که امام حسین (ع)، لایه عضو و امام اعضای عالم است: ویژگی عضو، آشکار و روشن بودن برای همگان است (إنَّ الحسینَ مصباحُ الهدی). ◻️ فرایندکاوی آیه مباهله از آنجا که ویژگی لایه‌های برون‌تر، آشکارتر بودن آن برای همگان است. ابرفرایند ارتباطی درخور برای ارتباط با مردمِ رشدنیافته، فرایند «برون‌درون» است. یعنی ارتباط، از لایه عضو آغاز می‌شود تا به لایه عقل برسد. این فرایند به گونه شگفتی در آیه مباهله به‌کار رفته است: «... فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا و أَبناءَکم و نساءَنا و نساءَکم و أَنفُسَنا و أَنفُسَکم ثُمَّ نَبتَهِل ...». در اینجا بنیاد شیوه رویارویی با ترسایان نجران، رویارویی فکری و واژگانی نیست؛ بلکه واژه، خود کسانی هستند که در مباهله آمده‌اند؛ یعنی یک آوردگاه تناتن است؛ نه واژاواژ! افزون بر این، خداوند در گام نخست به سراغ کودکان می‌رود که پاکی و دلبریشان برای مردم روشن‌تر است. برپایه روایات، «أبنائنا» همان «حسین و حسن» هستند که گویا نخست حضرت حسین (لایه عضو) و سپس حضرت حسن (لایه حس) باشد. سپس به روشنگری لایه قلب یعنی «نسائنا» می‌رسیم که همانا فاطمه زهرا (س) است آنگاه به روشنگری لایه فکر (أنفُسَنا) می‌رسیم که همان علی (ع) است همه این چهار گام روشنگری، برای نشان دادن درستی گفتار «عقل»؛ یعنی حضرت محمد (ص) است. برگرفته از کتاب «فرپردازی فقه استراتژیک»: ۱۵ و ۱۶. ◼️خرید کتاب «زبرتفقه نظام اسلام»، با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان ◼️نشانی گروه ابرفقه؛ با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه ◼️ کانال ابرفقه: یا فاطمة الزهراء
📚ابرفقه ارزیابی افراد ◾️ابرفقه امیرالمؤمنین ع می‌فرماید نظام درون انسان و نظام جامعه، ۵ لایه دارد: «عقلها [که] امامان فکرها هستند و فکرها [که] امامان قلبها هستند و قلبها [که] امامان حسّها است و حسّها که امام عضوها هستند. کنز، ۱، ۲۰۰. ◾️عقل فرد؛ ارزش حیاتی نظام درون ارزش هر نظام (فرد یا جامعه) به عقل است (امیرالمؤمنین: الإنسان بِعَقله) و این ارزش حیاتی و تعیین‌کننده است (امیرالمؤمنین ع: فَقدُ العقلِ فقدُ الحیاة). ◾️عقل جامعه (امام)؛ ارزش حیاتی نظام درباره عقل نظام جامعه نیز پیامبر ص فرموده‌اند که هر کس با امام زمانش نباشد [زندگی و] مرگش جاهلی است (من مات و لم یَعرف امام زمانه مات میتةً جاهلیة). ◾️رابطه عقل درون و عقل برون (جامعه) هر کس به هر اندازه که عقلِ درون داشته باشد، دارای سنخیت با عقل برون و بهره از ولایتمداری خواهد بود. ◾️چیستی عقل عقل به هیچ روی، همان فکر نیست! عقل، امام است و فکر، مأموم (العقولُ ائمّةٌ الأفکار). عقل، «تعقل» می‌کند و فکر، «تفکر» می‌کند؛ معاویه قوه فکر داشت ولی نور عقل و تعقلش را از میان برده بود. عقل، نور و «بندگی‌آور» است. واژه «عقل» یعنی «بند»، «عاقل» یعنی «بنده» و «تعقل» یعنی «بندگی» و هر کس بندگی نکند، تعقل ندارد؛ هر چند فیلسوف، متکلفم یا فقیه باشد. ◾️کاربست ابرفقه در ارزیابی علما خب اکنون اگر بخواهیم کسی مانند آخوند خراسانی را ارزیابی کنیم، چه باید بگوییم؟ اگر بینگاریم که عالم (لایه فکر) بود، نخست اینکه زنده بودن لایه فکر (عالم بودن) به دریافت حیات از عقل است. دوم اینکه آیا داوری درباره کسی از روی «علم» وی، داوریِ حیاتی و عقل‌پایه است؟ نه! در این نوشته، سنجه خوب و بد بودن را بیشتر بکاویم: ◾️کاربست ابرفقه در ابلیس شناسی ابلیس هم توحید در ذات را پذیرفته بود، هم توحید در خالقیت، هم توحید در ربوبیت تکوینی (کارگردان جهان)، هم توحید در ربوبیت تشریعی در احکام الهی (از این رو شش هزار سال کارهایی که خدا آنها را تشریع کرده بود، انجام می‌داد) و هم توحید در عبادت (اُلوهیت) و حتی توحید در ولایت (سیاست) خدا هم داشت و در گذر شش هزار سال مخالفتی با سیاستها و حکمرانی خدا بر جهان نکرد. پس شیطان چه «مرگ»ش بود؟ مرگش از دست دادن عقل بود (فقدُ العقل فقد الحیاة) نشانش هم آن بود که در «بزنگاه ولایی» از دستور سیاسی ولیّ امر (خدا) درباره آدم، سرپیچی کرد. پس داوری ابرفقهی درباره ابلیس این است که او خیلی چیز داشت و از بزرگان تراز به شمار می‌رفت، ولی در بزنگاه سیاسی، ولایتمدار نبود! یعنی توحید در ولایت نداشت! ◾️ولیّ‌نشناسی استضعافی گاه شاید ولیّ‌نشناسی در برخی بزنگاهها، از روی استضعاف و پوشیدگی آن بر کسی باشد. چنین کسی در این چیز حیاتی، مستضعف است. ◾️شناسندگی ابرفقهی پیغمبر (ص) شناخت آخوند خراسانی به نام «عالم، عابد، زاهد»، بدون شناخت لغزش ولایی وی در بزنگاه مشروطه و «شکست خوردن اسلام» در آن بازه، شناخت مُرده است؛ نه زنده و ابرفقهی:👇 👈گروهی در نزد پیغمبر به ستایش کسی پرداختند تا آنجا که همه نیکی‌ها را برایش برشمردند! ولی پیغمبر (ص) فرمود «عقل او چه‌سان است؟» گفتند ای فرستاده خدا! ما تو را از پُرتلاشی وی در پرستش و اقسام نیکی‌ها سخن می‌گوییم و شما از ما درباره عقل او می‌پرسی؟! ... پیغمبر (ص) فرمود هر کس به اندازه رده عقلش بالا می‌رود! «... حَتَّى ذَكَرُوا جَمِيعَ خِصَالِ الْخَيْرِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) کَيْفَ عَقْلُ الرَّجُلِ؟ فَقَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ نُخْبِرُكَ عَنْهُ بِاجْتِهَادِهِ فِي الْعِبَادَةِ وَ أَصْنَافِ الْخَيْرِ تَسْأَلُنَا عَنْ‏ عَقْلِه؟‏ ...». حرانی، تُحَف: ۵۴ ◾️جای ارزیابی عقل؛ بزنگاه ولایتمداری روش سنجش عقل دیگران هم نه به عبادت است، نه به علم و نه به اخلاق و نه به کار نیک! بلکه به ولایتمداری در بزنگاه‌ها است؛ در آن جای سرنوشت‌سازی که پای «شکست اسلام» یا پیروزی در میان است (فی تقلُّب الأحوال عِلمُ جواهر الرجال). ◾️رویکرد ابرفقهی آ. بهجت کار آخوند خراسانی در مشروطه، یکی از چیزهایی بود که چه بسا در «شکست اسلام» در آن بازه، سهم داشت. پس رویکرد درست برای شناخت آخوند خراسانی، رویکرد ابرفقهی آ. بهجت در کتاب «زمزم عرفان» است. رویکرد دیگر در برخی نوشته‌های آ. شبیری دیده می‌شود؛ که رویکردی ناتراز است؛ همانند رویکرد برخی یاران پیغمبر (ص) در ستایش آن مرد. 📚 امام خمینی نیز می‌گویند «والله اسلام، تمامش سیاست است» صحیفه، ۱: ۲۷۰. پس ارزش هر کسی به ولایتمداری و سیاست پردازی او در «بزنگاهها» است! این یعنی فرمایش امام صادق (ع): «کَیفَ عَقلُه؟»
سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: 🔴 ضربه‌ای که ولنگاری مجازی به مردم ما زد بسیار بالاتر از ضربه‌ای است که صدام به مردم ما زد؛ جهنمی سوزان در انتظار مسئولانی است که دست دشمن را در فضای مجاز باز گذاشتند. snn.ir/004Ybm #⃣
جبههٔ  اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebhe
h
هدایت شده از ابرفقه
🔺فقه برخورد با بدحجابی در هیئت و مسجد اسلام فقه دارد و هر کاری باید بر پایه فقه اسلام باشد، وگرنه گمراهی است و قرآن، این نظردادن‌های بی‌پایه ما را دروغ بستن به خدا می‌داند: «قل آللَّهُ أَذِنَ لكم أَم علَى اللَّهِ تَفتَرون» یونس، ۵۹. 📚حکم مسأله برای رویارویی با بدحجابی، نخست باید بدانیم که دستور خدا (فقه الهی) و دستور ولیّ‌امر (فقه ولایی: قانون) چیست. ◾️حجاب هم «واجب شرعی» (حکم الهی) است و هم «واجب سیاسی» (حکم ولایی). پس هم نهی‌ازمنکر واجب است و هم برخورد قانونی! مگر این که دستور دیگر در اسلام (فقه الهی) یا قانون (فقه ولایی) به میان بیاید. 📚تحلیلی مسأله پس از آن که حکم مسأله روشن شد، به تحلیل حکم می‌رسد. چون در فقه، تنها در چارچوب حکم، می‌توان «تحلیل» کرد و تحلیل‌ها و پندارهای ما در فقه، به هیچ روی، حکم‌ساز و چارچوب‌ساز نیست. ◾️لایه‌های فقه و مدیریت _ فقه و مدیریت بافتار _ فقه و مدیریت ساختار _ فقه و مدیریت فضا هر بافتاری در دل یک ساختار کار می‌کند و هر ساختاری در دل یک فضا. اگر فضا آسیب ببیند، ساختار هم آسیب می‌بیند و اگر ساختار آسیب ببیند، بافتار هم می‌آسیبد. پس بسته به این که آسیبی، بافتاری یا ساختاری یا فضایی باشد، شیوه رویارویی ویژه‌ای دارد. برای نمونه، گاهی بیماری در درون یک بافت است. در اینجا بی‌آنکه ما متوجه بشویم، بافت به زدودن آسیب می‌پردازد؛ مانند نبرد گویچه‌های سفید (امنیتی) با میکروبها که ما اصلا متوجه هم نمی‌شویم. ولی گاهی بافت آسیب‌دیده خودش توان ایستادگی در برابر بیماری ندارد، در اینجا سامانه عصبی فعال می‌شود، ما آگاه می‌شویم و مسأله از درون یک بافت، به ساختار بدن کشیده می‌شود و دیگر بخش‌های بدن به کمک می‌آیند تا آسیب از میان برود. ولی گاهی ساختار بدن و دیگر بافتها نیز نمی‌توانند کاری بکنند یا خود ساختار هم دچار آسیب می‌شود. در اینجا باید از ساختار فراتر رفت و از توان «فضا» برای بهبود، بهره برد؛ مانند کمک گرفتن از پزشک. ◾️مرجع امنیت: بافتار و ساختار، فدای فضا روشن است که مهمترین لایه فقه و مدیریت، لایه فضا است. یعنی مرجع امنیت در لایه‌های بافتار، ساختار و فضا، «فقه و مدیریت فضا» است. پس بافتار و نیز ساختار، فدایی سلامت «فضا»! هستند. ◾️عناصر فضاساز؛ رَخت و ریخت (پرچم) «مدیریت فضا»، به پرچم و شعائر (رخت و ریخت) وابسته است و علمدار، جایگاه برجسته دارد. تعظیم فضا، برترین پرهیزکاری است (و مَن یُعَظِّم شَعائِرَالله فإنّها مِن تَقوی القُلوب). ◾️همدوشی فقه فضا و فقه امنیت اینکه قرآن می‌فرماید اگر یک بی‌گناهی کشته شود، انگار همه مردم کشته شده‌اند، معنایش «فقه فضا» است. نه اینکه ۱ برابر با مثلاً ۱۰۰۰ باشد؛ این که تناقض است؛ چون ۱ هم باید ۱ باشد و هم باید ۱ نباشد (۱۰۰۰ باشد). در اینجا است که هرکس فضای امنیت برای ۱ نفر بیگناه را بزداید، مانند سوراخ کردن کشتی است که دیگر هیچ کس در آن امنیت ندارد. ◾️گونه‌های بدحجابی و حکم هر یک 👈اگر بدحجابی در جایی، آسیب بافتاری باشد، شاید به جای نهی از منکر، حکم دیگری هم بر آن بیاید و مدیریت بافتاری انجام میشود. 👈اگر بدحجابی در جایی، یک آسیب ساختاری باشد، فقه و مدیریت ساختاری، بهتر می‌داند که چه باید بکند. در اینجا مسأله بیشتر به سوی نهی از منکر و افزون بر آن، کیفر مجرمانه کشیده می‌شود. زیرا این منکر دارد ساختار را دچار آسیب می‌کند و این خیلی گناه و جرم بزرگی است. 👈اگر گناه و فسادی، «فضا» را تباه کند، در اینجا این گناه و فساد می‌تواند تا «إفساد فی الأرض» کشیده شود؛ زیرا «گناهِ فضا» گناه امنیتی است. شکستن فضا مانند این است که «بی‌گناهی را بکشند؛ چنانکه در آنجا کشتن یک بی‌گناه، مانند کشتن همه مردم است، قتلِ حجاب هم، گاهی مانند بی‌حجاب کردن همه مردم است؛ زیرا فضای حجاب را می‌شکند و قبح بدحجابی را می‌ریزد! ‼️خوش‌باوری در جنگ دستگاه‌های جاسوسی در جنگ دستگاههای جاسوسی دشمن با حجاب، از کجا بدانیم که «نیت» این بدحجاب، خوب است؟ شاید چند سال دیگر روشن شود که مزدور دستگاه‌های جاسوسی بوده است. آیا به خیال اینکه شاید نیت این بدحجاب، خوب باشد، می‌توان فضای حسینی را نقداً قربانی کرد؟! 📚نتیجه اگر بدحجابی در هیئت و مسجد باشد، بسته به این که سلامت بافتار، ساختار یا فضا را آسیب بزند، گناهی «بافتاری، ساختاری یا فضایی» است. در رویارویی بافتاری، به نیت فرد گناهکار توجه می‌شود ولی در رویارویی ساختاری و بویژه فضایی، برخورد ما وابسته به عمل فرد است؛ نه نیت او. در اینجا نمی‌گوییم شاید او نیتش خیر است! می‌گوییم کارش دارد به فضای محرم و کارآمدی ساختار هیأت و مسجد آسیب می‌زند و اصل، ساختار و فضا است. 👈 اول فقه، آنگاه فعل! (الفقهَ ثمّ المَتجرَ) ◾️فقه فضا در سخن رهبر ◾️فقه بافتار، ساختار و فضا ✍🏼 ابوالفضل امامی
🔺«اتَّقوا مِن مواضعِ التُّهَم» آشیخ تو هم! چندی پیش دست‌دادن ناپسند آقای حداد عادل با این باغی را دیدیم و این اینک تصویری از آ. گلپایگانی! 🧨خاتمی حقایق روشنی را نه تنها انکار، بلکه وارونه کرد، تهمت زد، کشور را به اغتشاش و آدم‌کشی و صدها هزار میلیارد زیان کشاند و مصداق «ملعون» در آیه ۱۵۹ بقره است. راه برگشتش هم در آیه ۱۶۰ آمده است (توبه، اصلاح و جبران و تبیین کار نادرستش)؛ همانگونه که ولی‌فقیه هم به آن استناد کردند و اعتراض کردند که چرا برخی در نشست خصوصی می‌گویند تقلب نشده است ولی در جلوی همگان «کتمان» می‌کنند! ‼️ آیا پاسخ به «سلام» باغی، کاری اخلاقی و واجب است! آ. موضوع‌شناسی فقهی در عالم سیاست، در قاب عکس باغی بودن، یا سیاست‌نشناسی و عوامی‌گری است یا اگر آگاهانه باشد و بر پایه دستور رهبر نباشد، چنین کاری خیانت است؛ نه «پاسخ به سلام» ب. حکم‌شناسی فقهی حتی اگر از نگاه موضوع‌شناسی فقهی، این کار تنها «پاسخ به سلام» باشد، آیا پاسخ به سلام کسی که بر نظام اسلامی بَغی کرده، اخلاقی و واجب است؟ حکم «طبع»ی رویارویی با باغی، قتال است؛ نه «سلام» و دعای سلامت! تحویل گرفتن اینها، ضد اخلاق‌ترین کار است؛ نه اخلاق! ج. تقدم حکم حکومتی بر حکم فتوایی حتی اگر حکم پاسخ به سلام این باغی «وجوب» باشد، هرگاه حکم فتوایی با حکم حکومتی در تضاد باشد، حکم حکومتی مقدم است. رهبرمان با باغی خواندن این ناکث و نپذیرفتن وی نشان داد که بنایش در انزوا گذاشتن اوست؛ نه تحویل گرفتن وی! 👈«اتَّقوا مِن مواضعِ التُّهَم» آقای گلپایگانی! آشیخ! تو هم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺برادر انصاریان! از امجد عبرت بگیریم! امام خامنه‌ای در نشست برخی بزرگان گفتند توفان‌های تندی در راه است! با بزرگان پیوند داشته باشید و سپس نام آقای خوشوقت را به بزرگی یاد کردند. آیت‌الله خوشوقت و آقای امجد به مجلس یکدیگر می‌رفتند؛ تا اینکه آقای خوشوقت به آقای امجد می‌گوید برخی سیاسیون مشکل‌دار به مجلس روضه شما می‌آیند که در نگاه مردم، بویژه جوانان، تایید شما از آنان بشمار می‌رود. آنها را نپذیر! ولی آقای امجد می‌گوید مجلس امام حسین (ع) است، نمی‌توانم که آنها راه ندهم! آقای خوشوقت می‌گوید اگر نمی‌توانی آنها را نپذیری، پس مجلس خودتان را تعطیل کنید! چون تایید باطل، حرام است! آقای امجد نمی‌پذیرد، آیت‌الله خوشوقت پیوند خود با آقای امجد را می‌برد و آقای امجد می‌شود یک گمراه دوره‌گرد هرزه‌گو! ‼️شما در برابر جنگ جهانی دستگاه‌های جاسوسی دشمن با حجاب و میان‌داری بهائیت و گلوبالیزم و همجنسگرایان شیطان‌پرست و آدم‌کشی فتنه مهسا کومله چه اندازه موضع گرفتید؟ اینها را ندیدید؟ برای شهیدان عجمیان، علی‌وردی و الداغی چقدر رسانه شدید؟ 🧨جنگ جهانی (گلوبالیزم) بی‌حجابی را به نام شل‌حجابی چند غافل سند نزنیم! پشت صحنه‌ها را چقدر می‌بینیم؟ ◻️مواضع علوی بروجردی در فتنه مهسا کومله و جنگ شیطان با حجاب را دیدیم! او همان کسی است که مداح شما در برنامه سیما بود. او طعنه‌زننده به نظام و رهبری است! زینهار! 🚨قانون و فشار برای دیندار کردن کسی نیست! برای جلوگیری از تخریب فضای جامعه و بی‌دین کردن دیگران است! چیزها را در جای خود بفهمیم. پیرو راهنمود ولیّ امر باشیم تا باشیم؛ چون هستند کسانی که نیستند!
هدایت شده از مجتبی شیخی
کاهش هر سه شاخص تورمی در تیر ماه آمارها نشانگر کاهش شاخص‌های نرخ تورمی در چند ماه اخیر است. روند کاهش نرخ رشد تورم ابتدا از تورم ماهانه آغاز شده است. فروردین امسال، تورم ماهانه نسبت به ماه قبل (اسفند ماه) کاهشی شده است. این روند در ماه های اردیبشت، خرداد و تیر نیز ادامه یافته و این شاخص از ۴.۷ درصد در اسفند به زیر دو درصد درصد در تیر ماه رسیده است. طبیعتا پس از کاهش تورم ماهانه باید نوبت به تورم نقطه به نقطه برسد که این امر در ماه اردیبهشت رخ داد. در این ماه تورم نقطه به نقطه با ۰.۹ واحد کاهش به ۵۴.۶ درصد رسید. در دو ماه بعد نیز این شاخص با کاهش مواجه بوده است و تورم نقطه به نقطه در این دو ماه از ۵۴.۶ درصد به ۳۹.۴ درصد (بیش از ۱۵ درصد کاهش) رسیده است. گام سوم کاهش شاخص های تورم در امسال، طبق معمول در تورم سالانه رخ داده است. شاخص تورم سالانه در دو ماه خرداد و تیر، به ترتیب ۰.۶ و ۱.۰ واحد درصد کاهش یافته است. پیش بینی می‌شود، در چند ماه آتی نیز، همچنان روند تورم، کاهشی باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "لزوم دفاع از انقلاب اسلامی در منابر" 🔸 قسمتی از بیانات حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در جلسه 🆔 @KHAMENEI_QOM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺کرسی علمی ترویجی "ابرفقه؛ بازخوانی پیشرفته فقه ولایی و فقه الهی" ابوالفصل امامی؛ دیدن نشست از اینجا
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
محمد نسیمی - خبرنگار - یه رشته استوری کار کرده تحت عنوان و از مجاهدت سربازان گمنام امام زمان در روزهای گذشته گفته ( ۱۰ تصویر از آن را می‌بینید ) 👈 اما استوری آخرش خیلی خیلی دردناک بود و جیگر آدم رو آتیش میزد. اونجایی که نوشته بود؛ «یه چیز بگم و موضوع بچه‌های بالا رو ببندم فعلاً ... برخی از اون‌ها بعد از شهادت‌شون، حتی خانواده‌شون هم متوجه نمیشن اینا سرباز گمنام امام زمان (عج) بودند!» ما ساده میریم و میایم و اصلاً خبر نداریم چه اتفاقاتی داره می‌افته. این وسط یه عده جوون و پیر، جون و خون‌شون رو میدن، بی‌نام و بی‌نشون ... شادی روح مطهر شهدای امنیت صلوات 🔰 "صبح میبد"؛ بزرگترین و کاملترین کانال خبری میبد: https://eitaa.com/joinchat/257490984Cad1a5d1240
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
هدایت شده از ابرفقه
خط سرخ مرجعیت یا مرجعیت خط قرمز ۱۰ 📚گزارش دیوانه کننده کُنده تقوا درباره آخوند خراسانی 1️⃣ تایید مشروطیت از سوی آخوند آ. بهجت: «هنگامی که آخوند از پله های اتاق مطالعه شخصی، به پایین می آمد تا به مجلس درس برود ... اساسنامه و مرامنامه مشروطیت را به ایشان دادند تا امضا کند. ایشان هم ... در همان جا امضا کرد. 👈 ما این قضایا را می بینیم و می شنویم؛ مثل این است که و نشنیده ایم. 👈 یک و اشتباه و یا در اثر ، که از انسان صادر می شود، خدا می داند که چقدر آثار زیانبار بر آن مترتب می شود!» زمزم عرفان، یادنامه فقیه عارف حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، محمد محمدی ریشهری، قم: دارالحدیث، سوم، ص ۱۹۲ و ۱۹۳ 2️⃣ ؛ آ. بهجت: «البته محرمات تنها زنا و قمار و شرب خمر نیست. گاهی – که مقدمات و زمینه آن را هم دیگران زحمت می کشند و به دست انسان می دهند- موجب از بین رفتن اعراض و نفوس می شود و است. از ما نمی رود که گناهانی از قبیل خمر را در خیابان مرتکب شویم؛ چون این کار گذشته از ترس خدا، یک نوع و بی‌عقلی است و از ما صادر نخواهدشد.» زمزم عرفان: ۱۹۷ 3️⃣ گروه فشار و جام زهر آ. بهجت: «سید محمد کاظم یزدی برای امضای جریان مشروطیت، خیلی تحت فشار بود. برخی از خراسانی، جمعی از شاگردان وی را تحریک کردند که دسته جمعی به منزل سیّد بروند و موافقت او با مشروطیت را بگیرند. پاسخ سید این بود که: "در این کاسه، است و من نمی توانم آن را بخورم!" به او اهانت کردند و گفتند: "اگر به خانه یهودی رفته بودیم، چنین پاسخی را نمی شنیدیم". سجاده او را در نماز جماعت برداشتند و سیّد را خانه نشین کردند. [حتی] صحبت از تبعید ایشان بود.». زمزم عرفان، ۱۹۶ 4️⃣ مشروطه انگلیسی آ. بهجت: «یکی از آقایان می گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال از جریان مشروطه، فهمیدیم که می کنیم، نفع دین» زمزم عرفان: ۱۹۹ 5️⃣ پشیمانی سران مشروطه آ. بهجت: «مرحوم نائینی در اواخر عمر، در مورد دخالت در امر مشروطیت، تأسف می خورد و می گفت: انداختیم که سرکه شود؛ اما شد!» زمزم عرفان: ۲۰۰ 6️⃣ حکم محاربه برای مخالفین آن مشروطه، از سوی آخوند خراسانی «به عموم ملت ایران را اعلام می‌داریم؛ الیوم بذل جهد در استحکام و استقرار مشروطیت به منزله جهاد در رکاب امام زمان ارواحنا فداه، و و به منزله خذلان و صلوات الله و سلامه علیه، است، أعاذ الله المسلمین من ذلک إن شاء الله! الأحقر عبدالله المازندرانی، الأحقر محمد کاظم الخراسانی، الاأحقر نجل المرحوم الحاج میرزا خلیل». حسین زرگری نژاد، رسائل مشروطیت، دوم، تهران، ۱۳۷۷؛ ص ۴۴۷ 7️⃣ نظر آخوند خراسانی درباره شیخ فضل الله نوری [و بالعکس]: «آیت الله بهجت فرمودند: "پس از شیخ فضل الله نوری، میرزای نایینی، ورقه ای با امضای شیخ فضل الله پیش آخوند خراسانی می خواند که در آن نوشته شده بود: "بر کسانی که داخل مشروطه شده اند، باید را جاری کرد." آخوند پس از شنیدن این مطلب می گوید: "من وقتی خبر شدن شیخ فضل الله را شنیدم، شدم؛ ولی اکنون !». زمزم عرفان: ۳۴۴ و ۳۴۵ 8️⃣ امام خمینی: شکست اسلام «اين جوّى كه ساختند در ايران و در ساير جاها [نجف]، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى داشتند». صحیفه امام، ۱۸: ۲۴۸ 9️⃣مدیریت پیچیده انگلیس و اشتباهات بزرگ بزرگان شیعه آ. بهجت: «رؤسای مشروطه و حتی روحانیون با نفوذ را یکی پس از دیگری کشتند؛ 👈 کشته بودند! حتی سیدعبدالله بهبهانی را بدتر از شیخ فضل الله نوری کشتند و همچنین بقیه روحانیون و امثال مرحوم مدرس را بعد از آن کشتند.» زمزم عرفان: ۲۰۰ 🔟 قاتلان علما، با فتوای اهل علم بر سر کار آمدند آ. بهجت: «👈آری گرفتن از اهل علم و علما، بساط مشروطه را به پا کردند، بعد که سر کار آمدند و قدرت را به دست گرفتند، جامعه معرفی کردند.» زمزم عرفان: ۲۰۵. ♻️بهجت: «آقازاده [فرزند آخوند خراسانی] به رضا شاه گفت: عمامه طلبه ها را برندارید. وی پاسخ داد: پدرت [هنگامی که مشروطیت را امضا کرد] عمامه آنها را برداشت.» زمزم عرفان: ۳۳۶ 📚ابرفقه