eitaa logo
ابرفقه
1.2هزار دنبال‌کننده
467 عکس
435 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
18.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ دعای سحر با صدای مرحوم موسوی قهار 🌹و من اللیل فتهجد: پاسی از شب را شب زنده داری کن @abarin
📚کاوه های زبانی؛ گمانه زنی در نام میبد و موقعیت ژئواکونومیک آن؛ میبد: سوئیس ایران کهن. 🚨دقت شود که مسائل واژه شناختی، روش شناسی قطعی ندارند و نوشته زیر نیز احتمالاتی قابل توجه است و بس. 1️⃣کاوه حاصل مصدر از کاویدن است: بکاو، کاو، کاوه. یعنی کشف شده و در برابر آن، (حاصل مصدر از یافتن) است: یافتن، بیاب، یاب، یابه/ یاوه . یاوه یعنی یافت شده در ره‌گذر؛ و یاوه‌گو یعنی آنکه هر چه یافت می‌گوید و سخنش ارزشی ندارد. 2️⃣کاوش واژه میبد یعنی شیره و بر و فرآورده و ثمره چیزی. گمانا که در برابر باشد و نی یعنی بی ثمر و بی مغز. شاید نی، کوتاهه «نَ‌مِی» بوده است. 3️⃣بنابراین «مِی‌نَو» یعنی شیره و بهره نو. آسمان را نیز از جهت باران بخشی و ثمربخشی «مِی‌نَو» می‌گویند؛ ولی معنای می‌نو، آسمان یا بهشت نیست. پس می‌نَو درست است نه مینُو (Minoo) و اسم منسوب آن هم می‌شود می‌نَوی نه مینویی. 4️⃣می‌وه: مِی، یعنی شیره و بهره و خمیره و برآورده یا فرآورده چیزی و «وَه» همان «بَه» است. پس می‌وه یعنی بهترین ثمره و بهره چیزی. در گویش کنونی هم هنوز برخی به درستی این واژه را «مِی وَه» می‌خوانند؛ نه میوِه (Mive). ✅«مِی‌بَه» نیز، خوانش دیگر «مِی‌وه» است و هر دو یعنی بهترین برآورده و ثمره درخت. نکته جالب اینکه واژه «می‌وَه» را چنین آفریده‌اند که نتوان زبان فارسی را زبان می و مستی و مُطربی دانست؛ بلکه فارسی، زبان می‌وَه است و خاستگاهی به‌داشتی و ژرف و آسمانی دارد. 5️⃣ می‌دانیم که «دار» یعنی درخت و دراکوب یعنی درخت کوب و سپی‌دار یعنی درخت سپید و دارزدن یعنی به درخت آویختن و دارو یعنی چیزی که از درخت و گیاهان گرفته می‌شود (اصل درمان، گیاهی است؛ نه شیمیایی) و گمانا که واژه دارا نیز، نسبتی با دار (درخت) دارد؛ زیرا کسی که درخت و باغستان داشت، فرد دارایی بود. 6️⃣چنانکه گفته می‌شود، اسم کامل میبد، «میبدار» بوده است؛ بنابراین، میبد در اصل «مِی‌وه‌دار» یا «می‌بَه‌دار» بوده است؛ یعنی درختستان (دار) «می‌وه/ می‌بَه» بوده است. در ره‌گذر روزگار، برای آسانی خوانش، «میبه‌دار، به «مِیبَدار» دگر شده است و کوتاهه آن «میبَد» شده است. اما چرا امروزه میبَد را میبُد می خوانند👇 7️⃣ آواکاوی میبد در محیط‌هایی مانند میبد، گِل گرم مردم، گرایش آوایی گویش را از سرد، به گرم می‌آورد؛ بنابراین فتحه که با طبع سرد سازگارتر است یا با خوانش بسته (اِستِفال) ادا می‌شود (مثل لهجه فیروزآبادی و ده‌آبادی) یا به گونه نیم‌بسته (معتدل) ادا می‌شود؛ مانند بیشتر محله های میبد و یا در برخی موارد به ضمه تبدیل می‌شود؛ زیرا ضمّه، طبع آوایی گرمتری دارد. مثلا میبدی‌هاواژه «عقَب» را «عقُب» می‌خوانند و فتحه مضاف و گاهی نیز کسره را به ضمه تبدیل می‌کنند: مانند: «خودَم: خودُم» یا «دلَم می‌خواهد: دلُم مُخواد» یا بِخورم: بُخورم. 8⃣ این تبدیل هم از نظر زیباشناختی زبان چهره، سبب غنچگی لبها می‌شود و هم به لحاظ حُجب و حیای تاریخی زنان، دهان باز نمی شود و هم با بهداشت محیط غباری کویر سازگار است و هم با طبع قناعت کویر؛ گویا برای غنچه کردن دو لب، نیروی کمتری تا فک زدن لازم است. (این هم برای خنده شما). 9⃣ شاید خاک خوب میبد سبب می‌وه دار دانستن آنجا (نسبت به اطراف) شده است و این رُستن نیکو، پیوندی با خاک «رُس» داشته باشد. این خاک رس، بستر ویژه برای صنعت سفال بوده است و صنعت زیلو نیز، یادگار رنگ گیاهی مرغوب رُستنی های میبد، باشد. 🔟 گمانا که ترکیب می‌بُد نیز مانند «سپه بُد» باشد. بنابراین، میبد به معنای سالار بهره (مِی) است؛ از این رو، میبد اهمیت ژئواکونومیک داشته است، چیزی شبیه وضعیت سوئیس کنونی که گنجینه (بانک مرکزی) کشور بوده است. دژ بسیار سخت با خندق عظیمی در گرداگرد آن که در کل کشور تقریباً بی نظیر است، باید یک منطق مستحکم داشته باشد. این معنا اندکی قابلیت جمع شدن با معنای قبلی هم دارد؛ به سبب طلای خوراکی (گندم) و راههای زیر زمینی این قلعه با آسیاب ها. 🍇لحظه هاتان می‌به‌انه، می‌وه‌انه، میوه‌دار، میبه‌دار 🌼 گرم گل نرگس باشید ابوالفضل امامی «میبدی»، ایتالیا پنجم ماه مبارک
🌻 رابطه روز کارگر با دیدار امام زمان و نعل اسب و چرخ توسعه 1️⃣ ظلم به کارگر، علت تأخیر در زیارت امام زمان (ع) در بیان حضرت: «لَا وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ الْأَمْوَالَ، وَ تَجَبَّرْتُمْ‏ عَلَى‏ ضُعَفَاءِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ قَطَعْتُمُ الرَّحِمَ الَّذِي بَيْنَكُمْ، فَأَيُّ عُذْرٍ لَكُمْ الْآنَ؟ فَقُلْتُ: التَّوْبَةَ التَّوْبَةَ، الْإِقَالَةَ الْإِقَالَةَ». دلائل الإمامة، بعثت، 1413، ص 542. 👈 مال اندوزی کردن و فشار آوردن سیستماتیک بر ضعفاء مؤمنین در زیر چرخ توسعه و تضعیف پیوند بین مردم و انقلاب در دولت هاشمی، چه ارتباطی با پاسخ امام زمان به علی بن ابراهیم بن مهزیار درباره بی توفیقی در زیارت آقا امام زمان دارد؟ 2️⃣ خداوند با امام زمان بر مستضعفین منت می گذارد و آنان را یاری می کند. 3️⃣ضعفاء مؤمنین در نگاه امام خمینی «شما طبقه گودنشینان را از آن کاخ‏نشینان بالاتر مى‏دانم؛ اگر آنها لایق این باشند که با شما مقایسه بشوند.» 16 فروردین 60. 4️⃣توسعه عبیداللهی در کربلای اقتصادی امام خامنه‌ای: «سازندگى، كارى بود كه على‌بن‌ابى‌طالب عليه‌السلام داشت؛ اين، سازندگى است! دنياطلبى و مادى‌طلبى، كارى است كه عبيدالله زياد و يزيد مى‌كردند. آنها تجملات را زياد مى‌كردند. اين دو را با هم اشتباه نبايد كرد. امروز عده‌اى به اسم سازندگى خودشان را غرق در پول و دنيا و ماده‌پرستى مى‌كنند. اين سازندگى است؟! آنچه كه جامعه ما را فاسد مى‌كند، از دست دادن روح تقوا و فداكارى است؛ يعنى همان روحيه‌اى كه در بسيجيهاست. بسيجى بايد در وسط ميدان باشد تا فضيلتهاى اصلى انقلاب زنده بماند». 22 خرداد1371 👈 اما سازندگی عبیداللهی مد نظر امام خامنه ای در سخنان سال 71 شان، چرخ ارابه های بی رحم توسعه غربی را بر پیکر مظلوم مردم یاور انقلاب حسینی می چرخاند. 5️⃣ نامه عبیدالله (بانک جهانی و صندوق بین المللی پول) و فرمانبرداری عمر سعد برای له کردن بدن حامیان انقلاب حسینی در تمام کربلاهای تاریخ در زیر سم اسبان ارابه های خشن عبیداللهی یزیدها در پوشش تئوری های علمی زنده هستند. 6️⃣برخی آقایان توسعه چیِ عبیداللهی حتی اگر در فرآیند تعدیل، 15 درصد جمعیت کشور که عموما دهک‌های محروم جامعه بودند در زیر چرخ‌های توسعه له شوند، اشکال ندارد. 7️⃣بررسی نسبت هاشمی با ترور شاخصهای انقلاب اسلامی: http://baharbia.blogfa.com/post/454 🌹روز کارگر مبارک 8️⃣ روز کارگر روز مرگ همه عمرسعدها و تئوری های توسعه عبیداللهی است. @abarin
هدایت شده از قرارگاه معنویت
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🎤 ⚫️ حقايقی درباره حضرت خديجه سلام الله علیها ▫️شرح فضایل خارق العاده از حضرت که در کس دیگری نبود👆👆 ▪️شهادت‌ سلام‌الله‌علیها تسلیت باد. 📌 قرارگاه معنویت 👇 🆔https://eitaa.com/Gh_Manaviyat ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
🌻ابرکاوی تراز لحن اسلامی سخن و نقد استانداردهای غربی نشریات علمی در قرآن عباراتی مثل «فی قلوبهم مرض» می بینم؛ یعنی در دل های شان مرض است. آیا این سخنان استاندارد ارسطوئی انتشار در نشریه های علمی پژوهشی را به دست می آورند؟ یا نستجیر بالله فحاشی تلقی می شوند؟ آیا سخن قرآن علمی نیست؟ یا استانداردهای غربی و شیطانی ما اشتباه است؟ آیا لحن دانش نسبت به حق نباید ارزشی و تحریکی باشد؟ آیا نباید قلب را برای تحقق آن به حرکت درآورد؟ تفکیک بین دانش و ارزش از نظر لحن، آیا سکولاریزم گفتاری نیست؟ این گونه که پیش می رویم، چهار روز دیگر باید در دادگاه های غربی ها و غرب زده ها، پاسخگوی خواندن آیات قرآن با عنوان جرم اعمال منافی فرهنگ باشیم! برای مثال رادیو زمانه با جسارت می گوید که ادبیات امام خامنه ای و طبعا امام خمینی و آیت الله جوادی بسیار هتاکانه است: 🖌 متن کامل در: b2n.ir/761322 📚 eitaa.com/korsihaye_azad
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ لبیک به مرحله اول توزیع ١٠٠بسته معیشتی توسط قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی محله یخدان میبد 🌻 میلاد امام حسن مجتبی مبارک @abarin
🌼 ابَرامر: روش جدید امربه‌معروف؛ ، بسیار مؤثر، بی خطر، ساده، ۳۰ ثانیه 1️⃣امر به‌معروف الهی است و با کمک این اصل است که دیگر فرائض الهی اقامه می‌شود؛ پس باید آن را در «سبد تکالیف شرعی» قرار داد؛ هر هفته یکبار؛ آن هم ۳۰ ثانیه 2️⃣اگر نگران هستیم، امیرالمؤمنین فرمود، همه نیکی‌ها، حتی جهاد، در برابر ، مثل یک دمیدن در اقیانوس است. 3️⃣ اصل فریضه امر به‌معروف نیز، اقدام است (مِنکُم أمّةٌ)؛ نه فُرادا 4️⃣ موردِ معروف یا منکری که باید به آن پرداخت نیز، از سوی خود امام خامنه‌ای معرفی می‌شود و این، سبب حیاتی بودن (ابَرامر) می‌شود. بزرگترین امر به‌معروف، امر به‌معروف یک است؛ نه امر به یک فرد دچار فساد؛ ما بیشتر، فقط فُرادا امر به‌معروف می‌کنیم و فرد را! 5️⃣ یکی از بزرگترین فسادها در دستگاه‌ها، مسوولین و ولنگاری در است که هر روز ارزشهای اقتصادی، معنوی و خانوادگی میلیون‌ها نفر را به خطر می‌اندازد؛ به بیان رهبرمان قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است؛ 7️⃣ فرایند شکل گیری این پویش ابرامر: 👈اعتراضات مردمی 👈اعتراض امام خامنه ای 👈اعتراض نخبگان و فضلای حوزه 👈اعتراض نخبگان دانشجویی و این پویش حمایتی عمومی 8️⃣ حالا لطفا علاوه بر خودتان از باب وظیفه شرعی خیرخواهی در حق مؤمنین، از خانواده و از دوستان را نیز با به آنها، تشویق کنید که متن زیر در برخورد قانونی با عاملان ولنگاری در فضای مجازی، کنند. 9️⃣ تجاهر به ابرامر: از حامیان بخواهید که بعد از انجام حمایت، در گروه خانوادگی و دوستان اعلام کنند که انجام شد؛ تا موجی اثربخش ایجاد شود. ✅ تاکنون ۱۰۸۳۳ ابرآمر، حمایت کرده‌اند، و نیاز به ۳۹۱۶۷ دیگر به و داریم؛ تا یک ابرلشکر آمرین ۵۰هزار نفری جمع شود. 🚨👈اگر از این «ابرامر» ساده و مؤثر بگذری، که خداوند در محشر، ما را در میلیون‌ها گناهِ ناشی از این کوتاهی شریک کند. 🔟 روش انجام 🌕 رفتن به : www.farsnews.ir/my/c/23860 ✅ زدن روی گزینه 🌕 ارسال شماره همراه ✅ ارسال تایید دریافتی 🌹به امید «فضای مجازی» ارزان، سریع، پاک، امن، خاطره‌انگیز و 🌻امام خامنه‌ای: خرمشهرها در پیش است. 🌍 پس، لحظه‌هایت 🇮🇷 @abarin
⚫️🔴قتل علی المرتضی🔴⚫️ ✍ ابن ملجم آن یهودی زادۀ پست لعین کشت از تیغ جفا آقا امیرالمؤمنین در میان مسجد و محراب در ماه صیام بوتراب افتاده بر روی زمین از تیغ کین ▪️ناله «تَهَدَّمَت والله ارکان الهدی» از سما آید ز داغ حضرت یعسوب دین یعنی از بهر علی مرتضی در آسمان آسمانی‌ها به غم بنشسته در عرش برین ▪️آدم و نوح و خلیل آیند بهر تسلیت نزد احمد، کشته شد داماد ختم المرسلین آنکه از تیغ کجش شد قامت اسلام راست قامتش خم شد به حین ذکر رب العالمین ای حسن برخیز دستاری به روی او گذار تا نبیند زینب محزونه باب خود چنین یا حسین شو مانعِ زینب که تا خیزد علی او ندارد تاب بیند باب خود خونین جبین ▪️زینبا کم گریه کن زیرا تو داری گریه ها از جفای ملحدین در داغهایی بعد از این زینبا اینجا فقط یک زخم دارد باب تو کربلا بینی هزاران زخم بر جسمی حزین اتقیا اینجا همه دور علی بگرفته اند اشقیا در کربلا با نیزه دور شاهدین زیر بازوی علی بگرفته اند اینجا بسی قتلگه بینی حسین افتاده بی یار و معین هیچ کس اینجا طمع بر چند انگشتر نکرد لیک می بُرّند دستی را برای یک نگین یک قبا و یک عبا اینجا به تن دارد علی یک تنی حتی ندارد کهنه پیراهن ز کین مرتضی شد غسل و کفْن و دفن با صد احترام پیکری بی غسل و کفْن و دفن افتد بر زمین کوفیان امروز آیند از برای تسلیت روزی آیی با اسیری باز در این سرزمین ▪️«محسنی» بس کن که زهرا را دگر طاقت نماند فاطمه باشد عزادار امام المتقین 📝 شعر از: مصطفی محسنی http://eitaa.com/daftarsoroodehaimostafamohseni
هدایت شده از قرارگاه معنویت
Yahyazadeh - ghaed - 1382.mp3
7.16M
📻 بخشی از سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحمة‌الله‌علیه ⏰ شب قدر سال 1382 ✅ شباهت‌های نظام علیه‌السلام با دشمنان این انقلاب ✅ غیر از ، و ، گروهی بوده‌اند که بیشترین نقش در فتنه‌ها و دشمنی با حضرت علی علیه‌السلام داشته‌اند ولی کمتر ازش یاد می‌شود. ✅ چه کسانی هستند؟ 📌 قرارگاه معنویت 👇 🆔https://eitaa.com/Gh_Manaviyat ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
هدایت شده از بانوی آب
15.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استغاثه به علی علیه السلام از زبان و دل 🖤 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🌏 /۳؛ در یکی از پُر امضا ترین پویشهای «فارس من» ✅ فرایند شکل گیری پویش: «محاکمه عاملان ولنگاری در فضای مجازی»:👇 1️⃣ اعتراضات مردمی به فضای مجازی 2️⃣ اعتراض مکرر رهبری به فضای مجازی 3️⃣ نامه اعتراضی آیةالله اعرافی به جهرمی 4️⃣ نامه نهادها و بیش از ۴۰۰ استاد و شخصیت حوزوی کشور به رئیس برای بازداشت و محاکمه جهرمی و فیروزآبادی 5️⃣ حمایت مردمی از محاکمه فضای مجازی در سومین پویش پُرطرفدار ثبت شده در سال ۹۹👇 ❇️ رفتن به : www.farsnews.ir/my/c/23860 🌕 زدن روی گزینه ❇️ ارسال شماره همراه 🌕 ارسال تایید دریافتی 🌹به امید فضای مجازی ارزان، سریع، پاک، امن، خاطره انگیز و 🌔 🇮🇷 @abarin
هدایت شده از قرارگاه معنویت
yahyazadeh - shab 23 ramezan.mp3
10.83M
📻 بخشی از سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحمةالله‌علیه ⏰ شب ماه مبارک رمضان سال 1382 ❓ چه شبی است؟ ❓این شب قدر برای چی ساخته شده؟ ❓خداوند وقتی بنده‌اش می‌کند چقدر خوشحال می‌شود؟ ✅ روز قیامت فردی را می‌‌برند ، ولی پشت سر را نگاه می‌کند خدا می‌پرسد چرا ... ✅ امشب دیگر فاصله‌ای بین زمین و آسمان نیست. ✅ شاید کسانی که در جمع ما نیستند و از جمع ما جدا شدند، شاید امشب که می‌رسد آرزو کنند ای کاش توی دنیا بودند و از شب قدر استفاده کنند. ✅ علیه‌السلام با خدا ✅ چهار گروهی که دعایشان در شب قدر ردّ می‌شود. ✅ اگر کسی نسبت به مسلمانی کینه دارد امشب شبش می‌شود بی‌خاصیت و شب قدرش را خراب کرده ✅ با خدا معامله کنید بگویید هر کسی در حق ما ستمی کرده ما ازش راضی هستیم تو هم امشب از ما راضی شو ✅ ذکر توسلی خدمت سلام‌الله‌علیها 📌 قرارگاه معنویت 👇 🆔https://eitaa.com/Gh_Manaviyat ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈