eitaa logo
ابرفقه
1.2هزار دنبال‌کننده
466 عکس
432 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨مدیریت شهری تهران: تنگ کردن «جای خدا» و «اهل بیت» مسجد، خانه خدا و سنگر اسلام در برابر دشمن است و تهران، آماجِ کانونیِ دشمنی‌ها. با این روی، پیامد مدیریت ۱۲ ساله قالیباف و مدیریت برخی دیگر، تنگ شدن جای خدا (مسجد) و اهل بیت (حسینیه) در تهران بوده است؛ چُنانکه سرانه خانه خدا (مسجد) برای هر تهرانی ۱۲ سانت (هم‌قد یک مُهر ۳×۴) است؛ با اینکه باید ۷/۶۷ متر باشد و سرانه حسینیه برای هر تهرانی برپایه ارزیابی این مقاله، ۵ سانت (کمتر از حفره تیره سه شعبه در گلوی علی اصغر) بوده است. دشمنان با آتش، به جان خانه اهل بیت (ع) و مسجد افتادند و دوستانی، با کم‌تدبیری درباره «محرم و صفری که اسلام را زنده نگه داشته» و «مسجدی که سنگر است»، نادانسته، رقیبانی به نام «خانه فرهنگ» برپا کردند و اینک تهران، ام‌القرای جهان اسلام، فقیرترین شهر ایران در سرانه مسجد است! امام خمینی: «مسجدها را سنگر قرار بدهید برای اسلام! نگویند که دیگر مسجد می‌‏خواهيم چه كنیم! ما انقلاب کردیم که مسجد درست کنیم» صحیفه امام، ۱۵: ۱۴ ◾️بالیدن قالیباف و نالیدن مسجد و حسینیه همشهری در ۱۷ اسفند ۸۷: «قالیباف: در ۳- ۴ سال گذشته سرانه فضای سبز از ۹ متر به ۱۲/۵ متر رسیده است» برادر قالیباف! چرا آماری از تنگنای سرانه فضای حسینیه و مسجد نمی‌دهی؟ چرا جلوی جنگ بی‌تدبیری با محرم و صفر (عمل زنده نگه‌داشتن اسلام) و سنگر اسلام (مسجد) را نگرفتید؟ 🔥مظلومیت حسینیه و غربت عزاداران تهرانی، بوی حاکمیت شام بر شهر می‌دهد. ◾️نسبت قالیباف با مسجدِ فرنگی بی‌گنبد و بی‌محراب! ◾️فقه ولایی شناخت نامزد اصلح در سخن رهبر
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻فدای گـردن نـازک‌تر از مو تو مو می‌بینی و او پیچش مو 🚨نظامیان بپایند که سخنشان دخالت در انتخابات نباشد ◾️شما سردار و سرمایه بزرگ نظامی هستید؛ نه متخصص فقه ولایی! این سخنی که گفتید با معیارهای رهبر نمی‌سازد و ورود به تخصص دیگران (فقه ولایی) است: ولیّ امر برای راهنمایی مردم به سوی نامزد اصلح، بسته به شرایط، معیاری ویژه‌ای را بیشتر برجسته می‌کنند. معیارهای این دوره رهبر، با ادعای شما سازگار نیست: ⬛️ اصلح در سخن ۲۶ خرداد رهبر «نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد؛ اینها را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی داشته باشید» پس رهبر سخنش روشن و کوتاه و برای انتخاب درست مردم، بس است: 📚 شاخص۱: «نزدیکتر بودن به ملاکهای انقلاب» بی‌گمان این معیار به جلیلی می‌خورد؛ نه قالیباف 📚 شاخص۲: «توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب» آ. «توان کار» غیر از «تجربه اجرا» است؛ ب. اگر رهبر تنها فرموده بود «توان کار» شاید به قالیباف می‌خورد، ولی وقتی این «توانایی کار» را مقید به «در جهت ملاکهای انقلاب» کردند؛ یعنی «توانایی کنونی کار» نیاز است؛ نه فقه تجربه، از سویی این توان باید در جهت اولویت های رهبر و انقلاب باشد؛ وگرنه، کارنامه نیست؛ بلکه سوء پیشینه است! 🚨 کارنامه یا سوء پیشینه؟ از اینرو فروگذاری دستور صریح و کلیدی رهبر به مجلس درباره «مدیریت بر فضای مجازی»، «زمانسوزی در جنگ دستگاههای جاسوسی دشمن با حجاب»، «رویکرد غلط به برجام»، «فشار بر نیروی انتظامی در فتنه مهسا» و «طرح گله از رهبر» بیشتر سوء پیشینه است تا کارنامه!
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ پزشکیان علیه پزشکیان! 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌤 چاشت‌نگار 🌤 دلیل تکیه‏‌ی ویژه و بی‌نظیر بر مسأله‏‌ی «غدیر» چیست؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌻 رهبر گرامی انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۰ تیر ۶۹ فرمود: «شاید این حدیث را ماها بارها گفته‏‌ایم و شنیده‏‌ایم و نقل کرده‏‌ایم که لاعذّبنّ کلّ رعیة فی‏‌الاسلام أطاعت إماما جائرا لیس من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها برّة تقیة و لاعفونّ عن کلّ رعیة فی‏‌الاسلام أطاعت اماما هادیا من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها ظالمة مسیئة؛ حاصل، این‏که اگر دستگاه مدیریت جامعه، صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه، قابل اغماض است و در مسیر جامعه، مشکلی به‏‌وجود نخواهد آورد. اما اگر مدیریت و رأس جامعه، از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع و استقامت دور باشد، ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد، آن صلاح بدنه‏‌ی مردم، نمی‏تواند این جامعه را به سرمنزل مطلوب هدایت کند. یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعه‏‌ی مدیریت و دستگاه اداره کننده در یک جامعه، این‏قدر فوق‏‌العاده است. این است که ما روی مسأله‏‌ی غدیر، این‏‌قدر تکیه می‏‌کنیم.» ابَرشاگرد
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬛️معیار اصلح در تازه‌ترین سخن رهبر: اعتقاد راسخ+ توانایی کار+ همکاران خوب ولیّ امر: «اصلح آن کسی است که در درجه اول به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی و عَلَی بصیرة و عَلَی یقینٍ داشته باشد. رئیس جمهور فقیدمان به معنای واقعی کلمه اعتقاد داشت، کاملاً محسوس بود با دل و جان و با اعتقاد حرکت می‌کند. دوم اینکه کارآمد باشد؛ شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی داشته باشد برای کار کردن. از عناصر خوب و همکاران خوب استفاده کند. توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب این موجب صلاحیت است. وقتی این صلاحیت وجود داشت این آدمی با این خصوصیات می‌تواند از همه ظرفیتهای کشور استفاده کند» ۵ تیر 🔺شاخص نخست و مورد تأکید و تفصیل زیاد: اعتقاد راسخ و قلبی و واقعی به انقلاب. چرا این همه تأکید و تفصیل؟ این معیار درجه اول، به جلیلی بیشتر می‌خورد یا به قالیباف؟ 🔺شاخص دوم: کارامدی و توانایی انجام کار، همراه با «همکاران خوب» ⬛️معیار اصلح در سخن ۲۶ خرداد رهبرمان «نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد؛ اینها را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی داشته باشید» 🔺در ۲۶ خرداد رهبرمان «توانایی کار» را به «در جهت ملاکهای انقلاب» مقید کردند و در ۵ تیر قید «همکاران خوب» را به این شاخص افزودند که هر دو مساله، ما را از قالیباف دور می‌کند. 🔺 نه هر دارنده تجربه اجرایی، اینک توانا در کار است و نه هر توانای در کار، معروف به تجربه اجراییه! ⬛️رهبر میگن «اصلح»، برخی میگن «کنار رفتن اصلح» برای وحدت با قالیباف!
13.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺پرسش‌های کامران؛ تبیین یا تخریب؟ ◾️شبهه «اصل برائت» بر پایه اصل برائت، هر کسی غیرمجرم و بیگناه است، مگر این که بِزِه و گناه وی ثابت شود. پس پخش این پرسش‌ها در هنگام انتخابات، خلاف اصل برائت و تخریب است. 📚پاسخ: فرق «اصل» در فقه فردی و فقه سیاسی برپایه فقه فردی، هر کسی بیگناه و نابزهکار زاییده می‌شود و تا زمانی که گناه یا بزهِ وی ثابت نشود، بر پایه «اصل»، بیگناه و نابزهکار است؛ ولی برپایه فقه سیاسی، هر کسی افزون بر بی‌گناهی، «بی‌صلاحیت برای مسئولیت‌های سیاسی» نیز زاییده می‌شود و برای اینکه کسی را شایسته مسئولیتی بدانیم، باید صلاحیت وی ثابت شود وگرنه، بر پایه «اصل»، دارای صلاحیت نیست. پس پرسش‌های قابل اعتنای کامران غضنفری، درباره قالیباف، اگر پاسخ روشنی نیابند، مانع اثبات و احراز صلاحیت قالیباف هستند: 📚 دستور حضرت علی (ع) به مالک اشتر هرگاه مردم، گمان ستمی بر تو بردند، آشکارا پاسخت را به آنان بگو و اتهامات را از خود برگردان! «و إن ظَنَّتِ الرَّعِیَّهُ بِکَ حَیفاً فَاَصحِر لَهُم بِعُذرِکَ وَ اعدِل عَنک ظُنونَهم». فروگذاری دستور امیرالمؤمنین (ع) فسق سیاسی و زُداینده اصلح بودن است. 🚨«تقوا» درباره اتهامات قابل اعتنا در فقه سیاسی، به معنای «حمل بر صحت» نیست؛ به معنای «حمل بر عدم صلاحیت» است! ✍🏼 امامی، خبره فقه انتخاب و دکترای فقه سیاسی و ر.ب 👈 قالیباف‌شناسی: ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶
روح‌الله در ویراستی نوشت: از اشتباهات و خیانت‌ها که بگذریم؛ زیر سیل سیاه‌نمایی‌ها در مناظره‌ها که ناامیدی را پمپاژ می‌کرد و هم‌زمان بمباران فضای مجازی ول تا ثانیۀ آخر رأی‌گیری که توانست تردید را تعمیق و آتش اختلافات را شعله‌ور کند، مشارکت بیش از ۴۰٪ و دور دومی شدن ، معجزه است. لااقل این هفته، فضای مجازی مدیریت شود! https://virasty.com/momennasab/1719649090588824090 📥 عضوِ ویراستی شوید: 👉 https://virasty.com/r/284
جبههٔ  اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh