هدایت شده از کانال گلبرگی از احکام (سراج)
بسم الله الرحمن الرحیم
عزیزان، سلام علیکم 🌹🌺🌷
🔰 مستحضرید که استکبار خارجی و نفاق داخلی، دست به دست یکدیگر دادهاند و با تمام قوا تلاش میکنند که:
1️⃣ با دلسرد کردن مردم از بهبود اوضاع، مانع تحقق مشارکت حدّاکثری در انتخابات شوند و آن را به معنای رویگردانی مردم از انقلاب و نظام اسلامی تفسیر کنند.
2️⃣ با ترفندهای مختلف ـ و ازجمله با ایجاد شکاف و نزاع میان طرفداران نامزدهای انقلابی ـ مانع از رأیآوردن یک رئیس جمهور انقلابی شوند.
3️⃣ اگر به هدف قبلی نائل نشدند و نام فردی انقلابی از صندوقها خارج شد، آرای پایینی داشته باشد تا با برچسب «رئیس جمهور اقلیت» مانع از تصمیمات کلان و عملکرد مقتدرانه او در آن منصب شوند.
👈 بر این اساس، وظیفه یکایک ما است که با #توکّل بر خدای متعال و #توسّل به بقیةالله الاعظم (ارواحنا فداه) به سهم خود، #تلاش کنیم که مانع تحقق اهداف جبهه کفر و نفاق در این جنگ احزاب علیه جمهوری اسلامی شویم.
◀️تذکر سه نکته، خالی از لطف نیست:
1️⃣ در این عرصه، هر رأی نقش یک تیر به سمت جبهه دشمن را ایفا میکند و هرچه تعداد آراء بیشتر باشد، ایران عزیز ما، با صلابت بیشتری در مقابل جبهه دشمنان، قدرتنمایی میکند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، وظیفه آحاد ما دعوت دیگران به شرکت در انتخابات است. براساس اطلاعات موثق، متأسفانه هنوز درصد مشارکت، از حدّ مطلوب فاصله دارد و اگر خدای ناکرده، بیاعتنایی ما به این #حکم_رهبری، باعث عدم تحقق مشارکت مناسب در انتخابات شود، در محکمه الهی، مسئول خواهیم بود و حتی تلاش برای معرفی نامزدی که اصلح میدانیم، نباید مانع از انجام این وظیفه اهمّ شود.
✅ بهترین کار برای انجام این وظیفه، ارتباط گرفتن #صمیمانه و #صادقانه با نزدیکان همچون خویشاوندان، دوستان، همکاران و... از طریق حضوری، تلفنی یا در فضای مجازی است. باید حرفها و درددلهای آنها را شنید و با آنان همدلی کرد و امید به تغییر وضع موجود با یک انتخاب درست را در آنان زنده کرد. از اینکه عدم شرکت در انتخابات، خواسته آمریکا و اسرائیل و منافقین و مرتجعان عرب و مایه خوشحالی دشمنان است و در مقابل، شرکت در انتخابات، توصیه امثال #حاج_قاسم و موجب تقویت #اقتدار و #عظمت کشور در دنیا و چهبسا زمینهساز رفع بسیاری از مشکلات کنونی باشد، باید سخن گفت.
⬅️ به اذعان کارشناسان، راهبرد مؤثر و عملیاتی برای این مهم، «#دعوت_نفر_به_نفر» است و اگر هر یک از دوستداران رهبری، فقط یک نفر را به رأیدهندگان بیفزایند، مشارکت بالا و دشمنشکن، شکل خواهد گرفت.
2️⃣ بحث در میان نیروهای انقلاب درباره مصداق نامزد اصلح، موجب از دست دادن فرصت مجاهدت برای تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود. هنوز قطعی نیست که کدام نامزدها تا روز رأیگیری در صحنه انتخابات باقی خواهند ماند؛ علاوه بر آنکه بگومگوها، ممکن است موجب اختلاف و نزاع و کدورت در میان نیروهای انقلاب شود و تجربه تلخ سال 92 تکرار شود. شواهد جدّی بر تفرقهافکنی بین نیروهای انقلاب از سوی جبهه مقابل وجود دارد و رهبر معظم هم در سخنرانی خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند که برنامه مخالفین، به جان هم انداختن طرفداران نامزدها است. ضمنا باید توجه داشت که مهم، فتح سنگر ریاست جمهوری توسط جبهه انقلاب است و هریک از نامزدهای انقلابی موفق به جلب آراء مردم شود، ظرفیت جبهه انقلاب (اعمّ از #نیروها و #برنامهها) به کمک او خواهد آمد.
3️⃣ برای ترویج نامزدهای انقلاب، به هیچ وجه نباید از ابزار #گناه مثل تهمت و تمسخر در نقد حریف استفاده کرد یا از جاده انصاف خارج شد؛ وگرنه فعالیت ما برکت نخواهد داشت و در معرض خسران دنیا و آخرت قرار میگیریم. البته حساب نقد عملکرد جریان غیرانقلابی به صورت منصفانه و در چارچوب شرع، جداست.
✍️ چند نفر از برادران شما، در کانال «رخداد خرداد» در ایتا، گلچینی از بهترین پیامها را برای دعوت به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، بارگذاری میکنند. شما میتوانید متناسب با شرایط مخاطب خود، برخی از آن مطالب را بازنشر دهید یا آنان را به این کانال دعوت کنید.
🌐 لینک کانال «رخداد خرداد»: https://eitaa.com/rokhdadekhordad
همچنین میتوانید پیامهای مناسبی که در جاهای دیگر میبینید برای مسئول کانال ارسال کنید تا در صورت تأیید، منتشر شود.
ادبیات رهبری در ۳ مقطع گوناگون، برای تشخیص نامزد مطلوب
📚 سیلان معنای اصلح و عناصر ساخت آن
مفهوم اصلح در فقه انتخابات، دو رکن دارد: «ویژگی های فرد» و «ویژگی های محیط». با تغییر هر یک از این دو، ممکن است یک فرد که دوره پیش یا حتی تا یک سال پیش هم اصلح تلقی میشد، دیگر اصلح نباشد.
تغییرات در محیط نیز بر دو گونه است: آ. تغییر در شرایط «انتخابات»؛ ب. تغییر در شرایط «پس از انتخابات».
بنابراین، رهبری در شرایط گوناگون، ادبیات گوناگونی را برای اشاره به نامزد اصلح، با توجه به مطالب بالا، به کار میبرد؛ لذا سه مقطع از این ادبیات را بررسی میکنیم:
1️⃣ مقطع انتخابات ۷۶؛ برجسته سازی «انتخاب اصلح»
در انتخابات ۷۶، به سبب این که رهبری شرایطی را فراهم کردند که از مشارکت بیشینه نگرانی ای نباشد، تمرکز مفهوم سازی را بر «انتخاب اصلح» گذاشتند:
آ. امام خامنهای در ۱۳ اردیبهشت ۷۶: «باید گشت و اصلح را پیدا کرد. باید گشت و امینترین را انتخاب کرد. باید جستجو کرد و در بین این چند نفر، به طور نسبی قادرترینِ بر اداره کشور را پیدا کرد.».
ب. امام خامنهای در ۳۱ اردیبهشت ۷۶: «[ملت] باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد. من مکرّر عرض کردهام که مسئله، مسأله دین و خدا و ادای تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است. ... [نامزدها] در یک حد نیستند؛ بعضی صالحند، بعضی صالحترند. بگردید آن صالحتر را شناسایی و پیدا کنید و بهاو رأی بدهید.»
ج. امام خامنهای در ۳۱ اردیبهشت ۷۶: «همه منتظرند که بتوانند به آن کسی که مورد علاقهشان است و به تشخیص آنها اصلح است، رأی بدهند. این، چیز خیلی خوب و برجستهای است. ... بگردید آن صالحتر را شناسایی و پیدا کنید و به او رأی بدهید».
د. امام خامنهای در ۷ خرداد ۷۶؛ پس از انتخابات: «همه کسانی که به نحوی در این انتخابات شرکت کردند، دخالت کردند، تبلیغات انجام دادند و از کسی که مورد علاقه آنهاست و به نظرشان اصلح بوده است، حمایت کردند، پیش خداوند متعال مأجورند».
2️⃣ مقطع انتخابات ۹۲؛ توجه دادن عادی به انتخاب اصلح
آ. امام خامنهای در ۲۵ اردیبهشت ۹۲: شما که در انتخابات شرکت میکنید، دنبال یک فرد اصلحی میگردید ... چگونه اصلح را پیدا کنیم و مشخصات یک انسانی که اصلح از دیگران است، چیست، نکاتی در این زمینه وجود دارد که انشاءاللّه اگر بنده عمری داشتم، در آینده تا قبل از روز انتخابات عرض خواهم کرد.»
ب. امام خامنهای در ۱۴ خرداد ۹۲؛ یعنی ده روز پیش از انتخابات: «اصل مطلب در مسئله انتخابات، ایجاد حماسه سیاسی است ... در درجه دوم هم، رأی به کسی است که یا شما، یا آن برادر و خواهر دیگر، یا بندهی حقیر تشخیص دادهایم که برای آینده کشور مفیدتر از دیگران است.» تردیدی نیست که مفیدتر بودن برای آینده کشور، یعنی اصلح. ایشان هم چنین در روز ۲۲ خرداد ۹۲ سخنی دارند که برداشت های نادرست از آن را در مقاله «نظر رهبری درباره صالح مقبول و اصلح، آیا رهبری حرفی دال بر ائتلاف زدند؟» نقد کردیم.
3️⃣ مقطع انتخابات ۱۴۰۰؛ فروهشته سازی ادبیات انتخاب اصلح
امام خامنهای در این مقطع یعنی از سخنان نورور سال ۱۴۰۰ تا پیش از انتخابات، هفت سخنرانی داشتند (نوروز، ۲۵ فروردین، ۱۲ اردیبهشت، ۱۷ اردیبهشت، ۲۱ اردیبهشت، ۶ خرداد و ۱۴ خرداد) به دلیل شرایط این مقطع، در اکثر موارد تأکید بر اهمیت مشارکت مردم شده است و در هیچ مورد سخن از «انتخاب اصلح» نیامده است! در عوض مکرر بر معیارهایی مانند مبارزه با فساد و عدالت و قوت مدیریت تأکید شده است. تنها جایی که مفصل به معرفی معیارهای نامزد مطلوب اشاره کردهاند، در سخنان ۶ خرداد است که در آنجا هم در ذیل بحث نگرانی از مشارکت پایین مردم و راه حل این مشکل، وارد بحث میشوند، یعنی باز مستقلا به بیان میعارهای نامزد مطلوب، نمیپردازند و به مساله مشارکت در عنوان و صدر و ذیل مطلب میپردازند و متن آن نشان میدهد که به جای این که مردم را به شناخت نامزد اصلح با حداکثر دقت توصیه کنند، نه تنها سخن از نامزد اصلح نیست، بلکه سخن از این است که نامزدها باید «مدیریت قوی، قوت عمل، قوت اراده، کارامدی و صداقت» خود را به مردم نشان بدهند و آنان را قانع کنند.
✅ روشن است که انتقال بحث به ادبیات اصلح و صالح از یک سو، و از سوی دوم اصلح را صرف نظر از شرایط محیطی (رکن دوم سازنده مفهوم اصلح در فقه انتخابات) در نظر گرفتن و از سوی سوم، اصلح را کسی دانستن که برنامه تفصیلی بیشتری را تولید کرده باشد، سه خطایی است که با فقه انتخابات، ابرفقه و سخنان رهبری نمیتواند درست باشد.
❌ حیف عمرمان که صرف چیزی جز اطاعت از فرمایش رهبری (افزایش مشارکت)، ادبیات انحرافی، بازی در بستر تفرقه و فروریختن رأی نامزد مطلوب شود. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
40M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️مصاحبه انتخاباتی با خانم وکیل Antonella R در رم_ ایتالیا
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
◽️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
👉Sito: Raisitalia.org
◽️ @raisitalia
⚡️دسّ و جعل خطرناک سخن رهبری در نوشته لاریجانی!
بعد از این که شورای نگهبان اعلام کرد صلاحیت علی لاریجانی احراز نشده است، نامبرده با استنادی نادرست از کلام رهبری. شورای نگهبان را خطاب قرار دارد که به سبب فلان فرمان رهبری، دلیل #رد_صلاحیتم را بگویید و شورا اعلام کرد که سخن رهبری درباره #رد_صلاحیت است؛ نه #عدم_احراز_صلاحیت
نامبرده دوباره به کلامی از رهبری استناد کرده است که حاوی مغالطه تقطیع و دس و قیاس است تا بتواند بگوید که: نه خیر! کار شما «رد صلاحیت» بوده و باید سند بدهید: 👇
👈 لاریجانی: «با توجه به عدم دریافت دلایل #رد_صلاحیت اینجانب، مجددا این درخواست را اعلام می کنم. اما چرا بر این امر #اصرار دارم؟ در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۸۲ رهبری معظم در دیدار با اعضای شورای نگهبان در مورد احراز مجدد صلاحیت 👈 #حتی👉 نمایندگان مجلس فرمودند: «آن وقت که صالح بود، حالا صلاحیتش را استصحاب کنید ... اگر خلافش ثابت نشده، این احراز، استصحاب است و هیچ لزومی ندارد که انسان بخواهد از طریق دیگری این صلاحیت را احراز کند.»
لاریجانی می افزاید:
«صلاحیت اینجانب، یک بار برای ریاست جمهوری و چند بار برای مجلس، مورد تایید شورای نگهبان واقع گردیده است. آیا #اینجا_جای_استصحاب نبود؟ مگر اینکه با این بیان صریح رهبری معظم، شورای محترم، استنادات قوی داشته که بیان رهبری در استصحاب را کنار گذاشته اند، یعنی عملا به #ردصلاحیت اینجانب رسیده اند. لذا انتظار طبیعی است که بنده «اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد» شورا را جدی تر مطالبه نمایم.»
📚 نقد جفاهای متن علی لاریجانی در حق رهبری و شورای نگهبان
1️⃣ مغالطه تقطیع و تحریف سخن رهبری
در کلام رهبری، این کار (استصحاب) برای داوطلبان #نمایندگی_مجلس توصیه شده است. #ولی در متن ادعای لاریجانی این مساله #تقطیع شده است:
✅ امام خامنه ای: «در #مورد_نمایندگان_مجلس هم من به جناب آقای جنّتی پیغام دادم؛ پای این مطلب هم ایستادهام و به نظر من هیچ شبهه هم ندارد، که #اینجا جای استصحاب است ... به نظر من در #مورد_نمایندگان_مجلس، میشود این کار را انجام داد. ... آنجایی هم که شک هست، استصحاب کنید. این، #مخصوص_نمایندگانی است که احراز صلاحیتشان ...»
2️⃣ #دس و #جعل سخن رهبری
در متن لاریجانی که در سایت جماران آمده است، واژه « #حتی» به آن چه که در سایت رهبری نوشته شده است، اضافه شده است که معنا را عوض کرده است و این کار اگر تعمدی بوده باشد دلیل خودش سند عدم صلاحیت است و اگر سهوی باشد که چنین سهوی خیلی عجیب است!
❌ متن علی لاریجانی: «رهبری معظم در دیدار با اعضای شورای نگهبان در مورد احراز مجدد صلاحیت #حتی نمایندگان مجلس فرمودند». در حالی که سخن رهبری فقط درباره نمایندگان مجلس است و شامل داوطلب ریاست جمهوری نمی شود که بگوییم «احراز مجدد صلاحیت #حتی نمایندگان مجلس» استصحابی است.
👈 ضمنا اگر می خواست رهبری چنین سخنی بگوید، می گفت: «به طریق اولی احراز مجدد صلاحیت نمایندگان مجلس» هم استصحابی است نه «حتی».
👈 اساساً واژه «حتی» در آن متنی که سایت حفظ و نشر آثار به عنوان «بیانات» منتشر کرده است و نیز در متن تنظیمی به عنوان «خبر»، وجود ندارد.
3️⃣ مغالطه تقطیع و قیاس باطل
رهبری تصریح دارند که مقام بررسی صلاحیت #نمایندگان_مجلس با #مقامات_عالیرتبه تفاوت دارد. متن پرجفای لاریجانی این بخش را تقطیع کرده است و سپس دست به قیاس باطل زده است:
✅ امام خامنه ای: «واقعاً ببینیم آن مقدار صلاحیتی که برای #مجلس ... وجود دارد، چه اندازه التزامی است ... آن #التزام_شدید_کذایی که با اندک چیزی که دیده شود مخدوش میگردد، معلوم نیست که برای #نماینده_مجلس لازم باشد؛ آن مثلاً فرض بفرمایید برای #رهبری یا برای برخی از #مقامات_عالیرتبه دیگر #لازم_است.»
👈امام خامنه ای مفصلا بحث تفاوت تراز صلاحیت نماینده مجلس با مقامات عالی رتبه را بیان می کنند، پس نمی توان گفت که اگر تنزلی در روش احراز صلاحیت مجلس انجام شد، این تنزل در مقامات عالی رتبه هم لحاظ شود؛ این قیاس به قدری #فاسد و مغایر نص است که استناد به آن حقیقتا اسباب وهن است.
🔸 کاش قدر صفت «نجابت»ی که رهبری به برخی داد، بیشتر دانسته می شد و حرمت خود و سخن رهبری و شورای نگهبان بیشتر محفوظ می ماند. همین تیره افراد هستند که می گویند برجام کار نظام (رهبری) بوده است. تهمت از این روشن تر؟ خب آقایان به شروط رهبری در برجام عمل نکردند! مثل کسی که ارکان نماز را به جا نیاورد و بعد بگوید که این همان نمازی است که خدا گفته است بخوانید.
ا.امامی
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️پیام «کُلُسِّئو»ی ایتالیا به انتخابات ایران؛ از زبان یک کودک در رم. با زیرنویس فارسی.
🔸Messaggio del Colosseo per le elezioni iraniane, espresso da un bambino a Roma
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
◽️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
🔹 پایگاه اطلاع رسانی
@raisitalia
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 پیام جالب یک وکیل ایتالیایی (والریو) برای شرکت ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری
◽️ Messaggio di un avvocato italiano Valerio E. che invita gli iraniani a partecipare alle elezioni
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
▫️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
◽️پیام جالب یک وکیل ایتالیایی(والریو) برای شرکت ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری
◽️ Messaggio di un avvocato italiano, Valerio E., che invita gli iraniani a partecipate alle elezioni.
🌍 ستاد مردمی آیت الله رئیسی در ایتالیا
◽️Campagna di sostegno all'ayatollah dottor Ebrahim Raisi in Italia
🔹 raisitalia.org
🔸 @raisitalia
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخننگاشت | رئیس جمهور قوی با رأی بالای مردم
🔻 رهبرانقلاب: رئيسجمهوری که روز جمعه انتخاب خواهد شد اگر با رأی بالا انتخاب شود، رئیس جمهور قوی و قدرتمندی خواهد بود و کارهای بزرگی میتواند بکند. ۱۴۰۰/۳/۲۶
🗳 #انتخاب_درست_کار_درست
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
به نام خدا و سلام بر شما
«انّما یَتَقبَّلُ اللهُ مِن المُتَّقین» مائده، ۲۷. خدا تنها از پرواگران میپذیرد.
🌼 سپاس از خدای بزرگ و امام زمان و رهبری عزیزمان و تشکر از همه مردم ایران و همه ایراندوستان غیر ایرانی که در مسیر سربلندی ایران و خدمت به مردم و بندگی خدا تلاش کردند.
🔺«پیروزی»، فقط از آن کسانی است که برای خدا و برای خدمت به خلق خدا و برای سربلندی ایران تلاش کردند؛ خواه رأی اکثریت، همسو با آنان باشد و خواه نباشد.
🔻«شکست» فقط از آن کسانی است که به جای برافراشتن حق، در پی دنیاطلبی و مبارزه با حق برآیند؛ چه رأی اکثریت با آنان باشد و چه نباشد.
✅ اما «رأی اکثریت»، فقط یک نعمت است که فرصتی برای خدمت به مظلومین و برافراشتن پرچم حق را به کسانی میسپرد؛ لذا همه کسانی که به نعمت شکوهمند رأی مردم را به دست آوردهاند، تلاش خواهند کرد که در برابر خدا و خلق خدا سرافراز باشند.
💠 ستاد مردمی آیتالله رئیسی در ایتالیا، از تلاش همه برگزار کنندگان انتخابات و حماسه حضور مردم بینظیر ایران، سپاس میگزارد و این فرصت شکوهمند خدمت را به دکتر #سید_ابراهیم_رئیسی تبریک میگوید.
ان شاءالله به یاری خدا، پس از این نیز خواهیم کوشید که در خدمت برنامههای آیتالله رئیسی و بازگو کردن خواستههای ایرانیان خارج از کشور باشیم.
🌻زنده و برازنده ظهور باشید!
ابوالفضل امامی، ۲۹ خرداد ۱۴۰۰- ایتالیا
🇮🇷 @raisitalia
‼️ آیا آمار وزارت کشور، به معنای نامشروع بودن نظام ایران است؟
می گویند که چون وزارت کشور اعلام کرده است که آمار مشارکت تقریبا یک درصد کمتر از نصف واجدین شرایط رأی دادن بوده است، پس اکثریت مردم مخالف نظام هستند و نظام نامشروع است.
۱. واجدین شرایط رأی دادن، مساوی با مردم نیستند؛
۲. بسیاری از واجدین شرایط رأی دادن به صندوق رأی مراجعه کردند؛ اما نفوذیها، یا دیر رأی گیری کردند، یا سامانه رأی را مختل کردند یا از برخی مردم در انتظار رأی دادن، رأی نگرفتند و احتمال کمخوانی یا اشتباه هم هست؛ لذا نمیتوان گفت که همه این یک درصد واجدین شرایط مورد بحث، نیامدهاند که رأی بدهند.
۳. نیامدن دلیل معارض نظام بودن نیست؛ چون:
آ. برخی از مردم تحت جفای جریان ناکارامد، گرفتار نان شب و درگیر کار بودهاند و فرصت مناسب نیافتهاند؛
ب. برخی از مردم به سبب کرونا یا مسائل دیگر، ضرورتی ندیدهاند که رأی بدهند؛
ج. برخی نیز، از عدم احراز صلاحیت یک نامزد، دلگیر بودهاند و در کنار دیگر شرایط، در انتخابات شرکت نکردهاند؛
د. برخی هم مخالف این نظام هستند و برخی، حتی مخالف ایران هستند و در پی تجزیه ایران.
۴. #تأسیس_اصل
برخی میگویند که اصل این است که هر کس در انتخابات شرکت نکرده است، مخالف نظام است!
👈 اینها از بیسوادی فقهی و حقوقی است؛ زیرا طبق قاعده، هنگامی به سراغ اصل میرویم که دلیلی در دسترس نباشد؛ اما مردمی که رأی ندادهاند، در دسترس هستند، مدعی باید از آنها رأیگیری کنید ببینید که چند درصد مخالف نظام هستند و چند درصد بر پایه دلایل دیگری رأی ندادهاند. پس در هنگامی که «دلیل» در دسترس هست، نمیتوانید به «اصل» جعلی رجوع کرد. آیا یک درصد این افراد هم کسانی نیستند که موافق نظام باشند؟
👈 افزون بر این، طبق مبنای مدعی، هر کس هم که در آن انتخابات کذایی شرکت نکند، ثابت میشود که مخالف نظر این مدعیان است. بنابراین، آیا قرار است در انتخابات فرضی، همه آن ۵۱ درصد شرکت کنند و همگی هم رأی به مخالفت با نظام بدهند؟ سبحان الله از این ادعا!
۵. اساساً این انتخابات، انتخاب ریاست جمهوری است و هر چند که از شرکت افراد میتوان تأیید نظام را گرفت، اما عدم مشارکت، «دلیل» معارضه با نظام نیست. بله! اگر کسی در همهپرسی بر سر «اصل نظام» شرکت کند و رأی «نه» بدهد، این کار یعنی مخالفت با نظام. اما حتی شرکت نکردن در همهپرسی هم دلیل مخالفت با نظام نیست و تنها میتواند قرینه مخالفت با نظام باشد؛ نه بیشتر!
۶. آیا سیره عقلا در عالم این است که برای امر حیاتی تأسیس یا تغییر نظام، به پندارهای این چنینی عمل کنند و بگویند که چون مشارکت مردم در یک انتخابات عادی، یک درصد کمتر از پنجاه درصد شده است، پس باید نظام را عوض کنیم؟
۷. حسن روحانی، هاشمی و احمدینژاد نیز رئیس جمهور رای اقلیتِ واجدین شرایط رأی دادن بود؛ چرا در اینجا نمیگوییم که رئیس جمهور دیکتاتور و نامشروع است؟
۸. تفاوت عناوین زیر در فقه سیاسی و عدم تلازم منطقی میان آنها:
آ. نظام و بخشی از نظام؛ (مثلا دولت یا شورای نگهبان)
ب. عملکرد بخشی از نظام و اصل آن بخش از نظام؛
ج. رأی ندادن به سبب عملکرد بخشی از نظام با موافق آن بخش از نظام نبودن؛
د. موافق بخشی از نظام نبودن و مخالف آن بخش بودن؛
ه. مخالف بخشی از نظام بودن و معارضه کردن با اصل نظام.
۹. سبب نارضایتی بخشی از مردم، عملکرد بد دولت حسن روحانی است! نه عملکرد خوب امام خامنهای و نظام. دولت حسن روحانی هم با فریب مردم و دروغ بر سر کار آمد و اگر چیزی نامشروع بوده باشد، آن دولت است؛ نه نظام.
👈 طبق مبنای عقلایی، حقوقی یا فقهی نمیتوان گفت که چون طبق ادعای وزارت کشور، رأیهای شمرده شده، به میزان تقریبا یک درصد کمتر از نصف واجدین شرایط بودهاند، پس همه آنها مخالف نظام هستند و نظام دیکتاتور و نامشروع است؛ مگر این که کسی دچار #شبهه یا #عقده باشد.
🌻 زنده و برازنده ظهور باشیم
✅👈 پ.ن
امام خامنه ای در ۲۶ آذر ۱۳۸۲: «بعضى خيال مىكنند اگر ما انتخابات پُرشورى داشته باشيم، نظام جمهورى اسلامى مشروعيت پيدا مىكند و اگر انتخابات پُرشور نبود، نظام مشروعيت پيدا نمىكند. اين حرف، حرف درستى نيست. نظامهاى دمكراسى در دنيا با نصف آراءِ ما در رياست جمهورى و مجلس نظامهايشان را اداره مىكنند و احساس عدم مشروعيت هم نمىكنند. اينكه من بر حضور مردم اصرار مىكنم بهخاطر اين است كه اين يك وظيفه شرعى و وجدانى و عقلانى است»
هدایت شده از ستاد مردمی رئیسی؛ ایتالیا
🌍 پاسخ ستاد مردمی آیتالله رئیسی در ایتالیا به روزنامه «کوریره دلّاسِرا»
روزنامه مشهور «کوریره» در صفحه نخست روز چهارشبنه خود، با استناد به ادعاهای آقای روحانی و همتی، اقدام به تخریب دکتر رئیسی کرد.
بلافاصله، مصاحبه مسوول ستاد مردمی دکتر رئیسی در ایتالیا، با خبرگزاری «ادنکرانوس»، به معرفی شخصیت آیتالله رئیسی و تعاملات آینده ایران و ایتالیا پرداخت تا دکتر رئیسی را با برچسب تندرو معرفی نکنند؛ اما خبرگزاری مذکور این مصاحبه را به بایگانی سپرد!
دکتر امامی نشان میدهد که ایران، دیگر یک واحد سیاسی مرسوم نیست؛ بلکه نماینده یک فرهنگ ریشهدار و گسترده در منطقه و جهان است. لذا باید ظرفیتهای عظیم اقتصادی منطقهای و جهانی ایران و همپیمانانش را نیز مد نظر قرار داد!
حجةالاسلام امامی میافزاید که ایران جدید، قویترین ایران طول تاریخ خواهد بود و همافزایی بیشینه نهادها حاکمیتی و مردمی و توان فزاینده جریانهای منطقهای و جهانی همسو با ایران از یک سو، و شکست هیمنه امریکا، فعال شدن گسلهای عمیق و گسترده اجتماعی و سیاسی و افول آمریکا از سوی دیگر، نوید جهش عظیم اقتصادی و سیاسی ایران و همپیمانانش را میدهد.
لذا پس از رسوایی آمریکا و اذناب اروپایی آن؛ مانند فرانسه و انگلیس، ایران قدرتمند جدید، بهترین فرصت برای ملتهای مستقل اروپایی؛ مانند ایتالیا است تا بتواند خود را به اقتصاد جوان جهان گره بزنند.
این مصاحبه میکوشد که نگاه ایران به ایتالیا را فارغ از دستهبندیهای داخلی ایتالیا، متوجه منافع متقابل ایران جدید و ایتالیای یکپارچه کند.
🇮🇷 @raisitalia
فقه تجویز واکسن برای رهبری و نگرانی از آن
به نام خدا و سلام
1️⃣ اقسام فقه: فقه الهی (اطیعوا الله) و فقه ولایی (اطیعوا الرسولَ و اولیالامر منکم)
2️⃣ اقسام فقه الهی: فقه سیاسی و فقه غیر سیاسی که هر کدام، به دو گونه «فتوای جزئی» و «فتوای کلی حقیقی» بیان میشوند.
3️⃣ اقسام فقه ولایی: فقه حکم جزئی و فقه حکم کلی اقتضائی.
4️⃣ نسبت فقه الهی و فقه ولایی
طبع فقه الهی، ترسیم وضعیت تراز روابط در نظام عالم است و طبع فقه ولایی راهنمایی برای تحقق این وضعیت است.
👈 بنابراین در مقام عمل، فقه ولایی بر فقه الهی مقدم است و در مقام هدف، فقه الهی بر فقه ولایی مقدم است.
5️⃣ توانایی مجتهد فقه سیاسی در چهار حوزه اجتهادی
چهار حوزه «حقیقت شناسی، واقعیت شناسی، تحقق شناسی و تحقق بخشی داریم که ولیّامر در همه آنها، تخصص لازم را دارد. ولی مجتهد فقه سیاسی الهی، طبعاً تنها در حوزه حقیقت شناسی تخصص اجمالی دارد؛ مگر این که به کمک دستگاه استنطاق (ابرفقه) به شناخت تفصیلی از کتاب و سنت برسد.
اما مجتهد «فقه سیاسی ولاییِ کلی اقتضائی»، اگر تخصصی بیش از حقیقت شناسی مسأله داشته باشد، حتی میتواند تا حوزه تحقق شناسی هم پیش برود؛ اما حوزه تحقق بخشی و تجویز خارجی، طبعاً برای غیر از ولیّامر، دستنایافتنی است.
اما مجتهد، طبعا نمیتواند حکم ولایی جزئی یا تجویز فقه سیاسی الهی کلی را بفهمد؛ زیرا «تجویز»، ناظر به حوزه تحققبخشی است.
6️⃣ در حوزه تحقق بخشی، سرمان نمی شود!
در اینجا خدا میفرماید خوداتکایی از ولیّ امر، بیگمان، راه شیطان است و شما سرتان نمیشود:
«وَ إِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلَی أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا». ۸۳، نساء. خبرهای امنیتی را نباید بپخشند و اگر به ولیّامر برگردانند، او میفهمد چه کند.
7️⃣ توان فقیه فقه سیاسی در بررسی تجویز واکسن برای رهبری
از این رو، اگر واکسن زدن رهبری، حکم ولایی جزئی باشد، داوری درباره آن در توان ما نیست؛ به این معنا که اگر رهبری فرموده باشند که چنین کاری بکنید، توان داوری فقاهتی درباره آن در اختیار هیچ کس نیست و هر داوریای نسبت به آن، فاقد مبنای فقهی است.
8️⃣ احتمال توانایی فقیه فقه سیاسی در بررسی تجویز واکسن برای رهبری
اما اگر رهبری در این زمینه، حکم ولایی ندارند و مساله را به کارشناسان واگذاشته اند، در اینجا، متخصصین وظیفه بررسی مساله را دارند. لذا در این نوشته، به بررسی فرض دوم میپردازیم؛ یعنی تصمیم رهبری را نمیتوانیم نقد کنیم اما نظر کارشناسان را میتوانیم نقد کنیم.
9️⃣ بررسی فقه امنیتی
فقه دارای پنج لایه (عقل، فکر، قلب، حس و عضو) است که پایین ترین لایه آن، لایه «فقه عضو» است. فقه عضو نیز دارای پنج زیرلایه (لاژه) است که مهمترین لاژه آن، فقه امنیت است.
👈 اصل ویژه در فقه امنیت، احتیاط است؛ لذا قرآن نمیفرماید «لا تُلقوا بأیدیکُم فی التَّهلُکة» بلکه میفرماید «لا تُلقوا بأیدکم إلی التهلُکة» بقره، ۱۹۵. یعنی اگر راهی به سوی تهلکه میرود، در آن گام نگذارید؛ هر چند خود این گام، سبب تهلکه نباشد.
اما این که چه راهی به سوی تَهلُکة میرود، در فرضی که حکم ولایی جزئی بر انجام یک کار خاصی نیست، باید از کارشناسان پرسید و چون این حوزه، حوزه فقه امنیتی است، این کارشناسان نمیتوانند کسانی باشند که شائبه غیرخودی بودن دارند: «لا تَتَّخِذوا بِطانةً مِن دونِکم» آلعمران، ۱۱۸.
اما این که چه کسی کارشناس «ناامن» است، بر عهده مکلّف است که در تجویز واکسن برای رهبری، این مسوولیت بر عهده ایشان است؛ لذا ما تنها وظیفه داریم که، اگر اطلاعات ویژهای از آن کارشناسی داریم یا احتمال میدهیم که برخی از مسائل، مغفول مانده باشد، وظیفه بزرگ «نُصح» و «مشورت» داریم: «وَ أمرُهم شورای بینهم». شوری، ۳۸؛ در غیر این صورت نیز، تصدُّق و دعا، وظیفه ما است.
🔟 احتمال خطرپذیری رهبر در فقه امنیتی
اما فرض پذیرش احتمال خطر از سوی رهبری، شاید برای هنگامی باشد که خطری بخواهد متوجه «عامه» مسلمان تحت امر رهبری بشود؛ پس «أنا اول المسلمین»! انعام، ۱۶۳.
طبعاً مسئول هر گونه ناامنی ناشی از این خطرپذیری رهبری کسانی هستند که رأی امام جامعه را مطاع ندانستند یا در انجام آن کوتاهی کردهاند.
🌻 زنده و برازنده ظهور باشیم
2.43M
🔸چرا نوشته های کانال ابرفقه سنگین است؟
🔻به سبب سه تنگنای همزمان:
▫️۱. تولید علم و ادبیات تخصصی آن که کمترین فاصله گیری بستر بیشترین خطا است و فرق آن با عرضه علم و ادبیات ویژه آن
▫️۲. اثبات هویت و تبیین چارچوب علم فقه سیاسی برای خواص که شرط آزادسازی این عرصه از ورودهای غیر حرفه ای و کاذب هست.
▫️۳. بسته بندی و عرضه تقریبا همزمان محصول تولید شده
🔻افتخار ملی واکسن داخلی
۱. ملاحظه مبانی علمی اقدامات دخیل در امر واکسن، لازم است؛ چنانکه رهبری حکم فرمودند که اسناد کار منتشر بشود. شاید بد نباشد که مبانی تجویز مد نظر نیز، به عنوان اسناد علمی، منتشر بشود.
۲. با توجه به مبانی ای که ما سراغ داریم، رهبر حکیم، علی المبنی عمل کرده اند؛ اما این اقدام حکیمانه ایشان، به معنای خطا نکردن کارشناس یا کوتاهی نکردن عوامل دخیل در تحقق چنین شرایطی در کشور نیست.
۳. اما با توجه به بیان رهبر بر پاسداشت این افتخار ملی؛ هر واکنشی که تضعیف این پاسداشت بشود، نباید انجام شود؛ حتی پرسش علمی در فضای رسانه ای.
🌻 ولیّ امر: این افتخار ملی را به معنای واقعی کلمه پاس بداریم! ۴۰۰/۴/۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 فقه ولایتمداری در ماجرای واکسن
۱. تصمیم رهبر دو گونه است؛ یا حکم ولایی (حکومتی) است یا حکم الهی (غیر حکومتی)
۲. و هر کدام، دو منشأ دارد: شناخت خود رهبر از چیزی و یا رجوع رهبر به خبره
۳. #ولایتمداری یعنی اطاعت از حکم ولایی (حکومتی)! لذا ولی امر صراحتا می گوید که مخالفت با نظر خبره، حتی اگر این خبره، خود رهبر باشد (مثل تقلید از مرجعی غیر از رهبر)، ضعف ولایتمداری نیست! مگر اینکه در مساله خاصی، به مخالفت با حکم حکومتی بینجامد
👈این است #درسِ_ولایتمداری رهبر به ما
۴. اگر رهبر سرما خورد و به پزشکی رجوع کرد و آن پزشک نسخه ای داد؛ آیا ولایتمداری یعنی همه سرماخوردگان، باید به نسخه همان پزشک عمل کنند؟ چنین ادعایی سبب وهن دین و علم است
۵. نگرانی از سلامت رهبر، نشانِ ولایتمداری است؛ لذا حضرت زینب در شب عاشورا نگران یاری یاران امام حسین ع بود و با امام جلسه گذاشت و آن ماجرای زیبای حبیب بن مظاهر
👈آیا این کار، ضعف ولایتمداری و بی اعتمادی به یاورگزینیِ امام بود؟
۶. در روز عاشورا، نخست اصحاب امام به میدان رفتند و امام، آخر کار! این طبع ولایتمداری در فقه امنیتی است: اللهم اجعَلنی مِن أنصارِه و أعوانه و #الذابّینَ عنه (ذابّ: بلاگردان)
۷. اما نگرانی برای سلامت رهبر، نباید به تهمت به پزشک ایشان یا جملات تأسفباری بینجامد که سبب #وهن_رهبر است!
۸. برخی که در ماجرای واکسن انگلیسیِ مورد نهی رهبر، سکوت کردند، زبان به طعن کسانی نگشایند که به یک نظر کارشناسی، نقد دارند
۹. خجسته باد #افتخار_ملی واکسن داخلی! کور باد چشم دشمنان! بشکوه باد شجاعت و عقلانیت رهبرمان! و رشیدتر باد ولایتمداری ما!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ خیانت فرانفوذِ جریان نفوذ
1⃣ پس از آن که دولت حسن روحانی با رویکرد رابطه با آمریکا بر سر کار آمد، رهبری فورا هشدار «نفوذ» را مکرراً بیان کردند و همین هم شد.
2⃣ در این خلال سپاه کوشید تا رخنه های نفوذ را بپوشاند؛ اما خیانت جریان غربگرا، بیش از اینها بود.
3⃣ با گرفتار شدن روح الله زم در دستان سپاه، بسیاری از افراد آلوده نیز لو رفتند.
4⃣ باز هم خدمات سپاه. همانند حوزه زیرساخت های عمرانی کشور، به داد حوزه اطلاعات و امنیت کشور رسید
5⃣ اما اکنون جریان نفوذ در پی انتقام گرفتن از سپاه است و فیلمی منسوب به فردی سابقا اطلاعاتی به نام یونسی منتشر شده است که می کوشد با جنگ روانی، سپاه را مقصر شکل گیری جریان نفوذ بنامد.
👈 یعنی جای شهید و قاتل را عوض کند و هم خود را تبرئه کنند و هم سپاه مقتدر و حامی امنیت را مقصر جلوه بدهند.
6⃣ لذا باید دانست که یک جماعت معلوم الحال، دل شان به حال امنیت کشور نمی سوزد، نگران چیز دیگری هستند. وگرنه کسی هشدارهای امنیتی را با مردم در میان نمی گذارد. این کار یعنی جنگ روانی و تشویش امنیتی در نظام
7⃣ تأسف بار این که این مسأله، بدون سند روشنی دستاویزی بشود که به واکسن زدن رهبری و مرندی اشاره بشود.
8⃣ طبعا این سخنان منتسب به یونسی، پاس #گل_به_خودی است و باید مراقب این خیانت ها بود.
9⃣ در عین حال قطعا جریان نفوذ در زیر سایه دولت حسن روحانی و آلوده های امنیتی، در کشور ریشه دوانده است و جان برخی مسوولین هم در خطر است؛ اما باید مراقب بود که خائنها جز پاس برای گل به خودی، سخنی را بیان نمی کنند.
🖌 #ابرفقه
💐 تقدیم به امام خامنه ای
نقش است به پیشانی فرداها، عشق
ایران مرا، گرفته سر تا پا، عشق
آینده از آن ماست، وقتی که چنین؛
بالا زده «آستین» همّت را، عشق!
✍🏼خانم فائزه زرافشان
بشکوه تر از کوه دماوند، علی
ققنوس تر از شعله سربند، علی
تا رستم دستان تو شد «برکت» رزم
سهراب گرفته جان، چو اروند؛ علی!
✍🏼 ابوالفضل امامی
تا پنبه خش انداخت به بازوت ای ماه
آغاز خسوف بود و آیات، به راه
در هفت فلک، قنوت ایران پیچید:
لا حول و لا قوه الا بالله
✍ سید جواد امامی
#افتخار_ملی
#واکسن_ایرانی
❌ قیاس باطل با شعرمالی مساله
در اینستا پاک بودن شیوه پیغمبری است؟!؟
ورنه هر گبری به ایتا میشود پرهیزگار؟!؟
شعر نسبتا خوبی درباره تهذیب نفس در جوانی را به گونه کاملا بدی درباره اینستا و ایتا به کار برده اند که نشانه کم توجهی و قیاس اشتباه است:
در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است
ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار
👈نخستا، گبرها لزوما بد و نشان بدی نیستند
👈دوم، هر گبرِ بدی، در پیری پرهیزگار نمی شود؛ نمونه اش احمدی نژاد و دیگر #مغروقان آبدیده سیاست و ریاست:
آدمی پیر چو شد حرص جوان میگردد
خواب، در وقت سحرگاه گران میگردد
👈 سوم، جوانی #نعمت_الهی است و اینستا #نقمت_صهیونهای کودک کش است و حضور در اینستا طبق قانون و شرع و عقل، ممنوع است!
✅👈 چهارم، اتفاقا از اینستا خارج شدن شیوه پیغمبری است؛ به آیه ۳۳ و ۳۴ سوره یوسف بنگرید که وقتی در محیط تن نازی زنان فریبا افتاد نستجیر بالله #قهرمان_بازی_ابلهانه پیشه کرد یا عاقلانه از آن محیط فاسد رهایی طلب کرد؛ حتی اگر آن #رهایی، #زندانی_شدن باشد
قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ #أَصْبُ إِلَيْهِنَّ وَ أَكُن مِّنَ الْجَاهِلِينَ
ﻳﻮﺳﻒ ﮔﻔﺖ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ چیزی ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻰﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ فریب شان ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﮕﺮﺩﺍنی ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ شیفته ﻣﻰ شوم ﻭ ﺍﺯ ﻧﺎﺩﺍﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻮم.
فَاسْتَجَابَ لَهُ رَبُّهُ فَصَرَفَ عَنْهُ كَيْدَهُنَّ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
ﭘﺲ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ پذیرفت ﻭ فریب ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﮕﺮﺩﺍﻧﻴﺪ؛ هانا که ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.
❌ چو گِل بسیار شد، پیلان بلغزند!
👈مگر بالاتر از حضرت یوسف هستیم؟
❌ #قهرمان_بازی در نیاریم
از اینستای فحشاگرام خارج بشویم اگر دنبال #شیوه_پیغمبری هستیم.
درود بر جوانی
وای از اینستاگرام صهیونی
اینستاگرام صهیونی، از نام نوزادی به اسم #قاسم_سلیمانی می ترسد و در حد توانش کودک کشی می کند و نام او را #حذف می کند! بله #حذف_میکند! #دقیقا_حذف!
اما برخی، از خودِ این دشمن خشن، نگران نیستند؛ بلکه با جهالت یا بی شرفی تمام، روشنفکربازی در می آورند و برای حفظ #اره_برقی_اینستاگرام_تروریست، حتی به منطق قرآن و شعور بشری هم دشنام می دهند!
اف بر جهالت
اف بر نفوذ
📚 ابعاد ادعای مجبور بودن رهبری در دریافت واکسن ایرانی
1️⃣ مراتب امر رهبری برای شرایط گوناگون
آیا امیرالمؤمنین که زیر بار صلح نیرنگی معاویه نمیرفت، وقتی فشارها زیاد شد، آیا مجبور نشد آن را بپذیرد؟ آیا پس از آن فرمود هر چه میخواهید بکنید؟ یا باز هم در تعیین شخص مذاکره کننده اعلام نظر کرد؟ ایشان تا پایان، هرگز کارگزارانش را از رهنمود خود بیبهره نگذاشت؛ لکن در هر مرتبه، به میزان عقل آنان، دستور صادر کرد (کَلِّمُوا الناسَ عَلَی قَدر عُقولِهم). آیا امام حسن (ع) به سبب کوتاهی مسئولین، مجبور به پذیرش صلح نشد؟ آیا این پذیرش صلح، وهن مقام امام حسن (ع) است؟ بلکه آنچه بد است، این است که بگوییم ایشان باعث آن شرایط شد.
2️⃣ ولی فقیه نیز، برای مواجهه تراز، برنامه دارد؛ ولی اگر مسئولین کوتاهی بکنند و کار تراز را پینگیرند مصلحت جدیدی به میان میآید و رهبری، متناسب با شرایط تازه، با مسئولین سخن میگوید. اینگونه تدبیر، عین عقلانیت است؛ نه وهن رهبری!
3️⃣ بررسی یک نمونه روشن از مجبور شدن ولیّ فقیه
رهبری درباره اقدام امام خمینی در برابر قطعنامه ۵۹۸ میگویند که امام مثلاً ده روز پیش نظر دیگری داشت، اما مجبور «شد» و «مصلحت» جدید نیز، پذیرش قطعنامه بود و کار امام در نوشیدن جام زهر نیز، «مدبرانه» بود و خدا نیز به این عقلانیت، برکت داد:
👈 آ. «امام عزیزمان آن وقتی که #مصلحت دانست قطعنامه را قبول کرد ... ملاحظه نکرد که حالا من هفته قبل یا ده روز قبل یا یک ماه قبل، خود من چی گفتم! نه؛ تکلیف این است، مصلحت اسلام این است» امام خامنهای ۱ فروردین ۱۳۶۸
👈 ب. «قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که #مسؤولین آن روزِ #امور_اقتصادی کشور، مقابلِ رویِ او گذاشتند و #نشان_دادند که کشور نمیکِشد و نمیتواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام #مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود» امام خامنهای ۱۴خرداد ۱۳۷۵
👈 ج. «حتّی قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به «نوشیدن جام زهر»، این هم مدبّرانه بود. در آن مقطع، این کار، کار مدبّرانهای بود، باید انجام میگرفت. اگر مدبّرانه نبود، اگر عاقلانه نبود، امام انجام نمیداد.» امام خامنهای ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
👈 د. «شاید مشیت الهی بر این بود که با #قبول_قطعنامه، حقانیت جمهوری اسلامی بیش از پیش در جهان آشکار شود و ملت ایران به هدفهای اساسی خود در سطح بینالمللی نزدیکتر گردد.» امام خامنهای ۳۰ شهریور ۱۳۶۸
4️⃣ بیگمان دولت و برخی مسوولین، بسیاری از دستورهای رهبری در مواجهه با کرونا را زیر پا گذاشتند و قطعا مواجهه ترازی که مد نظر رهبری بود، انجام نشد و قطعا رهبری «مجبور» شد مواجهات نازلتری را در تناسب با شرایط جدید، پیش بگیرد و این عین عقلانیت و تدبیر و شجاعت است؛ نه «وهن» رهبری.
5️⃣ اما این که اگر به سخنان رهبری عمل شده بود، رهبری واکسن ایرانی را هم نمیزد، ادعایی است که باید برای آن دلیل داشت. اما اگر دلیلی بتواند ثابت کند که رهبری مجبور به زدن واکسن شده است، شرمش بر آنان است که در انجام مواجهه تراز، کوتاهی کردهاند؛ نه اینکه این کار، سبب وهن رهبری باشد! ولی مسأله این است که ما دلیل برای تأیید این ادعا نیافتیم و ظواهر امر نیز، نشانگر رد این ادعا است؛ زیرا علت مخالفت رهبری با اصرار کارشناسان در یک بازه زمانی، خارجی بودن واکسن از یک سو و رعایت نوبت دریافت، از سوی دیگر بیان شد و چیزی که دلیل ناگزیری پذیرش واکسن باشد، به ما نرسیده است؛ لذا طرح این ادعا، نادرست است!
6️⃣ اما اگر هم تحمیلی در کار بوده باشد، یا امکان نپذیرفتن واکسن بود که رهبری از ما آگاهتر و دلیرتر است و یا راه گریزی نداشته است که در این حال، خدا برکتش را در عمل به تکلیف قرار داده است و اگر رهبری چنین نمیکرد، خلاف مصالح بود.
7️⃣ اما این که نظر کارشناسی، اشتباه یا خلاف احتیاط یا فاقد همهجانبهنگری بوده باشد، احتمالش هست؛ و لذا رهبری به اصرار پیشین آنان عمل نکرد! از این رو، عمل به پیشنهاد بعدی کارشناس، قرینه پذیرش نظر کارشناس است؛ نه مجبور شدن. به هر روی، وظیفه ما ارتقاء تراز کارشناسی و نیز «تفقه ابعاد کارشناسی» است؛ که ان شاءالله به آن خواهیم پرداخت.
8️⃣ اما ادعای خائن بودن کارشناس، اگر مدلّل است؛ بیان شود و گرنه، شائبه تهمت دارد. رهبری بیش از هر کس میداند که به چه کس و تا چه اندازه میتوان اعتماد کرد!
9️⃣ اما نگرانی و پرسش از چرایی تجویز واکسن به رهبری، پیش از پایان دوره سوم ارزیابی، چیزی است که کارشناسان ابعاد گوناگون مسأله، باید با مواجهه علمی پاسخ بدهند!
🔟 به دلیل فرمان رهبر در پاسداشت افتخار واکسن ایرانی، هر کاری که تضعیف این رهنمود باشد، اشتباه است و باید پاسدار حقیقی این افتخار نیز باشیم.
⬛️ یا امام جواد
هدایت شده از بصیرت ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دروغ بزرگِ خاورمیانه
🔻رسانههای زنجیرهای استعمار قصد در القای این دروغ به مردم افغانستان را دارند که؛
🔺دشمن و دلیل مشکلات شما ایران است!
مشابه تلاشهایشان در لبنان، عراق و سوریه
📛دیدن این کلیپ برای همهی مردم خاورمیانه ضروریست
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
http://sapp.ir/basiratezohor
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
سلام
برای خواندن پیام های ویژه ابرفقه، واژه «العقول» را در کانال ابرفقه جستجو کنید.
👈 نشانی گروه #امیرتعقل برای گفتگوی اَبَری
🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/1426391062Cab11ed33e8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ ابرلغزش تفقه: ناپیروی لایه فکر (برخی فقها) از لایه عقل؛ ننگ یا افتخار
🌻العقول #أئمه الافکار و الافکار أئمه القلوب و القلوب أئمه الحواس و الحواس أئمه الأعضاء
📚 افراد مرجع در لایه فکر و علم و فقه، اگر پیرو امام (لایه عقل) نباشند و با رجوع به خبره (رهبر) سوگیریهای کلان را نگیرند دچار لغزش حیاتی هستند!
✅ 🔻رهبر انقلاب:
1️⃣ مواظب باشید #جهتگیری_انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت گیری انقلابی! طلبه ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، #مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ #باید_معتقد_باشد.👇
2️⃣ اینکه بنده میگویم حوزه انقلابی معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که #عمیقا_از_بن_دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان #ادامه پیدا بکند.👇
3️⃣ کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، #ولو_متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که #مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنها است و #خیانت_میکنند. ۹۷/۱۲/۱۳.
◼️ خیانت و نظامواره تفقه جاهلی و ننگ: من به کارهای نظام کار ندارم!
👈کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
◼️ کانال ابرفقه
آقا مدرسیان عزیزم
✅ خدا به ما دستور می دهد که: «قولوا قولا سدیداً»!
1️⃣ از محتوای طرح صیانت، با خواندن تخصصی آن، مطلع می شوند؛ وقتی که از آن بی اطلاعی یعنی نخوانده اید یا تخصص فهم آن را نداشته اید؛ پس چطور در عین این که «بی اطلاعی»، می گویید که «شفاف نیست»؟
2️⃣ امیرالمؤمنین (ع) می فرماید «انظر الی ما قال» اگر در امری تخصص داری، به نوشته بنگر؛ و نه به نویسنده؛
اولاً مگر باید نویسندگان طرح خودشان را به شما معرفی کنند تا مجوز ارائه طرح به مجلس داشته باشند؟
ثانیاً این گونه تشکیک های نادرست، نتیجه اش همان چیزی است که اسرائیل و صهیونیزم و البته آذری جهرمی دنبال می کرده است و قبلا این قبیل پادویی ها را فرید مدرسی می کرد. لطفا به قیامت خودت بیندیش عزیزم.
3️⃣ دو قطبی سازی هایی آشنا
زشت است که بین چشم و دست دو قطبی کنیم؛ بین روح و جسم و بین رسانه و اقتصاد و بین «تحریف و تحریم». اینها دعوایی ندارند. متخصصین هر حوزه باید کارشان را بکنند. یعنی الان این طرح صیانت، یقه طرح معیشت را گرفته است و او را بر زمین زده است؟ سبحان الله از این دو قطبی های شیطانی!
👈 اولاً فضای مجازی امن، بستر شتابان ترین سرمایه گذاری ها و رشد اقتصادی و اشتغال است؛ متوجه هستید؟! بله فضای امن مجازی، اجازه سرمایه گذاری پایدار را می دهد!
👈 ثانیاً رهبری فرمودند که اگر «تحریف» ها بشکند، «تحریم» ها هم می شکند.
❌ ای کسانی که ایمان آورده اید، پروا پیشه کنید و سخن سدید بگویید!
✅ فرق داوود مدرسیان با فرید مدرسی چیست؟ اینکه داوود، با مبانی قرآنیِ «سخن»، به صدا در آید!
ابوالفضل امامی؛ طراح ابرفقه و دکترای فقه سیاسی