eitaa logo
ابرفقه
1.4هزار دنبال‌کننده
453 عکس
406 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔ انتشار سليقه ای فرمايشات مقام معظم رهبری همچنان در موضوع فضای مجازی ادامه دارد 🔕 حذف گسترده بخش مربوط به فضای مجازی حتی در کانالهای خودی و مدعی چرا و به چه علت؟ 🔴 گلایه دوباره امام خامنه ای در خصوص واگذاری مدیریت فضای مجازی به دشمنان و عدم اجرای شبکه ملی اطلاعات: ۱۳۹۹/۶/۲ 🔸🔸🔸🔸🔸 مسائل دیگری هم البتّه در کشور وجود دارد. یک مسئله که من اصرار دارم روی آن تکیه بکنم، مسئله‌ی فضای مجازی است؛ خب فضای مجازی خیلی مهم است. آقایانی که در زمینه‌ی فضای مجازی نظراتی دارند و ابراز میکنند و گاهی میگویند که این جزو زندگی اصلی مردم است -که ما هم قبول داریم؛ الان واقعاً فضای مجازی، یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده؛ حالا دولت الکترونیک و از این قبیل که به جای خود محفوظ است- شکّی نیست [امّا] آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند مدیریّت میکنند این فضا را. خب وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را -که ما هم دست‌اندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است- هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. عوامل مسلّط بین‌المللی در این زمینه‌ها بشدّت فعّالند: از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل داده‌ها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی. برای خاطر این است که بنده روی مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات این‌ همه تأکید میکنم. این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل داده‌ایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیم‌گیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. و من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمیشود. خب الان شبکه‌ی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمان‌بندی‌های مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمان‌بندی‌ها عقبند؛ یا سیاستهای اصولی‌ای در زمینه‌ی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است. جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ████████████✊🏻 @jebheh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام تسلیتی در پی درگذشت حجت الاسلام حسینیان فرمودند: مقاومت و خستگی‌ناپذیری و صراحت این روحانی مجاهد در مواضع بحق انقلابی، برجسته و نمایان بود. . @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 درمیان شهدای دفاع مقدس، «پهلوان ابراهیم هادی» به «علمدار» معروف است قصه این علمداری به لحظه‌های آخر شهادت ابراهیم و فداکاری‌اش برای رفع تشنگی مجروحانی که در محاصره بودند برمی‌گرد‌د. @Farsna
هدایت شده از مجله خبری شهیدیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 کلیپی زیبا از مراسم باشکوه روز عاشورای شهیدیه مجله خبری شهیدیه😷 @shahidieh
هدایت شده از بیداری ملت
✅به رغم دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌ها، اسلام فراگیر خواهد شد 🔻در پی اقدام شنیع و توهین‌آمیز قرآن سوزی در سوئد، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس هیئت امنای جامعه المصطفی العالمیه طی اطلاعیه‌ای این اقدام را محکوم کرد. 🔹جسارت به محضر قرآن کریم این بار در ایام سوگواری سرور آزادگان عالم در یکی از کشورهای اروپایی، خشم یکپارچه آزادگان عالم و پیروان ادیان الهی در جهان و بویژه امت اسلامی را برانگیخت و مع الاسف سیاست مداران اروپا و غرب بنام آزادی یا برآن مهر تأیید زدند یا از کنار آن گذشتند و گروه‌های پستی نیز با آن همراهی کردند. 🔹قرآن عزیز نه تنها سنگ بنای تمدن اسلامی است بلکه تمدن بشری بطور عام در پرتو این رهآورد وحیانی جان دوباره گرفت و کاروان علم و دانش و اخلاق و فضیلت با آن به حرکت درآمد و همه بشریت را وامدار خودساخت. 🔹ستم‌پیشگان و مستکبران بدانند برغم همه دشمنی‌ها، خورشید اسلام کم فروغ نخواهد شد بلکه تابان‌تر خواهد بود و اندیشه توحیدی مورد استقبال جهانیان قرار خواهد گرفت و سنگرهای ذهن و ضمیر آدمیان را فتح خواهد کرد. 🔹ایران اسلامی بویژه حوزه‌های علمیه و مراجع معظم و زعما و بزرگان و طلاب و استادان و نهادها و موسسات آن در کنار همه خردورزان عالم و امت سرافراز اسلام این حرکت سبک سرانه و همراهی های مستکبرانه با آن را محکوم می‌نمایند و ملت‌های عالم را به اتخاذ مواضع روشن در برابر این افراط گرایی و نهاد های بین المللی را به وضع قوانین بازدارنده و منشور مشترک ادیانی فرا می‌خوانند. 🔹حوزه های علمیه دست همگان را برای گفتگوی آزاد و بحث منطقی و مباحثات علمی می فشارد و البته در برابر توهین و افترا و ستم و استکبار بفضل الهی خواهد ایستاد. ◻️متن کامل این اطلاعیه را از اینجا دریافت کنید👇 https://hawzahnews.com/x9P6N ✍️بیداری ملت @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺استاد امید نقشینه ارجمند: نگاهی فشرده به دسیسه های هرمی و نشان دادن کلاهبردای بزرگ بانک @abarin
🔻پیام رهبر مستضفان در پی اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر خدا (ص) بسمه‌تعالی گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است. سیاستهای عمیقاً ضدّ اسلامی صهیونیست‌ها و دولتهای استکباری عامل این‌گونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ی زمانی میتواند، نیز به انگیزه‌ی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ی حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند. والله غالب علی امره سیّدعلی خامنه‌ای ۱۸ شهریور ۹۹ @abarin
🔅سلسله نشست‌های پیش رویداد همایش: ✔️ نشست تخصصی «چرایی، چیستی و چگونگی افول آمریکا و جایگاه رهبری آن در جهان معاصر و آینده» 🎙 سخنرانان: حجت الاسلام دکتر ابوالفضل امامی (مدیر نشست) و دکتر علیرضا جلالی 📆 دوشنبه، ٢۴ شهریورماه ۹۹ 🕚 ساعت ١۵ الی ١٧ 🏢 رُم، ایتالیا 🇮🇹 Centro Studi Internazionale Dimore della Sapienza & Associazione culturale il Salvatore Atteso 🔖 به شرکت‌کنندگان در وبینار، گواهی حضور در نشست اعطا خواهد شد 📡 پخش زنده نشست به صورت وبینار از طریق آدرس زیر: 🖥 https://www.skyroom.online/ch/usdecline/panels 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🌐 دبیرخانه همایش بین‌المللی 💻 www.usdecline.info 🆔️️ @usdecline
هدایت شده از ابَرشاگرد
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ «لا اکراه فی الدین» دقیقا یعنی چه؟ ❇️ امیرپردازی تفکیک «عقل» و «قلب» در روایات و قرآن و نقد نگاه مشهور در «لا اکراه فی الدین» ✍ استاد امامی میبدی «قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: نَدْعُو النَّاسَ إِلى هذَا الْأَمْرِ؟ فَقَالَ: «لَا، يَا فُضَيْلُ، إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً، أَمَرَ مَلَكاً فَأَخَذَ بِعُنُقِهِ، فَأَدْخَلَهُ فِي هذَا الْأَمْرِ طَائِعاً أَوْ كَارِهاً». کلینی، کافی، ج ۱، ص ۴۰۵ به امام صادق (ع) عرض کردم که مردم (ناس در بسیاری از روایات یعنی اهل سنت) را به این امر (ولایت) فرابخوانم؟ پس فرمودند نه! ای فضیل، هان که خداوند هر گاه خیری را برای بنده‌ای بخواهد، فرشته‌ای را می‌فرماند پس گردنش را می‌گیرد، آنگاه او را در این امر (ولایت اهل‌بیت ع) داخل می‌کند؛ با خوشی یا ناخوشی (طوعاً او کرهاً). ❌ برخلاف مشهور که می‌گویند «لا اکراه فی الدین» یعنی در «قبول» دین اکراه نیست نه در دین! به دلیل اصل 《عدم تقدیر در ظهورات》، در خود دین اکراه نیست؛ زیرا متناسب با فطرت است، نه این که در قبول دین؛ یعنی در «اسلام» اکراه نباشد. چون پذیرش دین یعنی مسلمان شدن، امر قلبی نیست؛ بلکه «دل دادن» به دین امر قلبی است. پس اسلامِ اکراهی، بر خلاف بیان مشهور، لزوماً امر نشدنی یا نامطلوبی نیست (تقاتلونهم او یُسلِمون؛ فتح: آیه‌ی ۱۶). 🔶 برخی برای نفی اسلامِ اکراهی به آیات «ایمان» استناد کرده‌اند؛ از جمله علامه شهید مطهری. این مساله هم اشتباه در اشتباه است. زیرا اولا ایمان غیر از اسلام است و ثانیاً خود ایمان هم اکراه‌بردار است. دلیل آن هم آن است که خداوند به پیامبر می فرماید: «افانت تکره الناس حتی یکونوا مؤمنین»؟ اگر ایمان اکراه‌بردار نبود، پیامبر متهم به نادانی می‌شود. لکن پیامبر عاقل است، پس ایمان اکراه‌بردار است؛ چنانکه در این حدیث هم صراحتاً آمده است. 🌻مرجع ابرپردازی و فقه استراتژیک @abarin @abarshagerd
مبانی تسریع در افول آمریکا؛ ابوالفضل امامی میبدی.ppsx
12.22M
پرده نگار (پاورپوینت) نظریه پردازی در ✅ «مبانی تسریع افول آمریکا» ابوالفضل امامی آماده شده برای همایش بین المللی افول آمریکا ارائه شده در شهریور 99 📚 چکیده: آمریکا بزرگترین دشمن است نه بزرگترین دشمنی و مبنای جمهوری اسلامی تلاش برای افول بزرگترین دشمن است نه اقدام به جنگ. ◀️ لذا پیشنهاد بهزاد نبوی و محتشمی پور در جنگ خلیج فارس اول مردود بود؛ ◀️ لذا پیشنهاد شیعیان انگلیسی برای جنگ با دشمنان اهل بیت (ع)، به جای مقابله آمریکا نیز مردود است؛ ◀️چرایی رویارویی متفاوت جمهوری اسلامی در ونزوئلا و یمن هم شاید مرتبط با راهبرد بزرگترین دشمن و بزرگترین دشمنی باشد. 🌹کرسی های آزاد اندیشی یزد 🇮🇷 eitaa.com/korsihaye_azad
📚 در راستای کاوش در زبان شیرین و شگرف فارسی و برای دفاع از ایران اسلامی در برابر هجوم فرهنگی زبان های غربی و زبان تصویر، پیایند «وندکاوی یک تا شش، پیشکش شد و اینک پیایند هفتم: ✅ پیشوند «آ» با نمونه های شگفتی از معنابخشی تقابلی «آ» به هسته خود؛ مانند: 👈سان: آسان 👈چار: آچار 👈واز: آواز و ... متن کوتاه نوشته را در پیام پسین ببینید؛ با ریشه کاوی هایی زیبا ابرفقه 🇮🇷 @abarin
گمانا که پیشوند «آ»، آورنده معنایی «دژگونه: تضاد» برای هسته واژه است. این پیشوند در زبان های لاتین نیز هست؛ مانند «آتئیست» در برابر «دئیست». ۱. ساییدن، سایش: آساییدن، آسایش. ۲. سودن و سوده: آسودن و آسوده. ۳. کَندن، کَنده: آکندن، آکنده. کندن یعنی تهی کردن جایی از چیزی و آکندن یعنی پرکردن آن. ۴. سان (سوهان یا سنگ تیز کردن و ساییدن کارد): آ+ سان (چیزی که سرسخت و تیز کننده نیست). سان در اصل اسم مصدر از بن مضارع سودن (سا) است. سان یعنی ساینده و آسان یعنی رهایی از سختی سایش. ۵. فند (مکر و فند، حیله و …): آ+ فند: پیکار، جنگ. آفند یعنی اقدام سخت که از جنس اقدام نرم (اندیشه برای گشایش از دشواری‌ها نیست). فندک نیز از فند است. فند یعنی اندیشه برای ساخت آتش. ۶. بردن: آ+ بردن (آوردن)؛ دهخدا: «آوردن از: آ، به معنی سوی یا به معنی سلب بردن است.» ۷. بستن: آ+ بستن (باز شدن امکان توالد) به احتمال بیشتر، آبستن از «آب» + «استن: هستن» باشد. ۸. تِش: سوز؛ آ+ تش. گفته می‌شود که تش به معنای آتش هم هست؛ اما گویا تش یعنی سوزی که قابل تحمل باشد؛ مثلا به تشنگی هم به سبب همین سوز، «تِش» گفته می‌شود و «تِش+ ن» (تِشنه) هم از تش آمده است. آ+ تِش: سوزاننده تحمل ناپذیر. در گویش میبدی: «اینو بُخور «تِشِد» بشکنه.» یعنی تندی عطشت را فرو نشاند. ۹. چریدن (جویش چیز خواستنی)، چر، چار (میانوند حاصل مصدری)، چاره (جویش خواستنی): آ+ چار: از میان برنده جویش خواسته به سبب دست‌یابی به چیز چاره‌ساز. چاره هضم غذا در «آچار: ترشیجات» و چاره باز کردن پیچ در «آچار» است. ۱۰ خلیدن، خل، خال (میانوند حاصل مصدری؛ یعنی چیز برخلیده بر صورت که سبب ارزش می‌شود): آ+ خال: چیزی دورانداختنی و آشغال. ۱۱. رمیدن، رم، (گریز): آرمیدن: ناگریزان. آرام اسم مصدر با میانوند «ا». وحشی نیز گویا به معنای حیوان رمو است؛ حیوان گریزان از انسان که در برابر درنده (سَبُع) است؛ زیرا درندگان به انسان حمله می کنند و رمندگان از انسان می گریزند. آرام یعنی ناگریزنده و نا«فراری» که معنای مثبت آن، «قرار» و آرام داشتن است. رمه هم یعنی مَرغ (علف) خوارانی که از انسان می گریزند؛ مثل رمه آهو یا گوزن. ۱۲. رستن (رها شدن): آرستن. (آراستن) در پیوند با چیزی (زیور، جنگ یا …) قرار گرفتن. نآرستن (نیارستن) یعنی ناتوانی از قرار گرفتن با چیزی (مانند جنگ یا …) و یارستن یعنی توانایی در … . «یار» نیز گویا از برساخته «رستن» یعنی «نیارستن: یارستن» درست شده باشد؛ یعنی کسی که به دیگری می‌پیوندد. ۱۳. زییدن، مصدر ساختگی از «زی» که بن مضارع زیستن است. زی، زای (میانوند حاصل مصدری یا میانوند متعدی ساز)، زاییدن (زادن) زاد، زاده (وابسته به قید حیات): آ+ زاده (کسی که وابسته به قید زندگی جسمی نیست). ۱۴. زِریدن؛ گویا مصدر ساختگی از زر (بن مضارع زشتن) است. زِر زدن یعنی سخن از سر رنج؛ که «زار» افزایه (بیشینه) آن است. زِر، زار: آ+ زار (خودشادی و دیگر آزاری). اما گمان بیشتر بر آن است که آزار، اسم مصدر آختن (آز) باشد و به معنای آزمندی در حق دیگران است که به رنج دیگران می انجامد؛ چنان که آزاد نیز از بن آختن است. بنگرید به نوشته «شهواژ خ» و کتاب «زبرتفقه پیشنظام ایران»؛ امامی، ابوالفضل. ۱۵. شام (غروب، غذای شب): آ+ شام؛ یعنی چیزی در برابر غذا: نوشیدنی. ۱۶. شُفتن، شفته: آ+ شفتن، آ+ شفته؛ شفت و سفت و چفت، هم‌تایی معنایی دارند. سفت یعنی بین اجزایی چیزی پیوند سخت بودن، شفت یعنی بین چند چیز پیوند بودن و چفت یعنی بین برخی اجزای چیزهایی، پیوند بودن. شیفته هم یعنی پیوند انتخابی درونزا. آشفته یعنی به هم ریختگی بین چند چیز. ۱۷. شوب (به‌هم‌پیوستگی): آ+ شوب یعنی از هم گسستگی و پراکندگی. بنگرید به نوشته «کاوش «شهواژ ف»، امامی، ابوالفضل. ۱۸. غوش: چوب سخت و شکافنده برای ساخت تیر، زخمه و دوک. آ+ غوش: چیز نرم و در برگیرنده: «پیری، آغوش باز کرده فراخ؛ تو همی کوش با شکافه غوش» غوش همچنین به معنای «سرگین» هم آمده است که در برابر آن آغوش به معنای جای خوش و خواستنی است. ۱۹. گاه (چیز تخت و ثابت شده): آ+ گاه: فرد پویا و باتحرک که با «آگاهی» همراه خواهد بود. ۲۰. میغ (ابر، مه: آب ناب و جدا شده از دیگر املاح و زمین به سبب بخار شدن) آ+ میغ: آمیزش، اختلاط. آمیختن و آمیغتن، خویشیاوندی دارند. ۲۱. هنگ (مجموعه منظم تحت امر): آ+ هنگ (به هم ریختگی در نظم یا اختلال در ارتباط میان فرمانده و فرمانبر). شاید در جنگ‌های قدیم برای ایجاد ناهم‌هنگی و اختلال در هنگ، صدای طبل و کُرنا را «آهنگ» می‌کردند؛ چیزی شبیه آشفتار (پارازیت) در جنگ امواج (الکترونیک). ۲۲. وزیدن؛ وز، واز: آواز (درنگاوری و حبسه‌هایی در مسیر وزش، برای ساخت آوا). ۲۳. هسته (هستی: جنبش و سرصدا): آ+ هسته: کمیِ جنبش و سرصدا. ادامه در: ابرنگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه سیاست خارجی با کتابی ها؛ چ1.pdf
5.57M
بسم الله الرحمن الرحیم؛ سلام 🌔 هدیه کتاب «فقه سیاست خارجی با کتابی ها» بر مبنای فقه جواهری و سرچشمه گرفته از «ابرفقه»؛ انقلابی در فقه سیاست خارجی. ✅ برگرفته ای روان از بخش چهارم رساله علمی ابوالفضل امامی میبدی که در سال ۹۴ با نمره کامل (۲۰) در مجتمع آموزش عالی فقه، مدرسه عالی فقه تخصصی، دفاع شد و در قالب درسنامه ای در ایتالیا تدریس و همایش شده است. 🌹دریافت با صلوات بر شهدا به ویژه سردار سلیمانی 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 نگران ابرفقه 🌻 می گوید که العقول أئمه الافکار؛ یعنی فکر ماموم عقل است و اگر فکریات جامعه مطیع عقل و امام جامعه نباشد؛ رخ می دهد. 📚 شالوده ، قاعده رجوع به خبره است. ◀️ خبره در سیاستگذاری کلان نظام؛ ولی فقیه است. 🔺دروس خارج حوزه و محور پژوهشها و آموزش دانشگاه و حوزه و مدارس، باید در راستای راهبردهای امام و عقل جامعه باشد؛ تا مرده نباشد؛ این، چکیده کتاب یا است👇 ✅ امیرالمومنین علیه السلام: العقولُ أئمهُ الافکارِ و الافکارُ أئمهُ القلوبِ و القلوبُ أئمهُ الحواسِّ و الحواسُّ أئمهُ الاعضاء 🇮🇷 @abarin
هدایت شده از ابَرشاگرد
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ از حیوان کمتر 🔴 «از حیوان کمتر» کسی است که مقاومت و داشتن سلاح دفاعی را تخطئه کند. ❇️ خداوند حکیم از سر لطف و محبت به مخلوقاتش، به گاو نیز دو عدد شاخ عطا فرموده است تا هم نقش بازدارندگی را برای این حیوان ایفا کند، و هم نقش یک ابزار دفاعی. @abarshagerd ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 تحقیقات تاریخی، کانی شناختی، شیمیایی و پزشکی بر روی ترور بیولوژیک امام حسن علیه السلام در آمریکا 🦊 امان از ترور شخصیت امام حسن از سوی معاویه صفتهای زمان بر سر ملک ری 🗝 تحریف، عامل تحریم! 🗝 تحلیل های فلج کننده، عامل تحریمهای فلج کننده! 🔥 جناب جعفریان سکوت در برابر ترور شخصیت امام حسن ع، پلیدتر از همدستی در ترور شخص امام حسن ع است! @abarin
هدایت شده از ابرفقه
1.44M
💎 حل یک مساله ریاضی در بحث تعدد زوجات در اسلام از طرف خدا 🌹امیرالمومنین تا زمان حیات حضرت زهرا ازدواج دیگری نداشت 🌹و نیز حضرت محمد تا زمان حیات حضرت خدیجه 👈اینها هم حساب و کتاب دست ما می دهد 💎 با لهجه میبدی؛ 🇮🇷 @abarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اقسام سلبریتی؛ از عفو «ساره» ترانه‌خوان تا قتل «ام‌ساره» ترانه‌خوان ✅ هنرمندان گرامی، سیره نبوی درباره کاربرد هنر برای فتنه بر ضد اسلام ناب را بررسی کنند و از سرگذشت عبرت بگیرند؛ بسیار آموزنده است که پیامبر رحمت، در روز رحمت، (فتح مکه) دستور قتل خانم ترانه خوانی به نام «ام ساره» می دهد! چرا؟ چون فتنه گری می کرد و اسلام ناب انقلابی را با هنرش تخریب می کرد:👇🏼 ✅ https://b2n.ir/696539 🇮🇷 @abarin
ابرفقه
📚 کرسی «بررسی استیضاح رئیس جمهور» از منظر فقه سیاسی 🖌 با ارائه ابوالفضل امامی میبدی، طلبه حوزه علمی
📚بررسی فقهی استیضاح حسن روحانی 1️⃣ مطالب مربوط به استیضاح به روش دقیق فقه سیاسی در این «کرسی فقه سیاسی» بررسی شد؛ به نظر می رسد که برخی قیود مطرح در فرمایش امام خامنه ای از سوی حسن روحانی رعایت نشده است. 2️⃣ خطر قیاس در استدلال فقهی به هر حال استناد به نامه بهمن ۸۳ مقام معظم رهبری درباره بی فایده بودن استیضاح یک در سال (و در واقع در ماه های) پایانی، دلیل نمی شود که استیضاح هم همان حکم داشته باشد. به لحاظ فقهی، این کار، است، مگر این که کسی بتواند آن را منصوص العلة یا قطعی المناط کند. 3️⃣ تفاوت استیضاح رئیس جمهور با وزیر آ. 👈 گاهی وزیر کار می کند یا کار نمی کند؛ این یک حکمی دارد. ب. 👈 گاهی وزیری می کند؛ این مساله ممکن است حکم دیگری داشته باشد. لذا از این منظر فرمایش امام خامنه ای قاعده کلی نیست؛ بلکه می تواند قاعده غالبی باشد. 📛 اما گاهی بحث رئیس جمهور است که مانند است نه یکی از واگن ها. ج. 👈 گاهی رئیس جمهور فقط کم کار می کند یا بد کار می کند؛ د. 👈 اما گاهی رئیس جمهور می کند؛ موضع دشمن و حرف های دشمن را تکرار و عملیاتی می کند؛ 4️⃣نتیجه ✅ آ. در اینجا دیگر سخن بر سر نداشتن نیست، سخن بر سر داشتن است؛ ✅ ب. در اینجا هم در حد ضرر یک وزیر یا مهماندار یک واگن قطار نیست که تنها در ارائه برخی خدمات کاستی رخ بدهد؛ بلکه امنیتی و در حد اغتشاشات فراگیر و براندازانه نظام است. مثل این که راننده قطار، آن را به سمت مسیری بسیار خطرناک یا پرتگاه براند؛ ⁉️ آیا در این جا می توان به فرمایش چندین سال پیش امام خامنه ای درباره وزیر یک دولتی استدلال کرد که به سبب رئیس جمهور با جریان افراطیِ برانداز، آنها می خواستد همان رئیس جمهور را از قطار اصلاحات پیاده کنند؟ 👈 در حالی که الان این رئیس جمهور است که دارد افراد ناهماهنگ با خودش را در حد توانش، از قطار پیاده می کند. 5️⃣ حقیقتا گاهی انسان احساس می کند اگر بتوان به نحوی حسن روحانی را به اموری مشغول کرد که به زدن برخی حرفها و انجام برخی اقدامات نپردازد، خیلی خدمت بزرگی است؛ یعنی اگر استیضاح سبب مشغول شدن کسی مثل حسن روحانی بشود، از جهاتی خدمت بزرگی است؛ مگر این که نامبرده بخواهد و بتواند با خیانت، وزرا و کشور را فلج کند. 6️⃣ باری، باید تابع ادله بود نه تابع استحساناتی که هر کسی از هر سویی یک چمدان از آن با خود دارد. رئیس جمهور است و اگر به لحاظ فقهی نتوان مصلحتی را ثابت کرد (نه به روش استحسانی) باید وی را استیضاح کرد. ولی اگر به روش فقاهتی بتوان مانعیتی را اثبات کرد، نباید وی را استیضاح کرد. 7️⃣ به نظر می رسد که مهمترین لغزشگاه حامیان یا مخالفان استیضاح، عدم روشمندی فقاهتی در مساله است. 📚الفقه ثم المتجر؛ الفقه ثم ... ✅👈 پ.ن: اسباب تاسف است که برخی مخالفان استیضاح، به پاسخ مرداد ۹۷ امام خامنه ای به ادعاهای احمدی نژاد ( ) استناد می کنند تا بگویند که ۲ سال بعد هم روحانی ممنوع است! https://b2n.ir/372657 @abarin